Pagina 211 van 237 EersteEerste ... 111161201207208209210211212213214215221 ... LaatsteLaatste
De resultaten 5.251 tot 5.275 van 5902 worden weergegeven.
  1. #5251

    Standaard

    Eden Lake
    Eén van de meest toffe en gore horror films van de afgelopen jaren. Het begint allemaal lekker rustig totdat het op een gegeven moment dan echt los gaat en het bloed niet meer van de modder te onderscheiden is.
    Reilly en Fassbender vormen een sterk duo waarmee je echt meeleeft en je gruwelt van de dingen die die kinderen allemaal uithalen. Een horror die tegelijk een lekker harde kritiek is op de (hedendaagse??) jongerencultuur.

    7,5/10

    Back To The Future, Back To The Future Part II, Back To The Future Part III
    Ter ere van het feit dat het gisteren 21 oktober 2015 was (de datum waarnaar Marty en Doc reizen in deel 2) werd ook hier de hele trilogie in de bioscoop vertoond. Zoals met veel films die ik pas heb leren kennen in het home cinema tijdperk was het ook hier erg cool om één van mijn favoriete trilogieën eens op het grote scherm te kunnen zien.
    Deel één is natuurlijk het meest originele maar ik vind het tweede deel toch het beste, die zit het best in elkaar. Het blijven heel vermakelijke films die nooit zullen gaan vervelen.
    Het was super om Back to The Future Day op deze manier te kunnen vieren, iets dat ik niet snel zal vergeten.

    Deel 1: 8,0/10
    Deel 2: 8,5/10
    Deel 3: 7,5/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  2. #5252

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ik zie dit soort cijfers hier op het forum vaker voorbijkomen. Vind het zelf nogal een gek cijfer dus ik vraag me af: wat maakt een film met een cijfer van 7,3 nou beter dan een 7 maar minder goed dan een 7,5? Ik gebruik zelf alleen halven om een onderscheid te maken dus ik ben wel benieuwd naar het gebruik van tienden binnen een cijfer.
    Ik vond het eerst ook raar maar doe het nu ook al een tijd zo, komt voornamelijk door WhatIWatch, heb ik de neiging om films te vergelijk. Dus wanneer ik bv vandaag een film een 7 geef, en morgen vind ik een film iets beter geef ik een 7.5

    Wanneer ik dan nog een film kijk en ik vind hem beter dan de eerste film, maar toch iets minder als de tweede, zal ik de neiging hebben om een 7.2 of iets dergelijk te geven, puur voor mezelf.

  3. #5253

    Standaard

    Sicario - 2015

    Fantastische film. Hard, rauw en overweldigend. Ik vind het geen standaard Hollywood-filmpje. Het verhaal laat zien dat de wereld niet zwart-wit is maar dat er mensen zijn die dat geloof wel hebben.........en gaandeweg kwijtraken. Emily Blunt vond ik altijd al een fantastische actrice en ook hierin laat ze zien dat ze (in mijn ogen) toch de nieuwe "leading lady" van Hollywood is. Benicio Del Toro en Josh Brolin zijn ook goed op dreef.......maar dat ben ik wel van ze gewend. Fantastische acteurs.
    Denis Vileneuve was de reden voor mij om de film te gaan kijken. Na Prisoners en Enemy wederom een meesterwerk in mijn ogen.......kan niets anders zeggen.
    8,5/10
    "Pain or damage don't end the world. Or despair or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back".
    - Al Swearengen -

  4. #5254

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wolverine Bekijk bericht
    Sicario - 2015

    Fantastische film. Hard, rauw en overweldigend. Ik vind het geen standaard Hollywood-filmpje. Het verhaal laat zien dat de wereld niet zwart-wit is maar dat er mensen zijn die dat geloof wel hebben.........en gaandeweg kwijtraken. Emily Blunt vond ik altijd al een fantastische actrice en ook hierin laat ze zien dat ze (in mijn ogen) toch de nieuwe "leading lady" van Hollywood is. Benicio Del Toro en Josh Brolin zijn ook goed op dreef.......maar dat ben ik wel van ze gewend. Fantastische acteurs.
    Denis Vileneuve was de reden voor mij om de film te gaan kijken. Na Prisoners en Enemy wederom een meesterwerk in mijn ogen.......kan niets anders zeggen.
    8,5/10
    Incendies is ook een aanrader!
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  5. #5255

    Standaard

    The Green Inferno - Eli Roth - 2013


    Ik keek hier eigenlijk best naar uit. Een terugkeer naar de Italiaanse kannibalenfilms uit de jaren '80 geregisseerd door Eli Roth. Ik weet niet hoe Roth het toch steeds voor elkaar krijgt, maar in elke film van hem zitten scenes of situaties die het totale product behoorlijk naar beneden halen. Alsof iemand die scenes erin stopt om de boel te saboteren. Hoe komt die man er toch bij om bepaalde keuzes te maken?


    In deze film zitten een paar scenes die echt nergens op slaan: de schijtscene en de masturbatiescene, Zo ongepast en totaal niet grappig. Erg puberaal en dom. Wie gaat er masturberen in zo'n situatie? Een poging tot humor?


    Het acteren is behoorlijk ondermaats. Wat me vooral stoorde was dat een onsympathieke activist het voor elkaar krijgt om mensen ervan te overtuigen met hem mee te gaan naar Peru om actie te voeren. Het werkt volgens mij beter om een stel sympathieke lui te introduceren zodat je als kijker meer betrokken raakt bij de personages en hun lot. In de wereld van Eli Roth is een bedorven karakter ook echt rot tot op het bot, ook al is dat veel te ongeloofwaardig en lijkt het karakter op een stripfiguur. Waarom niet wat subtieler?


    Want....we hebben immers al kannibalen om het de hoofdpersonen lastig te maken. Roth voorziet de film van behoorlijk wat gore.....maar dat kon veel bruter. Het komt toch wat minder hard aan omdat sommige kannibalen iets te dik worden aangezet zodat ze op parodieën gaan lijken.


    Toch heb ik me prima vermaakt. Alleen vele keuzes zijn mij totaal onbegrijpelijk. Ook het einde vergt veel van de kijker om het te slikken. Het kon echt zoveel beter. Liever zag ik een echt spannende film met veel gore en geloofwaardige personages en acties. Want een kannibalenfilm kan echt voor een nagelbijtende ervaring zorgen.


    7,2

  6. #5256

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    The Green Inferno - Eli Roth - 2013


    Ik keek hier eigenlijk best naar uit. Een terugkeer naar de Italiaanse kannibalenfilms uit de jaren '80 geregisseerd door Eli Roth. Ik weet niet hoe Roth het toch steeds voor elkaar krijgt, maar in elke film van hem zitten scenes of situaties die het totale product behoorlijk naar beneden halen. Alsof iemand die scenes erin stopt om de boel te saboteren. Hoe komt die man er toch bij om bepaalde keuzes te maken?


    In deze film zitten een paar scenes die echt nergens op slaan: de schijtscene en de masturbatiescene, Zo ongepast en totaal niet grappig. Erg puberaal en dom. Wie gaat er masturberen in zo'n situatie? Een poging tot humor?


    Het acteren is behoorlijk ondermaats. Wat me vooral stoorde was dat een onsympathieke activist het voor elkaar krijgt om mensen ervan te overtuigen met hem mee te gaan naar Peru om actie te voeren. Het werkt volgens mij beter om een stel sympathieke lui te introduceren zodat je als kijker meer betrokken raakt bij de personages en hun lot. In de wereld van Eli Roth is een bedorven karakter ook echt rot tot op het bot, ook al is dat veel te ongeloofwaardig en lijkt het karakter op een stripfiguur. Waarom niet wat subtieler?


    Want....we hebben immers al kannibalen om het de hoofdpersonen lastig te maken. Roth voorziet de film van behoorlijk wat gore.....maar dat kon veel bruter. Het komt toch wat minder hard aan omdat sommige kannibalen iets te dik worden aangezet zodat ze op parodieën gaan lijken.


    Toch heb ik me prima vermaakt. Alleen vele keuzes zijn mij totaal onbegrijpelijk. Ook het einde vergt veel van de kijker om het te slikken. Het kon echt zoveel beter. Liever zag ik een echt spannende film met veel gore en geloofwaardige personages en acties. Want een kannibalenfilm kan echt voor een nagelbijtende ervaring zorgen.


    7,2
    Ik vind het toch nog wel een hoog cijfer terwijl je er nog zoveel op aan te merken hebt....

  7. #5257

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Z. Bekijk bericht
    Incendies is ook een aanrader!
    Nu je het zeg........die ligt al een tijd bij me in de kast.......maar nog niet gezien. Helemaal vergeten
    "Pain or damage don't end the world. Or despair or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back".
    - Al Swearengen -

  8. #5258

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik vind het toch nog wel een hoog cijfer terwijl je er nog zoveel op aan te merken hebt....
    Sorry....

  9. #5259

  10. #5260

    Standaard

    Een 7,2 is niet echt hoog...toch? Anyway....dit is zo'n zeldzaam geval dat je tijdens het kijken ziet dat er van alles mis is, maar dat je toch benieuwd bent waar het allemaal heen zal gaan en hoe het af zal lopen. Een vrij schizofrene ervaring dus...
    Feit blijft dat het zoveel beter kan en dat de film bomvol dubieuze keuzes zit. Vreemde pogingen tot humor in een vrij naargeestige setting. Heel bizar. Toch mee vermaakt...vandaar de 7,2. Want een klokkijkfilm is het zeker niet.

  11. #5261

    Standaard

    Bij mij is een 7.0 echt al een goede film. Maar ik begrijp je 'filmervaring'. Had dat onlangs ook met twee titels.

  12. #5262

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wolverine Bekijk bericht
    Nu je het zeg........die ligt al een tijd bij me in de kast.......maar nog niet gezien. Helemaal vergeten
    Wie bewaart heeft wat
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  13. #5263

    Standaard

    From Dusk Till Dawn
    Pure cult natuurlijk en heel goed is het allemaal niet maar dat het nog altijd vermakelijk is, vooral door de geniale hoofdrollen van Clooney en Tarantino en hun chemie, dat blijkt wel. Altijd leuk om deze samen met iemand te kijken die hem voor het eerst ziet, in dit geval mijn vriendin. Het is wachten op een reactie op "de twist: "huh...dat is een onverwachte twist..." Wel eentje die in de smaak viel want ze vond `m geweldig, net als de film als geheel trouwens. En terecht.

    8,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  14. #5264

    Standaard

    Fargo

    Season 2 epp. 1,2,3.

    Nieuwe groep acteurs met eigenlijk beter acteerwerk dan season 1 Of het een goed idee was om Ted Danson en Brad Garret (Everybody loves Raymond) erbij te halen weet ik niet. Ze spelen wel goed maar omdat je ergens weet dat ze uit de komische hoek komen loopt de serie het gevaar dat het toch net iets minder dreigend wordt.
    Nietemin goede serie 7.. eerste afl. cijfer 8
    Trailer geeft een hoop weg al zijn het korte beelden dus...

    https://www.youtube.com/watch?v=mAx9KhG3cj0


  15. #5265

    Standaard

    Minions 2015

    Niet gedacht maar de film is toch wel grappig. Ik ging ervan uit dat het een flauwe boel zou worden met de Miniions en hun eigen film en dat leek de eerste 10 minuten van de film ook zo (en ook afgaande op de trailer) maar na ongeveer 10 minuten met de eerste typetjes die voorbij komen ziet er leuk en goed gedaan uit.Ook aardig wat subtiele bewegingen in de animatie.Eigenlijk naar het niveau (en visueel voorbij) van de Despicable me films. 7.5 cijfer
    Laatst aangepast door vista-vision : 28-10-2015 om 18:50

  16. #5266

    Standaard

    The Last Witch Hunter
    Een film zoals die tegenwoordig wel vaker worden gemaakt: een extreme overdaad aan CGI in combinatie met een matig verhaal zorgt voor een hersenloos avondje cinema.
    M`n vriendin houdt van dit soort films, mijn ding is het niet echt. Het is te ver gezocht, te slecht geacteerd en de uitkomst is super voorspelbaar.
    Ach, wel leuk voor een keertje maar uiteraard niet meer dan dat...

    4,5/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  17. #5267

    Standaard

    Spectre. 7. Vermakelijke film maar ik vond hem iets minder dan Skyfall. Het verhaal was flinterdun maar vooral twee keer voorspelbaar. Als eerste het neerschieten van de aanvallers op de weduwe en C die een boef was. Toen duidelijk was dat Zuid-Afrika als enige nog tegenstemde en even later daar een aanslag was, wist ik al dat C bij Spectre betrokken was . Verder had ik het idee dat sommige scene's te snel werden afgeraffeld en een paar anderen overbodig waren voor de grote lijn (het gesprek met de weduwe) . En in het begin even traagheid maar dat was snel weg. Aan de andere kant vond ik de knipogen tijdens de titelmuziek wel leuk gedaan. Maar toch heb ik me vermaakt (paar leuke grappen) en vloog de tijd voorbij.

    Cinemec Utrecht vond ik qua bioscoop prima. Het zag er netjes uit maar je merkt dat ze net open zijn. Het parkeerterrein waar ik uitkwam, was duidelijk nog niet klaar (maar daardoor ook nog gratis) net als de trap ervandaan naar boven toe. Als je teruggaat, mis je een goede reling aan de zijkant. Het was nu een houten reling die weinig steun gaf. En in het begin van de film had ik het idee dat het geluid teveel galmde. Dan klonk het net alsof de ruimte groot was terwijl de scene niet zo is. Daarna heb ik het niet meer gemerkt. Wel positief dat ze geen ellenlange voorfilms hebben. Gewoon 2 trailers (de film met Tom Hanks en Star Wars) na de korte stukjes uit hun programma en toen de film. En koffie die niet te heet is maar meteen drinkbaar, Ik hou deze bioscoop op de lijst.
    Laatst aangepast door martwout : 05-11-2015 om 07:25

  18. #5268

    Standaard

    Night of the Comet (1984)

    Een van de weinige Arrow BD's die me een beetje tegenvalt. De film begint erg sterk, de toon wordt direct gezet en de film bevat een heerlijk jaren '80 sfeertje. Ik had eigenlijk meer horror verwacht. Dat viel dus tegen....er zit eigenlijk geen horror in en van spanning is ook weinig sprake. Een vrij luchtige film dus. Kan dus met verkeerde verwachtingen te maken hebben dat hij me wat tegenvalt. De twee actrices doen het trouwens erg goed. Liever had ik meer zombies gezien en dat daar de dreiging vandaan kwam. Misschien later nog eens in de herkansing.

    6,5

  19. #5269

    Standaard

    Cría Cuervos (1976, Carlos Saura)




    Wat een heerlijk plaatje van een film, met grote dank aan het plaatje van een meisje dat de hoofdrol vertolkt: Ana Torrent. Dat gezichtje, die grote en donkere ogen met die zoekende en mistroostige blik erin… Fantastisch. De andere acteurs doen het stuk voor stuk ook erg goed, maar de kleine Ana steelt toch echt de show. Het tempo van Cría Cuervos ligt laag en het geluidsdesign is minimaal, maar de verbeelding en herinneringen van Ana worden doordrenkt met een flinke scheut melancholie - en vooral liefde. Dat geeft de film een soort herkenbare onzekerheid over iets niet los willen of kunnen laten en een charmante dromerigheid mee, die van Cría Cuervos een schitterend intieme liefdesverklaring aan moeders maakt.

  20. #5270

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Night of the Comet (1984)

    Een van de weinige Arrow BD's die me een beetje tegenvalt. De film begint erg sterk, de toon wordt direct gezet en de film bevat een heerlijk jaren '80 sfeertje. Ik had eigenlijk meer horror verwacht. Dat viel dus tegen....er zit eigenlijk geen horror in en van spanning is ook weinig sprake. Een vrij luchtige film dus. Kan dus met verkeerde verwachtingen te maken hebben dat hij me wat tegenvalt. De twee actrices doen het trouwens erg goed. Liever had ik meer zombies gezien en dat daar de dreiging vandaan kwam. Misschien later nog eens in de herkansing.

    6,5
    Er zit wel een geweldige one-liner in "You were born with an asshole, Doris, you don't need Chuck." .
    Kleurenpalet en sfeer vond ik zelf erg geslaagd. Heb je nog het interview met Robert Beltran nog gekeken? Voor degene die Star Trek een warm hart toedragen is hij een oude bekende .

  21. #5271

    Standaard

    Grappig dat je die quote aanhaalt! Die vond ik ook erg grappig.....ik dacht nog....die moet ik onthouden
    Extra's nog niet bekeken maar dat gaat zeker nog gebeuren.

  22. #5272

    Standaard

    Slaughterhouse (1987)

    Vrijdag viel ik erbij in slaap...geen goed teken. Zaterdagavond besloot ik de film gewoon opnieuw te gaan kijken....en hij beviel me nu een stuk beter. Het is een lowbudgetfilm en dat vertaalt zich naar de "Blu-Ray" die een goede dvd amper ontstijgt wat de groezelige sfeer alleen maar ten goede komt.

    Een varkensslachter en zn demente zoon dreigen out of business te geraken en dat zint het tweetal niet. Iedereen die hun pad kruist wordt aan de hakbijl geregen.....oink oink. Beetje Texas Chainsaw, beetje slasher. De makers houden de toon behoorlijk tongue in cheek, dus echt naargeestig wordt het niet. Leuke curiositeit en zo moet je de film ook benaderen. Een voetnoot in het slasher-genre....maar eentje die best vermakelijk is.

    7.0

  23. #5273

    Standaard



    Mad Max: Fury Road (3D) (Blu-ray)


    Film: 5,5
    Beeld: 10
    Geluid: 8,0


    Na alle lovende reviews van de afgelopen maanden en het gedoe over een veronderstelde mindere geluidskwaliteit van de 3D-versie (Dolby Digital Plus i.p.v. Dolby TrueHD) deze Duitse Blu-ray toch maar eens in de speler gestopt. Gekeken in het Engels met Engelse SDH-ondertitels.
    Ik weet na het kijken niet precies wat ik van deze film moet vinden. Het is een visueel spektakel van de eerste orde, in een moordend tempo verfilmd, en van een lelijkheid die zijn weerga niet kent. Ik ken de relatie niet met de andere Mad Max-films, maar ik kon aan het verhaal, zo dat er was, geen touw vastknopen. Wat ik zag was een urenlange achtervolgingsrace met absurde voertuigen en wezens door een woestijn en weer terug. En daarvoor had men maar liefst twee uur nodig om dat in beeld te brengen. Een half uur minder had volgens mij ook wel gekund. Het pauzemomentje halverwege kwam echt als een verademing. Wat er aan verhaal was vond ik af en toe moeilijk te volgen vanwege het niet alledaagse taalgebruik, zelfs met Engelse ondertiteling. De verfilming vond ik indrukwekkend gedaan, de kleurstelling (oranje, blauw) apart, maar niet onaangenaam (maar gebruik deze film niet om je TV in te regelen!). De 3D-ervaring was ronduit verbluffend, met enorm veel diepte in het beeld. Maar deze film een meesterstuk? Nee, niet echt. Ik miste de humor en het kostte me moeite om sympathie met Max te krijgen. Wel weer een verrassende rol van multi-talent Charlize Theron.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  24. #5274

    Standaard

    Klinkt ook een beetje als Motel Hell, of zit ik er nu ver naast?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Slaughterhouse (1987)

    Vrijdag viel ik erbij in slaap...geen goed teken. Zaterdagavond besloot ik de film gewoon opnieuw te gaan kijken....en hij beviel me nu een stuk beter. Het is een lowbudgetfilm en dat vertaalt zich naar de "Blu-Ray" die een goede dvd amper ontstijgt wat de groezelige sfeer alleen maar ten goede komt.

    Een varkensslachter en zn demente zoon dreigen out of business te geraken en dat zint het tweetal niet. Iedereen die hun pad kruist wordt aan de hakbijl geregen.....oink oink. Beetje Texas Chainsaw, beetje slasher. De makers houden de toon behoorlijk tongue in cheek, dus echt naargeestig wordt het niet. Leuke curiositeit en zo moet je de film ook benaderen. Een voetnoot in het slasher-genre....maar eentje die best vermakelijk is.

    7.0
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  25. #5275

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Klinkt ook een beetje als Motel Hell, of zit ik er nu ver naast?
    Qua toon, kun je het daarmee wel vergelijken. Slaughterhouse is een behoorlijk maffe film. Dit was ook de enige film van de regisseur. Met veel geleend geld gemaakt en met draaidagen van 20 uur.
    Niet een film die heel veel mensen zal aanspreken denk ik....

Pagina 211 van 237 EersteEerste ... 111161201207208209210211212213214215221 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •