Pagina 3 van 235 EersteEerste 12345671353103 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 5873 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Waar heb je deze op dvd vandaan? Kom hem enkel voor belachelijke prijzen tegen.
    http://www.blokker.nl/webapp/wcs/sto...roductId=63344

    €6.99 bij de blokker.

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Gisteren en eergisteren:
    Ik durf zelfs te stellen dat de film een stuk minder is (of misschien helemaal niet goed werkt) wanneer je `m in 2D gaat kijken.
    Toevallig heb ik de trailer van Tron Legacy (staat op mijn Prince of Persia blu ray) en heb ik de trailer in 3d voor Narnia 3 3d gezien laatst in Pathe. Ik moet eerlijk zeggen dat de 3d van tron vet is en veel beter dan narnia in 3d, welke gewoon omgezet is uit 2d. Als 3d straks zo wordt en dan zonder bril, dan ben ik om.....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  3. #53

    Standaard

    Bedankt! Ga ik zo even langs de blokker.

  4. #54

    Standaard

    Black Swan - Darren Aronofsky (2010)
    Heb deze film gisteren gezien en wou hetgeen me werd gepresenteerd eerst laten bezinken alvorens ik hem zou reviewen. Was er niet over uit of het nu een meesterwerk was of een slechte film. Kende de regisseur inmiddels van zijn eerdere werk en vind hem te vergelijken met de gebroeders Coen met wie ik hetzelfde heb........"Of je vindt ze geweldig, of helemaal niks". In het geval van de broertjes Coen vind ik ze persoonlijk he-le-maal niks. De enige film die enigzins te pruimen is, is Raising Arizona.

    Met meneer Aronofsky had ik hetzelfde. De thema's van zijn film zijn ronduit origineel, er mist echter tot nu toe wat in de uitwerking van de films. Iets waardoor ze net niet blijven hangen. Zijn films worden alom geliefd, geloofd en bekroond. Exact hetzelfde als bij de broertjes Coen.

    Terug naar "Black Swan". Lovende kritieken alom voor deze film (ook op dit forum). Maar ik was toch wat behoedzaam. Ik zal, voor degenen die de film nog willen zien, niet al te veel ingaan op de inhoud, maar me beperken tot plussen en minnen en een eindoordeel.

    Alle spelers spelen werkelijk fan-tas-tisch. Van Portman, Cassel en Hershey mag je niets dan het beste verwachten. Maar Mila Kunis steelt toch echt de show. Van een sitcom-actrice naar acteren op dit niveau is werkelijk een grote stap die ze met verve neemt. Heel mysterieus en sexy. Chapeau!

    Het verhaal en toch weer de regie zijn de minpunten. Het is allemaal net te voorspelbaar. Binnen 15 minuten wist ik al waar het naartoe zou gaan. De art-deco met zijn spiegels ligt er ook te dik bovenop.

    Al met al brengt dit me weer terug bij het begin. Wat vind ik er nou van? De spelers krijgen allemaal een dikke vette 10. De rest scoort voor mij niet meer dan een 4. Mooi gemiddeld cijfer dacht ik zo....
    (7,0)
    "Pain or damage don't end the world. Or despair or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back".
    - Al Swearengen -

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wolverine Bekijk bericht
    Black Swan - Darren Aronofsky (2010)
    Binnen 15 minuten wist ik al waar het naartoe zou gaan. De art-deco met zijn spiegels ligt er ook te dik bovenop.


    (7,0)
    Helemaal mee eens. Tis allemaal te graphisch weergegeven, zo erg dat het eigenlijk stom en lachwekkend is. Geef mij repulsion maar. Ohja Portman krijgt denk ik wel een oscar voor deze rol.


  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wieba Bekijk bericht
    Helemaal mee eens. Tis allemaal te graphisch weergegeven, zo erg dat het eigenlijk stom en lachwekkend is. Geef mij repulsion maar. Ohja Portman krijgt denk ik wel een oscar voor deze rol.
    Kijk een medestander

    Die nominatie zit er wel in, maar zelfs dat is voor de hand liggend. Als Mila Kunis er nou ééntje zou krijgen voor haar bijrol........dan pas zou ik verrast zijn.
    "Pain or damage don't end the world. Or despair or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back".
    - Al Swearengen -

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Don van Straalen Bekijk bericht
    Geen enkel woord over de soundtrack? :'(

    Overigens wel een film die ik graag wil zien, al zijn de eerste recensies (behalve de jouwe dan) niet bijster positief.
    Inderdaad, Daft Punk is de enige reden waarom ik naar deze film zou gaan.


  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Ben de hele Bond reeks weer aan het herkijken en deze ook vandeweek gezien. Timothy Dalton vind ik zeker geen verkeerde Bond, had hem graag in meer Bond films gezien. Persoonlijk vind ik The living daylights leuker dan Licence to kill, al is die ook zeker te pruimen. Pierce Brosnan is natuurlijk ook persoonlijke smaak, maar Goldeneye was altijd een van de beste Bond films voor mij. Gaat dit jaar nog de speler in, maar kan me niet voorstellen dat ik hem nu veel minder ga vinden.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  9. #59

    Standaard

    Nog enkele films uit 2010 die ik nog wilde zien:

    492. Loong Boonmee raleuk chat (2010) 4.0
    493. Buried (2010)
    Buried (Rodrigo Cortés, 2010)

    Nadat ik een uurtje met Paul Conroy (Reynolds) in z'n kist had doorgebracht, had ik het wel gezien eigenlijk. Aan het einde van de film lijkt het er een beetje op alsof de schrijvers in paniek complicaties proberen toe te voegen om de spanning erin te houden en de 90 minuten vol te krijgen. Toch is Buried geen hele slechte film, want ten eerste is Reynolds uitstekend in chauffeur Paul Conroy die wakker wordt in een kist onder de grond. Voor een acteur is de situatie in Buried natuurlijk perfect om te laten zien wat je allemaal in huis hebt, en Reynolds brengt het er prima van af. Uiteindelijk is het commentaar op de rompslomp van de overheid een beetje te duidelijk aanwezig, en blijft de film maar door hameren op het punt wat deze probeert te maken. Dit werkt dan ook tot op een zekere hoogte, maar het is iets wat naar mening allemaal beter had gekund door de film gewoon een stuk korter te maken. Wel zijn er kudo's voor de regisseur en de cinematografie want de hele film speelt zich af in de kist, dit zorgt af en toe voor verrassende shots om afwisseling te behouden en het werkt uitstekend. Ondanks enkele onlogische keuzes van Conroy ( Slang in kist? Laten we hem verbranden!) en een script wat moeite moet doen om interessant te blijven is Buried toch wel een aardige film, maar niet zo goed als dat ik gehoopt had.

    6.0
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Thomas Gabriel Bekijk bericht
    Inderdaad, Daft Punk is de enige reden waarom ik naar deze film zou gaan.
    Nouja, de art-direction van de computerwereld (of wat het ook is) ziet er toch ook wel cool, en zal in IMAX / 3D wel helemaal indrukwekkend zijn.

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Don van Straalen Bekijk bericht
    Nog enkele films uit 2010 die ik nog wilde zien:

    492. Loong Boonmee raleuk chat (2010) 4.0
    Wat zegt je hart in plaats van je hoofd, Don? Voor mij is Uncle Boonmee Who Can Recall His Past Lives een meditatie op het leven, de dood en alles wat ervoor en erna gebeurt met je ziel. Zielsverhuizing? Misschien.

    Gewoon een film die je moet ondergaan en laat je vooral opzuigen door de beelden en geluiden om vervolgens na de film erover te discussiëren en te filosoferen. Oftewel geen Cinema die je moet doodanalyseren. Sowiezo alleen te bewonderen op het grote doek en niet downloaden.

    In mijn ogen gaat Apichatpong gewoon door waar die gebleven is. Vooral als je zijn oeuvre chronologische bekijkt. Korte films daargelaten. Boeddhistische thematiek, korte referentie naar eerdere films, twee verhalen die associates oproepen naar elkaar, verleden --> heden --> toekomst --> werkelijkheid --> droomwereld lopen dwars door elkaar heen. Oftewel voor mij ontzettend herkenbaar en tegelijk hallucinerend.

  11. #61

    Standaard

    Volgens mij kijkt Don van Straalen zo'n 99% via download (en dat op een dvd-forum). Ik kan me inderdaad voorstellen dat je daardoor niet altijd een film optimaal bekijkt.

  12. #62

    Standaard

    Ook nog gekeken gister, veel tijd zo in de vakantie

    120. Devil (John Erick Dowdle, 2010) :: 6.0
    Devil is de eerst film in 'The Night Chronicles' een reeks films geproduceerd door M. Night Shyamalan die ook het verhaal voor de film bedacht maar de regie uit handen heeft gegeven. De laatste drie films waar Shyamalan een vinger in de pap had heb ik niet afgekeken dus het viel mij alleszins mee. Er zit een leuk verhaaltje in en de spanning zit er ook goed in met name de scenes in de lift. Alleen jammer van die gestoorde mexicaan als beveiliger dat vond ik echt niet kunnen. Verder was de film veels te oppervlakkig om echt interessant te worden. Dus ik was blij dat hij maar 85 minuten duurde. Langer kan je het gewoon niet interessant houden.
    121. Law Abiding Citizen (F. Gary Gray, 2009) :: 7.8
    De eerste keer dat ik deze zag was vorig jaar in de bioscoop. Toen was ik nogal onder de indruk van de 100% pure vet-heid die deze film gewoon heeft. Na een tweede kijkbeurt is dit nog steeds wel zo maar ben ik er toch achter dat er niet zoveel achter die 100% brute vet-heid en geweld zit. Leuk om te kijken om het geweld en de actie. Verder nog wel een redelijk orgineel standpunt en verhaal is verder wel goed uitgewerkt. Goede rol van Colm Meaney ook.
    122. Buried (Rodrigo Cortés, 2010) :: 8.0
    Als er een Oscar was voor de meest innovatieve, de meest orginele en de meest slim bedachte film dan zou Buried deze Oscar winnen. Nog nooit heb ik een reggiseur een film die zo is opgebouwd 95 minuten interessant zien houden. De film bevat gewoon super veel spanning en mede door een prachtige, echt super goed geacteerde rol van Ryan Reynolds leef je gewoon echt mee met Paul Conroy. Toen je film afgelopen was voelde ik gewoon met hem mee, voelde ik de pijn en was ik gewoon stil. Ik voelde het gewoon in mijn maag. Het is een hele tijd geleden dat een film zoveel indruk op mij gemaakt heeft. Buried is voor mij de meest innovatieve film van 2010 en eindelijk weer eens iets echt nieuws in Hollywood, al is het dan van een Spaanse reggiseur en scenarist.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  13. #63

    Standaard

    Eergisteren de dvd van Splice gezien.

    Na het zien van de trailer in de bios afgelopen augustus, leek mij dit een boeiende film. Maar ik wist verder ook niet wat ik ervan moest verwachten. Ik dacht dat het idee van de film beter zou zijn dan de uitwerking. Op IMDb krijgt de film maar een 6,3 en op MovieMeter.nl maar 2,5/5! Dus ja...
    Maar ik kwam bedrogen uit! Wat een geweldige film is dit! Ik was na afloop behoorlijk onder de indruk en had moeite om in slaap te komen toen ik in bed lag.
    Het lijkt wel of alles klopt in de film. De acteurs, de sfx, kleine independant film met 2 bekende namen (Sarah Polley en Adrien Brody), de sfeer, de sound. Voor mij is dit de film van het jaar.

    Ik heb veel kritiek gelezen op de film (op MoMe) dat het een ongeloofwaardig verhaal is en dus niks etc. Tsja, dat kun je denk ik over bijna alle films zeggen, vrees ik
    Persoonlijk een film om te koesteren en een goede bluray ervan zien te vinden met nl subs.

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Wat zegt je hart in plaats van je hoofd, Don? Voor mij is Uncle Boonmee Who Can Recall His Past Lives een meditatie op het leven, de dood en alles wat ervoor en erna gebeurt met je ziel. Zielsverhuizing? Misschien.

    Gewoon een film die je moet ondergaan en laat je vooral opzuigen door de beelden en geluiden om vervolgens na de film erover te discussiëren en te filosoferen. Oftewel geen Cinema die je moet doodanalyseren. Sowiezo alleen te bewonderen op het grote doek en niet downloaden.
    Toen de film draaide in het filmhuis heb ik deze helaas niet kunnen zien, al had ik toen wel graag gegaan. Kan me voorstellen dat deze op het grote doek een stuk beter overkomt.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    In mijn ogen gaat Apichatpong gewoon door waar die gebleven is. Vooral als je zijn oeuvre chronologische bekijkt. -knip-
    Heb het overige werk van Apichatpong niet gezien, dus daar kan ik verder niet over oordelen. Ik vond de thema's van de film wel mooi, maar vanwege het lak aan duidelijk structuur had ik moeite om m'n aandacht erbij te houden. Maar dit alles is natuurlijk puur persoonlijk en mocht ik de film ooit nog eens zien kan ik hem wellicht beter waarderen of vind ik hem nog steeds pretentieus en saai. Only time will tell.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Volgens mij kijkt Don van Straalen zo'n 99% via download (en dat op een dvd-forum). Ik kan me inderdaad voorstellen dat je daardoor niet altijd een film optimaal bekijkt.
    Volgens WiW is dat slechts 75,3% Zonder dollen: ik snap waar je op doelt, maar het komt vrijwel nooit voor dat ik een film in mindere kwaliteit dan een dvd kijk. Je mag er van mij gerust op neerkijken.

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Don van Straalen Bekijk bericht
    Geen enkel woord over de soundtrack? :'(
    Nee
    Ik vond `m wel ok maar ook op veel momenten niet bij de film passen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Waar heb je deze op dvd vandaan? Kom hem enkel voor belachelijke prijzen tegen.
    heb `m destijds bij de Film Valley gekregen
    Laatst aangepast door TheGodfather : 25-12-2010 om 14:02
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  16. #66

    Standaard

    From Paris With Love.

    Heerlijke rol van Travolta. Prima gecast. Ook de kennismaking met Rhys vond ik best te pruimen. Beetje dun verhaal maar dat maakt mij nooit zo heel veel uit. De actie, op momenten over the top was geweldig alsmede de spanning op het eind. Over het einde gesproken: erg indrukwekkend. Onverwacht.

    8.0

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Don van Straalen Bekijk bericht
    Volgens WiW is dat slechts 75,3% Zonder dollen: ik snap waar je op doelt, maar het komt vrijwel nooit voor dat ik een film in mindere kwaliteit dan een dvd kijk. Je mag er van mij gerust op neerkijken.
    Het is een beetje vreemd dat iemand die duidelijk een voorstander is van piraterij op een DVD forum rondhangt waar het grootste deel van de leden er juist tegen is. Dus niet zozeer gaat het erom in welke kwaliteit je je films kijkt.
    "That's not the director's cut, that's called "The Asshole, Dredge Up Anything You Fucking Can, Put It Out There, and Let Some Schmuck Look at It for $13.99 Cut." -- Shane Black

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jan_tran Bekijk bericht
    Het is een beetje vreemd dat iemand die duidelijk een voorstander is van piraterij op een DVD forum rondhangt waar het grootste deel van de leden er juist tegen is. Dus niet zozeer gaat het erom in welke kwaliteit je je films kijkt.
    +1

  19. #69

    Standaard

    Skyline

    Van de makers van AVPR!
    Uniek is het wel, het is namelijk een film waarbij je de aliens toejuicht, de acteurs spelen zo slecht dat je gewoon wilt dat ze sterven.

    3

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jan_tran Bekijk bericht
    Het is een beetje vreemd dat iemand die duidelijk een voorstander is van piraterij op een DVD forum rondhangt waar het grootste deel van de leden er juist tegen is. Dus niet zozeer gaat het erom in welke kwaliteit je je films kijkt.
    Nouja, Melzz had het over het optimaal bekijken van een film, dus vandaar mijn opmerking over kwaliteit. Maar goed, het is inderdaad verder geen discussiepunt. Ten eerste omdat ik er vrijwel alleen in zal staan en ten tweede omdat het op dit forum niet gewaardeerd wordt.

  21. #71

    Standaard

    Meshi (Repast) Mikio Naruse - 1951

    Eerste kennismaking met het werk van Naruse heeft me toch wel positief verrast. De mate waarin Naruse zich focust op de meest simpele dingen in het leven intrigeert enorm. Ook zijn specifieke kijk op de vrouwenrol in dit alles is niet alleen verassend, het werkt gewoon erg goed voor het plot. Het verhaal deed me sterk denken aan A Streetcar Named Desire, al speelt in die film Marlon Brando dé hoofdrol. Ik vind het lastig dit een aanrader te noemen, maar het is zeker wel een film die de moeite waard is, ben benieuwd naar de andere 2 films uit de box.

  22. #72

    Standaard

    Marketa Lazarová - Frantisek Vlacil (1967)

    Een van de krachtigste en meest visueel imponerende films die ik in tijden heb gezien. Met recht een "vergeten" meesterwerk. Ik las dat het verhaal erg lastig te volgen is en dat is bij vlagen ook zo maar na afloop valt alles mooi op zijn plaats. Doet erg denken aan Zerkalo van Tarkovsky. De beelden zijn poëtisch, indringend en luguber.

    On de middeleeuwen vechten verschillende clans met elkaar, zijn er intriges, ontvoeringen en verboden liefdes. Een film die moeilijk in woorden valt samen te vatten maar die je moet ondergaan. Een grote aanrader, zo op het einde van het jaar. Wat een beelden en prachtige composities. En dan de muziek, ijzingwekkend mooi.

    9.5

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Marketa Lazarová - Frantisek Vlacil (1967)

    Een van de krachtigste en meest visueel imponerende films die ik in tijden heb gezien. Met recht een "vergeten" meesterwerk. Ik las dat het verhaal erg lastig te volgen is en dat is bij vlagen ook zo maar na afloop valt alles mooi op zijn plaats. Doet erg denken aan Zerkalo van Tarkovsky. De beelden zijn poëtisch, indringend en luguber.

    On de middeleeuwen vechten verschillende clans met elkaar, zijn er intriges, ontvoeringen en verboden liefdes. Een film die moeilijk in woorden valt samen te vatten maar die je moet ondergaan. Een grote aanrader, zo op het einde van het jaar. Wat een beelden en prachtige composities. En dan de muziek, ijzingwekkend mooi.

    9.5
    Vertel, waar is die momenteel voor een leuk prijsje te verkrijgen!?

    edit: oh, ik zie hem al bij Amazon.co.uk Hoe is de dvd kwaliteit?
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Vertel, waar is die momenteel voor een leuk prijsje te verkrijgen!?

    edit: oh, ik zie hem al bij Amazon.co.uk Hoe is de dvd kwaliteit?
    Je kan hem los kopen maar ik heb deze boxset gekocht, een aanrader:



    Valley of the Bees is ook een uitstekende film, de andere twee (waaronder 1 docu over de regisseur) moet ik nog zien.

    Hier enkele zeer goede reviews incl screenshots:

    http://homecinema.thedigitalfix.co.u...ontentid=66538

    http://www.dvdbeaver.com/film2/DVDRe...a_lazarova.htm

  25. #75

    Standaard

    You Will Meet a Tall Dark Stranger (Woody Allen, 2010)
    De nieuwste film van Woody Allen wordt over het algemeen niet heel goed ontvangen, toch heb ik me er weer prima mee vermaakt. Verder geen verrassingen, eigenlijk precies wat je van een (recente) Allen film kan verwachten. Een leuke cast, sterke dialogen en de nodige typische Allen humor. Van mij mag de beste man nog een tijdje doorgaan met films maken! 7.5

    It's a Wonderful Life (Frank Capra, 1946)
    Erg genoten van deze ultieme feelgood kerstfilm! Verhaal doet het nog steeds goed, normaal moet ik het niet zo hebben van mierzoete films, maar hier stoorde het me eigenlijk helemaal niet. Heb de film zelf nog niet in mijn collectie, maar dat gaat zeker nog wel gebeuren, dit kon weleens een jaarlijkse herhaling gaan worden rond de kerst. 8.5

Pagina 3 van 235 EersteEerste 12345671353103 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •