Pagina 4 van 235 EersteEerste 123456781454104 ... LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 5873 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Je kan hem los kopen maar ik heb deze boxset gekocht, een aanrader:



    Valley of the Bees is ook een uitstekende film, de andere twee (waaronder 1 docu over de regisseur) moet ik nog zien.

    Hier enkele zeer goede reviews incl screenshots:

    http://homecinema.thedigitalfix.co.u...ontentid=66538

    http://www.dvdbeaver.com/film2/DVDRe...a_lazarova.htm
    Die zag ik ook idd...gaat op m'n wishlist
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  2. #77

    Standaard

    Skyline..tja..special effects waren in orde. Alleen de acteurs die het verhaal probeerden neer te zetten..waren..ehm..tja. Verder raakte de film het spoor bijster de laatste 10 minuten..2/5.

    Splice..verrassende film, spannend en puik geacteerd door de hoofdrolspelers. Jammer dat ze het niveau niet konden vasthouden tot het eind. 3.5/5
    "I'm allergic to bullshit"
    My collection: http://www.intervocative.com/dvdcoll....aspx/Stefan81

  3. #78

    Thumbs up

    Tijdens de kerst dagen gekeken:

    Home Alone
    De kerstmis is pas helemaal compleet wanneer ik Home Alone heb gezien. Dus ook dit jaar stond ie weer op en ook na al die kijkbeurten blijf ik `m geweldig vinden. Eén van de leukste kerst films die er is, een klassieker.

    7,5/10

    Home Alone 2: Lost In New York
    Natuurlijk is de originaliteit er in dit tweede deel wel vanaf maar desondanks vind ik het zonder meer een geslaagd vervolg dat ook,net als z`n voorganger, keer op keer gekeken kan worden en steeds leuk blijft.

    7,0/10

    The Muppet Christmas Carol
    Eén van de leukste uitvoeringen van het klassieke Christmas Carol verhaal van Charles Dickens dat met de nodige Muppets humor tot een moderne versie gemaakt wordt.
    Ook dit is genieten tijdens de kerst.

    7,5/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  4. #79

    Standaard

    The last exorcism

    Een priester die eigenlijk het geloof in zijn voordeel misbruikt (what's new) wordt gevraagd een exorcism te doen bij een jong meisje.

    The last exorcism begint te traag en verzand daarbij te veel in religieus geneuzel maar als we dan uiteindelijk bezig zijn is het pakkend, redelijk intrigerend en aardig "geloofwaardig" gebracht. Het bezeten meisje is prima gecast. Brrr, ze heeft van haarzelf al iets demonisch over haar met die diep bruine ogen en look. De film wordt als een documantaire gebracht en hoewel het acteren soms tenenkrommend is en je uit de realisme haalt, wordt je desondanks aardig meegenomen. Ondanks tekortkomingen vond ik The last exorcism beduidend beter dan bijvoorbeeld een Paranormal activity die ook op een documantaire stijl mikt om meer realisme te kweken. Op dit punt wint the last exorcism met vlag en wimpel. Dus ff doorbijten en je krijgt een aardige horror te zien. Als ik moet gaan vergelijken waar the last exorcism staat in alle horror geweld dan zou ik zeggen Beter dan een Paranormal activity maar minder dan The exorcism of Emely Rose. Desalnietemin vond ik het als horror liefhebber meer dan een kijkje waard.

    7 / 10
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  5. #80

    Standaard

    Venom (1981)

    De uitgave van Blue Underground liet ik eigenlijk altijd links liggen vanwege de enorm cheesy cover. Het bleek een uitermate entertainende film te zijn. Een ontvoering loopt volledig uit de hand en mondt uit in een gijzeling. In het huis glibbert tevens een ontsnapte black mamba. HEen nogal giftig schepsel. Hele leuke cast met oa Oliver Reed, Sterling Hayden en een heerlijk arrogante Klaus Kinksi. Prachtige beeldkwaliteit en voor de afwisseling eens geen dub maar originele stemmen. Rechtlijnige film maar erg vermakelijk.

    8,5

  6. #81

    Standaard

    Machete
    Lekker over de top, overdreven en onnodig veel geweld. Heerlijk om op een dag dat je ziek bent op de bank te kijken.
    Qua stijl schitterend, en de rollen van deNiro, Trejo en Johnson zijn geweldig (en ook de van Cheech Martin).
    Kortom ; heerlijk! 8/10

    The Boat that Rocked
    Geen spectaculaire film, wel lekker vermaak en vooral in deze weken dat er op de radio veel oudere muziek te horen past ie helemaal om nu te kijken.
    Verhaal is niet geweldig, maar de muziek en sfeer maakt veel goed
    7,5/10
    "Grandpa, were you a hero in the war?" "No", I answered, "But I served in a company of heroes".

  7. #82

    Standaard

    Mr. Nobody. Schitterende surrealistische emotionele gelaagde vertelling over leven, liefde, het maken van keuzes en Mars. Slaagt waar Inception volledig faalde. Menselijk, visueel adembenemend, origineel, levendig en intelligent.

    Beste film van 2010 10 uit 10!


  8. #83

    Standaard

    The Lovely Bones (Peter Jackson, 2009)
    Toch wel behoorlijk tegenvallende film van Peter Jackson. Enige echt positieve is het acteerwerk van Stanley Tucci, daartegenover staat het dramatische optreden van Mark Wahlberg. Verder vond ik de balans tussen werkelijkheid en "droomwereld" nogal slecht, leek wel of Jackson alleen maar met special effects wil strooien zonder dat het echt een functie heeft. 6.5

    Vox Populi (Eddy Terstall, 2008)
    Aardige film, nergens heel speciaal maar kijkt wel lekker weg. Valt genoeg te lachen, soms ook om het acteerwerk, maar zeker nu met Geert aan het roer leuk om te zien. Verder een aardige soundtrack van Spinvis en leuk hoe een aantal actualiteitenprogramma's in het gebeuren zijn betrokken. 7.3

    Unstoppable (Tony Scott, 2010)
    Precies wat je van een Tony Scott film kan verwachten, een vermakelijke domme aktiefilm. 7.0

  9. #84

    Standaard

    303. Hotaru no haka (Isao Takahata, 1988) :: 8.6

    Na het zien van Spirited Away (loved it) en de bijzonder lovende consensus over deze film, had ik hoge verwachtingen bij deze film. En mijn God, wat werden deze ingelost zeg. Sowieso is de film een bijzonder sterke op oorlogsgebied, maar bovenal raakte de film mij gewoon enorm op persoonlijk vlak: ik zie mijn zusje (inmiddels 20 en absoluut volwassen) nog steeds, en waarschijnlijk altijd, nog steeds als 'mijn lieve kleine zusje'. Met dat in het achterhoofd had ik vanaf minuut één een band met de karakters, iets wat normaal niet zó snel gebeurt. En met dat in het achterhoofd, was het de volle 90 minuten genieten. Ofja, pijnlijk genieten bij tijd en wijle eigenlijk, want ik wil me niet indenken dat ik in zo’n situatie kom met mijn lieve, kleine zusje die op die leeftijd ook nog zo prachtig onschuldig was, zoals Setsuko in de film. Negentig minuten lang medelijden, adoratie, glimlachen en op het slot tranen in de ogen. Een rationele mening kan ik nog even niet uitbrengen. Wat een mooie film. En dat voor animatie.

  10. #85
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Kan 'k me helemaal aansluiten bij je review vinnypassy. Zelf nooit gedacht dat een
    animatiefilm met als thema oorlog me zo zou aangrijpen. Voor mij één van de beste
    films die 'k in 2010 heb gezien.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  11. #86

    Standaard

    Sowieso een van de beste - misschien wel de beste - van Ghibli.

  12. #87

    Thumbs up

    Catfish
    Yaniv Schulman is een in New York wonende fotograaf van wie in 2007 een foto in een bekend Amerikaans tijdschrijft gepubliceerd wordt. De 8 jarige Abby uit Michigan is onder de indruk van de foto en zoekt via Facebook contact met Yaniv. Er ontstaat een contact waarbij zij schilderijen maakt van Yaniv`s foto`s. Beetje bij beetje leer hij ook haar familie en haar oudere zus Megan kennen.

    Iedereen kent, als `t goed is, de gevaren van het internet. Zo niet, dan wordt dat in deze fascinerende en beklemmende documentaire nog eens goed helder gemaakt.
    De balans tussen humor, spanning en droevigheid is erg goed waardoor het de hele tijd fascineert. Vooraf kun je je wel ongeveer indenken hoe `t gaat aflopen. Het is daarom ook net zo knap dat `t na de "climax" ook nog interessant blijft.

    Voor mensen die veel met internet bezig zijn is het misschien geen al te opzienbarende docu maar wel één waarin je nog eens met je neus op de feiten wordt gedrukt.
    Voor mensen die al afwijzend staan tegenover internet en social media zal `t alleen nog maar meer reden zijn om zich er ver van te houden.

    8,3/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  13. #88

    Standaard

    Sting of Death (1965)

    Er worden mensen vermoord......door een half man / half kwal!! Ahum....inderdaad, behoorlijke flauwekul....maar leuke flauwekul. Eigenlijk een soort slasher....door iemand in het minst overtuigende pak ooit. De kop van deze kwalleman is een soort van grote plastic zak en zn poten zijn zwemvliezen. Een hilarische scene is als een groepje jongeren wordt aangevallen door kwallen. Dat zijn dus plastic zakjes die drijven op het water....geen grap! Erg leuk dus, mits je in de juiste "mood" bent.

    7.0

    Het monster:



    De giftige kwallen:


  14. #89

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Catfish
    Yaniv Schulman is een in New York wonende fotograaf van wie in 2007 een foto in een bekend Amerikaans tijdschrijft gepubliceerd wordt. De 8 jarige Abby uit Michigan is onder de indruk van de foto en zoekt via Facebook contact met Yaniv. Er ontstaat een contact waarbij zij schilderijen maakt van Yaniv`s foto`s. Beetje bij beetje leer hij ook haar familie en haar oudere zus Megan kennen.

    Iedereen kent, als `t goed is, de gevaren van het internet. Zo niet, dan wordt dat in deze fascinerende en beklemmende documentaire nog eens goed helder gemaakt.
    De balans tussen humor, spanning en droevigheid is erg goed waardoor het de hele tijd fascineert. Vooraf kun je je wel ongeveer indenken hoe `t gaat aflopen. Het is daarom ook net zo knap dat `t na de "climax" ook nog interessant blijft.

    Voor mensen die veel met internet bezig zijn is het misschien geen al te opzienbarende docu maar wel één waarin je nog eens met je neus op de feiten wordt gedrukt.
    Voor mensen die al afwijzend staan tegenover internet en social media zal `t alleen nog maar meer reden zijn om zich er ver van te houden.

    8,3/10
    Ik zet een aantal vraagtekens bij de volgende zaken. Waarom worden die twee zonen op het einde van de film in beeld gebracht? Goedkoop sentiment? Exploitatie? Ik vond dat ongehoord. Net zoals de vader die uit het niets de kijker een verhaal ophangt over de betekenis van de titel van de film. Bovendien was ik nauwelijks te spreken over de filmische kwaliteiten van de heren. Bewust amateurische gehouden (het oogt misschien des te realistische voor een documentaire) terwijl één van de drie heren als beroep regisseur is. Moesten ze onderweg niet stoppen voor een opname van een balletvoorstelling?

  15. #90

    Standaard

    Un uomo da rispettare a.k.a. The Master Touch - Michele Lupo - 1972

    Zeer leuke heistfilm met Kirk Douglas en Florinda Bolkan. Heeft die typische jaren '70 sfeer dat het bij mij altijd goed doet. Ik kwam op deze film door de muziek van Morricone die ik op cd heb. Een geweldig stukje muziek en ik was benieuwd welke film erbij hoorde....deze dus. Het verhaal is vrij simpel....een meesterkraker komt uit de gevangenis en wil daarna meteen nog een laatste kraak zetten. Zijn vrouw vindt het maar niks. Hij krijgt daarbij hulp van een acrobaat die hem van het perfecte alibi moet voorzien.

    De film is public domain dus er circuleren nogal wat uitgaves. Ik heb de versie van 96 minuten gezien en ik kreeg de indruk dat ik hier en daar wat mistte. Dat kan dus wel kloppen want er bestaat ook een versie van 110 minuten. De print is niet al te best maar wel kijkbaar. Ook de audio klinkt wat dof. Hier zou nog wel eens een complete, gerestaureerde versie van mogen verschijnen.

    De film heeft verder een zeer gedenkwaardige carchase waar de brokken van af vliegen. Het ouderwetse beukwerk. Eurocrime-liefhebbers moeten deze echt gaan zien.

    7,8

  16. #91

    Standaard

    Harry Potter and the deathly hallows
    Eindelijk tijd gehad om naar de bios te gaan.
    Ik had hoge verwachtingen,en moet zeggen dat het niet is tegengevallen.
    Lekker veel duistere actie.
    Ik kijk erg uit naar part 2.
    8.0
    Who's the more foolish
    The fool
    or the fool who follows him

  17. #92

    Standaard

    305. Easy A (Will Gluck, 2010) :: 7.8

    Kick-Ass was lange tijd mijn verrassing van het jaar, totdat ik Buried ontdekte. Maar in de top drie van verrassingen van 2010 mag deze film ook zeker genoemd worden, eigenlijk om een geheel andere reden: ik had de film gedownload met een redelijk bevooroordeeld vermoeden, waarbij ik verwachtte de zoveelste high school movie te zien te krijgen. Maar ach: ik had er even zin in. Verrassend genoeg vond ik het écht een hele fijne komedie.

    Ten eerste zijn de grappen en personages goed. Het niveau ervan is misschien niet altijd even hoog, maar ik heb zeker een aantal keren hardop gelachen en gegrinnikt. En dat is waar een komedie toch om draait. Daarnaast draaide de film op een constant niveau, zakte nergens in en werd de thematiek je niet de strot ingeduwd, maar kwam deze oprecht over (kom ik weer met mijn ‘oprecht’). Fijne dialogen, taalgrappen (kudos!!), een prima rol van Emma Stone die de film keurig draagt en een niet in clichés vervallen einde: 2010 is echt geen beroerd filmjaar.

  18. #93

    Standaard

    Death Curse of Tartu (1966)

    Toch wel minder dan Sting of Death. Komt voornamelijk door het trage verloop. Maarrr...er zit genoeg in om vermakelijk te zijn zoals een vent die in gevecht raakt met een anaconda, de nephaai in ondiep water en een shape shifting Tartu. Er is ook nog tijd voor een maf dansje, ergens in de everglades. Geinig....maar nothing beats a jellyfish-man.

    6.0

  19. #94

    Standaard

    Inception
    Hoge verwachtingen vooraf, welke zeker waargemaakt zijn! Een van de betere films die ik het afgelopen jaar gezien heb!
    Lekkere mind-fuck, die ik binnenkort zeker nog een keer ga bekijken!
    9/10
    "Grandpa, were you a hero in the war?" "No", I answered, "But I served in a company of heroes".

  20. #95

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Ik zet een aantal vraagtekens bij de volgende zaken. Waarom worden die twee zonen op het einde van de film in beeld gebracht? Goedkoop sentiment? Exploitatie? Ik vond dat ongehoord.
    Ongehoord? hoezo dat? ze kwamen in beeld omdat de makers wilden laten zien (zo vatte ik `t tenminste op) hoe het gezinsleven van de familie echt was, dus inclusief de zwaar gehandicapte zonen)
    Wat is er ongehoord aan om gehandicapte kinderen te tonen?


    Net zoals de vader die uit het niets de kijker een verhaal ophangt over de betekenis van de titel van de film.
    De titel van de film moet natuurlijk wel verklaart worden Vandaar dat dit er in zit

    Bovendien was ik nauwelijks te spreken over de filmische kwaliteiten van de heren. Bewust amateurische gehouden (het oogt misschien des te realistische voor een documentaire) terwijl één van de drie heren als beroep regisseur is.
    Wat heeft het bewust amateuristisch houden te maken met het feit dat één van de broers beroersregisseur is? ze maken een docu en daar past deze stijl goed bij

    Moesten ze onderweg niet stoppen voor een opname van een balletvoorstelling?
    Als je nou had opgelet en goed had gekeken dan had je gezien dat ze daarvoor ook zijn gestopt. Ze vliegen van New York naar die ballet voorstelling in (als ik `t goed heb) Colorado. waar ze er achter komen dat Megan niet bestaat en dus besluiten het uit te gaan zoeken in Michigan
    Wel opletten
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  21. #96

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vinnypassy Bekijk bericht
    305. Easy A (Will Gluck, 2010) :: 7.8

    Kick-Ass was lange tijd mijn verrassing van het jaar, totdat ik Buried ontdekte. Maar in de top drie van verrassingen van 2010 mag deze film ook zeker genoemd worden, eigenlijk om een geheel andere reden: ik had de film gedownload met een redelijk bevooroordeeld vermoeden, waarbij ik verwachtte de zoveelste high school movie te zien te krijgen. Maar ach: ik had er even zin in. Verrassend genoeg vond ik het écht een hele fijne komedie.

    Ten eerste zijn de grappen en personages goed. Het niveau ervan is misschien niet altijd even hoog, maar ik heb zeker een aantal keren hardop gelachen en gegrinnikt. En dat is waar een komedie toch om draait. Daarnaast draaide de film op een constant niveau, zakte nergens in en werd de thematiek je niet de strot ingeduwd, maar kwam deze oprecht over (kom ik weer met mijn ‘oprecht’). Fijne dialogen, taalgrappen (kudos!!), een prima rol van Emma Stone die de film keurig draagt en een niet in clichés vervallen einde: 2010 is echt geen beroerd filmjaar.
    Heb je "The Disappearance Of Alice Creed" inmiddels al gezien, zwagertje?

    Afgelopen week mijn dvd van The Matrix uit de kast gehaald, allereerst om de beeldkwaliteit te controleren op de blurayspeler. Hij bleek er nog prima uit te zien. Vervolgens heel de film weer bekeken en blijft nog fier overeind staan qua verhaal en zeker ook qua special effects. Niet voor niets een baanbrekende film die vaak is gekopieerd, maar zeker nooit is geëvenaard.
    Keano Reeves wordt vaak verweten dat het een houterig bewegende b-acteur is, en vaak ook terecht, maar in. o.m. deze film doet hij zeker niet onder voor zijn medespelers. Een film die je zonder problemen vaak kunt kijken zonder dat hij gaat vervelen.

    9/10

  22. #97

    Standaard

    Wat is er ongehoord aan om gehandicapte kinderen te tonen?
    De manier waarop. En neem dan ook het bijbehorende verhaal van de moeder erbij.

    De titel van de film moet natuurlijk wel verklaart worden Vandaar dat dit er in zit.
    Hehe. Wat een verhelderende verklaring. Natuurlijk moet dat. Alleen had de vader totaal geen functie tot de documentaire. Waarom moest juist hij de betekenis van de titel van de film verklaren?

    Wat heeft het bewust amateuristisch houden te maken met het feit dat één van de broers beroersregisseur is? ze maken een docu en daar past deze stijl goed bij
    Als je nou had opgelet en goed had gekeken dan had je gezien dat ze daarvoor ook zijn gestopt. Ze vliegen van New York naar die ballet voorstelling in (als ik `t goed heb) Colorado. waar ze er achter komen dat Megan niet bestaat en dus besluiten het uit te gaan zoeken in Michigan
    Wel opletten
    Fijn dat je dit even bevestigd want het bevestigd het feit dat we naar een speelfilm zitten te kijken. Alles is in scene gezet.

  23. #98

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    De manier waarop. En neem dan ook het bijbehorende verhaal van de moeder erbij.

    Maar wat is er dan ongehoord om de gehandicapte kinderen zo in beeld te brengen? ze zijn gehandicapt, daar kunnen zij en hun ouders ook niets aan doen. Hoe hadden ze `t dan moeten doen?



    Hehe. Wat een verhelderende verklaring. Natuurlijk moet dat. Alleen had de vader totaal geen functie tot de documentaire. Waarom moest juist hij de betekenis van de titel van de film verklaren?
    "De vader had geen functie tot de documentaire"? ten eerste: wat is dat voor een zinsopbouw?
    Ten tweede: natuurlijk heeft ie wel een functie in de docu
    hij laat `t toe dat z`n vrouw Nev voorliegt en hij is natuurlijk de vader van die gehandicapte kinderen, die er eigenlijk min of meer voor zorgen dat zij een gewone huisvrouw is in plaats van de knappe meid die ze zegt te zijn op Facebook

    Fijn dat je dit even bevestigd want het bevestigd het feit dat we naar een speelfilm zitten te kijken. Alles is in scene gezet.
    ??? ze vliegen naar die ballet voorstelling om daar een docu te maken en komen daar erachter dat Megan niet bestaat.
    Dat betekend gelijk dat alles in scene is gezet?? hoe kom je daar bij? en waar heb ik bevestigd dat het om een speelfilm gaat?
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  24. #99

    Standaard

    Maar wat is er dan ongehoord om de gehandicapte kinderen zo in beeld te brengen? ze zijn gehandicapt, daar kunnen zij en hun ouders ook niets aan doen. Hoe hadden ze `t dan moeten doen?
    De twee jongens zijn van de vader. Uit een eerder huwelijk. Ze worden in de laatste akte van de film ingezet nadat alles duidelijk is geworden voor de drie jongens en de kijker. Opeens komen deze twee jongens in beeld en begint de moeder er neerbuigend over te praten. Buiten dat wordt doormiddel van muziek getracht in te spelen op de gevoelens van de kijker. Dat vind ik onder andere misplaats!


    Ten tweede: natuurlijk heeft ie wel een functie in de docu
    hij laat `t toe dat z`n vrouw Nev voorliegt en hij is natuurlijk de vader van die gehandicapte kinderen, die er eigenlijk min of meer voor zorgen dat zij een gewone huisvrouw is in plaats van de knappe meid die ze zegt te zijn op Facebook
    Inderdaad, door die scene komen we erachter wat de man denkt over zijn vrouw en alles er omheen. Maar heb je eens goed gekeken naar die man? Daarbij vond ik de verklaring voor de naam van de film niet alleen uit de lucht vallen maar vond ik ook gewoon vergezocht. Er word opeens een dubbele laag in de film geboord terwijl Catfish pretendeert echt te zijn. Wat is er zo echt aan die scene terwijl die compleet los staat van de film? Let maar eens op hoe die scene is gemonteerd op het einde van de film.

    ??? ze vliegen naar die ballet voorstelling om daar een docu te maken en komen daar erachter dat Megan niet bestaat.
    Dat betekend gelijk dat alles in scene is gezet?? hoe kom je daar bij? en waar heb ik bevestigd dat het om een speelfilm gaat?
    Nee, je moet het zo zien. Die balletvoorstelling is een opdracht. Werk van één van de drie knullen. Oftewel hij weet dus hoe een film maakt. Toch? Hoe krijg je anders die opdracht?

    Catfish pretendeert echt te zijn terwijl uiteindelijk alles in scene gezet. Dat is mijn commentaar.

  25. #100

    Standaard

    The Treasure of the Sierra Madre (John Huston, 1948 ) *****
    Een film een '10' geven verdient op zijn minst een korte uitleg. Bij deze. Toen het leeuwendeel van de films nog op de grote terreinen van de filmstudio's geschoten werd, vertrok regisseur John Huston met zijn spelers naar de dorre woestijn van Mexico. Daar wilde hij laten zien wat het vinden van goud kan doen met een mens. Hebzucht doet immers vriendschap veranderen in bloedlust. Humphrey Bogart, één van de meest bekende acteurs allertijden, raakt steeds meer van het pad af naarmate zijn goudvoorraad stijgt...
    Spraakwaterval Walter Huston won voor zijn rol als oude goedzoeker met de conditie van een jonge god een oscar voor beste mannelijke bijrol. Zoon John mocht een beeldje in ontvangt nemen voor 'best directing'. Daarnaast viel het script, dat gebaseerd is op een boek van de befaamde schrijver B. Traven, ook in de oscarprijzen.
    De avontuurlijke muziek van Max Steiner past perfect bij hetgeen op het beeld wordt getoond.
    En wat te denken van de snedige dialogen, waarbij er eentje uitspringt. Een Mexicaanse boef zegt tegen de verscholen hoofdrolspelers dat ze niet moeten vrezen, omdat hij van de politie is. Op de vraag of hij dan even zijn badge wil laten zien geeft hij het volgende antwoord: "Badges? We ain't got no badges! We don't need no badges! I don't have to show you any stinking badges!" Het klinkt redelijk droog als je het leest, maar geloof me het is geweldig om te zien!
    De film is recentelijk op blu ray verschenen en het is een wereld van verschil. Met name de close-ups zijn retestrak. Als je de film nog niet hebt, moet je zeker eens aan de blu ray denken!


    Van links naar rechts; Tim Holt, Bogie, Walter Huston
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

Pagina 4 van 235 EersteEerste 123456781454104 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •