De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.

Discussie: CD-speler

  1. #1

    Standaard CD-speler

    Hallo

    om toch iets meer te kunnen genieten van stereo (cd via dvd-speler klinkt minder) ben ik op zoek naar een cd-speler van rond de 150 euro
    Iemand een tip?

    groet

  2. #2

    Standaard

    Misschien even kijken hificorner.nl

    Of even doorsparen voor een Marantz CD-6003. Met een beetje geluk kan je voor minder dan 500€ een sacd-speler van Marantz kopen (eindereeksen,...)

  3. #3

    Standaard

    Ik snap niet waarom een cd afspelen op een dvd-speler minder goed klinkt dan op een normale cd-speler. Dit zou toch geen verschil moeten uitmaken.

    Ik heb zelf 'n universele Super Audio CD & DVD-Audio/Video-speler van Onkyo, maar hoor zelf geen groot kwaliteitsverschil met m'n oude Technics cd-speler (indien ik luister via dezelfde versterker met dezelfde luidsprekers).

    Voor 150,- kan ik je overigens geen goede speler aanbevelen. Ik raad je aan door te sparen en een goede universele speler te kopen, die naast DVD ook SA-CD aan kan.

  4. #4

    Standaard

    Tjah de CD spelers van vroeger zijn er (helaas) niet meer. Toen had je nog dedicated hardware om het geluid te decoderen. Diverse uitgekiende onderdelen zorgden ervoor dat je het beste geluid uit je speler kreeg. Nu zijn alle spelers een PC boardje met een geluidskaart. De software doet alles. Je weet dus eigenlijk niet meer hoe goed een speler is, want er staan in de specificaties alleen maar gegevens van de audio kaart. Hoe goed of slecht de software het doet vind je nergens meer.

    Alleen in de high-end kom je nog spelers tegen zonder een software boardje.

  5. #5

    Standaard

    Koop een Marantz CD6003 of een Nad C515bee en je hebt wel degelijk veel beter geluid. Daar kan een dvd speler nooit aan tippen.

  6. #6

    Standaard

    Ik heb om die reden ook een Marantz cd-speler gekocht. Toch is het meer een gevoelskwestie. Ik heb wel eens een blinde luistertest gedaan met 2 dezelfde cd's (natuurlijk wel dezelfde master gebruiken, dus even een kopie maken van een cd), 1 in de Marantz en de ander in mijn Sony blurayspeler, alles via een Onkyo-versterker en dan via de afstandsbediening iemand anders laten schakelen tussen de bronnen. Ik kan je zeggen: ik hoor geen verschil, laat staan dat ik kan aangeven welke speler de bron is.

    Waarom zou een losse cd-speler per se SACD moeten afspelen? Dat formaat is echt achterhaald (nieuwe SACD-titels zijn bijna alleen in het classic rock genre te verkrijgen), ik zou er in ieder geval geen meerprijs voor betalen en al zeker geen €500. TS zoekt iets rond de €150.
    Laatst aangepast door Oakey : 24-12-2010 om 10:58

  7. #7

    Standaard

    Dank voor jullie reacties
    De Yamaha CDX-397 MK2 Titanium</STRONG> lijkt me wel wat. Gezien op hifcorner.nl

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •