Pagina 240 van 242 EersteEerste ... 140190230236237238239240241242 LaatsteLaatste
De resultaten 5.976 tot 6.000 van 6035 worden weergegeven.

Standaard

Zaterdag LONGLEGS (2024) gezien.

Silence of the Lambs meets Pennywise/The Joker (Heath Ledger variant).... met Nicolas Cage als finaal onberekenbare, doorgeflipte, maniakale seriemoordenaar....
    ...alhoewel, hij was niet aanwezig toen de moorden (telkens een compleet gezin) plaatsvonden, toch?

Net zoals in 'Lambs' een jonge FBI agente (Maika Monroe) die op de zaak wordt gezet....dankzij haar bijzonder intuitieve gaves.

De film (Speelt zich af in de 90's (en een beetje 70's)) heeft een bijzondere visuele stijl en boeit van de eerste tot de laatste minuut.

Een van de betere filmervaringen van de laatste jaren.

Standaard True Detective seizoen 4: Night Country | Blu-ray | Benelux-versie

Hallucinant, zeer vreemd en toch vallen alle stukjes op hun plaats.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

Standaard Bad Girls | Blu-ray | USA-versie

Blu-ray gevonden, niet zo heel goedkoop.

Standaard Nebraska (2013) (Blu-ray)

Nebraska (A).jpg

Nebraska (2013)

Soms zijn er van die films waar je niets van verwacht en die je compleet verrassen.
    "Nebraska" is er zo één. Per toeval onlangs gevonden bij de locale kringloopwinkel voor 3 euro.

Het verhaal:
    Een alcoholistische vader (Bruce Dern) denkt dat hij een miljoen dollar heeft gewonnen. Zijn familie probeert hem er echter van te weerhouden om de lange reis van Montana naar Nebraska te maken om zijn prijs in ontvangst te nemen. Zijn zoon, die niet gelooft dat hij het winnende lot heeft, wordt hierdoor gedwongen om met hem mee te reizen en hem uit de problemen te houden. Tegelijkertijd heeft hij de kans om de band met zijn vader na jaren weer aan te halen.

Zeer boeiende film met een geweldige acteerprestatie van Bruce Dern in de rol van de vader. De film is in zwart-wit geschoten en dat is een zeer geslaagde keuze, want dat maakt de grotendeels verlaten locaties waarin de film zich afspeelt, nog indrukwekkender. Ook de familieverhoudingen worden zeer treffend weergegeven, met zowel drama als (zwarte) humor. De film kon mij van begin tot eind boeien en dat overkomt mij niet zo vaak meer tegenwoordig.

Film: 8,9
    Beeld: 8,5
    Geluid: 7,0
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

Standaard

Net gekeken: Kingdom of the Planet of the Apes op Disney+
    Vermakelijk, wel benieuwd hoelang ze deze rebootreeks volhouden
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

Standaard Twister (1996) en Twisters (2024)

Eerst de eerste gekeken en een paar dagen later in de bios de tweede.

Ik ben nooit echt een fan van de eerste geweest; een redelijk vermakelijke film maar meer niet. Twisters is van hetzelfde niveau, leuk om een keer te zien. Wel aan te raden om ze een beetje na elkaar te kijken, dan zie je een paar leuke verwijzingen naar Twister (zoals Dorothy V, wit hemd, "I'm not back"etc . Wel een leuke twist (ja, kon het niet laten) dat Kate eerst in het 'verkeerde' team zit t.o.v. Twister . Ik zou beide een 6,5 geven.

Standaard 57 Seconds

Leuk tussendoortje, hoewel het nou niet geweldig is uitgewerkt. Hutcherson is net te licht om een film te dragen en Freeman kan dit in zijn slaap doen.

Standaard Kingdom of the Planet Of The Apes

Het blijven vermakelijke films. Sterke villian ook, al hangt dat er vanaf van welk perpectief je dat bekijkt . Goede keus van de makers om deze 'generaties later' te laten afspelen, al zal dit qua jaren meevallen omdat het vermoedelijk om generaties chimpansees gaan die met een levensduur van 35 jaar iets minder lang meegaan.

Standaard Dune part two | 4K | Benelux-versie

Waar het eerste deel ontieglijk traag was bij momenten, gaat het hier dan weer erg snel. Mooie visualisatie maar de inhoud is een beetje rommelig.

Standaard Borderlands

Ooit nog de game gespeeld, maar daar wist ik niet meer echt veel van. Onderhoudende film die er kleurrijk uit ziet. Ik zie dat de film op het internet niet geweldig ontvangen wordt (understatement) maar ik heb mij wel vermaakt. Ik denk wel dat de film beter gewerkt had met een R-rating; hopelijk komt er op disc nog zoiets uit.

Standaard The Garfield Movie | Blu-ray | NL-Scandinavische versie

Eigenlijk een leuke film omdat die toch iets toevoegt aan het Garfield-universum en toch het nodige respect opbrengt voor de legacy.

Standaard Supacell (serie)

Serie staat op Netflix. Zijn 6 delen, maar ik hoop (gezien het einde) toch wel op een vervolg.

Verhaal gaat erover dat een aantal mensen los van elkaar ontdekken dat ze krachten krijgen. Het hoe en waarom wordt langzamerhand duidelijker...

De serie deed mij een beetje denken aan Misfits, maar dan wel wat tammer (en zeker minder grof) en met iets meer budget.

Standaard Kaibutsu no kikori (aka Lumberjack the Monster)

Takashi Miike is toch wel één van de meest veelzijdige regisseurs aller tijden. Als je eens kijkt naar de variatie in zijn films, dan kan je niet anders dan respect hebben voor deze man. Deze film is mij dan ook goed bevallen. Met een sterk uitgangspunt (die later in de film duidelijker wordt) heeft Miike er weer een spannende thriller van gemaakt, waarbij de jacht op én door een seriemoordenaar wordt geopend. Aanrader, staat op Netflix.

Standaard Godzilla x Kong: The New Empire | 4K | Benelux-versie

Tja, wat kan je hier op zeggen? Een Oscar zullen ze niet winnen...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht

Tja, wat kan je hier op zeggen? Een Oscar zullen ze niet winnen...
    Tja, wat kan je hier op zeggen? Dit lijkt me echt een vreselijke film, totaal overbodig, ik ga deze niet eens kijken, totaal niet mijn genre en mijn smaak.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Tja, wat kan je hier op zeggen? Dit lijkt me echt een vreselijke film, totaal overbodig, ik ga deze niet eens kijken, totaal niet mijn genre en mijn smaak.
    Ik zal 'm nog wel gaan kijken omdat ik monstermovies meestal wel leuk vind (al heb ik een voorkeur voor de oudere). Godzilla Minus One is misschien dan wel iets voor je Marcel, een Japanse Godzilla film mét een goed verhaal die bij de laatste Oscars zelfs eentje gewonnen heeft voor beste visuele effecten, terwijl het een veel lager budget heeft dan andere 'Hollywood' films.

Standaard

Godzilla minus one vond ik ook heel goed

Standaard IF | 4K | Duitse versie

Man man man, wat een mooie film. Echt een prent om te koesteren.

Standaard In The Land Of Saints And Sinners

Zo zie je dat je nooit de moed moet verliezen...het kan: een nieuwe Liam Neeson film die boven het gemiddelde uit komt.

Finbar is een huurmoordenaar die in een klein rustig dorpje in Ierland woont. Ik zal verder geen spoilers plaatsen, maar je kunt wel raden dat het niet rustig blijft.
    Een film die na een pittig begin rustig aan doet, waarbij er wel steeds meer een onderhuidse spanning opgebouwd wordt die niet meer weggaat. Het beste idee was om de film in deze tijdperiode te laten afspelen. Hier waren de technische mogelijkheden natuurlijk minder ontwikkeld (krant i.p.v internet, geen mobiel etc) wat de spanning opdrijft. Dus jawel: aanrader!

Standaard Ju-on (aka Ju-on: The Curse)

Eindelijk begonnen aan de Ju-on box die Arrow een tijd geleden heeft uitgebracht. Netjes met de eerste film begonnen; Ju-on aka Ju-on: The Curse.

Griezelige film die mij goed bevallen is. Van alle horrorfilms zijn Aziatische bijna de enige die echt onder mijn huid kunnen gaan kruipen. Zeker de Ju-on films en deze is geen uitzondering met een aantal momenten die kippenvel bezorgen, ook vanwege het sterke gebruik van geluid. Het verhaal is even verwarrend, omdat Shimizu de film niet linair laat lopen, maar dat komt goed.

Beeld is niet geweldig, maar blijkbaar is het beste wat er is qua bron. Niet echt storend, wel opvallend. Het heeft verder geen effect op de beleving voor mij.

Hopelijk komend weekend deel 2 kijken.

Standaard Lady On A Train

Een vrouw zit in een trein en ziet onderweg een moord. Natuurlijk wordt ze niet geloofd door de politie, want ze weet niet waar het is gebeurd en wie is vermoord?
    Dan maar zelf op onderzoek uit.

De eerste film uit de Universal Noir 2 box van Indicator viel mij wat tegen. Comedy in een noir? En dan ook nog wat musical elementen erin? Bij mij kwam het niet aan, helaas. Misschien dat het komt omdat ik een andere verwachting van de film had. Het lag niet aan Deanna Durbin, die speelt prima. Ik had meer een serieuze film verwacht denk ik. Geen nood, er zitten nog 5 films in de box.

Standaard Civil War | 4K | USA-versie

Een film waar je toch even over moet nadenken, zeker wanneer het in Amerika al vaak niet heel veel heeft gescheeld of het was van daddem, je weet wel, een president die niet wil aftreden...

Standaard Jackpot!

In de toekomst is er een speciale loterij, waarbij het de vraag is of je wel het winnende lot wilt hebben...

Zelden een film gezien die exact is wat ik mij er bij voorstelde. Een beetje flauw, middelmatige actie, verhaal heeft weinig verrassingen, maar het is allemaal net onderhoudend genoeg om te kijken. Zeker leuker als we hier met z'n allen kijken. Ik kan John Cena sinds Peacemaker goed pruimen en met Awkwafina is er denk ik geen tussenweg: je vindt haar grappig of irritant. Ik behoor nog tot de eerste club, maar ik kan mij de tweede club ook goed voorstellen.

Staat op amazon prime.

Standaard Anyone But You

Romcom over...ja, maakt het uit? Het verhaal is standaard, het gaat om de uitvoering. En die is bij vlagen nog best onverwacht grappig. Ook al voelt het wat ongemakkelijk: Sweeney en Powell samen, iets klopt er niet. Toch dus best nog wel wat geslaagde grappen en het kijkt lekker weg.

Standaard Longlegs

Wat een film.

De sfeer in de film is heel erg goed gedaan. Constant dat broeierige alsof er elk moment wat kan gebeuren. Niet alleen door de ijzingwekkend goede score, maar ook zeker door de kleine slimmigheidjes in het camerawerk die de spanning meteen verhogen. Zoals het shot net niet in het midden op de persoon focussen, maar een klein beetje meer de deur laten zien.Zoals bij een shot het gezicht tot de ogen in beeld brengen. Zoals het gebruik van de ronde hoeken in het beeld. En zo zijn er nog meer.

En een heel sterk verhaal met een onverwachte ontknoping. Setting is ook erg goed gekozen. En ik vermeldde het laatst nog bij mijn post over de laatste Liam Neeson film, maar een film in een tijd waar de technische mogelijkheden minder ontwikkeld zijn (niet standaard een mobiel etc) kan de spanning ook opdrijven. Als je klem zit kan je niet even je mobieltje pakken om hulp in te roepen..

Ook sterk acteerwerk van de cast, zeker Maika Monroe, maar Nicolas Cage is (naast bijna onherkenbaar) echt fenomenaal.

UHD komt er zeker in. Het is nog te vroeg om de film van het jaar te benoemen, maar ik kan mij niet voorstellen dat deze niet in mijn top 3 staat. En ik weet dat (halve) horror films bij de Oscars niet populair zijn, maar het zou toch een schande zijn als deze helemaal geen nominaties krijgt.

Pagina 240 van 242 EersteEerste ... 140190230236237238239240241242 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten