Pagina 183 van 237 EersteEerste ... 83133173179180181182183184185186187193233 ... LaatsteLaatste
De resultaten 4.551 tot 4.575 van 5901 worden weergegeven.
  1. #4551

    Standaard

    Janghwa, hongryeon (a.k.a. A Tale of Two Sisters) (2003) 10/10


    De film begint een meisje, Su-Mi, die opgenomen is in een ziekenhuis. Daar wordt ze ondervraagd door een dokter, maar er komt geen respons. We krijgen dan te zien hoe ze daar gekomen is.

    Samen met haar zus Su-Yeon, en haar vader en stiefmoeder zijn ze verhuisd naar wat afgelegen huis. Maar al snel blijkt (zoals wel vaker in films) dat de stiefmoeder niet de allervriendelijkste is....

    Het is alweer even geleden dat ik de film heb gezien (dit was de 4e keer als ik het goed heb), en ik was toch best wat vergeten. Maar ook al had ik alles nog geweten, dan nog is er zoveel waardoor je de film keer op keer kunt kijken. Sowieso heb je niet genoeg aan één kijkbeurt; je hebt minimaal een tweede nodig om te kijken of het klopt, en dan kun je op zoek naar eventuele aanwijzingen voor het einde. Het is een mooi verhaal, waarvan ik NIETS wil weggeven voor degene die de film nog niet hebben gezien.

    Van begin tot het einde is het zo'n prachtig, langzaam en stijlvol geschoten film. Dat is ook te danken aan de schitterende aankleding met opvallende kleuren. Bij de volgende kijkbeurt zal ik nog beter op de omgeving letten, nu zat ik toch weer teveel 'in' de film daarvoor.
    Zelfs een langzame shot van een kast (eigenlijk DE kast) is ijzigwekkend, juist door het tempo. ER zitten wel een aantal creepy scenes in, die wel gewend zijn van K-horror (denk lange zwarte haren en eng gezicht ), maar nergens overdadig; het is maar een klein onderdeel van de film. Dat gedeelte is dan ook niet waar de film om draait. Het is in eerste instantie een aangrijpend verhaal hoe trieste gebeurtenissen het leven van twee onschuldige meisjes hebben beinvloed, waarbij het verhaal van Su-Mi centraal staat.

    De film heeft in ieder geval mijn oude gevoel voor de Aziatische horror aangewakkerd, ik voorzie weer nieuwe kijkbeurten voor oude favorieten als The Eye, Dark Water en anderen.

    De nieuwe Zuid-Koreaanse blu-ray is een ferme upgrade van de eerder uitgegeven DVD's en de zeer matige Tartan blu-ray. Zeker bij de wat lichtere scenes waren erg mooi. Perfect is het niet, ik zag bij enkele donkere scenes wat flitsen van hele kleine beschadigingen en een enkele keer was het wat flets. Maar over het algemeen ziet het er prachtig uit, ik ben erg blij met deze uitgave. Helaas zijn de extra's weer niet ondertiteld.

  2. #4552

  3. #4553

    Standaard

    Afgelopen week gezien:

    Bro`s Before Ho`s
    De nieuwste film van de makers van New Kids.
    Heel anders dan hun vorige werk. Hier zijn de grappen niet zo heel plat en zit er toch nog iets van verhaal in. Twee broers maken al jong in hun leven de afspraak allebei nooit aan een relatie te beginnen. Jaren later komt daar uiteraard niets van terecht: de één is een womanizer eerste klas en pakt (letterlijk) alles wat los en vast zit, de ander is de nerderige verlegen jongen die in een videotheek werkt. Als de eerste een relatie krijgt met een mooie meid wordt de ander daar natuurlijk verliefd op.
    Er zit genoeg humor in en kijkt lekker weg. Logisch dat het geen meesterwerk is maar ik vond het wel erg vermakelijk.
    De mannen laten in ieder geval zien dat hun kunsten niet ophouden na New Kids en dat ze meer kunnen dan alleen dat.

    6,8/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  4. #4554

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Heb die nog nooit gezien.
    Idem, maar snel eens doen.

  5. #4555

    Standaard

    The Happiness of The Katakuris (2001)

    De film gaat over een familie die een herberg begint aan de voet van een vulkaan. De zaken gaan niet goed en tot overmaat van ramp overlijdt iedere bezoeker die er de nacht spendeert.

    Het is een kruising tussen een komedie, horror, drama, klei-animatie en musical. Ik heb me helemaal suf gelachen bij de absurditeit die van het scherm spatte, vooral wanneer de familie te pas en te onpas in zingen uitbarst. Er is maar één regisseur die dit succesvol kan maken en dat is Takashi Miike. Gebaseerd op de debuutfilm van Jee-woon Kim (A Tale of Two Sisters, I Saw The Devil), 'The Quiet Family'. Deze film moet ik dus ook eens opsporen, aangezien Kim - naast Miike - ook een favoriet is van me! Als je van weirde, Aziatische films houdt dan moet je deze gezien hebben.

    8.0/10

  6. #4556

    Standaard

    I'm still here (Joaquin Phoenix, 2010)

    Mockumentary waarin het leven van Phoenix wordt gevolgd vanaf het moment dat hij aangeeft genoeg te hebben van het acteren en een hiphopcarriere te willen beginnen...
    Superacteerwerk van Joaquin Phoenix. Zo geloofwaardig dat een tijd lang iedereen gedacht heeft dat ie inderdaad het acteren de rug toe had gekeerd. Zie hem nog zitten bij David Letterman. Totaal 'van het padje' en Letterman die iets heeft van 'wft?".

  7. #4557

    Standaard

    The Purge (2013)

    Voor mij 1 van de beste films van dit jaar. Het concept is zeer interessant. Het levert een spannende film op met prima acteerwerk.
    Rhys Wakefield is een echte ontdekking. Heerlijk hoe hij een creepy 'badguy' neerzet.

    Deel 2 komt eraan omdat deze film een behoorlijk succes was........laat maar komen zeg ik

    8.0/10
    Laatst aangepast door Jeroen D : 29-12-2013 om 10:03

  8. #4558

    Standaard

    Room 237 (Rodney Ascher, 2012)
    Boeiende docu over The Shining. Sommige t
    heorieën zijn extreem ver gezocht en anderen erg interessant, met name die waarin wordt gesuggereerd dat Kubrick betrokken was bij de "fake" maanlanding. Voor fans van The Shining/ Kubrick verplicht kijkvoer.

  9. #4559

    Standaard

    High Plains Drifter (Clint Eastwood, 1973)



    High Plains Drifter, de tweede door Cint Eastwoond geregisseerde lange speelfilm, is wat mij betreft ook één van z'n beste. Niet alleen door zijn mystieke sfeer, maar vooral ook omdat het de western weet te verdiepen en te vermengen met scherp commentaar op de maatschappij.

    De film zit vol met zwakkelingen, lafaards, meelopers, opportunisten en bad guys. En dan krijgen we nog een anti-held op de koop toe, de mysterieuze vreemdeling, die als een geestverschijning uit het niets opdoemt en uiteindelijk ook weer verdwijnt. Er is werkelijk geen sympathiek karakter in deze prent te vinden. Of het moet al de vrouw van de hoteleigenaar zijn, die tegen het einde van de film als enige haar geweten laat spreken en als consequentie uit Lago vertrekt.

    Velen nemen aanstoot aan de vroegtijdige scène waarin de vreemdeling op klaarlichte dag, zonder ingrijpen van de gemeenschap, een vrouw verkracht. Toch zet juist deze scène het thema van de film direct op scherp. De dorpelingen huren nota bene diezelfde vreemdeling in om zich tegen een ander naderend kwaad te beschermen. Koste wat kost. Waarmee ze natuurlijk als het ware hun ziel aan de duivel verkopen. Drie zware schurken, die het algemeen kwaad representeren, komen namelijk vrij uit de gevangenis en zullen naar verwachting terugkomen om het kleine dorp te opnieuw terroriseren. De vreemdeling heeft echter nog zijn eigen motieven om deze drie op te wachten.

    De dorpsgemeenschap representeert alles wat mis is of kan gaan met de maatschappij. Zij zijn laf, onwetend of kijken toe of de andere kant op wanneer ze met het kwaad worden geconfronteerd. Ook de kerkelijke gemeenschap komt er hier niet goed vanaf, wanneer een predikant geld durft te vragen voor opvang op het moment dat hotelgasten uit hun kamers zijn gezet.

    De film maakt ons duidelijk dat het misschien makkelijker lijkt om het Kwaad te negeren, maar uiteindelijk komt de afrekening. Je kop in het zand steken en niets doen is dan misschien niet letterlijk hetzelfde als het plegen van de kwade daad zelf, maar het komt uiteindelijk wel op hetzelfde neer, of is tenminste net zo erg.

    Hiermee kunnen we een vergelijking trekken met de duitse burgerbevolking tijdens de tweede wereldoorlog, die hun ogen sloten voor de vernietigingskampen en zo de holocaust mede mogelijk hebben gemaakt. Deze vergelijking gaat wellicht ver, maar het is wel het uiteindelijke gevolg van gedrag dat de film laat zien.

    Het belangrijkste thema uit High Plains Drifter zou dan ook goed samengevat kunnen worden met deze woorden van Albert Einstein:

    "The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing."

    8.5/10
    Laatst aangepast door BigLebowski : 26-12-2013 om 14:52
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  10. #4560

    Standaard

    Eergisteren Despicable Me 2 gezien. Ik geef de film een 8. De humor was voldoende aanwezig ( onderbroek en het verhaal ging vlot voorbij.

  11. #4561

    Standaard

    The Astronaut Farmer


    Een zeer onderhoudende film, waar prima in geacteerd word en soms een beetje te sentimenteel.
    Het lijkt flauw en onzinnig, maar heeft een onderliggende boodschap. Charles Farmer bouwt zijn eigen raket en wil de ruimte in, en vind dat ie er recht opheeft, hij vind het raar/stom dat alleen astronauten dat mogen. Hij word echter lastig gevallen door de overheid/FBI en zegt na een dreigement "Iedereen met een droom wordt hier neergeschoten", kritiek gericht op de usa politiek (van nu) en daar zit de film vol mee.

    Vind ik prima voor een film die oogt als de zoveelste feelgoodfilm, maar dat is het dus niet. Ik vind de film ook cinematografisch erg netjes en mooi geschoten, goeie contrasten, composities, licht enz...... telt ook mee in mijn uit eindelijke beoordeling. Wat vele zien als een typische usa feelgoodfilm, daar zie ik een film met een mooie boodschap, goeie film.

    7/10

  12. #4562

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BatMotor Bekijk bericht
    The Astronaut Farmer


    Een zeer onderhoudende film, waar prima in geacteerd word en soms een beetje te sentimenteel.
    Het lijkt flauw en onzinnig, maar heeft een onderliggende boodschap. Charles Farmer bouwt zijn eigen raket en wil de ruimte in, en vind dat ie er recht opheeft, hij vind het raar/stom dat alleen astronauten dat mogen. Hij word echter lastig gevallen door de overheid/FBI en zegt na een dreigement "Iedereen met een droom wordt hier neergeschoten", kritiek gericht op de usa politiek (van nu) en daar zit de film vol mee.

    Vind ik prima voor een film die oogt als de zoveelste feelgoodfilm, maar dat is het dus niet. Ik vind de film ook cinematografisch erg netjes en mooi geschoten, goeie contrasten, composities, licht enz...... telt ook mee in mijn uit eindelijke beoordeling. Wat vele zien als een typische usa feelgoodfilm, daar zie ik een film met een mooie boodschap, goeie film.

    7/10
    Tijdje geleden gezien en ik heb hem ook zo ervaren. Mooie rol van Billy Bob Thornton.

  13. #4563

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    The Purge (2013)

    Voor mij 1 van de beste films van dit jaar. Het concept is misschien een beetje vergezocht maar wel zeer interessant. Het levert een spannende film op met prima acteerwerk.
    Rhys Wakefield is een echte ontdekking. Heerlijk hoe hij een creepy 'badguy' neerzet.

    Deel 2 komt eraan omdat deze film een behoorlijk succes was........laat maar komen zeg ik

    8.0/10
    Ben het er mee enns dat het een van de betere films van afgelopen jaar is, ik vind het alleen jammer dat er een deel twee van gemaakt wordt. Dit soort films moet je gewoon waarderen voor wat ze zijn en niet gaan uitmelken, ik geloof er niks van dat daar iets goeds van gaat komen
    Who buys DVD's anyway? :)

  14. #4564

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    Tijdje geleden gezien en ik heb hem ook zo ervaren. Mooie rol van Billy Bob Thornton.
    Oke, ben ik dus niet de enige.

  15. #4565

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    The Happiness of The Katakuris (2001)

    De film gaat over een familie die een herberg begint aan de voet van een vulkaan. De zaken gaan niet goed en tot overmaat van ramp overlijdt iedere bezoeker die er de nacht spendeert.

    Het is een kruising tussen een komedie, horror, drama, klei-animatie en musical. Ik heb me helemaal suf gelachen bij de absurditeit die van het scherm spatte, vooral wanneer de familie te pas en te onpas in zingen uitbarst. Er is maar één regisseur die dit succesvol kan maken en dat is Takashi Miike. Gebaseerd op de debuutfilm van Jee-woon Kim (A Tale of Two Sisters, I Saw The Devil), 'The Quiet Family'. Deze film moet ik dus ook eens opsporen, aangezien Kim - naast Miike - ook een favoriet is van me! Als je van weirde, Aziatische films houdt dan moet je deze gezien hebben.

    8.0/10
    Klinkt interessant! waar heb je die vandaan?
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  16. #4566

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Klinkt interessant! waar heb je die vandaan?
    Oh, die heb ik heel wat jaartjes geleden eens op dvd gekocht. Ik geloof dat het bij Boudisque in Amsterdam was. Toptent was dat, wat betreft import.

  17. #4567

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Oh, die heb ik heel wat jaartjes geleden eens op dvd gekocht. Ik geloof dat het bij Boudisque in Amsterdam was. Toptent was dat, wat betreft import.
    Hij is ook gewoon heel goedkoop op amazon uk te bestellen bij marketplace sellers.

  18. #4568

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door E@gle Bekijk bericht
    Ben het er mee enns dat het een van de betere films van afgelopen jaar is, ik vind het alleen jammer dat er een deel twee van gemaakt wordt. Dit soort films moet je gewoon waarderen voor wat ze zijn en niet gaan uitmelken, ik geloof er niks van dat daar iets goeds van gaat komen
    Ik had de film een welverdiende 4 gegeven. Op een schaal van 10 . Het uitgangspunt is redelijk origineel, maar het wordt nergens eng of spannend, hij is zelfs bij vlagen onbedoeld lachwekkend. En vooral: ongeloofwaardig. He, mijn buurman heeft een mooier huis, kom, dan wil ik 'm best vermoorden. Misschien is dat het moraal van de bevolking over 100 jaar, maar als ik het goed had, speelde de film zich in de nabije toekomst af. Het kwam erg ongeloofwaardig over. Dan heb ik toch veel meer genoten van bijvoorbeeld The Conjuring; daar zat ik op het puntje van mijn stoel (en af en toe een halve meter er boven).

  19. #4569

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik had de film een welverdiende 4 gegeven. Op een schaal van 10 . Het uitgangspunt is redelijk origineel, maar het wordt nergens eng of spannend, hij is zelfs bij vlagen onbedoeld lachwekkend. En vooral: ongeloofwaardig. He, mijn buurman heeft een mooier huis, kom, dan wil ik 'm best vermoorden. Misschien is dat het moraal van de bevolking over 100 jaar, maar als ik het goed had, speelde de film zich in de nabije toekomst af. Het kwam erg ongeloofwaardig over. Dan heb ik toch veel meer genoten van bijvoorbeeld The Conjuring; daar zat ik op het puntje van mijn stoel (en af en toe een halve meter er boven).
    Ik vond het juist sterk dat het uitgangspunt van de buren was zoals het was, de hele film gaat erover hoe men de normen en waarden overboord gooit in een dergelijke regeling eens per jaar. Hoe weinig blijft er over van het dunne laagje beschaving als men carte blanche krijgt? De film deed mij qua thematiek sterk denken aan das experiment, op een originele afschrikwekkende en ook confronterende manier uitgewerkt.
    Who buys DVD's anyway? :)

  20. #4570

    Standaard

    'Stalker' van Andrei Tarkovsky.

    Had op een beter einde gehoopt, maar de visuals waren zeker aangenaam.

    3 van de 5.

  21. #4571

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SadRobot Bekijk bericht
    'Stalker' van Andrei Tarkovsky.

    Had op een beter einde gehoopt, maar de visuals waren zeker aangenaam.

    3 van de 5.
    Wat voor een einde had je willen zien dan?

  22. #4572

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door E@gle Bekijk bericht
    Ben het er mee enns dat het een van de betere films van afgelopen jaar is, ik vind het alleen jammer dat er een deel twee van gemaakt wordt. Dit soort films moet je gewoon waarderen voor wat ze zijn en niet gaan uitmelken, ik geloof er niks van dat daar iets goeds van gaat komen
    Ik snap je punt maar het 2e deel gaat ook weer gemaakt worden door dezelfde regisseur (James DeMonaco) en dat stemt me hoopvol

  23. #4573

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door E@gle Bekijk bericht
    Ik vond het juist sterk dat het uitgangspunt van de buren was zoals het was, de hele film gaat erover hoe men de normen en waarden overboord gooit in een dergelijke regeling eens per jaar. Hoe weinig blijft er over van het dunne laagje beschaving als men carte blanche krijgt? De film deed mij qua thematiek sterk denken aan das experiment, op een originele afschrikwekkende en ook confronterende manier uitgewerkt.
    Ik vind de film ook niet ongeloofwaardig, wie weet wat de toekomst ons brengt.
    De film toont aan dat je geweld nooit kunt uitroeien en dat het in ieder mens zit.
    Wat zou er met de maatschappij gebeuren als er bv. morgen geen politie meer is...........daar komt niet veel goeds van volgens mij.
    Ook zijn het weer de rijken die zich kunnen beschermen (door middel van geld) en de armen zijn weer de pineut.

    Vond het niet echt een diepzinnige film maar helemaal oppervlakkig is hij niet.

  24. #4574

    Standaard

    Met kerst natuurlijk weer gekeken:
    Home Alone
    Zoals ieder jaar hebben we ook dit jaar Home Alone weer gekeken. Blijft geweldig al kennen we `m uiteraard helemaal van buiten. Dat maakt niet uit, het is gewoon traditie om de Home Alone films (1 of 2) altijd met kerst te kijken. En dat zal ook nog lang zo blijven!

    7,5/10

    En vandaag afgekeken:
    Dexter - Season 7
    Voor de tweede keer dit seizoen gekeken, vond `t opnieuw erg goed. Hoor vaak dat het naar mate de serie langer doorgaat minder wordt maar daar ben ik het niet mee eens, vind het nog steeds een goede serie die erg verslavend werkt.
    Op naar het laatste seizoen!

    8,5/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  25. #4575

    Standaard

    Net Captain Philips gezien. Beste film van het jaar, als je het mij vraagt.

    Ben sowieso al fan van Hanks en dit juweeltje kan hij weer toevoegen aan zijn toch al imposante lijst met meesterwerken. De film duurt bijna 2,5 uur maar is van begin tot einde spannend. Hanks is superieur in het neerzetten van de rol als Kapitein van een groot vrachtschip. De man is gewoon een levende legende.

    Ik had ergens gehoopt dat de sympathiekere piraat het op het laatst wel zou overleven. Het leek er namelijk even sterk op dat hij de kant van Hanks ging kiezen. Helaas niet waardoor er toch even een kleine anti-climax over me heen kwam. Echter doet dat verder geen afbreuk aan dit meesterwerk.

Pagina 183 van 237 EersteEerste ... 83133173179180181182183184185186187193233 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •