Pagina 250 van 253 EersteEerste ... 150200240246247248249250251252253 LaatsteLaatste
De resultaten 6.226 tot 6.250 van 6313 worden weergegeven.

Standaard Emilia Pérez | 4K | Franse versie

Vooral gekocht voor de uitstekende Dolby Atmos-track.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht

????. En niet vanwege de film, Werner? Mij persoonlijk zou de audio-track echt worst wezen, maar ja, ik heb dan ook geen speakers aan het plafond hangen...
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

Standaard

Ik wist niet eens dat deze in sommige landen al uit is, bedankt! Lag al in het mandje totdat ik zag dat het alleen Franse subs had. Geen probleem voor jou en je Pana natuurlijk maar voor mij wel....Ik zie nog een Duitse versie maar die heeft alleen Duitse subs. Heel vervelend.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik wist niet eens dat deze in sommige landen al uit is, bedankt! Lag al in het mandje totdat ik zag dat het alleen Franse subs had. Geen probleem voor jou en je Pana natuurlijk maar voor mij wel....Ik zie nog een Duitse versie maar die heeft alleen Duitse subs. Heel vervelend.
    Alleen Franse subs, ja.

Standaard Legends Of The Fall | 4K | USA-versie

Blijft een mooie film waar je een traantje bij wegpinkt.

Standaard Paddington In Peru | 4K | UK-versie

Nog maar net in de bioscoop of de 4K is al uit in Engeland. Bespaart me weer twee cinematickets.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    ????. En niet vanwege de film, Werner?
    Begrijpend lezen, Marcel. "Vooral". Als de geluidstrack niet goed was dan had ik even goed voor een schijntje de Benelux-Blu-ray kunnen kopen.

Standaard

Nog maar net in de bioscoop of de 4K is al uit in Engeland. Bespaart me weer twee cinematickets.
    Kost wél bijna 44 euro, (£ 25.00), inclusief verzendkosten... Zou mij te gortig zijn. Twee bioscoopkaartjes is dan wel een stuk voordeliger...
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

Standaard Arvingerne (The Legacy) | Seizoen 3 | NPO Start

Arvingerne - Seizoen 3.jpg

Arvingerne - Seizoen 3 (2017)

Het verhaal
    In het derde en laatste seizoen van The Legacy hebben de vier Grønnegaard-erfgenamen vrede gesloten met elkaar en met het verleden.
    Na Thomas’ dood heeft Emil de voogdij over Melody op zich genomen in Grønnegaard, waar hij nu samenwoont met zijn nichtje Hannah. Signe is ingetrokken bij haar vriend Aksel en legt zich volledig toe op ecologische landbouw. Gro heeft een expositieruimte opgericht waar ze samen met Hannah en andere jonge progressieve kunstenaars de gevestigde kunstwereld zal uitdagen. Frederik is inmiddels verhuisd naar de VS, en na een lange en succesvolle carrière is hij eindelijk klaar om vrede te sluiten met Solveig. Maar is zijn familie wel klaar voor de ontmoeting bij zijn thuiskomst?

Wat vond ik ervan?
    Een waardige afsluiting van deze ijzersterke Deense familiesage, met wederom geweldige acteerprestaties van de diverse hoofdpersonen. De verschillende karakters botsen voortdurend, maar verzoenen zich ook weer net zo snel. De ontwikkelingen zijn haast niet bij te houden, zoveel gebeurt er, en iedere aflevering blijft boeiend tot het eind. Topserie!

In cijfers:
    Film: 8,5
    Beeld: 7,5
    Geluid: 7,0

Standaard When Calls The Heart seizoen 6 | DVD | USA-versie

Het infame seizoen waarin actrice Lori Loughlin wordt gecanceld.

Standaard

Arvingerne - Seizoen 3 (2017)
    Die is echt wel goed. Je moet Var Tid Ar Nu (The Restaurant) ook eens proberen als je deze goed vindt.

Standaard

Die is echt wel goed. Je moet Var Tid Ar Nu (The Restaurant) ook eens proberen als je deze goed vindt.
    Dank voor de tip, Werner! Skandinavische TV-series zijn bij mij/ons altijd zeer welkom. Alleen: ik heb nog zoveel te kijken, alleen al aan nog ongekeken Blu-ray's en DVD's, laat staan films die ik graag nog een tweede keer wil zien. Wordt toch een lastig verhaal, vrees ik, maar we zullen het in het achterhoofd houden. Arvingerne (The Legacy) heeft bij mij ook jaren in de kast gestaan, niet wetende wat voor een geweldige serie dit is.

Standaard

Sinds wanneer kunnen die "uitstekend" zijn? Vaak zijn ze verbouwd om het geluid mooier te laten klinken en daardoor krijgen ze allemaal dezelfde hoge waarderingen, terwijl bij het het kijken de beleving belangrijk is. Ik vind dat het geluid van de BD voor een bovengemiddeld goede beleving zorgt. Dialogen zijn goed te verstaan, door de goede dynamiek van het geluid komen de objecten los van de luidsprekers en het is ook prima te 'upmixen'.

De film vind ik heel bijzonder vanwege het verhaal en de manier waarop het verteld wordt; een verbouwende musical over iemand die graag van zijn slechte imago af wil.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Standaard

Ook gekeken, wel de blu-ray i.p.v. de UHD dan.

Film van het jaar is nog te vroeg, we moeten nog wel wat maandjes, maar ik ben benieuwd of deze nog getopt wordt.

Wat een film! Sterk meeslepend verhaal, erg goede muziek, alle 3 actrices spelen de rol van hun leven. En dan zitten er ook nog eens wat cinematografische hoogstandjes in die dan ook echt het verhaal en de scene versterken i.p.v. alleen 'kjjk eens wat ik kan' hoogstandjes zijn. En dat einde......poeh.

Ik zal echt wel mijn blu-ray vervangen als er een UHD binnen met minimaal Engelse subs ergens in Europa komt.

Hopelijk heeft de ophef rond 1 van de actrices geen invloed op de Oscars kansen voor de anderen.

Standaard Aurora Borealis | Blu-ray | NL versie

Bijzonder sterke Donald Sutherland in deze prent die je eertijds voor een schijntje bij de winkelketen B.S. uit de graaibakken kon meenemen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ook gekeken, wel de blu-ray i.p.v. de UHD dan.

Film van het jaar is nog te vroeg, we moeten nog wel wat maandjes, maar ik ben benieuwd of deze nog getopt wordt.

.
    Ben ook wel benieuwd naar deze film. De Blu-ray is voor mij meer dan genoeg voor dit soort type films, 4K-versie hoef ik niet per sé.

Standaard

Bijzonder sterke Donald Sutherland in deze prent die je eertijds voor een schijntje bij de winkelketen B.S. uit de graaibakken kon meenemen.
    Inderdaad een hele aardige film, al is het wel jaren geleden dat ik deze gezien heb. Geweldige acteur, maar helaas niet meer onder ons.

Standaard Greenland | 2020 | Blu-ray

Greenland (A).jpg

Greenland (2020)

Het verhaal
    John Garrity (Gerard Butler) is een succesvol technisch bouwkundige en is goed in zijn werk. Privé is het minder rooskleurig want hij ligt in een scheiding met zijn vrouw Allison (Morena Baccarin). Samen hebben ze een zoontje, Nathan (Roger Dale Floyd), en is 7 jaar. In de wereld is er groot nieuws want de komeet Clarke is op koers langs de aarde en over een paar dagen kan je dit zien aan de horizon. Echter verandert dit goede nieuws snel in slecht nieuws en zelfs een mondiale alertheid want er zijn brokstukken die Clarke volgen en die wel op koers zijn om de aarde te raken. Wanneer dit op het nieuws komt krijgt Jon een telefoontje van het Ministerie van Defensie en is geselecteerd om naar een schuilplek te komen. het vreemde is echter dat zijn buren deze melding niet hebben gekregen. Als de paniek langzamemerhand toelsaat vluchten John, Allison en Nathan naar de verzamelplaats van het leger, waar vliegtuigen klaarstaan om de geselecteerde mensen naar de schuilplaatsen te brengen. Als iedereen een polsbandje heeft gekregen ter identificatie komt men er daar achter dat Nathan diabetes heeft en wordt de familie alsnog geweigerd. In alle consternatie wordt de familie gescheiden van elkaar en Nathan wordt ontvoerd, want de niet-geselecteerde mensen hebben heel wat over voor het polsbandje, zelfs ontvoering en geweld. Allison is ten einde raad en John doet er alles aan om zijn familie te herenigen en een andere vluchtroute te vinden. Want het grootste brokstuk is op weg naar de aarde, en deze zal ervoor zorgen dat de hele wereld bijna geheel zal uitroeien. Een race tegen de klok begint.

Wat vond ik ervan?
    Tja, dit is weer zo typische Amerikaanse rampenfilm waarvan er al zoveel gemaakt zijn, inmiddels. Ik wil niet zeggen dat het een slechte film is, want de special effects zijn best wel aardig, maar het scenario rammelt wel op een aantal punten. Als je er niet teveel bij nadenkt, kun je je best bijna twee uur lang vermaken. Alleen: dit is niet een film die bij mij in het geheugen gegrift staat en ik zal deze ook niet zo gauw een tweede keer gaan bekijken. Daarvoor is het allemaal wat te voorspelbaar. En nu wordt ook duidelijk waarom Donnie Trump zo graag Groenland wil inlijven. Hij heeft deze film vast ook gezien en dacht: dat gaan we doen.
    Het beeld van deze Blu-ray vond ik behoorlijk tegenvallen: niet echt scherp, weinig contrast en fletse kleuren. Jammer. Het geluid was daarentegen wél erg goed.

In cijfers:
    Film: 6,0
    Beeld: 6,0
    Geluid: 8,5

Standaard The Apprentice | Blu-ray | Benelux-versie

Hoe monsters geboren worden...

Standaard Bridget Jones: Mad About the Boy | 2025 | Bioscoop

bridget-jones-mad-about-the-boy_hs3saxr2.jpg.jpg

Bridget Jones: Mad About the Boy (2025)

Gezien in de filmzaal van Schouwburg Amstelveen op 28 februari 2025

Het verhaal
    Bridget is weer alleen. Als alleenstaande moeder van de negenjarige Billy en de vierjarige Mabel bevindt ze zich in een emotioneel limbo. Onder druk van haar 'urban family', bestaand uit Shazzer, Jude en Tom, haar collega Miranda, haar moeder en haar gynaecoloog dr. Rawlings, gaat Bridget weer aan het werk en waagt ze zich zelfs op datingapps, waar ze al snel versierd wordt door een betoverende enthousiaste jongeman Terwijl ze probeert werk, gezin en romantiek te combineren, worstelt Bridget met het oordeel van de perfecte moeders op school en haar zorgen over Billy, die moeite heeft met de afwezigheid van zijn vader.

Wat vonden wij ervan?
    Eigenlijk is deze film veel leuker dan sommige zure recensies ons willen doen geloven. Je moet natuurlijk wel van het genre houden en het helpt ook als je de voorgaande Bridget Jones-films gezien hebt, want er zitten in deze vierde Bridget Jones-film tal van verwijzingen naar de vorige films. Renée Zellweger is weer onweerstaanbaar leuk in haar rol als Bridget Jones en het blijft vermakelijk om te zien hoe een Amerikaanse actrice een op-en-top Engelse weet neer te zetten.
    Wij komen zelden in de bioscoop, maar het was zekere geen straf en gezien de reacties van de mensen om ons heen, hadden zij zich ook vermaakt.
    Het enige wat mij bij het kijken naar een film in de bioscoop altijd wat stoort is de matige beeldkwaliteit in vergelijking tot films die ik thuis op mijn TV bekijk. Zwartwaarden en contrast zijn nog steeds erg matig, en ook de kleurweergave en kleurzuiverheid vond ik wat tegenvallen. Deed me denken aan de beeldkwaliteit van de eerste generatie LCD-TV's. Maar ja, dat is nu eenmaal inherent aan de gebruikte techniek van projectieweergave op een doek. Het geluid was overigens wel prima en alles was goed te verstaan (niet onbelangrijk voor een film met veel gesproken woord), al had het wat mij betreft ook wel iets minder hard gemogen.

In cijfers:
    Film: 8,0
    Beeld: 6,5
    Geluid: 8,5

Standaard Karakter | Blu-ray | USA-versie

Nette, verzorgde Amerikaanse versie (uiteraard niet ondertiteld maar voor één keer malen we er niet om) van deze terechte Nederlandse Oscarwinnaar.

Standaard

Ja koopt veel in de Verenigde Staten, Werner? Ondanks de belachelijk hoge verzendkosten? Of heb jij - al dan niet zakelijk - speciale leveranciers?

Standaard

Ja koopt veel in de Verenigde Staten, Werner? Ondanks de belachelijk hoge verzendkosten?
    Dat valt nog wel mee.

Standaard Weeds seizoen 2 | Blu-ray | USA editie

Nancy heeft een vriendje, die bij de DEA werkt. Handig om de concurrentie weg te houden... zo lang het tenminste duurt.

Standaard Presence (2024)

Geweldige trailer + Steven Soderbergh, wat kan er mis gaan?
    Helaas toch nog een hoop; trailer is niet representatief voor de film. Het kwam ook erg 'gespeeld' en niet echt over, helaas. Ik had hier veel meer van verwacht, jammer.

Pagina 250 van 253 EersteEerste ... 150200240246247248249250251252253 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten