Pagina 223 van 235 EersteEerste ... 123173213219220221222223224225226227233 ... LaatsteLaatste
De resultaten 5.551 tot 5.575 van 5873 worden weergegeven.
  1. #5551

    Standaard

    Net Braqueurs gekeken, een Franse Netflix original. Geen aanrader.. Dan ben ik toch meer van de bekende classics. Met kerst wordt het gewoon weer lekker Home Alone en Harry Potter. Misschien een kleine Lord of the Rings en The Hobbit tussendoor?

  2. #5552

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcccc Bekijk bericht
    The War Of The Roses (1989)

    Prachtige zwart-komische klassieker van Danny DeVito waarin Michael Douglas, Kathleen Turner en DeVito erg veel lol lijken te hebben met hun rol. Met een jonge Sean Astin en Homer Simpson die het verhaal van de Roses te horen krijgt van DeVito.

    De Bluray heeft ook nog een tapdansende Danny DeVito die je bedankt voor de aanschaf van de film
    Die film blijft goed. Iedereen zet een goede rol neer met name Douglas en Turner. Wat kunnen die vals zijn.

  3. #5553

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Die film blijft goed. Iedereen zet een goede rol neer met name Douglas en Turner. Wat kunnen die vals zijn.
    Je mag de acties van Barbara gerust moordlustig noemen. Ze knijpt Oliver bijna plat met haar benen, rijdt over z'n auto heen terwijl hij erin zit en onderneemt acties om een kroonluchter op Oliver te laten vallen.

    Die is het stadium van vals allang voorbij

  4. #5554

    Standaard

    Bohemian Rhapsody (2018)

    De film is goed gemaakt en het is begrijpelijk dat de gemiddelde bezoeker zich uitstekend vermaakt. Maar het moet gezegd: voor de Queen kenner is het vaak pijnlijk. De feitelijke onjuistheden stapelen zich op waardoor je uiteindelijk meer naar een fictief verhaal zit te kijken dan naar een biopic.

    Het Live Aid concert is goed nagemaakt (maar je kunt ook gewoon het origineel oo Youtube bekijken) en de Bluray gaat geloof ik een volledige versie van dat nagemaakte concert bevatten, want nu ontbreken er wat momenten.

    Wat ik niet snap is waarom ze het publiek zo losjes hebben gezet, terwijl als je de originele beelden van het concert bekijkt - en ook van andere concerten trouwens - zie je dat mensen toch veel dichter op elkaar gedrukt staan. Haalt het realisme behoorlijk weg.

    Rami Malek zet een goede rol neer, maar heeft duidelijk veel moeite met zijn nep voortanden. Dat hadden ze misschien iets minder overdreven moeten doen.

    Leuk vermaak, maar geen biopic. Wel fantastisch geluid trouwens, en dat is bij een film als deze wel een dikke plus.

  5. #5555

    Standaard

    The Void (2017)

    Horrorfilm met een sterke Lovecraft vibe die leentjebuur doet bij o.a. The Thing, Hellraiser en met name Event Horizon. Met dat soort invloeden en goede practical effects zou je met een topfilm te maken kunnen hebben. Jammer genoeg dondert het script gaandeweg hopeloos in elkaar. De film had erg veel potentie, als de filmmakers de Lovecraft connectie verder hadden doorgedrukt.

  6. #5556

    Standaard

    Wonder Woman (2017)

    Toen deze film uitkwam, vernam ik overwegend positieve verhalen. Ik was daarom best benieuwd hoe deze DC-comic adaptation uit zou pakken. Het begon eigenlijk best goed; vlotte actie, mooie locaties en een hoofdrolspeelster (Gal Gadot) die haar rol prima vervult (met als bonus dat ze er niet onaardig uit ziet.).

    Vervolgens sleepte het verhaal zich vrij langzaam en langdradig voort. Steeds een onderbreking, een rustmoment of een komische scene. De Marvels geven je bijna geen adempauze. Ik verveelde me zelfs af en toe. De vaart kwam er maar niet in.

    De eindbaas vond ik ronduit triest en totaal niet dreigend. Het vermaakte me en daar is ook alles mee gezegd. De superlatieven snap ik dat ook niet zo. Het wil maar niet vlotten met de DC verfilmingen. Zelfs de 3D wist voor mij de film niet naar een hoger plan te duwen.

    6,8

  7. #5557

    Standaard

    The Walk (2015)

    Ok, ik geef toe; deze film had ik nooit gekocht als deze niet in 3D was uitgebracht. Ik las overwegend goede verhalen over de 3D dus ik wilde deze wel proberen. Het is een waargebeurd verhaal over een fransman (gespeeld door Joseph Gordon-Levitt met een irritant Frans accent) die over een koord illegaal tussen gebouwen wil lopen. Hij heeft zijn zinnen gezet op de Twin Towers.

    Het verhaal is luchtig, met humor, wat liefde en met Amerikanen die Franse accentjes nadoen. Niet echt waar ik warm voor loop. Echter, de 3D is haarscherp en erg mooi gedaan. So far so good.

    Als de film eenmaal is aanbeland bij de daadwerkelijke "walk", is het onmogelijk om relaxed voor de tv te zitten. Ik keek de film met m'n vriendin en we zaten letterlijk met natte klamme handjes te kijken. De diepte en hoogtegevoel is subliem in 3D!! Wat een ervaring. Geen horrorfilm heeft dat voor elkaar gekregen. Als je ook maar een grammetje angst hebt voor hoogte, dan grijpt deze film je, zeker op het einde, bij de lurven. Erg tof! Deze moet je gewoon in 3D zien.

    8,3

  8. #5558

    Standaard

    Heb je de docu Man on Wire ook ooit gezien? Ik ben dan wel benieuwd hoe deze film zich tot het echte verhaal verhoudt. Hoe gedramatiseerd en 'Amerikaans' is de film? Ik heb de stap nog niet gezet om ze te bekijken, het maar lijkt me een interessante double-bill.

    Pas geleden heb ik ook de docu Free Solo gezien. Geeft je ook klamme handjes. Dat doet me hier dan aan denken. Helaas was die niet in 3D.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  9. #5559

    Standaard

    Man on Wire of niet gezien. Dat gaat nog wel gebeuren. Vond het al vreemd dat de extra's van The Walk geen archiefbeelden lieten zien. De film is behoorlijk Amerikaans. Vooral die Franse accentjes trek ik slecht. Maar de 3D tijdens het slot maakt alles in een klap goed. Echt spectaculair.

  10. #5560

    Standaard

    Kalifornia (1993)

    Retesterke film met o.a Brad Pitt, David van X-files en Juliette Lewis over een roadtrip met een seriemoordenaar. Geen idee waarom deze film slechts 6,7 scoort op IMDB, maar ik vond 'm van begin tot eind boeiend.

  11. #5561

    Standaard

    Suspiria (1977)

    Het ziet er allemaal schitterend uit. Visueel gezien is het niets minder dan een kunstwerk. Maar die muziek.... niets mis met de muziek op zichzelf, maar het verschil in geluidsniveau tussen de dialogen en de muziek is absurd. Ik heb de hele film met de afstandsbediening in de hand gezeten, om enerzijds iets te kunnen verstaan als er gesproken werd en anderzijds geen boze buren aan de deur te krijgen.

    Kan me toch niet voorstellen dat dit echt de bedoeling was van de filmmaker.

  12. #5562

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcccc Bekijk bericht
    Suspiria (1977)

    Kan me toch niet voorstellen dat dit echt de bedoeling was van de filmmaker.
    Nee, ik denk Argento maar wat aanrommelde....

  13. #5563

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Nee, ik denk Argento maar wat aanrommelde....
    Zou me niks verbazen als het een technische fout was. Het verschil in geluidsniveau is absurd. De film is visueel perfect, maar qua geluid een rommeltje.

    Overigens is de muziek wel ijzersterk, het gaat me puur om het volume. Ik keek de film zonder ondertitels, en het was echt dikke ellende om constant het geluidsniveau aan te moeten passen.

    Als het bewust zo gedaan is, is het een slecht idee geweest.

  14. #5564

    Standaard

    Hoe heb je de film gezien? Welke blu-ray? Ik heb 2 uitgaves op bd en een uitgave op dvd. Zelf ervaar ik dat probleem niet. Dus ik ben wel benieuwd.

    De bd,s hebben ook diverse geluidssporen. Wellicht dat het switchen tussen de sporen een oplossing bied?
    Laatst aangepast door Melzz : 06-01-2019 om 19:45

  15. #5565

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Hoe heb je de film gezien? Welke blu-ray? Ik heb 2 uitgaves op bd en een uitgave op dvd. Zelf ervaar ik dat probleem niet. Dus ik ben wel benieuwd.
    Blu Ray van Cinema Classics. Ik zie deze klacht al googlend een enkele keer voorbij komen, maar de meeste zoekresultaten gaan toch vooral over hoe goed de muziek is

    Overigens kijk ik via de PS4 en die heeft er om de één of andere reden wel een handje van om dialoog vaak zachter af te spelen dan filmmuziek.
    Laatst aangepast door Marcccc : 06-01-2019 om 19:55

  16. #5566

    Standaard

    Hannibal - Seizoen 1 t/m 3


    Ik begon aan het eerste seizoen samen met mijn vriendin. We deden bijzonder lang over de eerste helft. We kwamen er maar niet in. Ik vond het te fragmentarisch. Er kwamen allerlei over-the-top moorden voorbij, teveel om het enigszins geloofwaardig te houden. Ik miste ook spanning. De periode tussen afleveringen duurde steeds langer en mijn vriendin gaf aan af te haken. Ik ging alleen verder en het lullige is, het werd daarna alleen maar beter. De tweede helft van het eerste seizoen werd beter en beter.


    Bij het tweede seizoen was ik volledig om en verslaafd. Ik verslond het tweede seizoen. Er was veel meer spanning en er kwam een veel duidelijkere lijn in het verhaal. Het derde seizoen verslond ik ook in een rap tempo. Ik ben een groot fan van Mads Mikkelsen en in deze serie is hij ook weer fantastisch. Ik durf zelfs te beweren de beste Hannibal vertolking. De rest van de cast is ook zeer indrukwekkend. Ik moest wat wennen aan Hugh Dacy als Will Graham maar hij wist me uiteindelijk ook te overtuigen. Een eervolle vermelding voor Eddie (L)izzard die een genot was om naar te kijken.


    De stilering vond ik ook erg goed gedaan. Dromerig en stijlvol. De vele verwijzingen naar de films, vond ik ook erg leuk. De tweede helft van het derde seizoen is eigenlijk een langdurige versie van Red Dragon/Manhunter. Tof! De serie bewandeld wegen die veel minder aan de orde kwamen in de films. Met name de relatie met Hannibal en Will staat centraal. Het einde van het derde seizoen is ook zeer bevredigend. Echt een topserie die wat doorzettingsvermogen kost. Voor een serie zijn de beelden ook erg expliciet. Dikke aanrader.


    Seizoen 1: 7,2
    Seizoen 2: 8,8
    Seizoen 3: 10

  17. #5567

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcccc Bekijk bericht
    Blu Ray van Cinema Classics. Ik zie deze klacht al googlend een enkele keer voorbij komen, maar de meeste zoekresultaten gaan toch vooral over hoe goed de muziek is
    Ik dacht dat ik toch wel aardig op de hoogte was van de verschillende uitgaves maar ik ken geen uitgave van Cinema Classics. Bij dvdcompare, zie ik die uitgave ook niet staan:
    http://www.dvdcompare.net/comparison....php?fid=20118

    In 2018 zijn er twee restauraties uitgebracht. In de UK (Cult Films) en in de US (Synapse). Beide versies heb ik gezien en hebben geen problemen met het geluid. Daar staan ook meerdere geluidssporen op. Het lijkt me dan dat er wat mis is met jouw uitgave.

  18. #5568

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Ik dacht dat ik toch wel aardig op de hoogte was van de verschillende uitgaves maar ik ken geen uitgave van Cinema Classics. Bij dvdcompare, zie ik die uitgave ook niet staan:
    http://www.dvdcompare.net/comparison....php?fid=20118

    In 2018 zijn er twee restauraties uitgebracht. In de UK (Cult Films) en in de US (Synapse). Beide versies heb ik gezien en hebben geen problemen met het geluid. Daar staan ook meerdere geluidssporen op. Het lijkt me dan dat er wat mis is met jouw uitgave.
    is de oude Nouveaux uitgave, op de box staat Cinema Classics maar is niet de uitgever.

  19. #5569

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door riny Bekijk bericht
    is de oude Nouveaux uitgave, op de box staat Cinema Classics maar is niet de uitgever.
    Heb die uitgave ook.Pas nog gekeken,maar mij is niks raars opgevallen aan het geluid.

  20. #5570

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Hannibal - Seizoen 1 t/m 3


    Ik begon aan het eerste seizoen samen met mijn vriendin. We deden bijzonder lang over de eerste helft. We kwamen er maar niet in. Ik vond het te fragmentarisch. Er kwamen allerlei over-the-top moorden voorbij, teveel om het enigszins geloofwaardig te houden. Ik miste ook spanning. De periode tussen afleveringen duurde steeds langer en mijn vriendin gaf aan af te haken. Ik ging alleen verder en het lullige is, het werd daarna alleen maar beter. De tweede helft van het eerste seizoen werd beter en beter.


    Bij het tweede seizoen was ik volledig om en verslaafd. Ik verslond het tweede seizoen. Er was veel meer spanning en er kwam een veel duidelijkere lijn in het verhaal. Het derde seizoen verslond ik ook in een rap tempo. Ik ben een groot fan van Mads Mikkelsen en in deze serie is hij ook weer fantastisch. Ik durf zelfs te beweren de beste Hannibal vertolking. De rest van de cast is ook zeer indrukwekkend. Ik moest wat wennen aan Hugh Dacy als Will Graham maar hij wist me uiteindelijk ook te overtuigen. Een eervolle vermelding voor Eddie (L)izzard die een genot was om naar te kijken.


    De stilering vond ik ook erg goed gedaan. Dromerig en stijlvol. De vele verwijzingen naar de films, vond ik ook erg leuk. De tweede helft van het derde seizoen is eigenlijk een langdurige versie van Red Dragon/Manhunter. Tof! De serie bewandeld wegen die veel minder aan de orde kwamen in de films. Met name de relatie met Hannibal en Will staat centraal. Het einde van het derde seizoen is ook zeer bevredigend. Echt een topserie die wat doorzettingsvermogen kost. Voor een serie zijn de beelden ook erg expliciet. Dikke aanrader.


    Seizoen 1: 7,2
    Seizoen 2: 8,8
    Seizoen 3: 10
    Thanks voor de tip, twijfelde al een tijdje om er aan te beginnen, maar dit heeft mij over de streep getrokken. Zie dat hij nu ook op Netflix staat.

  21. #5571

    Standaard

    Apostle (Gareth Evans, 2018)
    Van de regisseur van The Raid 1 en 2, dit keer aanzienlijk minder actie maar wel een lekker creepy sfeertje. Verhaal draait om een religieuze sekte en kent een sterke opbouw, op een gegeven moment ook nog wel een wending die ik niet direct had verwacht. Persoonlijk had het van mij bij vlagen iets minder ranzig gemogen, maar prima Netflix Original! 7.2

  22. #5572

    Standaard

    Ik kan hem niet echt kwijt ergens dus ik zet hem maar hier neer:



    Wat een geweldige reclame dit.

  23. #5573

    Standaard

    Whiplash (2014)

    Toffe film over een jonge drummer die de goedkeuring zoekt van een leraar "from hell" gespeeld door J.K. Simmons. Behoorlijk over the top, maar wel leuk vermaak. Helaas met een zeer teleurstellend einde.

  24. #5574

  25. #5575

    Standaard

    Het voelt als een hangend einde. Een laf einde. De ontmoeting tussen Fletcher en Andrew nadat Fletcher ontslagen is, is jofel. Andrew heeft nog steeds respect voor Fletcher, Fletcher behandelt Andrew iets meer als een gelijke. Ik vond dat gesprek in het cafe mooi. Vervolgens blijkt Fletcher nog steeds Fletcher te zijn en krijg je de confrontatie tussen die twee, wanneer blijkt dat Fletcher wist dat hij dankzij Andrew ontslagen is. Ook mooi. Maar dan zakt het in elkaar als een pudding. Fletcher saboteert Andrew, maar Fletcher saboteert daarmee ook zichzelf. Onzin, dat zou hij nooit doen, daar is hij veel te zelf ingenomen voor. Andrew loopt weg, komt weer terug en start vervolgens een veel te lange drumsolo, en gedurende die solo... wat...? Gaan ze elkaar opeens waarderen? Respecteren? Moet dit Andrew's Charlie Parker moment zijn?

    Nope. Voor mij werkte het gewoon niet. Het was te makkelijk. Met name Fletcher was een veel te ingewikkeld karakter om opeens zo simplistisch te behandelen.

    Het voelt alsof de makers eigenlijk geen flauw idee hadden hoe ze het verhaal wilde eindigen en dus knoopten ze er maar een halfslachtig feelgood einde aan.
    Laatst aangepast door Marcccc : 19-01-2019 om 01:50

Pagina 223 van 235 EersteEerste ... 123173213219220221222223224225226227233 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •