Pagina 14 van 237 EersteEerste ... 41011121314151617182464114 ... LaatsteLaatste
De resultaten 326 tot 350 van 5904 worden weergegeven.
  1. #326

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tom91 Bekijk bericht
    Welke bedoel je dan? Die met de katten, of wanneer Oskar Eli naakt ziet ?
    Heb hem net ook gekeken, vond er werkelijk niets aan... Het was zelfs ergerlijk om exact dezelfde zinnen te horen. En hoe graag ik Chloe Moretz ook bezig zie, ze past helemaal niet in de rol van Abby/Eli.
    Optie 2 van je spoiler..
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  2. #327

    Standaard

    Desperado (Robert Rodriguez, 1995) ***½
    De film over de op wraak beluste gitaarspeler 'El Mariachi' werd voor een handjevol dollars gemaakt, maar was een groot succes. Met een grotere zak geld in de hand deed regisseur Rodriguez het nogmaals over. Het plot (wraak!) is nogal aan de dunne kant en de actie is vaak over-the-top en niet eens zo heel goed gechoreografeerd, maar de film kent twee briljante scenes. De openingsgeneriek waar Steve Buscemi de kroeg in loopt om het verhaal van 'El Mariachi' te vertellen is hilarisch. Nog grappiger is Quentin Tarantino die even acte de presence geeft en een fabuleuze grap met de barkeeper (Cheech Marin) deelt.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  3. #328

    Standaard

    TRON: Legacy (Joseph Kosinski, 2010)
    Inhoudelijk behoorlijk lege film maar visueel dik in orde, wat dat aan gaat lijkt Tron wel wat op Avatar. En nog een overeenkomst; samen met Avatar is dit eigenlijk pas de tweede film waar de 3D effecten meerwaarde hebben en geen ergernis zijn. Zoals al aangegeven is het dus voornamelijk een visueel spektakel, mooie beelden met een vette soundtrack van Daft Punk als ondersteuning. Grappig om te zien dat de heren ook nog een klein (onherkenbaar) bijrolletje hebben in de film in een van de betere scènes van de film, waar Michael Sheen lekker los gaat. De film werd over het algemeen niet echt goed ontvangen, waarschijnlijk mede daardoor voor mij een behoorlijke meevaller. 7.6

  4. #329

    Standaard

    The Maltese Falcon (1941 dacht ik) 6,8

    Was geen hoogvlieger helaas. De clou is voorspelbaar en wordt met zo weinig overtuiging gebracht dat ik het raar vind dat men dit een all time classic of zelfs meesterwerk noemen. Dat is het bij lange na niet. De cinematografie is overigens wel heel erg goed evenals de geluidseffecten. Acteerwerk was mwoa mwoa.

  5. #330

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    The Maltese Falcon (1941 dacht ik) 6,8

    Was geen hoogvlieger helaas. De clou is voorspelbaar en wordt met zo weinig overtuiging gebracht dat ik het raar vind dat men dit een all time classic of zelfs meesterwerk noemen. Dat is het bij lange na niet. De cinematografie is overigens wel heel erg goed evenals de geluidseffecten. Acteerwerk was mwoa mwoa.
    Dit is zo'n beetje de blauwdruk voor alle Film Noirs die daarna kwamen. Een grondlegger en daarom een klassieker. Het zette een bepaalde norm. Als jij het acteerwerk mwoa mwoa vindt, heb je volgens mij niet echt zitten opletten. De cynische dialogen die op een verbeten manier worden uitgespuwd door Bogart zette de norm voor de vele cynicshe lui in Noirs die volgden. The Maltse Falcon heeft dat niet eigenhandig gedaan maar wel voor een groot deel. De film heeft dus terecht een plaats in de filmgeschiedenis verworven. Als je wat extra's op de 2-disker had bekeken of je wat had verdiept in de film, was je daar zelf makkelijk achtergekomen. Blijkbaar beoordeel je film op de clou alsof je met een mop in de kroeg te maken hebt.

    Wordt altijd wat kriebelig als mensen films af gaan kraken zonder argumenten terwijl ze hun staat van dienst ruimschoots hebben bewezen. Omdat jij niet in staat bent de kwaliteiten van de film te zien, wil natuurlijk niet betekenen dat het daarom geen klassieker is. Het kan je smaak niet zijn, dat is wat anders.

  6. #331

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Dit is zo'n beetje de blauwdruk voor alle Film Noirs die daarna kwamen. Een grondlegger en daarom een klassieker. Het zette een bepaalde norm. Als jij het acteerwerk mwoa mwoa vindt, heb je volgens mij niet echt zitten opletten. De cynische dialogen die op een verbeten manier worden uitgespuwd door Bogart zette de norm voor de vele cynicshe lui in Noirs die volgden. The Maltse Falcon heeft dat niet eigenhandig gedaan maar wel voor een groot deel. De film heeft dus terecht een plaats in de filmgeschiedenis verworven. Als je wat extra's op de 2-disker had bekeken of je wat had verdiept in de film, was je daar zelf makkelijk achtergekomen. Blijkbaar beoordeel je film op de clou alsof je met een mop in de kroeg te maken hebt.

    Wordt altijd wat kriebelig als mensen films af gaan kraken zonder argumenten terwijl ze hun staat van dienst ruimschoots hebben bewezen. Omdat jij niet in staat bent de kwaliteiten van de film te zien, wil natuurlijk niet betekenen dat het daarom geen klassieker is. Het kan je smaak niet zijn, dat is wat anders.
    Doe de groeten aan je ego in je ivoren decadente toren griezelig mannetje

  7. #332

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    Doe de groeten aan je ego in je ivoren decadente toren griezelig mannetje
    Ook een manier om op een discussie te reageren. Je schrijft dat je het raar vindt dat de film als een klassieker wordt gezien. Ik gaf je daar mijn zienswijze op want blijkbaar begreep je het niet.

  8. #333

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Ook een manier om op een discussie te reageren. Je schrijft dat je het raar vindt dat de film als een klassieker wordt gezien. Ik gaf je daar mijn zienswijze op want blijkbaar begreep je het niet.
    Misschien moet jij de redactie hier even op wijzen, want blijkbaar is jouw mening en zienswijze waarheid. Misschien kan daar een sticky van worden gemaakt hier Rot toch op kerel Ik vond het acteerwerk mwoa mwoa, en dat blijf ik vinden, ook al kijk ik de film 100 keer. Bogart is geen Nicholson, Pacino of de Niro wat mij betreft

  9. #334

    Standaard

    Ik vind dat je nogal persoonlijk reageert Marc, dat terwijl Melvin eigenlijk prima verwoord wat hij van de film vindt, zonder je daarbij persoonlijk aan te vallen. Neem de argumentatie van een ander ter harte en ga niet meteen lopen schelden.

  10. #335

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    Misschien moet jij de redactie hier even op wijzen, want blijkbaar is jouw mening en zienswijze waarheid. Misschien kan daar een sticky van worden gemaakt hier Rot toch op kerel Ik vond het acteerwerk mwoa mwoa, en dat blijf ik vinden, ook al kijk ik de film 100 keer. Bogart is geen Nicholson, Pacino of de Niro wat mij betreft
    Dat jij het aan capaciteiten ontbreekt om op een volwassen manier over een film of acteerprestaties te discussieren, geeft je nog niet het recht om te gaan lopen schelden vent. Ik vraag me dan oprecht af wat je hier doet als je geen opmerkingen over je stukjes kan dulden.

    En het kan dat jij niet inziet waarom Bogart wel als een groot acteur wordt gezien in zijn tijdperk. Maar blijkbaar sta je niet open voor andere zienswijzes gezien je kinderachtige reactie. Zo blijf je natuurlijk met dezelfde blik naar films kijken. Of die blik beperkt is mag je voor jezelf uitmaken.

  11. #336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Omdat jij niet in staat bent de kwaliteiten van de film te zien, wil natuurlijk niet betekenen dat het daarom geen klassieker is.
    Lijkt me reden genoeg om te reageren. Ik word kriebelig van de arrogantie die sommige mensen hier hebben. Lijkt wel een ziekte. Ik vond het mwoa mwoa. Dat geeft niemand hier het recht om te zeggen dat ik 'niet in staat zou zijn' om 'dingen' wel of niet te zien. Bevalt het niet, dan moet je niet reageren. Dan moet je nu meteen de titel van het topic aanpassen.

  12. #337

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Dat jij het aan capaciteiten ontbreekt om op een volwassen manier over een film of acteerprestaties te discussieren, geeft je nog niet het recht om te gaan lopen schelden vent. Ik vraag me dan oprecht af wat je hier doet als je geen opmerkingen over je stukjes kan dulden.
    Nogmaals:

    Doe de groeten aan je ego in je ivoren toren.

  13. #338

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Alweer een nieuw deel

    Aantal opmerkingen:
    - Het is toegestaan om elke bekeken film in dit topic te posten, ongeacht het medium waarop deze is bekeken.
    - Het wordt gewaardeerd (maar is niet verplicht), wanneer je een (kleine) toelichting post.
    - Post bekeken films zoveel mogelijk in één post.

    Have fun!
    Kortom; mijn post over the Maltese Falcon was en is een zeer valide post. Geen enkele reden voor de heer M om mijn zienswijze enigszins in twijfel te trekken of om dat überhaupt ter sprake te brengen.

  14. #339

    Standaard

    ^ Maar het feit dat je het toch de moeite waard vond om ons te laten weten wat je er van vond, geeft Melzz ook het recht om hier om verduidelijking te vragen, toch? De manier waarop dit gebeurt en hoe de discussie vervolgens vanaf beide kanten doorgaat is wellicht een beetje overdreven, maar dat terzijde.

    28. The Kids Are All Right (2010)
    The Kids Are All Right is een een luchtig drama waarin genoeg te lachen valt evenals een komedie waarin zwaardere thema's worden aangehaald. Dit zorgt voor een aangename mix waarin de grootste kracht ligt in de prima ontwikkelde personages en hun overtuigende vertolkers. Het verhaal van de film waarin twee kinderen contact met hun biologische vader zoeken en hoe hij een aparte plaats in het gezin verovert kabbelt lekker voort en vormt een prima ondergrond voor de personages. Het is Mark Ruffalo die als veel te coole gast de show steelt in een film waarin het toch eigenlijk draait om het gezin van de lesbische Nic & Jules. Mede doordat hij zijn charme-factor omhoog draait tot het hoogste niveau wordt je als kijker niet echt boos op hem wanneer hij het gezin bijna uit elkaar haalt. The Kids Are All Right wordt gedragen door de personages en is een leuke film om eens te zien, al is de Oscar nominatie voor beste film wat overdreven.

    7.0
    29. The Wrestler (2008)
    Ingetogen karakterstudie over de vergane glorie van een gebroken professioneel worstelaar die grotendeels teert op de fantastische rol van Mickey Rourke. The Wrestler is namelijk niet bijster spectaculair gemaakt en kent geen filmische toefjes en is daardoor vooral een showcase voor Rourke om zijn acteertalent te laten zien, dit talent is gelukkig groot en hij speelt de rol van zijn leven. Hij weet zijn rol als Randy 'The Ram' Robinson veel menselijkheid mee te geven. Ook de ondersteunende cast is uitstekend, met vooral een sterke rol van Marisa Tomei als de stripper Pam. Een goed gemaakte film met een aantal ontroerende scenes en wat mooie beeldtaal waarin de glorie van de ring een mooi contrast vormt met de eenzaamheid van The Ram's leven buiten de ring.

    8.0
    30. There's Something About Mary (1998)
    Eerlijk gezegd kan ik de foute humor in deze komedie grotendeels wel waarderen, omdat de Farrelly's het toch een hint van subtiliteit weten mee te geven, hoe vulgair de grappen ook zijn. Hierdoor weten ze met een hoop dingen weg te komen en dat is ook de kracht van de film en bovendien de reden dat dit niet weer een flauwe jaren '90 komedie met veel onderbroekenlol is. Ik heb een aantal keer flink gelachen om de goed gecreëerde bizarre situaties en flauwe momenten, al zaten er ook dingen tussen die mij totaal niks deden. Diaz is het stralende middelpunt van de film en laat in vrijwel elke scene haar welbekende glimlach grotendeels het werk doen, maar ook Ben Stiller en Matt Dillon zijn alleraardigst en hebben zo hun momenten. There's Something About Mary is erg fout, maar vanwege een aantal sterke scenes en een vleugje subtiliteit is deze toch best leuk.

    7.0
    31. Sunshine (2007)
    Het eerste wat opvalt aan Sunshine is de visuele pracht en praal die gedurende de gehele film wordt getoond aan de kijker. De ruimte heeft toch iets fascinerends door zijn onbereikbaarheid en met eeuwige leegte en grootse planeten en sterren, de manier hoe Boyle alles dan ook in beeld brengt is oogstrelend en de cinematografie is geweldig. Zeker op blu-ray ziet het er prachtig uit, al kan ik er alleen maar van dromen hoe de film er op het grote doek uit zou zien. Scenes waarin de gehele crew in de observatie kamer kijkt naar het passeren van Jupiter of de scene waarin twee leden zich op het schild wagen om reparaties uit te voeren zijn niet alleen ontroerend en mooi, maar geven ook goed de schaal weer van zowel de zon als het ruimteschip ICARUS II waarin de film zich afspeelt. Het interieur van dit ruimteschip heeft een steriele klasse en kent enkele begrijpelijke subtiele knipogen naar sci-fi klassiekers als Alien en 2001: A Space Odyssey.

    Behalve dat het naar mijn mening visueel één van de meest indrukwekkendste films ooit is, heeft deze in zijn verhaal en personages toch ook genoeg diepgang en denkstof te bieden, hoewel de film zeker aan het einde toch wat kansen laat liggen. Zo zijn er moralistische vraagstukken en moeten er belangrijke keuzes gemaakt worden waarmee levens gered of verloren kunnen worden, is de dualiteit van Searle in bepaalde scenes erg aanwezig, is zijn transformatie gedurende de film interessant en zijn er ook nog de parallelle lijnen en overeenkomsten met Icarus uit de Griekse legende die te dicht bij de zon vloog en daardoor ter aarde stortte waardoor Sunshine ook nog een filosofisch tintje meekrijgt.

    Ook de personages zijn op een enkeling na goed uitgewerkt en vanwege hun verschillende moralen en ideeën is er genoeg chemie en wrijving tussen hen wat naarmate de film vordert alleen maar groter wordt. Ook het acteerwerk van vrijwel de hele cast is uitstekend en zorgt voor een aantal krachtige, ontroerende en emotionele scenes die een grote impact hebben op de film. Het verhaal en de prachtige beelden worden ondersteund door de muziek van John Murphy en is het is zonder meer een fantastische score met bijvoorbeeld The Surface of the Sun als een van de velen uitschieters.

    Tenslotte wil ik ook nog even het veelbesproken einde aankaarten, hier is veel over te doen en past volgens velen totaal niet bij de film en daar ben ik het helaas mee eens. Al bij de eerste glimp van Pinbacker voelt het ongemakkelijk en weet je dat er iets niet pluis is op de ICARUS I en als de bemanningsleden dan besluiten om een kijkje te gaan nemen op het schip om erachter te komen wat er precies gebeurt is zorgt het voor een nagelbijtend spannende segment. So far, so good. Als de film echter een flinke stijlbreuk toepast en veranderd in een soort horror/slasher film voelt dit vooral heel erg ongepast en onnodig. Toch is ook dit gedeelte goed gemaakt en neemt het niet weg dat de rest van de film ontzettend goed is. Sunshine is dan ook een vrijwel perfecte sci-fi met prachtige beelden en een sterk verhaal, waar Boyle jammer genoeg aan het einde de macht over stuur verliest en de film verandert in iets wat niet juist aanvoelt.

    8.5
    32. Black Swan (2010)33. 127 Hours (2010)34. Election (1999)
    Election laat zich tekenen door een intelligent geschreven script dat er weinig gras over laat groeien, scherpe dialogen en een flinke lading cynisme en zwarte humor. Het was een mix die ik zeker wel kan waarderen, al raakte ik richting het einde een beetje op het verhaal uitgekeken aangezien het toch wel duidelijk is waar deze op af gaat en daardoor wat voorspelbaar is. Qua acteerwerk is het hoogtepunt van de film de jonge Reese Witherspoon, die haar rol als perfectionistische Tracy Flick met volle overtuiging speelt en zowel krachtig als onzeker en onschuldig kan overkomen. De rest van de cast is leuk, het verhaal steekt goed in elkaar en gaat wat verder en heeft meer diepgang dan de gemiddelde high-school film (al is Election veel meer als alleen dat) en weet de film af en toe verrassend leuk uit de hoek te komen als de de donkere humor kan waarderen.

    7.0
    35. Thank You for Smoking (2005)
    Leuke en onderhoudende film met snelle, cynische en soms hilarische dialogen waarin de charismatische tabaksindustrie-lobbyist Nick Naylor (Aron Eckhart) elk dialoog naar zich toe weet te trekken met een spervuur aan argumenten en een charmante glimlach. Eckhart is erg leuk en weet de film makkelijk te dragen al zijn de bijrollen van onder ander J.K. Simmons en Rob Lowe ook erg leuk. Behalve Naylor lakken de personages diepgang, worden relaties niet uitgewerkt en kent de film bovendien een verplicht zoetsappig happy end waarbij nog even voor aangestipt dat familie belangrijker is dan een carrière. De film bespreekt zowel de positieve als negatieve kanten van het roken, maar houdt het allemaal redelijk luchtig. Overigens is het wel het noemen waard dat ondanks de titel en de besproken stof er niet in de film geen enkele keer gerookt word.

    7.5
    Laatst aangepast door Don van Straalen : 01-02-2011 om 13:39

  15. #340

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    Lijkt me reden genoeg om te reageren. Ik word kriebelig van de arrogantie die sommige mensen hier hebben. Lijkt wel een ziekte. Ik vond het mwoa mwoa. Dat geeft niemand hier het recht om te zeggen dat ik 'niet in staat zou zijn' om 'dingen' wel of niet te zien. Bevalt het niet, dan moet je niet reageren. Dan moet je nu meteen de titel van het topic aanpassen.
    Ik geef je groot gelijk
    Als je een klassieker of een film die 'hoog aangeschreven staat' niet kunt waarderen dan ligt het op dit forum gelijk aan je intelligentie. Gewoon bullshit.
    Over smaak valt niet te twisten.

  16. #341

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire Hunter D Bekijk bericht
    Ik geef je groot gelijk
    Als je een klassieker of een film die 'hoog aangeschreven staat' niet kunt waarderen dan ligt het op dit forum gelijk aan je intelligentie. Gewoon bullshit.
    Over smaak valt niet te twisten.
    Nou ja, dat klopt ook gewoon. Ik vind 2001: a space odyssey de beste film aller tijden. Simpelweg een 10 wat mij betreft qua cijfer. Ik ken denk ik NIEMAND persoonlijk die dat een goede of zelfs steengoede film vind. Dat kan, dat mag en dat boeit me geen ene zier.

  17. #342

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    Nou ja, dat klopt ook gewoon. Ik vind 2001: a space odyssey de beste film aller tijden. Simpelweg een 10 wat mij betreft qua cijfer. Ik ken denk ik NIEMAND persoonlijk die dat een goede of zelfs steengoede film vind. Dat kan, dat mag en dat boeit me geen ene zier.
    Wat ga jij met domme mensen om zeg, poeh!

    Uiteraard een grap en 2001:ASO is ook mijn favo film, dus high-five!

  18. #343

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    The Maltese Falcon (1941 dacht ik) 6,8

    dat ik het raar vind dat men dit een all time classic of zelfs meesterwerk noemen. Dat is het bij lange na niet.
    Nogmaals, ik ging gewoon in op wat iemand schreef. Je schrijft letterlijk dat je het raar vind dat het als een klassieker wordt gezien.

    Dat komt dus vanwege het feit dat de film een soort grondlegger was voor een geheel genre/stijl: Film Noir. Een betere reden om een film als klassieker te bestempelen, bestaat er haast niet.

    Ik geef dat kort weer en dan ben ik arrogant en moet ik oprotten.

    Dat jij de film ruk vind, interesseert me geen reet. Wat een onzin om te roepen dat je bepaalde film goed MOET vinden. Het ging mij om het feit dat je riep dat je niet begrijpt waarom het een klassieker is en waarom de acteerprestatie van Bogart zo'n belangrijke was.

    De film dan afserveren als "geen hoogvlieger" lijkt me dan wat kort door de bocht.

    Dat heeft trouwens niets te maken met gebrek aan intelligentie maar met te weinig kennis/interesse over een bepaalde film.
    Laatst aangepast door Melzz : 01-02-2011 om 14:00

  19. #344

    Standaard

    Mhm, deze discussie herinnert mij eraan dat het véél te lang geleden is dat ik het magistrale The Maltese Falcon heb gezien. Lekker genieten van film (noir)-icoon Bogart en relnicht Peter Lorre
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  20. #345

    Standaard

    Ik vond het op zich wél een goede pun om de Malteser 'Valk' geen 'hoogvlieger' te noemen
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  21. #346

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Nogmaals, ik ging gewoon in op wat iemand schreef. Je schrijft letterlijk dat je het raar vind dat het als een klassieker wordt gezien.

    Dat komt dus vanwege het feit dat de film een soort grondlegger was voor een geheel genre/stijl: Film Noir. Een betere reden om een film als klassieker te bestempelen, bestaat er haast niet.

    Ik geef dat kort weer en dan ben ik arrogant en moet ik oprotten.

    Dat jij de film ruk vind, interesseert me geen reet. Wat een onzin om te roepen dat je bepaalde film goed MOET vinden. Het ging mij om het feit dat je riep dat je niet begrijpt waarom het een klassieker is en waarom de acteerprestatie van Bogart zo'n belangrijke was.

    De film dan afserveren als "geen hoogvlieger" lijkt me dan wat kort door de bocht.

    Dat heeft trouwens niets te maken met gebrek aan intelligentie maar met te weinig kennis/interesse over een bepaalde film.
    Ik heb nergens gezegd dat ik de film 'ruk' vind. Waar haal je dat eigenlijk vandaan? Volgens jouw laatste redenering zou trouwens iedereen die alle kennis van de wereld over deze bepaalde film in pacht hebben het een meesterwerk vinden. Dat is een mooie afsluiter al zeg ik het zelf.

  22. #347

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    Ik heb nergens gezegd dat ik de film 'ruk' vind. Waar haal je dat eigenlijk vandaan? Volgens jouw laatste redenering zou trouwens iedereen die alle kennis van de wereld over deze bepaalde film in pacht hebben het een meesterwerk vinden. Dat is een mooie afsluiter al zeg ik het zelf.
    Ik bedoelde te zeggen, het boeit me verder niet of je de film goed of slecht vindt.

    Ik refereerde aan Vampire Hunter die gebrek aan intelligentie aanhaalde. Daar gaat het niet om. Het feit dat jij niet begrijpt waarom het een klassieker wordt genoemd, kan liggen aan het feit dat je er niets over hebt gelezen, gehoord, gezien waarin dat wordt uitgelegd. Een gebrek aan achtergrondinformatie dus. Een forum als deze lijkt me een ideale plek om elkaar van informatie te voorzien...

  23. #348

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    Ik heb nergens gezegd dat ik de film 'ruk' vind. Waar haal je dat eigenlijk vandaan? Volgens jouw laatste redenering zou trouwens iedereen die alle kennis van de wereld over deze bepaalde film in pacht hebben het een meesterwerk vinden. Dat is een mooie afsluiter al zeg ik het zelf.

    Wat ik bijzonder vreemd vind, is dat je iets op een forum ventileert en dat daar dan niemand op mag reageren, laat staan kiritiek op mag hebben. Wat is dan het nut van het plaatsen van je bericht? Daarnaast geef je aan dat het je geen zier interesseert wat iemand van jouw mening over een film vindt, maar ga je Melzz door het slijk halen wanneer hij juist wél iets van jouw mening over een film vindt. Je spreekt jezelf tegen en daarin bieden die duimpjes geen enkele compensatie.

  24. #349

    Standaard

    28. Blue Valentine (Derek Cianfrance, 2010) :: 8.5

    Een film die op prachtige wijze een doodbloeiende liefde in beeld brengt. De humor is fantastisch en de romantiek is schitterend en komt oprecht over. Vanaf het begin is echter duidelijk hoe de relatie in elkaar steekt en is de sombere ondertoon immer voelbaar.

    Ik ben al een sucker for de niet-standaard romantische films (Before Sunrise, Once, (500) Days of Summer, Eternal Sunshine), dus ik had goede hoop voorafgaand aan de film. Blue Valentine zal zich hoogstwaarschijnlijk in dit rijtje persoonlijke favorieten gaan voegen, omdat regisseur Cianfrance er een prachtige film van heeft weten te maken. De keuze voor het overwegend blauwe en dus kille filter wordt bijvoorbeeld afgewisseld met meer kleurgebruik bij liefdesscènes om de overheersende gevoelens kracht bij te zetten en de muziek is uitstekend niet bijzonder opvallend, maar des te meer complementair aan de film. De montage is daarbij werkelijk fantastisch en het terug laten keren van bepaalde momentjes en zinnetjes geeft de film net dat beetje extra.

    Last but not least verdienen ook de acteurs een flinke pluim, ze hadden namelijk een zeer sterke chemie hadden in de film. Ryan Gosling zet de voor hem bekende rol van charmeur (The Notebook) neer, maar hij weet absoluut ook te overtuigen als ‘********’. Michelle Williams werd terecht beloond met een Oscarnominatie, want zij weet zonder problemen zowel een lieve en onzekere kant als een overtuigend boze en verdrietige kant te laten zien. Toch vrees ik voor haar dat ze onderdeed voor Portman in Black Swan, maar er zijn ergere actrices om van te verliezen.

    * Oei, censuur. Geen zwaar scheldwoord, maar het komt neer op een minder aangenaam persoon, zonder sarcasme.
    Laatst aangepast door vinnypassy : 01-02-2011 om 18:31

  25. #350

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    Lijkt me reden genoeg om te reageren. Ik word kriebelig van de arrogantie die sommige mensen hier hebben. Lijkt wel een ziekte. Ik vond het mwoa mwoa. Dat geeft niemand hier het recht om te zeggen dat ik 'niet in staat zou zijn' om 'dingen' wel of niet te zien. Bevalt het niet, dan moet je niet reageren. Dan moet je nu meteen de titel van het topic aanpassen.
    Waarom zouden mensen dat niet mogen zeggen? Heb je enig idee wat de gedachte is achter een internetforum? Daar kunnen mensen hun meningen ventileren en dus ook reageren op andermans meningen, positief of negatief. Melzz doet dat inhoudelijk en beleefd, terwijl jij onmiddelijk als door een wesp gestoken op de man speelt.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    Kortom; mijn post over the Maltese Falcon was en is een zeer valide post. Geen enkele reden voor de heer M om mijn zienswijze enigszins in twijfel te trekken of om dat überhaupt ter sprake te brengen.
    Dat zou inderdaad schandalig zijn. Mensen die je post in twijfel trekken, of godbetert, het 'uberhaupt ter sprake durven te brengen'. Mijn hemel, over griezelig en ivoren toren gesproken...

    Uit bovenstaande reactie spreekt voor mij vooral: ik plaats heel bewust een provocatief 'meninkje' en als mensen het niet met me eens zijn mogen ze hun kaken op elkaar houden. En wat VincentVega79 al zei, je spreekt jezelf alleen maar tegen en daar veranderen je eindeloze reeks omhoog gestoken duimpjes niets aan (naar wie steek je die omhoog? Naar jezelf?).

    Ik begrijp niet goed wat je spelletje is hier, maar als je je eigen mening wilt ventileren, zal je die van anderen ook krijgen!

Pagina 14 van 237 EersteEerste ... 41011121314151617182464114 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •