Pagina 244 van 246 EersteEerste ... 144194234240241242243244245246 LaatsteLaatste
De resultaten 6.076 tot 6.100 van 6130 worden weergegeven.

Standaard Good Bye Lenin | Blu-ray | Duitse versie

Je kan het zelf zo gek niet bedenken...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

Standaard Clockstoppers | Blu-ray | USA-versie

Een lekkere ongecompliceerde SF-prent met een leuk gegeven.

Standaard The Marsh King's Daughter | Blu-ray | Benelux-versie

Beetje een slow burner, deze.

Standaard Dolores Claiborne | Blu-ray | UK-versie

Film die onder de huid gaat zitten...

Standaard Dead Reckoning (1946)

Ik ben begonnen aan de Indicator box van de Humphrey Bogart noirs; de eerste is Dead Reckoning.

Prima film met een klassieke femme fatale Lizabeth Scott waar ik zelf niet zo van gecharmeerd was. Maar goed, het verhaal is goed en Bogie is weer goed op z'n plek als koppige kapitein die gaat onderzoeken waarom zijn vriend weg is gelopen.

Laatst aangepast door rogue : 21-10-2024 om 09:43

Standaard Beetlejuice | 4K | Benelux-versie

Was voor mij een first time viewing. De eerste helft is zeer strak geregisseerd, de tweede verzandt wat in chaos.

Standaard Captain Phillips | 4K | USA-versie

Een zeer mooie 4K-upgrade!

Standaard Strange Darling

Ik had de trailer gezien en verwachtte een tweede Longlegs. Dat was Strange Darling niet, maar het was wel een geheel onverwachte film met een hele eigen sfeer. En dat bedoel ik positief. Willa Fitzgerald als The Lady en Kyle Gallner als The Demon acteren erg overtuigend en de spanning druipt er vanaf, ook dankzij de sterke soundtrack.
    En dat einde! Prachtig gefilmd.

Zal niet voor iedereen zijn, maar ik zou 'm zeker aanraden...

Standaard Sausage Party | 4K | Benelux-versie

Boertig en geinig tegelijk!

Standaard Downton Abbey - Seizoen 6 (Blu-ray)

Downton Abbey - Seizoen 6 (A).jpg

Downton Abbey - Seizoen 6

Wat een waardig afsluitend seizoen van deze voortreffelijke Britse serie! Ik heb genoten vanaf het begin tot het eind, alle zes seizoenen lang. In mijn ogen één van de beste TV-series ooit gemaakt, qua verhaal, qua acteerwerk en qua aankleding. En wie de onlangs overleden Dame Maggie Smith op haar best wil zien, moet deze serie zeker gaan bekijken!
    Jammer dat het al na zes seizoenen afgelopen is, maar gelukkig hebben we de speelfilms nog.

Verhaal: 10
    Beeld: 9,5
    Geluid: 8,0
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

Standaard Knock On Any Door (1949)

Knock On Any Door is de tweede film uit de Indicator box van de Humphrey Bogart noirs.

Een advocaat gaat een al bekende crimineel verdedigen die nu van een moord beschuldigd wordt.

Ik had hier een beetje moeite mee...Bogie als advocaat, het voelde gewoon niet goed voor mij. Daarbij kwam er wel erg veel schermtijd voor de verdachte (zijn verleden etc) gegeven werd, terwijl je de film natuurlijk kijkt voor Bogie. Een krappe voldoende.

Standaard Brothers (2024)

Wat een cast....o.a. . Josh Brolin, Peter Dinklage, Brendan Fraser en Glenn Close. Dan zijn de verwachtingen hooggespannen.

Het verhaal in deze actie-komedie gaat over een tweeling (
    Brolin en Dinklage, die verrassend geloofwaardig zijn als tweeling) die al vroeg van huis uit in de misdaad terecht komen.

Vaak flauw, maar er zitten wel wat leuke scenes in. En met zulke acteurs is er genoeg te zien.

.

Standaard Twisters | 4K | Italiaanse versie

Leuk entertainment maar wel veel van hetzelfde als de eerste film.

Standaard Star Trek: Picard - Seizoen 1 | 2020 | Blu-ray

Star Trek Picard - Seizoen 1 (A).jpg

Star Trek: Picard - Seizoen 1 (2020)

Het verhaal
    Jean-Luc Picard leidde een missie die de Romulanen van Romulus moest redden. Er vond echter een tragedie plaats, waardoor hij stopte bij Starfleet en zich terugtrok in zijn wijngaard. Nu voeren de Romulanen experimenten uit op mensen die een Borg zijn geweest. Een van die mensen is Dahj. Ze ontsnapt en komt in contact met Picard.

Wat vond ik ervan?
    Met series waarbij een hoofdpersoon uit commerciële overwegingen opeens een eigen serie krijgt en niet omdat hij zo interessant, is heb ik altijd wat moeite.Dat kan soms goed uitpakken, maar soms ook minder. Ik vond dit eerste seizoen van Star Trek Picard matig. Traag, weinig actie, een ingewikkeld verhaal, met zoals vaker het geval is met Amerikaanse science fiction series, een taalgebruik met veel niet-bestaande woorden en begrippen waarmee de vertaler ook niet echt overweg kon, waardoor je regelmatig het idee had: wat bedoelen ze, waar gaat het over? Ik denk dat je heel goed in het Star Trek-gebeuren thuis moet zijn om deze serie goed op zijn waarde te kunnen schatten. Dit soort series zouden eigenlijk voorafgegaan moeten worden met een samenvatting van wat er eerder is gebeurd en wie wie is. Hoeft maar vijf minuten te kosten. Zo maar aan deze serie beginnen terwijl je weinig of nooit eerder iets van Star Trek gezien hebt, is een lastige opgave.Ik weet nog niet of seizoen 2 daarin verbetering brengt.

Mijn cijfers
    Verhaal: 6,5
    Beeld: 7,5
    Geluid: 7,0
    Laatst aangepast door Marcel Hoeve : 28-10-2024 om 09:20
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht

Star Trek: Picard - Seizoen 1 (2020)

Het verhaal
    Jean-Luc Picard leidde een missie die de Romulanen van Romulus moest redden. Er vond echter een tragedie plaats, waardoor hij stopte bij Starfleet en zich terugtrok in zijn wijngaard. Nu voeren de Romulanen experimenten uit op mensen die een Borg zijn geweest. Een van die mensen is Dahj. Ze ontsnapt en komt in contact met Picard.

Wat vond ik ervan?
    Met series waarbij een hoofdpersoon uit commerciële overwegingen opeens een eigen serie krijgt en niet omdat hij zo interessant, is heb ik altijd wat moeite.Dat kan soms goed uitpakken, maar soms ook minder. Ik vond dit eerste seizoen van Star Trek Picard matig. Traag, weinig actie, een ingewikkeld verhaal, met zoals vaker het geval is met Amerikaanse science fiction series, een taalgebruik met veel niet-bestaande woorden en begrippen waarmee de vertaler ook niet echt overweg kon, waardoor je regelmatig het idee had: wat bedoelen ze, waar gaat het over? Ik denk dat je heel goed in het Star Trek-gebeuren thuis moet zijn om deze serie goed op zijn waarde te kunnen schatten. Dit soort series zouden eigenlijk voorafgegaan moeten worden met een samenvatting van wat er eerder is gebeurd en wie wie is. Hoeft maar vijf minuten te kosten. Zo maar aan deze serie beginnen terwijl je weinig of nooit eerder iets van Star Trek gezien hebt, is een lastige opgave.Ik weet nog niet of seizoen 2 daarin verbetering brengt.

Mijn cijfers
    Verhaal: 6,5
    Beeld: 7,5
    Dat soort recaps staan gewoon op youtube Marcel, zoals dit voorbeeld:

Ik gebruik ook regelmatig recaps van series waarvn er een nieuw seizoen is en ik het vorige meer dan een jaar geleden heb bekeken. Jammer dat de serie niet bevallen is, misschien helpt een recap voor je achtergrondinformatie.

Dit is wel best een vreemde opmerking imo gezien de populariteit van het karakter Picard: "Met series waarbij een hoofdpersoon uit commerciële overwegingen opeens een eigen serie krijgt en niet omdat hij zo interessant, is....". Maar goed, dat is jouw mening natuurlijk.

Standaard Woman Of The Hour (2023)

Het regiedebuut van Anna Kendrick en wat voor één!

De film volgt niet lineair een seriemoordenaar, terwijl we ook het personage van Kendrick zelf (een wannabe actrice) volgen. Gebaseerd op een waargebeurd verhaal.

IJzersterke film die echt onder je huid gaat zitten door de sfeer. en zeker ook door de acteerprestaties van Daniel Zovatto die de seriemoordenaar speelt. Zo heb ik in korte tijd wel een paar hele goed films over seriemoordenaars gezien: Long Legs, Strange Darling en dan deze.

Absolute aanrader; staat op Netflix.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Dat soort recaps staan gewoon op youtube Marcel, zoals dit voorbeeld:

Ik gebruik ook regelmatig recaps van series waarvn er een nieuw seizoen is en ik het vorige meer dan een jaar geleden heb bekeken. Jammer dat de serie niet bevallen is, misschien helpt een recap voor je achtergrondinformatie.

Dit is wel best een vreemde opmerking imo gezien de populariteit van het karakter Picard: "Met series waarbij een hoofdpersoon uit commerciële overwegingen opeens een eigen serie krijgt en niet omdat hij zo interessant, is....". Maar goed, dat is jouw mening natuurlijk.
    Dank voor de tip! Ik zal dan toch maar eens wat vaker op YouTube kijken, al is dat niet echt mijn favoriete informatiebron gezien de irritante reclameboodschappen die te pas en te onpas opduiken.

En wat Picard betreft: ik vind hem als personage in Star Trek niet zo boeiend, waarom kan ik niet echt uitleggen. Maar ja, al die productiemaatschappijen willen geld verdienen, dus krijg je van alles 'sequels', 'prequels' of hoe die dingen ook allemaal heten.

Standaard La Brea seizoen 1 | Blu-ray | USA-versie

Midden in Los Angeles slokt een zinkput een paar blokken gebouwen en verkeer met iedereen daarbij op. De overlevenden zijn door een soort scheur in het ruimte-tijdcontinuüm gevallen, en zijn nog altijd in Los Angeles... maar dan 10,000 jaar voor onze tijdrekening. Voer voor liefhebbers van series als Manifest en Lost.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Dank voor de tip! Ik zal dan toch maar eens wat vaker op YouTube kijken, al is dat niet echt mijn favoriete informatiebron gezien de irritante reclameboodschappen die te pas en te onpas opduiken.

En wat Picard betreft: ik vind hem als personage in Star Trek niet zo boeiend, waarom kan ik niet echt uitleggen. Maar ja, al die productiemaatschappijen willen geld verdienen, dus krijg je van alles 'sequels', 'prequels' of hoe die dingen ook allemaal heten.
    Seizoen 1 vond ik redelijk, maar zeker het derde seizoen is echt geweldig!

Standaard Trap | 4K | Duitse versie

Shyamalan blijft toch boeiende films maken.

Standaard The Harder They Fall (1956)

Beste film van de Bogart box. Aanrader!

Standaard Signs | 4K | USA-versie

Dát was lang geleden dat ik die nog eens gezien heb, zeg.

Standaard Belfast (2021) | Blu-ray

Belfast (A).jpg

Belfast (2021)

Het verhaal
    De negenjarige Buddy is gek op films en groeit op in de late jaren 60 in Belfast. Het is een turbulente periode voor het gezin uit de arbeidersklasse. Buddy wordt getuige van een land waarin grote chaos heerst. Intussen worstelen zijn ouders met de idee om Noord-Ierland te verlaten en een nieuw leven te beginnen.

Wat vond ik ervan?
    Wat een fijne film is dit! Het is zeker geen documentaire-achtig verhaal over de strijd tussen de protestanten en katholieken in Noord-Ierland eind jaren 60 van de vorige eeuw. In deze film van Kenneth Branagh staan de mensen centraal en in het bijzonder één protestantse familie en hoe zij omgaan met de verwikkelingen en rellen uit die periode en voor welke keuzes het hen plaatst, bijv. blijven of (tijdelijk) verhuizen naar Engeland. Dat maakt het een hele menselijke film en dat is iets wat mij altijd heel erg aanspreekt. Het is mooi verfilmd, grotendeels in zwart-wit, passend bij die periode. Leuk is ook om Caitríona Balfe, die wij voornamelijk kennen van haar rol als Claire Randall in de TV-serie "Outlander", nu eens in een andere rol te zien. Ook Judy Dench als de grootmoeder is weer een genot om naar te kijken.

Film: 8,5
    Beeld 9.0
    Geluid: 8,0

Standaard Bram Stoker's Dracula (1992) | Blu-ray

Bram Stoker's Dracula (A).jpg

Bram Stoker's Dracula (1992)

Het verhaal
    De jonge advocaat Harker krijgt de opdracht om een klant te bezoeken in Oost-Europa. Daar wordt hij gevangen gehouden door de graaf en vampier Dracula die afreist naar Londen, geobsedeerd door een foto van Harkers verloofde Mina. In Londen begint hij de jacht op Mina waarbij hij o.a. Mina's beste vriendin Lucy tot slachtoffer maakt. Lucy's vrienden slaan de handen ineen om deze vampier weg te jagen.

Wat vond ik ervan?
    Helemaal niks. Wat een vreselijke film is dit zeg! Na een half uur uitgezet. Het kon me niet boeien, het verhaal rammelde aan alle kanten, de cinematografie vond ik helemaal niks en niets leek erop dat het gauw zou verbeteren. Onbegrijpelijk dat deze film op IMDb een 7,4 krijgt. Hoe dan? Nee, deze film gaat uit de collectie. Jammer. Niet mijn ding.

Film: 3,0
    Beeld: 6,5

Standaard The Blair Witch Project

Omdat er een mooie editie uitkomt van Second Sight, wilde ik eerst de film maar eens opnieuw zien voor er weer een berg geld uitgegeven wordt . Ik herinner mij namelijk dat ik de film in het verleden niet echt speciaal vond.

Toevallig de DVD opgepikt en inderdaad, dat gevoel is er nog. Het begin is allemaal aardig, maar de verveling slaat redelijk snel toe. Natuurlijk is het wel een bijzondere film omdat het weliswaar niet de eerste found footage film is, maar wel eentje die een enorm commercieel succes was. Maar dat is niet genoeg voor mij om de nieuwe 4K te gaan kopen, helaas.

Pagina 244 van 246 EersteEerste ... 144194234240241242243244245246 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten