Pagina 228 van 235 EersteEerste ... 128178218224225226227228229230231232 ... LaatsteLaatste
De resultaten 5.676 tot 5.700 van 5873 worden weergegeven.
  1. #5676

    Standaard

    Mijn Trip-down-memory-lane gaat verder:

    The Principal (1987) ***1/2
    Heerlijk entertainment met James Belushi als hoofd van een -criminele- school.
    Vergeleken met Class of 1984 een stuk cleaner, maar minstens net zo leuk.

    Commando (1985) ***
    Een van de vele iconische Schwarzenegger films uit de 80s/90s.

    Tango & Cash (1989) **
    Aan Russell en Stallone ligt het niet (geweldig om deze twee toppers samen te zien) maar verder niet al te best. 2 sterren; voor beide acteurs 1.

  2. #5677

    Standaard

    De afgelopen dagen de Lone Wolf and Cub films weer eens gekeken, de eerste keer dat ik ze op blu-ray zie (Criterion), na de DVD box van Eureka.
    Ik was bijna vergeten wat een vermakelijke films het zijn, weer stuk voor stuk veel plezier aan beleefd. Wakayama is toch wel een held hoor, zo cool zie je ze zelden. Wat ik trouwens ook vergeten was dat de 6e film (White Heaven in Hell) echt hele creepy momenten heeft met die 3 gasten die 'm achtervolgen, kippenvel.

  3. #5678

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    De afgelopen dagen de Lone Wolf and Cub films weer eens gekeken, de eerste keer dat ik ze op blu-ray zie (Criterion), na de DVD box van Eureka.
    Ik was bijna vergeten wat een vermakelijke films het zijn, weer stuk voor stuk veel plezier aan beleefd. Wakayama is toch wel een held hoor, zo cool zie je ze zelden. Wat ik trouwens ook vergeten was dat de 6e film (White Heaven in Hell) echt hele creepy momenten heeft met die 3 gasten die 'm achtervolgen, kippenvel.
    Echt een geweldige serie inderdaad! Ik heb zelf ook een mooie ontwikkeling doorgemaakt: eerste de serie op dvd van Arts Magic. Die was van slechte beeldkwaliteit (en toen al vond ik het geweldig). Daarna de box van Eureka en uiteindelijk de Criterion op BD. Toch best aardig om die ontwikkeling te zien. Ik kan me voorstellen wat een openbaring het soms moet zijn als je bent opgegroeid met bepaalde films op vhs…..om dan uiteindelijk op 4k uit te komen.

  4. #5679

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Echt een geweldige serie inderdaad! Ik heb zelf ook een mooie ontwikkeling doorgemaakt: eerste de serie op dvd van Arts Magic. Die was van slechte beeldkwaliteit (en toen al vond ik het geweldig). Daarna de box van Eureka en uiteindelijk de Criterion op BD. Toch best aardig om die ontwikkeling te zien. Ik kan me voorstellen wat een openbaring het soms moet zijn als je bent opgegroeid met bepaalde films op vhs…..om dan uiteindelijk op 4k uit te komen.
    Ja, het wordt steeds beter inderdaad.

    Ik zit nu de Hanzo the Razor films als opvolger te kijken. De eerste had ik al 2x gezien, maar ik moet zeggen dat die de 3e keer wel minder wordt, de verrassing is er wel af en voor het verhaal keek ik al niet (die is best magertjes). Nog wel een zeventje gescoord, maar dat is het. De tweede had ik nog niet gezien, en die is qua verhaal al wat leuker. De 'martel' praktijken van Hanzo ken ik nu wel, dat is niet zo bijzonder weer (weer het ronddraaiend net bijvoorbeeld).

  5. #5680

    Standaard

    De Lone Wolf and Cub films (Eureka) staan al lang ongekeken in mijn kast.... binnenkort maar eens een start mee maken. Betrap mijzelf erop dat ik de laatste tijd uit gemak veel streaming titels kijk en wat minder vaak mijn eigen collectie raadpleeg.

  6. #5681

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    De Lone Wolf and Cub films (Eureka) staan al lang ongekeken in mijn kast.... binnenkort maar eens een start mee maken. Betrap mijzelf erop dat ik de laatste tijd uit gemak veel streaming titels kijk en wat minder vaak mijn eigen collectie raadpleeg.
    ???? Je loopt naar de kast, pakt uit je op alfabet gesorteerde filmcollectie een titel die je wilt zien, stopt deze in je DVD/Blu-ray-speler, via HDMI-CEC gaat alle gekoppelde apparatuur aan en kijken maar. Lijkt me toch minder ingewikkeld dan eindeloos (?) in de onoverzichtelijke catalogus van zo'n VOD-dienst te moeten bladeren. Of zie ik dat verkeerd?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  7. #5682

    Standaard

    We hebben Netflix en ik moet eerlijk zeggen dat ik dat, over het algemeen, vrij kansloos vind. Het is echt zoeken naar wat leuke titels. Het voelt echt als de grabbelbaktitels op dvd van vroeger. Soms probeer ik eens wat maar vaak valt het dan tegen. En de leuke titels heb ik al zelf op BD. Dus voor de kinderen is het leuk. En voor series maar daar ben ik wat minder in geïnteresseerd. Ik mis bv echt klassiekers, cult (horror, exploitation) en dan liever wat ouder (jaren '70 en '80) ipv die moderne troep die ze nu aanbieden.

  8. #5683

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    ???? Je loopt naar de kast, pakt uit je op alfabet gesorteerde filmcollectie een titel die je wilt zien, stopt deze in je DVD/Blu-ray-speler, via HDMI-CEC gaat alle gekoppelde apparatuur aan en kijken maar. Lijkt me toch minder ingewikkeld dan eindeloos (?) in de onoverzichtelijke catalogus van zo'n VOD-dienst te moeten bladeren. Of zie ik dat verkeerd?
    Alfabet gesorteerde filmcollectie? Was dat maar waar....ik heb globaal de meeste sci-fi, asian en arrows bij elkaar, maar dat is het. Verder alles door elkaar, dubbele rijen dik wegens ruimtegebrek. Ik maak er nu echt tijd voor om te zoeken omdat ik bewust mijn kijkachterstand aan het wegwerken ben (en daar vallen films die ik al gezien heb, maar niet op die disc, ook onder) , en zet dan een paar titels beneden om uit te kiezen. Ik snap het dus wel wat Marcel v/d H aangeeft.

  9. #5684

    Standaard

    Het is bij ons momenteel meer uit praktische overwegingen, ik ben niet te lui om naar de kast te lopen. Boven op zolder heb ik een mooie plek om films te kijken, daar staat eigenlijk ook mijn hele set-up: beamer/ blu-ray, dvd speler etc. Maar gezien wij recent opnieuw ouders zijn geworden, van een tweeling zelfs, zitten we s avonds vaker beneden en gaan liggen we ook mooi op tijd op bed. Dan is het vaak toch wat makkelijker om even naar Netflix of Amazon Prime te schakelen. Prime heeft trouwens ook een behoorlijk goed aanbod, een stuk breder dan Netflix. Redelijk recente titels als 1917 en The Joker, maar ook een behoorlijke catalogus met oudere titels.

    Volgend week heb ik herfstvakantie en zijn de kinderen wel twee dagen naar de opvang, dan heb ik het voornemen om mijzelf op te sluiten op zolder. :P

  10. #5685

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Het is bij ons momenteel meer uit praktische overwegingen, ik ben niet te lui om naar de kast te lopen. Boven op zolder heb ik een mooie plek om films te kijken, daar staat eigenlijk ook mijn hele set-up: beamer/ blu-ray, dvd speler etc. Maar gezien wij recent opnieuw ouders zijn geworden, van een tweeling zelfs, zitten we s avonds vaker beneden en gaan liggen we ook mooi op tijd op bed. Dan is het vaak toch wat makkelijker om even naar Netflix of Amazon Prime te schakelen. Prime heeft trouwens ook een behoorlijk goed aanbod, een stuk breder dan Netflix. Redelijk recente titels als 1917 en The Joker, maar ook een behoorlijke catalogus met oudere titels.

    Volgend week heb ik herfstvakantie en zijn de kinderen wel twee dagen naar de opvang, dan heb ik het voornemen om mijzelf op te sluiten op zolder. :P
    Gefeliciteerd namens een mede-ouder-van-een-tweeling .

  11. #5686

    Standaard

    Cobra (1986) **

    Voor het laatst gezien rond 1987 toen hij net op VHS uit was.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Ik kan me voorstellen wat een openbaring het soms moet zijn als je bent opgegroeid met bepaalde films op vhs…..om dan uiteindelijk op 4k uit te komen.
    Het was geen 4K maar 'gewoon' 1080p

    Qua verhaal stelt het weinig voor en het enige wat echt goed is is Stallone die wellicht het meest 'coole' personage uit zijn carriere speelt.

  12. #5687

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht

    Volgend week heb ik herfstvakantie en zijn de kinderen wel twee dagen naar de opvang, dan heb ik het voornemen om mijzelf op te sluiten op zolder. :P
    Vindt je vrouw ook vast heel leuk
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  13. #5688

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Alfabet gesorteerde filmcollectie? Was dat maar waar....ik heb globaal de meeste sci-fi, asian en arrows bij elkaar, maar dat is het. Verder alles door elkaar, dubbele rijen dik wegens ruimtegebrek. Ik maak er nu echt tijd voor om te zoeken omdat ik bewust mijn kijkachterstand aan het wegwerken ben (en daar vallen films die ik al gezien heb, maar niet op die disc, ook onder) , en zet dan een paar titels beneden om uit te kiezen. Ik snap het dus wel wat Marcel v/d H aangeeft.
    Ik heb vorig jaar tijdens een interne verhuizing besloten om alle reguliere BD’s op alfabet te zetten, met alle specials apart erbij. Was ik twee dagen mee bezig. Eerst alles stapelen per letter, en dan binnen die letter alles ook op alfabet in de kasten te zetten. Monniken werk maar ik ben nu wel blij dat ik het heb gedaan. Je kan nu wel even snel kijken of je een bepaalde film op BD hebt terwijl het ervoor echt even zoeken was. Alle UHD’s heb ik beneden staan, maar die kast zit ook al vol. Zucht, het enige echt grote nadeel van deze hobby: ruimtegebrek.

  14. #5689

    Standaard

    Deze maand gezien:



    Korte toelichtingen:
    Death Wish blijft mooi vermaak, al verbaas ik me achteraf wel dat ik deze als 11 jarige gewoon mocht zien Geen meesterwerken maar het was vermakelijk en daar gaat het toch om?
    Buckaroo Banzai.... ik snap de bedoeling en wat wil ik deze sympathieke cultfilm graag geweldig vinden... maar de klik is er gewoon niet. Over enige tijd ga ik deze een herkansing geven.
    Ja, veel Kurt Russell. Gewoon een topacteur die wmb in Elvis de beste acteerperstatie uit zijn loopbaan neerzet. Escape from LA ook meer weer eens een herkansing gegeven maar dit blijft een zeer zwakke Carpenter die geen schim is van de meesterlijke Escape from NY.

  15. #5690

    Standaard

    Tot nu toe 3 series gezien via de streamingdiensten:

    *The Young Pope en The New Pope. Vermakelijke series (eigenlijk seizoen 1 en 2) waarvan 2e seizoen wel wat wisselvallig was. Soms rare scene's afgewisseld door goede scene's.
    *Klem (seizoen 1 t/m 3 via NPO Start). Steengoede serie. Echt aanrader.
    *Greyzone. Aardig verhaal maar wel hier en daar voorspelbaar.

  16. #5691

    Standaard

    Ik ben nu bezig met het 1e seizoen van The Mandalorian. Kijkt lekker weg, maar soms iets teveel fan service en episode 4 leek wel een SW vs LOTR aflevering.

  17. #5692

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Driekus Bekijk bericht
    Seizoen 1 helemaal gezien in 3 dagen van Murder She Wrote.
    Heb alle seizoenen al jaren in de kast staan ooit van mijn broer geërfd.
    En ik moet zeggen het is erg leuk om naar te kijken.
    Vanavond ga ik met seizoen 2 beginnen.
    Dat zijn zo'n 7 afleveringen per dag; dik 5 uur.
    Een week geleden ben ik weer met deze reeks begonnen; 1, soms 2, afleveringen per dag.

  18. #5693

    Standaard

    Mandara - Akio Jissôji (1971)

    Dit is de 2e film uit de Buddhist Trilogy en wederom heb ik ademloos zitten kijken. Ditmaal is het verhaal een stuk ongrijpbaarder. Het gaat een sekte die d.m.v. verkrachting een soort nirvana wil bereiken. Het is tevens politiek getint. Dit klinkt wellicht niet heel erg aanlokkend maar de beelden zijn echt fantastisch. De kadrering, de afwisseling tussen zwartwit en kleur, het gebruik van geluid....zeer creatief. Arrow heeft echt een prachtige set afgeleverd. De verkrachtingen zijn uiteraard niet fijn om te zien maar op de een of andere manier is het zo stilistisch zodat je er niet met een realistische blik naar kijkt. Ik merk dat deze film ook vrij lastig uit te leggen is. Het is avantgardistisch en erg arty maar op een zeer stijlvolle manier. Wow, wat een set.

    8,8

  19. #5694

  20. #5695

    Standaard Spider-Man: Far from Home | 2019 | 4K Ultra HD

    Spider-Man - Far From Home (4K) (A).jpg

    Dit is voor mij typisch zo'n film in de categorie: razend knap gemaakt, maar hij raakt mij totaal niet. Het verhaal - voor zover je van een verhaal kan spreken - is prachtig in beeld gebracht, kleurrijk en vol actie, alleen jammer dat 90% uit CGI-beelden bestaat. Je kunt deze film het beste bekijken door je verstand helemaal uit te schakelen (of nog beter: op -10 te zetten). Ik denk met weemoed terug aan de originele trilogie die ik persoonlijk vele malen beter vond. Wat ook niet helpt is dat ik maar niet kan wennen aan Tom Holland als Peter Parker. Ik zit me gewoon voortdurend aan zijn uitermate zwakke acteerprestaties te ergeren en ik vind hem nog steeds volledig gemiscast voor de rol van Spider-Man.

    Deze UHD-uitgave is verder buitengewoon goed: fantastisch beeld, scherp, zeer kleurrijk, kan eigenlijk niet beter. Ook het geluid (voor mij persoonlijk altijd wat minder belangrijk) is erg goed.

    Film: 6,5
    Beeld: 10
    Geluid: 9,0
    Laatst aangepast door Marcel Hoeve : 17-11-2020 om 11:30
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  21. #5696

    Standaard Kung Fu Panda 2 | 2011 | 3D-versie

    Kung Fu Panda 2 (3D) (A).jpg

    Wat heb ik genoten van deze 3D-versie van Kung Fu Panda 2! Eén van de beste 3D-films die ik ooit gezien heb. Alles klopte: scherpte, kleuren, contrast, 3D-effecten te over zonder dat het vermoeiend werd. Daarbij was het verhaal ook nog eens prima te pruimen. Jammer alleen dat er totaal geen ondertitels op de (Nederlandse) 3D Blu-ray aanwezig zijn (ook geen Engelse). Je moet het dus doen met Engelse audio of Nederlandse, wat overigens geen straf is want de Nederlands gesproken versie is weer bijzonder leuk gedaan.

    Film: 8,5
    Beeld (3D): 10
    Geluid: 9,0

    Review 3D Blu-ray

    "DreamWorks is getting better and better with every Blu-ray 3D release, and Kung Fu Panda 2's turn to take up a third dimension results in a viewing experience that is nothing short of spectacular and instantly establishes itself as the current king of the Blu-ray 3D universe. This is what 3D entertainment should be; the image retains all of the same expert textures and super colors of the 2D-only release, but it adds a seamless and natural sense of depth and plenty of visual cues that appear to extend beyond the boundaries of the screen. (…) As far as the 3D content, there's maybe just one word that may adequately describe it and the experience of watching it: "drool." Even after watching dozens of 3D Blu-ray releases, this one stands out as masterful, a cut above even the best yet seen on Blu-ray.”
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  22. #5697

    Standaard

    Aftershock.....10/10.... Geweldige Chinese film die mij total onbekend was. Het verhaal van een aardbeving en het effect daarvan over jaren heen.A must see !!!

    https://www.imdb.com/title/tt1393746/?ref_=nv_sr_srsg_4

    Vince.

  23. #5698

    Standaard Star Wars: Episode 1 - The Phantom Menace | 1999 | 4K Ultra HD

    Star Wars Episode I - The Phantom Menace (4K) (A).jpg

    Ik was heel erg benieuwd hoe The Phantom Menace er in 4K Ultra HD uit zou zien. Veel reviews waren namelijk niet zo enthousiast over de beeldkwaliteit van de UHD-uitgave. Ik kan dat helaas (of gelukkig) niet beamen. The Phantom Menace heb ik nooit mooier gezien als in deze UHD-versie! Op een normaal formaat TV en een normale kijkafstand ziet de film er ragscherp uit, met voortreffelijke helderheid en contrast en met in veel scènes oogverblindende kleuren. The Phantom Menace is sowieso de meest kleurrijke film uit de Star Wars-serie, maar in deze UHD-versie komt daar nog een schepje bovenop. Erg goed! Ik heb genoten. Ook weer van de film zelf, al zullen vele hardcore Star Wars-fans die mening niet met mij delen.

    Wat wel even wennen was dat de film in de UHD-versie geen Nederlandse ondertitels heeft. Maar met de Engelse ondertiteling was het meeste goed te volgen.

    Dit belooft veel, dus ik ben benieuwd naar de UHD-kwaliteit van de andere films uit de serie!

    Film: 8,5
    Beeld (UHD): 9,5
    Geluid: 8,0
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  24. #5699

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Star Wars Episode I - The Phantom Menace (4K) (A).jpg

    Ik was heel erg benieuwd hoe The Phantom Menace er in 4K Ultra HD uit zou zien. Veel reviews waren namelijk niet zo enthousiast over de beeldkwaliteit van de UHD-uitgave. Ik kan dat helaas (of gelukkig) niet beamen. The Phantom Menace heb ik nooit mooier gezien als in deze UHD-versie! Op een normaal formaat TV en een normale kijkafstand ziet de film er ragscherp uit, met voortreffelijke helderheid en contrast en met in veel scènes oogverblindende kleuren. The Phantom Menace is sowieso de meest kleurrijke film uit de Star Wars-serie, maar in deze UHD-versie komt daar nog een schepje bovenop. Erg goed! Ik heb genoten. Ook weer van de film zelf, al zullen vele hardcore Star Wars-fans die mening niet met mij delen.

    Wat wel even wennen was dat de film in de UHD-versie geen Nederlandse ondertitels heeft. Maar met de Engelse ondertiteling was het meeste goed te volgen.

    Dit belooft veel, dus ik ben benieuwd naar de UHD-kwaliteit van de andere films uit de serie!

    Film: 8,5
    Beeld (UHD): 9,5
    Geluid: 8,0
    Hi Marcel, ik zal m ook eens gaan kijken. Trouwens je hebt een Oppo 203, dus kun je eenvoudig NL subs downloaden en deze via USB stick tijdens de film selecteren.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  25. #5700

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van L. Bekijk bericht
    Hi Marcel, ik zal m ook eens gaan kijken. Trouwens je hebt een Oppo 203, dus kun je eenvoudig NL subs downloaden en deze via USB stick tijdens de film selecteren.
    Klopt, ik heb een Oppo 203, maar die gebruik ik (nog) niet om 4K-films te bekijken. Mijn 4K TV staat in de woonkamer en mijn Panasonic UB9004 ook, en die heeft die optie niet. Bovendien kan ik me over het algemeen prima redden met Engelse ondertitels, al mis je soms een woord of een uitdrukking. Ik zou de Oppo 203 en de Panasonic kunnen omwisselen, maar daar voel ik nog niet veel voor. Regio A-titels en 3D-films kijk ik toch liever op mijn filmzolder.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

Pagina 228 van 235 EersteEerste ... 128178218224225226227228229230231232 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •