Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 89 worden weergegeven.

Discussie: TNT post

  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Ik ben postbode, maar dan een hele goede.
    TNT maakt geen onderscheid tussen goed of slechte postbodes. Je vliegt er toch gewoon uit...

    En dat is nu juist het idiote van dit alles. Je hebt een opleiding gedaan, hard gewerkt - jaren lang waarschijnlijk - en uiteindelijk beland je toch gewoon op straat.
    En diegene die zegt dat de banen voor het oprapen liggen leven toch in een andere wereld. Die zitten waarschijnlijk zelf al jaren vastgeroest op dezelfde stoel...
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  2. #52

    Standaard

    Voorlopig zit ik al tweeënhalve week te wachten op m'n "Sting live in Berlin" - blu-ray....
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    TNT maakt geen onderscheid tussen goed of slechte postbodes. Je vliegt er toch gewoon uit...

    En dat is nu juist het idiote van dit alles. Je hebt een opleiding gedaan, hard gewerkt - jaren lang waarschijnlijk - en uiteindelijk beland je toch gewoon op straat.
    En diegene die zegt dat de banen voor het oprapen liggen leven toch in een andere wereld. Die zitten waarschijnlijk zelf al jaren vastgeroest op dezelfde stoel...
    Of in een zeer stabiele branch zoals de juridische bedrijven

  4. #54

    Standaard

    Je moet het ook van de andere kant kunnen bekijken, die van het bedrijf. De markt is vrij gegeven en door de concurrentie en het afnemen van het versturen van brieven komt er voor deze divisies te weinig geld binnen om de hoge loonkosten die keer op keer zijn afgedwongen te voldoen. De werknemers zijn zowiezo verliezer want nu gaan er dan wat minder uit, ronde twee volgt echt wel en de rest, zo niet meer, zullen volgen....

    Ik erger mij nogal aan de wereldvreemde houding van de vakbonden. Die mensen leven volgens mij nog in het analoge tijdperk. Men heeft al jaren absurde eisen voor werknemers afgedwongen en het ironische hieraan is dat menig werknemer die men dus juist wilde beschermen door die eisen nu zijn kop kost....Leuk die eisen, maar sorry het is door de plus cultuur en afnemende markt niet meer te betalen. Maar hier hoor je de vakbonden nooit over, laat staan dat ze de hand in eigen boezem steken...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  5. #55

    Standaard

    AMSTERDAM - TNT Post heeft een principeakkoord gesloten met de vakbonden Abvakabo FNV, CNV Publieke Zaak en BVPP over het beperken van het aantal gedwongen ontslagen vanwege de aangekondigde reorganisaties bij het bedrijf.

    Heeft dat Middeleeuwse staken toch íets opgeleverd...

    Mag ik nu dan mijn dvd's ontvangen meneer met de oranje jas? dank u!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  6. #56

    Standaard

    Dvd's?, da's pas middeleeuws...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Als ik 'hadden ze maar een vak moeten leren' roep krijg ik de sh*tstorm over me heen. Dus dat doe ik maar niet...
    Dat is de precies wat ze hebben gedaan. Als je mijn post goed hebt gelezen (dan mag ik toch wel verwachten van een jurist; dat deze de teksten goed leest ) dan staat daarin dat de postbodes een vakopleiding tot postbode hebben gevolgd na hun aanname...

    En zo te merken ben jij nog niet zo'n hele goede postbode, want die weten de teksten (op de brieven in hun geval) wél goed te lezen....

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Dat is de precies wat ze hebben gedaan. Als je mijn post goed hebt gelezen (dan mag ik toch wel verwachten van een jurist; dat deze de teksten goed leest ) dan staat daarin dat de postbodes een vakopleiding tot postbode hebben gevolgd na hun aanname...

    En zo te merken ben jij nog niet zo'n hele goede postbode, want die weten de teksten (op de brieven in hun geval) wél goed te lezen....
    Tsja,

    ik heb op de kleuterschool een strikdiploma gehaald. Is dat ook een vakopleiding?
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Je moet het ook van de andere kant kunnen bekijken, die van het bedrijf. De markt is vrij gegeven en door de concurrentie en het afnemen van het versturen van brieven komt er voor deze divisies te weinig geld binnen om de hoge loonkosten die keer op keer zijn afgedwongen te voldoen. De werknemers zijn zowiezo verliezer want nu gaan er dan wat minder uit, ronde twee volgt echt wel en de rest, zo niet meer, zullen volgen....

    Ik erger mij nogal aan de wereldvreemde houding van de vakbonden. Die mensen leven volgens mij nog in het analoge tijdperk. Men heeft al jaren absurde eisen voor werknemers afgedwongen en het ironische hieraan is dat menig werknemer die men dus juist wilde beschermen door die eisen nu zijn kop kost....Leuk die eisen, maar sorry het is door de plus cultuur en afnemende markt niet meer te betalen. Maar hier hoor je de vakbonden nooit over, laat staan dat ze de hand in eigen boezem steken...
    Natuurlijk weten de vakbonden dit wel, maar ze hebben hun huid duren willen verkopen. En wie geeft ze ongelijk? Daar zijn ze tenslotte voor...

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Tsja,

    ik heb op de kleuterschool een strikdiploma gehaald. Is dat ook een vakopleiding?
    Jij weet duidelijk niet waar je over praat....loop maar eens een dagje mee, dan krijg je misschien wat meer respect voor ze. En vergeet niet dat toendertijd de kansen en werkgelegenheid misschien nog wel lager waren dan nu. Dan is een aanbod van een opleiding en gegarandeerd werk door een staatsbedrijf heel erg interessant...vooral als je een huis en kinderen moet onderhouden....
    Ik merk dat je je dit niet kan voorstellen, en dat je leeft in een heel erg beschermende bubbel met gigantische oogkleppen op. Erg jammer!

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Of in een zeer stabiele branch zoals de juridische bedrijven
    Of in een booming markt: makelaar worden of zo of in de zorg, waar een tekort aan mensen dreigt (wordt ons voorgehouden), maar hier in alle ziekenhuizen bezuinigt wordt op het personeel (maw ontslag)
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Jij weet duidelijk niet waar je over praat....loop maar eens een dagje mee, dan krijg je misschien wat meer respect voor ze. En vergeet niet dat toendertijd de kansen en werkgelegenheid misschien nog wel lager waren dan nu. Dan is een aanbod van een opleiding en gegarandeerd werk door een staatsbedrijf heel erg interessant...vooral als je een huis en kinderen moet onderhouden....
    Ik merk dat je je dit niet kan voorstellen, en dat je leeft in een heel erg beschermende bubbel met gigantische oogkleppen op. Erg jammer!
    Ik loop ook een beetje te zuigen, maar ik heb gewoon een hekel aan stakers.

    Daarnaast eindigt de wereld niet voor ze. Ze kunnen minder uren gaan werken. De overige uren kan men dan aanvullen met een uitkering of wellicht bij een andere werkgever.

    Misschien is de postbeambte, hoe hard het werk ook is, een beetje verwend geraakt door de jaren heen?

    Feit is dat de privatisering er aan komt en dat snijden noodzakelijk is om niet helemaal over de kop te gaan. Suck it up and deal with it.

    Soms moet je snijden om gezond te geraken.

    Dat dit gevolgen heeft voor de mensen zelf snap ik. Ik wil niemand op straat of uit zijn huis hebben, maar heel de wereld heeft het financieel even zwaar.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  13. #63

    Standaard

    Tuurlijk is de schuld bij een ander neerleggen altijd makkelijk en zwakker dan zelf je verantwoordelijkheid nemen en pro-actief werken aan je eigen verandering. Dat schemert hier natuurlijk een beetje door; de postbode neemt een slachtofferrol in en de ander mag het oplossen. Toch vind ik het niet zo zwart/wit als dat het lijkt. Want die conclusie zou ook weer veel te makkelijk zijn. Ik vind dat TNT bij de afnemende postvolumes veel doortastender te werk had moeten gaan en ipv te komen met nieuwe logo's en nieuwe oranje brievenbussen hadden ze beter kunnen andenken over hun product range. Nu komen ze erachter dat ze de boot hebben gemist en gaan ze radicaal kosten schrappen; de makkelijkste en de meest lucratieve is dan personeel schrappen. Maar geloof me; de kwaliteit en vertrouwen in de postbezorging zal zeker gaan dalen, ongemotiveerde postbezorgers/folderbezorgers leer je niet zomaar de toewijding naar en kennis van de Nederlandse straatindeling. TNT heeft dat zelf overigens ook al door: TNT Pakketservice, de goedlopende tak, wordt al afgesplitst zodat TNT Post in de toekomst samen kan gaan met VSP en zo kunnen de bezorgers nog minder betaald worden....
    Zonde; dat TNT een bedrijfsonderdeel met een rijke geschiedenis en hardwerkende mensen naar de tering helpt...

  14. #64

    Standaard

    Vandaag had ik 3 keer mannen in oranje jassen aan de deur, waarvan 1 pakketjesbezorger, 1 keer aangetekend en 1 keer normale post. Dat zal volgend jaar niet meer gebeuren, dan komen ze misschien 3 keer in de week....

    Ow ja, in de brievenbussen kunnen alleen nog enveloppen in op het moment kwam ik zojuist achter. Dus de mensen die hier verkopen: Je moet naar het postkantoor toe.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht

    Ow ja, in de brievenbussen kunnen alleen nog enveloppen in op het moment kwam ik zojuist achter. Dus de mensen die hier verkopen: Je moet naar het postkantoor toe.
    Gelukkig zit TNT hier tegenwoordig bij de Plus om de hoek. Wanner ik trade drop ik de pakketjes ook altijd in de bus binnen. Scheelt weer condens

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Ik loop ook een beetje te zuigen, maar ik heb gewoon een hekel aan stakers.

    Daarnaast eindigt de wereld niet voor ze. Ze kunnen minder uren gaan werken. De overige uren kan men dan aanvullen met een uitkering of wellicht bij een andere werkgever.

    Misschien is de postbeambte, hoe hard het werk ook is, een beetje verwend geraakt door de jaren heen?

    Feit is dat de privatisering er aan komt en dat snijden noodzakelijk is om niet helemaal over de kop te gaan. Suck it up and deal with it.

    Soms moet je snijden om gezond te geraken.

    Dat dit gevolgen heeft voor de mensen zelf snap ik. Ik wil niemand op straat of uit zijn huis hebben, maar heel de wereld heeft het financieel even zwaar.
    Ik denk dat je wel anders piept als je eigen beroepsgroep opgeheven wordt ten gunste van 'winstmaximalisatie'. Ik kan me heel goed voorstellen dat men dan in opstand komt, en ondanks de overlast die ik er zelf van heb krijgen de TNT-ers mijn sympathie. Het is gewoon belachelijk hoe de post-branch wordt uitgehold en hoe alle kwaliteit overboord gezet wordt. We blijven evenveel betalen maar voortaan mogen we afwachten wanneer iets bezorgt wordt. Wat dat betreft zijn deze acties niet alleen in het belang van de TNT-medewerkers maar uiteindelijk ook van de consument.

  17. #67

    Standaard

    Ik ben denk ik van een andere generatie Richard (jobhopper), want als mijn 'beroepsgroep' wordt opgeheven zou ik probleemloos overstappen naar een andere branche of baan. Vroeger was het gebruikelijk dat je lang ergens werkte, maar ik zie mezelf niet het 'gouden horloge' halen als je snapt wat ik bedoel!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Ik denk dat je wel anders piept als je eigen beroepsgroep opgeheven wordt ten gunste van 'winstmaximalisatie'.
    Fout, dit is bij 'bepaalde' beroepsgroepen/gradaties

  19. #69

    Standaard

    Ik heb maandag BR verstuurd binnen NL.
    Kan het aan staking oid liggen,dat ze er nog niet zijn?

    Ik krijg nu een boos forum-lid op mijn mail.
    Samsung UE40ES8000| Marantz SR7005|Focal 816w| Focal 806| BK XLS 200 MK II| Oppo 93

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostbosmans Bekijk bericht
    Ik heb maandag BR verstuurd binnen NL.
    Kan het aan staking oid liggen,dat ze er nog niet zijn?

    Ik krijg nu een boos forum-lid op mijn mail.
    Dat ligt gewoon aan de staking. Er ligt heel wat post wat ze moeten inhalen dus de komende dagen moet er heel wat nagebracht worden. Dat moet dat boze lid ook wel weten.

  21. #71

    Standaard

    Staking is over, draadje kan op slot?

  22. #72

    Standaard

    Er zullen heus nog wel meer stakingen komen in de komende jaren

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Ik ben denk ik van een andere generatie Richard (jobhopper), want als mijn 'beroepsgroep' wordt opgeheven zou ik probleemloos overstappen naar een andere branche of baan. Vroeger was het gebruikelijk dat je lang ergens werkte, maar ik zie mezelf niet het 'gouden horloge' halen als je snapt wat ik bedoel!
    Ik ben het helemaal met je eens; zeker is het vervelend als het jezelf betreft, maar om "de baas" de schuld te geven van het feit dat mensen geen post meer versturen is van de zotten. Bovendien ben ik ook principieel tegen staken.

    Er zijn mijns inziens nog teveel mensen die nadat ze hun eerste vaste baan denken dat ze hun hele leven onder de pannen zijn en na hun (beroeps)opleiding nooit meer iets aan bij- of nascholing hebben gedaan. Tja, dat maakt je wel inflexibel.

    Ben overigens zeer tevreden over TNT post, maar zou het ook niet erg vinden als ze nog maar 3x per week bezorgen.

  24. #74

    Standaard

    Ik heb het echt gehad met TNT Ik heb meer dan 600 plussen hier en het is bijna altijd goed gegaan.. nu in een maand

    Bluray gestuurd naar Peptalk......weg
    DVD naar mij gestuurd van Patrick van den Hul......weg
    Twee Dvd`s naar mij gestuurd door Flypside.....weg

    Het is weer duurder geworden en hun service is gewoon klote
    [dat moest ik even kwijt]

    Vince.

  25. #75

    Standaard

    Tijd om de postbode eens even goed aan te spreken lijkt me..

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •