Pagina 7 van 237 EersteEerste ... 345678910111757107 ... LaatsteLaatste
De resultaten 151 tot 175 van 5903 worden weergegeven.
  1. #151

    Standaard

    Batman Begins

    Ik heb deze film al meerdere keren gekeken, en hij heeft er ook voor gezorgd dat ik de Batman-franchise weer begon te waarderen. Maar sinds een tijdje heb ik hem op BD n gisteren had ik tijd om hem weer eens te gaan kijken. Het blijft een geweldige film, maar nu dan ook met geweldig beeld en geluid erbij. Topper!

  2. #152

    Standaard

    Oorspronkelijk gepost door TheGodfather
    A Nightmare On Elm Street
    Zo heel af en toe kom je van die films tegen waarvan je na afloop denkt: "Mijn hemel, waarom heb ik deze niet eerder gezien? hoe kan ik deze de afgelopen jaren zijn mis gelopen?"
    A Nightmare on Elm Street is voor mij zo`n film. Ontzettend groot qua naam maar ik had `m, schaam schaam,nog nooit gezien. Gelukkig is dat nu recht gezet. Gelukkig, want wat een fantastische film is dit.

    De scheidslijn tussen werkelijkheid en dromen is heel dun en wordt vaak overschreden waardoor je,vooral in het begin, goed je aandacht erbij moet houden. Robert Englund is geweldig als Freddy Krueger en de film is (met grote dank aan de geweldige score) constant gigantisch spannend.
    Ook de prachtige effecten zijn ruim 25 jaar na release nog steeds ontzettend goed en doen je vaker dan eens met open mond kijken.
    In één woord: briljant!

    9,0/10

    Welk soort gelijke films moet ik nog meer zien en aan m`n collectie toevoegen? Halloween en Friday the 13th. Nog meer tips?

    Is dit serieus?
    Ieder zijn smaak toch?

    Darkness, The Crazies & Braindead zijn nog wat aanraders. Verder kan ik er nog een aantal aanraden, die je waarschijn al ken zoals Carriers, The Hills Have Eyes, The Ring, The Grudge, The Shining, S.King films, The Strangers, The Eye en mirrors. House of Wax en Chainsaw Massacre vond ik zelf ook heel spannend..

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  3. #153

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Uhhh?? Deze snap ik ook niet helemaal. Je noemt zo'n beetje de drie bekendste horrorfilms allertijden op.....en je vraagt om meer "tips"? Met deze opmerking lijkt het een beetje alsof je jaren onder een steen hebt gelegen....terwijl je toch al jaren met film bezig bent. Mocht je Halloween en Friday dus nog niet hebben gezien, zou ik die gewoon eens gaan kijken. Dat zijn trouwens beide slashers en vind ik toch van een geheel andere orde dan Nightmare....maar dat terzijde.

    Maar wat vraag je nu? Horrortips in "het algemeen"? Dat zijn er nogal wat namelijk....
    ik bedoelde eigenlijk gewoon meer van zulke slasher films, de wat onbekendere wellicht die ik nog niet gezien heb. En onder een steen gelegen heb ik niet,ik heb gewoon nog niet alle bekende horror films/slashers gezien Sorry als dat niet helemaal duidelijk was


    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    Nou, ik had em wel goed gevonden als nieuwjaarsgrap

    Straks gaan mensen nog een cijfer boven de 10 geven hier
    Maar wat is er dan mis met A Nightmare on Elm street volgens jou? of wat is er zo grappig?
    Laatst aangepast door TheGodfather : 04-01-2011 om 21:10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  4. #154

    Standaard

    Friday the 13th
    Een sterke slasher die tot aan "de onthulling" erg spannend is, vooral door het point-of-view camera werk in het eerste deel.
    Na "de onthulling" vond ik `m bergafwaarts gaan om vervolgens wel goed te eindigen.
    Wel tof trouwens om te zien waar Hatchet z`n inspiratie voor onder andere `t einde vandaan haalde.

    7,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  5. #155

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Friday the 13th
    Een sterke slasher die tot aan "de onthulling" erg spannend is, vooral door het point-of-view camera werk in het eerste deel.

    [...]

    A Nightmare On Elm Street
    Zo heel af en toe kom je van die films tegen waarvan je na afloop denkt: "Mijn hemel, waarom heb ik deze niet eerder gezien? hoe kan ik deze de afgelopen jaren zijn mis gelopen?"
    Ik houd wel van horror, maar Friday the 13th en Nightmare on Elmstreet vind ik sinds mijn 16e toch echt niet eng of spannend meer... Ik heb ze laatst beiden nog bekeken (heb ze wel in mijn collectie uiteraard), maar konden beiden niet echt meer boeien. Maar goed, heb ze dan ook al vaker gezien; misschien als ik ze nu voor de 1e keer zou zien dat ik ze toch best eng zou vinden.

    Als je nog niets uit de Halloweenreeks hebt gezien moet je zeker Halloween (het origineel uit 1978), Halloween II en Halloween H20 kijken. Die zijn echt wel stukken beter dan Freddie en Jason. De rest uit de Halloweenreeks en de remakes kun je overslaan (als je deze films echt goed vindt, kun je evt. Halloween 4 en 5 nog kijken).

    Recente horrortips: The Grudge, Ringu, Trick 'r Treat, The Strangers, Orphanage, dat zijn pas echt enge films. Van de klassiekers zijn The Shining (die van Kubrick), The Exorcist en The Omen ook een must. The remake van Texas Chainsaw Massacre vond ik ook wel eng (origineel nooit gezien).
    Laatst aangepast door Oakey : 04-01-2011 om 21:33

  6. #156

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht

    Als je nog niets uit de Halloweenreeks hebt gezien moet je zeker Halloween (het origineel uit 1978), Halloween II en Halloween H20 kijken. Die zijn echt wel stukken beter dan Freddie en Jason. De rest uit de Halloweenreeks en de remakes kun je overslaan (als je deze films echt goed vindt, kun je evt. Halloween 4 en 5 nog kijken).
    De originele Halloween heb ik wel en die vond ik een stuk beter dan Friday the 13th. De andere delen van de reeks heb ik nog niet gezien,dus die ga ik zeker eens opsporen..

    Recente horrortips: The Grudge, Ringu, Trick 'r Treat, The Strangers, Orphanage, dat zijn pas echt enge films. Van de klassiekers zijn The Shining (die van Kubrick), The Exorcist en The Omen ook een must. The remake van Texas Chainsaw Massacre vond ik ook wel eng (origineel nooit gezien).
    The Orphanage is idd. tamellijk eng. The Shining en The Exorcist zijn al heel lang onderdeel van m`n collectie. The Omen vond ik erg tegenvallen toen ik die een paar jaar geleden zag.
    Het origineel van The Texas chainsaw massacre moet je zeker eens kijken
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  7. #157

    Standaard

    The Night of the Hunter (Charles Laughton, 1955) *****
    Als je als regisseur maar één film maakt, zorg er dan wel voor dat die film een meesterwerk is. Acteur Charles Laughton wisselde één keer de positie voor de camera in voor een positie erachter. De critici en het publiek zagen destijds weinig in zijn 'Night of the Hunter', maar de film is een onvervalst filmjuweel.
    Het gitzwarte sprookje met film noirelementen zou eigenlijk door iedereen gezien moeten worden. Robert Mitchum -in een iconische rol- speelt een moordenaar die zich voordoet als priester. Hij reist van 'weduwe naar weduwe' om hen zo de laatste centen afhandig te maken. In de gevangenis leert hij echter dat een ter dood veroordeelde man $10,000 van een overval heeft verstopt. Na zijn vrijlating besluit hij de achtergebleven vrouw met haar twee jonge kinderen te 'vereren' met een bezoek. De kinderen vluchten, maar de 'priester' is nooit ver weg...
    De cinematografie van Stanley Cortez is ongekend. De stijlvol zwart/wit belichte locaties en sets zorgen voor een nachtmerrie-achtige wereld. In deze boze wereld is de boze priester op zijn plaats. Robert Mitchum speelt die rol overigens als geen ander. Zijn karakter boezemt enorme angst in. Als je de film eenmaal gezien hebt, zal je de zingende priester gekleed in het zwart nóóit meer vergeten.

    Children? Childrèèèèn?
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  8. #158

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    ik bedoelde eigenlijk gewoon meer van zulke slasher films, de wat onbekendere wellicht die ik nog niet gezien heb. En onder een steen gelegen heb ik niet,ik heb gewoon nog niet alle bekende horror films/slashers gezien Sorry als dat niet helemaal duidelijk was



    Maar wat is er dan mis met A Nightmare on Elm street volgens jou? of wat is er zo grappig?
    Ik vind het gewoon grappig dat je zo'n enorm hoog cijfer geeft aan een niet spannende/enge horrorfilm met slechte regie en nog mindere acteerprestaties. Leuke film hoor, don't get me wrong. Een 9 geven is de film nagenoeg perfect vinden. Iets wat bij een film als deze heel verwonderlijk is in mijn beleving. Mag hoor, geen probleem. Ieder z'n eigen.

  9. #159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    Ik vind het gewoon grappig dat je zo'n enorm hoog cijfer geeft aan een niet spannende/enge horrorfilm met slechte regie en nog mindere acteerprestaties. Leuke film hoor, don't get me wrong. Een 9 geven is de film nagenoeg perfect vinden. Iets wat bij een film als deze heel verwonderlijk is in mijn beleving. Mag hoor, geen probleem. Ieder z'n eigen.
    Dan moet je - eerlijk gezegd - ook niet reageren met; "is dit serieus?"

  10. #160

    Standaard

    Inderdaad. Dat jij het geen goede film vindt betekent niet dat iedereen er zo over denkt. En ja, als horror film vond ik `m idd. ontzettend goed. Niet perfect maar wel geweldig. Niet spannend? ook dat zie ik anders...
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  11. #161

    Standaard

    Eastbound & Down - Season 1
    Kenny Powers (een hele toffe en met verve vertolkte rol van Danny McBride) is een aan lager wal geraakte prof honkballer. Hij keert terug naar z`n geboortedorp waar hij een baan aanneemt als coach op `n middelbare school en opnieuw valt voor z`n highschool liefje, ook al is ze nu verloofd met het schoolhoofd. Linksom of rechtsom, Kenny doet er alles aan om haar te veroveren en terug te keren aan de top de Major League Baseball.
    Danny McBride is naast één van de bedenkers ook hét hoogetpunt van de serie. Hij brengt de humor en grofheid goed en wordt ondanks dat een heerlijk personage.
    Grof,hard, lomp en zo ontzettend fout. Maar wel heel erg vermakelijk.

    7.5/10
    Laatst aangepast door TheGodfather : 05-01-2011 om 22:31
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  12. #162

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht

    De originele Halloween heb ik wel en die vond ik een stuk beter dan Friday the 13th. De andere delen van de reeks heb ik nog niet gezien,dus die ga ik zeker eens opsporen..
    Of misschien de vele horrordraadjes eens doorlezen, dit is al zo vaak besproken. Begin nu ook wel te denken dat je de afgelopen jaren in een grot hebt gewoond als andere met standaard horrorlijstjes aankomen.

  13. #163

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Dan moet je - eerlijk gezegd - ook niet reageren met; "is dit serieus?"
    Iets niet serieus vinden in eerste instantie lijkt me toch iets compleet legaals hier? Het lijkt me nogal evident dat 'ieder z'n eigen smaak' heeft, maar daarom kon het alsnog wel een geintje zijn van hem.

    En om op de hoge-cijfert-gevert te reageren:
    "Dat jij het geen goede film vindt betekent niet dat iedereen er zo over denkt."

    WAAR zeg ik dit?

    Jij vroeg WAT er dan zo mis mee was volgens mij en dat antwoord heb ik gegeven. Niet ineens andermans mening erbij gaan halen. Ik zeg dat ik het dat en dat vind. Goed lezen dus.

  14. #164

    Standaard

    La via della droga (Enzo G. Castellari, 1977)
    A.k.a. Heroin Busters. Niet de beste van Castellari die ik heb gezien, maar nog steeds een aardige film. De film begint sterk (zelfs met een paar korte scenes in Nederland), maar kakt dan na de introductie toch wel wat in en voelt wat langdradig aan. Verder nog wel enkele vermakelijke achtervolgingen, te voet, op de motor en met vliegtuigen. De vechtpartijen zijn af en toe wel ondermaats, je ziet mensen echt behoorlijk mis slaan. 7.0

    Shutter Island (Martin Scorsese, 2010)
    Eindelijk weer een echt goede film van Scorsese. Vrij weinig op aan te merken eigenlijk; script, acteerwerk en cinematografie zijn allen prima verzorgd. 8.0

  15. #165

    Standaard

    Profound Desires of the Gods - Shohei Imamura - 1968

    De Blu-Ray van MoC is een disk die erg hoog staat aangeschreven en die op menig eindlijstje van 2010 voorkomt. Ik heb de schijf al een tijdje in huis maar een film van 172 minuten zet je niet zomaar even op. En dat bleek terecht....het is nogal een lange zit. Het is een schijnbaar plotloze film over een eiland en zijn bewoners. Met name een incestueuze familie krijgt de aandacht van Imamura. De familie staat dicht bij de natuur, is erg bijgelovig en leeft volgens oude tradities.
    Als er een man uit de geindustrialiseerde wereld het eiland aandoet om een fabriek te bouwen en water nodig heeft dat over het land van deze familie loopt, krijgt sabotage en verleiding de overhand. Dit in een notendop want er het plot gaat alle kanten op. De antropoloog in Imamura rich als het ware zijn vergrootglas op deze microcosmos.

    Na afloop kreeg ik geen wow-gevoel en ook tijdens het kijken, bleek het vaak een lange zit dat nergens heen leek te gaan. Toch is het een bijzondere film en erg ambitiues. Nu een dag later is het wat bezonken en heeft de film toch zeker bijzondere kwaliteiten. Tot nu toe blijkt voor mij nog steeds Vengeance is Mine het beste wat Imamura heeft gemaakt. Ik had een beetje gehoopt dat dit epos op blu-Ray die film zou evenaren. Ook de Criterion-box laat me tot nu toe wat perplex achter. Het blijken uiterst complexe films die soms als een warboel aan me voorbij trekken. Een ernom cliche, maar tijdens een 2e kijkbeurt zal het zeker beter te plaatsen zijn.

    Het beeld is prachtig, alhoewel hier en daar wat soft. Met name de kleuren zijn heerlijk warm. In enkele nachtscenes is de beeldkwaliteit wat minder. Een erg warme film die de natuur prachtig weergeeft. Je moet er echt even voor gaan zitten. Een bijzondere film, dat zeker maar erg lastig om er een goed oordeel over te vellen.

    7,8

  16. #166

    Standaard

    Als je The Ballad of Narayama en Vengeance is Mine niets vind zou je dan die persoon The Profound Desire of the Gods aanraden?

  17. #167

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Als je The Ballad of Narayama en Vengeance is Mine niets vind zou je dan die persoon The Profound Desire of the Gods aanraden?
    Ik zou niet eens praten met iemand die The Ballad of Narayama en Vengeance is Mine niet leuk vindt

    Maar serieus, als je die films niets kan waarderen dan zou ik een topzwaar 3 uur durend epos van Imamura links laten liggen... (al heb ik die zelf nog niet gezien)
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  18. #168

    Standaard

    Daarom vraag ik het ook aan iemand die de film wel gezien heeft...

    (En ik schrijf een reggisseur niet af na twee films!)

  19. #169

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Als je The Ballad of Narayama en Vengeance is Mine niets vind zou je dan die persoon The Profound Desire of the Gods aanraden?
    The Ballad of Narayama ken ik dan nog niet maar het heeft in ieder geval niets qua overeenkomsten met Vengeance is Mine.

    Heel erg lastige film om aan te bevelen. Onmogelijk te bepalen wat iedereen eruit haalt. Heeft trouwens qua thematiek wel wat weg van Avatar, als het gaat om mens, natuur vs industrie en bemoeienis van buitenaf....maar behandelt het thema vanzelfsprekend op een veel complexere en volwassenere manier. En Avatar heeft geen incestueuze relaties....

    Zoals ik al schreef is het meer een kleine groep mensen volgen op een eiland, ware het insecten onder een vergrootglas. Een thema wat Imamura in zijn vroegere werk veelvuldig onderzoekt.

  20. #170

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Daarom vraag ik het ook aan iemand die de film wel gezien heeft...

    (En ik schrijf een reggisseur niet af na twee films!)
    Prima joh. Ga maar lekker kijken, kan je weer een 3.0 of een 4.0 geven. Fijne besteding van 3 uur!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  21. #171

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Prima joh. Ga maar lekker kijken, kan je weer een 3.0 of een 4.0 geven. Fijne besteding van 3 uur!
    Sorry, waar slaat die opmerking op? Tot nu toe heb ik nog geen enkele film van Imamura een onvoldoende gegeven. En daarbij ik heb geen tijd voor dit soort kinderachtige reacties.

    Bedankt voor de uitleg Melvin!

  22. #172

    Standaard

    Ik snap simpelweg niet wat je bezielt om de uitdagende film (3 uur lang!) te gaan kijken, als je twee van Imamura's beste films met hooguit een 6 heb beoordeeld. Maar dan kom ik weer op dat cijfer- en filmmasochisme waar ik jou aan vind lijden. Maar dat is een heel andere discussie...

    Inhoudelijk dan maar; Criterion heeft een hele toffe Imamura box uitgegeven met 3 van zijn films (Pigs, Pimps and Prostitutes)
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  23. #173

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Ik snap simpelweg niet wat je bezielt om de uitdagende film (3 uur lang!) te gaan kijken, als je twee van Imamura's beste films met hooguit een 6 heb beoordeeld. Maar dan kom ik weer op dat cijfer- en filmmasochisme waar ik jou aan vind lijden. Maar dat is een heel andere discussie...

    Inhoudelijk dan maar; Criterion heeft een hele toffe Imamura box uitgegeven met 3 van zijn films (Pigs, Pimps and Prostitutes)
    Ik vind de inhoud van The Profound Desire of the Gods ongelofelijk intrigerend, Coen. Daarom.

  24. #174

    Standaard

    Daybreakers (Michael Spierig, Peter Spierig, 2009) 5.0
    Vampierenfilm die zich onderscheidt maar uiteindelijk niet kan losbreken met de universele filmwetten. Een gestileerde, neo-noirachtige wereld waar de mens onderdrukt wordt. Kan kritiek opleveren op de westerse maatschappij maar wordt dat helaas niet. Ander flinke minpunt is dat vrijwel iedere acteur niet op zijn plaats is. De basis is goed maar de uitwerking kon beter. Tenzij de broers weer last hadden van producenten dan heb ik niets gezegd.

    Rogue (Greg McLean, 2007) 4.5
    Tja, een stel ongeïnteresseerde figuren worden op de kijker getorpedeerd waardoor iedere binding compleet ontbreekt. De horror word dan geen horror meer. En dat is het puur kijken hoe de regisseur wel bekwaam genoeg is om het een en ander in scene te zetten maar de basis gewoon verrot is. Op WiW ben ik de enige met een onvoldoende...

    The Great Buck Howard (Sean McGinly, 2008) 3.0
    Hoe een tragische held omzeep wordt geholpen door de incompetentie van een regisseur.


    The American (Anton Corbijn, 2010) 6.5
    The American begint als een Europees drama die fundamentele vragen durft te stellen. Kan iemand wezenlijk veranderen. Het is een donkere studie over existentiële leegte en wanhoop maar eindigt uiteindelijk als een uitleggerige Amerikaanse whodunit-thriller.

  25. #175

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht

    Rogue (Greg McLean, 2007) 4.5
    Tja, een stel ongeïnteresseerde figuren worden op de kijker getorpedeerd waardoor iedere binding compleet ontbreekt. De horror word dan geen horror meer. En dat is het puur kijken hoe de regisseur wel bekwaam genoeg is om het een en ander in scene te zetten maar de basis gewoon verrot is. Op WiW ben ik de enige met een onvoldoende...
    Mmmm....ik snap je kritiek niet echt. Zo ongeinteresseerd zijn de karakters toch niet? Hoe bedoel je dat? Het blijft natuurlijk een creature-feature met een enorme krokodil en daar gaat het niet om het uitdiepen van de karakters. Maar de hoofdpersonen vond ik bv niet irritant en eigenlijk behoorlijk like-able. Andere types zijn wel irritant...maar dat was ook de bedoeling. Je hoopt dat ze opgevreten worden.

    Vond het eigenlijk een erg leuke film met tevens prachtige opnames van Australie. Vraag me af en toe af met welke verwachting of "blik" je een film ingaat. Met een film als deze wil ik lekker lomp vermaak met zoveel mogelijk actie en spanning en tanden.....en bloed.... Voldeed in mijn ogen prima aan die verwachting.

Pagina 7 van 237 EersteEerste ... 345678910111757107 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •