Pagina 12 van 13 EersteEerste ... 28910111213 LaatsteLaatste
De resultaten 276 tot 300 van 323 worden weergegeven.

Discussie: Oppo 95 & 93

  1. #276

    Standaard

    Wat is eigenlijk het verschil tussen de 103 en 105? Is dat enkel op het audio vlak? Ik ga 'm enkel gebruiken om via hdmi blu ray te kijken en soms cd te draaien. Dus heb ik dan aan de 103 de juiste speler of is de 105 ook op dat vlak beter.

  2. #277
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Beeldkwaliteit is identiek, alleen ligt de nadruk zwaar op analoge audio met sabre DAC's. Dus alleen als je de interne audio decoders van de Oppo wilt gebruiken. Doe je alleen HDMI, dan heb je er geen voordeel van. En hij ziet er iets groter uit en ook qua outputs achterop ligt meer nadruk.

    Eigenlijk hetzelfde verschil als bij de 93 en 95.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #278

    Standaard

    Er is een nieuwe software update, zowel voor de Amerikaanse als de Europese versie.

  4. #279

    Standaard

    Afgelopen week de nieuwe firmware opgehaald en wil ik van het weekend Prometheus kijken, viel de onderste regel van de ondertitels bijna volledig buiten beeld.

    Nu bleek de positie van de ondertitels te staan ingesteld op -5, en moest ik hem terug naar positie 0 verplaatsen.
    Heeft waarschijnlijk te maken met de nieuwe functie van het verschuiven van de OT ten opzichte van de oude firmware:

    6. Expanded the Subtitle Shift option from "-5 ~ +5" to "-10 ~ +10", which allows finer control of the subtitle position on the display screen.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  5. #280
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Opzicht wel netjes dat er nog ondersteuning is.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #281

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Afgelopen week de nieuwe firmware opgehaald en wil ik van het weekend Prometheus kijken, viel de onderste regel van de ondertitels bijna volledig buiten beeld.

    Nu bleek de positie van de ondertitels te staan ingesteld op -5, en moest ik hem terug naar positie 0 verplaatsen.
    Heeft waarschijnlijk te maken met de nieuwe functie van het verschuiven van de OT ten opzichte van de oude firmware:

    6. Expanded the Subtitle Shift option from "-5 ~ +5" to "-10 ~ +10", which allows finer control of the subtitle position on the display screen.
    Ik heb hetzelfde probleem ook na update van de firmware. Nu kan dit aangepast worden door van -5 naar 0 te veranderen, maar probleem is dat het bij mij niet wordt opgeslagen. Oftewel, ik zit elke keer de subtitels positie aan het aanpassen. Iemand hier een oplossing voor?

  7. #282

    Standaard

    Bij mij blijft de positie gewoon op 0 staan, ik heb mijn speler wel altijd in stand by.
    Misschien dat een Factory Reset het probleem verhelpt want die moet je na elke firmware update uitvoeren, zelf heb ik dat ook nog niet gedaan.
    Mocht het daadwerkelijk een fout in de nieuwe firmware zijn dan zal dat wel opgelost gaan worden door OPPO.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  8. #283

    Standaard

    Hier geen probleem met ot. Mogelijk kunnen jullie eens proberen fabrieksinstellingen te herstellen.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  9. #284

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Bij mij blijft de positie gewoon op 0 staan, ik heb mijn speler wel altijd in stand by.
    Misschien dat een Factory Reset het probleem verhelpt want die moet je na elke firmware update uitvoeren, zelf heb ik dat ook nog niet gedaan.
    Mocht het daadwerkelijk een fout in de nieuwe firmware zijn dan zal dat wel opgelost gaan worden door OPPO.
    Factory reset gedaan en probleem is inderdaad verholpen. Thanks!

  10. #285

    Standaard

    Mijn 'onnozele' Hiteker heeft deze week de geest gegeven dus nu is het echt tijd voor een fatsoenlijke regiovrije BR-speler. Heb deze op het oog? Als TV heb ik een Panasonic TXP42G20ES en Home cinema set van JVC TH-BD30. Dat valt goed te combineren?

  11. #286
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik heb natuurlijk zijn voorloper, maar ook die is gewoon erg goed. Kan hem zeker aanraden, maar wel een beetje van het ene uiterste in het andere. Echter is het ook een zeer goede dvd-weergever.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #287

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Mijn 'onnozele' Hiteker heeft deze week de geest gegeven dus nu is het echt tijd voor een fatsoenlijke regiovrije BR-speler. Heb deze op het oog? Als TV heb ik een Panasonic TXP42G20ES en Home cinema set van JVC TH-BD30. Dat valt goed te combineren?
    Daar waar je link naar toe verwijst is NIET regio/zone vrij, dan moet je deze hebben:

    http://www.jvbdigital.nl/jvb.asp?cur...itle&title=734

    is €848,21 incl.BTW.

    Om heel eerlijk te zijn......., zou voordat ik zoiets moois als de Oppo 103 zou kopen, eerst een upgrade doen in de HT set. en mocht je dat niet van plan zijn een regio/zonevrije speler aan te schaffen die wat meer prijsgunstig is tov je huidige HT set.
    De Oppo heeft kwaliteiten waaruit je huidige HT setje niet het optimale weet te halen, om het maar eens vriendelijk te zeggen
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 25-10-2013 om 17:08 Reden: knapper nederlands
    Have fun and enjoy your collection

  13. #288

    Standaard

    Oef! Aan welke speler(s) dacht je dan?

  14. #289

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Oef! Aan welke speler(s) dacht je dan?
    Hier kun je wel wat vinden dat iets vriendelijker is geprijsd dan de Oppo:

    http://www.stegen.com/en/6-multiregion-blu-ray

    Welke is afhankelijk of je wel of niet met 3D wilt en hoe je hem wilt aansluiten op je je huidige set.

    Zou er zeker even een testverslag van gaan lezen met welke je op het oog hebt, niet alle spelers
    zijn snel met laden en reageren op commando's van de AB.

    Eea dus afhankelijk van je wensen.
    Have fun and enjoy your collection

  15. #290

    Standaard

    Ook geen probleem, maar wel gelijk de Factory Reset gedaan.

    ****

    Voor de liefhebbers:
    This version is designed for the OPPO BDP-93 and BDP-95 Blu-ray Disc players. Comparing to the previous Official release version BDP9x-74-0908, the major changes are:
    1.Resolved a playback issue with several Blu-ray movies recently released by HBO Studios. Known titles include "Parade's End" and "Behind the Candelabra". Customers have reported that once the disc is loaded and the Main Menu shows, either choosing the PLAY option or selecting a scene will cause the player to lock up with nothing on the TV screen and zeroes displayed on the front panel of the player. This issue has been resolved.
    2.Resolved a loading issue with several TV episodes in the Film Fresh application. Customers have reported that those episode would fail to load and cause the player to lock-up. Samples included "Super Natural". This issue has been resolved.
    3.Improved support for the "Episode Resume" feature found on "Game of Thrones: Season 1 (BD, 2012)". It is similar to the "Disc Unbound" feature observed on new FOX releases, which allows the audience to select the episode located on another disc, and once the correct disc is loaded, the player will directly jump to the pre-selected episode and start to play.
    4. Resolved a playback issue with some MKV files. Customers have reported that if they keep pressing the FWD button to increase the fast forward speed to 3x and beyond, the current playback would automatically stop. This issue has been resolved.
    5.Added an "OFF" option to the OSD Mode setting, which hides all of the on-screen information unless the DISPLAY button is pressed. This can be set in "Setup Menu"->"Video Setup" -> "Display Options" -> "OSD Mode".
    6.Expanded the Subtitle Shift option from "-5 ~ +5" to "-10 ~ +10", which allows finer control of the subtitle position on the display screen.
    7.General disc compatibility improvement based on recent and upcoming Blu-ray releases as well as user-submitted disc samples.

    All features and improvements of the previous firmware are also included in this version.

    ***

    het probleem bij punt 4 dat bij 1080p mkv de FF niet werkte is opgelost

    echter 720p24 mkv word nog steeds omgezet naar 60Hz


    toch mijn Oppo

  16. #291
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Heb weer een schijfje wat niet wil afspelen op de Oppo 93 hier. Het gaat over de Samsara blu-ray, deze begint te laden maar springt al héél snel op STOP, daarna nog eens op PLAY drukken en nog geen 2 seconden later is het terug STOP, niet af te spelen dus. Heeft iemand deze in bezit en toevallig ook een BDP-93 en speelt deze bij jou wel af ?

    Aan het schijfje kan het niet liggen, want de HDI Dune kan er hier wel perfect mee overweg.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  17. #292

    Standaard

    Heb helaas het schijfje niet Stef, anders had ik het graag voor je geprobeerd, neem aan dat je al wel de kortgeleden uitgekomen update al hebt geïnstalleerd?
    Have fun and enjoy your collection

  18. #293
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Update werd inderdaad geïnstalleerd. Ga er anders een mailtje aan besteden naar Oppo zelf, vorige keer ook goed geholpen daar met de BD van Paris die weigerde. Werd later ook met een firmware update opgelost.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  19. #294

    Standaard

    Wilde vandaag de BR Vulgaria kijken op Oppo BD93EU met laatste firmware maar de ondertiteling verdwijnt regelmatig veel te snel, meestal is het niet te lezen; dacht dus dat het aan disc lag maar aantal reviews gelezen en daar werd er geen melding van gemaakt; heb ook nog oudere Oppo staan en jawel, daar dus geen issues met de ondertiteling.

    Kon op internet niet zo snel iets vinden over dit probleem en in het menu kan ik ook niets vinden; iemand een idee ?
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  20. #295

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    Wilde vandaag de BR Vulgaria kijken op Oppo BD93EU met laatste firmware maar de ondertiteling verdwijnt regelmatig veel te snel, meestal is het niet te lezen; dacht dus dat het aan disc lag maar aantal reviews gelezen en daar werd er geen melding van gemaakt; heb ook nog oudere Oppo staan en jawel, daar dus geen issues met de ondertiteling.

    Kon op internet niet zo snel iets vinden over dit probleem en in het menu kan ik ook niets vinden; iemand een idee ?
    Misschien even helemaal van het lichtnet af...... die van mij heeft ook wel eens fratsen en dan wil het wel eens helpen om hem helemaal los te koppelen van het lichtnet....... wil niet zeggen dat het helpt in dit geval, maar baat het niet, schaden zal het ook niet
    Have fun and enjoy your collection

  21. #296

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Misschien even helemaal van het lichtnet af...... die van mij heeft ook wel eens fratsen en dan wil het wel eens helpen om hem helemaal los te koppelen van het lichtnet....... wil niet zeggen dat het helpt in dit geval, maar baat het niet, schaden zal het ook niet
    zal dit proberen; standaard laat ik de speler ook niet op standby staan; blijft toch vervelend dit, ook regelmatig "handshake" issues
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  22. #297
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    @Peter,

    Heb je na de firmware-update wel een reset gedaan? (Was even zo lui om het niet na te lezen.)
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  23. #298

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    @Peter,

    Heb je na de firmware-update wel een reset gedaan? (Was even zo lui om het niet na te lezen.)
    Heb ik nog nooit gedaan, speler heeft elke update zonder problemen doorlopen, het enige dat ik doe is de
    internet verbinding weer uitzetten.
    Have fun and enjoy your collection

  24. #299

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    ook regelmatig "handshake" issues
    Heb ik in het begin met diverse HDMI apparaten ook problemen mee gehad, maar
    sinds ik standaard altijd eerst de receiver aanzet(schakel deze dan ook direct naar de ingang
    van het apparaat dat ik wil gebruiken, in mijn geval meestal de Oppo), daarna de TV/Beamer en
    daarna pas het afspelende apparaat, heb ik geen handshake problemen meer.
    Have fun and enjoy your collection

  25. #300

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    @Peter,

    Heb je na de firmware-update wel een reset gedaan? (Was even zo lui om het niet na te lezen.)
    reset gedaan; net weer even getest maar zelfde probleem.

    gisteren ook grote problemen met de BR Monsters University en het geluid; enorme drop out problemen; wel oke via pcm instelling op Oppo maar geluid is toch minder (moet ook het volume flink omhoog gooien); wat ik begreep is dit niet perse een Oppo probleem maar meer een combinatie van receiver (heb Pioneer SX-LX81) en BR speler.

    @DVDProfilersFilmgek; zal die volgorde die je vermeld voortaan ook hanteren (voor de ondertiteling issue heeft het helaas niet geholpen).
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

Pagina 12 van 13 EersteEerste ... 28910111213 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •