Pagina 227 van 235 EersteEerste ... 127177217223224225226227228229230231 ... LaatsteLaatste
De resultaten 5.651 tot 5.675 van 5873 worden weergegeven.
  1. #5651

    Standaard Spider-Man: Homecoming (4K Ultra HD)

    Spider-Man Homecoming (A).jpg

    Film: 6,0
    Beeld: 8,0
    Geluid: 8,5


    Pfff, dat viel niet mee, deze Spider-Man versie. Een krappe 6, meer zit er voor mij niet in. Met name de acteerprestaties en dialogen waren ver beneden peil, maar kenners/fans zullen met droge ogen volhouden dat dat in dit soort films ondergeschikt is aan de actiescènes. En die waren er genoeg. Best heel knap in beeld gebracht, dat dan weer wel. Maar ik heb me vooral geërgerd aan Tom Holland als Peter Parker. Volledig onovertuigend en compleet verkeerd gecast. Ook Jacob Batalon als Ned vond ik heel irritant. Deze film haalt het niet bij de originele Spider-Man films waarmee de reeks ooit gestart is, met Tobey Maguire als Peter Parker. Jammer, ik had hier veel meer van verwacht.

    Ik heb de film in de 4K Ultra HD-versie bekeken, maar bijna nergens kreeg ik een wow-gevoel. Komt vooral ook omdat 80% van de film zich ’s avonds of ’s nachts of in donkere ruimtes afspeelt. Niet bepaald de meeste optimale omstandigheden om de meerwaarde t.o.v. de Blu-ray te laten zien. In de scènes overdag zie je wel iets meer kleurverzadiging, met name in de primaire kleuren rood, blauw en groen, maar daar blijft het bij.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  2. #5652

    Standaard

    Ruined Heart: Another Lovestory between a Criminal & a Whore (8/10)

    Het verhaal speelt zich af in Manilla, waar een crimineel het meisje van zijn baas moet beschermen maar liefde is blind en hij besluit met haar er vandoor te gaan.

    Wat je ook van de film vindt, een bijzondere film is het wel. Geen gesproken dialogen, wel veel, heel veel muziek. En dat alles gepropt in een film die zonder aftiteling net een uurtje aantikt. Blijkbaar is de film ook in 24 uur (!) opgenomen. Het voorstellen van de spelers gebeurt al op bijzonder fraaie wijze en ik was eigenlijk toen al verkocht voordat de film daadwerkelijk begon. Toegegeven, niet alle muziek is aan mij besteed, maar daar kan ik wel overheen komen omdat het allemaal erg sfeervol is. Als bonusje is een prachtige scene die ondersteund wordt door Pachelbel's Canon in D, heel mooi. Niet zo mooi als in My Sassy Girl, maar je hebt baas boven baas .

    De uitgave van Third Windows is een hele mooie, de limited edition komt met een aparte soundtrack. En één van de special features is 'Music Access' zodat je snel nogmaals een nummer kunt beluisteren nadat je de film hebt gezien. Niet voor iedereen vermoed ik, maar heb je zin in wat anders, dan is dit misschien een optie.

  3. #5653

    Standaard

    Deadlier than the Male (1967)

    In het verleden heb ik aardig wat Italiaanse James Bond rip offs gezien. Die maakten op mij weinig tot geen indruk. Deze Britse variant was echter voor mij een schot in de roos. Heerlijk campy en de vaart zat er goed in. Vrouwelijke huurmoordenaars met harpoengeweren, een megalomane superschurk incl. evil sidekick, de held met charmes en een geweldige soundtrack incl. titelsong die rechtstreeks uit een echte Bond had kunnen komen. Uiteraard heeft deze film niet het budget van zijn voorbeeld maar dat is echter geen enkel probleem want deze film neemt zichzelf niet heel serieus. Heerlijk vermaak.

    8,2



  4. #5654

    Standaard

    Die heb ik ook! Heb je ook de network uitgave? De film was mij ook goed bevallen, inderdaad een erg vermakelijke film.

  5. #5655

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Die heb ik ook! Heb je ook de network uitgave? De film was mij ook goed bevallen, inderdaad een erg vermakelijke film.
    Ja, die van Network. Leuke uitgave.

  6. #5656

    Standaard

    Mujo a.k.a. This Transient Life - Akio Jissoji - 1970

    Ik had al eerder mijn oog laten vallen op de mooie box van Arrow, genaamd The Buddhist Trilogy. Ik had geen idee of de films wat voor mij zouden zijn. Het leek me nogal erg arty. Toen de box tegen een redelijke prijs te koop was, heb ik toch deze blinde gok gewaagd. De eerste film uit de box is inmiddels gezien.

    Wow...dit was weer een. Een film die je verrast en van je sokken blaast. Het is inderdaad erg arty, oftwel bevreemdende kaders, afwijkende muziek en een zeer apart verhaal. De film duurt ook best lang (143 minuten) en is bij vlagen traag. Het is echter allemaal prima te volgen met een verhaal dat schokkende elementen bevat (incestueuze relatie tussen broer en zus, voyeurisme en zelfdoding). En dat alles met een boeddhistisch thema dat verlichting centraal heeft staan.

    Wat boeit deze film en wat is het mooi geschoten. Typisch een film die door je hoofd blijft spoken. De dag erna heb ik alle audiocommentaren beluisterd bij bepaalde scenes. Zeer interessant. Ik heb nog drie films tegoed die in deze box zitten. Dit eerste deel is in ieder geval al de ontdekking van 2020.

    9,2

  7. #5657

    Standaard

    Da 5 Bloods (Spike Lee, 2020)
    Een nieuwe Spike Lee is altijd wel iets om naar uit te kijken, dit keer ook direct beschikbaar op Netflix. Moet zeggen dat ik er een erg dubbel gevoel aan over heb gehouden. De film krijgt een goede metascore en wordt getipt als één van de Oscar kandidaten, blijkbaar mis ik iets want een topper is het in mijn optiek echt niet. De film is zeker origineel van opzet en het gebruik van (schokkende) echte beelden in combinatie met de zelf geschoten beelden werkt goed. Maar stoorde mij vooral aan enkele toevalligheden/ makkelijkheden in het verder goede script, dit was echt niet nodig. Als voorbeeld Je gaat midden in de rimboe zitten poepen en dan graaf je toevallig één van de goudstaven op... . Onnodig en van Lee verwacht je toch echt meer op dit punt. Verder snap ik de keuze niet helemaal om dezelfde acteurs in zowel het heden als in de flashbacks te gebruiken, terwijl er toch wel wat tijd tussenzit.

    Voor nu kom ik niet veel verder dan een vrij middelmatige beoordeling, iets wat je overigens op WiW (momenteel gemiddeld 6,6) en IMDB (gemiddeld 6,7) ook terugziet. Een behoorlijk verschil dus tussen de recensenten en de "gemiddelde kijker". 6.5

  8. #5658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Da 5 Bloods (Spike Lee, 2020)
    Een nieuwe Spike Lee is altijd wel iets om naar uit te kijken, dit keer ook direct beschikbaar op Netflix. Moet zeggen dat ik er een erg dubbel gevoel aan over heb gehouden. De film krijgt een goede metascore en wordt getipt als één van de Oscar kandidaten, blijkbaar mis ik iets want een topper is het in mijn optiek echt niet. De film is zeker origineel van opzet en het gebruik van (schokkende) echte beelden in combinatie met de zelf geschoten beelden werkt goed. Maar stoorde mij vooral aan enkele toevalligheden/ makkelijkheden in het verder goede script, dit was echt niet nodig. Als voorbeeld Je gaat midden in de rimboe zitten poepen en dan graaf je toevallig één van de goudstaven op... . Onnodig en van Lee verwacht je toch echt meer op dit punt. Verder snap ik de keuze niet helemaal om dezelfde acteurs in zowel het heden als in de flashbacks te gebruiken, terwijl er toch wel wat tijd tussenzit.

    Voor nu kom ik niet veel verder dan een vrij middelmatige beoordeling, iets wat je overigens op WiW (momenteel gemiddeld 6,6) en IMDB (gemiddeld 6,7) ook terugziet. Een behoorlijk verschil dus tussen de recensenten en de "gemiddelde kijker". 6.5
    Ik vond het zeer onevenwichtige film, waarbij (hele) goede stukken werden afgewisseld met (hele) slechte stukken. De 'geschiedenis' beelden vond ik bijvoorbeeld ijzersterk en aangrijpend, maar de vuurgevechten en een deel van het verhaal met de landmijn activisten matig. De toevalligheden vond ik ook een minpunt, maar jouw ander punt over dezelfde acteurs in het verleden en heden vond ik juist heel goed bedacht. Ik dacht dat ik ook op een 6,5 uitkwam. Overigens was de beeldkwaliteit weer prachtig....

  9. #5659

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik vond het zeer onevenwichtige film, waarbij (hele) goede stukken werden afgewisseld met (hele) slechte stukken. De 'geschiedenis' beelden vond ik bijvoorbeeld ijzersterk en aangrijpend, maar de vuurgevechten en een deel van het verhaal met de landmijn activisten matig. De toevalligheden vond ik ook een minpunt, maar jouw ander punt over dezelfde acteurs in het verleden en heden vond ik juist heel goed bedacht. Ik dacht dat ik ook op een 6,5 uitkwam. Overigens was de beeldkwaliteit weer prachtig....
    Zelfde acteurs is inderdaad op zijn minst origineel gedaan. Probleem zat hem er voor mij vooral in dat zij dan de zestigjarigen zijn en het andere hoofdpersonage in die scenes in de twintig is. En m.b.t. beeldkwaliteit: ook dit is bijzonder gedaan met vaak wisselende formaten en stijlen.

  10. #5660

    Standaard

    Gisteren gezien:

    Sneekweek
    Poging om een nederlandse Scream te maken, Verrassend doch vergezocht einde.

    De Poel
    Best boeiende nederhorror, al was de 2e helft soms ongeloofwaardig men bleef maar in het bos hangen "we blijven nog een dag" terwijl het voedsel op was en er een lijk lag te rotten....

    The MEG
    Ik had deze meer over de top verwacht; dat viel reuze mee. Aardig vermaak verder.

  11. #5661

    Standaard

    Deadly Manor - José Ramón Larraz - 1990

    Ik had deze film besteld en pas daarna ging ik wat reviews lezen. Die waren niet al te best dus mijn verwachtingen waren laag. Ik vond het echter een geweldige film. Alsof alle slasher clichés in een blender zijn gegooid. Het acteerwerk is wat houterig, de keuzes van de personages totaal onbegrijpelijk en er is verrekt weinig "slasher-actie". Maar het blijft interessant en verrassend. Qua sfeer zit het zeker wel goed. Ik heb de film direct nog een keer gekeken met een erg leuk audiocommentaar. Bizarre film die juist door zijn maffe keuzes een vrij originele "slasher" oplevert. Erg mee vermaakt.

    7,8

  12. #5662

    Standaard

    Welp (2014)
    Belgische horror.
    Aanrader! Groep welpen (scouts) gaan met 3 begeleiders de Ardennen in en jawel: in de bossen is het niet pluis.
    De film is niet ver over de grens opgenomen in Kasterlee (wat vrij dichtbij is en het wellicht daarom ook wat herkenbaarder/echter maakte?)
    Fraaie poster ook:

  13. #5663

    Standaard

    Windmill Massacre (2016)
    De titel is bijzonder goed. Het was inderdaad een massacre...bij een windmolen.
    Typisch een verstand op nul horror. Wel enigszins vermaakt al verslapt het richting het einde.

  14. #5664

    Standaard

    The Whip and the Body - Mario Bava - 1963

    Deze film van Mario Bava had ik nog nooit gezien. De berichten over de BluRays zijn helaas niet al te best. We zijn natuurlijk verwend met prachtige transfers van Bava klassiekers als Blood and Black Lace van Arrow. Mijn verwachtingen waren al iets naar beneden bijgesteld. De UK uitgave was in de aanbieding via de Arrow website en ik wilde de gok wel wagen. Op het internet kon ik ook geen reviews vinden met screenshots van de UK uitgave. Maar hoe slecht kan het zijn?

    Deze BD is verschrikkelijk. Dit is volgens mij wel de slechtste BluRay die ik bezit. De zwartwaarden zijn niet goed dus veel is vaalgrijs ipv zwart. Tijdens donkere scenes is er veel macroblocking te zien. Er hangt een soort groene zweem over veel scenes. Er zit weinig kleur in, het is flets en levenloos. Bava is een meester in het sfeervol belichten van scenes en je kan gewoon bedenken hoe er uit hoort te zien. Helaas blijft er echt niets van over.Ik vond het zo ermbarmelijk dat ik niet meer van de film kon genieten. De disk bevat wel leuke extra's. Er staan echter geen subs op dus de Italiaanse en Franse tracks kun je niet bekijken. Waardeloos. Geen woorden voor deze release. Heeft iemand dit echt goedgekeurd? Bizar.

  15. #5665

    Standaard

    Rosetta - Dardenne - 1999

    Ik had nog de set van A-film liggen op dvd. Twee films incl. een boekwerkje. Nooit gezien en ligt al jaren op de plank. Toch maar eens Rosetta opgezet. De film is eigenlijk precies wat ik er van verwachtte. Een troosteloze film over een vrij uitzichtloze situatie. Dit is precies het soort arthouse wat ik de laatste jaren heb vermeden. Ik snap de boodschap en deze films moeten er zeker zijn maar mijn god, wat was dit een taaie zit. De handheldcamera achtervolgt het hoofdpersonage Rosetta. Ze woont met haar alcoholistische moeder in een caravan op een camping. Ze probeert werk te vinden en dat lukt maar slecht. Ze sluit een vriendschap maar kan ze die behouden?

    Regen, goedkoop bier, slechte kapsels, modder, oude troep, wanhoop, armoede en kleurloos. Zomaar wat woorden om de film te beschrijven. Het geeft een realistisch beeld van de situatie. Maar ik kijk dit niet voor mijn lol. Waarom dan eigenlijk wel? En dat vraag ik me eigenlijk nog steeds af. Hier moet ik echt heel erg voor in de stemming zijn denk ik. Hier knap ik in ieder geval niet van op.

    5,5

  16. #5666

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Rosetta - Dardenne - 1999

    Ik had nog de set van A-film liggen op dvd. Twee films incl. een boekwerkje. Nooit gezien en ligt al jaren op de plank. Toch maar eens Rosetta opgezet. De film is eigenlijk precies wat ik er van verwachtte. Een troosteloze film over een vrij uitzichtloze situatie. Dit is precies het soort arthouse wat ik de laatste jaren heb vermeden. Ik snap de boodschap en deze films moeten er zeker zijn maar mijn god, wat was dit een taaie zit. De handheldcamera achtervolgt het hoofdpersonage Rosetta. Ze woont met haar alcoholistische moeder in een caravan op een camping. Ze probeert werk te vinden en dat lukt maar slecht. Ze sluit een vriendschap maar kan ze die behouden?

    Regen, goedkoop bier, slechte kapsels, modder, oude troep, wanhoop, armoede en kleurloos. Zomaar wat woorden om de film te beschrijven. Het geeft een realistisch beeld van de situatie. Maar ik kijk dit niet voor mijn lol. Waarom dan eigenlijk wel? En dat vraag ik me eigenlijk nog steeds af. Hier moet ik echt heel erg voor in de stemming zijn denk ik. Hier knap ik in ieder geval niet van op.

    5,5
    Dit is een heel goede opmerking. Ik probeer de laatste tijd vooraf steeds kritischer te worden of ikzelf een film wel echt wil zien, of dat ik het idee om te kijken heb gekregen omdat "deze zo goed bekend staat". Hoe jij deze film beschrijft, is voor mij al genoeg om te zeggen: nee.

    Het zal ongetwijfeld zo zijn dat ik dan enkele pareltjes mis, maar daartegenover staat dat ik veel trieste snurkfestijnen zal missen.

  17. #5667

    Standaard

    Ik vond Rosetta ronduit een afschuwelijke film. Een rondje Waals zelfbeklag.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  18. #5668

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Dit is een heel goede opmerking. Ik probeer de laatste tijd vooraf steeds kritischer te worden of ikzelf een film wel echt wil zien, of dat ik het idee om te kijken heb gekregen omdat "deze zo goed bekend staat". Hoe jij deze film beschrijft, is voor mij al genoeg om te zeggen: nee.

    Het zal ongetwijfeld zo zijn dat ik dan enkele pareltjes mis, maar daartegenover staat dat ik veel trieste snurkfestijnen zal missen.
    Dat klopt zeker. Mijn eigen smaak is onderhand wel gevormd en dus kijk ik inderdaad steeds meer waar mijn interesse naar uit gaat. Zware, taaie arthouse kijk ik steeds minder. Van de Dardenne brothers had ik nog nooit wat gezien en de dvd-set staat echt al jaren in mijn kast. Ik besloot het een kans te geven. Het is ongetwijfeld een prima film. In die zin, dat de makers een realistisch beeld hebben geschetst. Maar ik kon er niet van "genieten". Nu hoeft niet elke film even luchtig te zijn maar dit was voor mij een klokkijkfilm. Je denkt een kwartier verder te zijn terwijl in werkelijkheid je amper vijf minuten verder bent gekropen.

    Zo kan ik bv zeker genieten van Bergman. Nu heeft hij bv ook een vijf uur drama gemaakt over een stel met huwelijksproblemen. Dan pak ik toch vaker een titel van Arrow denk ik dan. Zo liggen er nog aardig wat potentiele snurkfestijnen op de plank.

  19. #5669

    Standaard

    Rosetta is dan misschien ook wel gelijk de meeste sombere uit hun hele oeuvre, al is geen van hun films vrolijk en gezellig. Dat doel hebben ze ook niet. Als je er met die blik of doelstelling ingaat, dan kun je inderdaad beter wat anders uit de kast trekken.

    Maar als je Shoah of het 7 uur durende Satantango van Bela Tarr aankunt, dan is Rosetta ineens een peuleschil
    Laatst aangepast door BigLebowski : 17-09-2020 om 10:34
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  20. #5670

    Standaard

    Fedora 8,5/10

    Meeslepende film van de magnifieke Billy Wilder.
    Ik heb 'm in het verleden weleens gezien (moet toch wel minimaal 10 jaar geleden zijn), maar kon de film destijds niet zo op waarde schatten als nu. Het belangrijkste plotpunt wist ik nog wel, maar dat heeft geen enkel effect gehad op het plezier dat ik aan de film beleefde. William Holden (in zijn zoveelste samenwerking met Wilder) is zoals altijd geweldig, hij werd gecast door Wilder "omdat hij de enige acteur van zijn leeftijd was die nog geen facelift had gehad" .
    Ik vind de opbouw van de film erg goed, ik wil niets weggeven, maar het steekt goed in elkaar. Ongelooflijk dat alle grote studios de film afwezen en Wilder bijna bedelend rond moest gaan om de film te maken. Er zitten nog een paar acteurs in die zichzelf spelen, ook heel leuk om te zien.

    De Eureka uitgave is prachtig, kijk zeker even naar de restauratie extra, dan zie je hoeveel de film opgeknapt is. Het boekje is ook een bron van informatie en zeker geen opvulling. Aanrader!

  21. #5671

  22. #5672

    Standaard

    En wat vond je ervan?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  23. #5673

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    En wat vond je ervan?
    Achter elke titel staat mijn sterrenwaardering.

    Het gros kende ik al, soms al jaren niet gezien en een enkele titel (Streets of Fire) voor het eerst.


    Dat laatste dacht ik ook van 'Class of 1984'.
    Toen ik een jaar of 10? was zag ik op video een film waarvan het einde jonge crimineel valt door een dak, komt in een strop terecht en hangt met dat ding om zn nek in een volle schoolzaal me is bijgebleven.
    Dat bleek dus deze film te zijn die ik nu, meer dan 30 jaar later, weer zag. Gezien de zaken die zich tegen het einde afspelen houtzaag op een werkbank zaagt een arm eraf en daarna wordt een delinquent en opgegooid, iemand in de fik en een auto die iemand vol ramt stond ik er van te kijken dat ik dat van mn ouders mocht zien


    Ook Streets of Fire er even uitlichten; prachtige stijl en mijn waardering voor wat men voor ogen had (een film/rockmusical), maar verhaaltechnisch geen hoogvlieger en achteraf verbaasde het me niet dat een van de songwriters ook voor Bonnie Tyler en Meatloaf e.e.a. geschreven/geproduceerd heeft (nee, niet perse een pré)


    Knight Moves en Fright Night scoren het hoogst. De eerste is een heerlijke thriller met de franse held Christophe(r) Lambert en de andere een heuse horror classic die niet snel verveelt (al blijft het lastig om Amanda 'Marcy uit Married...with children' Bearse in een totaal andere rol te zien)

    Owja, Bond.
    Meermaals had ik het gevoel naar een Austin Powers film te kijken; iets wat ik destijds niet had. Het concept Bond en de populariteit snap ik, maar er zijn weinig films die op zo'n slechte manier verouderen.
    Laatst aangepast door theThinWhiteDuke : 01-10-2020 om 09:39

  24. #5674

    Standaard

    Ik vind de Brosnan-Bonds ook niet goed opgedroogd. Die kan ik niet meer kijken (en ik vond ze eigenlijk nooit echt leuk). Die van Connery en Moore echter wel.

    Streets of Fire vergelijk ik steeds op de een of andere manier met The Warriors, die ik beter vind. Het zou een leuke double-bill opleveren.

  25. #5675

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Ik vind de Brosnan-Bonds ook niet goed opgedroogd. Die kan ik niet meer kijken (en ik vond ze eigenlijk nooit echt leuk). Die van Connery en Moore echter wel.

    Streets of Fire vergelijk ik steeds op de een of andere manier met The Warriors, die ik beter vind. Het zou een leuke double-bill opleveren.
    Die zijn allebei van Walter Hill.
    The Warriors vind ik een van de beste films ooit. Staat in mijn alltime top 20.

    De Brosnans heb ik ook nooit hoogvliegers gevonden. Enige reden dat ik deze zag is dat van alle films die de afgelopen weken hier in Eindhoven in de open lucht te zien was dit de beste was.
    2,5 ster was eigenlijk 0,5 teveel. Sfeer was wel goed.

Pagina 227 van 235 EersteEerste ... 127177217223224225226227228229230231 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •