De resultaten 1 tot 15 van 15 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Slotje Dune hd base 3.0 en netwerk met pc.

    Ik heb een Dune Hd Base 3.0 gekocht en tot nu toe bevalt ie goed maar heb nog de vraag hoe ik deze aan mijn pc netwerk kan aansluiten.

    Nu heb ik het zo gedaan allen dan krijg ik steeds het nericht geen toegang tot delen.

    Stap één: in setup heb ik bij netwerk de instelling staan op kabel ethernet mode automatisch DHCP

    Toen heb ik in het hoofdmenu een nieuw netwerk aangemaakt waarbij ik dit heb toegvoegd :

    Naam : mijn netwerknaam
    Type : NFS
    Server: Mijn Pc naam
    Directory : familiefilms en foto's
    Protocol : TCP

    Weet iemand wat ik verkeerd doe?
    Laatst aangepast door Wim S. : 10-01-2011 om 14:04

  2. #2

    Standaard

    Denk dat je op je PC ook toegang zult moeten verlenen tot mappen waarin de Dune mag komen, de zogenaamde gedeelde mappen......
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Denk dat je op je PC ook toegang zult moeten verlenen tot mappen waarin de Dune mag komen, de zogenaamde gedeelde mappen......
    Dat heb ik ook gedaan, echter mag niet baten. Ben bang dat ik iets over het hoofd zie

  4. #4

    Standaard

    Ik heb zelf geen Dune en ik weet niet wat je al geprobeerd hebt,dus het kan zijn dat ik vragen stel die sowieso niet kunnen of zo.

    Kun je überhaupt wel een map in de PC zien via de Dune?
    Kom je met andere netwerkapparatuur wel in de gedeelde mappen?
    Draai je een firwall? Zo ja, moet je de Dune daar niet in vrijgeven?
    Kom je wel op internet met de Dune?
    Staat in de router alles goed?
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  5. #5

    Standaard

    Kun je überhaupt wel een map in de PC zien via de Dune?

    Niet meer, kon voorheen wel, maar nu ineens niet meer.

    Kom je met andere netwerkapparatuur wel in de gedeelde mappen?

    Met de wdtv live geen probleem.


    Draai je een firwall? Zo ja, moet je de Dune daar niet in vrijgeven?

    Ik heb avg firewall, zou niet weten waar daar te zoeken.

    Kom je wel op internet met de Dune?

    Nee, maar wel met bv draadloos nettv via mijn blu-ray speler...

    Staat in de router alles goed?

    Geen idee...

  6. #6

    Standaard

    Het lijkt er op dat de Dune geen verbinding met de router maakt, omdat hij en geen internet en geen mappen van de pc ziet.

    Kun je in de Dune zien of hij een IP adres van de router heeft gekregen? Dat IP adres moet in dezelfde reeks zitten als je andere apparatuur, waarschijnlijk iets van 192.168.x.x
    Het kan ook zijn dat de netwerkkabel tussen de Dune en router kapot is, of als het draadloos is iets in dat gedeelte(werken andere apparaten wel draadloos?)
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Het lijkt er op dat de Dune geen verbinding met de router maakt, omdat hij en geen internet en geen mappen van de pc ziet.

    Kun je in de Dune zien of hij een IP adres van de router heeft gekregen? Dat IP adres moet in dezelfde reeks zitten als je andere apparatuur, waarschijnlijk iets van 192.168.x.x
    Het kan ook zijn dat de netwerkkabel tussen de Dune en router kapot is, of als het draadloos is iets in dat gedeelte(werken andere apparaten wel draadloos?)
    In het Dune gedeelte setup van het netwerk geeft ie aan ip adres 192.168.1.100 verbonden ethernet en bij mode heb ik 'm staan op automatisch DHCP. Dus verbinding maakt ie wel....alleen krijg ik geen netwerktoegang.

  8. #8

    Standaard

    Dan zou het haast in je router moeten zitten als je ook geen internet op de Dune krijgt of de Dune zelf natuurlijk.
    Wat ook wel eens wil helpen is die automatische dhcp uit zetten en de Dune een vast IP adres geven.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  9. #9

    Standaard

    Inmiddels weet ik een betje meer, maar het lukt helaas nog niet.

    De Dune HD base 3.0 maakt contact met internet en is ook verbonden, echter als ik naar netwerkbrowser ga dan zie ik niet de toegang tot mijn pc. In linksys zie ik de dune staan maar kan daar verders niets aan veranderen.

    Dus nuis mijn vraag hoe kan ik toegang krijgen tot het netwerk van mijn pc, map delen werkt niet dus mijn conclusie is dat ie nog wordt tegengehouden of ik moet de dune toelaten maar waar te zoeken....

  10. #10

    Standaard

    Nou ben en stapje verder na wat instellingen te hebben veranderd in firewall zie ik nu mijn netwerk staan echter kan ik nog niet ergens opkomen, maar dat gaan we bekijken

  11. #11

    Standaard

    Geef de Dune een vast IP adres in zijn eigen menu, dus eerst DHCP in de Dune uit zetten.
    Dan voor de zekerheid Dune, router en PC herstarten.
    Als het dan nog niet lukt op PC in de firewall het ip adres wat je aan de Dune hebt gegeven invoeren dat deze toegang tot de PC mag hebben.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Geef de Dune een vast IP adres in zijn eigen menu, dus eerst DHCP in de Dune uit zetten.
    Dan voor de zekerheid Dune, router en PC herstarten.
    Als het dan nog niet lukt op PC in de firewall het ip adres wat je aan de Dune hebt gegeven invoeren dat deze toegang tot de PC mag hebben.
    Hoefde alleen nog een nieuw netwerk in te stellen op dune en nu werkt het, hartelijk dank voor al je hulp peptalk... Yippie

  13. #13

    Standaard

    Graag gedaan en veel plezier er mee!!!
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  14. #14

    Standaard

    Hmm nu ik het netwerk klaar heb en bestanden wil overzetten van pc naar dune blijkt dat de hd's read only zijn, kan ik dit ook veranderen?

  15. #15

    Standaard

    msn live deinstaleren dan zie je wel de gedeelde mappen enz op je pc via dune voor degene die windows 7 hebben.
    Ik had ook dat probleem, en is zo verholpen.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •