Pagina 119 van 237 EersteEerste ... 1969109115116117118119120121122123129169219 ... LaatsteLaatste
De resultaten 2.951 tot 2.975 van 5903 worden weergegeven.
  1. #2951

    Standaard

    Forgetting Sarah Marshall
    Ondanks dat ik hem al zeker 4x gezien heb blijft deze film me vrolijk maken met de grappige karakters en vele grappige quotes. Klopt; op het einde zakt de film een beetje in, maar dit blijft één van de betere komedies van de laatste jaren.

    7,8/10
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  2. #2952

    Standaard

    JFK
    Ontzettend interessante en sterke film die je bijna 3,5 uur intensief laat nadenken over de moord op JFK. Persoonlijk denk ik dat er inderdaad een complot is geweest om JFK te elimineren, maar het bewijsmateriaal richting de bewuste Shaw is niet bepaald goed. Enfin.. benieuwd of deze zaak ooit opgelost zal worden.

    8,0/10
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  3. #2953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stephan Nobelen Bekijk bericht
    JFK
    Ontzettend interessante en sterke film die je bijna 3,5 uur intensief laat nadenken over de moord op JFK. Persoonlijk denk ik dat er inderdaad een complot is geweest om JFK te elimineren, maar het bewijsmateriaal richting de bewuste Shaw is niet bepaald goed. Enfin.. benieuwd of deze zaak ooit opgelost zal worden.

    8,0/10
    Dat komt omdat James Files JFK door 't hoofd heeft geschoten. Niet Shaw, niet Oswald, maar James Files.

  4. #2954

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    Dat komt omdat James Files JFK door 't hoofd heeft geschoten. Niet Shaw, niet Oswald, maar James Files.
    Dat ben ik inderdaad ook wel geneigd te geloven
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  5. #2955

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stephan Nobelen Bekijk bericht
    JFK
    Ontzettend interessante en sterke film die je bijna 3,5 uur intensief laat nadenken over de moord op JFK. Persoonlijk denk ik dat er inderdaad een complot is geweest om JFK te elimineren, maar het bewijsmateriaal richting de bewuste Shaw is niet bepaald goed. Enfin.. benieuwd of deze zaak ooit opgelost zal worden.

    8,0/10
    Ik vond het ook een zeer boeiende film, maar vergeet niet dat het niet allemaal op feiten gebaseerd is.

  6. #2956

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik vond het ook een zeer boeiende film, maar vergeet niet dat het niet allemaal op feiten gebaseerd is.
    Klopt, dat realiseerde ik mij ook, anders was de score voor de film voor mij nog wat hoger uitgevallen.
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  7. #2957

    Standaard

    812. Buffalo Bill and the Indians, or Sitting Bull's History Lesson (Robert Altman, 1976) :: 8.0

    Driemaal is scheepsrecht en zeker in dit geval. Een jaar of vier geleden wilde ik de film voor het eerst kijken, toen nog op een kleine TV. Omdat zo ongeveer de halve film in long shot geschoten is, heb ik het geheel toen maar na een paar minuten af gezet omdat ik het gevoel had naar een kijkdoos te zitten kijken. Toen probeerde ik de Regio 1 DVD zo'n jaar geleden te projecteren, maar kwam ik er achter dat het ding niet anamorf was dus dat was ook niet zo'n succes. Vervolgens besloten om de DVD dan maar te rippen zodat ik wel wat in beeldkwaliteit zou verliezen, maar tenminste een anamorf geheel had, maar toen geen tijd meer gevonden om het ook daadwerkelijk te kijken. Wat maar goed was achteraf, want ineens verscheen de film uit het niets op blu-ray zodat de DVD en rip ongekeken de prullenbak in konden. Het is dan altijd maar afwachten wat de kwaliteit is van een dergelijke catalogus titel, maar dat bleek gelukkig uitmuntend te zijn! Zeer natuurlijke transfer met een mooie filmkorrel, veel detailwerking en robuuste kleuren. De film zelf is een van Altman's vreemdste - bijna ondoordringbaar de eerste keer, maar ook ontzettend fascinerend. En uiteraard worden er links en rechts enkele Amerikaanse mythes geexplodeerd.

    813. The Tempest (Derek Jarman, 1979) :: 7.0

    Ik begrijp niets van Shakespeare en loop normaal gesproken er met een boog omheen, maar voor Derek Jarman wil ik nog wel een uitzondering maken. Kon de dialoog nauwelijks verstaan, wat niet minder werd door het gebrek aan subs, maar iedere Jarman film leunt uiteraard vooral op het visuele aspect en wat dat betreft lijkt dit nog best op een film in een taal waar je soms flarden van verstaat: je mist duidelijk de finesses, maar het is nog beter te volgen dan je aanvankelijk zou denken omdat beeldtaal universeel is. Beeldkwaliteit is zeer goed! Kino is ook nog zo aardig geweest om drie shorts erbij te zetten, waarvan er twee erg sterk waren.

    814. A Journey to Avebury (Derek Jarman, 1971) :: 5.5
    815. Garden of Luxor (Derek Jarman, 1972) :: 8.0
    816. Art of Mirrors (Derek Jarman, 1973) :: 8.0
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  8. #2958

    Standaard

    Als ik naar je ava kijk zie ik altijd een jonge knul Brakhage. En toch al zo'n brede smaak in films. Fascinerend. De meeste films die jij kijkt of leuk vind heb ik zelfs nog nooit van gehoord

    Net zelf Back to the Future gezien (steelbook)

    Hij blijft gewoon geniaal.

  9. #2959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dan G. Bekijk bericht
    Als ik naar je ava kijk zie ik altijd een jonge knul Brakhage. En toch al zo'n brede smaak in films. Fascinerend. De meeste films die jij kijkt of leuk vind heb ik zelfs nog nooit van gehoord

    Net zelf Back to the Future gezien (steelbook)

    Hij blijft gewoon geniaal.
    BTTF is inderdaad super. Maar ik vindt de hele trilogie eigenlijk super. Deel III is mi de beste. Doet iig niet onder voor de 1e. Toch wel apart eigenlijk dat BTTF nooit echt overtroffen is qua SF/tijdreisfilms, ook al zijn die films ook alweer tig jaar oud. Kun je nagaan hoe goed ze eigenlijk in elkaar zitten.

  10. #2960

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    BTTF is inderdaad super. Maar ik vindt de hele trilogie eigenlijk super. Deel III is mi de beste. Doet iig niet onder voor de 1e. Toch wel apart eigenlijk dat BTTF nooit echt overtroffen is qua SF/tijdreisfilms, ook al zijn die films ook alweer tig jaar oud. Kun je nagaan hoe goed ze eigenlijk in elkaar zitten.

    Krijg ook alweer zin om het trilogietje te gaan kijken
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  11. #2961

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dan G. Bekijk bericht
    Als ik naar je ava kijk zie ik altijd een jonge knul Brakhage. En toch al zo'n brede smaak in films. Fascinerend. De meeste films die jij kijkt of leuk vind heb ik zelfs nog nooit van gehoord
    Hahaha, ik ben 31 - of dat jong is laat ik maar aan anderen over

    Laat ik het zo zeggen, toen ik 18 was, werd ik al door mensen omschreven als een jonge ouwe ***, terwijl ik zelfs tot mijn 25e vaak nog niet in discotheken binnen gelaten werd omdat men dacht dat ik jonger was dan 18. In smaak en interesses ben ik altijd al volwassen geweest, maar in uiterlijk zie ik er schijnbaar nog steeds jong uit - het is een paradox waar je mee leert leven
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  12. #2962

    Standaard

    The Gods must be crazy (1980)
    http://www.imdb.com/title/tt0080801/

    Wat een hilarische film blijft dit toch

  13. #2963

    Standaard

    The Avengers. 6/10. Ik snap de commotie niet. Ik denk dat ik ook 10/15 jaar ouder ben dan de beoogde doelgroep. Was blij dat het afgelopen was. Dit is not my cup of tea.

  14. #2964

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    The Avengers. 6/10. Ik snap de commotie niet. Ik denk dat ik ook 10/15 jaar ouder ben dan de beoogde doelgroep. Was blij dat het afgelopen was. Dit is not my cup of tea.
    Dat je 10 jaar ouder bent is het probleem niet,Superhelden moet gewoon
    je ding zijn.Toen ik jong was en kreeg zak geld liep ik hard naar Meneer Kees de
    boekhandel en liep ik de deur ui met een X-men en Spiderman strip en droomde
    dat het geweldig zou zijn als er en film van zou komen.Nu is de tijd rijp en ik
    geniet er van.Ben overgins geen die-hard strip verzamelaar maar alles wat met
    Sci-fi/comic/fantasy te maken heeft trekt mij.

    Het moet gewoon in je zitten om een film als The avengers leuk te vinden

  15. #2965

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    BTTF is inderdaad super. Maar ik vindt de hele trilogie eigenlijk super. Deel III is mi de beste. Doet iig niet onder voor de 1e. Toch wel apart eigenlijk dat BTTF nooit echt overtroffen is qua SF/tijdreisfilms, ook al zijn die films ook alweer tig jaar oud. Kun je nagaan hoe goed ze eigenlijk in elkaar zitten.
    De hele trilogy is goed inderdaad. Al blijft deel I voor mij toch magisch terwijl deel II en III dat toch wat afzwakken. Niet veel maar toch.

    Meest memorabele scene uit deel I vind ik toch wel het moment dat Marty voor de eerste keer Doc opzoekt in 1955 en hem probeert te overtuigen dat ze elkaar kennen. Geniaal. Die hoort voor mij zeker bij de top 5 van beste film scenes ooit.

    @Brakhage 31?? Dat had ik je ook niet gegeven hoor, afgaande op je ava. Maar die kan natuurlijk ook al wel 10 jaar oud zijn

    Respect in ieder geval voor je brede filmsmaak!

  16. #2966

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dan G. Bekijk bericht
    De hele trilogy is goed inderdaad. Al blijft deel I voor mij toch magisch terwijl deel II en III dat toch wat afzwakken. Niet veel maar toch.

    Meest memorabele scene uit deel I vind ik toch wel het moment dat Marty voor de eerste keer Doc opzoekt in 1955 en hem probeert te overtuigen dat ze elkaar kennen. Geniaal. Die hoort voor mij zeker bij de top 5 van beste film scenes ooit.

    @Brakhage 31?? Dat had ik je ook niet gegeven hoor, afgaande op je ava. Maar die kan natuurlijk ook al wel 10 jaar oud zijn

    Respect in ieder geval voor je brede filmsmaak!
    Ik vindt voor al al die verwijzingen naar de andere films leuk. Dat bijv in deel 2 Marty terug is in 55 en dat je op de achtergrond allerlei dingen uit de 1e film ziet gebeuren.

    Persoonlijk vind ik 1 erg sterk als SF / comedy. Deel 2 ietsje minder maar interessant door die alternatieve tijdlijn en deel 3 spande voor mij de kroon als echte avonturenfilm (beetje richting Indiana Jones en dat soort films).

  17. #2967

    Standaard

    Hahaha ja dat ben ik met je eens. Ook wanneer Doc blij is dat Marty eindelijk terug is naar 1985 in deel I en hij vervolgens in deel II in diezelfde scene na 3 seconden er weer aan komt rijden in 1955 :P

  18. #2968

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dan G. Bekijk bericht
    Hahaha ja dat ben ik met je eens. Ook wanneer Doc blij is dat Marty eindelijk terug is naar 1985 in deel I en hij vervolgens in deel II in diezelfde scene na 3 seconden er weer aan komt rijden in 1955 :P
    OK. Ik weet wat ik vanavond voor film ga kijken

  19. #2969

  20. #2970

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dan G. Bekijk bericht
    Net zelf Back to the Future gezien (steelbook)

    Hij blijft gewoon geniaal.
    Ik hoop ooit mijn vrouw zover te krijgen dat ze mee wil kijken met mij (net als de altijd amusante Top Gun). Maar 'oude' films ziet ze vaak als gedateerd en dus niet leuk (???).

    Gelukkig vond ze gisteren Men In Black 3 net zo boeiend als ik (not!!). Hahaha.

    Over "JFK". Vanwege de tijdsduur heb ik de DC in 2 delen gezien, maar ik zie niet in waarom hij niet zo'n hoog cijfer verdient "omdat niet alles waarheidsgetrouw" is? Als film is hij ijzersterk en Oliver Stone heeft de vrijheid genomen zijn visie op het moordcomplot te geven. Waarom zou die niet waar kunnen zijn? Overheden verzwijgen en verdraaien zoveel feiten om "onze veiligheid" te waarborgen.

  21. #2971

    Standaard

    Hall Pass (2011)
    Heul slecht...

  22. #2972

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin1975 Bekijk bericht
    Over "JFK". Vanwege de tijdsduur heb ik de DC in 2 delen gezien, maar ik zie niet in waarom hij niet zo'n hoog cijfer verdient "omdat niet alles waarheidsgetrouw" is? Als film is hij ijzersterk en Oliver Stone heeft de vrijheid genomen zijn visie op het moordcomplot te geven. Waarom zou die niet waar kunnen zijn? Overheden verzwijgen en verdraaien zoveel feiten om "onze veiligheid" te waarborgen.
    Stone heeft indirect zijn visie op het gebeuren, maar verfilmd een gedeelte van het leven van Jim Garrison. Zijn onderzoek etc. als de feitjes dan toch hier en daar flink verdraaid worden om 'beter' in de film te passen dan vind ik dat persoonlijk bij zulke soort films jammer om achteraf te lezen. Neemt niet weg dat ik het nog altijd een prima en interessante film vond.

    Das leben der anderen
    Deze film levert een interessante blik op Oost-Duitsland in de jaren voor de val van de muur. Heftig om te zien dat de geheime dienst erg ver kon gaan met mensen afluisteren.
    7,5/10
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  23. #2973

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dan G. Bekijk bericht
    Net zelf Back to the Future gezien (steelbook)

    Hij blijft gewoon geniaal.
    Chuck! Chuck, it's Marvin. Your cousin, Marvin Berry. You know that new sound you're looking for? Well, listen to this!
    Zalig gewoon.
    Homer Simpson:"Please don't eat me! I have a wife and kids. Eat them!"
    YAH AZZURRI 87
    Barney Stinson:"Legen...Wait for it...Dary!"

  24. #2974

    Standaard

    Charles Laughton Directs 'The Night of the Hunter'

    Ik neem eigenlijk steeds minder de tijd om extra's door te ploegen. Zo zag ik er ook wat tegen op om deze docu te bekijken van 159 minuten die als 2e Blu-Ray is toegevoegd aan de Criterion BD van Night of the Hunter. Robert Gitt heeft er jaren en jaren over gedaan om van de vele uren beeldmateriaal een compact (nouja, noem 159 minuten maar compact) geheel te maken. Charles Laughton liet de camera gewoon lopen tussen takes wat een werkelijk unieke kijk geeft in de werkwijze van een regisseur. We zien Laughton aanwijzingen geven en "speelt" off camera elke rol om zo de andere acteurs te voorzien van houvast.

    Na het zien van deze docu heb ik (nog) meer respect gekregen voor Robert Mitchum. Elke take is (bijna) altijd raak. Laughton hoeft Mitchum dan ook weinig aanwijzingen te geven. Een contrast met Shelley Winters...

    Nog nooit heb ik een docu of andere extra gezien die zoveel inzicht geeft in het regisseren van acteurs. Alsof je op de set aanwezig was. Een zeer waardevol geheel die mij uitermate boeide. Ik heb de film in meedere delen bekeken en dat is wel een aanrader. 159 minuten in 1 stuk is wellicht wat teveel van het goede. Ook de andere extra's op de eerste BD zijn de moeite waard maar dit is echt een schat aan inzicht. Een dikke aanrader voor iedereen die geintereseerd is in een leerzaam kijkje achter de schermen.

    Volgens WiW ben ik de eerste die deze docu zag en dat is jammer want je mist echt wat. Groot pluspunt is dat alles in HD te bewonderen is en in volgorde van het verloop van The Night of the Hunter. Eeuwig zonde dat Laughton niet nog een film heeft kunnen regisseren.

    Maar wat een monsterset heeft Criterion afgeleverd!! Echt helemaal top.

    9.0

  25. #2975

    Standaard

    Moet toch maar eens aan de regiovrije blu-ray speler vrees ik.... al zal dat niet goed zijn voor mijn banksaldo.

Pagina 119 van 237 EersteEerste ... 1969109115116117118119120121122123129169219 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •