Pagina 13 van 13 EersteEerste ... 3910111213
De resultaten 301 tot 323 van 323 worden weergegeven.

Discussie: Oppo 95 & 93

  1. #301

    Standaard Stuk?

    Ook een Oppo kan defect raken.....

    De mijne wordt zeer intensief gebruikt, kijk zelf nooit TV en als ik voor het scherm zit dan zorgt in 99,99% van die tijd de Oppo voor het beeld, kijk immers maar zelden
    een download, al doet de Mede8ter het wel erg goed als hij zo af en toe eens aan het werk moet.

    Sinds eergisteren begon mijn 93 te haperen met de eerste schijf van de 3e serie van Stargate...... dacht dat het aan het schijfje lag, deze goed schoongemaakt(gebruikt gekocht,
    en was door eerste eigenaar niet goed behandeld geweest) en hierna werd het schijfje met enige horten en stoten afgespeeld.

    De volgende dag weer problemen met het schijfje...... dacht ik..... maar ook een nieuwe blu ray werd niet meer afgespeeld. Lijkt op problemen met de laser, met Jan van JvB Digital
    gebeld en mijn Oppo losgekoppeld en opgestuurd, hoop dat het allemaal mee gaat vallen. Ook de AB meegestuurd, daar wil Jan ook even naar kijken, denk dat het wel goed
    zit met de service van Jan...... hoop op clementie, speler is maar 2,5 jaar oud....

    Houd jullie op de hoogte..... heb ondertussen wel even een nieuwe speler gekocht als reserve..... ja, wel niet regio- en zonevrij, maar we met 3D en 2 HDMI uitgangen.
    Have fun and enjoy your collection

  2. #302

    Standaard

    Ik verwacht ook wel van de service, wel balen zeg.
    Wat heb heb je er bij gekocht?
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #303

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ik verwacht ook wel van de service, wel balen zeg.
    Wat heb heb je er bij gekocht?
    Denk en hoop natuurlijk ook dat mijn Oppo wel in goede handen is bij Jan.

    De speler erbij was snel bekeken, ben hier naar een paar locale winkels geweest,
    en me echt verbaast over de hoeveelheid rommel die ze in de winkels hebben staan.

    Op allerlei gebied zie je enkel het spul voor de massa, knap spul ben ik niet tegengekomen.

    Op speler gebied kwamen ze tot zo'n 200 euro en een enkele veel te dure Philips van
    tegen de 600 euro. Allemaal plastic en daar ben ik toch ook niet naar op zoek.

    Had maar een paar eisen, 3D en een 2e HDMI uitgang ivm niet voor 3D geschikte receiver.

    Sony valt bij mij direct af, arrogant merk dat er niet voor zijn klanten lijkt te zijn, Pana
    is ook al niet mijn vriend en heeft de naam nogal traag te laden en een Oppo voor erbij
    is me toch even te veel van het goede.

    Het is dus wel een goede speler geworden die uit allerlei testen heel erg goed uit de verf
    komt op audio en beeld gebied, je hebt er al meer ervaring mee dan ik

    Jammer dat hij niet laat zien bij info hoe lang een film duurt, alleen de verstreken tijd
    die overigens ook al wordt getoond op het duidelijk scherm van de speler zelf......
    vind dat eigenlijk wel een beetje dom....

    De speler geeft echt prachtig beeld en geluid al is hij lang niet zo soepel met de
    de 2 HDMI uitgangen als de Oppo dat is, daar kan ik wel beide schermen tegelijk
    mee aansturen en dan op beide uitgangen ook het volledige geluid krijgen,
    de Pio laat hier dan een steekje vallen, maar aangezien ik toch vrijwel alleen de
    beamer gebruik is het niet echt een minpunt voor mij.

    Mis mijn Oppo dus wel, maar heb liever dat hij goed retour komt en daar mogen ze
    dan wel even de tijd voor nemen, de Pio is echt bezig mijn vriend te worden al
    duurde het even eerdat ik de HDMI uitgangen optimaal had staan.

    Zo, je bent weer op de hoogte, misschien heb je wel een tip voor mij?

    Houd jullie natuurlijk op de hoogte van het verloop met mijn Oppo, maar daar zat nu
    het weekend tussen en heb dan ook nog niets gehoord.
    Have fun and enjoy your collection

  4. #304

    Standaard

    Resteert alleen nog de vraag, welke speler je gekocht hebt.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  5. #305

    Standaard

    Ik dacht al wel dat het de Pio BDP450 zou zijn. Ik heb zelf nooit gelijktijdig beeld & geluid uitgestuurd over beide HDMI uitgangen, alleen het beeld en geluid gesplitst(i.v.m. 3D) toen ik de nieuwe receiver nog niet had.

    Er kan wel via een ander menu aan de linkerkant getoond worden hoe lang de film nog duurt en wat dan ook op het display getoond wordt, ik meen dat dat via de display knop gaat of de info knop.
    In het menu wel even de stand professional aanzetten i.p.v. PDP, Projector of iets anders, of je moet die veranderingen van het beeld mooi vinden natuurlijk

    Overigens is Pio al heel ver met het besturen via IP d.m.v. een app voor Android of Apple. Zelf heb ik een Google/Asus Nexus 7 II aangeschaft i.c.m. MyAV Universal App, dan kan ik via 1 app mijn Pio BD speler, Pio receiver en mijn Pana TV aansturen en met feedback wat er in de display's staat. De app van Pio zelf kan beide Pio's ook aansturen in 1 app en er is ook wel feedback te vinden, maar veel minder dan in die andere app en je moet er veel meer de menu's voor in.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  6. #306

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Resteert alleen nog de vraag, welke speler je gekocht hebt.
    Peptalk begrijpt altijd heel snel wat ik zoal aanschaf, in zijn onderschrift staat de speler vermeld, hij is dan ook degene
    die er meer ervaring mee heeft dan mij.

    Bediening van IP is niets voor mij, staat op Projector en geeft dan bij mij het mooiste beeld, bij info enkel de verstreken tijd, krijg dat niet anders.

    Vraag me overigens ook af waarom hij bij de laatste update niet zelf ook Netflix heeft geïnstalleerd, niet dat ik het nodig heb, maar
    hij zou het toch ook moeten kunnen....

    Overigens bevalt de speler op beeld en audiogebied uitstekend en denk ik dat hij niet onderdoet voor de Oppo op dat gebied.
    Have fun and enjoy your collection

  7. #307

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Bediening van IP is niets voor mij, staat op Projector en geeft dan bij mij het mooiste beeld, bij info enkel de verstreken tijd, krijg dat niet anders.

    Vraag me overigens ook af waarom hij bij de laatste update niet zelf ook Netflix heeft geïnstalleerd, niet dat ik het nodig heb, maar
    hij zou het toch ook moeten kunnen....

    Overigens bevalt de speler op beeld en audiogebied uitstekend en denk ik dat hij niet onderdoet voor de Oppo op dat gebied.
    Resterende tijd kan met de Function toets. Je krijgt dan een menu aan de rechterkant en dan ga je omlaag naar de gespeelde tijd en als je die dan kiest kun je met omhoog of omlaag de resterende tijd zien. Het lijkt er niet op dat je de resterende tijd in het display kan laten staan zonder dat menu uit te gaan.

    Geen idee waarom ze geen Netflix op de speler hebben of dat hij dat aan zou kunnen.

    Video chip is iig dezelfde.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  8. #308

    Standaard

    Het is een poos geleden dat ik hier gepost heb,
    Ik zag dat er helaas een aantal members is wat problemen heeft / had met een aantal BR titels.
    OPPO doet er alles aan om de FW zo snel en goed mogelijk up2date te houden, maar let op !

    Na een Firmware update is het altijd nodig de speler te resetten ! om zodoende de nieuwe FW zijn werk te kunnen laten doen.
    Als er problemen van welke aard dan ook zijn met je OPPO speler neem dan contact op met de verkoper.
    Veelal zullen wij dit zelf zijn .


    JVB Team.

  9. #309

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Resterende tijd kan met de Function toets. Je krijgt dan een menu aan de rechterkant en dan ga je omlaag naar de gespeelde tijd en als je die dan kiest kun je met omhoog of omlaag de resterende tijd zien. Het lijkt er niet op dat je de resterende tijd in het display kan laten staan zonder dat menu uit te gaan.

    Geen idee waarom ze geen Netflix op de speler hebben of dat hij dat aan zou kunnen.

    Video chip is iig dezelfde.
    Heb het gisteren gevonden...... bij toeval, ons hondenkind ging op de AB liggen en plots
    was daar het menu

    Heb ook weer een stukje doorgelezen in de gebruiksaanwijzing, doe ik altijd..... al is
    dat niet altijd direct en alles in1x...... zo saai, maar je leert je speler dan wel optimaal
    gebruiken en er net dat uit te halen wat er in zit, dat je normaal zonder te lezen niet snel
    zal vinden.

    Had ook niet verwacht dat de totaal tijd, verstreken tijd en hoofdstuk tijd niet bij info maar
    in het hoofdstukje Function zitten. Je kan daarmee kiezen wat de speler dan weergeven moet,
    zo kan je de speler dan ook de tijd laten weergeven die nog te gaan is. De
    totaaltijd laat hij niet zien, dat vind ik bij de Oppo wel mooi..... die laat een tijdbalk zien
    zoals je ook wel eens bij sommige blu rays ziet. Wat ik wel weer mooi vind is dat hij ook
    Bitrate van de audio laat zien, daar kan de Oppo dan nog een voorbeeldje aan nemen.

    Netflix wordt wel genoemd in de gebruiksaanwijzing, maar is niet geïnstalleerd lijk het wel,
    zal ik vandaag of morgen nog wel even naar kijken, is hier nu verkrijgbaar en zou dus
    moeten kunnen werken.

    Ach zo hebben ze allemaal wat voor en tegen.

    Jan van JvB Digital heeft mij gisteren gebeld, hij had de speler even nagekeken, hij heeft nu ook kunnen
    constateren dat het waarschijnlijk het loopwerk is dat een probleem veroorzaakt.
    (wist ik zelf als zeer ervaren gebruiker al bijna zeker, alle haperingen wezen erop, het begon
    met het slecht afspelen van een DVD, dat steeds erger werd, tot het niet meer zien
    van een schijfje met de melding No Disc en bij het lezen van een Blu ray de melding dat
    het zogenaamd een BD-rom zou zijn..... en afspelen.... naks/noks/niks helemaal niets meer)

    De speler gaat nu een reisje maken, hoop op clementie of zeker een deel in de bijdrage van de
    kosten, immers de consumentenbescherming houd niet op bij 2 jaar en de speler is maar 2,5 jaar
    en hier heeft Oppo een naam hoog te houden.

    Houd jullie op de hoogte.
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 22-01-2014 om 11:45 Reden: aanvulling Netflix
    Have fun and enjoy your collection

  10. #310

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Heb het gisteren gevonden...... bij toeval, ons hondenkind ging op de AB liggen en plots
    was daar het menu

    Heb ook weer een stukje doorgelezen in de gebruiksaanwijzing, doe ik altijd..... al is
    dat niet altijd direct en alles in1x...... zo saai, maar je leert je speler dan wel optimaal
    gebruiken en er net dat uit te halen wat er in zit, dat je normaal zonder te lezen niet snel
    zal vinden.

    Had ook niet verwacht dat de totaal tijd, verstreken tijd en hoofdstuk tijd niet bij info maar
    in het hoofdstukje Function zitten. Je kan daarmee kiezen wat de speler dan weergeven moet,
    zo kan je de speler dan ook de tijd laten weergeven die nog te gaan is. De
    totaaltijd laat hij niet zien, dat vind ik bij de Oppo wel mooi..... die laat een tijdbalk zien
    zoals je ook wel eens bij sommige blu rays ziet. Wat ik wel weer mooi vind is dat hij ook
    Bitrate van de audio laat zien, daar kan de Oppo dan nog een voorbeeldje aan nemen.

    Netflix wordt wel genoemd in de gebruiksaanwijzing, maar is niet geïnstalleerd lijk het wel,
    zal ik vandaag of morgen nog wel even naar kijken, is hier nu verkrijgbaar en zou dus
    moeten kunnen werken.

    Ach zo hebben ze allemaal wat voor en tegen.

    Jan van JvB Digital heeft mij gisteren gebeld, hij had de speler even nagekeken, hij heeft nu ook kunnen
    constateren dat het waarschijnlijk het loopwerk is dat een probleem veroorzaakt.
    (wist ik zelf als zeer ervaren gebruiker al bijna zeker, alle haperingen wezen erop, het begon
    met het slecht afspelen van een DVD, dat steeds erger werd, tot het niet meer zien
    van een schijfje met de melding No Disc en bij het lezen van een Blu ray de melding dat
    het zogenaamd een BD-rom zou zijn..... en afspelen.... naks/noks/niks helemaal niets meer)

    De speler gaat nu een reisje maken, hoop op clementie of zeker een deel in de bijdrage van de
    kosten, immers de consumentenbescherming houd niet op bij 2 jaar en de speler is maar 2,5 jaar
    en hier heeft Oppo een naam hoog te houden.

    Houd jullie op de hoogte.
    JVB Digital

  11. #311

    Standaard

    Zo, tijd voor een update, vandaag belletje gehad van Jan

    Speler is ondertussen in Engelanden aldaar had men Jan medegedeeld dat het mainboard
    (speler staat bij mij geheel vrij, wordt amper warm) vervangen zou moeten worden.
    Ik was duidelijk verbaast, dacht toch echt dat het loopwerk/laser problemen waren..... maarja,
    wie ben ik, de mensen van Oppo zullen het toch zeker beter weten dan ik en uiteindelijk is
    het toch de bedoeling dat ik de Oppo weer in 100% werkende staat terugkrijg.
    Was ook geschrokken van het prijskaartje, kun je een aardig spelertje voor erbij van kopen,
    doch Jan heeft mij toegezegd de reiskosten, BTW en een deel van de reparatie voor zijn
    rekening te nemen, hij zou nog in overleg gaan met Oppo Engeland, ben benieuwd wat er
    voor ons uitrolt, houd jullie op de hoogte.

    Begin mijn Oppo wel te missen, de Pioneer BDP-450 is terug naar de winkel, hij deed het
    goed op audio gebied en ook Dvd's weet hij aardig op het scherm te krijgen, maar hij heeft
    ook een paar onhebbelijkheden die ik hem niet vergeven kon, op het internet had
    ik daar al wat over gelezen, ook de LX55 heeft die problemen, sorry voor Pio, maar ze hebben
    toch echt nog wel paar software en misschien ook wel wat hardware probleempjes om
    op te lossen, speler is niet stabiel en het HDMI gebeuren heeft kuren, al met al ben ik
    het vertrouwen in dat apparaat wel kwijt en omdat hij nog terug kon, leek me dat dan
    ook een verstandige oplossing.

    Zo..... nu nog even kijken wat ik er tijdelijk uit eigen voorraad voor ingebruik ga nemen.

    BTW, wie een goede tip heeft voor een leuke speler voor erbij met 2 HDMI uitgangen,
    dan is dat van harte welkom, zie het zelf nu even niet meer zitten, ze hebben allemaal
    wel wat en een 2e Oppo zou niet nodig moeten zijn en is me ook iets te kostbaar.
    Have fun and enjoy your collection

  12. #312

    Standaard Hoera, hij is weer terug

    Zo, tijd voor het Oppo reparatie avontuur, heb ook al eens eerder mijn ervaringen gedeeld over mijn receiver die al een defect bleek te hebben bij aankoop, gratis en snel gerepareerd en daarna geen problemen meer gehad en een verslag met plaatjes van het defect van mijn TV die het ook voor gezien hield na reeds 4 maanden, ook onder garantie en gratis gerepareerd en daarna geen problemen meer.


    Nu is mijn ervaring met de Oppo 93 aan de beurt, ging defect na 2,5 jaar en het begon met het haperen van DVD's afspelen tot de melding NO Disc, bij het inleggen van een gewone film Blu ray kwam de melding, dit is een BD rom en daarna geen actie meer van de speler.


    Zelf dacht ik aan een defect van de laser/loopwerk en nam telefonisch contact op met Jan van JvB Digital. Na het uitleggen van mijn probleem de speler op een vrijdag opgestuurd en dat dan ook nog in zijn originele verpakking die ik tot mijn eigen verbazing nog steeds netjes had bewaard.


    Jan houd je goed op de hoogte, ik ben tijdens het verloop van de reparatie een aantal keren door Jan opgebeld, telkens met de vraag of het wel gelegen kwam, keurig! Jan heeft ook mijn AB even nagekeken en geen afwijkingen geconstateerd, AB dient gewoon goed op de speler gericht te worden en de knopjes moeten redelijk stevig ingedrukt worden, het werkt gewoon niet razendsnel, is dus een kwestie van gewenning en als je net als ik erg ongeduldig bent... duurt dat even, ondertussen is hem dat wel vergeven.


    Dan de speler, Jan heeft de speler direct gepoogd van de laatste software te voorzien, dit via een USB stick, volgens uitleg kan het proces van updaten dan beter gevolgd worden, naar zeggen van Jan ging er daar al wat mis en wilde de speler een deel niet laden. We dachten naar aanleiding van de klachten in eerste instantie beiden aan het loopwerk, maar omdat de software update niet goed verliep dacht Jan ook dat er nog andere problemen konden zijn, heb overigens wel vermeld dat de speler naar mijn weten de laatste versie al had, die had ik al via het netwerk een tijdje terug geupdate.


    Speler kan door Jan in bepaalde gevallen wel gemaakt worden, maar als het gecompliceerder wordt, dan gaat de speler naar Engeland..... en daar ging mijn speler dan ook naar toe.


    Ook van het verloop in Engeland werd ik op de hoogte gebracht door Jan, Oppo had Jan gemeld dat er problemen waren met het Mainboard en dat dat vervangen diende te worden, ik hoorde daar ook het bijbehorende prijskaartje van. Als het je geld gaat kosten wordt je niet vrolijk, maar Jan en ik hebben afgesproken dat hij zou proberen zoveel mogelijk onder Coulance te laten vallen en Jan hoopte dat ook Oppo Engeland hier een steentje in bij zou willen dragen. Kreeg ook het aanbod om eventueel een BD103 met korting aan te schaffen, maar dat werd me te duur, heb Jan uitgelegd dat ik juist een duurdere speler als de Oppo 93 had gekocht in de hoop dat hij toch wel even langer zou spelen dan de plastic rommel die men tegenwoordig de massa in de handen drukt. Van Oppo verwacht ik dan ook een speler die langer meegaat en de bijbehorende service die je bij het bijbehorende prijskaartje mag verwachten.


    Aangezien ik altijd zeer tevreden was met mijn Oppo 93 heb ik besloten om hem te laten repareren onder Coulance van Jan, dat was de beste optie. Jan heeft hier verder zorg voor gedragen en op een maandag kreeg ik een belletje van Jan dat de speler onderweg was uit Engeland naar Jan zodat hij hem nog kon controleren en zien of de regio/zonevrij mod etc. etc. nog allemaal correct werkten. Ook van Jan de rekening per email gekregen, die kan je dan op verschillende manieren betalen via de website van JvB Digital, helemaal van deze tijd.


    Op Donderdag kwam mijn speler via UPS dan weer terug, heeft nog net geen 3 weekjes geduurd, al leek het langer, heb hem echt wel gemist, want geloof me, er zijn momenteel geen betere/fijnere spelers op de markt dan de Oppo.


    Gelijk gecontroleerd of alles aanwezig was en in goede staat de reis had doorstaan. Jan had niet vergeten de AB weer bij te voegen en de speler verkeerde nog steeds in TOP conditie en zag er stralend uit, er zat zelfs weer een beschermfolie over het scherm..... vreemd


    Mijn speler had natuurlijk een serienummer, daarbij vermeld Oppo dan ook een produktie datum, beiden had ik genoteerd, en beiden waren veranderd. Mijn originele speler was gebouwd in april 2011 en de speler die nu in de doos zat was van september 2012, toch een verjongskuur van bijna 1,5 jaar. Natuurlijk heb ik direct gebeld met Jan en hem hiervan op de hoogte gebracht, wilde immers niet een ander tekort doen en een eventuele vergissing corrigeren. Jan was net zo verrast als ik, volgens Jan kon het wel eens zijn dat ik gewoon een hele nieuwe speler had gekregen, dit dan wel tegen de kostprijs van een Mainboard, maar dat is natuurlijk dan wel een koopje.


    Had tijdelijk een LG DVD-speler ingebruik nadat de Pio 450 het veld moest ruimen vanwege de tekortkomingen die het apparaat bleek te hebben en kon nu de Oppo weer aansluiten en instellen, wat een genot en dan valt op hoe vanzelfsprekend en stabiel en in alle rust de Oppo zijn werk doet.


    Had gekeken naar een reserve speler met 2 HDMI uitgangen in een prijsklasse rond de 300 euro en helaas is er geen apparaat dat dan ook maar enigzins in de buurt komt van de Oppo, heb er 1 geprobeerd en van alle andere apparaten de serieuze recenties en ervaringen gelezen en die waren allemaal bedroevend.


    Nu was die 300 euro ook zo'n beetje de kosten van de reparatie(rond de 330 euro) van de Oppo, van die 330 euro waren de totale verzendkosten bijelkaar zo'n 75 euro. Alles is door Jan voor mij onder Coulance geregeld, maar niet gratis. Jan heeft 2/3 van de kosten voor zijn rekening genomen, dat hield in dat ik Jan 110 euro heb betaald en nog een kleine 10 euro verzendkosten had met het opsturen van de speler naar JvB Digital. Achteraf vraag ik mij af of het misschien toch niet het loopwerk was en misschien daarbij ook nog een hapering met het Mainboard...... wie het weet mag het zeggen, heb een nieuwere/nieuwe speler gekregen en zal me daar verder maar niet het hoofd over breken en gewoon weer gaan genieten van mijn sewries op DVD en natuurlijk van Blu ray en 3D Blu ray, speler moet gewoon weer aan het werk.


    Als ik de totale reparatiekosten had moeten betalen was ik niet vrolijk geweest, en ook 120 euro is geld, maar daar is met een speler zoals de Oppo is, best overheen te stappen . Kan dan wel zeggen dat ik met het verloop van dit avontuur toch best wel heel tevreden ben over de afloop met dank aan Jan voor de goede communicatie en de afhandeling.


    Ben nog steeds in de markt voor een goede reserve speler, en als ik weer eens een gekke bui heb(en een boel centjes over), dan wordt het geen 300/400 euro apparaat van de massa bouwers met al hun tekortkomingen(of ik moet eindelijk eens een goede kunnen vinden...... kom maar op met al die tips ) maar weer een echte Oppo en dan ga ik eerst weer eens kijken bij JvB Digital.

    Zo, en nu weer even genieten van de Oppo.
    Have fun and enjoy your collection

  13. #313

    Standaard

    Wat een gedoe toch met die apparaten als ze net na de garantieperiode kapot gaan, dat verwacht je van een Oppo eigenlijk niet. Toch weer een flink bedrag wat je moet afrekenen en eigenlijk maar een klein beetje coulance, want dat bedrag is maar iets lager dan de afschrijving van het apparaat. Wel een prima service wat betreft het op de hoogte houden van de reparatie, dat kan haast niet beter.
    Jammer dat de Pio net teveel tekortkomingen had voor jouw gebruik.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  14. #314

    Standaard

    Neem maar van mij aan dat het niet het loopwerk was!

  15. #315

    Standaard

    Fijn te zien dat je weer happy bent. En vergeet niet te vermelden dat ik ook heb aangeboden je te ( gedeeltelijk ) te crediteren bij evt aanschaf in de toekomst van een nieuwe OPPO.
    Veel kijk plezier er weer mee.

  16. #316

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Wat een gedoe toch met die apparaten als ze net na de garantieperiode kapot gaan, dat verwacht je van een Oppo eigenlijk niet. Toch weer een flink bedrag wat je moet afrekenen en eigenlijk maar een klein beetje coulance, want dat bedrag is maar iets lager dan de afschrijving van het apparaat. Wel een prima service wat betreft het op de hoogte houden van de reparatie, dat kan haast niet beter.
    Jammer dat de Pio net teveel tekortkomingen had voor jouw gebruik.
    Het is nooit leuk als er iets defect raakt, ben een intensieve gebruiker en bijna al mijn spelers raken "vermoeid" na de garantie, met uitzondering van de Oppo 981 en de LG BD370 die me beiden uitstekent hebben gediend. De LG werkt nog steeds, staat bij familie zijn werk te doen.

    De Pio had een paar tekortkomingen waar ik niet tevreden over was, softwarematig had hij tekortkomingen die er voor zorgden dat hij regelmatig gereset moest worden als hij even op pauze had gestaan en als je daarna startte bleef het beeld zwart en had je enkel geluid, iets waar waar ik zo te lezen op het internet echt niet de enige mee was, ook op dit forum was daar melding over. Dan waren er nog andere problemen met de 2 HDMI aansluitingen die niet beiden tegelijk goed werkten en waren er wat vreemde fratsen als je BD Live uitschakelde en je dan vreemde meldingen kreeg..... geen klagen over beeld en geluid als hij wel werkte, daar mankeerde niets aan, zeker Dvd's gaf hij heel mooi weer. Resttijd van schijfjes opvragen en totale tijd waren schijnbaar teveel moeite om knap weer te laten geven, iets waar ik mij echt over ergerde, kon hem later nog voor 50 euro goedkoper krijgen, maar hij stond mij zo tegen dat hij retour ging. De Pio is niet de enige met deze fratsen, ik las over de Sony, Pana en Onkyo ook berichten met gelijke strekking en dan wordt je ook niet vrolijk. De Oppo kost dan wel heel veel meer, maar dan heb je wel iets dat knap werkt...... als hij heel blijft tenminste

    Het bedrag dat ik uiteindelijk moest afrekenen is iets ter waarde van een instap plastic 3D speler en het totale bedrag was een dure speler plus goedkoop plastic basis spelertje, maar dat heb ik gelukkig niet hoeven betalen, we hebben consumentenbescherming en Jan van JvB Digital heeft het in mijn belevenis dan ook netjes opgelost, ook bij aanschaf van een nieuwe Oppo mag ik weer op wat korting rekenen, alles bij elkaar voel ik mij netjes behandeld al had ik dan weer wel de pech dat zo'n Oppo volgens Jan dan bijna nooit defect gaat..... ik moest dat helaas wel treffen, had met mijn TV en receiver ook niet echt geluk, maar dat kostte me niets en die werken heden ten dage nog steeds naar volle tevredenheid en als deze speler dat ook blijft doen, dan ben ik dik tevreden.
    Have fun and enjoy your collection

  17. #317

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JVB Bekijk bericht
    Fijn te zien dat je weer happy bent. En vergeet niet te vermelden dat ik ook heb aangeboden je te ( gedeeltelijk ) te crediteren bij evt aanschaf in de toekomst van een nieuwe OPPO.
    Veel kijk plezier er weer mee.
    Maak je geen zorgen, tegen de tijd dat dat zover is, zal ik je daar zeker aan herinneren
    Have fun and enjoy your collection

  18. #318

    Standaard

    Even wat advies vragen. Ik kan een 2e hands Oppo blu-ray speler BDP-93EU (regiovrij) aanschaffen voor 200,-.
    De speler dateert alweer uit 2011. Is dit een redelijke prijs? Ik koop liever elektronica nieuw maar dan zijn die spelers helemaal niet te betalen.
    Dus...een verstandige koop denken jullie of is deze inmiddels zo verouderd dat ik beter voor wat anders kan kijken. Het gaat me met name om het regiovrije gedeelte van BD.

  19. #319
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ondanks dat OPPO's heel degelijk zijn, ben ik nooit fan van tweedehands discspelers. Die zijn altijd aan slijtage onderhevig en zullen op een gegeven moment steeds minder discs afspelen. Als de speler veel is gebruikt vind ik dat wel weer duurkoop en zo duur waren ze toen nieuw ook weer niet.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  20. #320

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Even wat advies vragen. Ik kan een 2e hands Oppo blu-ray speler BDP-93EU (regiovrij) aanschaffen voor 200,-.
    De speler dateert alweer uit 2011. Is dit een redelijke prijs? Ik koop liever elektronica nieuw maar dan zijn die spelers helemaal niet te betalen.
    Dus...een verstandige koop denken jullie of is deze inmiddels zo verouderd dat ik beter voor wat anders kan kijken. Het gaat me met name om het regiovrije gedeelte van BD.
    Vraag blijft natuurlijk altijd hoe intensief hij gebruikt is, en of je er nog een vorm van garantie bij krijgt.

    Die van mij doet het nog steeds uitstekend. Moet wel zeggen dat ik € 200,- wel net iets teveel zou vinden.

  21. #321

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ondanks dat OPPO's heel degelijk zijn, ben ik nooit fan van tweedehands discspelers. Die zijn altijd aan slijtage onderhevig en zullen op een gegeven moment steeds minder discs afspelen. Als de speler veel is gebruikt vind ik dat wel weer duurkoop en zo duur waren ze toen nieuw ook weer niet.
    Hallo vriend

    Jij vind rond de 800 euro voor een regiovrije speler niet duur?, dacht dat ik dat toen had betaald,
    kan het niet goedkoop vinden

    Maar goed, zelf ook geen fan van gebruikt, zoals bekent mag zijn ben ik een intensieve gebruiker,
    geloof me...... ook mijn 2e 93 begint nu weer te haperen, de eerste gaf de pijp aan Maarten na
    2 jaar en 2 maanden en is toen met bijbetaling onder coulance vervangen voor mijn huidige
    speler.

    Ook de huidige speler is, ondanks dat hij door een andere speler ondersteund werd, nu ook
    al niet fris meer, hij ziet nu al af en toe geen discs meer, als ik hem start met een schijfje erin
    zegt hij no disc, moet eerst een eject doen en dan vind hij weer wat. Soms geen DVD lezen, dan
    moet er eerst wat anders in en dan maar hopen dat hij het weer doet.

    Nee, vind hem zelf niet echt degelijk, maar ik ben echt een zware gebruiker, doch de speler
    staat helemaal vrij en staat niet op een warme plek of zo, toch draaide hij regelmatig 6 tot 8
    uur op een dag.

    Zou zelf met mijn huidige kennis ook de Denon 3313 overwegen, ook al heeft de Oppo
    met afspeelmogeijkheden de instelbare ondertitel hoogte en mooie zoomfuncties voor
    4:3 films volledig weergeven op een 16:9 scherm, ben nu bezig met kijken naar Farscape
    en hoop dat de speler de eerste 3 seizoenen weet vol te maken, seizoen 4 is wel 16:9.
    Oppo geen Netflix, Denon weer wel.

    Eerlijk, 200 euro is niet goedkoop, maar als de speler niet intensief is gebruikt is hij
    het misschien waard.

    Oh..... ik zou zelf mijn speler niet eens meer durven verkopen, is echt compleet onbetrouwbaar
    en dat is toch wel triest voor een speler die nog geen 3 jaar oud is.....

    Voorlopig voor mij geen Oppo meer, of Jan moet mij 3 jaar garantie geven, want nu al
    weer 2 spelers die het geen 3 jaar hebben volgehouden
    Have fun and enjoy your collection

  22. #322

    Standaard

    Bedankt voor het meedenken. Ik vond het ook al wat prijzig voor een zes jaar oud toestel. Ik probeerde nog 180 maar de verkoper wil er minimaal 200 voor hebben excl. verzending. Geen idee of het apparaat intensief is gebruikt.

  23. #323

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Bedankt voor het meedenken. Ik vond het ook al wat prijzig voor een zes jaar oud toestel. Ik probeerde nog 180 maar de verkoper wil er minimaal 200 voor hebben excl. verzending. Geen idee of het apparaat intensief is gebruikt.
    Ik heb zelf ook dat dilemma gehad. Op basis van ieders adviezen niet gekozen voor een 2e handse. Deze ondersteunt overigens ook geen 4k geloof ik, dus mocht je het financieel kunnen en willen opbrengen zou ik voor een nieuwe gaan.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

Pagina 13 van 13 EersteEerste ... 3910111213

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •