Pagina 177 van 237 EersteEerste ... 77127167173174175176177178179180181187227 ... LaatsteLaatste
De resultaten 4.401 tot 4.425 van 5903 worden weergegeven.
  1. #4401

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DJR Bekijk bericht
    afgelopene House Down

    Veel te luchtig toontje met veel te veel humor zoals de trailers al lieten zien, ik wou dat die Amerikanen daar eens mee ophielden!

    Vette aktie maar de "grappige" scenes verpesten het en de PG-13 rating weerhoudt de film er van om echt wat te worden, kan Emmerich niet een keer een R film maken? Wel leuk om James Woods weer eens te zien.

    Ik zet liever Olympus Has Fallen nog een keertje op.

    Een klein zesje.
    Ik heb beide films afgelopen week gezien en ik vond white house down echt velen malen beter dan het domme olympus has fallen. Het leven van de president is belangrijker dan miljoenen levens bij white house down waren ze te minste bereid de boel plat te gooien. Veel logischer wat mij betreft. Niet dat white house down zo heel goed is maar wel Emmerich beste zins The day after tommorrow.

  2. #4402

    Standaard

    Night of the juggler (1980) James Brolin

    Toen een achtervolgingsscene nog goed gedaan werd.

    http://goodefficientbutchery.blogspo...e71a2ae5c447be
    Laatst aangepast door vista-vision : 18-09-2013 om 20:58

  3. #4403

    Standaard

    The Croods (2013)

    Leukste en meest onderhoudende animatie film die ik in tijden gezien heb. Erg goed gedaan.

    8/10

  4. #4404

    Standaard

    Wang-ui namja (a.k.a The King and the Clown) (2005)

    Nog steeds de op 2 na best bezochte film in Zuid-Korea, dat wekt toch enige verwachting.
    De eerste minuten zetten je misschien op het verkeerde been, aangezien het dan meer de comedy kant op gaat. Maar het wordt toch wel wat serieuzer en donkerder dan dat....

    Het verhaal speelt zich af in de 16e eeuw en begint met de twee straatartiesten/clowns de blufferige Jang-sang en de bescheiden, Gong-gil. Hoewel er een sterke suggestie is dat de twee meer dan vrienden zijn, is er geen enkele scene die het expliciet laat zien.

    Als de twee in Seoul komen, beginnen ze een nieuwe show waarbij de koning zelf op de hak wordt genomen. Al snel stijgt hun populariteit en inkomen, tot ze bij de wrede koning zelf moeten optreden......

    Een prachtig uitziende film, waarbij ik onder de indruk was van de hoofdrolspelers waartussen een driehoeksverhouding ontstaat; Kam Woo-Sung als de vagebond met de grote mond, Lee Joon-Gi als de vrouwelijke Gong-gil en Jung Jin-Young als de koning, die meerdere lagen heeft.
    De tekst aan het begin van de film geeft al een een hint naar de reden van de mentale staat van de koning, en dat wordt goed in de film weergegeven.

    Opvallend dat een film die zo overduidelijk homo-erotisch getint is, zo'n groot kassucces was in Zuid-Korea, dat niet bekend staat om zijn liberale opvattingen hieromtrent.

    Helaas is de enige (Koreaanse) blu-ray die uitgekomen is moeilijk verkrijgbaar, want de film is zeker een nieuwe kijkbeurt waardig.

  5. #4405
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Yes daar zijn je Aziatische reviews terug, knap. Zie dat je deze on-demand hebt gekeken, is dat dan via Netflix ?
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  6. #4406

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Yes daar zijn je Aziatische reviews terug, knap. Zie dat je deze on-demand hebt gekeken, is dat dan via Netflix ?
    Klopt Stefaan, zie ook deze post.
    Ondertussen ben je niet de enige die Chugyeogja a.k.a. The Chaser in HD kan bekijken , al zal de blu-ray ongetwijfeld nog wel een tandje beter zijn (ik heb een stukje gekeken, maar het verschil met mijn DVD is al levensgroot).

    Netflix USA heeft een overeenkomst met CJ Entertainment (en misschien meer maatschappijen); dus er is een erg groot aanbod van Koreaanse films en tv-series!
    Ik kan dus mijn hart ophalen.....vanavond hopelijk tijd voor Boo-dang-geo-rae a.k.a. The Unjust.

  7. #4407
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Dan mag Netflix van mijn part nog deze maand ook naar België komen

    The Chaser nog niet opnieuw bekeken op blu-ray. Zal wel eens gebeuren in de nabije toekomst. Goed om lezen dat Netflix ook een overeenkomst heeft met één van de bekendere Koreaanse verdelers.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  8. #4408

    Standaard

    White house down

    Leek erg veel op een Die hard script helemaal als je eventueel Bruce Willis zelf in de hoofdrol zou denken.
    Jamie Fox even wennen om hem als president te zien spelen maar past wel in het actie verhaaltje.
    Voorspelbaar gedoe natuurlijk maar met een biertje erbij net ok genoeg.
    Paar special effects die ok waren maar helaas verder dus voorspelbaar aktie.
    1x zien was genoeg.

    6/7 als cijfer

  9. #4409

    Standaard Evil Dead[2013]

    Heb de film[Bluray] gisteren gezien en is goed bevallen.
    Deze Evil Dead doet wel alles volgens het horror boekje,maar wel op een erg goede manier.
    Deze horror film was haast perfect geweest als de personages wat meer diepgang hadden gekregen,een gemiste kans op dat vlak.
    Wel ben ik erg tevreden over de aanpak van de film,want je ziet dat de jonge regisseur[Fede Alvarez] goed snapt wat het origineel zo goed maakte,en dat is spanning,ook het camera werk in deze film is super gedaan,maar ook de make-up verdient een pluim.


    Gezien op Bluray
    Beeld en Audio zijn een lust voor het oog en oor.

    Deze verdient een 8

    Van de week ga ik het origineel nog eens kijken.
    Laatst aangepast door jeroeni : 25-09-2013 om 14:00

  10. #4410

    Standaard

    Top of the Lake (2013) (miniserie van 7 delen) 9/10


    Tui, een 12 jarig meisje loopt het meer in om zichzelf te verdrinken.
    Nadat ze gered wordt, is al snel duidelijk dat ze zwanger is. Maar door wie?
    Detective Robin Griffin gaat op onderzoek uit en langzamerhand komen steeds meer geheimen aan de oppervlakte in het ogenschijnlijk rustig dorpje Laketop in Nieuw Zeeland.

    Werkelijk een prachtige serie, met enorm mooie beelden van de natuur in Nieuw Zeeland. Daarnaast wordt er met een minimum aan muziek, een maximum aan sfeer gecreëerd.
    Een rustige vertelling van het verhaal, waarbij de karakters altijd centraal blijven staan. En hoewel er best wat kleine twists inzitten, heb je nooit het gevoel dat dit is om een schokeffect te creëren, maar enkel om de karakters en het verhaal verder te stuwen.
    Voor kijkers die een flitsend, snel verhaal willen: niet kijken!

    Robin Griffen wordt gespeeld door Elisabeth Moss, die ik (en de meeste mensen) kennen als Peggy Olson uit Mad Men. Ik kan wel zeggen dat dit een ijzersterke rol van haar is....is haar rol in Mad Men in de loop der tijd wel wat uitgediept; hier gaat ze nog wel wat stapjes verder.
    Maar de spotlights gaan toch naar Peter Mullan, die geweldig is als de bikkelharde (en ook dat heeft een reden...) Matt Mitcham. Er is trouwens ook nog een redelijke, vreemde bijrol voor Holly Hunter.

    Ik liep toevallig bij het kijken van de Emmy's tegen de serie aan, aangezien de serie vele nominaties had, en gelukkig kon ik meteen bij netflix USA terecht . Ik zie net dat de serie trouwens ook al op DVD en blu-ray uit is, dus via die weg is ook nog een mogelijkheid...

  11. #4411

    Standaard

    Bedankt voor de tip rogue. Ook een aanrader ; http://www.imdb.com/title/tt2249364/

    Helaas maar 8 afleveringen maar echt zeer, zeer goed.

  12. #4412

    Standaard

    The Heat (2013) met Sandra Bullock

    Ik vond m persoonlijk wel grappig.Het bekende agent A wordt gekoppeld met agent B om een zaak op te lossen.
    Dit natuurlijk tegen de zin van beiden. Leuk gemopper van tegenspeelster Melissa McCarthy.
    En Sandra gooit er ook nog energie in ondanks de weer bekende rol die ze moet spelen.
    Laatste stuk zakt het een klein beetje in maar ik geef 8 voor de eerste helft 7 voor de tweede helft.




  13. #4413

    Standaard

    Breaking bad season 5 epp 14

    Eerlijk gezegd leek mij een gedeelte van season 5 beetje langzaam gaan maar in deel 14 gebeurt er een hoop (zal niets verklappen).
    In feite dacht ik even bij de laatste scene van epp.14 dit zou eigenlijk een goed einde kunnen wezen als het hier ophield (aangezien het al deel 14 was).
    Maar er komt van de week nog een deel 15 en 16. Die afleveringen zouden iets langer duren 75min per maar dat komt waarschijnlijk vanwege extra reclame door de hoge kijkdichtheid op de laatste afleveringen denk ik.
    Zie dat ik iets achterloop epp 15 is er al nu alleen nog aflevering 16 op 29 september 2013 uitzenddatum en dan kunnen we gaan afkicken van de verslaving die breaking Bad was..
    Laatst aangepast door vista-vision : 25-09-2013 om 17:52

  14. #4414

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Bedankt voor de tip rogue. Ook een aanrader ; http://www.imdb.com/title/tt2249364/

    Helaas maar 8 afleveringen maar echt zeer, zeer goed.
    Jij ook bedankt voor jouw tip; misschien kan ik er vanavond al een begin mee maken .

    Heb je The Fall nog afgekeken? Ook een sterke, beklemmende serie. ... Zelf vond ik het een prachtig einde, mijn vrouw was er minder over te spreken . En terwijl ik niet veel met Engelse detectives heb....

  15. #4415

    Standaard

    Now You See Me
    Hippe actie film over een groep goochelaars die er een soort Robin Hood-mentaliteit op nahouden door het beroven van banken en het geld te schenken aan het publiek.
    Rechercheur Mark Ruffalo moet ze, samen met de mooie interpol agente Melanie Laurent, proberen een halt toe te roepen.
    Een leuk verhaal met een, voor mij althans, verrassende conclusie dat op een flitsende manier in beeld wordt gebracht. Er zit flink wat humor in en de cast, onder leiding van een goede Jesse Eisenberg, is sterk.
    Geen wereld topper maar ik heb me er goed mee vermaakt.

    7,5/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  16. #4416

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Jij ook bedankt voor jouw tip; misschien kan ik er vanavond al een begin mee maken .

    Heb je The Fall nog afgekeken? Ook een sterke, beklemmende serie. ... Zelf vond ik het een prachtig einde, mijn vrouw was er minder over te spreken . En terwijl ik niet veel met Engelse detectives heb....
    The Fall vond ik erg goed. Wel behoorlijk zware kost Gillian Anderson speelt fantastisch. Prachtig einde inderdaad, ben ik met je eens.

    Broadchurch vind ik zelf nog iets beter.......echt heel mooi

  17. #4417

    Standaard

    Riddick (2013)

    Eerste half uur ging nog (paar beelden daarvan zitten in de teasers en trailers).
    Daarna gebeurt er niets interessants mee, gewoon een stel B acteurs in een saaie setting en saai script voor de rest van de film (en ook met een indoor studiovloer gevoel 90% van de tijd).Valt me zwaar tegen aangezien ik de eerdere Pitch black en Riddick Chr. uitstekend vond.
    Als ik op imdb kijk zijn er toch een aantal die m goed vonden onbegrijpelijk vind ik zelf.
    Ook hardcore SF liefhebbers zullen wel teleurgesteld gaan worden lijkt me.
    Niet alvast bestellen maar zien voor je m koopt zou ik adviseren.
    cyfer 4

  18. #4418

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    The Fall vond ik erg goed. Wel behoorlijk zware kost Gillian Anderson speelt fantastisch. Prachtig einde inderdaad, ben ik met je eens.

    Broadchurch vind ik zelf nog iets beter.......echt heel mooi
    Ik was aan Broadchurch begonnen, maar mijn vrouw kon er al snel niet meer tegen. Geen vrolijk begin .
    Wordt op een later tijdstip weer opgepakt!

  19. #4419

    Standaard

    Vandaag afgekeken:

    Boardwalk Empire - Season 2
    Het tweede seizoen is duidelijk een vooruitgang ten opzichte van het eerste. In alles vond ik deze reeks beter: de verhaallijnen zijn sterker (op die van Van Alden na,vind `m nog steeds uit de toon vallen bij de rest van de verhalen en personages) en de sfeer is donkerder en harder.
    Maar het best vind ik nog de ontwikkelingen die Jimmy en Margaret doormaken in dit seizoen. Beide,op een andere manier uiteraard,zijn gegroeid en worden steeds meedogenlozer en worden grandioos neergezet door Michael Pitt en Kelly McDonald. Zij zijn dan ook de meest interessante personages uit de reeks.
    Verder is het nog grover en bruter en worden de verschillende moorden nog explicieter in beeld gebracht.
    Het leven aan de Boardwalk tijdens de Prohibition is hard en deinst nergens voor terug, zo wordt in dit seizoen nog maar eens duidelijk gemaakt.

    9,5/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  20. #4420

    Standaard

    Boo-dang-geo-rae (a.k.a. The Unjust) (2010) 7/10


    Hoeveel je ook je best doet, iedereen kan door omstandigheden een duister pad gaan bewandelen.

    In deze film die geen helden kent, maar i.p.v. zwart/wit alleen zwart/grijs, is Choi Cheol-gi een detective die tegengewerkt wordt door de corruptie om zich heen, in binnen zijn eigen familie, de politie als de politiek.

    Het land is in rep en roer omdat een seriemoordenaar van een aantal meisjes nog niet gepakt is. De waarschijnlijke dader wordt gedood zonder genoeg bewijsmateriaal. Zelfs de president gaat zich ermee bemoeien: er moet een dader gepakt worden.

    Choi Cheol-gi wordt op de zaak gezet met als lokkertje een promotie die hij steeds niet kreeg wegens politieke spelletjes....hoe ver gaat hij hiervoor?

    Bij deze film is een kwestie van goed opletten, want er zijn zoveel onderlinge relaties. En iedereen heeft zijn eigen belangen waarbij niemand harde middelen schuwt.
    Het gegeven van de seriemoordenaar dient dan als een gegeven om het verhaal op gang te brengen en als motief voor de daden van de verschillende personages, maar de film draait eigenlijk meer om de ontwikkeling van de relaties tussen personages en hun teloorgang.

    Toch had de film mij niet echt helemaal in zijn greep, maar hij is zeer zeker de moeite waard om een keer te kijken!

  21. #4421

    Standaard

    Michael J Fox show (2013)

    Pilot en episode 2 Op zich een goed idee iemand met parkinson (Fox dus) zich zelf te laten spelen in een serie..Alleen was het niet zo slim om de boel ook nog eens overdreven snel te monteren. Het had volgens mij beter gewerkt als er juist een rustig beeld en verhaal montage om Fox heen was nu is het onnodig dubbel onrustig die serie. Aan Fox ligt het niet die heeft de charme nog wel ondanks de parkinson die hij dus heeft maar het is niet storend eerder aandoenlijk en als die grappig materiaal aangeleverd krijgt van de schrijvers werkt het gewoon . Maar de schrijvers maken er helaas volgens mij wel een rommeltje van lastig te volgen en weinig grapjes.De vrouw van Michael wordt gespeeld door Betsy Brandt (Hanks zn vrouw uit Breaking bad serie) En de 2 oudste kinderen van de 3) moeten ze eruit gooien onnodig storend.

    cyfer een 5 tot nu toe
    http://www.nbc.com/the-michael-j-fox-show/
    Laatst aangepast door vista-vision : 27-09-2013 om 22:18

  22. #4422

    Standaard

    Curse of Chucky (2013)

    Een leuke aanvulling op de rest van de films maar erg hoogstaand is het allemaal niet. Leuk voor een keer.

    6/10

  23. #4423

    Standaard

    2 films waarbij Jang Jin een grote rol speelt.

    Baksu-chiltae deonara (a.k.a. Murder, Take One) (2005) 7/10

    Hier is Jang Jin de regisseur en schrijver. Het is een soort satire waarbij de fascinatie voor reality-shows onder de loep wordt genomen.
    Een echt onderzoek naar een moord wordt live als een reality-show op de televisie uitgezonden, compleet met het verhoren van de verdachte e.d.. Natuurlijk leidt dit tot spanningen tussen degenen die met het onderzoek bezig zijn, en degenen die een goed bekeken televisieprogramma willen maken. Neem daarnaast de enorme mediaaandacht, publieksopinie en daaruit voortvloeiende druk om het onderzoek af te ronden, waarmee de onderzoekers te maken krijgen.

    Afwisselende film, waarin naast de spanning, er af en toe ook ruimte is voor komische momenten. Zonder de inhoud van het einde weg te geven, maar die is echt heel.........vreemd. Ik kan dat dan wel waarderen, maar ik kan mij ook goed voorstellen dat je denkt: wat?
    Na Killerdeului suda (a.k.a. Guns and Talks) en Kwijeu Wang (The Quiz Show Scandal) de derde film die ik van Jang Jin als regisseur zie, maar zeker niet de laatste!


    Bareuge Salja (a.k.a. Going by the Book) (2007) 9/10

    Hier is Jang Jin naast schrijver ook als producer aanwezig, terwijl de regisseur Ra Hee-Chan weer de assistent van Jang Jin was bij Baksu-chiltae deonara (zie boven)....zo zijn de lijntjes compleet .

    Echt een leuke, grappige film, met een serieuze ondertoon.
    Nadat er een reeks bankovervallen nog steeds onopgelost zijn, en de publieke opinie daarover steeds nagetiever wordt, krijgt de nieuwe politiechef Lee een briljant idee: de politie zelf zal als een soort training een bankoverval uitvoeren, waarbij de pers uitgenodigd wordt, zodat ze kunnen zien hoe alert de politie reageert. Om het 'eerlijk' en 'onverwacht' te houden zullen er lootjes getrokken worden door de medewerkers van de politie om te bepalen welke rol ze in deze training spelen.

    Voor zijn aankomst heeft Lee al kennis gemaakt met Jung Do-man, een agent die is gedegradeerd tot verkeersagent. Jung Do-man is zeer strikt met de regels, zelfs voor zijn nieuwe chef wat aan het begin al een grappige scene oplevert.
    Lee besluit Jung geknipt is voor de rol van overvaller, waarschijnlijk omdat hij denkt dat Jung voorspelbaar zal zijn wegens zijn obsessie met regels. Maar Jung neemt zijn rol wat serieuzer dan gedacht werd en bereidt zich wel erg goed voor.....

    Naast de humor (en er zitten echt een paar hele goede droge grappen in) is er ook hier weer een flinke prik naar de invloed van de media, en daarnaast natuurlijk naar de politie die er niet echt best vanaf komt.

    Jung Jae-Young is meesterlijk als de stoicijns overkomende Jung Do-man, die toch ook een man met gevoel blijkt te zijn.

    Waar blijft de blu-ray!

  24. #4424

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Top of the Lake (2013) (miniserie van 7 delen) 9/10
    Bedankt voor de tip. Ik zie dat Film1 deze maand deze miniserie ook gaat uitzenden. Ik had hem al omcirkeld.

    Ik heb zelf gisteravond de allereerste aflevering van Baantjer gekeken nadat ik de box heb gekocht. Ik vond er toen weinig aan maar raakte gisteravond meteen vastgebeiteld en heb de aflevering helemaal bekeken. Het is niet nieuw meer maar de aflevering is goed opgebouwd. Ik ga voor een 8/10.

  25. #4425

    Standaard

    Gutmoning peurejideonteu (a.k.a. Good Morning President) (2009) 7/10


    De film volgt een deel van het leven van 3 opvolgende presidenten.

    Het eerste deel is veruit het leukste. Het gaat over een president die aan het eind van zijn termijn de hoofdprijs in de loterij wint.
    Maar hoe moet hij ermee om gaan? Dankzij een publieke belofte is dat moeilijker dan hij dacht.
    Erg grappig uitgevoerd, met Lee Sun-Jae als komisch presidentieel hoogtepunt.

    Het tweede gedeelte betreft zijn veel jongere opvolger, gespeeld door ster Jang Dong-Kun. Hij is meer een 'hardliner', maar uiteindelijk met het hart op de juiste plaats. Een redelijk verhaal, niet heel boeiend maar ook niet vervelend, het kabbelt rustig voort.
    Datzelfde geldt trouwens voor het derde verhaal, die ik het minste vond.

    In deze film krijgen we een andere kant van regisseur Jang Jin te zien; i.p.v. een maatschappijkritische noot is dit meer een reclame voor het ambt van president; hij wil duidelijk laten zien dat ze ook uiteindelijk maar mensen zijn.
    Tegelijkertijd kan het ook een blik zijn hoe een president volgens Jang Jin zou moeten zijn: onzelfzuchtig, niet alleen het grote plaatje zien maar ook oog voor het volk / de kleine man hebben, een sterk beleid tegen de buitenlandse invloeden van bijvoorbeeld de VS en Japan, en hopend op een vreedzame, minder rigide beleid tegen Noord Korea.

Pagina 177 van 237 EersteEerste ... 77127167173174175176177178179180181187227 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •