Pagina 221 van 235 EersteEerste ... 121171211217218219220221222223224225231 ... LaatsteLaatste
De resultaten 5.501 tot 5.525 van 5873 worden weergegeven.
  1. #5501

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    P.S. Ik bedoelde overigens met het tweede deel niet Guardians deel 2, maar het tweede deel van Guardians 1, als je dat misschien dacht?
    Ik had het zelf over het tweede deel van Guardians 2, en niet het tweede deel van Guardians 1. Dus daar was wel enig sprake van verwarring. Guardians 1 is voor mij de lang geleden om echt inhoudelijk nog naar voren te halen.

  2. #5502

    Standaard

    image.jpg

    Zombieland (2009)

    Best een amusante horror-komedie, met de nadruk op komedie, maar na 88 minuten speeltijd voelt het toch alsof de makers er iets meer tijd en moeite in hadden moeten stoppen. Het is te weinig horror, te weinig komedie, te weinig plotontwikkeling. Net teveel van niks, eigenlijk. Het is bijna alsof de film het eerste deel van een trilogie is.

    Edit: er is schijnbaar een Zombieland 2 onderweg.
    Laatst aangepast door Marcccc : 19-08-2018 om 22:18

  3. #5503

    Standaard

    Marvel Cinematic Universe

    Afgelopen weekend de MCU-films (exclusief Ant-Man and the Wasp) afgerond. Uitgezonderd Ant-Man heeft geen enkele film me teleurgesteld, al denk ik wel dat Infinity Wars wel wat korter had gekund. Het leek wel of ze de grote finale zo lang mogelijk wilden uitstellen.
    Benieuwd hoe ze alles gaan oplossen in de volgende films.

  4. #5504

    Standaard

    Ik ben door seizoen 11 van The X-Files heen. Vooral de aflevering Rm9sbG93ZXJz vond ik buitengewoon goed. Ben benieuwd of er nog een twaalfde seizoen aankomt, want voor Gillian Anderson hoeft het allemaal niet meer.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  5. #5505

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Ik ben door seizoen 11 van The X-Files heen. Vooral de aflevering Rm9sbG93ZXJz vond ik buitengewoon goed. Ben benieuwd of er nog een twaalfde seizoen aankomt, want voor Gillian Anderson hoeft het allemaal niet meer.
    Heb mij er ook nog wel mee vermaakt, maar zou er ook geen problemen mee hebben als het hierbij blijft. Het topniveau wordt al seizoenen niet meer gehaald, om maar helemaal niet te spreken over de dramatische tweede film.

  6. #5506

    Standaard

    Dit weekend The Poseidon Adventure (1972) bekeken. Dit zijn zo van die films die ik rustig op een zondagnamiddag bekijk. Eenvoudig scenario en waarbij je niet te veel moet nadenken. Al bij al een leuke rampenfilm.

  7. #5507

    Standaard

    The Descent/The Descent 2

    Deel 1 was eenvoudig, maar doeltreffend. Door wat er in het begin met Sarah gebeurd, krijgt de titel een dubbele lading ("Descent into madness") en kan je je afvragen wat er nou echt is en wat niet. De film heeft een aantal bloedige momenten, maar doordat een groot deel van de actie zich in het donker afspeelt - we bevinden ons in een grot - wordt het nooit grotesk. Enige minpuntje is dat het vrij duidelijk is dat de film in een studio is opgenomen en niet in echte grotten. Het originele einde is sterk en vrij bijzonder dat men het niet toepasselijk vond voor de Amerikaanse markt.

    Deel 2... van enige subtiliteit is geen sprake meer. Na pak 'm beet 15 minuten bevinden we ons weer in de grotten (met een redenatie van de sherrif die kant noch wal raakt) en kan de slachting opnieuw beginnen. Veel meer bloed - van dat opvallende filmkleurige bloed... veel te licht, veel te nep - en alhoewel deze film zich amper twee dagen na de eerste film afspeelt is de lokale bevolking schijnbaar zo aardig geweest om her en der verlichting op te hangen, want we kunnen opeens alles zien.

    Deze film heeft ook het slechtste, meest domme filmeinde dat ik ooit gezien heb, op 10 Cloverfield Lane na.

    Wat een gemiste kans, na het zeer goede eerste deel.

  8. #5508

    Standaard

    Willard/Ben

    Willard is een meelijwekkende man van ~27 jaar die nog bij zijn overbezorgde, zieke moeder in een aftands huis woont. Hij heeft een beroerd baantje met een rottige baas die de zaak van Willard's inmiddels overleden vader heeft overgenomen (toffe rol van die dikke van Air Wolf). Willard heeft een beetje een klote leven. Dan sluit hij vriendschap met een rat en al snel heeft hij een leger aan ratten die Willard lijken te begrijpen. Wanneer Willard's leven van kwaad tot erger gaat, besluit hij zijn ratten in te zetten om bepaalde veranderingen te weeg te brengen.

    Alhoewel de film technisch gezien waarschijnlijk in het horrorsegment valt, is het toch meer een dramatische film (beetje cult, misschien?) waarbij de twee mannelijke hoofdrolspelers hun karakters erg goed neer zetten. Best een jofel jaren zeventig filmpje.


    Ben volgt direct op de gebeurtenissen van Willard. Waar in de eerste film de mensen nog de hoofdrolspelers zijn, is het duidelijk dat in Ben de ratten de belangrijkste karakters zijn. Wat volgt is een tamelijk tegenvallende "horror"film waarbij aanzienlijk meer menselijke slachtoffers vallen dan in Willard (op een vrij belachelijke manier; verwacht veel beelden van (nep?)ratten die van achter de camera op een slachtoffer worden gegooid waarbij de ongelukkige dan op een overdreven dramatische manier schreeuwt en op de grond zakt, terwijl een keer flink schudden voldoende zou moeten zijn om de ratten kwijt te raken) en waarbij we aardig wat onbedoeld komische momenten krijgen waarbij een stuk of wat stuntelende agenten nogal dom voor zich uit staren. De menselijke hoofdrolspeler is een bijzonder irritant kind dat wat mij betreft het eerste slachtoffer had mogen zijn.

    Ach, de laatste 10 - 15 minuten in het riool zijn niet onaardig gefilmd. Voor de rest een nutteloos vervolg op een jofel jaren zeventig filmpje.

    Oh ja, Michael Jackson doet de titelsong. Tamelijk vreemde combinatie, vind ik.
    Laatst aangepast door Marcccc : 27-08-2018 om 21:56

  9. #5509

    Standaard

    Sisters (1973)

    De film heeft mij nooit echt getrokken, maar tijdens de laatste Arrow sale heb ik toch toegeslagen omdat het een De Palma was die ik nog niet heb gezien.

    En daar heb ik absoluut geen spijt van. Het is een film gemaakt voordat hij echt succes kreeg, maar qua sfeer zie je al veel gelijkenis met latere films als Dressed to Kill Body Double. Daarbij zit er door het onderwerp een creepy sfeer aan de film. Echt een film die van het begin tot het einde blijft boeien. Er zit nog wel een enorme blooper in (die ook aangehaald wordt in de uitstekende extra 'What the Devil Hath Joined Together: A Visual Essay'), waardoor ik eigenlijk ten onrechte op het verkeerde been werd gezet. Ook een iets minder puntje vond ik de uitleg die later in de film komt, die had ook aan de kijker overgelaten kunnen worden.

    Al bij al toch wel een aanrader.

  10. #5510

    Standaard

    Nu vond ik Pacific Rim altijd al een geweldige film en dat deed me besluiten up te graden naar 3D. De tandjes....130 minuten knallen en stuiteren op mn bank. Wat een spektakel en ja, in 3D echt fenomenaal! Topentertainment. Een dikke 10!

    Ik blijf het bizar vinden dat er geen 3D tv's meer worden gemaakt. Mocht mijn tv ooit eens stuk gaan, dan kan ik dus nooit meer thuis 3d films kijken. Als ik daar alleen al aan denk, wordt ik badend in het zweet wakker.

  11. #5511

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht

    Ik blijf het bizar vinden dat er geen 3D tv's meer worden gemaakt. Mocht mijn tv ooit eens stuk gaan, dan kan ik dus nooit meer thuis 3d films kijken. Als ik daar alleen al aan denk, wordt ik badend in het zweet wakker.
    Beamers zijn nog te koop met 3D
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  12. #5512

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Nu vond ik Pacific Rim altijd al een geweldige film en dat deed me besluiten up te graden naar 3D. De tandjes....130 minuten knallen en stuiteren op mn bank. Wat een spektakel en ja, in 3D echt fenomenaal! Topentertainment. Een dikke 10!

    Ik blijf het bizar vinden dat er geen 3D tv's meer worden gemaakt. Mocht mijn tv ooit eens stuk gaan, dan kan ik dus nooit meer thuis 3d films kijken. Als ik daar alleen al aan denk, wordt ik badend in het zweet wakker.
    Ja, de 3D bij Pacific Rim is echt geweldig. Zelf vanavond Valerian 3D vanavond gekeken en die is ook erg mooi. Film al een paar keer gezien en ik vind 'm nog steeds geweldig. Vreemd, maar deze keer had ik het gevoel dat het verhaal helemaal klopte, terwijl ik bij vorige kijkbeurten altijd wel iets had waarvan ik dacht: waarom? Alsof alles nu op zijn plaats viel. Begrijp nog steeds niets van de klachten dat DeHaan en Delevingne geen chemie hebben, het ligt er juist steeds zo dik bovenop.
    Dit is een filmpje die ik net als die andere sf-topper van Besson The Fifth Element nog vele malen zal gaan kijken. Aangezien ik ook de 4K heb die ook prachtig is, zal ik het wel afwisselen .

    @peptalk, dat heb ik geprobeerd, maar is geen optie in de woonkamer....

  13. #5513

    Standaard

    @rogue: Ook niet met (automatisch) scherm wat omhoog kan? Scherm wat het geluid 'doorlaat'? Jullie zullen toch wat moeten als de TV er mee ophoudt...
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  14. #5514
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Hopen dat ze straks (lees: ooit) na al dat 4-,8-,16K-nitsgeweld toch weer ruimte zien voor een 3D-revival. Zeker omdat de bioscoop, maar toch ook de 3D-BD's meer dan genoeg aanbod bieden. Oké, 3D-BD wordt bijvoorbeeld al wat lastiger (VS), maar dat is Disney die hier weer geen 4K uitbrengt.

    Je weet maar nooit. Er zijn heel wat mensen die over een tijdje met hun 3D-films blijven zitten.

    PS: daarom praat ik tegen en geniet ik van mijn LG. Don 't die!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #5515

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    @rogue: Ook niet met (automatisch) scherm wat omhoog kan? Scherm wat het geluid 'doorlaat'? Jullie zullen toch wat moeten als de TV er mee ophoudt...
    Nee, er is al een veto tegen uit gesproken en niet door mij . Ach ja, voorlopig ben ik het met Claudio eens: ik hoop dat de LG het nog heel lang gaat doen....

  16. #5516

    Standaard

    Time Bandits (1981)

    Bijzonder jofele (kinder?) film van Terry Gilliam. Een fantasievol verhaal, fraaie sets, simpele maar effectieve sfx, mooie aankleding, John Cleese als Robin Hood. Alleen de keuze voor het einde van de film is nogal... twijfelachtig.

    "Zo worden ze niet meer gemaakt tegenwoordig", zei opa.

  17. #5517

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Vreemd, maar deze keer had ik het gevoel dat het verhaal helemaal klopte, terwijl ik bij vorige kijkbeurten altijd wel iets had waarvan ik dacht: waarom? Alsof alles nu op zijn plaats viel.
    Je moet echt de strips kennen om de film ten volle naar waarde te kunnen appreciëren. Als verfilming is de atmosfeer redelijk goed behouden.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  18. #5518

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Je moet echt de strips kennen om de film ten volle naar waarde te kunnen appreciëren. Als verfilming is de atmosfeer redelijk goed behouden.
    Ik ken de strips maar al te goed Werner . Ik heb nooit getwijfeld aan de 'look and feel' t.o.v de strips hoor, die is inderdaad dik in orde. Meer dat ik nog wat kleine vraagjes had (bijvoorbeeld waarom de Pearls niet een andere energiebron konden nemen) die nu voor mijzelf beantwoord zijn.

    Ook apart, het viel mij nu pas op dat de film zich eigenlijk in een heel kort tijdsbestek afspeelt.

    Volgende keer weer de 3d kijken denk ik...

  19. #5519

    Standaard

    Blade Runner 2049

    In de bioscoop werd ik omver geblazen door deze film. Dit was dan ook een titel die ik zeker op 3D blu-ray wilde hebben. Deze heb ik gisteren gezien en de film staat (gelukkig) nog steeds als een huis. Het 3D effect was mooi maar op de een of andere manier bezorgde me het ditmaal geen wow-gevoel. Misschien omdat de film op zichzelf al visueel overdonderend is? Ik heb ook het idee dat ik 3D de ene avond beter kan hebben dan andere avonden. Ik heb bv contactlenzen en 's avonds doe ik deze het liefste uit vanwege vermoeide en droge ogen. Bij een lange 3D films is dat helaas voor mij toch intensief.

    Een prima sequel dat je heerlijk meesleurt in een droomachtige wereld, heel krachtig versterkt door het ambient-sounddesign. Ik twijfel om deze een volgende keer toch eens in 2D te kijken, alhoewel....

    9.0

  20. #5520

    Standaard

    War for the Planet of the Apes

    De eerste twee delen vond ik echt geweldig, dus ik keek erg uit naar het, ogenschijnlijk, laatste deel van de serie...in 3D! De 3D effecten zijn erg sterk; ruimtelijk, veel diepte en haarscherp. De apen zien er levensecht uit. Sublieme special effects. Het verhaal was echter blij vlagen wat traag met opvallend veel emo-scenes. Er had iets meer vaart in gemogen. Ik werd door deel 2 echt omver geblazen, wat een adrenalinestoot was dat!

    Ik lees in recensies dat men, over het algemeen, dit laatste deel het sterkst vind. Ik geef deel een een 9, deel twee een 10 en dit laatste deel een 8. Dat komt denk ik omdat ik een overtreffende trap van deel 2 had verwacht. Het meisje vond ik ook vrij weinig aan het verhaal toevoegen. Ik ga hem uiteraard nog eens kijken en wie weet stel ik mijn beoordeling dan weer bij. Een sterke trilogie! Hier mag van mij zeker nog een deel aan vastgeplakt worden.

    8.0

  21. #5521

    Standaard

    Voor mij was het derde deel mijn kennismaking met deze trilogie, omdat de serie mij nooit erg heeft aangetrokken door een tegenvallende ervaring met de oorspronkelijke serie. Ik ben er dus laat ingestapt. Het tweede deel heb ik tot op heden nog niet gezien. Maar ik vond juist het derde deel erg fijn qua tempo en een fijne verrassing. Juist omdat er ook tijd voor andere dingen werd genomen ipv alleen op de actie gericht te zijn met snelle jump cuts en adhd-editing; niet alleen dat gejaagde wat zo exemplarisch is voor de meeste films tegenwoordig. Ik vond het daarom een zeer aangename verrassing. Deed mij weer wat denken aan de jaren '70, wat tot mijn favoriete filmperiodes behoort. Zou jou toch ook moeten aanspreken zou ik denken!?
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  22. #5522

    Standaard

    Een 8 is ook zeker niet slecht. Ik vond de andere delen echter sterker. Die zou ik zeker ook nog eens kijken als ik jou was.
    War vond ik dus bij vlagen wat traag. Qua naamgeving wellicht al verkeerd, want er zat meer war in Dawn. Iets teveel emo-momentjes ook met aanzwellende viooltjes. Maar die apen zagen er echt fantastisch uit. Als geheel een fantastische trilogie.

  23. #5523

    Standaard

    Afgelopen weekend heb ik een aantal 3D blu-rays bekeken. Omdat ik ze kort achter elkaar zag, hierbij een korte impressie.

    Star Wars - The Force Awakens
    De film wordt alleen maar beter in mijn ogen. Nu in 3D gaf het nog weer dat beetje extra. De 3D is mooi gedaan maar toch had ik het gevoel dat het beter kan. Ik had in ieder geval beter gezien. Toch dik tevreden met de 3D presentatie maar er is ruimte voor verbetering.

    Ant-Man
    Ok, nu begreep ik weer dat het beter kan. De 3D bij deze film is subliem! Veel diepte en ook haarscherp. Echt een stuk scherper dan bij Star Wars maar dat ligt vast aan de manier van filmen. De gehele film door dat wow-gevoel. Demomateriaal.

    Godzilla
    Het helpt niet dat de film niet al te best is. Omdat de film erg donker is, merk je niet heel veel van 3D. Het is zeker aanwezig maar je ondergaat het bijna ongemerkt. Qua scherpte bijvoorbeeld totaal niet te vergelijken met Ant-Man, of met een vergelijkbare film qua onderwerp, Pacific Rim. Pacific Rim is ook blij vlagen een vrij donkere film maar daarbij is wel alles haarscherp met eindeloze diepte. Zwakke 3D.

    Ant-Man was dus fenomenaal en Godzilla vrij zwak. Ik had stiekem iets meer van The Force Awakens verwacht, ook omdat ik Rogue One zo sterk vond. Maar nog steeds, erg goede 3D die weer voor een totaal andere beleving zorgde.

  24. #5524

    Standaard

    Unsane
    Aardige psychologische thriller (dit is géén horrorfilm) over een vrouw die tegen haar wil wordt opgenomen in een gekkenhuis. Is het echt wat er gebeurt... of zit het allemaal in haar hoofd? Daar kom je helaas veel te snel achter. Soderbergh heeft de film met een iPhone geschoten en dat voegt eigenlijk niks toe, behalve wat leuke camerahoeken en gratis reclame voor Apple-producten. Toch best aardig geacteerd en het duurde allemaal niet al te lang. Matt Damon komt ook nog even opdraven. Toch voelt deze film aan als een tussendoortje. 7/10

    Mandy
    Een trippy horrorfilm die zo'n beetje overal de hemel in wordt geprezen, maar het ontgaat mij volledig waarom. Ik gok dat iedereen verblind is door de LSD-achtige beelden, die op den duur best op de zenuwen gaan werken. Het is alsof een stel amateurfilmers wat Instagram-filters hebben ontdekt en daar helemaal los mee zijn gegaan. Anyway, Mandy is de vriendin van ex-zuiplap Nicolas Cage, die op wraak zint nadat ze op beestachtige wijze is vermoord door een sekte. Ik vond 'm erg saai. Een verhaal als dit klinkt explosief, maar dat wordt het pas tegen het einde. Gemiste kans. Drive Angry heeft óók Nic Cage en een sekte en is vele malen leuker. 5/10

  25. #5525

    Standaard

    Jongens, er valt buiten de Amerikaans filmmarkt zoveel te ontdekken. Waarom toch steeds maar weer terugvallen op eenheidsworst?

    Dit lijkt me bijvoorbeeld een bijzondere 3D-film! Lees dit ook eens door:

    ''Even dachten we dat we bij de verkeerde zaal waren beland, dat het festival weer eens zonder daarover te communiceren het programma had omgegooid. Die 3D-bril die we in handen kregen gedrukt moest wel voor de nieuwe Star Wars-film Solo
    zijn, toch, en niet voor Long Day's Journey Into Night, de Chinese artfilm waar we voor kwamen? Verbazing alom bij het publiek, die op de film van de jonge Chinese regisseur Bi Gan af waren gekomen vanwege de belofte van zijn debuut van Kaili Blues (in Nederland alleen te zien geweest op het IFFR). Die dromerige, elliptische, uiterst eigenzinnige film deed niet vermoeden dat de opvolger een 3D-actiespektakel zou worden.

    Maar het klopte toch, die bril, al is Long Day's Journey Into Night allesbehalve een actiespektakel. "Dit is geen 3D-film", waarschuwt een titelkaart aan het begin van de film, "maar zet de bril op wanneer de personages dat ook doen." Dromerig, elliptisch en eigenzinnig is Bi Gan hier opnieuw, en net als in Kaili Blues bestaat de tweede helft van de film geheel uit één enkel shot dat enorme afstanden aflegt in en om een klein dorpje. Alleen is dat shot hier dus ook nog eens in 3D, en bovendien niet bij daglicht maar in het donker gedraaid. Bi Gan heeft de ongrijpbare sfeer en fenomenale beelden uit zijn eerste film weten te evenaren, maar is hier nog veel ambitieuzer.
    ''

Pagina 221 van 235 EersteEerste ... 121171211217218219220221222223224225231 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •