Pagina 8 van 237 EersteEerste ... 4567891011121858108 ... LaatsteLaatste
De resultaten 176 tot 200 van 5904 worden weergegeven.
  1. #176

    Standaard

    Als ik iets eerder was geweest, had ik het bovenstaande getypt. Helemaal eens met Melzz
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

  2. #177

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    (al heb ik die zelf nog niet gezien)
    Volgens mij laten wel meer members deze Blu-Ray even op de plank liggen. Hij is volgens mij aardig wat voorbij gekomen in het "aangeschaft" topic. Op WiW blijkt hij ook nog weinig bekeken. Ik ben erg benieuwd wat de rest hier van de film vind.

    Dusse....kijken dudes!!

  3. #178

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Mmmm....ik snap je kritiek niet echt. Zo ongeinteresseerd zijn de karakters toch niet? Hoe bedoel je dat? Het blijft natuurlijk een creature-feature met een enorme krokodil en daar gaat het niet om het uitdiepen van de karakters. Maar de hoofdpersonen vond ik bv niet irritant en eigenlijk behoorlijk like-able. Andere types zijn wel irritant...maar dat was ook de bedoeling. Je hoopt dat ze opgevreten worden.

    Vond het eigenlijk een erg leuke film met tevens prachtige opnames van Australie. Vraag me af en toe af met welke verwachting of "blik" je een film ingaat. Met een film als deze wil ik lekker lomp vermaak met zoveel mogelijk actie en spanning en tanden.....en bloed.... Voldeed in mijn ogen prima aan die verwachting.
    Bovendien slaat de zinsnede 'De horror word dan geen horror meer' nergens op. Denk b.v. eens aan de Friday the 13th en Halloween reeksen. Die zitten vol met een groep (nietszeggende) mensen waar het '10 kleine negertjes' principe op wordt losgelaten. Het is juist eerder een kenmerk van horror om kanonnenvoer in de film te hebben...
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  4. #179

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Volgens mij laten wel meer members deze Blu-Ray even op de plank liggen. Hij is volgens mij aardig wat voorbij gekomen in het "aangeschaft" topic. Op WiW blijkt hij ook nog weinig bekeken. Ik ben erg benieuwd wat de rest hier van de film vind.

    Dusse....kijken dudes!!
    '
    Tsja, het tijdrovertje komt natuurlijk om de hoek kijken. Als ik 's avonds een film uitzoek dan is die film van ruim 170 minuten zo ongeveer mijn laatste keuze
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  5. #180

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Volgens mij laten wel meer members deze Blu-Ray even op de plank liggen. Hij is volgens mij aardig wat voorbij gekomen in het "aangeschaft" topic. Op WiW blijkt hij ook nog weinig bekeken. Ik ben erg benieuwd wat de rest hier van de film vind.

    Dusse....kijken dudes!!
    Ik ben best wel enthousiast over deze film, wel tijdrovend inderdaad, feitelijk ben ik er dan nog wat langer mee bezig omdat ik minimaal 1 pauze inlas.
    Er gebeuren allerlei integrerende dingen en ik vind het prachtig in beeld gebracht. Wat een recensie zeg, maar ja, dat is dan ook niet mijn ding: recenseren.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  6. #181

    Standaard

    Zo lang is mijn stukje toch niet? Over recensies gesproken. Ik heb trouwens net het bijbehorende boekje gelezen.....wederom weer erg interessant. Die stukjes vindt ik altijd erg knap. Vele pagina's vol diepe inzichten neerpennen over 1 film. Ik vindt er altijd iets in wat ik zelf over het hoofd zag. Mooie, dure diepzinnige en technische woorden die de film prachtig omschrijven. Is toch wat anders dan een basale omschrijving als "mooie film" of iets dergelijks.

  7. #182

    Standaard

    Het begin van 2011 is er, nog wat films uit 2010 gezien die ik nog wilde zien.

    1. Chuck - Seizoen 2 (2008) 7.0
    2. True Grit (2010)
    Ethan en Joel Coen bewijzen wederom dat ze het filmmaken zo goed als geperfectioneerd hebben in hun nieuwe film True Grit. Ze weten de juiste combinatie te vinden tussen western en zwarte comedy en de film is gewoon enorm goed gemaakt en kent een hoge productiewaarde. Jeff Bridges is simpelweg fantastisch, maar ook nieuwkomer Hailee Steinfeld weet zich prima staande te houden. Toch was ik geen fan van het karige verhaal en de manier hoe het gebracht word en vond ik het personage van Steinfield bij vlagen maar vervelend, wat uiteraard de algehele kijkervaring niet ten goede komt. Toch vliegt de tijd voorbij en steekt het script slim in elkaar, al kent de film wel een anti-climax en is het niet het meesterwerk waar ik, zeker na A Serious Man, op hoopte.

    7.5
    3. Chuck - Seizoen 3 (2009) 7.0
    Chuck is een serie die schijnbaar een aantal keer bijna gecancelled is, en ik kan wel begrijpen waarom. Er is namelijk enorm veel mis met de show, maar toch heeft deze voor mij een bepaalde charme om te blijven kijken. De ingeslagen richting vanaf seizoen 3 ben ik niet echt fan van, maar het schrijfwerk lijkt verbeterd en het is wat minder formule-werk als bijvoorbeeld het eerste seizoen. Chuck zelf is wel oke, zijn interacties met Adam Baldwin zijn meestal erg grappig en Yvonne Strahovski is gewoon beeldschoon en bijna reden genoeg om de show te blijven kijken. De bijkomende personages van de Buy More zijn bij vlagen leuk, maar alleen als de dosering goed is en ze niet teveel screentime krijgen.
    4. 127 Hours (2010)
    Vrijwel het enigste minpunt wat ik kan bedenken aan 127 Hours is de regie van Boyle. Begrijp me niet verkeerd, de beste man weet prima hoe hij een film moet maken en de regie van 127 Hours is grotendeels ook uitstekend, maar of zijn hyperactieve videoclipachtige stijl, welke gedurende de hele film wordt vastgehouden, nu echt de juiste keuze is geweest voor deze claustrofobische film laat ik het in het midden. Wel is de cinematografie fantastisch, het camerawerk is ongelofelijk intens en kent sterke close-ups en beelden die de claustrofobische setting alleen maar ten goede komen, maar ook de shots voordat Ralston vast komt te zitten zijn prachtig mede vanwege het onderliggende gevoel dat hij echt in de middle of nowhere zal vast komen te zitten.

    Als Ralston dan uiteindelijk in de welbekende beknellende situatie terecht komt slaat dit moment in als een bom en is het gedurende de hele film werkelijk een voorrecht om te mogen kijken naar James Franco die even het hele palet aan emoties voorbij loopt. Hij is dan ook zonder twijfel het meest indrukwekkende element van de film en de Oscarnominatie voor beste acteur lijkt naar mijn mening vrijwel zeker. Ook het noemen waard is het audio-deel van de film; het gebruik van muziek om de toon te zetten en de ondersteunende score, maar ook de geluidseffecten zijn van hoge kwaliteit en geven de film zoveel extra kracht mee. Uiteraard is het meest intense moment uit de film het deel waarbij Ralston zijn arm eraf snijdt , dit is behoorlijk overtuigend, misselijkmakend en met veel detail in beeld gebracht. Dit steekt heel erg af tegenover de rest van de film en is een fantastische climax waar de film onbewust naartoe heeft gewerkt. De film klokt af op een nette 90 minuten en blijft de hele speelduur boeiend, iets waarvan ik vond dat Buried, die qua setting enkele overeenkomsten toont, daar veel meer moeite mee had. 127 Hours sluit af met een emotionele ontlading en komt zeker in mijn top 10 van 2010.

    8.5
    5. The Fighter (2010)
    Een verhaal over een boxer die een comeback maakt is natuurlijk iets wat we al velen malen eerder gezien hebben, maar het was alweer een tijdje geleden en hier is dus The Fighter. Ondanks de herkenbare thema's steekt het verhaal prima in elkaar en kent de film een slim script, een sterk tempo, een erg realistische setting en zijn de boks scenes erg overtuigend en energiek. Het acteerwerk van Amy Adams en Mark Wahlberg is uitstekend, maar vooral Christian Bale speelt een fantastische rol als de verslaafde broer van Wahlberg. Hij zorgt zowel voor de dramatische als de grappige momenten in de film. De bijkomende personages zoals de moeder en zussen van Mickey zijn alleen ont-zet-tend vervelend en het onderlinge gescheld en gezanik van hun kant begint na een tijdje op de zenuwen te werken, maar na een periode komt de gelukkig film op een punt waar dit wat minder wordt en er meer gefocust wordt op Wahlbergs personage en zijn carrière. Jammer genoeg valt de film hierbij dan ook meteen een beetje in clichés, maar aangezien het gebaseerd is op een waargebeurd verhaal valt hier weinig op aan te merken.

    7.5

  8. #183

    Standaard

    Al weer een aantal films gezien in 2011
    Dit is de oogst tot zo ver, na 5 dagen.

    1. The Ghost Writer (Roman Polanski, 2010) :: 8.8
    2. Swordfish (Dominic Sena, 2001) :: 8.0
    3. The Last Exorcism (Daniel Stamm, 2010) :: 6.0
    4. Never Let Me Go (Mark Romanek, 2010) :: 7.5
    Neem het plot van The Island zet dit in een in de jaren '70 afspelend Brits drama en je hebt Never Let Me Go. Dit is kort door de bocht gezegd waar de voor mij tot nu toe meest rare film van 2010 over gaat. Never Let Me Go verteld net als The Island het verhaal van 'klonen' die gemaakt worden om organen van hun echte evenbeelden te vervangen indien nodig. Als je zoals ik een groot fan bent van The Island krijg je bij deze film toch wel een lichte schok. In Never Let Me Go zul je geen grootste actie-scenes zien of gestoorde maniakken die in instelling runnen. Nee in plaats daarvan zie je keurige dames die een kostschool runnen. En de plaats van de clonen word eveneens ingenomen door de keurige Tommy, Ruth en Kathie. Hoewel en naast het plot bijna geen gelijkenissen te trekken zijn is het script van Never Let Me Go aanmerkelijk beter dan zijn hollywood tegenhanger en doet de film ook tamelijk onschuldig aan. Het onderwerp word met grootste zorg en aandacht gepresenteerd en de acteerprestaties van de jonge maar zeer goede Andrew Garfield, Keira Knightly en Carey Mulligan weten te overtuigen. Nee, Never Let Me Go is geen blockbuster action film maar een mooi gemaakt drama dat toch ook laat zien hoe pijnlijk en cru de praktijken van de NDO (National Donor Organisation) zijn. Hoe keurig de dames van de kostschool zich ook voor doen.

    7,5
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  9. #184

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Mmmm....ik snap je kritiek niet echt. Zo ongeinteresseerd zijn de karakters toch niet? Hoe bedoel je dat? Het blijft natuurlijk een creature-feature met een enorme krokodil en daar gaat het niet om het uitdiepen van de karakters. Maar de hoofdpersonen vond ik bv niet irritant en eigenlijk behoorlijk like-able. Andere types zijn wel irritant...maar dat was ook de bedoeling. Je hoopt dat ze opgevreten worden.

    Vond het eigenlijk een erg leuke film met tevens prachtige opnames van Australie. Vraag me af en toe af met welke verwachting of "blik" je een film ingaat. Met een film als deze wil ik lekker lomp vermaak met zoveel mogelijk actie en spanning en tanden.....en bloed.... Voldeed in mijn ogen prima aan die verwachting.
    Tja, het zijn nogal lege karakters die puur bestaansrecht hebben omdat ze er moeten zijn voor de hoofdrolspeler (krokodil). Elk karaktertrek, ieder opgelepeld zinnetje het is allemaal zo cliché, zo standaard. Wat voegt zo'n film nu werkelijk toe. Anderhalf uur pret? Het zijn van die kant-en-klaar producten waar er al teveel van gemaakt worden.

  10. #185

    Standaard

    als een doorsnee tienerfilm, die mogen idd niet hoog scoren

  11. #186

    Standaard

    True Grit ...Prima film van de Coen brothers met een geweldige Jeff Bridges die alleen maar beter word.Een heel andere film dan die van de duke en ik heb ervan genoten..................7/10

    The Fighter....Christian Bale en Mark Whalberg zijn heel goed in de waar gebeurde levens verhaal van boxer Mickey Ward.Niet bijster origineel maar zeker de moiete waard...................7/10

    The Misfits series 1 en 2...over twee dagen gekeken.Britse channel 4 series over kids met super powers maar toch heel anders...probeer het maar.....7/10

    I saw the Devil.....Uitstekende serial killer.wraak film uit Korea..zeer geweldadig en aparte............8/10

    Vince.

  12. #187

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Tja, het zijn nogal lege karakters die puur bestaansrecht hebben omdat ze er moeten zijn voor de hoofdrolspeler (krokodil). Elk karaktertrek, ieder opgelepeld zinnetje het is allemaal zo cliché, zo standaard. Wat voegt zo'n film nu werkelijk toe. Anderhalf uur pret? Het zijn van die kant-en-klaar producten waar er al teveel van gemaakt worden.
    Persoonlijk ken ik niet zoveel films met reuzenkrokodillen dus ik zie het niet als een product waar er al zoveel van zijn gemaakt. Ik denk toch dat het te maken heeft met het genre dat je moet liggen. Het is namelijk nogal logisch dat de karakters er zijn vanwege het gevaar, in dit geval een croc. In een slasher zijn er karakrers die in aanraking komen met een killer. Dit soort films leveren spanning en inderdaad.....anderhalf uur pret.

    Dus dan toch een vraag over verwachting. Had je werkelijk iets anders verwacht? Ik kan me trouwens ook ergeren aan karakters in horrorfilms die zeer domme keuzes maken of zeer cliche zijn.....maar dat vond ik in deze film eigenlijk niet. De hoofdpersoon is een vrouw die vaartochtjes in Australie verzorgd. Die rul vervulde ze prima, het was geen dom blondje dat maar loopt te krijsen maar een sterke vrouw die het gevaar tegen wilde gaan. Als kijker krijg je genoeg over haar te weten om met haar mee te gaan.

    Er zijn wel bijkarakters die bewust irritant zijn. Dat levert conflict en dus spanning op...en dat heeft een film als deze nodig. In dit soort films is er gewoon geen ruimte voor een diepgaand karakteronderzoek.....en dat wil de kijker volgens mij ook helemaal niet. In een slasher of een film als deze lopen er altijd bijfiguren rond waarvan je gewoon weet dat ze het loodje gaan leggen. Dat is gewoon een gegeven. Waarom zou je al filmmaker daar dan heel aandacht aan besteden? Die worden gewoon opgevoerd als slachtvee. Als je dat cliche vind, zijn slashers of (bepaalde) horrorfilms denk ik niet wat voor jou. Dat komt namelijk steeds terug.

    Bovendien vond ik de croc zeer goed gelukt qua SFX. Ook een pluspunt. Plus daarbij de mooie omgeving van Australie. Ik zal niet zeggen dat het een meesterwerk is maar voor wat het pretendeert te zijn, zeker een prima film.

  13. #188

    Standaard

    Open season 3

    Wat een slap en matig vervolg op de toch al niet zo sterke voorgangers. Het einde redde de film nog enigszins maar na 15 minuten kwam ik erg close om de film te stoppen......

    4 / 10

    Saw VI

    Op de een of andere manier kon ik dit deel wel weer enigzins waarderen. Als horror liefhebber is deel VI typisch zo'n film die je eens gaat kijken als je even geen zin hebt in diepzinnige dialogen of een sterk verhaal . Gewoon voor de popcorn factor zeg maar... Versterker op 10 want dat is eigenlijk wat Saw uiteindelijk nog tot een plezierige kijk en luisterervaring maakt...

    7 / 10
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  14. #189

    Standaard

    Death Race 2000 (Paul Bartel, 1975)
    Het jaar 2000. The Trans-Atlantic Road Race. Een happening van de eerste orde, en elk jaar georganiseerd door de overheid. Volkshelden als Nero the Hero, MachineGun Joe en Frankenstein racen in gevaarlijk uitgedoste auto's door Amerika, waarbij ze punten kunnen scoren door willekeurige voorbijgangers overhoop te rijden. Bejaarden en kleine kinderen leveren dan overigens de meeste punten op... Er is echter een verzetsbeweging ontstaan die de race wil stoppen...

    Eigenlijk alles is fout aan deze film; het script, het acteerwerk, de humor, de personages. Maar wel dan wel goed fout. Het levert een heerlijk vermakelijke exploitatiefilm op, die voorbij vliegt voordat je het door hebt. 7.0

  15. #190

    Standaard

    Dinner For Schmucks - 2010 (7,3)
    Absoluut niet wat ik verwachte.
    Paul Rudd, Steve Carell en Zach Gala........(nou ja die met die moeilijke achternaam). Met zulke acteurs verwacht je een stevige komedie volgens de norm van deze acteurs. Met die verwachting ging ik dan ook kijken maar kreeg iets heel anders voorgeschoteld.
    De film opende met een aparte montage en het nummer "Fool On The Hill" van The Beatles. Het nummer zette direct de toon voor deze.....zwarte komedie, zal ik het maar noemen.
    Terwijl de film niet echt veel supergoeie recensies kreeg vond ik het allemaal best goed te pruimen. Dit alles wat in mijn eigen puur en alleen te danken is aan het spel van Steve Carell. Op de gevoelige momenten speelt die man gewoonweg ontroerend goed. Verder is het allemaal redelijk te verwaarlozen.

    The Fighter - 2010 (6,0)
    Standaard!
    Mark Wahlberg speelt niet echt overtuigend. Christian Bale speelt echter een memorabele rol en tilt dit ontzettend voorspelbare gedramatiseerde vehikel naar het zesje dat ik hem geef. Zonder hem was de film een vette onvoldoende geweest. Dus: GEEF CHRISTIAN BALE NOU EINDELIJK EENS EEN OSCAR!
    "Pain or damage don't end the world. Or despair or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back".
    - Al Swearengen -

  16. #191

    Standaard

    Gisteravond naar My Life In Ruins zitten kijken, het vervolg op My Big Fat Greek Wedding.
    Hoewel minder goed dan de eerste film (vooral het eerste half uur was vermoeiend), komt de film na een half uur eindelijk van de grond en wordt het toch nog een aangenaam leuke feel-good film.

    Vanmorgen de tweede Matrix-film zitten kijken. De eerste film is een klassieker, deze duidelijk niet. Het eerste half uur ofzo komt erg "industrial" over qua uiterlijk en ook gedurende de rest van de film een aantal wegloop-momentjes gehad. Positief: Monica Bellucci's subtiel witte doorschijnende lakjurk (kruishoogte) en The Twins. Verder zijn de sfx van de gevechtsscenes matig uitgevoerd. Of overduidelijk greenscreen of overduidelijke computeranimatie (Neo vs de vele Mr Smith's). Een goede reden om de trilogy niet op bluray aan te schaffen, aangezien de dvd's genoeg kwaliteit leveren en deze film verre van super is.

  17. #192

    Standaard

    Saw 3D - 5/10
    Wat een bagger film! Verwachte al niet veel van en toch weet die onder verwachting te presteren. Niks meer over van de kenmerken die het origineel een fantastische film maken. Het hele jigsaw methodologie is eruit. De film gaat niet meer over het testen van de wil om te leven en op een dwangmatig zieke manier mensen te straffen zodat ze gedwongen worden hun leven te verbeteren. Nee, de film wilt zo goor mogelijk iedereen afslachten, zelfs onschuldige mensen. Op zich niks mis mee, maar zelfs de martelscene's waren teleurstellend

    The Way Back - 8/10
    Verfilming van het boek 'the long walk' die gebaseerd is op een waargebeurd verhaal (sommige mensen twijfelen aan de waarheidsgetrouwheid van het verhaal) van een groep mensen die ontsnappen uit een communistische werkkamp in Siberie. Door een siberische sneeuwstorm weten ze te lopen naar mongolie en China, waarna ze de gobi woestijn ter voet en zonder resources moeten oversteken. Hierna belanden ze in Tibet, steken ze de himalaya's over om uiteindelijk in India terecht te komen. Allemaal lopend! Enig kritiekpunt is dat 2,5 uur eigenlijk te kort is voor zo'n fantastisch verhaal. Beelden zijn mooi, maar helaas wordt tibet en himalaya gedeelte afgeraffeld (terwijl dit juist zeer fascinerende gebieden zijn).
    Laatst aangepast door ricardopasha : 07-01-2011 om 18:21
    Things you own end up owning you.

  18. #193

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Symphony X Bekijk bericht
    Of misschien de vele horrordraadjes eens doorlezen, dit is al zo vaak besproken. Begin nu ook wel te denken dat je de afgelopen jaren in een grot hebt gewoond als andere met standaard horrorlijstjes aankomen.
    Ik begin ook steeds meer te denken dat mensen tegenwoordig niet meer normaal kunnen reageren.
    Daarbij moet je ook leren lezen: bij veel titels die werden aangedragen heb ik ook gezegd dat ik die al heb (of heb gezien).

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    En om op de hoge-cijfert-gevert te reageren:
    "Dat jij het geen goede film vindt betekent niet dat iedereen er zo over denkt."

    WAAR zeg ik dit?
    Jij zegt "is dit serieus?" waarmee je IMHO impliceert dat omdat jij het geen goede film vindt, ik dat ook niet mag vinden en `m dus niet zo`n hoog cijfer mag/kan geven. Zo komt `t toch op z`n minst over...

    On-topic dan maar weer...
    Laatst aangepast door TheGodfather : 07-01-2011 om 19:28
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  19. #194

    Standaard

    You Will Meet A Tall Dark Stranger
    Woody Allen`s nieuwe film speelt zich weer af in Londen en draait om de levens van onder andere Anthony Hopkins, Josh Brolin en Naomi Watts.
    De typische Allen ingredienten zijn weer aanwezig: liefde, romantiek,drama en een tikkeltje humor.
    Het is een mooie warme film geworden met goed acteerwerk, waarin ik vooral weer Naomi Watts erg goed vond, die lekker wegkijkt.

    7,5/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  20. #195

    Standaard

    4. Los abrazos rotos (Pedro Almodóvar, 2009) :: 7.7

    Almodóvar heeft mijn hart al een tijdje gestolen. Niet gek gezien zijn palmares, waarop onder andere Hable Con Ella, La Mala Educación en Volver prijken. Het aansnijden van interessante thema’s, de immer goed uitgewerkte scenario’s, de visuele uitspattingen, de steeds terugkerende en uitstekend presterende acteurs: vrijwel alles laat mij van de films van de beste man houden. Goede hoop dus, voorafgaand aan Los Abrazos Rotos.

    De film is een prima voortvloeisel uit zijn eerdere werken. Wederom wordt er een aantal thema’s aangepakt, waarbij de een beter wordt uitgevoerd dan de ander, maar het al met al toch iets teveel van het goede lijkt. Diepbewaarde geheimen, jaloezie, een prachtige romance, wraakgevoelens, de ode aan de film noir, de blik op het maken van een film. Hoewel het merendeel op één grote basis neerkomt, haalt het wel een deel van de emotie weg.

    Dat is echter het enige nadeel, zij het een belangrijk nadeel. De overige factoren spreken wel in het voordeel van Almodóvar. Penélope Cruz mag weer een hoofdrol vertolken, en wat spat ze weer van het beeld. Misschien krijgt ze niet de meeste screentime, de film draait wel degelijk om haar en wat ze teweeg heeft gebracht. Ze wordt ondersteund door een handvol uitstekende bijrolacteurs, waarmee de film een strak niveau aan weet te houden.

    Daarnaast is er weer het vele kleurgebruik. Het extraverte (zoals in eerdere films meer de boventoon voerde) wordt bewaard voor de film in de film, maar het vele gebruik van de kleur rood is niet te missen. De kleur vertolkt vele rollen in de film en verwijst naar hoop, liefde en verlangen en vertoont zich in meerdere verschijningen.

    De verwijzingen naar andere films zijn net zo min te versmaden. Eén ervan is de verwijzing van de film in de film, die mij het eerst opviel bij de scène met de gazpacho. Het werd overduidelijk dat hiermee Mujeres al Borde de un Ataque de Nervios werd bedoeld, zoals ook de voorliefde voor Federico Fellini en de film noir getoond wordt.

    Tenslotte mogen de muziek en het camerawerk een klein complimentje ontvangen. Ze worden namelijk beide behoorlijk goed toegepast op wat de scènes ervan vragen. Lange shots, kortere shots, romantische muziek, opbouwend spannende muziek, montage, fade-out: noem het maar op, vrijwel alles zit in de film gestopt.

    Door de grote inhoudelijke hoeveelheid voel je je als kijker niet optimaal verbonden met de karakters. De keuze voor het invoegen van net iets teveel thema’s, wordt zelfs een filmmaker als Almodóvar teveel. Gelukkig valt het geheel nimmer uit elkaar en is de uitvoering, zowel van de kant van de regisseur als de acteurs, zo op orde dat de film de middelmaat toch vrij eenvoudig weet te ontstijgen. Zij het nipt.

  21. #196

    Thumbs up

    Belle en het Beest
    Het is meer dan 10 jaar geleden dat ik de Nederlandse versie zag. Toen ik keek ik met zeer grote regelmatig op VHS (hoezo old school?) maar nu dus al een tijd niet meer gezien.
    Het is nog steeds één van de beste Disney animatie films met leuke karakters en goede liedjes die ook in de uitstekende Nederlandse nasynchronisatie werken. Ook is ie, naar Disney maatstaven, redelijk eng (vooral voor de kleintjes). De animaties zien er op de blu-ray prachtig uit, waarin vooral de ballroom scene als nieuw uitziet.
    De eerste animatie film ooit die genomineerd werd voor een Best Picture Oscar is na 20 jaar en ontelbaar veel kijkbeurten nog steeds goed en een geweldig artistiek succes.

    8,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  22. #197

    Standaard

    The Dark Knight - 9,0/10

    Wat moet ik over deze film nog vertellen, wat niemand nog weet? Voor het eerst gezien in de bios in Imax, daarna op DVD. En nu voor het eerst op BD gezien, en de film ziet er gewoon fantastisch uit. Het verhaal vind ik geweldig, en zelfs beter dan dat van Batman Begins. En het acteerwerk van Heath Ledger als de Joker gaat me nooit vervelen. Hij heeft hem echt fantastisch neergezet.
    Het enige wat ik jammer vond, was de uiteindelijke rol van Two-Face. Niet Harvey Dent zelf, maar vanaf het moment dat ie Two-Face werd. Van mij had Christopher Nolan dat wel mogen bewaren voor de volgende. Maar hierdoor blijf ik het nog steeds de beste Batman film tot op heden vinden. Op naar The Dark Knight Rises.

  23. #198

    Exclamation

    The Social Network **½
    Aardige biopic over de oprichters van facebook, plot is echter vrij beperkt (inherent aan 'waar gebeurde verhalen') waardoor de film niet de hele tijd blijft boeien. Op een gegeven moment weet je het wel. Desalniettemin een kijkbeurt waard (maar geen aanschaf). Voor een Fincher-film teleurstellend, zijn minste film tot nu toe.

    The Kids Are All Right ***½
    Mooie film die het leven in LA nu eens van een hele andere kant belicht, nl. die van de progressieve linkse upperclass. Sterk acteerwerk, goed plot zonder allerlei gemoraliseer waar films met een gay-thema nog wel eens last van hebben. Aanrader!
    Laatst aangepast door Oakey : 09-01-2011 om 12:49

  24. #199

    Standaard

    Gister naar De Nacht van de Geanimeerde Wansmaak geweest. Het eerste deel van het programma was behoorlijk vermakelijk. Trailers (klik), fragmenten en korte films (klik). Presentatie was in handen van Jan Doense (a.k.a. Mr. Horror). De hoofdfilm was wat minder, raar want aan het plot kan het niet hebben gelegen: Shame, the ape man of the jungle, is aghast when his woman, June, is kidnapped by a gang of giant penises. They take her to their queen, Bazunga, a bald woman with fourteen breasts. After tangling with a gang of great white hunters, a marauding lion and the Molar Men, Shame sets off to rescue her with only his faithful friend Flicka at his side. He heads for that darkest of areas ..... Bush Country! Na drie kwartier hadden we wel genoeg van de springende piemels. Toch al met al een erg vermakelijk avondje!

  25. #200

    Standaard

    The Hangover

    Deze film werd geloof ik als beste film van 2009 gezien, of beste/leukste comedie, maar mij boeit deze film niet echt. Niet mijn humor. Mijn vrouw daarentegen heeft wel weer in een 'deuk' gelegen bij aardig wat scenes. Vooral die homo-Aziaat vond ze erg lachen.

    Andersom kan het ook: paar maanden geleden Monsters vs Aliens zitten kijken met m'n schoonzus en haar vriend erbij, maar erg leuk vonden ze hem niet, terwijl ik hem fantastisch vind.

Pagina 8 van 237 EersteEerste ... 4567891011121858108 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •