Pagina 126 van 237 EersteEerste ... 2676116122123124125126127128129130136176226 ... LaatsteLaatste
De resultaten 3.126 tot 3.150 van 5902 worden weergegeven.
  1. #3126

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BatMotor Bekijk bericht
    The Dark Knight
    Nogmaals deze film herbeken.Ook om vergelijking te trekken met TDKR en BB
    Wat vooral opvalt is dat de sfeer in TDK totaal anders is dan bij deel 1 en 3.
    Waardoor de film (lijkt) los te staan van de andere 2.
    Vind het nog steeds de minste van de reeks.
    Heath speelt natuurlijk grandioos z'n rol en Chritian ook.
    Alleen zo zonde dat Katie Holmes niet in dit deel zit.

    De actie is prima en het verhaal ook.Maar wat was de film geweest zonder de joker?
    Net zoiets als de gemiddelde CSI aflevering?

    3/5
    De film draait toch helemaal om de joker ? Waarom zou je je dan afvragen wat de film geweest zou zijn zonder hem ? Volstrekt zinloos.

    Wat zou Jaws geweest zijn zonder haai erin ?

  2. #3127

    Standaard

    [QUOTE=BatMotor;1898118]
    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht

    De montage is anders dan BB in iedergeval.En bij TDKR wijken ze daar nog meer vanaf.'t is vlotte montage.Waarbij ze niet willen dat de kijker zich ook maar een minuut verveeld.
    Alle films zijn wel door de zelfde editor gedaan,Vind TDK meer een thriller.

  3. #3128

    Standaard

    in de hele trilogie is eenzelfde sfeer te vinden, hoewel ik tdk toch veel saaie momenten heeft en het two-face gedeelte mij niet kon bekoren

    maar dit heeft meer te maken met de prestatie van eckhart (vervelende acteur)

  4. #3129

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    in de hele trilogie is eenzelfde sfeer te vinden,
    leg uit.

  5. #3130

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    in de hele trilogie is eenzelfde sfeer te vinden, hoewel ik tdk toch veel saaie momenten heeft en het two-face gedeelte mij niet kon bekoren

    maar dit heeft meer te maken met de prestatie van eckhart (vervelende acteur)
    Voor dat laatste gedeelte kunnen we elkaar een hand geven, ik heb dat ook. The Core bijvoorbeeld was mede door Eckhart verschrikkelijk.

  6. #3131

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    in de hele trilogie is eenzelfde sfeer te vinden, hoewel ik tdk toch veel saaie momenten heeft en het two-face gedeelte mij niet kon bekoren

    maar dit heeft meer te maken met de prestatie van eckhart (vervelende acteur)
    Helemaal eens.

    Ik moet Rises nog zien maar de toon van de trailer is gelijk aan die van de Begins en Dark Knight.
    Behalve dat zit er ook een zekere opbouw in. TDK is m.i. qua sfeer grimmiger dan Begins en dat is nodig voor Rises om tot een climax te komen.
    Maar dezelfde donkere sfeer blijft.

    Ben het ook eens mbt Twoface. Ik snap dat ie nodig was om Joker nog beter uit de verf te laten komen. De kracht van de film zit m m.i. deels in Ledgers performance, maar nog meer in de verhaallijn dat Joker erin slaagt om the white knight om te turnen in een dark knight, simpel door een 'duwtje te geven' zoals Joker zegt in de film.

    Ik geloof Eckhard wel als Harvey Dent, maar niet als Twoface. Eckhard is mi. wat dat betreft iets te beperkt als acteur. Ik had Edward Norton weleens willen zien in dezelfde rol. Of in ieder geval iemand die heel goed een gespleten persoonlijkheid kan neerzetten. Ik moet ineens denken aan de film Primal Fear. Wie was daar ook weer de tegenspeler van Richard Gere. Iemand?

    Edit: grappig.. ik check net mn eigen vraag op imdb: blijkt het Edward Norton te zijn...

  7. #3132

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BatMotor Bekijk bericht
    leg uit.
    ik blijf je meester niet, maar de muziek, de setting, de soort acteurs, het is en blijft hetzelfde

    geef jij nog uitleg op mijn 'leg uit' ? voor deze ene keer

  8. #3133

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BatMotor Bekijk bericht
    Alleen zo zonde dat Katie Holmes niet in dit deel zit.
    Het spook Holmes komt toch nog niet aan de hielen van Maggie Gyllenhall.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  9. #3134

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Het spook Holmes komt toch nog niet aan de hielen van Maggie Gyllenhall.
    Ik vind ze geen van beiden iets. Holmes kan niet acteren imo en Gyllenhaal: ik weet niet, acteren kan ze wel maar ik heb het zelfde gevoel als bij haar broer. Het is mij allemaal te gladjes. Ik houd van acteurs die iets donkers in hun acteren leggen. Of iig die hun karakter iets interessants meegeven. Vaak is het bij die Gyllenhaals imo zo plichtmatig. Nooit eens een performance die er echt uitspringt.

    On topic: net verder gegaan met de Star Trek motion picture trilogy.
    Deze keer Search for Spock.

    Toch wel wat minder dan Wrath of Khan. Verhaal was allemaal wat minder. Ik begreep ook niet waarom Leonard Nimoy nu ineens moest gaan regisseren. Het heeft de film denk ik niet echt goed gedaan. Natuurlijk waren de SFX wat gedateerd. Maar wat wil je met een film uit '84. Maar goed: meestal heb ik toch wat moeite om de aandacht bij een film te houden als er wat te weinig gebeurt oid. Maar hoewel de pace van de film wat aan de trage kant was (verhaal had wat spannender en met ietsje meer actie gemogen ook) heb ik me prima vermaakt met deze film. Misschien begin ik straks nog aan het laatste deel van de trilogy (the Voyage Home).

  10. #3135

    Standaard

    Once Upon A Time In America (1984) Blu-ray

    Alle hoge verwachtingen omtrent deze film ten spijt, kan ik na het zien van deze 229 minuten durende film niet anders concluderen dat ik hier met een lichte tegenvaller te maken heb. De film krijgt hier op WiW wel heel veel 10-en (als in de beste film ooit), maar dat vind ik veel te veel van het goede.
    Ik vind het vooral een magere kopie van The Godfather, of poging om die film te evenaren. Maar daarvoor is deze lange versie veel te rommelig en fragmentarisch met een aantal flinke plotgaten cq niet verder uitgewerkte verhalen. De montage laat ook wel eens steken vallen en het gebruik van de misplaatste klassieke muziek die wel vooral kennen uit Kubrick's '2001' is ook geen beste zet. Dan laat ik die vuurrode verf dat op bloed moet lijken maar even achterwege...

    Voor een film als deze, had er veel meer grover geweld en seks in gemogen, nu is het allemaal erg braafjes. Neemt niet weg dat de film er verder erg mooi uit ziet en er erg goed geacteerd wordt en ge (bijna altijd) geboeid naar de film blijft kijken. Want er zitten genoeg gedenkwaardige scenes en shots in de film die dat rechtvaardigen.
    Maar een betere montage, een iets hoger tempo en minder lange speelduur had van deze film toch een klein meesterwerk kunnen maken. Hij ziet er wel zo uit, maar is het in mijn ogen net niet.

    7,5/10

  11. #3136

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    ik blijf je meester niet, maar de muziek, de setting, de soort acteurs, het is en blijft hetzelfde

    geef jij nog uitleg op mijn 'leg uit' ? voor deze ene keer
    ik vind de sfeer in TDK totaal anders.Omdat het minder donker is.
    Geen vleermuzizen,geen grot,kleurtoon is totaal anders enz...

    BB & TDKR lijken echt veel meer opmekaar als je goed oplet.
    Zowat de hele setting namelijk.

  12. #3137

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BatMotor Bekijk bericht
    ik vind de sfeer in TDK totaal anders.Omdat het minder donker is.
    Geen vleermuzizen,geen grot,kleurtoon is totaal anders enz...

    BB & TDKR lijken echt veel meer opmekaar als je goed oplet.
    Zowat de hele setting namelijk.
    je zegt tegen mij , 'als je goed oplet' sorry maar ik ben zekerder van mijn zaak dan de karige argumentatie die jij geeft

    jij berust de sfeer op vleermuizen, de grot en de keurtoon is niet anders
    komop probeer eens moeite doen of geef gewoon toe dat je niet weet wat je nu zegt

    ik wil best een discussie met je aangaan maar je hebt het tegen iemand die batman 1 en 2 5x gezien heeft en 3 3x. Ik neem je naam al een tijdje niet meer serieus, maar leg je er bij neer dat je kennis niet zo groot is.

  13. #3138

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    je zegt tegen mij , 'als je goed oplet' sorry maar ik ben zekerder van mijn zaak dan de karige argumentatie die jij geeft

    jij berust de sfeer op vleermuizen, de grot en de keurtoon is niet anders
    komop probeer eens moeite doen of geef gewoon toe dat je niet weet wat je nu zegt

    ik wil best een discussie met je aangaan maar je hebt het tegen iemand die batman 1 en 2 5x gezien heeft en 3 3x. Ik neem je naam al een tijdje niet meer serieus, maar leg je er bij neer dat je kennis niet zo groot is.
    De kleurtoon in TDK is compleet anders.je vind jezelf gewoon heel wat.
    in TDK wordt er een soort blauwe zweem in de film gebruikt.in BB en TDKR een bruin/oranje zweem.

    Ik weet wel degelijk waar ik het over heb.Jij weet niet wat sfeer inhoudt en hoe sfeer gecreeerd wordt.Dat heeft niets te maken met de karakters.maar met de opzet van de film zelf.
    Dus kom niet met je zogenaamd duidelijke argumenten want daar merk ik niks van.Je zegt in principe alleen "nee dat klopt niet" is dat een argument?

  14. #3139

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BatMotor Bekijk bericht
    De kleurtoon in TDK is compleet anders.je vind jezelf gewoon heel wat.
    in TDK wordt er een soort blauwe zweem in de film gebruikt.in BB en TDKR een bruin/oranje zweem.
    Ben ik totaal niet met je eens, ik vind juist dat deel 2 en 3 qua kleurstelling veel meer op elkaar lijken en juist de blauw/grauw sfeer uitstralen en deel 1 een veel meer rood/bruine sfeer heeft.

  15. #3140

    Standaard

    @ batmotor:
    Je onwetendheid is mijn argument. Je zou je moeten schamen om zo makkelijk over sfeer te praten.

    http://i.stack.imgur.com/kfP2N.jpg
    Laatst aangepast door Mr. Humphries : 06-10-2012 om 14:51

  16. #3141

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    @ batmotor:
    Je onwetendheid is mijn argument. Je zou je moeten schamen om zo makkelijk over sfeer te praten.

    http://i.stack.imgur.com/kfP2N.jpg
    Dat plaatje zegt niks.

  17. #3142

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Ben ik totaal niet met je eens, ik vind juist dat deel 2 en 3 qua kleurstelling veel meer op elkaar lijken en juist de blauw/grauw sfeer uitstralen en deel 1 een veel meer rood/bruine sfeer heeft.
    Laten we het er dan maar bij houden dat:ieder z'n andere kijk erop hebt.
    En dat het nu wel duidelijk is dat ieder er dus anders over denkt.

  18. #3143

    Standaard

    Dat is makkelijk denken. Het gaat er niet om wat jij denkt of waarneemt. Dat moet duidelijk zijn.

    Het plaatje zegt veel, maar jij snapt het niet.

  19. #3144

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    Dat is makkelijk denken. Het gaat er niet om wat jij denkt of waarneemt. Dat moet duidelijk zijn.

    Het plaatje zegt veel, maar jij snapt het niet.
    Heb je goed naar het plaatje gekeken?
    Zie jij veel grijze zweem in TDKR? ik niet.
    De kleuren van het plaatje bij de eerste 2delen kloppen helemaal.niet bij de derde.

  20. #3145

    Standaard

    ik kan mijzelf wel gaan quoten, maar je snapt het nog steeds niet

  21. #3146

    Standaard

    Zullen we het hierbij laten? Is het zo belangrijk welke kleurzweem een film heeft

    Blijkbaar hebben jullie daar allebei een ander idee over/gevoel bij.
    Prima! Houden zo! Niks meer aan doen!
    En elkaar vooral dat andere inzicht gunnen, of je het daar nu mee eens bent of niet.
    Dus de volgende keer eerst tot 10 (jullie beter tot 15...) tellen voordat jullie weer op elkaar reageren.

    Dank voor de goede sfeer
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  22. #3147

    Standaard

    NCRV TV FILM: RICHTING ENGELAND speelt acteur Cees Mooij een bijrol als Henkie ( dorpsgek )

    Nou ja, dorpsgek..Ik weet dat mijn vader overleden is, en dat hij in een kistje ligt. Dan komt hij bij de sigarenwinkel en daar kijkt hij of zijn vader nog wel in een sigarenkistje ligt.

    Een prachtige film van Andre van Duren, en heeft de publieksprijs gewonnen tijdens Nederlandse Filmdagen 1992 te Utrecht.

  23. #3148

    Standaard

    Lethal Weapon 3
    Blijft heerlijk simpel vermaak. Danny Glover en Mel Gibson spelen prima op elkaar in in deze reeks, die zelfs na ontelbare keren gezien te hebben toch blijft vermaken!

    7,0/10
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  24. #3149

    Standaard

    Das Boot (Director's Cut) 1981 (DVD)

    De dvd heb ik al jaren in mijn bezit, maar heb hem volgens mij nooit eerder gezien, tot gisteren. 200 minuten (geen 209 zoals IMDb zegt) lijken een lange zit, maar dat valt best mee. Je wordt al snel de film ingezogen en leeft mee met de personages. Op de groene beginscene na, ziet de dvd er waarachtig behoorlijk goed uit op een moderne BD-speler en groter scherm dan destijds (eind jaren 90) gangbaar waren. De Duitse surround geluidsspoor is dan wel niet meer van deze tijd, maar heeft wel zijn charme en zorgt voor een authentieke sfeer (die misschien op blu-ray weer teniet gedaan wordt??).

    8,7/10

    The Adventures Of Tintin - The secret of the unicorn 2011 (Blu-ray)

    Deze eerste motion capture avonturenfilm van Kuifje kijkt weg als een ware Indiana Jones achtbaanrit met heel veel gevoel en aandacht voor detail, en met de nodige slapstick die je ook in de boeken aantreft.
    En na het zien van alle extra's op de blu-ray over het hele productieproces van deze film, zal je waardering alleen maar vergroten.

    8,3/10

    The Smurfs 2011 (Blu-ray)

    Heb je een grote voorliefde voor New York (en zijn ontelbare hotspots), magie en de eeuwige vrolijkheid van de Smurfen, dan zal je een geweldige tijd hebben met het kijken van deze vrolijke en ontroerende feelgood film.
    Zet je vooroordelen en je 'serious movie mood' opzij en geniet en wees weer even een kind.

    8,0/10

  25. #3150

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin1975 Bekijk bericht
    Das Boot (Director's Cut) 1981 (DVD)

    200 minuten (geen 209 zoals IMDb zegt) lijken een lange zit, maar dat valt best mee.
    8,7/10
    Zal te maken hebben met de Pal speed up.

Pagina 126 van 237 EersteEerste ... 2676116122123124125126127128129130136176226 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •