De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Probleem met DMR-EH65

    Hoi aan allen,

    Onlangs heb ik geprobeerd om een back-up te maken van enkele videobeelden die ik eerder van camera op hdd (toestel is een Panasonic DMR-EH65) had gezet. Dit door een dvd te branden met gewenste opname, dit mislukte(moet er bij zeggen dat ik nog niet veel dvd's gebrand heb met toestel).
    Sedert deze poging lukt het me niet meer om gewone dvd's af te spelen en denkt het toestel zelfs dat, al is de dvd leeg, er een dvdtje in de speler zit, dit zie ik aan het symbooltje op display.
    Heeft iemand hier ervaring mee, ik had graag back-ups gemaakt van opgenomen filmpjes die momenteel op hdd staan, is hier een andere mogelijkheid voor? Indien de dvd in het toestel defect is, is deze te vervangen door een andere player, zoals van een pc?

    Kortom vele vragen, kan er iemand mij hierbij helpen aub, alvast bedankt!

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dola Bekijk bericht
    Hoi aan allen,

    Onlangs heb ik geprobeerd om een back-up te maken van enkele videobeelden die ik eerder van camera op hdd (toestel is een Panasonic DMR-EH65) had gezet. Dit door een dvd te branden met gewenste opname, dit mislukte(moet er bij zeggen dat ik nog niet veel dvd's gebrand heb met toestel).
    Sedert deze poging lukt het me niet meer om gewone dvd's af te spelen en denkt het toestel zelfs dat, al is de dvd leeg, er een dvdtje in de speler zit, dit zie ik aan het symbooltje op display.
    Heeft iemand hier ervaring mee, ik had graag back-ups gemaakt van opgenomen filmpjes die momenteel op hdd staan, is hier een andere mogelijkheid voor? Indien de dvd in het toestel defect is, is deze te vervangen door een andere player, zoals van een pc?
    Je recorder lijkt van slag, heb je hem al minstens een minuut stroomloos gehad?(stekker uit het stopcontact)
    Alles wat de recorder van de harde schijf kan afspelen via scart kun je met een andere losse speler weer gewoon opnemen, behalve copyprotected dvd schijfjes die afspelen, al zijn daar oplossingen voor, maar dat zijn zaken waar we hier niet over voorlichten

    Dus eerst de stroom er maar eens af.

    Een zelf opgenomen/gebrand schijfje moet je wel met de recorder afsluiten/finaliseren, anders kan hij niet op een gewone dvdspeler worden afgespeeld.

    Je kan kijken of je van iemand een dvdrecorder kan lenen om zodoende schijfjes te branden van wat er op je HDD staat.

    Succes...... en als je nog vragen hebt...

    Kortom vele vragen, kan er iemand mij hierbij helpen aub, alvast bedankt!
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Recorder lijkt me idd van slag, op zijn minst, maar wat gebeurt er als bvb leeskop defect is, detecteert hij dan idd een cd of dvd in zijn lade? En stekker heb ik al een heel weekend uit gelaten, toen ik terug spanning opstak, leek het in orde, symbooltje van dvd was uit op display, tot hij de componenten begon te zoeken en toen was het symbooltje daar opnieuw.
    wat dat afsluiten na branden betreft, indien dvd er terug vroegtijdig uitgehaald is, kan dit dan ook leiden tot dit probleem? speelt werkelijk geen enkele dvd meer af, tot spijt natuurlijk van de kindjes.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dola Bekijk bericht
    Recorder lijkt me idd van slag, op zijn minst, maar wat gebeurt er als bvb leeskop defect is, detecteert hij dan idd een cd of dvd in zijn lade? En stekker heb ik al een heel weekend uit gelaten, toen ik terug spanning opstak, leek het in orde, symbooltje van dvd was uit op display, tot hij de componenten begon te zoeken en toen was het symbooltje daar opnieuw.
    wat dat afsluiten na branden betreft, indien dvd er terug vroegtijdig uitgehaald is, kan dit dan ook leiden tot dit probleem? speelt werkelijk geen enkele dvd meer af, tot spijt natuurlijk van de kindjes.
    Hoe complexer het apparaat hoe meer er mis kan gaan.....

    Over het algemeen geven spelers als de laser(je noemt het de leeskop) defect is de melding dat er juist geen DVD/CD aanwezig is met de melding no disc oid. Er kan mechanisch iets zijn blijven hangen in de speler waardoor hij aangeeft dat er een disc in de speler zit terwijl dit niet het geval is, ook kan dit het gevolg zijn van een defect op een printplaat....
    Simpel zomaar even op afstand zeggen wat er aan hapert is voor mij niet mogelijk, ben helaas geen reparateur.

    Nog 1 mogelijkheid....... er zit wel degelijk een schijfje in de speler, een schijfje waar bijvoorbeeld een sticker op heeft gezeten, stickertje verwijderd, maar door achtergebleven lijmresten blijft het schijfje plakken in de speler....... in weze zou dat schijfje dan ook niet goed draaien en niet gelezen kunnen worden.....

    Sorry, het is gewoon heel moeilijk om op afstand een indicatie te geven.
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Het kan idd vanalles zijn, die moderne toestellen hé , nog een vraagje, heb al wat rondgelezen dat die hdd verwisselbaar zijn, bestaat er een mogelijkheid om die hdd te demonteren en in apart huis aan te sluiten aan een pc en zo te backuppen zonder verlies,(digi naar analoog en terug digi zal waarschijnlijk serieus verlies geven)

  6. #6

    Standaard

    Even rondgekeken op you tube en blijkbaar ben ik niet de enige met dit probleem, hier een linkje met exact dezelfde symptomen als mijne.

    http://www.youtube.com/watch?v=0vfs1m2mTKM

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dola Bekijk bericht
    Het kan idd vanalles zijn, die moderne toestellen hé , nog een vraagje, heb al wat rondgelezen dat die hdd verwisselbaar zijn, bestaat er een mogelijkheid om die hdd te demonteren en in apart huis aan te sluiten aan een pc en zo te backuppen zonder verlies,(digi naar analoog en terug digi zal waarschijnlijk serieus verlies geven)
    Als je beschikt over de juiste apparatuur en software is er veel mogelijk, maar in de gewone huis- en tuinkamer kom je het niet zomaar tegen. Als de opnamen beschermt zijn tegen copiëren(DMR) kan eea nog lastiger worden, maar zoals gezegd, met de juiste spullen is in weze alles mogelijk, kwestie van centjes en hoe belangrijk nu die opnamen echt zijn.

    Het ziet er naar uit dat eea gerepareerd moet worden, hiervoor moet je dan naar je leverancier en daar aanspraak maken op je consumenten rechten als je speler buiten de garantie zit.....
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •