Pagina 219 van 235 EersteEerste ... 119169209215216217218219220221222223229 ... LaatsteLaatste
De resultaten 5.451 tot 5.475 van 5873 worden weergegeven.
  1. #5451

    Standaard

    Rogue One (2016)


    Op de een of andere manier kon deze film me in de bios totaal niet bekoren. Ik zag de film later nog eens thuis en toen vond ik het al veel beter. Nu zag ik Rogue One op mijn nieuwe 4K OLED 3D tv en ik wist niet wat ik zag. Een totaal maar dan ook totaal andere ervaring. Ik werd totaal de film in gezogen. De 3D beleving is erg spectaculair. Zoveel diepte en scherpte en prachtige, heldere kleuren. Ik durf echt te beweren dat ik nu thuis een betere ervaring kan krijgen dan in de bios.


    Nu klopte echt alles aan de film. Ik vond het zo mooi om naar te kijken, wat een kick. Dit was denk ik wel een van de tofste filmervaring die ik tot op heden had. Normaal gesproken zet ik de film even op pauze om wat drinken te pakken ofzoiets maar nu was ik echt aan het scherm gekluisterd. Na 130 minuten wilde ik meer.... Enige minpuntje is dat de cgi-acteurs nu meer opvallen.


    Ik las nog wat reviews terug over de 3D blu-ray en niet iedereen was positief. Ik las zelfs dat de 3D effecten weinig zouden toevoegen. Onbegrijpelijk want dit was weergaloos. Blijkbaar kun je verschillende resultaten behalen. Zoveel scenes gaven nu echt een kick. Telkens weer dat wow-gevoel.


    10

  2. #5452

    Standaard

    3D thuis is altijd een betere kijkervaring dan in de bioscoop. Scherpte, zwartwaarden, contrast, kleuren, geluid en niet te vergeten de kwaliteit van de bril zijn gewoon beter dan in de bioscoop, zo is ook mijn ervaring. Heb zelf afgelopen week "Alice Through the Looking Glass" thuis in 3D gezien, en ook dat is echt een top 3D-film, als je het beeldtechnisch beschouwt. Verhaal was wat minder, maar bij elkaar genomen vond ik het toch een prima "beleving", om dat vreselijke modewoord maar eens te gebruiken.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  3. #5453

    Standaard

    Ik probeer nu alleen iets te vinden op beweging-stutter. Met name bij snelle bewegingen, hebben bepaalde scènes een lichte hapering...een soot rimpel effect. Probeer nu wat te klooien met de tru-motion setting. Iemand tips? Bij Vaiana zag ik het vandaag duidelijk. Verder perfect beeld om van te kwijlen.

  4. #5454

    Standaard

    Melzz:

    Toevallig heb ik hem vanmiddag ook weer een kijk beurt gegeven.

    Geweldige scene als ik de force van Darth Vader uit mijn subwoofer hoor en voel.

    Volgens mij had ik al eerder duidelijk gemaakt dat ik Rogue One de beste SW film vind.En die score doet niet onder die van Williams.

    Ik geef deze film ook een 10.
    Laatst aangepast door jeroeni : 30-12-2017 om 17:04

  5. #5455

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Melzz:

    Toevallig heb ik hem vanmiddag ook weer een kijk beurt gegeven.

    Geweldige scene als ik de force van Darth Vader uit mijn subwoofer hoor en voel.

    Volgens mij had ik al eerder duidelijk gemaakt dat ik Rogue One de beste SW film vind.En die score doet niet onder die van Williams.

    Ik geef deze film ook een 10.
    Om ook dat modewoord te gebruiken....het was een beleving! In 2d als die AT ATs aan komen lopen, is het best cool. In 3D ging ik uit m'n plaat. Die gevechten op het einde in de ruimte...zo vreselijk strak. De vergezichten van steden of landschappen...zoveel diepte en detail.

    Anyway...nu wil ik dus ook The Force Awakens in 3D

  6. #5456

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Om ook dat modewoord te gebruiken....het was een beleving! In 2d als die AT ATs aan komen lopen, is het best cool. In 3D ging ik uit m'n plaat. Die gevechten op het einde in de ruimte...zo vreselijk strak. De vergezichten van steden of landschappen...zoveel diepte en detail.

    Anyway...nu wil ik dus ook The Force Awakens in 3D
    Blu-ray.com is over TFA erg te spreken als het om 3D ervaring gaat dus je kan je lol op.

    Misschien ga je straks zelfs The Last Jedi nog cool vinden op 3D Blu-ray.

  7. #5457

  8. #5458

    Standaard

    Even vloeken in de kerk. Ik vind 3d echt verschrikkelijk. Haalt mij juist uit de film, vind het eerder hinderlijk. Kan totaal niet rustig film kijken en lastig geconcentreerd te blijven. Overprikkeling wellicht?!?
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  9. #5459

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Even vloeken in de kerk. Ik vind 3d echt verschrikkelijk. Haalt mij juist uit de film, vind het eerder hinderlijk. Kan totaal niet rustig film kijken en lastig geconcentreerd te blijven. Overprikkeling wellicht?!?
    Of je hebt nooit goede 3D gezien .

  10. #5460

    Standaard

    Suspiria - Dario Argento - 1977

    Het was lang wachten, maar daar was ineens een mooie restauratie van Suspiria in 4K HD. Zowel in de US (Synapse) als in de UK (Cultfilms) brachten een versie uit. Vervolgens kon het vergelijken beginnen. Als je de screenshots bekijkt, dan ziet de Synapse er wat feller en knallender uit. Ik heb echter de goedkopere UK versie aangeschaft dus in beweging heb ik geen vergelijking.

    Echter de beeldkwaliteit is uitmuntend! Zeer scherp en prachtige kleuren. Ik heb niets gemerkt van een gelige gloed die deze uitgave zou hebben. Het ziet er zeer natuurlijk uit zonder de uitzinnige kleuren uit het oog te verliezen. Ik kan me de film, voor nu, in ieder geval niet mooier/beter voorstellen. Als de non-limited uitgave van Synapse voor een redelijke prijs te koop is, zal ik die ook wel in huis halen.

    Ik was zo gefocust op de beeldkwaliteit, dat het geluid als zeer mooie verrassing kwam. Wow....elke nuance was perfect te horen. Elk kreetje, hijgje en muziekinstrument kwam keihard binnen. Geweldig!

    Het verhaal blijft erg marginaal. Des te knapper dat dit puur een audiovisuele ervaring is. En wat voor een! Ongeëvenaard. Het blijft een meesterwerk. Cultfilms heeft ook vele extra's verzameld. Een prachtuitgave van Suspiriaaaaa.

    10.

    Brain Damage - Frank Henenlotter - 1988

    Ik ben een groot liefhebber van Basket Case, echter Brain Damage trok me een stuk minder. Het leek me vooral erg silly, over een soort blauwe drol die uit de nek van een vent groeit en erg trek heeft in hersens van mensen. In een vlaag van avontuurlijkheidsdrift, heb ik de limited edition gekocht van Arrow.

    Wat een toffe film! Erg grappig, bizar maar vooral erg vermakelijk. Ook de niet zo subtiele hint naar drugsverslaving vond ik erg geslaagd. De beeldkwaliteit is zeer goed. De extra's ten overvloede waarbij direct de liefde voor het project opvalt. Een zeer complete uitgave. Een blind-buy die goed heeft uitgepakt. Dikke aanrader.

    8,2
    Laatst aangepast door Melzz : 28-01-2018 om 13:53

  11. #5461

    Standaard

    The Ritual (2017)

    Afgelopen zomer las ik het boek The Ritual van Adam Nevill. Dat boek was een echte page turner en oprecht behoorlijk ceepy. Het komt niet vaak voor dat ik zo geobserbeerd ben door een boek. Tijdens het lezen dacht ik steeds, als dit goed verfilmd wordt, kan dat wel eens een zeer enge film worden. Nu is daar dan de film.

    De eerste helft volgt aardig het boek. Een groep vrienden gaat hiken in Zweden, willen een short-cut nemen door een bos en verdwalen hopeloos terwijl er behoorlijk creepy dingen gebeuren. Waar het boek uitgebreid ingaat op de onderlingen verhoudingen en spanningen, volg de film een meer rechtlijnigere aanpak. Het laatste deel van de film is echter totaal anders dan het boek. In het boek duurt dat deel veel langer en hebben we te maken met iets totaal anders dan dat er in de film wordt getoond.

    De film is echter redelijk geslaagd maar er had meer in gezeten. Nagelbijtende spanning wordt helaas niet gehaald. Het boek kan ik echt iedereen van harte aanbevelen. Lees die dan voor de film. Jammer dat het niveau van het boek niet wordt gehaald. Toch een leuke film maar als ik eerlijk ben toch niet zo heel memorabel.

    7,3

  12. #5462

    Standaard

    Primer (2004) - http://www.imdb.com/title/tt0390384/

    Best een jofel Donnie Darko-achtig filmpje.

    Ik snapte er werkelijk waar geen drol van

  13. #5463

    Standaard

    X-Men: Apocalypse (2016)


    Je zou verwachten dat de special effects alleen maar beter worden met de jaren maar in deze film vond ik het echt afleidend. Met name de achtergronden vond ik er niet overtuigend uitzien. Je zag duidelijk dat poppetjes voor een green screen stonden. Ook viel me op hoe leeg het verhaal eigenlijk is. Er komt een bad guy die verslagen moet worden. That's it. Karakters kregen weinig tot geen verdieping. Uiteraard wordt je 140 minuten vermaakt want er knalt van alles. Maar met dit soort verhalen kun je niet heel vaak meer aankomen zou je denken. Tegenvaller en na deel 3 zeker de minste X-Men.


    7,0

  14. #5464

    Standaard

    Friday The 13th
    Op deze vrijdag de 13e nu eens niet het origineel gezien maar deze 2009 reboot/remake.

    Het was niet erg goed, om het maar eens zachtjes uit te drukken.Het leek alsof het verhaal nog meer over the top was dan in het origineel waardoor echt bijna iedere vorm van spanning verdween. De personages waren irritant en vooral slecht geacteerd.
    Het is duidelijk dat deze film niet nodig was en alleen maar afbreuk doet aan het origineel. Wil je een Friday the 13th zien? doe dan maar het origineel.

    5,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  15. #5465

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Friday The 13th
    Op deze vrijdag de 13e nu eens niet het origineel gezien maar deze 2009 reboot/remake.

    Het was niet erg goed, om het maar eens zachtjes uit te drukken.Het leek alsof het verhaal nog meer over the top was dan in het origineel waardoor echt bijna iedere vorm van spanning verdween. De personages waren irritant en vooral slecht geacteerd.
    Het is duidelijk dat deze film niet nodig was en alleen maar afbreuk doet aan het origineel. Wil je een Friday the 13th zien? doe dan maar het origineel.

    5,0/10
    Hoe vond je Arie Boomsma in deze film?

  16. #5466

    Standaard

    The Avengers: Infinity War part I

    Net als in de literaire wereld zijn er in de comicswereld verhalen te vinden die als onverfilmbaar worden gezien. Voorbeeld was de serie 'Watchmen', die enkele jaren terug toch dankzij Zack Snyder een prachtige film kreeg.

    Ook The Infinity Gauntlet is zo'n verhaal, die door zijn groots karakter met vele superhelden lastig lijkt te vertalen naar film. Nu, zo'n 10 jaar na het debuut van de Marvel Cinematic Universe (MCU), is dit toch gebeurd. Zwaar geinspireeerd door The Infinity Gaunlet en gecombineerd met stukken en karakters uit de nieuwere (mini) comic serie Infinity, is Avengers: Infinity Wars part I de meest epische film tot nu toe, met (bijna?) alle superhelden die we tot nu toe gezien hebben in de vorige films van de MCU.

    Zoals we inmiddels van Marvel gewend zijn, wordt er gelinkt aan verhaallijnen uit vorige films, maar aangezien er nu zoveel superhelden gebruikt worden, is het aantal links niet meer op één hand te tellen. Toch schat ik in dat de film goed te volgen is zonder dat je alle vorige MCU films hebt gezien, alleen zal je uit bepaalde scenes veel minder halen dan iemand die wel bekend is met de vorige gebeurtenissen. Spider-man's kennis van 'ontzettend oude films' zoals ook te zien in Captain America: Civil War, komt hier bijvoorbeeld weer aan bod en is grappiger als je die link weet.

    Knap is dat de regisseurs (de Russo broers), met zoveel superhelden die screentime moeten krijgen, een manier hebben gevonden om de verhaallijnen toch overzichtelijk te houden. En misschien nog knapper, is dat het verhaal nooit geforceerd aanvoelt, wat vaak een probleem is als er zoveel karakters aan bod moeten komen die allemaal een deel van de tijd opeisen.

    Natuurlijk is er wel een nadeel van de grote hoeveelheid superhelden, en dat is dat er, op een enkeling na, amper karakterontwikkeling is. Dit is echter nooit een probleem, omdat de eigenlijke hoofdpersoon Thanos wél goed uit de verf komt, met motivatie en al. De film had ook zijn naam kunnen (en moeten?) dragen, maar dat zal commercieel minder interessant zijn . De anderen die hem helpen zijn trouwens ook beangstigend en indrukwekkend.

    Wat ook niet onvermeld mag blijven; de humor. Was dat bij een andere recente film van Disney (Star Wars: The Last Jedi) totaal mislukt, hier komt de humor gelukkig wel uit de verf. Er zitten redelijk wat grappige scenes bij, zeker Drax is weer op dreef.

    Zoals gezegd is de film groots en dat blijkt ook wel uit de locaties die aan bod komen in de film. Zonder spoilers weg te geven, zitten er een paar locaties bij die er prachtig uitzagen, zeker de locatie die het konijn met iemand bezoekt. Degene die ze bezoeken, was ook een verrassing .

    Het einde smaakt echt naar meer, en een jaar wachten op het volgend deel is ook niet leuk, maar we hebben niet veel keus. De liefhebbers zullen zich ondertussen moeten vermaken met Ant-Man & The Wasp in 2018 en Captain Marvel in 2019. Tip: je moet helemaal tot na de aftiteling wachten voor de aftercredit scene, maar ikzelf vond het deze keer wel echt waard!

    Is dit de beste film van de MCU tot nu toe? Voor mij wel op dit moment, maar dat vond ik ook toen ik de eerste Avengers film voor de eerste keer zag. En daarna weer met de eerste GOTG film. De tijd zal het leren, voorlopig zal dit voor mij weer een dubbelklapper (4K UHD + 3D) worden over een paar maanden. De 3D zal straks wel spectaculair zijn op mijn tv, voorspel ik...

  17. #5467
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ben het helemaal met je eens.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  18. #5468

    Standaard

    rogue:

    Goed verslag van jou ervaring.

  19. #5469

    Standaard

    Door de 3 seizoenen van channel zero heen geworsteld en snap niet dat mensen er zo lovend over zijn.
    Seizoen 1 was saai
    Seizoen 2 begon goed maar werd al snel nog saaier als het eerste seizoen
    Seizoen 3 was dan wel een stuk beter

  20. #5470

    Standaard

    Ik vind juist seizoen 2 van Zero slechter dan seizoen 1. Seizoen 1 had nog een verhaal. Seizoen 2 is erg warrig.

    Ik heb zelf het 1e deel van de film over Adidas/Puma gezien: de Dassler-broers. Erg aardige film. Het greep me meteen vast. Eens kijken of ik deze in Duitsland kan kopen. Nederlandse ondertiteling op dvd zal je niet hebben.

  21. #5471

    Standaard

    Pixels (2015)


    Het is zaterdagavond. Samen met mijn vriendin hebben we een 3D bril op en hebben we lekker speciaalbier ingeschonken. We hadden zin in wat luchtigs, wat komisch. De keuze viel op Pixels. De eerste grap sloeg dood, de volgende scene was tenenkrommend en een derde situatie deed het schaamrood op de kaken slaan. Ik kreeg rode vlekken in mijn nek van ergernis. Het bier was wel goed. We kijken het nog even aan. Na een heel uur te hebben verkwanselt aan dit wanproduct, drukte ik met veel voldoening op de stopknop. Zelden zo'n niet-grappige film gezien. Echt alle "grappen" sloegen dood (mijn bier gelukkig niet). Tenenkrommend slecht. De best leuke pixel-effecten konden het geheel echt niet meer redden.


    We zijn naar de tuin gegaan en hebben de Blu-ray ritueel verbrand. Dat dit noooooit meer mag gebeuren.


    1,0

  22. #5472

    Standaard

    Zijn er van die rituele verbranding beelden?

  23. #5473
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Het belangrijkste in je bespreking mis 'k nog Melvin en wel héél benieuwd nu ... wat speciaal biertje was dat dan dat deze zelfs Pixels kan overleven
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  24. #5474

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Het belangrijkste in je bespreking mis 'k nog Melvin en wel héél benieuwd nu ... wat speciaal biertje was dat dan dat deze zelfs Pixels kan overleven
    Het was de Brouwerij t IJ, Barley Wine, Limited edition...

  25. #5475
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Inderdaad héél limited, want zie dat ze bij de brouwerij zelf uitverkocht zijn. Je gaat dus niet alleen voor je BD's voor de LE's maar ook bij de bieren
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


Pagina 219 van 235 EersteEerste ... 119169209215216217218219220221222223229 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •