De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Speakerset op Onkyo Sr508 Jamo/Infinity?

    Hallo

    Al veel gelezen op dit interessante forum, nu heb ik ook een vraag:


    Een paar dagen geleden was er op Ibood een aanbieding, OnkyoTX-SR508 7.1 Receiver en de Jamo 426 HCS 3 5.0 Speakerset voor 400 euro, deze Ibood aanbieding kon ik niet laten lopen, inmiddels is de status "verzonden" dus binnen een paar dagen kan ik ervan gaan genieten!

    Nu heb ik als speakerset de Infinty Primus HCS 5.1 (8 Ohm) van net een jaartje oud,die op zich goed bevallen op mijn antieke Philips reciever.De Jamo (6 Ohm) frontspeaker zijn veel groter, maar de sattelieten weer kleiner.Het is voor in een kleine huiskamer en het doel is zo mooi mogelijk 5.1 te laten horen tijdens Bluray film of concert.

    Wat zou beter klinken? de Jamo set met de sub van Infinity of de Infinity set houden?

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum Mirmar.

    De set van Jamo komt uit een lagere prijsklasse dan die van Infinity. Ik denk daarom dat kwa detaillering die van Infinity beter zal zijn en dat die van Jamo voor een voller geluid zal zorgen. Die vergelijking kun je dus het beste zelf maken.

    Wil je de set van Jamo blijven gebruiken, dan zou ik op termijn de sub laten vervangen door een andere zodat je de luidsprekers van Infinity als set kunt verkopen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Question

    Gerco, bedankt voor je reactie!

    8 Ohm of 6 ohm heeft daar niets mee te maken dus?

    Ik heb inmiddels de speakerset binnen, alleen de reciever nog niet

    Ik heb eigenlijk nog een vraag, mijn bank staat met de achterzijde tegen een muur, maar omdat daar ook een oude schoorsteen zit, heb ik over 2 meter een sleuf van 12 cm achter de bank. Zou ik daar iets mee kunnen om van 5.1 naar 7.1 te gaan? minispeakers? zouden die speakers dan ook tussen de bank en muur kunnen of moet je de speakers "kunnen zien om het goed te horen"?

    En over de front speakers, als ik de kleine Infinty hou, kan je deze zeg 50 cm onder het plafond plaatsen? Dan zou de linker speker namelijk boven de deur kunnen want nu is de afstand tussen de fronts maar 85cm, wat boven de deur 160 cm zou worden.Lijkt mij (zonder enige kennis hierover) mooier voor stereo en surround? De surround speaker hangen trouwens 3 meter uit elkaar.

  4. #4

    Standaard

    Voor kleine luidsprekers zal het niet veel uitmaken welke impedantie je bij de receiver instelt. Sluit je er grotere luidsprekers op aan, dan kan het het wel uitmaken. De impedantie van de luidspreker bepaalt nl. hoe zwaar een receiver belast kan of mag worden. Stel je de impedantie laag in, dan zal de receiver een hogere stroomsterkte kunnen leveren en kan de kans op overbelasting groter worden wanneer de luidspreker een te zware of complexe last zijn.

    Wanneer de bank voor het midden van de schoorsteen staat, zou je kunnen proberen om links en rechts van de schoorsteen de 'surround-backs' op ongeveer 1,5m hoogte te plaatsen en de 'surrounds' op standaards wat verder van de wand. De geluiden die uit de 'surrounds' komen zullen dan minder last hebben van de schoorsteen. Het zal wel fijn zijn als de 'surrounds' dan wel wat krachtiger zijn dan de 'surround-backs'

    De 'fronts' kun je het beste op oorhoogte of dezelfde hoogte als het midden van het scherm plaatsen. Deze geven vaak de geluiden weer die links of rechts in het beeld geplaatst zijn. Je zal dus waarschijnlijk moeten kiezen tussen een brede en een smalle opstelling aan de voorkant.

    Wil je geen gebruik maken van 'surround-backs', dan zou je er voor kunnen kiezen om deze kanalen voor 'front-high' te gebruiken. Deze mogen wel 50cm onder het plafond geplaatst worden.

    Het beste blijft nog steeds om zelf verschillende opstellingen te proberen zodat zelf kunt ervaren welke invloed deze op de weergave hebben.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •