Pagina 182 van 236 EersteEerste ... 82132172178179180181182183184185186192232 ... LaatsteLaatste
De resultaten 4.526 tot 4.550 van 5900 worden weergegeven.
  1. #4526

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Smaken verschillen maar persoonlijk staat deze op mijn nr. 1 van beste films 2013
    Nr. 1 is voor mij te hoog, maar ik vind Mud ook erg goed.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  2. #4527

    Standaard

    Net heel de Penoza reeks uitgekeken en man man man wat een serie! Ben helemaal Penoza-fan geworden haha, snap nou ook eindelijk de hype eromheen...

  3. #4528

    Standaard

    Pushing daisies (2007-2009)

    Aardige tv serie over een kerel die dode mensen tot leven kan brengen en zo via hun info moorden oplost.
    Luchtig en met mooie visuele effecten voor een serie.
    http://www.imdb.com/title/tt0925266/
    gek genoeg niet op netflix usa momenteel

  4. #4529

    Standaard

    Ik heb net naar de FC De Kampioenenfilm gezien, vond 'm zeer goed. Het is allemaal wat grootser dan de televisieserie, maar de karakters blijven op dezelfde lijn zitten, en er zitten enkele écht grappige momenten in. Als leuk extraatje was de voltallige cast van de film aanwezig die na elke voorstelling in de zaal kwam om applaus in ontvangst te nemen en een woordje tot het publiek te richten. Dé held van de avond was echter Marijn De Valck, die in de film compleet in Rambo-outfit de strengbewaakte villa van een emir binnenvalt.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  5. #4530

    Standaard

    Net vorige week naar De Nieuwe Wildernis gegaan...

    Komt ie vanaf deze week in 3 delen op tv. Hij is fijn: voor niets mn ticket betaald, want ik had m gewoon thuis kunnen zien dus. Moet zeggen dat ik me bedrogen voel.
    Op zich een aardige film, tikje te lang naar mijn smaak. Het is OK voor een natuurfilm. Maar de film is minder overdonderend dan dat men pretendeert. De beelden waren mooi, de muziek voorspelbaar en irritant (van die klassieke muziek die je bij werkelijk iedere natuurfilm hebt) en de vertelstem: slaapverwekkend.

  6. #4531

    Standaard

    Raising Hope (2010)

    Meestal vermijd ik series waar een baby in voor komt als de pest maar deze serie is wel grappig.
    Moet altijd wel lachen om Martha Plimptons manier van doen. Ze was ooit het blonde meisje in de film de Goonies. Moeder van baby moet gevangenis in waardoor zoon en familie met zijn baby komen te zitten. Grappiger dan je denkt.

    http://www.imdb.com/title/tt1615919/
    Op netflix usa alleen
    Laatst aangepast door vista-vision : 11-12-2013 om 19:50

  7. #4532

    Standaard

    Salinui chueok (a.k.a. Memories of Murder) (2003) 10/10


    Het is alweer even geleden dat ik de film heb gezien, maar met deze 4e (of 5e?) kijkbeurt kon ik de film eindelijk op blu-ray bekijken. Ik heb ooit de prachtige Koreaanse limited edition DVD gehad, maar in een toenmalige DVD-opruimwoede verkocht.

    Het verhaal draait om de zoektocht naar een seriemoordenaar. Het lukt de lokale detectives niet om de seriemoordenaar snel te pakken en ze krijgen (zelf aangeboden) hulp van een detective uit Seoul, die geheel andere methodes heeft en wat neerkijkt op zijn collega's van buiten de grote stad. Het wordt geen gemakkelijke zoektocht, maar ze krijgen beetje bij beetje steeds meer aanwijzigingen. Het is gebaseerd op een waar gebeurd verhaal, tussen 1986 en 1991.
    Dit alles speelt zich af in de tijd dat er een einde komt aan het brute militaire regime en de democratie ontluikt.

    Zo gezegd lijkt het misschien een standaardverhaaltje; dat is het niet.
    Zelden kom je een film tegen met deze unieke mix: er hangt vanaf het begin een voortdurende spanning over de film heen, die nooit verdwijnt. Tegelijkertijd is er genoeg plaats is voor de erg leuke humor, maar ondanks dat gaat die spanning nooit weg.
    De beginscene is al een goed voorbeeld: er wordt een lijk gevonden, en het gruwelijke beeld wordt afgewisseld met het jongetje dat de detective Park nadoet. Erg grappig, maar tegelijkertijd vergeet je nooit waar je naar zit te kijken.

    Er zitten prachtige scenes bij hoor, neem alleen al het begin met de velden, het beeld spat er vanaf op blu-ray, prachtig.
    Hoogtepunt qua muziek is een achtervolging door het dorp; ik sprong bijna een halve meter de lucht in toen de muziek begon. Terwijl ik weet dat het er aan komt.... Schitterend.

    De glansrol is wederom voor Song Kang-Ho, toch de De Niro/Pacino (in hun goede tijd) van Zuid-Korea. Altijd geloofwaardig, die man. Nu weer als detective Park, die langzaam een verandering ondergaat naar een ander persoon. De 3 detectives lijken trouwens ook een soort symbool van de veranderende politieke tijden, waarbij Cho het oude regime belichaamt (zie ook zijn daden..), Seo het nieuwe en detective Park is dan degene die 'meegaat' met de tijd naar de toekomst.

    Zoals wel vaker bij Koreaanse films, zit er weer eentje bij waarvan je denk: waar hebben ze die qua uiterlijk gevonden. In dit geval de verdachte Baek .

    En het einde; die is onvergetelijk. Wedden dat je die laatste shot nooit meer vergeet?

    En wat de betekenis van het einde is?
    Misschien het besef dat de moordenaar nooit gepakt zal worden, misschien omdat de moordenaar er zo gewoon uitziet dat het iedereen kan zijn, misschien het besef dat hij er zo dicht bij was, het kan ook alles tegelijk zijn. Hoe dan ook, hij sleept de kijker nog even mee in zijn wanhoop door zijn directe blik.

    Heel, heel indrukwekkend.
    Laatst aangepast door rogue : 11-12-2013 om 19:39 Reden: 'die' toegevoegd

  8. #4533

    Standaard

    Echt een fantastische film inderdaad! Van deze mag wel een UK blu ray komen wat mij betreft. Deze blijft ook goed, hoe vaak je hem ook kijkt.

  9. #4534

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Salinui chueok (a.k.a. Memories of Murder) (2003) 10/10
    Mee eens! Samen met Brotherhood of War en A Bittersweet Life mijn favoriete Koreaanse film!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  10. #4535

    Standaard

    Net gisteren op tv Netflix USA aan de praat gekregen. Ben maar eens begonnen met Walking Dead. Het eerste wat ik dacht: daar is de Resident Evil serie dus de mist in gegegaan. Veel overeenkomsten uiteraard, maar de serie is gewoon veel minder oppervlakkig. Kijk met interesse verder.

  11. #4536

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Salinui chueok (a.k.a. Memories of Murder) (2003) 10/10
    Top film idd, ben blij dat ik deze film ongezien op BD besteld heb uit Korea, ze zijn beide de vele $$$ wel waard!!
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  12. #4537
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Dan moet deze ook maar eens de speler in hier. Ook nog nooit gezien
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  13. #4538

    Standaard

    Heb die film laatst ook gezien; sterk acteerwerk en prachtige cinematografie, maar ik moest uiteindelijk toch even gaan googlen achteraf om te lezen wat nu precies de bedoeling is van deze film. Het einde liet me namelijk nogal met een leeg gevoel achter en dat verwacht je niet als je het achtergrondverhaal niet weet.

  14. #4539

    Standaard

    Biyeolhan geori (a.k.a. A Dirty Carnival) (2006) 8/10


    Het verhaal draait om twee oude schoolvrienden, die elk op hun eigen gebied ambitieus zijn. Nadat ze een tijd geen contact hebben gehad, worden beide levens toevallig opnieuw met elkaar verbonden.

    Eén van de mannen is een 29-jarige gangster. Hij heeft, binnen een grotere organisatie, een aantal man onder zich. Maar het lukt hem, mede door zijn baas die veel belooft maar weinig geeft, maar niet om een niveau hoger te komen. Hij heeft het niet makkelijk qua geld; hij is niet alleen verantwoordelijk voor zijn mannen (die hij ook als familie ziet), maar ook voor zijn echte familie, zoals zijn moeder en zus.
    Er komt een kans om dit te doorbreken, maar die is niet makkelijk...hij moet een keus maken.

    De tweede man is een regisseur/schrijver, die moeite heeft om zijn script (over gangsters) te slijten en zo aan werk te komen.

    De twee losse verhalen worden al snel in de film met elkaar verbonden. Hoewel de nadruk wat op het verhaal van de gangster Byung-Doo ligt, is het verhaal van de regisseur Min-Ho net zo belangrijk, misschien wel belangrijker omdat hij eigenlijk in zijn functie minder inwisselbaar is. Gangsters komen tenslotte in blikken; als het ene op is, open je een andere.

    Eén van de meer originele gangsterfilms uit Zuid-Korea, waarin ook een tegenstelling in de onderwereld naar voren komt: aan de ene kant willen ze in de schaduwen blijven, maar tegelijkertijd is er een ijdelheid die verlangt dat ze wel goed geportretteerd worden.
    Byung-Doo is soms bruut en bikkelhard, maar vaker sympathiek en 'normaal', waarin opvalt dat hij echt hart voor de mannen onder hem heeft. Het normale blijkt ook uit het feit dat er diverse malen gezegd wordt dat Byung-Doo er niet uitziet als een gangster.

    Ik kon de titel nooit goed plaatsen, maar als je even zoekt zie je o.a. 2 mogelijke oorsprongen voor het woord carnival: "farewell to meat" of "to remove meat". Beide lijken me redelijk van toepassing op de film .

    Ook hier kon ik de film, na eerdere DVD kijkbeurten, eindelijk voor het eerst op de prachtige blu-ray kijken. Een echte aanrader. Als je de Koreaanse niet wilt kopen wegens de prijs, dan is er ook eentje in Duitsland uitgekomen die ook nog Nederlands ondertiteld is.

  15. #4540

    Standaard

    Minyeo-neun-goerowo (200 Pounds Beauty) (2006) 7/10


    Een grote hit in Zuid-Korea in 2006 (3e plaats best bezochte films) en het is makkelijk om te zien waarom.

    Een lekker toegankelijk filmpje over de underdog, heerlijke muziek (wie kan er 'Maria' van Blondie in het Koreaans gezongen weerstaan?) en een ontspannend verhaal waarvan je al denk te weten hoe het afloopt. Dat laatste liep nog ietsje anders trouwens, maar goed.

    Kang Hanna is een zogenaamde 'ghost'zangeres; zij zingt voor een ander. Hanna heeft wel het talent, maar niet de looks: ze is simpel gezegd heel dik. Bij Ammy, degene voor wie zij zingt, is het andersom: gezegend met looks, maar helaas geen stem.
    Daarnaast heeft Hanna ook nog een bijbaantje: ze verzorgt telefoonseks. Ze moet het dus wel van haar stem hebben .

    Ze is stiekem verliefd op de producer van Ammy, Han Sang-jun. Maar gebeurtenissen drijven haar weg, en ze neemt een grote beslissing.

    Wat is al zei, een heerlijk filmpje, zeker omdat ik nou wel even genoeg Koreaanse ellende heb gezien. Dan is dit een welkome afwisseling. Het is een komische films, met een paar hele grappige momenten. Ik heb steeds met een glimlach op mijn gezicht gezeten, dus ik heb het naar mijn zin gehad.

    De film heeft niet de filmgeschiedenis veranderd, maar dat is de opzet ook niet.
    Ik heb de werkelijk prachtige (ook qua verpakking) Koreaanse blu-ray, maar ik zie dat de film ook eventueel op netflix USA te bewonderen is.

  16. #4541

    Standaard

    The Thin Red Line (1998) Terrence Malick - Blu-ray

    Wederom een geweldige kijkervaring, deze semi-oorlogsfilm van Malick. Verfilming van een autobiografisch boek tijdens de slag van Guadalcanal in de Pacific tijdens WOII, waarbij de filosofische gedachtegangen van een paar soldaten, de werkelijke schitterende natuurbeelden en dito score meteen weer aan The Tree Of Life doen denken én verlangen.

    2 uur en drie kwartier lijken een lange zit (ruim een half uur langer nog dan eerder genoemde film), maar is dat allerminst, als je je tenminste in de film wilt verliezen. Typisch een film die bij elke kijkbeurt beter en beter wordt, met veel filosofische vragen en overpijnzingen...

    9,4/10

    Donnie Darko (2001) DVD

    Wie kent deze film nu niet. Net zo'n meeslepende trip als The Thin Red Line, maar dan op een totaal andere manier. Een film met perfect uitgekozen eind jaren 80 'dark wave' pop om de sfeer van de film neer te zetten. Een film die nooit zal gaan tegenvallen, alleen de dvd-kwaliteit is nu not-done. Dus de 2-disc blu-ray (orginele en director's cut) is inmiddels onderweg. Regisseur Richard Kelly is vooralsnog een one-hit-wonder, al heeft zijn derde film The Box (met Cameron Diaz) wel potentie die er niet helemaal uit is gekomen.

    9,5/10

  17. #4542

    Standaard

    De afgelopen week gezien:

    JFK: 3 Shots That Changed America
    Een twee-delige documentaire over de dag van de moord op JFK en de twee daarop volgende dagen (het eerste deel van de docu) en de nasleep ervan (het tweede deel). In beide delen worden enkel en alleen archief beelden gebruikt. Niet alleen alle bekende beelden komen voorbij maar ook nog nooit eerder vertoonde beelden (waaronder tot dan toe geheim gebleven amateur beelden).
    Dus geen pratende koppen die terug blikken. Dat maakt het wel een stuk interessanter en indringender. Het is echt net alsof je de gebeurtenissen zelf van moment tot moment meemaakt.
    Ontzettende sterke documentaire.

    8,5/10

    The Kennedy Assassination: 24 Hours After
    Deze docu is dan wel met pratende koppen. Onder andere historici komen aan `t woord in dit relaas van de eigenlijk ongeloofelijke 24 uur na de moord op Kennedy,waarin onder andere bekend wordt gemaakt dat de VS 45 minuten lang staatshoofd-loos waren.
    Een mix van interesse en ongeloof maakt zich langzaam maar zeker steeds meer van je meester. Zeker een kijkbeurt waard.

    8,0/10

    The Hobbit: The Desolation of Smaug
    Vond `m over het algemeen een stuk beter dan An Unexpected Journey. Donkerder van sfeer, beter geacteerd en Smaug was geweldig. Het geheel zag er opnieuw prachtig uit en de 48fps vond ik,net als bij het eerste deel, zeker een meerwaarde. Hoop dat er snel meer films op deze manier gemaakt gaan worden.
    Het komt zeker niet in de buurt van de Lord of The Rings films maar het is wel een hele verbetering ten opzichte van de eerste film en het is nog steeds een erg vermakelijke film.

    7,5/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  18. #4543

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin1975 Bekijk bericht
    Donnie Darko (2001) DVD

    Wie kent deze film nu niet. Net zo'n meeslepende trip als The Thin Red Line, maar dan op een totaal andere manier. Een film met perfect uitgekozen eind jaren 80 'dark wave' pop om de sfeer van de film neer te zetten. Een film die nooit zal gaan tegenvallen, alleen de dvd-kwaliteit is nu not-done. Dus de 2-disc blu-ray (orginele en director's cut) is inmiddels onderweg. Regisseur Richard Kelly is vooralsnog een one-hit-wonder, al heeft zijn derde film The Box (met Cameron Diaz) wel potentie die er niet helemaal uit is gekomen.

    9,5/10
    Vind alle drie de films die hij tot nu toe gemaakt heeft ijzersterk.

  19. #4544

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin1975 Bekijk bericht
    Donnie Darko (2001) DVD

    Wie kent deze film nu niet. Net zo'n meeslepende trip als The Thin Red Line, maar dan op een totaal andere manier. Een film met perfect uitgekozen eind jaren 80 'dark wave' pop om de sfeer van de film neer te zetten. Een film die nooit zal gaan tegenvallen, alleen de dvd-kwaliteit is nu not-done. Dus de 2-disc blu-ray (orginele en director's cut) is inmiddels onderweg. Regisseur Richard Kelly is vooralsnog een one-hit-wonder, al heeft zijn derde film The Box (met Cameron Diaz) wel potentie die er niet helemaal uit is gekomen.

    9,5/10
    Waar heb je die vandaan als ik vragen mag?
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  20. #4545

    Standaard

    Lola Rennt


    Visueel een prima film en op momenten komisch. Alleen de film is denk ik toch een beetje overrated, er gebeurt namelijk weinig.

    3/5

  21. #4546

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BatMotor Bekijk bericht
    Lola Rennt


    Visueel een prima film en op momenten komisch. Alleen de film is denk ik toch een beetje overrated, er gebeurt namelijk weinig.

    3/5
    Eensch, wel een goede soundtrack
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  22. #4547

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Z. Bekijk bericht
    Waar heb je die vandaan als ik vragen mag?
    http://www.play.com/DVD/Blu-ray/4-/6...bc%7b600%7d%2b

    Geen NL subs, maar wel met Engels voor slechthorenden. Good enough for me.


    @Verhoeven: zijn tweede film heb ik nooit gezien en hoor ik mensen ook niet veel over praten, net zo min als over The Box. Maar beter 1 klassieker op je naam hebben, dan helemaal geen Maar de regisseur is nog jong, maar een half jaar ouder dan ik.

  23. #4548

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Z. Bekijk bericht
    Eensch, wel een goede soundtrack
    De soundtrack was leuk en erg jaren 90

  24. #4549

    Standaard

    The Mission


    Mooie sfeerbeelden en De Niro speelt erg sterk. De pacing is jammer genoeg slecht, de film blijft echt op momenten te lang hangen en valt ook teveel in herhaling.
    Wel heeft de film een aparte sfeer. Het einde van de film was Zielig en triest
    Voor de rest prima film.

    3,5/5

  25. #4550

    Standaard

    The Butler
    Een uitstekende film, beter dan ik verwacht had, ondanks dat het verhaal op nogal clichematige wordt verteld.
    Forest speelt voortreffelijk en geloofwaardig De Butler, een hardwerkend persoon, die een baan als butler krijgt in 't wittehuis.
    Voor de rest krijg je veel discriminatie taferelen te zien tegen de gekleurde, ook dat werd geloofwaardig verteld en in beeld gebracht, met een uitstekende rol van David Oyelowo, die zich door al het geweld moet zien te strijden.

    Oprah heeft ook een rol, en ze doet het niet eens zo slecht, gewoon goed, meer niet. Het camerawerk viel mij ook op, erg goed was alles in beeld gebracht.
    Dat de film oscar nominaties krijgt is zeker, of die veel wint?, nee denk 't niet, daar is de film te clichematig voor.
    Heb me geen moment verveeld met de film, het bleef allemaal spannend en intressant, zeker niet verwacht.

    3,5/5

Pagina 182 van 236 EersteEerste ... 82132172178179180181182183184185186192232 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •