Pagina 11 van 236 EersteEerste ... 7891011121314152161111 ... LaatsteLaatste
De resultaten 251 tot 275 van 5894 worden weergegeven.
  1. #251

    Standaard

    Reservoir Dogs (Quentin Tarantino, 1992)
    Eindelijk weer eens herkeken en het blijft een prima film. Lekker simpel plot, scherpe dialogen, een fijne soundtrack en memorabele personages.8.3

    Soul Men (Malcolm D. Lee, 2008)
    Soul Men was de laatste film van Bernie Mac. Floyd (Mac) en Louis (Samuel L. Jackson) zijn twee muzikanten die weer bij elkaar komen voor een tribute optreden ter nagedachtenis van hun overleden bandleider. Op zich is er een goede chemie tussen de twee hoofdrolspelers, maar toch weet de film niet echt te boeien. Het is allemaal wel erg simpel en de humor behoorlijk eentonig.6.0

    In the Loop (Armando Iannucci, 2009)
    Nadat ik alle drie de seizoenen van The Thick of It had gezien was het tijd om In the Loop nog eens te herkijken. Blijft leuk, al is de serie toch wel beter, daar zijn de dialogen nog net wat scherper en gaat Malcolm echt helemaal los. 7.8

    The Player (Robert Altman, 1992)
    Direct bij de practige openingsscene zit je helemaal in de film. Net als altijd bij Altman een brede cast vol grote namen en ditmaal ook een fijne setting (zeker voor een filmliefhebber). De casting is helaas niet altijd even goed, zo vond ik Whoopi Goldberg niet de juiste persoon voor het betreffende personage. Maar toch weer erg genoten van deze Altman film, overigens ook veel leuke cameo’s. 8.0

    Valhalla Rising (Nicolas Winding Refn, 2009)
    Tja, nog maar even laten bezinken denk ik.... Heb aardig wat films van Nicolas Winding Refn gezien en ik vond ze eigenlijk allemaal erg goed. Dit is toch wat andere koek. Visueel is het allemaal prachtig, meer dan dat bijna, net alsof je negentig minuten naar een prachtig bewegend schilderij zit te kijken. Maar qua tempo ken ik weinig films die zo mega traag zijn. Dat trek ik dan bij een film van Terrence Malick toch een stuk beter. De extreme geweldsuitspattingen maken zo overigens wel nog meer indruk. Over een tijdje nog maar eens herkijken. 7.3

  2. #252

    Standaard

    Jaws - The Sharksploitation edit - Grindhoused

    Men neme de originele Jaws en je pleurt er van alles doorheen; scenes van Jaws 2, haaiendocu's etc. Tevens zet je er andere muziek onder en maak het beeld wat ruwer met krasjes, vlekjes en missing reels. Erg leuk en origineel gedaan. Het maakt het wat rommelig en qua opbouw klopt er geen reet meer van. Uiteraard niet zo goed als het origineel maar zeker een leuk alternatief. En met een compleet ander einde....dat je moet zien om het te geloven.

    8,5 (voor de fan-edit)

  3. #253

    Standaard

    9. Gone Baby Gone (Ben Affleck, 2007) :: 8.5
    Prachtig, rouw cop-drama van Ben Affleck. Een film die je echt raakt en die goed laat zien hoe het is om in een achterstandswijk in Boston te moeten wonen, te leven en hoe de politie echt te werk gaat. Met al zijn mankementen en corruptie. Tevens een hele goede rol van Casey Affleck als PI die uit de onderwereld komt maar deze heeft afgezworen zodat je als kijker echt sympathie voor hem krijgt. Verder probeert de film heel goed een vraag te beantwoorden en een dilemma aan de kaak te stellen waarvan je nooit weet welke beslissing je moet maken. Dit maakt het dramatisch en spannend en zo weet de film je te grijpen.

    8.5
    10. Mad Max (George Miller, 1979) :: 6.8
    Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik van deze film moet vinden. Het begint een beetje heel jaar en het verhaal word gewoon niet geïntroduceerd naar mijn mening. Maar uiteindelijk is het nog best vermakelijk met een aantal coole actiescènes en veel auto en motor geweld. Jammer dat er alleen een kwalitatief niet zo goede mono track op de dvd staat. Wel een pluspunt is dat Warner de originele Australische track heeft toegevoegd. Mad Max is zo'n film die ik niet helemaal kan plaatsen en een beetje raar vind. Maar het is een aardige mixje tussen actie en sci-fi. Maar raar en vaag blijft het wel.

    6.8
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  4. #254

    Thumbs up

    Five Easy Pieces
    Jack Nicholson speelt de rol van Robert Dupea, een pianist die zijn piano talent heeft gelaten voor wat `t is en aan de slag is gegaan op een olieveld aan de andere kant van `t land. Hij krijgt het bericht dat zijn vader ernstig ziek is en gaat, samen met zijn vriendin, bij hem op bezoek: terug naar zijn ouderlijk huis en de regio die hij al die jaren geleden achter zich heeft gelaten.

    Het is een mooie en rustige existentieele karakterstudie geworden waarin Nicholson`s personage alle ruimte krijgt om een heel spectrum aan emoties te verkennen. Nicholson vertolkt dat dan ook met verve. Het verhaal heeft niet echt een climax om naar toe te werken waardoor het geheel misschien wat stuurloos lijkt. Maar dat is slechts schijn: het heeft veel meer te bieden dan dat op het eerste gezicht te zien is. Zo geeft regisseur Rafelson onder andere kritiek op de Amerikaanse consumptie maatschappij en op het klasseverschil en hoe daar mee wordt omgegaan.

    Het einde is ook erg goed en misschien wel wat controversieel in die zin dat je er over kunt discussieren of het een happy end is of niet.
    Een prachtige, rustig voortkabbelende film dus die je misschien niet veel doet op het moment van kijken maar je na afloop nog lang zal bezig houden.

    8,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  5. #255

    Standaard

    Kinsey - 8/10

    Lets talk about sex

    Zeer fascinerende biopic over een man met een passie voor wetenschap. Kinsey's passie was een eerste grootschalige onderzoek doen naar seks. Hij brak hiermee veel conventies en besprak onderwerpen die taboe waren in die tijd (en sommige nu nog steeds). Een mooie film over een mans zoektocht naar waarheid en openheid.
    Things you own end up owning you.

  6. #256

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vinnypassy Bekijk bericht

    12. Lost Highway (David Lynch, 1997) :: 8.2
    Voorlopig krijgt de film een 8.2. Visueel is het typisch Lynch, ondersteund door een heerlijke regie en muziek die voor een vrijwel optimaal mysterieus effect zorgen. De balans tussen droom/werkelijkheid/fantasie/paranoia lijk ik te begrijpen en dit lijkt mij ook te kunnen, maar omdat het Lynch is lijkt het me stug dat dit al zo is. Ik laat de film dus nog even bezinken, voordat ik volledig achter mijn idee over de film ga staan. Dat het een toffe film is, staat voor mij echter buiten kijf.
    Hey zwagertje

    Ben blij dat 'mijn' David Lynch-films ook bij jou in de smaak vallen. Een enkele zelfs meer dan bij mijzelf. Van de zomer als je vrij bent van je studie moet je maar aan Twin Peaks gaan beginnen. Zelfs je zus vond hem erg goed

    Zelf heb ik Lost Hight nooit op dvd aangeschaft (wel op vhs een aantal keer gezien), maar misschien dat ik een mooie bluray kan vinden. Heb ook de soundtrack op cd van deze film en heb hem vooral destijds grijsgedraaid.

  7. #257

    Standaard

    12. Scott Pilgrim vs. the World (Edgar Wright, 2010) :: 10.0
    'Scott Pilgrim vs. the World is the most AWESOME movie I have ever seen!!!'

    Ik kan nu een heel lang verhaal houden over waarom Scott Pilgrim vs. the World zo'n ontzettend goede en vette film is maar volgens mij heb ik dat in de eerste zin al gedaan. De film is zo goed, leuk, mooi en vooral vet. Je word het helemaal blij van. Als je van de humor van Edgar Wright en uit o.a. Hot Fuzz houdt en van arcade games zit je helemaal goed. Visueel is de film bijna baanbrekend met spiltscreens en mooie CGI. Verder is de film qua muziek echt een topper. Lekker knetterharde rock muziek. De film is gewoon super, alles klopt en is voor mij zeker de beste van 2010. Scott Pilgrim vs. The World is weer een waanzinnig goede film uit de stal van Big Talk Films (Shaun of the Dead, Hot Fuzz) en ik kijk dan ook erg uit naar hun nieuwe Paul die dit voorjaar uitkomt. Ondertussen deze allemaal gaan kijken.

    10/10
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  8. #258

    Standaard

    Heel veel gezien afgelopen dagen:

    13. A Personal Journey with Martin Scorsese Through American Movies (1995)
    Een tocht door Amerikaanse films van de jaren '20 tot '60 die invloed hebben gehad op regisseur Martin Scorsese, verteld door de man hemzelf. Het enthousiasme waarmee Scorsese vertelt en zijn diepere inzichten in films qua thematiek en controversie ten aanzien van het tijdperk waarin deze werden uitgebracht zijn erg interessant en leuk om naar te kijken. Jammer genoeg sprak het merendeel van de films die hij besprak niet heel erg aan, dus als Scorsese voor de zoveelste keer begint over invloeden door D.W. Griffith kon ik me daar niet echt in vinden aangezien ik vrijwel geen interesse heb in dat soort films. Met een totale speelduur van bijna 4 uur is het dan een hele zit en was het qua films niet allemaal aan mij besteed. Desalniettemin erg informatief en vermakelijk.

    7.0
    14. Four Lions (2010) 7.5
    15. Rare Exports: A Christmas Tale (2010)
    Het idee was leuk.. de uitvoering wat minder. Het duurt even voordat de film op gang komt en het wordt nergens echt leuk, desalniettemin heeft de film zeker z'n momenten en sterkere kanten. 6.5
    16. Runaway (2010)
    Als aanbidder van My Beautiful Dark Twisted Fantasy, Kanye West's meest recente album, kan ik weinig anders dan deze muzikale short erg tof vinden, al is het alleen al vanwege de muziek. Natuurlijk is het allemaal een tikkeltje pretentieus, maar het past perfect bij het turbulente jaar wat Kanye achter de rug heeft. De kleuren zijn cool, de vogel-vrouw hybride ontzettend sexy en de muziek vind ik persoonlijk helemaal fantastisch. Het simpele verhaal wat verteld wordt is niet het meest krachtige element, maar de surrealistische setting en vormgeving des te meer.

    8.0
    17. The Bourne Identity (2002) 7.5
    18. Let Me In (2010)
    Grotendeels kan ik me vinden in de spijkerharde recensie van mede-WhatIWatcher FreakyJP, maar ik ben dan net iets minder kritisch. Ik denk namelijk dat als je het Zweedse origineel niet gezien hebt, dat Let Me In best te pruimen is. Maar als je Låt den rätte komma in wél gezien hebt, kom je erachter dat deze remake op ieder, en ik bedoel dan ook echt ieder punt gewoon minder goed is. Als ik de film met twee woorden zou moeten omschrijven zouden dat zijn: Nutteloos en overbodig. Kijk liever het superieure Zweedse origineel nog een keer en laat deze maar links liggen voor de Amerikanen die geen ondertiteling willen lezen.

    4.0
    19. The Bourne Supremacy (2004) 7.5
    20. The Bourne Ultimatum (2007)
    Hou die fucking camera nou eens stil, verdomme! Prima film verder, evenals zijn voorgangers. Iedere film van de trilogie heeft z'n eigen kracht, maar in elke is Damon prima, het verhaal tof en de actie fantastisch. 7.5
    21. The Green Hornet (2011)
    The Green Hornet is slechts sporadisch vermakelijk, maar stelt grotendeels teleur. De film kent een paar rake grappen, wat coole actie-scenes en overtuigende special effects maar lakt elke vorm van diepgang, kent hele slechte motivatie van de personages aan het begin en het algemene verhaal is heel erg matig en kent wat goedkope plotmechanismen om de film voort te stuwen. Ook het acteerwerk is niet sterk: Rogen is vervelend, Chou blijft een stereotype dat weinig toevoegt en Waltz speelt een slechte herhaling van zijn rol uit Inglourious Basterds. Ook de alom geprezen Gondry lukt het niet om zijn stempel op de film te plakken, want slechts een enkele keer komt zijn unieke stijl naar voren waardoor de film vooral aanvoelt als een matige blockbuster.

    5.0
    22. The King's Speech (2010) 8.5
    Laatst aangepast door Don van Straalen : 18-01-2011 om 11:42

  9. #259

    Standaard

    Four Lions vond ik erg flauw en filmisch gezien heel slecht. Vooral het ''inzoomen'' kreeg bijna epische proporties.

  10. #260

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Don van Straalen Bekijk bericht
    Heel veel gezien afgelopen dagen:

    17. The Bourne Identity (2002) The Green Hornet is slechts sporadisch vermakelijk, maar stelt grotendeels teleur. De film kent een paar rake grappen, wat coole actie-scenes en overtuigende special effects maar lakt elke vorm van diepgang, kent hele slechte motivatie van de personages aan het begin en het algemene verhaal is heel erg matig en kent wat goedkope plotmechanismen om de film voort te stuwen. Ook het acteerwerk is niet sterk: Rogen is vervelend, Chou blijft een stereotype dat weinig toevoegt en Waltz speelt een slechte herhaling van zijn rol uit Inglourious Basterds. Ook de alom geprezen Gondry lukt het niet om zijn stempel op de film te plakken, want slechts een enkele keer komt zijn unieke stijl naar voren waardoor de film vooral aanvoelt als een matige blockbuster.

    5.0
    Hier klopt iets niet...

  11. #261

    Standaard

    The Social Network

    Een zeer boeiend verhaal met fantastisch acteerwerk en een geweldige soundtrack. 1 van de knallers van vorig jaar.

    9.5/10

  12. #262

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tom91 Bekijk bericht
    Hier klopt iets niet...
    Goed gezien, aangepast. Merci!

  13. #263

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Don van Straalen Bekijk bericht
    Heel veel gezien afgelopen dagen:
    Ik vraag me wel eens af hoe je een (nieuwe) film 'eerlijk' kunt beoordelen wanneer je naar een screener of cam hebt zitten kijken? Het beeld en geluid zijn meestal niet optimaal (understatement?)

  14. #264

    Standaard

    'Scott Pilgrim vs. the World
    Ook gezien en vond de 8bit feel heel aangenaam. Wat betreft visueel baanbrekend vind ik dat je toch een beetje overdrijft. Het is heel duidelijk een stripverfilming (al wist ik dat niet ten tijde van kijken), en wat dat betreft kun je het goed vergelijken met Hulk van Ang Lee (of een heleboel vroege Cartoon Network tekenfilms). De muziek is inderdaad cool, zowel de soundtrack als de score, echt een rollercoasterride. Maar je moet vervolgens even de ervaring laten inzinken en later besluiten of het allemaal wel zo goed was als je in eerste instantie dacht.
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  15. #265

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 1101 Bekijk bericht
    Ook gezien en vond de 8bit feel heel aangenaam. Wat betreft visueel baanbrekend vind ik dat je toch een beetje overdrijft. Het is heel duidelijk een stripverfilming (al wist ik dat niet ten tijde van kijken), en wat dat betreft kun je het goed vergelijken met Hulk van Ang Lee (of een heleboel vroege Cartoon Network tekenfilms). De muziek is inderdaad cool, zowel de soundtrack als de score, echt een rollercoasterride. Maar je moet vervolgens even de ervaring laten inzinken en later besluiten of het allemaal wel zo goed was als je in eerste instantie dacht.
    Dat tweede punt daar heb je waatschijnlijk wel gelijk in en de waardering zal bij een tweede keer kijken ook wel lager zijn denk ik. Qua visueel ben ik het toch niet met je eens. Want wat deze film t.o.v. andere comicverfilmingen visueel beter is is het ontzettend goed gebruiken van 2 tot 10 splitscreens en op en uit laten lopen van aspect ratio's 1.85:1 naar 2.40 naar zelfs 2.60:1. Dat heb ik nog in weinig comicverfilmingen gezien en zeker niet zo aanwezig. Ook de CGI is met relatief weinig budget gewoon goed gedaan. Het enige wat visueel misschien niet orgineel was waren de stripstukjes, want die heb je bijv. bij Kick-Ass en Iron Man ook maar verder was de film visueel gezien heel orgineel vond ik.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  16. #266

    Standaard

    Requiem for a Dream (2000)

    Dat een film je met een zo ongemakkelijk gevoel achter kan laten. Deze film zal nog wel even door mijn hoofd blijven dwalen.

    Het verhaal gaat over 4 personen die in het leven met elkaar verbonden zijn. Harry Goldfarb (Jared Leto), Marion (Jennifer Connely) en Tyrone (Marlon Wayans) zijn verslaafd aan harddrugs. Zij beginnen met het dealen van drugs om een goede toekomst voor zichzelf zeker te stellen. Wanneer de drugstoevoer wordt stopgezet proberen ze wanhopig een oplossing te zoeken. Sara Goldfarb, de moeder van Harry (Ellen Burstyn) is verslaafd aan de televisie, wanneer zij gebeld wordt dat zij mee mag doen aan haar favoriete tv-programma besluit zij af te vallen zodat ze weer in haar favoriete jurk past. Via een louche dokter komt ze aan afslankpillen… en raakt hier aan verslaafd. Langzaam komen ze allemaal door verslaving in een neerwaartse spiraal terecht. Dit wordt prachtig neergezet onder begeleiding van de soundtrack. De muziek die Clint Mansell heeft geschreven voor deze film echt schitterend. Deze soundtrack is ook vaak terug te vinden in andere trailers/filmpjes op internet. Op de juiste momenten wordt de film ondersteund door geweldige muziek. Alleen voor de soundtrack is de film al het kijken waard!

    De rol van Sara Goldfarm is geweldig neergezet door Ellen Burstyn, hoe zij de moeder neerzet van Harry. De verslaving van haar vind ik een van de best neergezette momenten in de film Op het moment dat ze bij de dokter komt omdat ze in de gaten heeft dat er iets niet in de haak is, de psychotische scenes met de koelkast, de verwarring bij de televisiezender wanneer ze na gaat vragen wanneer ze nou op de televisie komt. Geweldig geacteerd! Ook Marlon Wayans laat in deze film goed zien dat hij meer kan dan alleen het humorgenre. De rollen van Jared Leto en Jennifer Connely zijn gewoon goed neergezet, niets op aan te merken.

    De beklemmende sfeer van de drugsverslaving is geweldig neer gezet door Darren Aronofsky. De snelle beeldwisselingen en de rommelige psychotische sfeer zorgen er niet alleen voor dat weergegeven wordt hoe de acteurs verslaafd raken. Maar het zorgt er ook voor dat de kijker zelf vermoeid raakt en mee begint te leven met de hoofdrolspelers. Het einde laat je achter met een triest, totaal onhollywoods, vermoeid gevoel. Een film die zeker in de uren erna blijft hangen. Ik raad iedereen aan deze film te kijken, zolang je niet verwacht een vrolijke film te gaan kijken.

    8,9 / 10
    Panasonic TX-P42S20E -- Panasonic DMP-BD65EG-K -- Pioneer DV490V-S -- QED SQART P2110
    Ripley: Micro changes in air density, my ass.
    IcheckMovies -- WhatIWatch

  17. #267

    Standaard

    Ice Age: Dawn of the Dinosaurs (Carlos Saldanha, 2009) ***
    Het (financiële) succes van de eerste twee delen kon nergens anders toe leiden dan een derde 'Ice Age' animatiefilm. Ik moet het de makers nageven dat ze geprobeerd hebben om een compleet nieuw verhaal te scheppen. Onze hoofdrolspelers, het is een hele kudde inmiddels, moeten in een nieuwe verborgen wereld vol dinosaurussen op zoek naar luiaard Sid. Gelukkig krijgen ze hulp van de maffe wezel Buck.
    Het plot laat de film een beetje in de steek, maar door de vele avonturen van de op eikels jagende Scrat (inclusief vrouwtje ditmaal!) en de toevoeging van de wacky wezel haalt de film een krappe voldoende in mijn ogen! De rek is er een beetje uit, maar het zou me niets verbazen als we in de nabije toekomst Ice Age 4 voorgeschoteld krijgen.
    De animaties zijn overigens nog steeds 'groffer' dan de gemiddelde Pixars, maar de makers streven volgens mij ook geen realisme na
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  18. #268

    Standaard

    Le Mépris (Jean-Luc Godard - 1963)

    Wanneer één van de origineelste openingsgenerieken op het scherm komt, weet je al naar wat voor film je zit te kijken: Le Mépris is prachtig!

    Le Mépris vertelt het verhaal van een scriptschrijver, die voor een producer een script moet schrijven over Odysseus. Eén van de leukste bijrollen ooit is die van Fritz Lang (Metropolis) die doodgewoon zichzelf speelt. Het feit dat de producer (in de film) een boontje heeft voor de vrouw van de scriptschrijver (de bloedmooie Brigitte Bardot) zorgt voor ellenlange maar boeiende dialogen. Op het verhaal heb ik maar één ding aan te merken. Heeft elke scriptschrijver een pistool in huis? Vind elke producer-assistent het normaal dat er een pistool gevonden wordt op de set, en hier geen verdere vragen over stelt? Uiteindelijk gebeurt er niets met het pistool, wat de kijker duidelijk wel verwacht.

    Het briljante aan de film vind ik de lange takes. Er worden geen close ups genomen wat de werkelijkheid meer 'werkelijkheid' geeft. De takes zijn 'uit het leven geplukt'. Verder is er met de kadrering niets mis. Wel jammer vond ik de schokkerige shots. Er is iets teveel op dolly geschoten.

    Le Mépris staat voor minachting, en daar is wat de film uiteindelijk over gaat, vertellen wat je voelt voor een ander die je niet (meer) respecteert. Aanrader.

    8,1/10

    -------------------------------------------------------------------------

    Unstoppable (Tony Scott - 2010)

    De films van Tony Scott liggen de afgelopen 5 jaar in dezelfde lijn: films die je amuseren, maar die we de volgende dag alweer vergeten zijn. Unstoppable doet niets meer of minder. Strakke beelden, en een origineel concept voor een 'no brainer' maken van Unstoppable een ééndagsvlieg, maar een zeer vermakelijke.

    7/10

    -------------------------------------------------------------------------

    The Box (Richard Kelly - 2009)

    The Box is een draak van een film. De film is over het algemeen niet logisch. De beelden wisselen te snel en er zit geen 'ruggengraat' in. Cameron Diaz is overigens één van de meest irritante actrices van de afgelopen tien jaar (lees Knight and Day, Vanilla Sky,...)

    3/10


  19. #269

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Thomas Gabriel Bekijk bericht
    The Box (Richard Kelly - 2009)

    The Box is een draak van een film. De film is over het algemeen niet logisch. De beelden wisselen te snel en er zit geen 'ruggengraat' in. Cameron Diaz is overigens één van de meest irritante actrices van de afgelopen tien jaar (lees Knight and Day, Vanilla Sky,...)

    3/10
    Wat is er trouwens gebeurd met Cameron Diaz de afgelopen 15 jaar? Ik heb laatst "The Mask" weer eens gekeken en in die film zou ik haar haast lekker durven noemen
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

  20. #270

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr. Blonde Bekijk bericht
    Ik vraag me wel eens af hoe je een (nieuwe) film 'eerlijk' kunt beoordelen wanneer je naar een screener of cam hebt zitten kijken? Het beeld en geluid zijn meestal niet optimaal (understatement?)
    Screeners doen qua kwaliteit over het algemeen niet onder voor dvd's, dus dat valt alles mee. Een prima manier om de film te zien, en ik ben weer zoet totdat de films in de bios of op dvd/blu-ray verschijnen.
    --
    Net gezien:

    The Final Destination (David R. Ellis, 2009)

    Wel een hele matige toevoeging aan deze toch wel vermakelijke filmreeks. Volgepropt met ongeloofwaardige toevallig- en bijkomstigheden, matige special effects / op-je-af-vliegende objecten en houterig acteerwerk heeft deze film echt heel weinig te bieden aan de kijker. Je zou kunnen zeggen: de film is wellicht leuk voor een avondje hersenloos vermaak, maar zelfs de 'kills' die toch wel de ster van de Final Destination serie zijn voelen ongeïnspireerd en zijn tegenvallend. Als de kills dan eenmaal beginnen te komen volgen ze elkaar met een hoog tempo op en probeert te film gelukkig niet meer te zijn dan dat het is. Dit zorgt er echter wel voor dat de film slechts 82 minuten duurt, maar gelukkig ook dat de film máár 82 minuten duurt.

    4.0

  21. #271

    Standaard

    De rek is er een beetje uit, maar het zou me niets verbazen als we in de nabije toekomst Ice Age 4 voorgeschoteld krijgen.
    Hier alvast een teaser http://www.traileraddict.com/trailer...teaser-trailer

  22. #272

    Standaard

    Resident Evil Afterlife.

    Heel erg onderhoudend. Film kijkt lekker weg en verveeld geen moment. Ik had alleen de eerste R.E. gezien en die vond ik ook al zeer leuk. De characters van Alice, Clair & Chris zijn perfect gecast. Persoonlijk vind ik het erg gaaf dat Wenworth Miller (Michael Scofield - Prison Break) de rol van Chirs speelt. Dat was ook 1 van de redenen dat ik deze titel heb gekocht. Wat een heerlijke soundtrack ook. Een van de beteren van de laatste kijk-tijd. Aanrader!

    8,7/10

    Devil's Playground.


    Begint lekker. Maar naarmate de film vordert gaat het toch opvallen dat het acteerwerk wat te wensen overlaat. Danny Dyer houd de boel overeind want anders was het helemaal een teleurstelling geworden. Had er wel iets meer van verwacht. Zo is het gore-gehalte weinig tot niet aanwezig terwijl het verhaal en de cover toch anders doen vermoeden. Naar het einde toe zakt de film als een kaartenhuis in elkaar en lijkt het net alsof ze niet weten hoe de film tot een leuk einde te brengen. Leuk om een keer te zien maar meer ook niet.

    6.8/10

  23. #273

    Standaard

    Resident Evil: Extinction (Russell Mulcahy, 2007) ****
    Hoewel ik he-le-maal niets heb met de Resident Evil computergames of de eerste twee films die op deze spellen gebaseerd zijn, moet ik zeggen dat het derde deel uit de filmreeks me zeker kon bekoren! Het is namelijk een soort van mix tussen Mad Max 2 en Dawn of the Living Dead. Alice (Mila Jovovich) doolt door de barre wereld. Het dodelijke T-virus heeft de ooit zo groene wereld verandert in een dorre woestijn waar de 'ondoden' heersen. Ze sluit zich aan bij een groepje overlevers met wie ze Alaska probeert te bereiken, omdat het virus daar mogelijk niet is aangekomen. De slechterikken van de Umbrella Company zoeken Alice echter, omdat haar bloed mogelijk gebruikt kan worden om de zombies te 'domesticeren'. In dat geval kan het machtige bedrijf een privé-leger opbouwen en de wereld domineren...
    Het is mij onduidelijk of de film trouw is aan de computerspellen, maar eigenlijk maakt het me geen biet uit. Het is een vermakelijke achtbaanrit waar goed gekeken is naar de genrebroeders van vroeger. De make-up en looks van de zombies zijn prima, de actie is continu aanwezig en het aanblik van het verdorde en door zand overspoelde Las Vegas is bijzonder effectief. Hoewel het natuurlijk allemaal nergens op slaat, komt de film toch nog geloofwaardig over. Onrealistisch realisme; een bijzondere duale ervaring!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  24. #274

    Standaard

    13. Paris, Texas (Wim Wenders, 1984) :: 8.5

    Wellicht niet zo bekend bij het grote publiek, maar dit is geheel onterecht kan ik concluderen. Het eerste uur van de film valt te vergelijken met een hedendaagse film als Into The Wild. De rust, sereniteit en beelden van de prachtige landschappen zijn van een grote schoonheid. Niet in de laatste plaats vanwege het explosieve kleurfilter dat is toegepast, waarmee het geheel kleurrijker dan ooit overkomt. Daarnaast is het dwalen van de hoofdpersoon (hoe episch met zijn pak en rode petje in de woestijn) een groot mysterie en wordt dit tergend langzaam, doch uitstekend uitgevoerd, bloot gelegd. En dan is daar ook nog de fantastische muziek.

    Naarmate de film vordert wordt er al iets meer bekend en wordt er meer verhaal in de film geïntroduceerd. Dit levert één van de mooiste momenten uit de hele film op als we de hoofdpersoon een filmpje uit zijn verleden zien kijken. De combinatie van de sympathiek neergezette hoofdpersoon, zijn hele hoofd en houding, die bijgestaan wordt door zijn liefdevolle familieleden, de duidelijk voelbare emotie die bij dit filmpje komt kijken en wederom de muziek. Toen ik de woorden Wat is het toch simpel, he uitbracht naar mijn filmbuddy ontstonden kleine traantjes in mijn ogen. Want wat kan het ook simpel zijn. Fantastisch.

    Hierna wordt de sereniteit van de omgevingsbeelden en de mystiek van de hoofdpersoon vervangen door verhaalontwikkeling. Dit leidt wederom tot een fantastische scène, een dialoog van 20 minuten die fantastisch in beeld wordt gebracht, die toch wel als sluitstuk en conclusie van de film gezien mag worden. De schoonheid van het camerawerk dat wordt toegepast, de uitstekende acteerprestaties (op Anne na, met haar verschrikkelijke accent: Hunter werd Eunteur), de prachtige muziek, de sereniteit uit het eerste deel en de emotionele lading van het tweede deel komen hierin toch wel tot een prachtige, eenvoudige en rustige dialoog tezamen.

    De film wordt geroemd omdat het een schoolvoorbeeld is voor de samenkomst van de grootsheid en emotie van Hollywoodproducties en de ingetogenheid van Europese cinema. Wat een waarheid. Daarnaast is dit misschien wel het toonbeeld voor mij van hoe eenvoud tot zoveel moois kan leiden.

  25. #275

    Standaard

    Tucker and Dale versus Evil - 5,5/10

    Leuk concept. Wat leuke grapjes. En heel flauw. 2 onschuldige aardige rednecks komen een groep tieners tegen in het bos. De college kids hebben teveel horrorfilms gezien in gaan helemaal door het lint. Zo wordt er een horror-setting gecreeert zonder dat er een bad guy is :P

    The tourist - 7,5/10

    Eigenlijk niet zo heel speciaal, maar wel heel vermakkelijk. Johhny Depp en Angelina Joli hebben een zeer leuke chemistry. Film kijkt makkelijk weg tegen een mooie achtergrond (venetie)
    Things you own end up owning you.

Pagina 11 van 236 EersteEerste ... 7891011121314152161111 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •