Pagina 181 van 236 EersteEerste ... 81131171177178179180181182183184185191231 ... LaatsteLaatste
De resultaten 4.501 tot 4.525 van 5894 worden weergegeven.
  1. #4501

    Standaard

    RED 2
    Na aangenaam verrast te zijn door deel 1 van deze actie comedy deel 2 gezien en deze is overduidelijk veel lekkerder over the top. Ook het actereerwerk staat als een huis en ik heb er van genoten. Niet te veel bij nadenken, gewoon lekker wegkijken, dan vallen de plotgaten ook niet zo op. Een echte zaterdagavond actieknaller met deze keer ook wat meer humor. Die Hard oldskool humor gemengd met Wanted actie en Expendables shoot-outs. Hou ik wel van.

    Elisyum
    Na het zien van distcrict 9 weet je wat je hier kan van verwachten, een rauwe futuristische werkelijkheid die zeer goed en knap in beeld is gebracht met een verhaal met een moraal. En dat is het ook. Alleen werd de moraal er deze keer wel erg dik bovenop gelegd middels de flashbacks die vooral aan het einde toe zelfs storend werden, dat heb ik echt niet snel. Verder jammer dat het vieze politieke gedeelte niet wat verder werd uitgediept, met zeg 10 minuten extra zodat de flashbacks niet nodig waren, ook zonder deze of in mijn ogen juist zonder deze (de flashbacks aan het eind dan) maar met meer oog voor hoe het politieke spel doorliep had voor mij de film nog beter gemaakt. Maar zeker weer een meesterwerk qua visuele uitwerking.

  2. #4502

    Standaard

    Ik volg nu sinds een week Fjällbacka Murders op Film1. Vooral in het begin van de aflevering heb je last van enkele losse eindjes (vooral de terugblikken) maar dat wordt gedurende de aflevering netjes aan elkaar geknoopt. Alles overziend een goede detectiveserie. Ik kom uit op een 7,5.

  3. #4503

    Standaard

    Prisoners (2013)

    Beste film van 2013 tot nu toe. Gaat dit zien allemaal

    9.5/10

  4. #4504

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Prisoners (2013)

    Beste film van 2013 tot nu toe. Gaat dit zien allemaal

    9.5/10
    Ik was ook erg onder de indruk en aangenaam verrast begin oktober toen ik hem in de bios zag.
    Jammer dat hij maar op kleine schaal draait. Gaat zeker op blu-ray in huis komen.

  5. #4505

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Prisoners (2013)

    Beste film van 2013 tot nu toe. Gaat dit zien allemaal

    9.5/10
    Kom op Jeroen, geef ons iets meer info wat je er goed aan vind. Lok ons met een verkooppraatje waarom je deze film moet zien .

  6. #4506

    Standaard

    Turbo
    De nieuwe animatie film van Dreamworks heeft een heel leuk concept: het slakje Turbo is helemaal gek van autoracen en zijn grote droom is om zelf ooit mee te kunnen doen aan de Indy 500. Hij doet er dan ook alles aan om die wens uit te laten komen. Door stom toeval lijkt dit nog te gaan gebeuren ook!
    Zoals het tegenwoordig, blijkbaar, een echte Amerikaanse animatie film betaamt is ook Turbo weer heerlijk moralistisch en heel voorspelbaar. Wat niet wegneemt dat ie wel vermakelijk is. Met veel humor en een leuke sterren cast die de stemmen doen is deze, ook dankzij de prachtige kleurrijke animaties, zeker het kijken waard. Vooral de kleinetjes zullen hier volop van genieten.

    7,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  7. #4507

    Standaard

    Coming To America
    Al ontzettend vaak op tv (en vroeger op VHS) gezien maar de dvd nog niet gezien sinds ik `m in de collectie heb, vanavond dus maar eens uit de kast gepakt.
    Vind het nog steeds een uiterst vermakelijke comedy, uit de tijd dat Eddie Murphy wel nog grappig was en niet met dieren praatte. De bijrollen van James Earl Jones en John Amos zijn cool.
    Ook de klassieke one-liners en dialogen doen het nog steeds goed.

    7,5/10
    Laatst aangepast door TheGodfather : 19-11-2013 om 22:17
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  8. #4508

    Standaard

    July 32nd (2010) 8/10

    Weer een heerlijk feel good filmpje van Koreaanse bodem !
    Niet dus. Na deze ben ik even klaar met de ellendige films, ik denk dat ik me in de decembermaand meer op de vrolijke films ga richten....

    Man Su is een crimineel met een dochtertje. Hij bezorgt een detective een mank been. Als Man Su in de gevangenis belandt, neemt de detective op een gruwelijke manier wraak op Man Su d.m.v. zijn dochtertje.
    Geen prettige film, dat zeg ik alvast. Op tijden ook onprettig om naar te kijken zelfs, wegens de vertoonde gebeurtenissen.

    Er zit niet echt een sympathiek karakter in, al heb je natuurlijk medelijden met de dochter wegens de situatie waar ze onwillig in terecht gekomen is.
    Het moraal van de film lijkt dat de toekomst grauw en grijs is, en niemand een makkelijk leven krijgt....

    Beul-la-in-deu (2011) 6/10

    Een politie agente in opleiding verliest door een ongeluk haar broertje en haar zicht.
    Jaren later stapt ze in een taxi en bij toeval ontsnapt ze aan de taxichauffeur, die waarschijnlijk een gezochte seriemoordenaar was. Maar die heeft haar nu op het oog......kan ze samen met de detective die op de zaak gezet is, eerst hem vinden voordat het fout gaat?

    De vergelijking met Wait Until Dark dringt zich even op, maar die verdwijnt al snel.
    In het begin is het allemaal redelijk, en er zit 1 zeer goede scene in, in de metro, maar in het tweede stuk gaat het helemaal over de scheef (in negatieve zin).
    Helaas, een gemiste kans.
    Laatst aangepast door Jordy van Buel : 23-11-2013 om 20:46

  9. #4509

    Standaard

    Net terug van Cathing Fire. Zeer goed vervolg op de eerste Hunger Games. De sfeer en de stijl is dezelfde gebleven, Lawrence acteert top en ook het verhaal staat recht in zijn schoenen. Mede door de cliffanger is het uitkijken naar deel 3.

  10. #4510

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Coming To America
    Al ontzettend vaak op tv (en vroeger op VHS) gezien maar de dvd nog niet gezien sinds ik `m in de collectie heb, vanavond dus maar eens uit de kast gepakt.
    Vind het nog steeds een uiterst vermakelijke comedy, uit de tijd dat Eddie Murphy wel nog grappig was en niet met dieren praatte. De bijrollen van James Earl Jones en John Amos zijn cool.
    Ook de klassieke one-liners en dialogen doen het nog steeds goed.

    7,5/10



  11. #4511

    Standaard

    Jericho (2006)

    Pas begonnen te kijken via netflix. Goede, spannende serie die makkelijk wegkijkt. Net gisteren episode 20 gekeken.

    Serie gaat over het stadje Jericho waarvan de inwoners moeten zien te overleven nadat in Amerika een aantal atoombommen zijn afgegaan. Afgesneden van de rest van de wereld, geen communicatiemogelijkheden, geen electriciteit, etc. Ze hebben alleen elkaar. Maar hoe handelen mensen als ze in het nauw zitten? Is je buurman wel te vertrouwen? En wat is er in vredesnaam aan de hand?
    De serie is na episode 30 gecancelled wegens te weinig kijkers, maar er is bevestigd dit jaar dat men in onderhandeling is met Netflix voor een 3e seizoen.

  12. #4512

    Standaard

    Prisoners (2013) 9/10

    Twee gezinnen komen bij elkaar om Thanksgiving te vieren.
    Twee dochtertjes van de gezinnen zijn opeens spoorloos. Een verdachte dient zich al snel al...maar wat doet de politie hiermee? En wat doen de ouders?

    Sfeer.... Sfeer is iets dat redelijk persoonsgebonden is en dan nog afhankelijk van je eigen geestesgesteldheid. Er kan wel (soms teveel) gepoogd worden om een bepaalde sfeer te kweken, maar dan nog zal de persoon er afhankelijk voor moeten zijn.
    We kennen misschien allemaal het fenomeen, dat je een bepaalde film hebt gezien terwijl je bijvoorbeeld moe en wat ongeconcentreerd was. En dat je dan de film herkijkt, fris en fruitig, en de film veel beter overkomt. Of andersom, dat je een film herkijkt en jezelf afvraagt of je die de eerste keer echt zo goed vond.

    Blijkbaar was ik net in de goede bui voor Prisoners, want echt van het begin tot het eind werd ik helemaal meegesleept.
    Prachtig geschoten beelden van het grauwe stadje. Schitterende muziek, die vooral op de juiste momenten weggelaten wordt.
    En dan de cast. Niemand valt uit de toon, maar Gyllenhaal als de rustige kracht (moet hiermee toch wel een Oscarnominatie krijgen) en Jackman (als een tegenpool) als de emotionele kracht, steken er wel bovenuit.
    Het niet prettige verhaal wordt op een rustige manier verteld en kroop echt onder mijn huid, ook omdat ik mij goed kon inleven. Ik heb niet vaak zo met een film meegeleefd, voorbeeld is de enorm spannend in beeld gebrachte rit naar het ziekenhuis , toen zat ik hem hardop aan te moedigen.

    Ik ben niet blind voor de mindere punten ( voornamelijk 2 punten: het was mij niet duidelijk waarom het verhaaltje met de andere verdachte erbij gehaald werd; misschien omdat je anders zou verwachten dat Gyllenhaal eerder het ontvoeren van Dane zou oplossen? En de ketting (maze)...die was eerder zo overduidelijk op het lijk te zien, en de goede detective Gyllenhaal ziet het toevallig omdat hij wat foto's omgooit....mmmmm ), maar die veeg ik lekker allemaal van tafel omdat de film mij zo aangreep. Dat is het mooie van de subjectiviteit van een mening .
    Laatst aangepast door rogue : 28-11-2013 om 18:46

  13. #4513

    Standaard

    Rogue, ik wou hier nog steeds een stukje plaatsen over deze film (Prisoners) maar het kwam er niet van

    Je hebt de film perfect omschreven (veel beter dan ik ooit had gekunt) en ik ben het op alle punten met je eens. Prachtige film van begin tot eind.

    Je had wel door dat die eerste verdachte een slachtoffer was van die vrouw (Melissa Leo) en die man ?

  14. #4514

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Rogue, ik wou hier nog steeds een stukje plaatsen over deze film (Prisoners) maar het kwam er niet van

    Je hebt de film perfect omschreven (veel beter dan ik ooit had gekunt) en ik ben het op alle punten met je eens. Prachtige film van begin tot eind.

    Je had wel door dat die eerste verdachte een slachtoffer was van die vrouw (Melissa Leo) en die man ?
    Volgende keer wat sneller zijn Jeroen !
    Wel grappig he, vorig jaar hadden we ook dezelfde mening over The Tall Man, qua thema in ieder geval een soortgelijke film (uitwerking was wel wat meer actiegericht). Terwijl we over zoveel andere films (The Avengers staat mij nog bij) van mening verschillen

    Dat had ik niet meteen door (eerlijk gezegd dacht ik dat hij een rol speelde, dat hij veel slimmer was dan hij liet voorkomen), maar wel redelijk snel dat het lijk van haar man was. En als je dat weet, dan is de link snel gelegd wie de dader was. .

  15. #4515

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Volgende keer wat sneller zijn Jeroen !
    Wel grappig he, vorig jaar hadden we ook dezelfde mening over The Tall Man, qua thema in ieder geval een soortgelijke film (uitwerking was wel wat meer actiegericht). Terwijl we over zoveel andere films (The Avengers staat mij nog bij) van mening verschillen
    The Tall Man heeft inderdaad een soortgelijk thema..........ik vind Prisoners misschien nog wel iets beter. Zoveel sfeer en de acteurs zijn gewoon een genot om naar te kijken. Vooral Gyllenhaal laat hier zien dat hij echt heel wat in zijn mars heeft.

    Ik ben misschien soms wat te kritisch over films maar ik vind The Avengers best wel leuk..............je moet naar The Avengers ook heel anders kijken dan naar bijvoorbeeld deze film, iets waar ik best wel moeite mee heb. Films als deze laten je gewoon genieten van het (zeer goed geschreven) verhaal en echt subliem acteerwerk........dat mis ik gewoon bij een film als The Avengers. Ik weet dat het 2 totaal verschillende films zijn maar ik geef gewoon de voorkeur aan films als deze. The Tall Man had ook een verhaal wat me enorm intrigeerde.

    Maar als je The Avengers als een superheldenfilm bekijkt is het natuurlijk een enorm goed gemaakte film. Zeer vakkundig gemaakt.

    Maar zoals altijd ; ieder zijn meug

  16. #4516

    Standaard

    Wat vond je trouwens van het einde van Prisoners ? Ik vond het wel mooi gedaan eigenlijk.

  17. #4517

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    De serie is na episode 30 gecancelled wegens te weinig kijkers, maar er is bevestigd dit jaar dat men in onderhandeling is met Netflix voor een 3e seizoen.
    Best news in years!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  18. #4518

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Wat vond je trouwens van het einde van Prisoners ? Ik vond het wel mooi gedaan eigenlijk.
    Prima einde hoor, van mij had het zelfs nog wel nog iets onzekerder gemogen of hij wel of niet gered werd. Ik hou wel van eindes die wat te raden over laten. En met dit einde worden natuurlijk een heleboel vragen ontweken, zoals hoe het verder gaat met hem (toch veroordeeld?) terwijl de meeste kijkers misschien wel begrepen wat hij had gedaan.

  19. #4519

    Standaard

    Mud 2012

    Jee zeg wat een ongelooflijke langdradige, saaie film.
    Zonde van mijn tijd, er vallen zeer veel stiltes, verhaal is shit, klote sfeer om depri van te worden.
    Je krijgt totaal geen band met de spelers door de saaiheid, je zou het zo door willen zippen.
    Drama is er niet, er gebeurd niets. Het enige wat er zo'n beetje gebeurd dat er steeds een onderdeel van een bootje naar de man word gebracht, om een krotboot op te lappen.

  20. #4520

    Standaard

    Tropic Thunder

    Eigenlijk best wel een leuke film. Gewoon totaal niet serieus nemen.

    Mooiste scene ; http://www.youtube.com/watch?v=UitI_sk1Lu8

  21. #4521

    Standaard

    Laatste weken weer een handvol films gezien die óf steeds beter worden óf waarvan ik meteen onder de indruk was. Een selectie:

    Melancholia (2011) DVD

    Hét meesterwerk van regisseur Lars von Trier, die mij bij elke kijkbeurt meer weer te raken en deze (derde) keer was het bulls eye! Wat een impact! Letterlijk en figuurlijk natuurlijk. De opening van de film (een soort van bewegende schilderijen in slow motion) vertelt samenvattend het verhaal van de film. En een excellerende Kirsten Dunst in haar meest begerenswaardige vorm.

    9,5/10

    Enter The Void (2009) DVD Quality Film Collection

    Een 2,5 uur durende film die vooral wegkijkt als een lange psychologische lsd-trip met een fantastische opening sequence.
    De film bevat genoeg memorabele, technisch schitterende scenes en scenes die niet zouden misstaan als je ze in 3D zou zien, voor een nog beter effect.

    8,6/10

    The Place Beyond The Pines (2012)

    De film had ik al een tijd terug gedownload en vorig weekend kwam het er pas van om hem te bekijken. De tweede film van regisseur Derek Cianfrance, die in 2010 debuteerde met het al even magistrale Blue Valentine. Wat een impact had ook The Place Beyond The Pines na afloop, terwijl het een behoorlijk andere film is dan BV. Enige overeenkomsten zijn Ryan Gosling en het feit dat je vanaf het begin de film ingezogen wordt. De Zavvi Exclusive steelbook op blu-ray is onderweg!

    9,2/10

    Te Doy Mis Ojos (2003) DVD Quality Film Collection

    Winnaar van 9 Goya awards en toch is dit niet een van de grote titels die genoemd worden als het gaat om Spaanse cinema. Hoe onterecht kwam ik afgelopen week achter!
    De basis van de film gaat over de 1 miljoen vrouwen die jaarlijks mishandeld en gekleineerd worden door hun echtgenoot, het feit wat voor actrice én (hier) regisseuse Icíar Bollaín aanleiding was om in 2000 de korte film Amores Que Matan te maken, die 3 jaar later uitgewerkt werd tot speelfilmlengte in deze film.

    Pilar ontvlucht samen met haar zoontje haar echtgenoot Antonio om tijdelijk bij haar zus te gaan wonen. Na jaren huisvrouw te zijn geweest gaat ze nu als vrijwilliger in een museum werken. Haar man probeert haar weer voor zich te winnen door in groepstherapie te gaan en uiteindelijk lukt dit ook. We leren Pilar en Antonio steeds beter kennen en leren dat ze beiden veel moeite hebben om hun ware gevoelens onder woorden te brengen, waardoor niet alleen Pilar slachtoffer is van het geweld van haar man, maar dat ook Antonio slachtoffer is van zijn eigen beperkingen. Dus zo ontstaat er een situatie van haat en medeleven voor Antonio. Indrukwekkende film.

    8,7/10

    Gandhi (1982) DVD

    Winnaar van 9 Oscar's, waaronder Best Picture (Blockbuster hit van het jaar E.T. verslaand) en uiteraard Best Actor (Ben Kingsley ís Gandhi!). In 3 uur tijd zien we 50 jaar uit het leven van passivist en idealist Gandhi voorbij komen, resulterend in de onafhankelijkheid van Brits-India. Sir Ben Kingsley zet hier ongetwijfeld een van de grootste filmrollen ooit neer, van jonge advocaat die zijn opleiding genoot in Londen, tot aan zijn moord op 78 jarige leeftijd, vlak nadat India weer onafhankelijk was geworden.
    Een must-see voor elke filmliefhebber én voor iedereen die is geïnteresseerd in (moderne) wereldgeschiedenis.

    9,0/10

  22. #4522

    Standaard

    Boardwalk Empire - Season 4
    Steve Buscemi en co. zijn terug in het vierde seizoen Boardwalk Empire.
    Over het algemeen genomen vond ik het een stuk beter dan het derde seizoen maar halverwege zaten er wel een paar (momenten in) afleveringen in waarbij ik het gevoel dat het allemaal wel iets sneller mocht, met wat meer spanning.
    De verhaallijnen vond ik sterker en interessanter dan in het voorgaande seizoen, vooral die van het karakter Narcisse (een heerlijke rol van Jeffrey Wright) en van Gillian Darmody . Vond het ook erg goed hoe ze uiteindelijk alle verhaallijnen in elkaar laten vloeien.
    De serie heeft zich duidelijk herpakt en met een season finale als deze kan ik niet wachten op het vijfde seizoen!

    9,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  23. #4523

    Standaard

    Hwa-i-teu: Jeo-woo-eui Mel-lo-di (a.k.a. White: The Melody of the Curse) (2011) 6/10


    Een groep meisjes tracht steeds maar om een succesvolle carrière in de muziek op te starten, maar er is weinig animo voor hun muziek.
    Wanneer ze noodgedwongen een nieuwe studio moeten betrekken, vindt één van hen wat oude videobanden. Eentje is gelabeld als 'White', met een liedje en een vaag optreden.
    Ze beginnen op te treden met het nummer en hebben meteen succes. En met succes komt afgunst en onderlinge strijd. Maar dan beginnen wat vreemde gebeurtenissen, met wat lugubere ongelukjes.... Wie of wat zit hierachter?

    Het is eventjes geleden dat ik een Aziatische horrorfilm heb gezien. In het verleden heb ik er redelijk wat gekeken, waarbij ik nog weet dat Gin gwai (a.k.a. The Eye) nog steeds één van de weinige films is, die ik letterlijk twee keer achter elkaar opgezet heb.

    Deze film was redelijk, goed de spanning opgebouwd en de 'ongelukjes' zijn goed in beeld gebracht. Het meest onder de indruk was ik van het stukje met het flitsend licht, dat leverde wel even kippenvel op.
    Maar misschien zitten er iets te weinig van die momenten in de film.

    Ik kan wel vooraf waarschuwen dat als je een hekel aan K-pop hebt, je deze moet overslaan. Nu ben ik ook geen fan, maar ik erger er ook niet aan. Een soort liftmuziek dus. Enkele rollen worden trouwens gespeeld door echte K-pop artiesten (al zal die term misschien ook meteen discutabel zijn ).

  24. #4524

    Standaard

    Runaway Train (1985) - Andrey Konchalovskiyt

    Ik kende deze film nog niet maar het leek me wel een leuke actiefilm. De verassing was dan ook groot dat het veel meer is dan een actiefilm. Het is bovenal een sterk drama met in de hoofdrollen John Voight en Eric Roberts. Met name John Voight speelt fenomenaal. Wat een geweldige rol. Met name zijn monoloog (“you gonna clean that spot”) richting Eric Roberts is uitmuntend. Ik zat met ingehouden adem te kijken. Ook Eric Roberts verraste me positief want over het algemeen ben ik nooit zo onder de indruk van deze man.

    Het verhaal is vrij simpel: twee gevangenen ontsnappen uit een zwaar beveiligde gevangenis in Alaska en stappen op een trein die onbemand raakt. Met hoge snelheid zitten de twee op een trein die stuurloos is. Op papier lijkt dit op “Speed” maar dan op een trein. Het bijzondere is dat alles zich afspeelt in de ijzige kou wat zorgt voor grijze, grauwe tinten. Ook de muziek knalt er op de juiste momenten perfect in. Maar de film wordt volledig gemaakt door de ijzersterke vertolkingen. Met name de inwendige reis die de twee meemaken is erg goed uitgevoerd. Als kers op de taart kent de film een erg sterk einde.

    Arrow heeft een van de leukste Blu Rays van het jaar afgeleverd. Prachtige beeld- en geluidskwaliteit met enkele zeer boeiende extra’s. Met name het interview met John Voight is de moeite waard. Altijd leuk, een release die op alle fronten geslaagd te noemen valt. Ontdekking van het jaar voor mij, deze film.

    9.0

  25. #4525

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Mud 2012

    Jee zeg wat een ongelooflijke langdradige, saaie film.
    Zonde van mijn tijd, er vallen zeer veel stiltes, verhaal is shit, klote sfeer om depri van te worden.
    Je krijgt totaal geen band met de spelers door de saaiheid, je zou het zo door willen zippen.
    Drama is er niet, er gebeurd niets. Het enige wat er zo'n beetje gebeurd dat er steeds een onderdeel van een bootje naar de man word gebracht, om een krotboot op te lappen.
    Smaken verschillen maar persoonlijk staat deze op mijn nr. 1 van beste films 2013

Pagina 181 van 236 EersteEerste ... 81131171177178179180181182183184185191231 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •