Pagina 178 van 237 EersteEerste ... 78128168174175176177178179180181182188228 ... LaatsteLaatste
De resultaten 4.426 tot 4.450 van 5903 worden weergegeven.
  1. #4426

    Standaard

    Agreed. Toevallig ook pas gezien. Leuke film, vlot qua tempo, redelijk origineel en visueel ook prima in orde. Leuk ook om Michael Cain eens in een ander soort rol te zien.

  2. #4427

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    Agreed. Toevallig ook pas gezien. Leuke film, vlot qua tempo, redelijk origineel en visueel ook prima in orde. Leuk ook om Michael Cain eens in een ander soort rol te zien.
    Michael Caine? Op welke reageer je Pieter ?

  3. #4428

    Standaard

    Pacific Rim (2013)
    Ben na een half uur gestopt met deze film. Dit is echt helemaal niets voor mij, laat ik het daar maar bij laten

    The Walking Dead - seizoen 3
    De eerste 4 afleveringen gekeken. Beste serie van dit moment, echt geweldig spannend.

  4. #4429

    Standaard

    Sseoni (a.k.a. Sunny) (2011) 9/10


    Na-mi is een vrouw wiens leven ingedut is qua huwelijk en gezinsleven. Ze ontmoet een vroegere vriendin die stervende is.
    Ze gaat de andere vrouwen van hun oude groepje van school zoeken, om nog een keer samen te zijn.

    Wat een schitterende, grappige en ontroerende film!

    Je moet een bruut zijn, als deze film je niets doet. Er wordt steeds geswitcht tussen heden en verleden, waarin een blik geworpen wordt op het ontstaan van de vriendschappen, de geweldige tijden en problemen op school, ontluikende gevoelens en hoe daarmee om te gaan: kortom, de belevenissen van pubers .
    Erg sympathiek en oprecht in beeld gebracht waardoor je gaat meeleven met de karakters. Nooit gedacht dat een film over een vriendinnengroepje mij zo kon ontroeren.
    Daarnaast het heden, waarover ik niet teveel zal verklappen, maar net als in het echte leven, loopt het niet altijd zoals je verwachtte toen je jong was.

    Ook een heerlijke soundtrack van de 80's, waarbij het misschien wel scheelt dat ik ongeveer dezelfde leeftijd als de hoofdpersonen ben. Nog een plusje voor de casting; naast het feit dat er niets op het acteerwerkt aan te merken is, zijn de personages uit heden en verleden qua uiterlijk geloofwaardig met elkaar gecast. Dat is toch weleens anders in films...

    Een film met een lach en een traan, waarbij je toch uiteindelijk met een heerlijk gevoel weggaat.

    En wie of wat Sunny (of Sseoni) is? Dan moet je de film gaan kijken .

    Deze film zal weleens een bedreiging kunnen vormen voor mijn persoonlijke feel-good movie aller tijden Yeopgijeogin geunyeo (a.k.a. My Sassy Girl).
    De blu-ray is alleen in Zuid-Korea en Hong Kong uitgebracht, dus ik ga maar eerst op zoek naar die Koreaanse Limited Edition. En gelukkig is het tot die tijd altijd mogelijk om de film wederom via netflix USA in prachtige kwaliteit te bekijken. De versie op netflix USA is wel de geknipte versie; de blu-ray is de director's cut die blijkbaar zo'n 10 minuten langer is, dus dat is al een reden om die sowieso aan te schaffen.

  5. #4430

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht

    The Walking Dead - seizoen 3
    De eerste 4 afleveringen gekeken. Beste serie van dit moment, echt geweldig spannend.
    Ik heb seizoen 3 in 2 dagen afgekeken...inderdaad de beste serie van dit moment!
    i am possessed by all that is evil
    the dead of your god, i demand
    i spit at the virgin you worship
    and sit at lord Satan's left hand

  6. #4431

    Standaard

    Vandaag en gisteren gekeken: Samson and Delilah (1949) en Shane op blu-ray.
    Tot mijn grote verbazing in Nederland uitgebracht, want er wordt helaas nog
    maar zelden iets uit die periode hier uitgebracht.

  7. #4432

    Standaard

    Gravity *****

    Fantastische film. Een unieke filmervaring wat voornamelijk te danken is aan het innovatieve camerawerk. De camera is volledig los van een vaste ondergrond wat een gevoel van gewichtsloosheid en desoriëntatie geeft. Ik had nergens het gevoel dat ik naar special effects zat te kijken, het was allemaal ontzettend realistisch. Het gebruik van sound effects en muziek is ook geweldig gedaan. Er wordt namelijk veel gebruik gemaakt van stiltes, omdat de ruimte geen geluid kan dragen, en dit wordt op hele mooie manier door de soundtrack ingevuld. Ga dit zien in IMAX, je zult er geen spijt van krijgen. Ook een van de weinige films waar 3D echt wat toevoegt.

  8. #4433

    Standaard

    Gisteren Prisoners gezien, die nieuwste filmhit met o.a. Hugh Jackman en Jake Gyllenhaal in de hoofdrol. Een film die op IMDb een waardering van 8,2 of 8,3 krijgt en dit is dik en dik verdiend.

    Fims waarin een of meerdere kinderen na het buitenspelen plotsklap verdwijnen en de ouders van de vermiste kinderen voor politieagent gaan spelen als de echte agenten in hun ogen geen resultaat boeken, is ongetwijfeld vaker verfilmd, maar deze drama zit desondanks geweldig goed in elkaar en voel je je ook echt verbonden met de personages, zowel met de slachtoffers als de beoogde daders.

    n van de toppers van dit jaar!

    8,2/10

  9. #4434

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin1975 Bekijk bericht
    Gisteren Prisoners gezien, die nieuwste filmhit met o.a. Hugh Jackman en Jake Gyllenhaal in de hoofdrol. Een film die op IMDb een waardering van 8,2 of 8,3 krijgt en dit is dik en dik verdiend.

    Fims waarin een of meerdere kinderen na het buitenspelen plotsklap verdwijnen en de ouders van de vermiste kinderen voor politieagent gaan spelen als de echte agenten in hun ogen geen resultaat boeken, is ongetwijfeld vaker verfilmd, maar deze drama zit desondanks geweldig goed in elkaar en voel je je ook echt verbonden met de personages, zowel met de slachtoffers als de beoogde daders.

    n van de toppers van dit jaar!

    8,2/10
    Zeker wel een aanrader inderdaad
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  10. #4435

    Standaard

    Eergisteren in de bios gezien:

    You`re Next
    Tijdens een familie reunie wordt de familie van buitenaf aangevallen. De aanvallen komen onverwachts en lijken ook totaal willekeurig te gebeuren. Ze doen er dan ook alles aan om de aanvallen af te slaan.
    Een geinige horror film met een aantal leuke schrik momenten maar nergens wordt het echt eng. Er zit wel genoeg gore in om het leuk te houden maar het grote minpunt is dat je al ongeveer halverwege te zien krijgt hoe de vork in de steel zit. Dat haalt de spanning er uit waardoor de film toch enigzins doodbloed.
    En dat is jammer, want er zit genoeg potentie in het verhaal.

    7,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  11. #4436

    Standaard

    Gravity
    Geweldige film en een van de weinige films die in (imax) 3D helemaal geweldig zijn. Het 3D effect voegt daadwerkelijk iets toe!
    Genoten van begin tot eind, spanning en sensatie. Super camerawerk en super special effects met shots van 10min+ zonder ook maar een enkele keer in het shot te knippen!

    Geen fan van Sandra maar ze heeft me niet geïrriteerd in deze prent!


    Perfect, nee. Maar toch een 4a4.5 uit 5 sterren!

  12. #4437

    Standaard

    Zodiac (2007, David Fincher)

    Wat een film blijft dit toch zeg. Perfectie van begin tot eind.

  13. #4438

    Standaard

    Helemaal mee eens. Zodiac is een van mijn favorieten van Fincher, misschien wel de beste.

  14. #4439

    Standaard

    Ik vind het de beste van Fincher. Seven komt in de buurt want die is natuurlijk ook grandioos

  15. #4440

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Ik vind het de beste van Fincher. Seven komt in de buurt want die is natuurlijk ook grandioos
    Helemaal mee eens. Een van de weinige niet sci-fi films waarvan ik alle extra's 2x gezien heb. Er zitten zoveel details in de film, die tevoorschijn komen door de prachtige blu-ray.

  16. #4441
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Even een vraagje aan alle leden die hier bijdrage aan dit topic. Ik ben altijd op zoek om onze Facebook pagina leuker en diverser te maken, maar vooral een weerspiegeling van onze site en het forum. Nu lees ik jullie soms lange soms korte recensies altijd en zou het leuk vinden om die naast onze eigen recensies zo nu en dan te delen op de Facebook pagina met een verwijzing naar dit topic! Maar niet zonder eerst even te vragen natuurlijk! Eventueel met vermelding van forumalias! Het zal echt niet elke recensie zijn, maar als het een meerwaarde biedt? Wat vinden jullie daarvan?

    PS: Overigens kan ik goed begrijpen als iemand daar bezwaar tegen heeft en dat is ook geheel geen probleem. Je kun dat hier, of nog beter per, pm aangeven.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  17. #4442

    Standaard

    Boardwalk Empire - Season 3
    Met wat meer drama en iets minder crime dan in de voorgaande seizoen vond ik dit de minste van de drie tot nu toe.
    Vond het minder interessant dan, met name, seizoen twee en de karakter ontwikkelingen vielen tegen. Niet alle afleveringen wisten de hele tijd mijn aandacht vast te houden.
    Wel ziet het er allemaal nog steeds prachtig uit en is het oog voor detail groot.
    Gelukkig maken de laatste twee afleveringen veel goed.
    Het blijft een geweldige serie maar ik had eigenlijk gehoopt dat de groei van het tweede seizoen zou worden doorgezet. Dat is helaas niet het geval. Ik hoop dan ook dat seizoen vier qua niveau verder gaat waar het tweede eindigde.

    8,5/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  18. #4443

    Standaard

    Eui-roi-in (a.k.a. The Client) (2011) 7/10

    De advocaat Kang krijgt een opvallende zaak onder ogen.
    Het betreft een man die puur op indirect bewijs wordt aangeklaagd voor de moord op zijn vrouw. Maar het is opvallend hoe fel en snel de politie op de zaak zit, alsof het topprioriteit heeft. Al snel komen er vragen naar boven, zoals: waarom is de politie zo gefocust op de verdachte Han Chul-Min? Wat is er precies gebeurd in het appartement? Is zijn vrouw dood en zoja waar is dan het lijk?

    Onderhoudend rechtbankdrama, waarbij we een piepklein kijkje krijgen in het Koreaans rechtsstelsel. In 2008 is het trial-by-jury systeem in Zuid-Korea geintroduceerd (vergelijkbaar met de VS) als test, met de evaluatie in 2013.
    Een advocaat kan, voor bepaalde zaken, tijdens de testperiode een verzoek indienen voor een trial-by-jury (het is dus een optie). Het oordeel van de jury heeft geen bindende, maar een adviserende rol voor de rechter. Tijdens de testperiode heeft dit natuurlijk wel een politiek tintje; tijdens de eindevaluatie zal ongetwijfeld gekeken worden hoe vaak het oordeel van de rechter afwijkt van dat van de jury, wat weer zijn weerslag heeft op het vertrouwen van het publiek in het jury systeem.

    In deze korte blik zijn er wel zo een aantal verschillen met de VS te zien, zoals 'speeches'van de advocaat en aanklager direct gericht aan de jury tijdens een verhoor. Ook is het, vanwege de aard van Koreanen, wel wat rustiger en meer respectvoller in de rechtszaal dan in de gemiddelde Hollywood film .

    Ha Jung-Woo die geweldige rollen had in Chugyeogja (a.k.a. The Chaser) en Hwang Hae (The Yellow Sea) is hier in een hele andere rol weer erg geloofwaardig als de advocaat Kang. De beste man speelt de laatste jaren sowieso in enorm veel films, wat een werktempo heeft die man toch...het ijzer smeden als het heet is, denkt hij zeker.

    Het eind van de film vond ik zelf niet helemaal bevredigend, wat het cijfer iets drukt. Maar goed, de weg er naar toe was wel goed. En, ik heb weer wat bijgeleerd, dat is nooit vervelend.


    Be-reul-lin (a.k.a. The Berlin File) (2013) 7/10

    Spionagethriller die zich afspeelt in Berlijn, waarin Noord- en Zuid-Koreaanse agenten recht tegenover elkaar komen te staan.
    Nadat een aankoop van wapens door een Noord-Koreaanse man verstoort wordt door een Zuid-Koreaans team, komt er een hele reeks gebeurtenissen die gang, waarbij het goed opletten is wat de motieven van de diverse karakters zijn.

    Ook hier is Ha Jung-Woo een grote trekker van de film, in zijn rol als Noord-KOreaanse spion die in een situatie belandt met een onmogelijke keuze. En natuurlijk Jeon Ji-hyun (o.a. Yeopgijeogin Geunyeo a.k.a. My Sassy Girl en Daisy), die blijkbaar nu Gianna Jun heet, in een kleinere rol als zijn vrouw; zij is altijd goed te verteren. Al ligt deze rol wel wat dichterbij eerdere werk dan haar laatste rol in Dodookdeul (a.k.a. The Thieves).

    Een film waarin de Noord-Koreanen weer eens niet echt positief voorgesteld worden, al is het niet zo erg als bij zo'n film als White House Down .

    Veel spanning, sterke actie (vooral de mano-a-mano gevechten zijn geweldig om te zien!) en een goed doordacht verhaal; geen wonder dat het grote hit was in Zuid-Korea zelf. Maar dit zal toch ook wel een meer international publiek moeten aanspreken.

  19. #4444

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Boardwalk Empire - Season 3
    Met wat meer drama en iets minder crime dan in de voorgaande seizoen vond ik dit de minste van de drie tot nu toe.

    8,5/10
    Opmerkelijk, vond het persoonlijk het beste seizoen tot nu toe met het gevaar dat het karakter Rosetti met zich meebrengt, zeer veel memorabele scènes.

  20. #4445

    Standaard

    Gisteren The Walking Dead 3 uitgekeken. Spannend tot het laatst.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  21. #4446

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Gisteren The Walking Dead 3 uitgekeken. Spannend tot het laatst.
    Ben nu bij aflevering 13...............wat een serie zeg !!! Zondag begint het 4e seizoen.

  22. #4447

    Standaard

    Doenjang (a.k.a. The Recipe) (2010) 8/10

    Ik ben toch wel behoorlijk gecharmeerd van deze film, die qua zoektocht wat weg heeft van een sprookje.

    Het is wel een apart verhaal. Een medewerker van de tv hoort van een vreemd geval, waarbij een ter dood veroordeelde als laatste wens heeft om een bepaald soort stoofpot (Doenjang) te eten. Hij gaat op zoek; waarom is die stoofpot zo bijzonder en waar komt het vandaan?

    Het vormt de opmaat voor een aantal prachtige beelden en een mooi, sprookjesachtig verhaal naar de herkomst van de stoofpot.

    Misschien vreemd om te zeggen, maar je ziet bijna dat er een vrouw achter de film zit (regisseuse Lee Seo-Goon); de film is met heel veel gevoel en liefde gemaakt, dat straalt er vanaf.


    Peon-chi-le-i-di (a.k.a Punch Lady) (2007) 5/10

    Poeh, je moet wel een erg rijke fantasie hebben, wil je deze film geloofwaardig vinden...

    Het verhaal gaat over de vrouw van een mixed martial arts kampioen, die thuis niet veilig is voor haar man, die nogal losse handjes heeft. Na een tijd gedwee alles ondergaan te hebben, is de maat vol als haar tienerdochter ook niet meer veilig is.

    Er is in de film een motief gevonden dat er een beetje met de haren bijgesleept lijkt te zijn, om het vervolg te rechtvaardigen. Helaas is dit mislukt, en wegens de ongeloofwaardigheid is het vanaf dat moment niet echt meer prettig kijken.

    Klein lichtpuntje is nog Park Sang-Wook, die zowel charmant als creepy kan overkomen.

    Als statement tegen het huislijk geweld is de film wel geslaagd (hoewel niet met een realistische oplossing); daarom nog een 5.
    Laatst aangepast door rogue : 11-10-2013 om 23:12

  23. #4448

    Standaard

    Wan-Deuk-i (a.k.a. Punch) (2011) 7/10

    Geslaagd drama over een puber, die het makkelijk heeft (welke puber wel?). Naast het feit dat zijn moeder niet kent sinds hij een baby was, heeft hij een gebochelde vader die de kost verdient in een soort variété als danser en clown.
    Hij is eenling geworden met 1 talent: hij weet hoe hij rake klappen kan uitdelen. Door een van zijn leraren (mooie rol van Kim Yun-Seok) wordt hij langzamerhand wat uit zijn isolement getrokken.

    Het is onmogelijk om niet mee te leven met Wan-Deuk, die niete bepaald in een gespreid bedje terecht is gekomen. Ik vond de film wel net iets te lang om een hoger cijfer te geven, maar dat mag geen reden zijn om 'm niet te bekijken.

  24. #4449
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Even een vraagje aan alle leden die hier bijdrage aan dit topic. Ik ben altijd op zoek om onze Facebook pagina leuker en diverser te maken, maar vooral een weerspiegeling van onze site en het forum. Nu lees ik jullie soms lange soms korte recensies altijd en zou het leuk vinden om die naast onze eigen recensies zo nu en dan te delen op de Facebook pagina met een verwijzing naar dit topic! Maar niet zonder eerst even te vragen natuurlijk! Eventueel met vermelding van forumalias! Het zal echt niet elke recensie zijn, maar als het een meerwaarde biedt? Wat vinden jullie daarvan?

    PS: Overigens kan ik goed begrijpen als iemand daar bezwaar tegen heeft en dat is ook geheel geen probleem. Je kun dat hier, of nog beter per, pm aangeven.

    In navolging van dit bericht heb ik er één gedeeld. Met dank aan Rogue en op verzoek anoniem.
    Zie http://www.facebook.com/dvd.nl
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  25. #4450

    Standaard

    Anoniem is online natuurlijk een relatief begrip , maar goed, kwaad zal het ook niet kunnen ...

Pagina 178 van 237 EersteEerste ... 78128168174175176177178179180181182188228 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •