Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 89 worden weergegeven.

Discussie: TNT post

  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Heel simpel. Ontslag nemen en een nieuwe baan zoeken en vinden.

    Klinkt arrogant, maar zo zit de vork wel in de steel...
    Coen, is niet arrogant maar juist erg persoonlijk. Ik vind bijvoorbeeld dat een baan naast geld moet opleveren ook leuk moet zijn, je bent er immers 8 uur per dag bij een fulltime baan en als je daar met tegenzin naar toe gaat heeft dat ook zijn weerslag op je gezin. Zo simpel is het dus niet tenzij je zelf in staat bent jezelf die 8 uur uit te schakelen om daarna weer vrolijk thuis te zijn. Ik kan dat niet en dus kan ik niet elk baantje klakkeloos aannemen want als ik dat wel doe ben ik na 6 maanden gescheiden en heb ik nog veel meer problemen. En kom nu alsjeblieft niet met dat er altijd wel werk te vinden is want zo simpel is het echt niet. Dat weet ik helaas uit ervaring.

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Het is zo vreemd, liberalisering zou de postmarkt verbeteren.
    Maar waarom moet alles geliberaliseerd worden?
    Is de taximarkt er beter op geworden? Is het ziektekostenstelsel er op vooruit gegaan? Is het OV zoveel beter geworden? Was de postmarkt dan zo slecht?

    Dan nog even wat anders, we klagen nu over stakende postbodes, maar hoe vaak wordt daadwerkelijk gestaakt in Nederland? Kijk eens naar de landen rond de Middellandse zee, zo slecht hebben wij het hier dan nog niet.
    Ben het helemaal met je eens. Vrijheid en openheid is belangrijk maar het mag niet ten koste gaan van de kwaliteit, wat volgens mij al tijd het geval is geweest tot nu tot. Kijk maar naar het ziektekosten stelsel, dit is volgens mij wel het belangrijkste voorbeeld hiervan.

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van Lieshout Bekijk bericht
    Hmm, zeker geen kinderen en een huis ?
    Kids; no
    Huis; check.

    En toch vermoed ik dat ik snel een andere baan zou vinden. Juist omdat ik een drive heb om te werken en mijn rekeningen te kunnen betalen.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van Lieshout Bekijk bericht
    Hmm, zeker geen kinderen en een huis ?
    Lekker respectloos om je kinderen en huis de schuld te geven om je eigen fouten kwijt te schelden.
    Wat gedaan is kun je niet terugdraaien, maar wees redelijk.

    Velen denken vanuit calimerogedrag, altijd maar schoppen tegen het wergevers, het bestuur, raad, den haag. En wel op de middelbare school kinderen pesten die gingen studeren of hoge cijfers haalden.

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Kids; no
    Huis; check.

    En toch vermoed ik dat ik snel een andere baan zou vinden. Juist omdat ik een drive heb om te werken en mijn rekeningen te kunnen betalen.
    Tuurlijk, dat heb ik ook. Maar als er 3000 postbezorgers, die al 20-30 jaar met plezier werken, gelijktijdig werkeloos worden, is er wel een ander gegeven. Cru, is het dat zij wel kunnen komen werken voor de helft minder uren en lager salaris.
    Je stapt daar erg makkelijk overheen.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    Lekker respectloos om je kinderen en huis de schuld te geven om je eigen fouten kwijt te schelden.
    Welke fouten?
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  7. #32

    Standaard

    Aan een baan beginnen zonder de consequenties te voorzien. Als het moeilijk gaat, in te zien dat je andere oplossingen/werkmogelijkheden moet creëren.

  8. #33

    Standaard

    Kom op zeg, dat kun je toch niet als 'fout' aanmerken? Mensen die 20 of 30 jaar geleden aan een baan zijn begonnen (bij TNT of waar dan ook) nu gaan betitelen als fout, omdat ze nu voor een lager salaris en minder geld moeten gaan werken? En dan maar hup, een twee drie naar een andere baan moeten gaan zoeken? Waar zit jouw realiteitsgevoel?
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    Aan een baan beginnen zonder de consequenties te voorzien. Als het moeilijk gaat, in te zien dat je andere oplossingen/werkmogelijkheden moet creëren.
    Gast, jij komt echt uit een ei. Doe eens wat onderzoek en lees eens de feiten voordat je als een achterlijke idioot begint te blaten. De mensen waarom het gaat zijn 30+ jaar 6 dagen in de week voor dag en dauw opgestaan en hebben lijf en leden ingezet en hebben zich door alle barre omstandigheden (warm en koud) gevochten om o.a. jouw post netjes en op tijd op de deurmat gegooid. Deze mensen hebben liefde voor hun vak, en ze vinden het hun plicht om ervoor te zorgen dat ze hun werk elke dag weer goed doen. Ze hebben zelfs een sociale functie, want in "hun" wijk zorgen ze ervoor dat de post altijd de goede weg naar de voordeur vindt, hoe belabberd geadresseerd dan ook. Daarnaast kennen ze de buurt en de bewoners, en hebben altijd tijd om de helpende hand toe te reiken waar dan ook nodig bij de mensen. Deze mensen hebben na de oorlog het Nederlandse postbedrijf gemaakt zoals het nu is en TNT hebben hun tevreden klanten puur en alleen aan hen te danken.
    Om deze mensen nu op straat te gooien is echt een hartgelach. Naast het feit dat deze mensen het heel moeilijk krijgen om een nieuwe baan te vinden is de kennis die deze mensen hebben onvervangbaar. Vooral in centrumwijken waar de adressering vaak ingewikkeld, afwezig of belabberd is aangegeven gaat het om de kennis van de postbodes die ervoor zorgt dat de post goed wordt bezorgd.
    Dus ga nu even eerst even die paar hersencellen van je even aan het werk zetten voordat je uberhaupt een toets aanraakt en ga ook even wat meer respect hebben voor de mensen die zo hun best hebben gedaan om ook jouw gekoesterde dvd's/blu-rays te bezorgen....

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    En toch vermoed ik dat ik snel een andere baan zou vinden. Juist omdat ik een drive heb om te werken en mijn rekeningen te kunnen betalen.
    Coen, ik kan me enigzins voorstellen dat je zo denkt vanuit jouw perspectief. Echter is deze visie erg kortzichtig en niet voorzien van de juiste kennis.
    Ook je eerdere posts zijn doordrenkt met je eigen kortichtige visie in je beperkte perspectief en weet je helaas absoluut niet over welke mensen je praat. Ik heb echter 7 jaar tussen deze mensen gewerkt en weet dus precies waarover ik praat. Deze mensen zijn vaak door de weinige kansen die ze in die tijd (net na de oorlog) hadden als postbode begonnen omdat ze daar een opleiding kregen tot postbode. Ja, je leest het goed: een opleiding tot het mogen functioneren als een postbode. Dit betekende dat mensen een opleiding genoten en de zkerheid hadden van een baan voor de overheid en die zekerheid was in die tijd heel erg belangrijk. Deze mensen hebben daarna in de 30 jaar dat ze erna hebben gewerkt hun vak geperfectioneerd. Nu zijn deze mensen echt doodsbang hun baan te verliezen en worden ze in de kou gezet door het bedrijf die hen ooit een opleiding en zekerheid hebben geboden. Deze mensen klampen zich aan deze baan vast omdat andere mogelijkheden echt heel erg moeilijk zijn. Ik denk niet dat jij je dit kan voorstellen, omdat je als jurist dusdanig verdient en een andere werk/leefomgeving hebt dat je je niet kan verplaatsen in deze denkwereld. Omdat niemand verder in hun omgeving opstaat behalve de vakbonden die er sinds jaar en dag zijn om de rechten van deze mensen te beschermen gaan ze staken. Ok, ook ik vind dat er aanpasissingen moeten komen in de huidige werkwijze en beleid van TNT, maar het zomaar op straat zetten van de mensen die het bedrijf groot hebben gemaakt vind ik getuigen van zeer slecht werkgeversschap.

    Door hun specifieke opleiding en ervaring hebben deze mensen nu absoluut weinig mogelijkheden. Ook dit kan ik zeggen omdat ik in de arbeidsbemiddeling werk. De doodslag was idd de privatisering, daar is helaas niks goeds van gekomen. Kijk ook maar naar de NS en de kwaliteit wat daar nog steeds achterloopt.
    Wat trouwens nog het meest wrange is dat er blikken met uitzendkrachten worden opengetrokken omdat de postbezorgers het laten afweten met al hun k.u.t.smoesjes ivm het slechte weer en alle andere onzin.
    Met deze mensen worden deze vakmensen dus vervangen....
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 15-12-2010 om 14:31

  11. #36

    Standaard

    Mensen die net na de oorlog een baan kregen als postbode zijn nu niet meer werkzaam bij TNT. Die zitten waarschijnlijk achter de geraniums. Of eronder
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bas Reuver Bekijk bericht
    Mensen die net na de oorlog een baan kregen als postbode zijn nu niet meer werkzaam bij TNT. Die zitten waarschijnlijk achter de geraniums. Of eronder
    Ok, laten we het dan op de jaren 60/70 houden. Ook niet echt een tijd met volop mogelijkheden...

  13. #38

    Standaard

    Ok, maar ontslag levert hen een uitkering op. Dus tijd genoeg om een nieuwe baan te vinden. Toch?
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    De vraag is natuurlijk of staken bij TNT post zin heeft. De klant is de dupe en als deze door de staking naar de concurrent gaat/moet en dat bevalt, dan zijn de stakers nog verder van huis. Als de klant dan definitief overstapt, dan krijgen de stakers nog minder werk. En dus is de kans nog groter dat ze hun baan verliezen. In dit geval zou het middel dus nog wel eens erger kunnen zijn dan de kwaal.
    Er is altijd nog iets als de Postwet, en deze legt TNT een bezorgplicht op van 6 dagen in de week van brieven tot 20 gram. Daarnaast mag TNT geen stukloon betalen wat ze bij de concurrenten wel doen, dus vanwege deze kosten en de verplichtingen van het bezorgen van relatief dure producten (groetere stukken en reclame zit nu eenmaal meer marge op) zit TNt toch wel met een probleem. Nu ligt hier niet de bulk van de post maar hebben de stakers toch nog een minmum aan werk waarvoor ze kunnen staken. En zeg nu zelf: TNT had veel pro-actiever en vindingrijker en slagvaardiger moeten reageren op de verminderde postvolumes, met producten waar bijv Greetz.nl en Hallmark al veel eerder mee kwamen. Dus om nu rucksichtloos mensen te schrappen vanwege afnemende postvolumes en de schuld van de slechte bedrijfsvoering leggen bij de meest kwetsbare en onverdedigbare groep is wel heel erg makkelijk....

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Ok, maar ontslag levert hen een uitkering op. Dus tijd genoeg om een nieuwe baan te vinden. Toch?

    Tuurlijk, maar met 70% krijgen sommige mensen het verdomd moeilijk hoor. Juist vanwege de onregelmatigheidstoeslagen en extra uren was het salaris van een postbode nog redelijk interessant. Daarnaast is het UWV ook geen baken van professionalisering en kennis en kunde van het vinden van nieuw werk. Waarom zou eraan worden gedacht om het plaatsen van mensen en vinden van banen uit te besteden aan commerciele uitzendbureaus?
    Ook zijn veel mensen verkonocht aan hun baan en hun vak. En zijn ze doodsbang voor de onzekerheid die er dan gaat komen. Die mensen hebben 30+ jaar gewerkt in een omgeving van zekerheid. Miischien ook niet helemaal goed, maar dat is wel de praktijk nu.

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Ok, maar ontslag levert hen een uitkering op. Dus tijd genoeg om een nieuwe baan te vinden. Toch?
    Denk je serieus dat het bedrijfsleven op vastgeroeste 45 plussers zit te wachten zonder al te veel opleiding?
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  17. #42

    Standaard

    Ik denk dat er structureel hervormd moet worden. In deze overgangsperiode naar een nieuwe maatschappij die veel minder aan voltijds niet-zo-moeilijke baantjes aaneenhangt moeten de arme 45-plussers die wegbezuinigd worden een andere manier vinden om het te rooien. Het is een tijd van snel en wendbaar anticiperen op ontwikkelingen en het vak van postbode is daar niet geschikt voor. Maar ergens moet de verandering beginnen. Voor al die stakers trekken de sorteercentra overigens emmers met uitzendkrachten aan, dus daar raken ze TNT niet. Bezorgen is al minder door de digitale revolutie en de kleinere bezorgers of speciale dienstverleners als DHL, UPS, Sandd, Select Vracht enzo. En dan de spotjes op de radio om mensen te werven die deeltijds werken.

    Dus ja, ik denk dat die wegbezuinigden niet makkelijk aan een nieuwe baan geraken, maar ze zijn ook niet echt uitgerust om adequaat te reageren en participeren in de moderne tijd. Vergelijk het met het verdwijnen van zoveel beroepen onder invloed van de zogenoemde vooruitgang: zeevaart / binnenvaart, ambachten, boeren... Andere tijden.
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 1101 Bekijk bericht
    Voor al die stakers trekken de sorteercentra overigens emmers met uitzendkrachten aan, dus daar raken ze TNT niet.
    Dat is overigens ook erg tekenend voor het wanbeleid van de TNT directie; het is bij wet verboden om uitzendkrachten in te zetten om stakers te vervangen. Dat noemen ze "besmet werk".
    Overigens is de rest van je post misschien wel waar, maar erg kort door de bocht. En het houdt geen rekening met de duidenden huishoudens met families en kinderen. Dus je kan deze tijd wel lekker snel, wendbaar en anticiperend noemen; de huidige realiteit is dat die mensen die mogelijkheden of de kunde daarvoor niet hebben. Dus voordat we overgaan naar het volledige digitale tijdperk en de oude ambachten en de daarbij behorende vakmensen af te schrijven is het wel zo sociaal om die mensen te bedanken voor hun bewezen diensten al die jaren. En je weet nooit wat de toekomst brengt voor jouzelf; straks zit je wellicht in hetzelfde schuitje....
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 15-12-2010 om 15:11

  19. #44

    Standaard

    Waar TNT in feite mee bezig is, is proberen de eigen CAO te omzeilen. En dat gaat als volgt in z'n werk:

    - TNT besteedt werk uit aan dochteronderneming VSP, die zonder CAO kan werken.
    - TNT roept vervolgens: Er is te weinig werk. We moeten mensen ontslaan.
    - Postbodes worden ontslagen, komen in de WW, worden nergens aangenomen (te oud en/of geen diploma) en moeten passen werk accepteren.
    - TNT roept: Wij hebben passend werk.
    - Voormalig postbode wordt weer aangenomen, voor 12 uur per week tegen 40% minder loon.

    En als de TNT dit voor elkaar gaat krijgen, dan zullen er geheid andere bedrijven volgen.

  20. #45

    Standaard

    @ TylerDruden, je hebt het over sentiment, dat is geen reden

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    @ TylerDruden, je hebt het over sentiment, dat is geen reden
    leg jij dat maar uit aan de postbodes die 40+ zijn en nergens meer een baan kunnen vinden, met dat vooruitzicht voert sentiment de boventoon.

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Denk je serieus dat het bedrijfsleven op vastgeroeste 45 plussers zit te wachten zonder al te veel opleiding?
    Als ik 'hadden ze maar een vak moeten leren' roep krijg ik de sh*tstorm over me heen. Dus dat doe ik maar niet...
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Als ik 'hadden ze maar een vak moeten leren' roep krijg ik de sh*tstorm over me heen. Dus dat doe ik maar niet...
    Je mag zeggen wat je wil. Ben eigenlijk wel benieuwd, welke job/studie jij hebt gedaan, die jou de garantie geeft tot je 70 ste.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Als ik 'hadden ze maar een vak moeten leren' roep krijg ik de sh*tstorm over me heen. Dus dat doe ik maar niet...
    Er zijn zat lui die 'een vak hebben geleerd', 30+ jaar ergens hebben gewerkt, op straat komen te staan.....en vanwege hun leeftijd nauwelijks ergens aan de bak kunnen komen.

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van Lieshout Bekijk bericht
    Je mag zeggen wat je wil. Ben eigenlijk wel benieuwd, welke job/studie jij hebt gedaan, die jou de garantie geeft tot je 70 ste.
    Ik ben postbode, maar dan een hele goede.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •