De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Mediaspeler incl opname + dvd speler

    Bestaat dat eigenlijk wel.....? Ik kan er echt geen één vinden.
    Het zit alsvolgt:
    Ik heb op dit moment Digitenne en een dvd/cd speler.
    Nu ben ik het constant wisselen van mijn cd's/dvd's een beetje zat. En ik wil van tv kunnen opnemen.

    Dus ik dacht om eens bij de electronica zaak te gaan kijken, want zo'n mediaspeler zal er vast wel zijn, eentje die ook kan opnemen van tv en een ook een dvd/cd speler heeft. Of een harddiskrecorder met cd/dvd speler waarop ik mijn dvd's vanaf mijn pc naartoe kan kopieren. (liefst ook in een netwerk te zetten, maar dat zal alleen met mediaspelers kunnen lijkt me, net als internet radio wat me ook makkelijk lijkt)
    En tenslotte zou het heel fijn zijn als zo'n apparaat een schermpje heeft zodat ik mijn tv niet hoef aan te zetten als ik muziek wil aanzetten.

    Tot mijn verbazing kom ik er achter dat dat helemaal nog niet zo eenvoudig is. Tot nu toe is het niet gelukt een apparaat te vinden wat films/muziek kan opslaan op en afspelen van harde schijf, tv signaal kan opnemen en cd's en dvd's kan afspelen. De overige wensen (internet radio, netwerk, etc.) zijn niet zo belangrijk voor me.
    Weten jullie of deze apparaten bestaan? Wellicht ook merk en type?
    Bedankt voor de hulp alvast!
    Sander.

  2. #2

    Standaard

    Dune heeft een aantal mooie spelers die vrijwel alles kunnen wat jij wilt: http://dune-hd.com/hd_players/current/

    Opnemen met een all-in one apparaat wordt moeilijk, ook omdat aanbieders in Nederland dit soms onmogelijk maken.

    Ikzelf heb overigens meerdere apparaten om de functies uit te voeren die jij wilt:

    - Een philips dvd speler
    - Een AcRyan Playon HD voor het spelen van filmbestanden vanaf harde schijf
    - Een Squeezebox Duet voor het beluisteren van muziek en internetradio
    - Een Qnap Network Attached Server waarop ik films en muziek heb opgeslagen
    - Een Thompson Mediabox voor het opnemen van digitale TV van UPC.

    Het hebben van één apparaat dat alles kan, is minder ideaal dan het lijkt. Alle functies moeten dan wel goed ontwikkeld zijn, en dit is bij dedicated apparaten meestal beter geregeld. Ik vewacht dat het nog een paar jaar duurt, voordat één apparaat alles naar behoren kan!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •