Pagina 2 van 13 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 323 worden weergegeven.

Discussie: Oppo 95 & 93

  1. #26
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Phil Neutral Bekijk bericht
    De sacd en vooral de dvd audio klinken héél wat beter op de OPPO 93 dan op mijn Onkyo sacd en dvd audio speler.
    Ik neem aan dat je alles via hdmi doet. Omdat mijn Onkyo hdmi 1.0 heeft kan er geen audio via hdmi afgespeeld worden. Ik ben dus met name geïnteresseerd in de audio decoders via 7.1. Aangezien ze speciaal daarvoor de audiophile 95 uitbrengen, lijkt me dat ze bij de 93 daar minder aandacht aan besteden. De pana dmp bd300 scoort op dat gebied juist erg goed. Maar het zou zo kunnen zijn dat de oppo 93 zelfs die overtreft.

    Echter ondanks dat ik al twee pana bd players heb gehad, wil ik wel een stap hoger. Maar analoge audio is wel belangrijk omdat ik mijn onkyo vlaggeschip voorlopig niet wil vervangen. Maar als de 93 ook al goed presteert opdat gebied hoef ik ook niet te overdrijven. De 95 wordt in de vs begin maart verwacht en kost dan al $979,-
    Dus dan duurt het hier nog wel even, en zal de prijs ook flink opgekrikt worden.

    Wel zijn de oppo's een van de weinige bd spelers die ik er ook nog mooi uit vind zien
    De 95 zelfs nog iets degelijker.





    Uiteraard heb ik in die prijsklaase nog even verder gekeken.
    Maar de Oppo's staan op de meeste top BD player lijsten bovenaan.
    Ik zag dat je de oppo's bij Stegen en JVB kan kopen, echter dvd/bd regiovrij hoeft voor mij niet echt meer.
    Mijn Onkyo ref dvd-audio sacd speler voldoet meer dan voldoende op dat front, en ze waren te duur om nu al af te schrijven.

    Maar ik denk dat ik even geduld moet hebben, want de eerste 93/95 vergelijkingen geven toch wel een groot verschil aan op audio gebeid, Video gedeelte is overigens identiek. Dus het verschil moet ook enorm zijn om het rpijsverschil goed te maken.

    Maar dat het een Oppo wordt, is duidelijk en wist ik eigenlijk al een tijdje. Alleen jammer dat je hem niet gewoon in de winkel kan halen, zonder dat men enorm met de prijs aan de haal gaat. Veel keuze is er daardoor niet. maar dat is ook de bedoeling.

    Maar als iemand zich geroepen voelt, een ander merk of type aan te bevelen, dan graag. Maar wel in dezelfde range.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 06-02-2011 om 20:22
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  2. #27

    Standaard

    Claudio, ik dacht ergens gelezen te hebben dat Panasonic al een opvolger klaar heeft voor de dmp bd300. Ik ben in ieder geval echt héél erg tevreden van de Oppo. Ik heb hem wel regiovrij gekocht omdat ik op zoek was naar een goede vervanger voor mijn Pana bd50. Omdat ik ook heelwat sacd's en dvd-a's heb was dit voor mij dus de perfecte keuze. En ik herhaal nog eens dat ik blij verrast was met de mails die ik kreeg van Oppo Uk. Een vraag stellen via mail en daar dan binnen het uur een bevredigend antwoord op krijgen, dat vind ik héél straf!
    Nog géén moment spijt gehad van mijn Oppo avontuur. Maar misschien is de Oppo 95 dan toch méér iets voor jou. Het zal misschien wel even schrikken zijn van de prijs die ze er in Europa zullen voor vragen.

  3. #28
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Phil Neutral Bekijk bericht
    Claudio, ik dacht ergens gelezen te hebben dat Panasonic al een opvolger klaar heeft voor de dmp bd300. Ik ben in ieder geval echt héél erg tevreden van de Oppo. Ik heb hem wel regiovrij gekocht omdat ik op zoek was naar een goede vervanger voor mijn Pana bd50. Omdat ik ook heelwat sacd's en dvd-a's heb was dit voor mij dus de perfecte keuze. En ik herhaal nog eens dat ik blij verrast was met de mails die ik kreeg van Oppo Uk. Een vraag stellen via mail en daar dan binnen het uur een bevredigend antwoord op krijgen, dat vind ik héél straf!
    Nog géén moment spijt gehad van mijn Oppo avontuur. Maar misschien is de Oppo 95 dan toch méér iets voor jou. Het zal misschien wel even schrikken zijn van de prijs die ze er in Europa zullen voor vragen.
    Ja dat had ik ook gelezen. De 310. Maar goed dat doet pana al vaker bij hun bd modellen.
    Ik heb wel voor mij doen al relatief lang gewacht, voor ik überhaupt wou vervangen. De pana doet het perfect. Alleen de traagheid wordt steeds irritanter.


    Ik denk dat mijn keuze waarschijnlijk één van de twee zal zijn.
    Logica neigt wel één beetje naar de 95.
    Maar even de eerste testen afwachten.

    Thanks for the input.
    Mag ik overigens vragen waar de jouw vandaan komt?
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 07-02-2011 om 03:26
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  4. #29

    Standaard

    Sorry voor het late antwoord maar ik had je vraag niet gelezen. Net zoals mijn regiovrije bd 50 komt ook deze van Stegen. Zoveel keuze voor regiovrije blu-ray spelers is er niet en ik heb goede ervaringen met Stegen.

  5. #30
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Geeft niet joh,

    Ik heb hem overigens bij jvb besteld. De 93eu wel te verstaan. Via een htforum actie.
    Had de bestelling net afgerond en meteen ging mijn mobiel. Jvb met allerlei tips en adviezen. En laatste info over leverbaarheid. Echt fantastisch.

    Van de 95 heb ik afgezien, omdat er nog geheel niet bekend was hoe en wanneer die gemod leverbaar zou zijn, ondanks dat analoge audio erg belangrijk was. Ook vind ik de 93 mooier.

    Bedankt voor je hulp iig.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #31

    Standaard

    Er is pas nieuwe firmware verschenen voor de Oppo 93. Als je de speler hebt kan je meteen controleren of deze er al opstaat.Hier de link. http://www.oppodigital.com/blu-ray-b...3-Support.aspx

  7. #32
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Thanks. Als het goed is doet JVB dat standaard al voor me.
    Jammer dat ik daar niet zo snel een revision list voor kan vinden, maar moet toegeven dat ik ook nog niet verder heb gezocht.

    Nu het vervelende gedeelte..., wachten...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #33

    Standaard

    Ik heb de 93 vandaag ook besteld bij JVB, zowel voor BD als DVD regiovrij.
    Mijn Panasonic BD35 maakt de laatste tijd bij het laden van disc's vreemde geluiden en ik erger me al lange tijd steeds meer aan de ellelange laadtijden en de intstabiele bouw van de speler.

    Voor DVD's gebruik ik nu nog de Pioneer DV-989 AVI (regiovrij en aanzienlijk beter dan de Panasonic op het gebied van DVD's) en die zal dus ook vervangen gaan worden.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  9. #34
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    We gaan er iig geen spijt van krijgen... Dit is één topper
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #35

    Standaard

    Ik ben benieuwd. Ik heb hem nog kunnen bestellen via de kortingslink van het HTforum terwijl de actie eigenlijk al afgelopen is


    In de UK is trouwens de prijs van de 95 bekend:
    http://www.oppo-bluray.co.uk/ecommer.../BDP-95EU.aspx

    899 Pond, leverbaar vanaf begin April.
    De prijs hier zal uiteindelijk tussen €1099 en de €1199 komen te liggen denk ik.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  11. #36

    Standaard

    Vandaag, 48 uur na de bestelling bij livingcinema, is de oppo 93 hier binnengekomen. Eerste indrukken zijn heel positief. De verpakking is zeer goed, de speler in ingepakt in twee dozen. Speler ziet er ook heel mooi uit. Het instellen van de speler, inclusief internet, was een fluitje van een cent.
    Heb vandaag eerst gekeken naar een dvd van Crimininal Minds. Beeldkwaliteit is zeer goed, de aftiteling is vlijmscherp, net alsof je naar blu-ray kijkt. Vandaag is de blu-ray Alice in Wonderland aan de beurt. Heb wel gemerkt dat deze speler deze blu-ray wel in 24p kan afspelen.
    Momenteel is de speler via hdmi1 direct aangesloten op een tv. Via hdmi2 gaat de aansluiting naar mijn Onkyo 875. Beide hdmi's geven beeld en geluid weer, bij hdmi1 kun je audio uitschakelen. Hdmi1 verdient voorkeur voor beeldweergave.
    Laatst aangepast door Pieter Kleine : 24-04-2011 om 01:52
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Vandaag, 48 uur na de bestelling bij livingcinema, is de oppo 93 hier binnengekomen. Eerste indrukken zijn heel positief. De verpakking is zeer goed, de speler in ingepakt in twee dozen. Speler ziet er ook heel mooi uit. Het instellen van de speler, inclusief internet, was een fluitje van een cent.
    Heb vandaag eerst gekeken naar een dvd van Crimininal Minds. Beeldkwaliteit is zeer goed, de aftiteling is vlijmscherp, net alsof je naar blu-ray kijkt. Vandaag is de blu-ray Alice in Wonderland aan de beurt. Heb wel gemerkt dat deze speler deze blu-ray wel in 24p kan afspelen.
    Momenteel is de speler via hdmi1 direct aangesloten op een tv. Via hdmi2 gaat de aansluiting naar mijn Onkyo 875. Beide hdmi's geven beeld en geluid weer, bij hdmi1 kun je audio uitschakelen. Hdmi1 verdient voorkeur voor beeldweergave.
    Mooie speler

    Helemaal mooi voor ons als 875 bezitters met die Dual HDMI outputs

    Ik heb net even gekeken, vond het prijsverschil, €134,--, wel erg hoog tussen regiovrij en niet regiovrij

    In regiovrije toestand kan hij bij mij 3 spelers vervangen, maar de aanschafprijs is nog een hobbel die ik nog niet voor mezelf heb genomen

    Hoelang geven ze er nu garantie op? In het verleden was Oppo niet moeilijk met 3 jaar garantie, is dat nog zo?

    Veel plezier met je speler en dat hij je maar heel lang naar volle tevredenheid mag dienen
    Have fun and enjoy your collection

  13. #38

    Standaard

    Zal er nog een forumactie komen met betrekking tot deze Oppo BDP-93EU?

    Kan me voorstellen dat er zeker nog (inclusief mijzelf) interesse in is.

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    de aftiteling is vlijmscherp, net alsof je naar blu-ray kijkt.
    Je moet altijd uitkijken met dit soort uitspraken, hoe goed een Oppo ook kan upscalen het verschil tussen DVD en Blu-ray blijft erg groot.
    Wat mij het meeste opvalt bij het afspelen van DVD's op mijn Oppo 93 is het filmische beeld in vergelijking met mijn oude DVD/BD spelers die duidelijk een meer digitaal beeld tonen.
    Ik ben erg content met mijn Oppo, niks krakkemikkig plastic waar een gemiddelde low budget speler van is gemaakt, maar mooi strak geborsteld aluminium front en de speler zelf lekker aan het gewicht en daardoor een stuk stabieler en geruislozer.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  15. #40

    Standaard

    Bezitters van een Onkyo receiver in combinatie met deze Oppo 93 moeten voorzichtig zijn met het installeren van de allerlaatste firmware op de Oppo speler. Na de Oppo update is er een beperkt handshake probleem opgedoken tussen bepaalde Onkyo receivers en deze Oppo. Iedere keer als je een film gekeken hebt en je haalt de blu-ray schijf uit de player dan valt de verbinding weg tussen de Oppo en bepaalde modellen Onkyo receivers. Je moet dan terug contact maken door de Onkyo even te switchen van imput. Ik heb dit gemeld aan Oppo en een tijdje later hebben ze mij een beta test firmware doorgemaild die ik op de speler gezet heb. Sindsdien is het probleem terug verholpen. Deze beta test firmware mag op de speler blijven tot de volgende echte firmware update van de speler wordt gereleased. Toch wel een fijne service van die Oppo mannen en vrouwen!

  16. #41
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    En welke Onkyo heb je precies Phil ?
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  17. #42

    Standaard

    Ik heb de TX-SR 608. Blijkbaar heb jij die ook.
    Ik las trouwens dat de opvolger er al is en dat deze een netwerkverbinding heeft. Erg handig voor updates.
    Maar ik ga deze keer toch weer geen andere receiver kopen hoor!
    Laatst aangepast door Phil Neutral : 28-04-2011 om 09:59

  18. #43
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Heb inderddad ook de onkyo 608 maar wel nog een oppo 80 en geen 93. Doet me er aan denken dat 'k nog eens moet controleren of er voor de 80 geen update is.

    Ook niet van plan om meteen te upgraden, 2010 is wat dat betreft een wild jaar geweest
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Heb inderddad ook de onkyo 608 maar wel nog een oppo 80 en geen 93. Doet me er aan denken dat 'k nog eens moet controleren of er voor de 80 geen update is.

    Ook niet van plan om meteen te upgraden, 2010 is wat dat betreft een wild jaar geweest
    Vind wel dat je je best hebt gedaan

    (nu nog een andere auto heb ik begrepen )
    Have fun and enjoy your collection

  20. #45
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Vind wel dat je je best hebt gedaan
    Mijn bankrekening had een iets andere mening Ah we proberen het virus
    in toom te houden.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    nu nog een andere auto heb ik begrepen
    Oei waar heb je dat vernomen, voor zover 'k me kan herinneren werd hier
    geen melding van gedaan ... maar het klopt wel. 'k rijd voortaan met een
    Ford Focus rond ipv een aftandse Audi A2

    Maar we gaan off-topic.

    @SaNDuTjE als 'k me niet vergis was er een powerbuy van Oppo op het
    forum van de buren bij htforum.nl maar deze is helaas afgelopen.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  21. #46

    Standaard

    Af en toe off topic, moet kunnen

    Veel plezier met je andere auto, zo'n Focus staat goed bekent staat bijna nooit naast de weg met pech, maar dat zul je ook wel gelezen hebben

    Denk zelf ook wel over die nieuwe Oppo, maar de prijs houd me toch nog even tegen, heb de auto nog steeds goed, maar die wordt zo ook 8 jaar en de speakers waren hem voor, alsmede de TV... uhm... dat virus, ach dan maar op de fiets
    Have fun and enjoy your collection

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    @SaNDuTjE als 'k me niet vergis was er een powerbuy van Oppo op het forum van de buren bij htforum.nl maar deze is helaas afgelopen.
    Klopt, vandaar dat ik me afvroeg of zoiets niet nog eens op te zetten is.

  23. #48

    Standaard

    Ik heb gelukkig geen probleem met mijn Onkyo SR606 en de laatste Firmware van de Oppo 93.
    Volgende week moet mijn speler wel even terug naar JVB om een nieuwe zonevrije modificatie te laten inbouwen, met de eerste batch modificatiemodules waren er wat problemen waardoor je de speler niet naar een andere BD zone kon schakelen maar dat is inmiddels opgelost.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  24. #49

    Standaard

    Omdat ik al een aardig rijtje BD-Audio's en BD opera's bezit, bestelde ik via amazon.com de BDP-95 als vervanging voor mijn BDP-83.
    Beide gehackte versies.
    Niet goedkoop: 1216 Euro, maar de reviews zijn zeer goed.
    Bestellen van Europese versies vind ik niet zo interessant, omdat ze fixed op B staan...en dan doen m'n Criterions het niet meer...
    Vooral de analoge uitgangen schijnen verbeterd te zijn, hetgeen voor mij van voordeel is omdat mijn Linn Kisto processor geen hdmi ingang heeft.
    Ben benieuwd!
    Laatst aangepast door barend : 30-04-2011 om 11:28

  25. #50

    Standaard

    Inmiddels is mijn BD93 al korte tijd in gebruik. Ben zeer tevreden. De audiokwaliteiten uit de doos zijjn al gelijkwaardig aan die van mijn Creek Evolution cd-speler. Gisteren mijn nieuwe Panasonic P50VT20 plasma ontvangen. In combinatie met de BD93 nagenoeg optimale beeldkwaliteit in de THX-mode van de tv, op 2d en 3d. 3d kwaliteit is verbluffend. De Panasonic wil ik nog laten kalibreren, vandaar nog niet helemaal optimaal in beeldkwaliteit. Geeft die toch nog 9 van de 10 punten.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

Pagina 2 van 13 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •