Pagina 1 van 13 1234511 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 323 worden weergegeven.

Discussie: Oppo 95 & 93

  1. #1

  2. #2

    Standaard

    Mmmm, de 93 lijkt me wel wat, dual HDMI output, als dat een 1.3 en een 1.4 uitgang betreft, dan kan hij wel eens heel sterk mijn aandacht krijgen als er wat meer 3D films in mijn collectie komen..... mijn receiver ondersteund geen 3D via de HDMI..... en hij gaat voorlopig toch echt niet weg vanwege dat kleine manco
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Zelfs 2 keer 1.4a HDMI DVDPFG, zie een iets eerder artikel op dezelfde site: http://www.blu-ray.com/news/?id=5642
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Zelfs 2 keer 1.4a HDMI DVDPFG, zie een iets eerder artikel op dezelfde site: http://www.blu-ray.com/news/?id=5642

    Jammer

    Is Pana dan de enige die rekening houd met bezitters van een fijne receiver met 1.3 ingangen?

    Heb me er nog niet in verdiept, maar als er wat aangepast/vervangen moet gaan worden om HD audio te krijgen tijdens 3D, is dat niet mijn 875.... dan maar zo'n brak Pana spelertje

    Jammer dat Blu Ray en HDMI hun zaakjes niet in 1x goed voor elkaar hadden, beetje prutserig dat ze steeds weer wat moeten aanpassen om up to date te zijn.....
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Jammer

    Is Pana dan de enige die rekening houd met bezitters van een fijne receiver met 1.3 ingangen?

    Heb me er nog niet in verdiept, maar als er wat aangepast/vervangen moet gaan worden om HD audio te krijgen tijdens 3D, is dat niet mijn 875.... dan maar zo'n brak Pana spelertje

    Jammer dat Blu Ray en HDMI hun zaakjes niet in 1x goed voor elkaar hadden, beetje prutserig dat ze steeds weer wat moeten aanpassen om up to date te zijn.....
    Waarschijnlijk kun je het zo instellen dat de HDMI uitgang precies uitvoert wat jij wilt, dus wel goed voor je HDMI1.3 reciever.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Waarschijnlijk kun je het zo instellen dat de HDMI uitgang precies uitvoert wat jij wilt, dus wel goed voor je HDMI1.3 reciever.
    Zal me er tegen die tijd dat ik aan HD audio tijdens 3D films belang ga hechten eens wat dieper over informeren, heb nu voor de paar films die ik heb me er nog niet druk over gemaakt, het beeld houd me helemaal in de ban
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    Er komt ook een Europese versie van de BDP-93:

    The European version of Oppo's BDP-93 player, model number BDP-93EU, is now up for preorder at the website of Oppo BD UK Ltd. Features and technical specifications are identical to those of the BDP-93, with the exception of region coding, which will be set as "2" for DVD and "B" for BD. Price has been set at £499.00 including VAT.

    Oppo BD UK will sell to customers in continental Europe; the player will also be available for purchase from authorized local retailers in a dozen European countries.

    Bron: http://www.blu-ray.com/news/?id=5651

  8. #8

    Standaard

    Jammer dat hij zo veel duurder is dan de $499 dollar op de US site... Scheelt toch al gauw 100 euro.
    Maar misschien is het de upgrade waard, en kan ik mijn (langzame) BD-35 de deur uit doen...
    Mijn thuisbios: LG OLED65C7V tv, LG UP970 4K blu-ray player, Denon AVR-2313 receiver, Klipsch RF-62 (fronts), Klipsch RC-62 (center), Klipsch RB-51 (rears), Klipsch Ksw-10 (sub)

  9. #9

    Standaard

    Ik heb gisteren de Oppo bdp 93 binnengekregen en dit toestel lost de meest hooggespannen verwachtingen in.
    Getest tot op vandaag:

    -Sublieme SACD en DVD-AUDIO kwaliteit.
    -Blu-ray weergave is de beste die ik tot hiertoe gezien heb op een blu- speler.
    -3D weergave nog niet voldoende getest.
    -Ook dvd weergave nog niet getest.

    Algemene eerste indruk is zéér positief! Dit apparaat kan ongetwijfeld iedereen versteld doen staan. Ik heb in ieder geval GENOTEN van de kwaliteit die dit toestel kan laten zien en kan laten horen. Heb ook een ONKYO sacd en dvd-audio speler maar deze kan niet tippen aan de audio kwaliteit van deze OPPO!!!
    Ik ben dan ook zéér tevreden. Het kind in mij kan weer spelen.

  10. #10

    Standaard

    Die 2 HDMI outputs......

    De mogelijkheden

    Kwaliteit

    Afwerking/uiterlijk

    Als ik wat meer 3D films heb en mijn huidige receiver blijft voldoen met de in bestelling staande speakers, dan komt de Oppo waarschijnlijk bovenaan mijn wensenlijstje....
    Have fun and enjoy your collection

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Die 2 HDMI outputs......

    De mogelijkheden

    Kwaliteit

    Afwerking/uiterlijk

    Als ik wat meer 3D films heb en mijn huidige receiver blijft voldoen met de in bestelling staande speakers, dan komt de Oppo waarschijnlijk bovenaan mijn wensenlijstje....
    ++++ hij is te krijgen als regio vrij voor DVD en BD

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    ++++ hij is te krijgen als regio vrij voor DVD en BD
    Mmmm, dan kan ie 3 spelers vervangen
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Regiovrije mod voor BD is er toch nog niet voor deze spelers, of heb 'k iets gemist ?

    Weet wel dat ze hiermee bezig zijn.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  14. #14

    Standaard

    Ik heb een regiovrije speler.(zowel voor dvd als voor blu-ray)
    Zoals bij mijn vorige regiovrije Pana BD50 kan ik schakelen van regio A naar regio B.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Regiovrije mod voor BD is er toch nog niet voor deze spelers, of heb 'k iets gemist ?

    Weet wel dat ze hiermee bezig zijn.
    o.a. Stegen verkoopt de 93 nu regiovrij voor DVD en regio A/B voor BD:

    http://www.stegen.com/product_info.p...oducts_id/1119

    Echter is de prijs op zijn zachts gezegt fors te noemen.

    PS.

    Ik zie nu dat JVB, vanaf eind ferbruari ook een regiovrije 93 gaat aanbieden die voor BD ook regio C aankan, en wat vriendelijker is geprijst dan die van Stegen.

    http://www.jvbdigital.nl/jvb.asp?cur...itle&title=643

    En voor als je het zelf wilt/kunt doen is er een kit verkrijgbaar bij bluraychip.dk

    http://www.bluraychip.dk/product.php?id_product=15

    In eerste instantie leek het er op dat het regiovrij maken een lastige klus zou worden maar al met al lijkt het nu mee te vallen.
    Laatst aangepast door Frenkel : 15-01-2011 om 18:07
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    o.a. Stegen verkoopt de 93 nu regiovrij voor DVD en regio A/B voor BD:

    http://www.stegen.com/product_info.p...oducts_id/1119

    Echter is de prijs op zijn zachts gezegt fors te noemen.

    PS.

    Ik zie nu dat JVB, vanaf eind ferbruari ook een regiovrije 93 gaat aanbieden die voor BD ook regio C aankan, en wat vriendelijker is geprijst dan die van Stegen.

    http://www.jvbdigital.nl/jvb.asp?cur...itle&title=643

    En voor als je het zelf wilt/kunt doen is er een kit verkrijgbaar bij bluraychip.dk

    http://www.bluraychip.dk/product.php?id_product=15

    In eerste instantie leek het er op dat het regiovrij maken een lastige klus zou worden maar al met al lijkt het nu mee te vallen.
    Beiden niet lief geprijst, en de 1 zonder BTW, wat een till....
    Have fun and enjoy your collection

  17. #17

    Standaard

    Zo ieder is hier zo vol lof over Oppo, mijn relatie met Oppo is sinds deze week ernstig bekoeld, de bd83 is amper een half jaar in huis en is van de week gecrasht. Op alles zegt hij (cd,dvd,sacd,dvda,blu ray) no disc no disc. Probleem met loader zegt Oppo na eerste reactie. Het ding kon al niet overweg met titels van Universal want dan maakt hij een geluid waarbij je de receiver op 100 moest zetten om de film te volgen. Ook bij bepaalde cd's is dat euvel. Maar soit volgende week lever ik hem af bij Livingcinema. Ook weer zo,n niche firma waar mijn vertrouwen niet zo groot meer bij is.

  18. #18

    Standaard

    Dat zou natuurlijk niet mogen gebeuren. Ik neem aan dat je kan terugvallen op de 2 jaar garantie die je hopelijk gekregen hebt bij de aankoop van deze speler.

  19. #19

    Standaard

    Ga ik wel vanuit ja. Anders moet ik maar eens een beetje amok maken, maar dat zal niet nodig zijn. Er zit inderdaad 2 jaar op.

  20. #20

    Standaard

    Voor de Oppo 93 is inmiddels een regiovrije (voor dvd en BD) diy kit te koop.
    Van dezelfde makers die ook de kit leverden voor de Oppo 83:
    http://www.bluraychip.dk/product.php?id_product=15

    Ook bij deze kit hoeft niet gesoldeerd te worden (net als bij de andere kit komt er een printplaatje met connectoren tussen de BD drive en het "moederboard").

    Ik ben benieuwd of er voor de Oppo 95 ook nog zo'n kit gaat komen.
    "I've seen things you people wouldn't believe"
    -Bladerunner-


  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Loggie Bekijk bericht
    Voor de Oppo 93 is inmiddels een regiovrije (voor dvd en BD) diy kit te koop.
    Van dezelfde makers die ook de kit leverden voor de Oppo 83:
    http://www.bluraychip.dk/product.php?id_product=15

    Ook bij deze kit hoeft niet gesoldeerd te worden (net als bij de andere kit komt er een printplaatje met connectoren tussen de BD drive en het "moederboard").

    Ik ben benieuwd of er voor de Oppo 95 ook nog zo'n kit gaat komen.
    Dit is dezelfde als de JVB kit, deze is namelijk gezamelijk ontworpen.
    Vandaar dat deze zo snel beschikbaar is

  22. #22

    Standaard

    Ik heb ondertussen via mail al twee keer contact gehad met de support afdeling van Oppo en ik moet zeggen, petje af, deze mensen kennen hun product door en door. Ik heb ook telkens een antwoord teruggekregen binnen het uur. Dat is héél wat anders dan de logge structuur van sommige andere merken waarbij je misschien een antwoord krijgt binnen een paar weken.(of soms zelfs géén antwoord)

  23. #23
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik stond ook op het punt mijn pana bd50 te vervangen. In eerste instantie keek ik naar de Pana bd 300 i.v.m zijn zeer goede audio decoders. Totdat ik deze oppo alle testen zag domineren. Denk dus dat ik daarvoor ga. 3d is nog niet nodig, maar hé, het kan geen kwaad. Ik vind hem er ook wat beter uitzien. sacd en dvd-audio heeft mijn onkyo, maar hij zou dus zomaar als vervanger kunnen dienen.

    Maar dat er wat nieuws móet komen is zeker. Bij de laatste fox titels kan je een boek uitlezen, eer de film is begonnen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  24. #24
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Eigenlijk móet ik de 95 hebben dus, want die heeft hoogwaardige analoge audio. Weet dus niet of in dat geval de pana beter is dan de 93
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  25. #25

    Standaard

    De sacd en vooral de dvd audio klinken héél wat beter op de OPPO 93 dan op mijn Onkyo sacd en dvd audio speler.

Pagina 1 van 13 1234511 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •