Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 89 worden weergegeven.

Discussie: TNT post

  1. #1

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dan G. Bekijk bericht
    Nou mensen, we kunnen onze lol weer op:

    http://www.nu.nl/economie/2401665/vi...-aantocht.html

    Zucht...
    De postmarkt is aan grote verandering onderhevig maar blijkbaar zitten de oude rotte van de FNV en CNV nog met hun kop in het analoge tijdperk.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  3. #3

    Standaard

    Waardering voor mensen die opkomen voor hun baan! Alsof 5 postbezorgers dagelijks goedkoper zijn dan 1. Nu zijn er 5 postbezorgers met een inkomen onder het bestaansminimum (5 x deeltijd of per poststuk betaald), maar de overhead (directeuren) hebben geen deeltijd en zeker meer dan het minimum. Uitbuiting is het.

    Tijdens de vakantie's raak ik altijd mijn poststukken (blu rays) kwijt. Vakantieantiewerkers? Post is belangrijk en moet kwalitatief goed en degelijk behandeld worden.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  4. #4

    Standaard

    Ik kan het me goed voorstellen dat de TNT postbezorgers zich collectief hard maken voor het behoud voor hun baan. Als mijn baan en die van mijn collega's op de tocht zou staan, zouden we ons ook hard maken. En wat zou jezelf doen?

    Het is heel vervelend dat mijn (onze) post niet op tijd aan komt. Staken is een laatste redmiddel, maar zo laten de TNT postbezorgers zich wel horen.

    Mijn zegen hebben ze, hoe vervelend ik het ook vind.

  5. #5

    Standaard

    Ook deze TNT-medewerkers hebben stakingsrecht. Als je baan op de tocht staat dan is dit misschien een laatste redmiddel.

    Ook hier zie je weer het nadeel van de vergaande liberalisering van de maatschappij. Kijk bv. ook maar eens naar de OV-bedrijven (NS).
    http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Seus60

    355 Blu-ray en UHD steelbooks (excl. The Dark Knight Trilogy), en 2 Jumbo Boxset steelbooks (Jurassic Park, Indiana Jones), 2 Metalcases Blu-ray.

    UHD: 17 BD: 698 DVD: 335

  6. #6

    Standaard

    Mee eens, deze mensen hebben groot gelijk dat ze vechten voor hun banen.

  7. #7

    Standaard

    Dat ze vechten voor hun baan, zou ik ook doen.
    Maar laat ze eens iets bedenken dat TNT echt goed raakt en gewoon post van de burgers bezorgen.
    "Succes isn't overnight, every day you get a little better than the day before, it all adds up"

  8. #8

    Standaard

    Gelukkig, dat er meer mensen zijn, die er zo over denken. Het individualisme gaat mij soms veel te ver. Iedereen voor zichzelf, god voor ons allen.
    De politiek heeft zijn mond er van vol. Liberalisering. Noem maar eens iets op, wat goedkoper is geworden. De enige voorbeelden, die ooit genoemd worden gaan uitsluitend vergezeld, met de steevaste opmerking: anders was het nog duurder geworden.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  9. #9

    Standaard

    Dat ze staken hebben ze ook goed. Mijn moeder is al ruim 30 jaar werkzaam bij TNT en als je ziet wat ze daar de laatste jaren allemaal hebben gekort...

    Het gaat me meer om het feit dat de pakketjes zoek gaan raken. Ik vind dat vervelend. Bovendien ontstaan daar situaties door die een behoorlijke aanslag zijn op het vertrouwen mbt traden. Hoe weet je nu of iemand iets verstuurd heeft of niet. Aangetekend is een optie maar wel een dure.

    Ik geloof dat ik maar een trade stop inlast...

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dan G. Bekijk bericht
    Het gaat me meer om het feit dat de pakketjes zoek gaan raken. Ik vind dat vervelend. Bovendien ontstaan daar situaties door die een behoorlijke aanslag zijn op het vertrouwen mbt traden. Hoe weet je nu of iemand iets verstuurd heeft of niet. Aangetekend is een optie maar wel een dure.

    Ik geloof dat ik maar een trade stop inlast...
    Dat bedoel ik nou ik zit nu al 4 weken te wachten op de soundtrack van "Red Sonja" de site waar ik hem besteld heb levert altijd netjes en op tijd en nu in de tijd van staken komt hij maar niet aan, nog een weekje wachten en dan word er een nieuw exemplaar opgestuurd. Kan natuurlijk niet hard maken dat het door de stakingen komt maar feit blijft dat ze altijd aankomen binnen een week en nu niet.
    "Succes isn't overnight, every day you get a little better than the day before, it all adds up"

  11. #11

    Standaard

    Staken is middeleeuws, je maakt je bedrijf ermee kapot en er is altijd wel ander werk te vinden.

    Het is kuddegedrag die maar altijd bij het zelfde slag (minderbedeeld) volk voor komt

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    Staken is middeleeuws, je maakt je bedrijf ermee kapot en er is altijd wel ander werk te vinden.

    Het is kuddegedrag die maar altijd bij het zelfde slag (minderbedeeld) volk voor komt
    In mijn ogen ga je nu wel heel erg ver. Heb je wel enig idee waar je het over hebt?

    En wat de arbeidsmarkt betreft, zo breed is het lang niet als dat jij voor doet komen. En dan spreek ik uit eigen ervaring.

  13. #13

    Standaard

    Mensen een label geven is bij velen een waarheid die ze niet willen horen.

    Tja en ik spreek uit ervaring dat dit wel kan, werk zoeken er zijn zoveel instanties aangesloten bij de kvk, uwv, bufferprocedures als scholing, duizenden uitzendbureau's, engineringsbureau's. Dan doe je meer moeite of werk wat je niet aanstaat, maar werk is er.

    Ze zeiken op het onmogelijke, ze willen het niet begrijpen. Ze kunnen het het ook opvatten dat ze uberhaupt niet aangenomen mochten worden.

    Iedereen maakt elkaar de kop gek, ja crisis he ja crisis en toch bedrijven zelf de schuld geven. NEEN, bezuinigingen zijn realistsich.

  14. #14

    Standaard

    Allemaal leuke praatjes dat het goed is dat mensen op komen voor hun baan, en ze hebben natuurlijk groot gelijk, maar als morgen Selectvracht, Stadspost, DHL of welke ander bedrijf dan ook voor partuculieren goedkope postbezorging gaat aanbieden (zoals dat nu al aan bedrijven gebeurd) gaat masaal NL daar op over en kan ze heel die arbeidsvoorwaarde en wat nog geen drol schelen.

    Bij de zoveelste reportage op TV over de mistanden in de bioindustrie roept iedereen weer schande maar vervolgens rennen ze wel naar de supermarkt met het goedkoopste vlees terwijl je zelf ook wel kan nagaan dat een Kilo kip voor 5 Euro eigenlijk niet anders kan.

    Ik zou ook wel willen dat het anders was maar zo zit de wereld helaas in elkaar.

    Money, Money, Money, en we doen er zelf alemaal aan mee.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  15. #15

    Standaard

    Staken is zo passé. Het recht om te staken is overigens nergens in het NLE recht geregeld en vind zijn grondslag in -ik meen- het Europees Sociaal Handvest. Het hele 'op de barricades' om aandacht te trekken is met de hedendaagse mediacultuur achterhaald.

    Bovendien duperen ze de klanten. Ik heb echt een schijthekel gekregen aan de hele bende postbeambtes. Als ze nu perfect hun werk deden. Niet dus. Bovendien is het heel simpel; private partijen zijn goedkoper. Niet beter of sneller, maar dan ben je snel uitgepraat...

    L*llig, maar zo werkt het nu eenmaal.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    Staken is middeleeuws, je maakt je bedrijf ermee kapot en er is altijd wel ander werk te vinden.

    Het is kuddegedrag die maar altijd bij het zelfde slag (minderbedeeld) volk voor komt
    Klopt.

    Ik heb in ieder geval nog nooit in mijn pak met mijn collega juristen op het Binnenhof staan schreeuwen
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Ik heb in ieder geval nog nooit in mijn pak met mijn collega juristen op het Binnenhof staan schreeuwen
    Kortzichtige gedachte. Je zegt het zelf al: je collega (enkelvoud). Een juristenbureau is vaak klein van opzet, dan heeft staken niet zoveel zin. Staken gebeurt bij grote bedrijven, waar veel mensen werken. Samen een vuist maken, heet dat.
    En naar het Binnenhof gaan doe je alleen als je iets te klagen hebt over de regering. Het zal de politici in Den Haag een worst wezen als jij een conflict hebt met je juristenbureau (of wat dan ook) in Arnhem. Daarvoor moet je niet in Den Haag zijn.

    De vraag is natuurlijk of staken bij TNT post zin heeft. De klant is de dupe en als deze door de staking naar de concurrent gaat/moet en dat bevalt, dan zijn de stakers nog verder van huis. Als de klant dan definitief overstapt, dan krijgen de stakers nog minder werk. En dus is de kans nog groter dat ze hun baan verliezen. In dit geval zou het middel dus nog wel eens erger kunnen zijn dan de kwaal.
    Laatst aangepast door Ludo Keeris : 14-12-2010 om 22:36
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  18. #18

    Standaard

    Het is kortzichtig omdat het gewoon simpelweg waar is. Samen een vuist maken doe je op de basisschool, je vriendje helpen tegen een vriendje die je pest. Maar ga geen rechtertje spelen tegenover regels die zelf amper snapt.

  19. #19

    Standaard

    Aan de andere kant zien de postbodes denk ik geen andere uitweg. Sommige zijn al 40 jaar postbode en zien hun baan nu verdwijnen voor jonge invalkrachten. Dat is gewoon een trieste ontwikkeling wat mij betreft.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    De vraag is natuurlijk of staken bij TNT post zin heeft. De klant is de dupe en als deze door de staking naar de concurrent gaat/moet en dat bevalt, dan zijn de stakers nog verder van huis. Als de klant dan definitief overstapt, dan krijgen de stakers nog minder werk. En dus is de kans nog groter dat ze hun baan verliezen. In dit geval zou het middel dus nog wel eens erger kunnen zijn dan de kwaal.
    Ik denk dat dit redelijk de lading dekt, Ludo.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  21. #21

    Standaard

    Waar ik me aan stoor is dat alle handreiking van de TNT keihard aan de kant wordt geschoven. 1 van de 3 vakbonden ziet in hun plannen aanleiding om weer te gaan praten en niet het paardenmiddel 'staken' te gebruiken. De andere dinosaurussen (FNV/CNV) willen echter persé staken.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Ik denk dat dit redelijk de lading dekt, Ludo.
    Hoe kan je onvrede uiten als werknemer. Staken is het laatste middel, waar naar gegrepen wordt. Er is al jaren overleg geweest, vergeet dat niet. Men wil medewerkers ontslaan en anderen korten op salaris. Ik ben benieuwd, als jouw salaris met 15% gekort gaat worden, hoe jij zou reageren.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  23. #23

    Standaard

    Het is zo vreemd, liberalisering zou de postmarkt verbeteren.
    Maar waarom moet alles geliberaliseerd worden?
    Is de taximarkt er beter op geworden? Is het ziektekostenstelsel er op vooruit gegaan? Is het OV zoveel beter geworden? Was de postmarkt dan zo slecht?

    Dan nog even wat anders, we klagen nu over stakende postbodes, maar hoe vaak wordt daadwerkelijk gestaakt in Nederland? Kijk eens naar de landen rond de Middellandse zee, zo slecht hebben wij het hier dan nog niet.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van Lieshout Bekijk bericht
    Hoe kan je onvrede uiten als werknemer. Staken is het laatste middel, waar naar gegrepen wordt. Er is al jaren overleg geweest, vergeet dat niet. Men wil medewerkers ontslaan en anderen korten op salaris. Ik ben benieuwd, als jouw salaris met 15% gekort gaat worden, hoe jij zou reageren.
    Heel simpel. Ontslag nemen en een nieuwe baan zoeken en vinden.

    Klinkt arrogant, maar zo zit de vork wel in de steel...
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Heel simpel. Ontslag nemen en een nieuwe baan zoeken en vinden.

    Klinkt arrogant, maar zo zit de vork wel in de steel...
    Hmm, zeker geen kinderen en een huis ?
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •