Pagina 53 van 237 EersteEerste ... 34349505152535455565763103153 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.301 tot 1.325 van 5903 worden weergegeven.
  1. #1301

    Standaard

    Klopt, die is top. Maar eigenlijk acteert iedereen top in de film vind ik, Bacon en Tyler inclusief..
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  2. #1302

    Standaard

    Scream 4

    Deze viel me niet eens tegen. Niets nieuws onder de zon......maar wel vermakelijk.

    7/10

  3. #1303

    Standaard

    The Town
    Heb de extended edition gezien, daar vond ik wel wat saaie scenes inzitten, zal voor de ontwikkeling van de hoofdpersonen en hun motieven wel noodzakelijk zijn. De rest van de film maakt dit meer dan goed, uitstekende film vooral die Renner als James Coughlin komt overtuigend en tamelijk 'menacing' over. Zag ook nog een heel klein stukje Heat voorbijkomen als hommage, toch blijft de schietscene in die film onovertroffen. Alhoewel The Town prima zijn best doet.
    Volgende keer Affleck alleen achter de camera en het wordt nog beter .

    Law Abiding Citizen
    Hier de extended cut van gezien, weet niet wat er in de theatrical cut tezien was van de bloedige/geweldadige scenes maar in deze uitvoering was het uitvoerig aanwezig. Vond ik ook goed passsen in de film, zaten echt een paar (letterlijk) explosieve scenes tussen. In het plot zitten an sich gaten genoeg om een trein doorheen te laten maar het mocht de pret niet drukken.

    The American
    In één woord: prachtig (dubbel zo voor Thekla Reuten ). Vanaf de openingsscenes tot het einde heeft de film mij ontzettend kunnen boeien, ga hem zeer binnenkort weer kijken met de commentaar track aan, er zit zoveel moois in deze film.

    Clooney doet het verder uitstekend, ben dan ook benieuwd of Corbijn deze film ook (zo) had kunnen maken zonder Clooney (even los van het feit dat Clooney ook een van de producers is).

  4. #1304

    Standaard

    Office Space (1999, Mike Judge)

    Als je ooit een kantoorbaan hebt gehad, kun je je vrijwel automatisch relateren met deze film. Vooral het begin is wat dit betreft erg grappig, maar vooral ook treffend. Gaandeweg zakt het niveau van de film echter wat en heeft de film iets teveel te lijden onder wat voorspelbaarheden. Pluspunt is absoluut dat de film geen flauwe of platte humor gebruikt, maar wat subtieler en herkenbaarder. Ook de wat serieuzere ondertoon (het min of meer vergelijken van dit kantoorwerk met een gevangenis, let ook op hoe men reageert bij het vooruitzicht op gevangenistijd) beviel me wel. Toch had ik hier meer van verwacht, aangezien ik zelf de link legde met bijvoorbeeld The Office US, maar dat bleek onterecht: Office Space is geen komedie waarom je moet schaterlachen, maar waarom je moet glimlachen.

  5. #1305

    Standaard

    Hop

    Erg flauwe animatiefilm die de aandacht bij mij net vast wist te houden. Animatie is doeltreffend maar zeker niet baanbrekend. Verhaal is mierzoet en helaas veel te simpel waardoor de film in het genre 13 in het dozijn blijft...

    5 / 10
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  6. #1306

    Standaard

    Eergisteren Broadcast News gezien en hoewel ik geen verwachtingen had van de film werd ik toch positief verrast. Het is een romantische komedie over een driehoeksverhouding tussen een intelligentie tv-producente, een cynische reporter en een ietwat domme maar knappe journalist. Buiten de driehoeksverhouding om wordt de nieuwe media bekritiseert en worden er serieuze vragen gesteld bij journalistieke vrijheden.

    It's a Mad Mad Mad Mad World is vooral gedateerd, ontzettend flauw en veels te lang uitgespannen. Het laatste kwartiertje heb ik volgens mij niet meer gemaakt want toen lag ik gewoon te slapen.

    Verder Fast & Furious en Los Bandoleros gezien. Los Bandoleros is geregisseerd door Vin Diesel en is het verhaal voor Fast & Furious. Je ziet de relatie tussen Diesel en Rodriguez groeien en waarom ze weer beginnen met het stelen van benzine. Deze korte film kun je gewoon vinden op de BR van Fast & Furious. Alleen hebben dat een aantal mensen nog niet door of voegen die niet toe op WIW. Want ik was pas de vijfde persoon die de film beoordeelde...

    Fast & Furious is helaas nogal slappe hap want niet alleen kent het script kuren maar laat de regisseur Vin Diesel een emotionele rol spelen terwijl je weet dat die man dat niet aan kan. Het is beuken en knallen en niet huilen om het verlies van zijn meisje. Gelukkig heeft de film één groot pluspunt en dat zijn de sfeervolle nachtbeelden à la Michael Mann.

  7. #1307

    Standaard

    Blitz

    De film is voor mijn gevoel de beste Statham tot dusver maar de film duurt te kort en heeft mede daardoor te weinig diepgang. Echt jammer dat men het verhaal niet wat meer diepgang heeft gegeven want dan had de film met gemak een topper kunnen worden. Desondanks zeker niet verkeerd vond ik.

    7 / 10
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  8. #1308

    Cool

    In het kort de films die ik sinds afgelopen zondag gezien:

    Solyaris (Solaris)
    Prachtige en rustige film van Tarkovski met vaak een bijna hypnotiserende werking.De 2uur en drie kwartier waren zo voorbij.
    De film is heel traag maar dat werkt juist in het voordeel: je raakt echt betrokken bij de personages, wat komt door de extreem lange shots en de mooie muziek.
    In het audiocommentaar wordt gezegd dat Tarkovski zelf zei dat je de film beter leert waarderen en op waarde schatten als je `m vaker ziet. Dat zal zeker het geval zijn, deze film is bijna niet in één keer te bevatten. Dit science-fiction epos zal dan ook nog vaker in de speler belanden.

    9,0/10

    Super 8
    Dat Steven Spielberg de producent van dit project is druipt er aan alle kanten van af. Alles wat we in de jaren `70 en `80 films die hij produceerde en regisseerde (Close Encounters, E.T., The Goonies) zagen komt hier ook weer aan bot: een avontuurlijk verhaal vol avontuurlijke (jonge) mensen, veel humor (wat zorgt voor een Goonies 2011 gevoel) en strakke actie. Vooral voor dat laatste zit je bij JJ Abrams goed. Het is wat dat betreft een feest voor het oog en (vooral) oor.Speciaal woord van vermelding moet uitgaan naar de jonge cast, die samen geweldig presteert en eigenlijk geen hulp van de volwassenen nodig heeft om de film te dragen.

    Het is jammer dat al dit in het tweede gedeelte wat inzakt, want als het niveau van het eerste deel de hele film lang was vast gehouden dan hadden we zonder twijfel de beste blockbuster van de zomer gehad.
    Maar zoals het nu is, is het een ont-zet-tend vermakelijke film die doet waar blockbusters voor bedoeld zijn: je een onbezorgde, leuke film avond bezorgen.

    8,8/10

    Captain America: The First Avenger
    Hier kan ik redelijk kort over zijn: dit is zonder twijfel de minste van alle Avenger films die ik tot nu toe heb gezien (Thor heb ik nog niet gezien). Het basis gegeven, de origin story is een uitgelezen mogelijk om er een (enigzins) grimmige film van te maken. Maar regisseur Johnston laat dat na met als resultaat een half bakken film die een beetje actie film is, een beetje romance maar absoluut niet grimmig. Hier had in de handen van een meer begenadigd regisseur veel meer uit gehaald kunnen worden.
    De actie ziet er overigens wel voor het grootste deel strak uit en zorgt er voor dat het nog net een voldoende wordt.
    Het feit dat het einde verreweg het beste deel van de film is zegt alles.
    Laten we met z`n allen hopen dat The Avengers film van volgend jaar een pak beter wordt dan dit.

    6,5/10

    Kick-Ass
    Bij de tweede kijkbeurt vond ik `m nog beter dan bij de eerste. Matthew Vaugh kan bij mij sowieso niets fout doen en levert met Kick-Ass één van de meest frisse, meest hilarische en gewoon beste superhelden films van de afgelopen jaren af: geweldig gefilmd, ingenieus gemonteerd en een prachtige cinematografie.
    Een briljant stukje film!

    9,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  9. #1309

    Standaard

    Shelter (2010)



    Dr. Cara Jessup is een alleenstaande moeder en een toegewijde psychiater. Haar gehele carrière houdt ze vol dat MPS (Meervoudig Persoonlijkheids Syndroom) niet bestaat, totdat ze te maken krijgt met Adam: een criminele patiënt wiens vele schokkende karakterwisselingen onverklaarbaar zijn. Het zorgt ervoor dat ze haar cynisme laat varen en zich verdiept in zijn dossier. En naarmate meer duidelijk wordt rond Adams personages, beseft Cara steeds meer dat het hier om iets bovennatuurlijks gaat.
    Bron: Moviemeter.nl

    Alleraardigste bovennatuurlijke horror/thriller die mij de gehele speelduur heeft weten te boeien. Rhys Meyers zet overtuigend meerdere personages op een creepy manier neer.
    Homer Simpson:"Please don't eat me! I have a wife and kids. Eat them!"
    YAH AZZURRI 87
    Barney Stinson:"Legen...Wait for it...Dary!"

  10. #1310

    Standaard

    Een paar dagen terug een film gezien die wel heel merkwaadig omging met zijn zwarte medemens. In de 'klassieke' oorlogsfilm The Dam Busters is er een zwarte hond die de naam Nigger draagt. Het probleem dat volgt is dat deze zwarte hond ook nog eens belangrijke rol speelt in het geheel. Dus wat krijg je dan? Er wordt flink naar geroepen (!NIGGA!) en in de eerste helft van de film loopt die behoorlijk vaak door het beeld. Buiten de zwarte hond om zag ik geen enkele neger in de film. De gehele film was bevolkt met alleen maar blanken. Mag ik dit een racistische film noemen?

    Ook nog een zwijgende film van Charles Chaplin gezien. Genaamd A Woman of Paris: A Drama of Fate. Het is één van de weinige films waar hij niet in speelt en wat een serieus drama is. Het probleem is alleen dat ik niet veel heb met rijke-upper-class-liefdesverhaaltjes-die-in-duigen-vallen. Het was een kwestie van uitzitten om vervolgens toch even drie CHECKS binnen te halen.

  11. #1311

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Een paar dagen terug een film gezien die wel heel merkwaadig omging met zijn zwarte medemens. In de 'klassieke' oorlogsfilm The Dam Busters is er een zwarte hond die de naam Nigger draagt. Het probleem dat volgt is dat deze zwarte hond ook nog eens belangrijke rol speelt in het geheel. Dus wat krijg je dan? Er wordt flink naar geroepen (!NIGGA!) en in de eerste helft van de film loopt die behoorlijk vaak door het beeld. Buiten de zwarte hond om zag ik geen enkele neger in de film. De gehele film was bevolkt met alleen maar blanken. Mag ik dit een racistische film noemen?
    Je mag deze film racistisch noemen. 't Is een vrij land. Maar het zou tegelijkertijd onzinnig zijn. De term 'nigger' kreeg in Engeland pas vrij laat de negatieve bijsmaak die die term tegenwoordig heeft. Het gebruik van die term was in die tijd dus niet zo ongewoon Bovendien heette de hond in het echt ook zo. Het is dus gewoon historisch correct en heeft niets met de intentie van de filmmakers te maken. Sterker nog, het zou m.i. getuigen van misplaatste politieke correctheid als je de naam zou veranderen. Dat gaat waarschijnlijk wel gebeuren bij de remake die Stephen Fry voor Peter Jackson schrijft.

    Het feit dat er geen negers in de film voorkomen is verder ook niet zo bijzonder. Het Engelse leger zal in Engeland weinig gebruik hebben gemaakt van kleurlingen; Die vochten al in de legeronderdelen in de overzeese gebiedsdelen, waar ze over het algemeen ook woonden. Ook dat is eerder 'gewoon' historisch correct dan racistisch.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  12. #1312

    Standaard

    Sucker Punch (2011) blu ray

    Gisteren de Duitse Steelbook ontvangen van deze film (ziet er schitterend uit!) en 's avonds de bioscoopversie van de film gezien. Maar ik weet niet wat ik er van moet vinden, eigenlijk.
    Ik liep mij de hele film te irriteren aan het slechte Russische accent van Carla Gugino aka Dr Gorski. Wat heeft dat voor toegevoegde waarde voor de film dat ze Russisch is?? Helemaal niks toch?

    Als comic zou dit verhaal veel beter geslaagd zijn dan nu als film denk ik. Al vertellen de songs óók een deel van het verhaal.
    Visueel ziet de film er ook erg goed uit, zeker de eerste battle van Baby Doll!! Hilarisch over-the-top!
    Maar de 3 overige battles zijn veel minder spectaculair. Ook de dialogen hadden een ruimtelijker karakter mogen hebben (rear speakers please!!).

    Verder moet de film het duidelijk niet hebben van de acteerprestaties. Ik kan mij dus heel goed voorstellen waarom velen dit een baggerfilm vinden, maar ook waarom anderen het weer een geweldige film vinden.
    Zelf zit ik er tussenin, net als ik had toen ik Watchmen voor het eerst zag in de bios. Maar die film bleef hangen en boeien en na het zien van de Ultimate Cut was ik helemaal om. Misschien dat de Extended Cut van SP mijn waardering van de film een positieve impuls zal geven...

    TBC

  13. #1313

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin1975 Bekijk bericht
    Sucker Punch (2011) blu ray

    Gisteren de Duitse Steelbook ontvangen van deze film (ziet er schitterend uit!) en 's avonds de bioscoopversie van de film gezien. Maar ik weet niet wat ik er van moet vinden, eigenlijk.
    Ik liep mij de hele film te irriteren aan het slechte Russische accent van Carla Gugino aka Dr Gorski. Wat heeft dat voor toegevoegde waarde voor de film dat ze Russisch is?? Helemaal niks toch?

    Als comic zou dit verhaal veel beter geslaagd zijn dan nu als film denk ik. Al vertellen de songs óók een deel van het verhaal.
    Visueel ziet de film er ook erg goed uit, zeker de eerste battle van Baby Doll!! Hilarisch over-the-top!
    Maar de 3 overige battles zijn veel minder spectaculair. Ook de dialogen hadden een ruimtelijker karakter mogen hebben (rear speakers please!!).

    Verder moet de film het duidelijk niet hebben van de acteerprestaties. Ik kan mij dus heel goed voorstellen waarom velen dit een baggerfilm vinden, maar ook waarom anderen het weer een geweldige film vinden.
    Zelf zit ik er tussenin, net als ik had toen ik Watchmen voor het eerst zag in de bios. Maar die film bleef hangen en boeien en na het zien van de Ultimate Cut was ik helemaal om. Misschien dat de Extended Cut van SP mijn waardering van de film een positieve impuls zal geven...

    TBC
    Kijk inderdaad de EE cut maar eens daar knapt de film wel wat van op

  14. #1314

    Standaard



    Ik wil best wel op zijn Russisch met Carla hoor....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  15. #1315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Je mag deze film racistisch noemen. 't Is een vrij land. Maar het zou tegelijkertijd onzinnig zijn. De term 'nigger' kreeg in Engeland pas vrij laat de negatieve bijsmaak die die term tegenwoordig heeft. Het gebruik van die term was in die tijd dus niet zo ongewoon Bovendien heette de hond in het echt ook zo. Het is dus gewoon historisch correct en heeft niets met de intentie van de filmmakers te maken. Sterker nog, het zou m.i. getuigen van misplaatste politieke correctheid als je de naam zou veranderen. Dat gaat waarschijnlijk wel gebeuren bij de remake die Stephen Fry voor Peter Jackson schrijft.

    Het feit dat er geen negers in de film voorkomen is verder ook niet zo bijzonder. Het Engelse leger zal in Engeland weinig gebruik hebben gemaakt van kleurlingen; Die vochten al in de legeronderdelen in de overzeese gebiedsdelen, waar ze over het algemeen ook woonden. Ook dat is eerder 'gewoon' historisch correct dan racistisch.
    Bedankt, voor je antwoord.

  16. #1316

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht


    Ik wil best wel op zijn Russisch met Carla hoor....
    En niet alleen op z'n Russisch hoor

    Alleen niet in Sucker Punch. Deed ze het beter in Sin City...

  17. #1317

    Standaard

    Gisteren en vandaag gezien:

    Gnomeo & Juliet
    "This story has been told before... A lot. And we're going to tell it again, but different." Het is inderdaad weer eens iets anders om het aloude verhaal van Romeo en Julia verteld te zien worden door middel van tuinkabouters. Het is een leuke film geworden maar niets speciaals. Het leukste vond ik de subtiele verwijzingen naar andere films.
    Leuk om een keertje gezien te hebben maar dat was ook wel.

    6,0/10

    The Killing
    Stanley Kubrick`s heist film vertelt, door middel van een revolutionaire tijdslijn constructie, het verhaal van een ambitieuze overval op de kas van een paardenrace baan.
    Die manier waarop de tijdslijn door elkaar wordt geschudt en wordt verteld is één van de grote kwaliteiten van de film. Je zou het een truc kunnen noemen om misschien te verhullen dat het eigenlijke verhaal niet veel om het lijf heeft maar ik denk dat je Kubrick daar te kort mee doet. Ook zonder die constructie zou de film werken, al voegt het natuurlijk wel wat toe aan het geheel.
    De volledige cast, bij elkaar gezocht door Kubrick zelf, is geweldig met Sterling Hayden in de hoofdrol voorop. Hij is de hele film overtuigend als het meesterbrein achter de heist.
    De prachtige cinematografie en ondersteunende muziek maken het geheel af en zorgen er voor dat Kubrick al vroeg in zijn een carriere een dijk van een film op z`n naam heeft staan en laat zien wat hij als regisseur in zijn mars heeft.

    8,5/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  18. #1318

    Standaard

    107. Captain America: The First Avenger (Joe Johnston, 2011) :: 8.2
    Captain America: The First Avenger is in alle gevallen een typisch Amerikaanse film, met een behoorlijke hoeveelheid verheerlijking van het eigen volk. Misschien is het daarom wel zo'n hit geworden in de Verenigde Staten en zijn de recensies daar over het algemeen een stuk positiever dan hier in Nederland. Maar daar ben ik dan toch een uitzondering op, want achter een dikke laag patriottisme zit wel degelijk een leuke film verstopt.

    Één van de leukste dingen in de film vind ik toch wel het feit dat je eens de andere kant van de oorlog ziet. Want in feite is Captain America gewoon een oorlogsfilm die in een comic-verfilming sausje is gegooid. Maar zoals ik al zei je ziet eindelijk eens hoe het erin Amerika aan toe ging tijdens de oorlog, hoe ze het allemaal zo mooi probeerde te laten lijken dat je sowieso wel op zou geven voor het leger en dit gebeurd ook massaal. Verder brengt de film het jaren veertig sfeertje heel goed over met sfeervolle buiten sets en een strakke soms iets te schone art direction weet het tijdsbeeld wel te overtuigen. Verder zijn de gebeurtenissen verder in de film natuurlijk wel een beetje aangedikt en boet de film nogal aan geloofwaardigheid in door het comic-sausje maar dat weet je van te voren dus dat is niet zo erg.

    De reden om deze film eigenlijk te gaan zien is de rol van Hugo Weaving, hij is eigenlijk de enige castmember die samen met Hayley Atwell weet te overtuigen. Chris Evans in mindere maten ook wel maar Tommy Lee Jones lijkt er met zijn hoofd er niet bij en Stanley Tucci is zo vervelend aanwezig dat je haast blij bent dat hij na een halfuurtje dood geschoten word. De muziek is oké en de actie is leuk. Maar Hugo Weaving is zo bad-ass dat het eigenlijk ook niet uitmaakt. De film weet de sfeer enorm goed uittedrukken maar Johnston had duidelijk meer tijd moeten nemen om zijn acteurs beter te casten.

    Verder kan Johnston wel zeuren dat 3D camera's te zwaar zijn, maar dan moet je de film ook niet in 3D uitbrengen. De 3D conversie is gelukkig niet storend en zorgt niet zoals bij COTT voor verschikkelijk verstoorde plaatjes maar je kunt wel zien dat de 3D nep is. Je hebt gewoon niet de constante extra diepte die Transformers bijvoorbeeld wel heeft.
    108. Doomsday (Neil Marshall, 2008) :: 7.0
    Weer een typische Marshall film met voldoende bloed/gore en afgehakte ledenmaten. Verder is Doomsday nogal een raar filmpje dat zowel een science-fiction film/actie film/apocalyptische film/period film is in één. Als je fan bent van Marshall kan je het waarschijnlijk wel waarderen. Maar ik kan best begrijpen dat je er niks aan vindt aangezien het allemaal heel erg over de top is en het gewoon een hele rare film is, die overigens wel een lekker hoog tempo heeft waardoor hij onderhoudend genoeg is voor de 98 minuten speelduur.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  19. #1319

    Standaard

    Uncle Buck 1989 John Hughes

    Onlangs op Blu Ray verschenen en het is een hele mooie transfer geworden.

    Mijn eerste aanwinst met John Candy is een feit. Natuurlijk is er ook Spaceballs, maar daarin speelt Candy de hoofdrol niet en dan vind ik het minder interessant. Bovendien vind ik zijn rol daarin ook niet echt interessant. Maar goed, het gaat nu over Uncle Buck.

    Wat kan ik erover zeggen; het is een typische 80's komedie met een vleugje, zeer dun vleugje drama. Maar dat kon Candy als geen ander. De helaas veel te vroeg overleden komiek beheerste beide eigenschappen volledig. Hoewel zijn rollen vaak bleven hangen in het B-genre was hij voor mij gewoon een absolute A-acteur. Candy was een held.

    Uncle Buck (John Candy) wordt gevraagd als kinderoppas door zijn broer Bob (Garreth McBrown) want de vader van Cindy (Elaine Bromka), Bobs vrouw, heeft een hartaanval gehad. Buck is een asociale, lompe man van veertig. Hij is vriendelijk en bedoelt alles goed, maar hij pakt het verkeerd aan. Hij rijdt in een oude Mercury Grand Marquis die rookt, knalt en geen schokdempers heeft. Het klikt in het begin helemaal niet tussen Buck en Tia (Jean-Louisa Kelly), de oudste van de drie kinderen. Pas na de nodige strubbelingen begint Tia te begrijpen dat alles wat Buck doet, voor haar eigen bestwil is. Ook een leuke rol voor Macaulay Culkin.

    Gewoon een leuke film als je van het genre houd.

  20. #1320

    Standaard

    Gisteren (af)gekeken:

    Falling Skies - Season 1
    Nieuwe serie over de nasleep van een Alien aanval waarin een groep overlevenden het tegen de aliens moet opnemen.
    Uitvoerend geproduceerd door Steven Spielberg en groots opgezet maar het uiteindelijke resultaat vile me erg tegen.
    De eerste aflevering, en vooral het begin de eerste scene (waarin wordt uitgelegd wat er precies gaande is), is erg goed.
    Daarna is het 9 afleveringen lang vooral matig acteerwerk en zit het vol met saaie momenten. De effecten van de aliens en de ruimteschepen zijn wel tof maar verder vond ik het maar matig.

    7,0/10

    Killer`s Kiss
    Duidelijk is dat deze vroege Kubrick het niet van het verhaal moet hebben maar destemeer van de uitvoering. Dat is de grote kracht en die is niet minder dan briljant. Het verhaal wordt als flashback (in `n flashback) verteld en Kubrick gebruikt allerhande soorten verschillende manieren en technieken waardoor op dat vlak een beetje als los zand aan elkaar hangt.
    Maar dat maakt het niet minder goed.
    De film duurt maar 67 minuten maar hij lijkt veel langer te duren,wat vooral komt doordat er zoveel verschillende dingen worden verteld en gebeuren.
    Kortom: een superfilm.
    Voor meer info raad ik trouwens de korte extra aan die op de Criterion uitgave staat: die duurt maar 9 minuten maar daarin wordt veel uitgelegd over de film en Kubrick`s aanpak en manier van werken.

    8,5/10
    Laatst aangepast door TheGodfather : 10-08-2011 om 23:12
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  21. #1321

    Standaard

    Vandeweek m'n nieuwe blu-ray van Apocalypse Now met een vriend bekeken. Was weer zeer onder de indruk. We keken weer de Redux versie. Enige gedeelte waar ik altijd een beetje uit de film gehaald wordt is dat stuk met die Fransen. Ik begrijp niet zo goed waarom dat nu in de film zou passen. Iemand die me er meer over kan vertellen?
    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

  22. #1322

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DanielC. Bekijk bericht
    Vandeweek m'n nieuwe blu-ray van Apocalypse Now met een vriend bekeken. Was weer zeer onder de indruk. We keken weer de Redux versie. Enige gedeelte waar ik altijd een beetje uit de film gehaald wordt is dat stuk met die Fransen. Ik begrijp niet zo goed waarom dat nu in de film zou passen. Iemand die me er meer over kan vertellen?
    Nou omdat ze er daarmee voor kunnen zorgen dat je je zuurverdiende centjes nogmaals uitgeeft voor "dezelfde" film
    "Pain or damage don't end the world. Or despair or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back".
    - Al Swearengen -

  23. #1323

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DanielC. Bekijk bericht
    Vandeweek m'n nieuwe blu-ray van Apocalypse Now met een vriend bekeken. Was weer zeer onder de indruk. We keken weer de Redux versie. Enige gedeelte waar ik altijd een beetje uit de film gehaald wordt is dat stuk met die Fransen. Ik begrijp niet zo goed waarom dat nu in de film zou passen. Iemand die me er meer over kan vertellen?
    http://www.choppingblock.com/temp200...p_footage.html

  24. #1324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Davidshadow13 Bekijk bericht
    [/INDENT]108. Doomsday (Neil Marshall, 2008) :: 7.0
    Weer een typische Marshall film met voldoende bloed/gore en afgehakte ledenmaten. Verder is Doomsday nogal een raar filmpje dat zowel een science-fiction film/actie film/apocalyptische film/period film is in één. Als je fan bent van Marshall kan je het waarschijnlijk wel waarderen. Maar ik kan best begrijpen dat je er niks aan vindt aangezien het allemaal heel erg over de top is en het gewoon een hele rare film is, die overigens wel een lekker hoog tempo heeft waardoor hij onderhoudend genoeg is voor de 98 minuten speelduur.
    Dan moet je de Uncut Version eens kijken. Vind ik persoonlijk nóg toffer!

    Woensdag Fast & Furious op blu-ray gezien, de 4e film uit de reeks.

    De eerste film was top, de tweede al aardig minder, Tokyo Drift was ook nog erg leuk, en bij deze had ik hogere verwachtingen dan de film heeft waar kunnen maken. Want 'ineens' is Letty (Michelle Rodriguez) overleden en wil Dom (Vin Diesel) wraak nemen op haar moordenaar .
    En dat kan alleen maar door dicht bij hem te komen en de beste bestuurder te zijn voor een klus van hem.

    Een film waarbij helaas wat gaten in het verhaal vallen (je kunt ook teveel knippen in je materiaal) en het soms lijkt of de film in 3D is geschoten (de achtervolgingsscene in de mijnwerkerstunnel) .

    Typisch een film die zich uitnodigd voor een tweede kijkbeurt, dat dan weer wel.

    7,0/10

  25. #1325

    Standaard

    Vergeet je niet Los Bandoleros te kijken, Franklin?

Pagina 53 van 237 EersteEerste ... 34349505152535455565763103153 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •