Pagina 180 van 237 EersteEerste ... 80130170176177178179180181182183184190230 ... LaatsteLaatste
De resultaten 4.476 tot 4.500 van 5901 worden weergegeven.
  1. #4476

    Standaard

    Blackfish (2013)

    10/10

    Voor mij is het klaar met Sea World. Naast The Cove en Earthlings (ook zeker bekijken als je Blackfish goed vond) is dit de belangrijkste film die je gewoon moet zien als je een hart hebt voor intelligente dieren in gevangenschap. En niet onbelangrijk, de onvoorspelbaarheid van de dieren waar de trainers dagelijks mee werken. Dodelijke ongevallen en die in de doofpot stoppen? Typisch.... als er maar geld in het laatje komt. Ik heb sowieso een voorkeur voor dit soort documentaires, waarbij nieuwe dingen aan het licht komen. Vond dit zelf een topper, heb 'm ook in de pricewatch gezet.

  2. #4477

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    De remake van The Texas Chainsaw Massacre is niet kijkbaar ? Man, die is beter dan het origineel en 1 van de beste horrors ooit
    Serieus? vind ik zeker niet. Het origineel is geweldig, de remake is IMHO niet meer dan een normale tiener slasher zonder echt eng te worden (zoals ik me `t herinner tenminste, is al een aantal jaren geleden dat ik `m voor het laatst zag)

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wieba Bekijk bericht
    ff nitpicken hoor, maar tis Michael Myers zonder de e.

    oeps
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  3. #4478

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Serieus? vind ik zeker niet. Het origineel is geweldig, de remake is IMHO niet meer dan een normale tiener slasher zonder echt eng te worden (zoals ik me `t herinner tenminste, is al een aantal jaren geleden dat ik `m voor het laatst zag)
    Naar mijn mening is het alles behalve een normale tiener slasher. Het is een behoorlijk brute film...........
    Het origineel vond ik altijd heel goed maar als je deze nu weer kijkt.............het doet me helemaal niets meer. De remake is op alle fronten een betere film.

  4. #4479

    Standaard

    Mijn God......wat hier nu weer beweerd wordt....

  5. #4480

    Standaard

    Ik vind de remake van Texas ook een zeer sterke film. Retespannend soms en lekker smerig. Het is natuurlijk heel filmfanachtig om te zeggen dat het origineel beter is, maar die vond ik op sommige momenten maar saai, langdradig en achterhaald. Mag je niet vinden, laat staan zeggen, als filmfan van veel mensen maar ik vind dat gewoon wel

  6. #4481

    Standaard

    Als je de reacties op imdb leest zijn er veel meer mensen die de remake beter vinden. Het origineel is echt niet zo'n goede film............behoorlijk overschat.

  7. #4482

    Standaard

    Uiteraard is iedereen vrij om zijn voorkeuren te hebben maar om het origineel overschat te noemen is op zn zachtst gezegd een vreemde uitspraak. Een film niet goed vinden staat natuurlijk niet gelijk aan overschat.

    Het origineel heeft met zeer weinig middelen (budget) iets totaal unieks gecreëerd. Ook het gebruik van geluid en het vele weglaten, terwijl de kijker echt denkt iets heel bruuts te hebben gezien, is zeer sterk. Die film is van grote invloed geweest op het totale horrorgenre. Dat is gewoon een feit. Alleen om die reden kun je de film niet overschat noemen. Dat de film je niet zo kan bekoren, staat daar los van.

  8. #4483

    Standaard

    Dat is helemaal waar. De film is zeer belangrijk geweest voor het horrorgenre en daarom inderdaad een klassieker. Maar voor mij heeft de film aan kracht ingeleverd, mede door de veranderde manier van filmen en monteren misschien. Tegenwoordig gaat alles veel sneller. Mooie vergelijking vind ik de originele zwart-witte Night of the Living Dead. Even belangrijk voor het genre, maar ook niet meer van deze tijd. Onder andere ook door de effecten en manier van zombies maken.

  9. #4484

    Standaard

    En zo zie je maar weer hoe iedereen anders tegen film aankijkt. Ik heb zelf totaal geen "last" van tijdperk, zwart-wit of manier van filmen. Ik neig zelfs naar het oudere werk. Ik zag laatst World War Z in de bios. Een film met een miljoenenbudget, A-acteurs, in 3D en flitsende montage. Toch zie ik 100x liever Night of the Living Dead. Staat nog steeds als een huis wat mij betreft. Ik stoor mij ook niet aan traagheid. Ik heb juist het idee dat tegenwoordig veel wordt verbloemd door vele effecten, snelle montage etc. Ik houd trouwens ook echt van old skool effecten. Liever goede grime dan dat het uit de computer komt.

  10. #4485

    Standaard

    Ik heb gisteren Sleepaway Camp gekeken. En dat was een erg leuke slasher. Er gebeuren constant vreemde dingen en het einde is echt verknipt. gave verrassing!
    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

  11. #4486

    Standaard

    @ Melzz: Amen! Hier sluit ik me voor de volle 101% bij aan. Vernieuwingen zijn niet per definitie ook verbeteringen in mijn ogen.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  12. #4487

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    En zo zie je maar weer hoe iedereen anders tegen film aankijkt. Ik heb zelf totaal geen "last" van tijdperk, zwart-wit of manier van filmen. Ik neig zelfs naar het oudere werk. Ik zag laatst World War Z in de bios. Een film met een miljoenenbudget, A-acteurs, in 3D en flitsende montage. Toch zie ik 100x liever Night of the Living Dead. Staat nog steeds als een huis wat mij betreft. Ik stoor mij ook niet aan traagheid. Ik heb juist het idee dat tegenwoordig veel wordt verbloemd door vele effecten, snelle montage etc. Ik houd trouwens ook echt van old skool effecten. Liever goede grime dan dat het uit de computer komt.
    Wat hij zegt...
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  13. #4488

    Standaard

    Het hoeft niet 'of' te zijn, het kan ook 'en' zijn. Beide zijn genietbaar. Waarom kiezen? Een film wordt nu eenmaal in een bepaald tijdperk gemaakt, met alle invloeden van dat tijdperk. Het is en blijft dan ook lastig om films uit verschillende tijdperken te vergelijken....

  14. #4489

    Standaard

    Hij is nog niet op dvd maar ik heb gisteren op TV het laatste deel van De Prooi gezien. Het eerste deel had wat problemen met het op gang komen van de miniserie maar vanaf de tweede helft van deel 1 t/m deel 3 was de serie leuk om te zien. Bokma speelt goed. Wel vond ik de droom en ziekenhuisontsnapping van Groenink niet passen. Als ze dat hadden vervangen door een vergadering met een hoogoplopende ruzie en dan het op non-actief zetten van Groenink gevolgd door het gebruikte einde van de miniserie dan had het beter geklopt. Ik kom uit op een 7.

  15. #4490

    Standaard

    Dit weekend gezien:

    The Frighteners
    Jackson`s eerste film waarin hij veel computer effecten gebruikt. Na ruim 15 jaar zien die nog steeds goed uit en is de film nog altijd erg genietbaar. Een leuke mix van comedy en horror met Michael J. Fox in de hoofdrol en een coole bijrol voor Jake Busey.

    7,5/10

    King of New York
    Abel Ferrara`s sfeervolle vertelling over Frankie White, de grote drugs koning van New York.
    Typisch een product van z`n tijd met de (eind)jaren `80 soundtrack en manier van filmen. Het kan misschien dan wat gedateerd aanvoelen maar ik vond `m best goed, vooral het laatste deel is sterk.

    7,8/10
    Laatst aangepast door TheGodfather : 03-11-2013 om 19:56
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  16. #4491

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Hij is nog niet op dvd maar ik heb gisteren op TV het laatste deel van De Prooi gezien. Het eerste deel had wat problemen met het op gang komen van de miniserie maar vanaf de tweede helft van deel 1 t/m deel 3 was de serie leuk om te zien. Bokma speelt goed. Wel vond ik de droom en ziekenhuisontsnapping van Groenink niet passen. Als ze dat hadden vervangen door een vergadering met een hoogoplopende ruzie en dan het op non-actief zetten van Groenink gevolgd door het gebruikte einde van de miniserie dan had het beter geklopt. Ik kom uit op een 7.
    Hier ben ik het wel mee eens. Die Droom scene was flauw. Het leek ook wel alsof je als kijker meedelijden moest krijgen voor groenink. Omdat ze hem zo zielig neerzetten op het eind. Voor de rest een prima serie.

  17. #4492

    Standaard

    Monsters University. Een waardig deel 2 met natuurlijk een moraal. Ik kom uit op een verdiende 8.

  18. #4493

    Standaard

    Inferno
    Het tweede deel (na Suspiria) in Dario Argento`s Three Mothers trilogy. Anders dan in Suspiria is het tempo hier redelijk laag en bouwt Argento de spanning op tot grote hoogte. De kracht ligt in de combinatie van dat lage tempo, het gebruik van licht en (vooral) schaduw en de mysterieuze schaduwen en silhouetten.
    De beeldkwaliteit van de Blue Underground blu-ray onderstreept dit nog eens extra. De kleuren zijn vol, het beeld scherp met veel detail. Dat is met name heel goed te zien in de onderwaterscene helemaal aan het begin. Zo hoort een transfer (en zeker één van een Argento film) uit te zien.
    Net niet zo goed als Suspiria maar wel een geweldige film in een net zo geweldige BU uitgave.

    9,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  19. #4494

    Standaard

    Parkland
    Een ramp.

    Hele slechte film, met verschrikkelijke acteerprestaties.
    Het verhaal werd op bfilm achtige wijzen verteld en over sentimenteel.

    0,5/5

  20. #4495

    Standaard

    Ddongpari (a.k.a. Breathless) (2009) 8/10


    Het verhaal gaat om Sang-hoon, die schulden int voor een bedrijf dat geld leent. Dit gaat soms op een zeer grove manier; het geld moet hoe dan ook binnenkomen.
    Zijn oude vriend is zijn baas, wat het soms lastig maakt om een goede baas-werknemer relatie te hebben.

    Sang-hoon is grof, agressief en kent geen enkel respect, ook niet voor de politie.
    Maar, ook dankzij zijn vreemde kennismaking met het meisje Yang-hee, we beginnen ook een andere kant van Sang-hoon te zien.
    Yang-hee zelf heeft haar eigen problemen, met het zorgen voor haar geesteszieke vader en een onsympathieke, agressieve broer die steeds geld nodig heeft.

    Geen leuke film, dat kan ik voorhand vertellen, het deed me aan Pieta denken, natuurlijk ook vanwege het beroep van de hoofdpersoon, maar ook vanwege de moedeloze sfeer.
    Deze ga je niet even als tussendoortje kijken, maar moet je echt voor gaan zitten. Bij vlagen een zeer brute film. Maar ook een film waarbij het eendimensionale masker van Sang-hoon als de brute gangster langzaam begint af te brokkelen, doordat je steeds meer komt te weten hoe hij zo geworden is.

    Echt een schitterende rol van Yang-Ik-June, die tevens de debuterend regisseur én de schrijver is. Het is gebaseerd op zijn eigen jeugd, waarin hij te maken had met huiselijk geweld.
    En vergeet de rol van Kim Kkobbi die haar toch ingewikkelde personage Yang-hee zeer geloofwaardig neerzet.
    Het camerawerk sluit ook mooi aan bij de inhoud, met een schokkende, relaistische stijl.

    Bleek, grauw, hopeloos, realistisch: zomaar een paar woorden die de film omschrijven.
    Meestal raad je een film die je een 8 geeft wel aan, maar ik weet niet of ik dat met deze ellende kan doen.

  21. #4496

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Meestal raad je een film die je een 8 geeft wel aan, maar ik weet niet of ik dat met deze ellende kan doen.
    Ben blij dat ik je deze film had aangeraden!

  22. #4497

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Ben blij dat ik je deze film had aangeraden!
    Ik uiteindelijk ook . Wel een film waarvan ik nu al kan zeggen dat ik 'm nooit meer ga kijken, maar ik heb zeker geen spijt dat ik 'm heb gezien.

  23. #4498

    Standaard

    De afgelopen dagen gezien:

    Piranha 3D
    Maar dan niet de 3D versie. Kan er kort over zijn: ik heb me er uitstekend mee vermaakt. Lekker bloederig en goor, leuke humor, toffe effecten en een geniaal einde.
    Binnenkort Piranha 3DD maar eens checken.

    7,0/10

    Het Diner
    Naar het boek van Herman Koch. Aangrijpend verhaal dat goed is uitgewerkt en waarin sterk wordt geacteerd. Voor Jacob Derwig in de hoofdrol vond ik heerlijk spelen. Een verschrikkelijk personage, absoluut, maar met briljante one-liners en dialogen.
    Er zitten ook een aantal schokkende scenes in waarbij het helemaal stil was in de zaal, heel goed gedaan. En eindelijk was Daan Schuurmans een niet irritant, ook dat mag gezegd worden.
    Al met al zeker een bezoekje waard.

    8,0/10

    Singin` In The Rain
    Nog steeds één van de beste musicals allertijden. Leuke liedjes met briljante choreografie en een lust voor het oog.
    Een mooie ode aan de (stomme) film en de Broadway musical.
    De beeldkwaliteit van de blu-ray kan er mee door. Het is mooi opgepoetst en vrij van iedere vorm van beschadiging maar het oogt wel vaak flets. Had het gevoel dat Warner hier niet alles uit heeft gehaald wat mogelijk was.

    9,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  24. #4499

    Standaard

    Boyz n the Hood
    Eén van de eerste en beste films over het leven in the Hood, in South Central Los Angeles. Met de hulp van een all-star cast met onder andere Laurence Fishburne, Angela Bassett en een goede Cuba Cooding Jr. maakt Singleton een, qua verhaal, tijdloze film over hoe hard het leven in het ghetto is. Qua verhaal tijdloos maar qua beelden, muziek en algehele look zeker ook een typisch product van zijn tijd. Op dat gebied doet het wat gedateerd en moralistisch aan.
    Goed voor een hoop copycats en parodieën maar er is maar één origineel,één echte. En die blijft ondanks z`n soms gedateerde feel toch nog altijd sterk overeind.

    8,2/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  25. #4500

    Standaard

    About Time
    Tim krijgt van z`n vader te horen dat de mannen in zijn familie een aparte gave bezitten: ze kunnen tijdreizen (alleen naar het verleden,niet naar de toekomst). Eerst is hij huiverig maar nadat hij het een keer heeft uitgeprobeerd komt hij erachter dat het werkt en veel voordelen met zich meebrengt. Hij leert op zo de mooie Mary kennen (Rachel McAdams) en maakt daar ten volle gebruik van, uiteraard geen rekening houdende met de nadelen die er aan zijn gave zitten...
    De nieuwste film van Richard Curtis (Love Actually) is een mooie en vermakelijke romantische comedy. Met een cast vol met bekenden, een leading man (Domhnall Gleeson) die geknipt is voor deze rol en een intens mooie Rachel McAdams (voor wie ik een ontzettend groot zwak heb) twee uur lang op het scherm is er veel te genieten. Het verhaal is grappig en bevat veel humor. Maar toch kleven er,zoals bij bijna iedere tijdreis film, wel wat nadelen aan dat tijdreizen. Het grootste euvel hier is dat het, naar mate de film langer duurt, de truc te veel uitgemolken wordt. Je hoopt eigenlijk steeds meer dat het verhaal gewoon eens door loopt in plaats van heen en weer in de tijd te springen. Het haalt het tempo en vooral de flow te erg er uit.
    Genoeg te genieten dus maar jammer dat Curtis niet iets meer variatie er in heeft gebracht.

    7,3/10

    Nosferatu, eine Symphonie des Grauens
    Toen ik `m een jaar of 5,6 geleden voor `t eerst zag kon één van Murnau`s bekendste films me eigenlijk helemaal niet bekoren. Vond `m maar saai en langdradig.
    Dat was deze keer anders. Nu de Masters of Cinema blu-ray uit is was het een uitgelezen mogelijkheid `m nog eens een kans te geven. Gelukkig dat ik dat heb gedaan, want dit keer beviel de film een stuk beter dan destijds.
    Overgoten met een creepy sfeer zijn er genoeg enge momenten die vooral sterk zijn door Murnau`s spel met licht en schaduw. De voor die tijd goede effecten, de atmospherische muziek (die voor de blu-ray in ere is hersteld) en een fantastische rol van Max Schreck als Count Orlock maken het geheel tot een sterke film die hele 95 minuten lang een heerlijke onderhuidse spanning heeft.
    Het is, wat mij betreft, zeker niet Murnau`s beste film (hij mag bijvoorbeeld nog niet eens in de,hoe toepasselijk, schaduw staan van Sunrise) maar hij beviel dit keer gelukkig een stuk beter dan bij de eerste kijkbeurt.

    7,7/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

Pagina 180 van 237 EersteEerste ... 80130170176177178179180181182183184190230 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •