Pagina 5 van 237 EersteEerste 1234567891555105 ... LaatsteLaatste
De resultaten 101 tot 125 van 5901 worden weergegeven.
  1. #101

    Standaard

    Tron Legacy 3D (2010) **

    Het vervolg op de old-school sci-fi film uit 1982 uit de Disneystal. Tja, wat kan ik ervan zeggen: qua plot is het van hetzelfde niveau als de originele Tron. Behoorlijk rechtlijnig dus met weinig verassingen, bovendien zijn de karakters van bordkarton (niet verrassend aangezien ze "programs" zijn) en is het allemaal weinig meeslepend (je wordt bepaald niet in de film gezogen). De (niet heel bijzondere) 3D-effecten betreffen de computerwereld, de gewone wereld is in 2D (ook weinig verrassend). Het ziet er wel fraaier uit dan in 1982 natuurlijk, maar als geheel kon het me maar matig boeien. De 2 sterren zijn eigenlijk vooral voor de prachtige muziek van Daft Punk. Het verbaasde me heel erg dat deze film op imdb zo hoog wordt gewaardeerd.

    (gezien in de Kerstvakantie in Londen, zie dat deze film pas eind januari in NL in premiere gaat)
    Laatst aangepast door Oakey : 02-01-2011 om 11:18

  2. #102

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    The Treasure of the Sierra Madre (John Huston, 1948 ) *****
    Fantastische film inderdaad, na je recensie meteen zin om weer te kijken!

  3. #103

    Standaard

    Être et Avoir 2002 - Nicolas Philibert

    We volgen een kleine klas met verschillende jaarlagen op het platteland van Frankrijk. Meneer Lopez is de gezaghebbende docent en is niet alleen dat, maar ook een vriend, vaderfiguur en psycholoog van tijd tot tijd. De documentaire is aandoenlijk, verdrietig en grappig, maar vooral gewoon ontzettend mooi.

    In zijn geheel te bekijken op youtube dus ik raad iedereen aan deze documentaire direct te bekijken!

  4. #104

    Standaard



    The Thin Red Line
    2011 begon met een herziening van The Thin Red Line. Heb gister de Criterion Blu-Ray binnen gekregen en was vandaag in de stemming voor dit lange contemplatieve oorlogsepos.

    Ik zag de film nu voor de derde keer en het was een overdonderende ervaring. Zowel letterlijk als figuurlijk, want de blu ray begon met een tekstueel verzoek van Malick om het geluid HARD te zetten. Nu ben ik daar meestal toch wel van, maar speciaal voor Malick zette in het nog iets je harder. Een geweldige tip, want de blu ray beschikt over een fantastische DTS HD track en gedurende vrijwel de gehele film is een dreigende en deprimerende bas aanwezig, die sterk sfeer verhogend werkt. Maar ook het beeld van deze film is schitterend. Heb geweldig genoten van de briljante fotografie.

    En dan de film zelf, wat een weergaloos meesterwerk is dit toch. Een schitterende vertelling over moeder natuur en de verschrikkingen de we onszelf aan doen. De bestorming van de heuvel is naast de helikopter aanval van Apocayse Now misschien wel een van de sterkste sequences die ik ken. Maar waar Apocalypse Now het moet hebben van de stoere jongensachtige actie, gaat Malick's scene veel dieper. Hier is oorlog niet spectaculair, maar een heftige, treurige, onvoorspelbare staat van verstilling en chaos. Niets minder dan briljant. Maar ook de personages, allen ijzersterk ingevuld door misschien wel de meest imposante line up van acteurs ooit, zijn rijk en ondoorgrondelijk. Vooral Penn steelt de show. Prachtig hoe de visie verschillen van de diverse personages aan de oppervlakte komen en dynamiek die daaruit ontstaat. Bijzonder dat Malick je zelfs sympathie, of is het medelijden, laat voelen met de vreselijk op resultaat belustte Nolte. Je ziet dat de man gewoon niet beter weet of kan. Of de menselijke kapitein Korteas, die vanuit zijn zwakte de juiste beslissing neemt, maar er toch voor gestraft wordt. De wereld van Malick is alles behalve eendimensionaal zoals in vrijwel alle andere oorlogfilms.

    En dan is er nog de schitterende muzikale score, die tot mijn verbazing van Hans Zimmer was. Iedereen die denkt dat de man enkel goed is voor bombast zit er naast. Een schitterende subtiele onder de huid kruipende soundtrack begeleid deze bijna drie uur durende (anti) oorlogssymfonie.

    10 uit 10! 2011 is groots begonnen.

  5. #105

    Standaard

    ook 1 van mijn favoriete films, 1 van de beste Terrence Malick films

    A Clockwork Orange

    Ik ben een enorme fan van de Stanley Kubricks films! Zijn films zijn tijdloos en blijven keer op keer goed. Zelfs in het huidige tijdperk blijven zijn films boeien. Heb me nu eindelijk gewaagd aan A Clockwork Orange, en het blijft een meesterwerk. Sublieme acteer werk,mooie beelden met passende muziek en vooral een intressante "inhoudelijke" verhaal. Een voorbeeld voor de toekomst, of misschien iemand die toen der tijd al iets duidelijk aan de wereld probeerde te maken.

    7,5-10
    Laatst aangepast door RobinB : 02-01-2011 om 17:52

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  6. #106

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Être et Avoir 2002 - Nicolas Philibert

    We volgen een kleine klas met verschillende jaarlagen op het platteland van Frankrijk. Meneer Lopez is de gezaghebbende docent en is niet alleen dat, maar ook een vriend, vaderfiguur en psycholoog van tijd tot tijd. De documentaire is aandoenlijk, verdrietig en grappig, maar vooral gewoon ontzettend mooi.

    In zijn geheel te bekijken op youtube dus ik raad iedereen aan deze documentaire direct te bekijken!
    YOUTUBE.

    Zie jij ze vliegen? What's next? Alles gaan kijken op een IPOD?

    Être et Avoir is hier voor een leuk prijsje te krijgen.

  7. #107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    YOUTUBE.

    Zie jij ze vliegen? What's next? Alles gaan kijken op een IPOD?

    Être et Avoir is hier voor een leuk prijsje te krijgen.
    Hoezo overtrokken reactie.. ik doe dit om anderen die deze docu nog niet hebben gezien er op te wijzen dat hij kosteloos online te bekijken is in prima kwaliteit. Ook voor de filmliefhebber is dat op zijn tijd best te legitimeren.
    Laatst aangepast door Jordy van Buel : 02-01-2011 om 18:46

  8. #108

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Hoezo overtrokken reactie.. ik doe dit om anderen die deze docu nog niet hebben gezien er op te wijzen dat hij kosteloos online te bekijken is in prima kwaliteit. Ook voor de filmliefhebber is dat op zijn tijd best te legitimeren.
    Het hangt er helemaal vanaf of die docu daar legaal aangeboden wordt. Anders is het hetzelfde als bijvoorbeeld het downloaden van een film die niet in je bezit is en waar hier op het forum uitdrukkelijk niet aan mee wordt gewerkt als iemand daar enige info over vraagt(Waar ik het helemaal mee eens ben overigens).
    Als die docu daar dus niet legaal aangeboden wordt vind ik het netjes uitgedrukt 'geen fraaie actie' van een crewmember.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  9. #109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Het hangt er helemaal vanaf of die docu daar legaal aangeboden wordt. Anders is het hetzelfde als bijvoorbeeld het downloaden van een film die niet in je bezit is en waar hier op het forum uitdrukkelijk niet aan mee wordt gewerkt als iemand daar enige info over vraagt(Waar ik het helemaal mee eens ben overigens).
    Als die docu daar dus niet legaal aangeboden wordt vind ik het netjes uitgedrukt 'geen fraaie actie' van een crewmember.
    Tja, in ditzelfde topic worden zo vaak stukjes geschreven over films die 'via het internet' zijn bekeken en daar doen we als crew verder ook niets aan. In dit topic gaat het er namelijk over dat we het hebben over bekeken films om elkaar films aan of af te raden. Dat mijn bericht nu weer wordt gekoppeld aan het feit dat ik crew member ben is dan ook gewoon onzin, want ik zie niet wat er op tegen is om een film via Youtube te bekijken. Als ik dit nu in 9 van de 10 gevallen zou doen, dan zou ik hier wel wegblijven..

  10. #110

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Tja, in ditzelfde topic worden zo vaak stukjes geschreven over films die 'via het internet' zijn bekeken en daar doen we als crew verder ook niets aan. In dit topic gaat het er namelijk over dat we het hebben over bekeken films om elkaar films aan of af te raden. Dat mijn bericht nu weer wordt gekoppeld aan het feit dat ik crew member ben is dan ook gewoon onzin, want ik zie niet wat er op tegen is om een film via Youtube te bekijken. Als ik dit nu in 9 van de 10 gevallen zou doen, dan zou ik hier wel wegblijven..
    Jij plaatst wel een link naar de docu, dat is in mijn ogen echt wat anders.

    Natuurlijk word je als crew member anders op zoiets aangekeken, wil je dat niet dan moet je per direct stoppen. Dat bedoel ik overigens verder niet negatief want ik vind dat je je best doet en dat waardeer ik.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  11. #111

    Standaard

    Stiekem moet ik er best om lachen dat hier zo op wordt gereageerd. Hoezo van een mug een olifant maken

  12. #112

    Standaard

    Little Fockers (Paul Weitz - 2010)

    Na zes jaar is er een vervolg op 'Meet the Fockers' en 'Meet the Parents'. Keek er iemand naar uit? Naar mijn weten niet. Het resultaat is er dan ook niet.

    Little Fockers is gebaseerd op misverstanden die je van mijlen ver ziet aankomen. Gebruik één keer een misverstand, oké, maar zo repetitief heb ik het nog niet gezien. De film is duidelijk 'wannabe' grappig en alle moppen zijn flauw. Moet je hier bij lachen? Dan heb je duidelijk een zwak gevoel voor humor.

    4/10


  13. #113

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Stiekem moet ik er best om lachen dat hier zo op wordt gereageerd. Hoezo van een mug een olifant maken
    Tsja, dit zegt veel meer over jou dan je misschien wel wilt.

    Ik houd er over op, we denken er duidelijk anders over en het is te veel off-topic.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  14. #114

    Standaard

    Pickpocket Robert Bresson - 1959

    Fantastische film die qua cameravoering echt fenomenaal is. Ik had wel wat meer verhaalsopbouw verwacht. Het komt nu wat gehaast over - de film duurt een krappe 70 minuten - wat jammer is, want het hele zakkenrol-gedeelte is uiterst interessant. Must-see!

  15. #115

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht

    Maar heb je eens goed gekeken naar die man?
    Ja. hij laat zijn vrouw in misleiden van anderen. Met een attitude van "laat haar maar"
    Of dat goed of fout is, is wat anders. Maar het heeft wel een functie in de docu.

    Nee, je moet het zo zien. Die balletvoorstelling is een opdracht. Werk van één van de drie knullen. Oftewel hij weet dus hoe een film maakt. Toch? Hoe krijg je anders die opdracht?
    Hij weet hoe hij een film maakt, ja. Omdat hij regisseur is. Regisseur van die opdracht van de balletvoorstelling en regisseur van de docu Catfish.
    Het één sluit het ander toch niet uit? het feit dat hij regisseur is zegt toch helemaal niets over of Catfish echt is of in scene gezet? ik zie niet hoe je aan die redenatie komt?

    Catfish pretendeert echt te zijn terwijl uiteindelijk alles in scene gezet. Dat is mijn commentaar
    Maar waar haal je uit dat alles in scene is gezet? dat wordt nergens gezegd. Er wordt nergens echt uitsluitsel gegeven over of het echt is of niet.
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  16. #116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Jij plaatst wel een link naar de docu, dat is in mijn ogen echt wat anders.
    Eens. Als iemand van ons een film gedownload heeft, die heeft gezien en daarvan hier een linkje naar (bv.) een torrent plaatst wordt dat waarschijnlijk ook niet gewaardeerd hier. Dit is IMHO niet veel anders.
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  17. #117

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo Bekijk bericht
    Sorry hoor, maar je gaat film, al zijn ze zelfs zo slecht als Stre e avoir, toch niet op youtube kijken....
    Ten eerste is het geen slechte film/docu en ten tweede doe ik dat wel. Ik kwam er toevallig langs en heb daarom van de gelegenheid gebruik gemaakt. Dat jullie het daar niet mee eens zijn, dat kan, maar dan nog zie ik er het kwaad niet van in om mensen die er op deze manier wel graag van gebruik willen maken over te informeren.

  18. #118

    Standaard

    Dus dan mogen wij als "normale members" in het vervolg ook links plaatsen naar torrents?
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  19. #119

    Standaard

    Die Jordy. Hier *** je je niet uit kerel. Ik snap je punt...maar dat ga je hier toch niet vermelden pff. Blunder 1e klas. Maar dat wordt je vast wel vergeven.

    Anyway:

    Inception
    net gekeken.

    Begon eraan met gemengde gevoelens. En het eerste half uur bleef dat ook zo. Maar man man, wat een vette flick. DiCaprio is sowieso een van mijn favoriete acteurs maar hij zet me hier toch weer een juweeltje neer. Heerlijk!

    8,5/10

  20. #120

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Dus dan mogen wij als "normale members" in het vervolg ook links plaatsen naar torrents?
    Nee, want er is een duidelijk verschil tussen die twee.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dan G. Bekijk bericht
    Die Jordy. Hier *** je je niet uit kerel. Ik snap je punt...maar dat ga je hier toch niet vermelden pff. Blunder 1e klas. Maar dat wordt je vast wel vergeven.
    Ik vind het geen blunder, eerder een stukje openheid en eerlijkheid over wat ik heb bekeken. Dat mensen daar zo overdreven op reageren zegt eigenlijk genoeg. Gelukkig heb ik in de afgelopen jaren genoeg shit over me heen gehad hier op het forum om daar verder niet echt bij stil te staan. Ik post binnen de regels en zal dat blijven doen

  21. #121

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Nee, want er is een duidelijk verschil tussen die twee.
    Nee dat is er niet: zoals peptalk zegt weet je niet zeker of die film op youtube legaal wordt aangeboden. Dat is met torrents hetzelfde en dus is er geen verschil. Je kijkt beide naar illegaal aangeboden films, met dat verschil dat je ze van youtube niet download.
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  22. #122

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Nee dat is er niet: zoals peptalk zegt weet je niet zeker of die film op youtube legaal wordt aangeboden. Dat is met torrents hetzelfde en dus is er geen verschil. Je kijkt beide naar illegaal aangeboden films, met dat verschil dat je ze van youtube niet download.
    En dat is dus het verschil wat het voor mij te rechtvaardigen valt en waardoor het binnen de regels van het forum valt. Ik houd er nu zelf ook over op, laten we weer ontopic gaan.

  23. #123

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht


    Ik vind het geen blunder, eerder een stukje openheid en eerlijkheid over wat ik heb bekeken. Dat mensen daar zo overdreven op reageren zegt eigenlijk genoeg. Gelukkig heb ik in de afgelopen jaren genoeg shit over me heen gehad hier op het forum om daar verder niet echt bij stil te staan. Ik post binnen de regels en zal dat blijven doen
    Mods zijn altijd de gebeten hond, ik ken het. Maar sommige dingen, hoe eerlijk ook kun je beter niet tikken, al moet je dat uiteraard zelf weten. Goed bedoeld advies.

  24. #124

    Standaard

    Heb net "Winter's Bone" gezien: somber, rauw drama met een goede cast! Punt: 8

  25. #125

    Standaard

    Predators (Nimród Antal, 2010) ****½
    Deze reboot (let op; géén remake!) van de Predatorreeks raakt op alle vlakken de juiste snaren! Vanaf het moment dat soldaat Adrien Brody in midair ontwaakt en op een vreemde locatie landt, zit je meteen in de film. Samen met een groepje medestanders, allen gewend om te moorden, proberen ze uit te vogelen waarom ze in de jungle zijn gedropt. Snel leren ze dat ze doelwitten zijn voor moordlustige wezens (entree predator!), maar ze zullen zich niet zomaar laten afslachten!
    Hoewel de film een opstart van de Predatorfranchise is, zitten er continu verwijzingen naar de voorgaande delen in. De fan weet ze feilloos te spotten!
    Gelukkig laten producer Robert Rodriguez en regisseur Antal de gebeurtenissen van Alien vs. Predator 1 & 2 links liggen en focussen ze zich enkel op Predator 1 en 2. Verwacht overigens geen cameo van Schwarzenegger (Dutch uit Predator 1). Daar moet je bij The Expendables voor zijn!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

Pagina 5 van 237 EersteEerste 1234567891555105 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •