Pagina 9 van 11 EersteEerste ... 567891011 LaatsteLaatste
De resultaten 201 tot 225 van 271 worden weergegeven.
  1. #201

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    De goedkope spullen ben ik inmiddels zo'n beetje wel kwijt maar inmiddels begin ik toch ook wel de wat betere en exotischere uitgaves naar de kringloop te brengen. Vandaag nog boxjes van Resnais en Zhang Yimou toch maar weggebracht omdat ik 1) goede blu-ray edities in mijn bezit heb en 2) het veel te veel moeite zou kosten om dat soort dingen via Marktplaats te verkopen (waarbij het ook geen drol zou opbrengen). Hopelijk pikt de liefhebber ze er voor een paar euro uit bij de kringloop.
    Ja ergens wel sneu, maar hoe exotischer de film, hoe kleiner ook weer de kans dat iemand die MP afstruint het überhaupt zou willen hebben. Dat moet al echt een liefhebber zijn die gericht gaat zoeken.

    Maar het is inderdaad teveel gedoe om er teveel tijd in te steken. Die bondfilm voor 1€ is een mooi voorbeeld; verzenden was natuurlijk te duur (€4), maar zonder hoesje bleef het net onder de 50 gram, en daarmee was verkoper akkoord, waarvoor ik wel een envelop klein most knippen en steeds opnieuw wegen, want er kon geen grammetje meer bij. Dat kost me dan een half uur en dan ben ik nog niet eens naar de brievenbus gefietst. Ik had hem ook weg kunnen gooie, had minder tijd gekost Maar het is ook een beetje een sport.
    Laatst aangepast door Oakey : 07-01-2022 om 17:46

  2. #202

    Standaard

    Wat me op MP opvalt is dat voor Blurays regelmatig de hoofdprijs wordt gevraagd; voor een standaard NL release van 10+ jaar geleden is € 30 geen uitzondering.
    Ook veelal prijzen die hoger liggen dan de nieuwprijs op Amazon, soms meer dan het dubbele.

    "Ja, maar dit is de NL uitvoering"
    Ok, de disc is identiek, alleen de inlay niet.

    Ook een mooie:
    The Fog van John Carpenter staat nu voor € 30 op MP. Standaard editie. NL.
    Amazon.de heeft de (geweldige) 2 disc editie van Studio Canal een prijs van € 7,99.


  3. #203

    Standaard

    Ja het blijft bijzonder. Ik heb nu nog een Bond DVD en Bluray op mp staan, de een voor €1,50 en de ander voor €3 (vraagprijs, ieder bod is voor mij prima maar het moet wel de moeite van inpakken en verzenden zijn, dus voor 20ct gaan ze niet weg). Laatst even gekeken wat men hier zoal voor vraagt. Dan kom je rustig advertenties tegen die 2 bond blurays aanbieden samen voor €25, met de opmerking dat ‘deze €29 per stuk gekost hebben’. Tja, een LCD tv uit 2003 heeft ook €4000 of meer gekost, mag je nu blij zijn als je er een tientje voor vangt.

    Wel weer grappig dat ik de oudste bond dvd die ik erop had staan (kale MGM uitgave van The Living Daylights) zo kwijt was, maar met een bluray en 2-dvd SE van recente Bondfilms, beiden met slipcase, blijf zitten.

    En wij maken die vergelijking met de amazons ed, maar vergis je niet hoeveel mensen geen credit card hebben of nooit online kopen bij buitenlandse winkels. Bol.com of Zalando durven ze dan nog net aan.
    Laatst aangepast door Oakey : 09-02-2022 om 07:44

  4. #204

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht

    Ook een mooie:
    The Fog van John Carpenter staat nu voor € 30 op MP. Standaard editie. NL.
    Amazon.de heeft de (geweldige) 2 disc editie van Studio Canal een prijs van € 7,99.

    Nog een mooiere: de NL BD van Daylight staat erop voor €38,-
    Dit zijn de kale Universal-releases en ergens staat een verkoper op MP die dit "zeldzame/moeilijk te vinden" releases vindt en er de hoofdprijs voor vraagt.
    Op Bol.com lopen er ook een paar verkopers rond, waaronder ene Floris van ... die soms wel €50,- voor een blu-ray vraagt. Gekkenwerk...

    Hier een voorbeeld, als je ziet wat deze verkoper vraagt voor zijn blu-rays, wat een idioterie... https://www.bol.com/nl/nl/w/films-en...ce0&rating=all

    En nog eentje (dezelfde als hierboven maar dan net een andere naam): https://www.bol.com/nl/nl/w/films-en...ce1&rating=all
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 09-02-2022 om 08:45

  5. #205

    Standaard

    Die tweede link lijkt wel een witwasserij...dat kan nooit kloppen.

  6. #206

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Die tweede link lijkt wel een witwasserij...dat kan nooit kloppen.
    Die verkoper Bogamo adverteert met diverse alternatieve namen op Bol.com: Bogamo 1, 2, 3, 4, 5, 6. En echt tegen woekerprijzen. Tis wat de gek ervoor geeft maar eigenlijk zou niet toegestaan mogen zijn...

  7. #207

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Nog een mooiere: de NL BD van Daylight staat erop voor €38,-
    Dit zijn de kale Universal-releases en ergens staat een verkoper op MP die dit "zeldzame/moeilijk te vinden" releases vindt en er de hoofdprijs voor vraagt.
    Dit dus.

    Truman Show staat er op. € 25
    In de omschrijving: Zeldzaam.

    *checkt Amazon.de*
    € 8,79
    Wauw wat zeldzaam.

  8. #208

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Dit dus.

    Truman Show staat er op. € 25
    In de omschrijving: Zeldzaam.

    *checkt Amazon.de*
    € 8,79
    Wauw wat zeldzaam.
    Apocalypse Now ook, €50.- en geadverteerd als "ZEER ZELDZAAM!!"

    En dan hier...

    https://www.bol.com/nl/nl/p/apocalyp...2004012404926/

    En dan zie je dit bij onze Oosterburen...

    https://www.amazon.de/Apocalypse-Kin...ps%2C72&sr=8-1

    En mocht je nou persé NL willen dan nog.,..https://www.bol.com/nl/nl/p/apocalyp...7.ProductTitle

    Kneuzen...


  9. #209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    En mocht je nou persé NL willen dan nog.,..https://www.bol.com/nl/nl/p/apocalyp...7.ProductTitle
    Dit betreft de Engelse versie zonder NL ondertiteling.

  10. #210

    Standaard

    Die woekeraars hopen natuurlijk dat er één snul is die valt voor hun van de pot gerukte prijzen.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  11. #211

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan1967 Bekijk bericht
    Dit betreft de Engelse versie zonder NL ondertiteling.
    Ik bedoelde een NL webshop, maar je begrijpt het punt hopelijk...

  12. #212

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ik bedoelde een NL webshop, maar je begrijpt het punt hopelijk...
    Ja, begrijp je. Ken ook iemand die zijn artikelen op bol.com zet met een hoge prijs en een levertijd van 1-2 weken. Als er vervolgens een reactie komt, gaat hij op Marktplaats shoppen voor het artikel.

    Verkoop zelf ook op Marktplaats, en mocht het om een zeldzame titel gaan, dan heb je binnen het uur al een aantal reacties van handelaars, die zo goedkoop mogelijk bieden.

  13. #213

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan1967 Bekijk bericht
    Ja, begrijp je. Ken ook iemand die zijn artikelen op bol.com zet met een hoge prijs en een levertijd van 1-2 weken. Als er vervolgens een reactie komt, gaat hij op Marktplaats shoppen voor het artikel.

    Verkoop zelf ook op Marktplaats, en mocht het om een zeldzame titel gaan, dan heb je binnen het uur al een aantal reacties van handelaars, die zo goedkoop mogelijk bieden.
    Ik ken zelfs iemand op MP die adverteert met Amazon product foto's en die vervolgens gewoon je bestelling op Amazon (meestal FR of DE) plaatst en als verzendadres op de site jouw adres invult. En dan nog een dikke winst pakken. Daar ben ik ooit 1 keer ingestonken omdat ik dacht dat de steelbook (in dit geval) OOP zou zijn maar dus niet. Wat een oplichter die gast.

  14. #214

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Die woekeraars hopen natuurlijk dat er één snul is die valt voor hun van de pot gerukte prijzen.
    Tja, je kunt het altijd proberen.

    Ik moet trouwens wel zeggen dat ik incidenteel wel eens dingen naar de kringloop breng, merk dat ik zo'n titel dan mis en hem vervolgens niet of met grote moeite weer terug kan vinden. Ik geloof wat dat betreft wel dat er markt voor is.

  15. #215

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Tja, je kunt het altijd proberen.

    Ik moet trouwens wel zeggen dat ik incidenteel wel eens dingen naar de kringloop breng, merk dat ik zo'n titel dan mis en hem vervolgens niet of met grote moeite weer terug kan vinden. Ik geloof wat dat betreft wel dat er markt voor is.
    O dat herken ik ook. Ik wilde laatst Hedwig and the Angry Inch weer eens kijken, leek me leuk om de BD te scoren maar die bestaat dus blijkbaar nog niet op regio B. De dvd heb ik lang geleden al verkocht, dat was op een gegeven moment een €3 titel in de FRS bakken toen dat nog bestond. Stapels lagen ervan. Nu alleen 2 dure exemplaren op MP. Benieuwd waar die dvd’s allemaal gebleven zijn…
    Laatst aangepast door Oakey : 09-02-2022 om 19:54

  16. #216

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    O dat herken ik ook. Ik wilde laatst Hedwig and the Angry Inch weer eens kijken, leek me leuk om de BD te scoren maar die bestaat dus blijkbaar nog niet op regio B. De dvd heb ik lang geleden al verkocht, dat was op een gegeven moment een €3 titel in de FRS bakken toen dat nog bestond. Stapels lagen ervan. Nu alleen 2 dure exemplaren op MP. Benieuwd waar die dvd’s allemaal gebleven zijn…
    Wel herkenbaar dit.

    In mijn geval ga ik geen namen noemen om de markt niet meer te "voeden" maar ik heb er momenteel ook nog wel 1 of 2 op een lijstje staan. Geen bijzondere titels maar toch wel titels die ik niet direct kan vinden. Ik probeer daarvoor toch even de bakken bij diverse kringloopwinkels in de gaten te houden. Daar moet ik ze tzt wel tegenkomen.

  17. #217

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    O dat herken ik ook. Ik wilde laatst Hedwig and the Angry Inch weer eens kijken, leek me leuk om de BD te scoren maar die bestaat dus blijkbaar nog niet op regio B. De dvd heb ik lang geleden al verkocht, dat was op een gegeven moment een €3 titel in de FRS bakken toen dat nog bestond. Stapels lagen ervan. Nu alleen 2 dure exemplaren op MP. Benieuwd waar die dvd’s allemaal gebleven zijn…
    Die heeft Criterion gewoon uitgebracht in de UK.

  18. #218

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Die heeft Criterion gewoon uitgebracht in de UK.
    Inderdaad! Ik dacht dat er alleen een regio A US criterion was. Die ga ik dus zeker kopen

  19. #219

    Standaard

    Ik heb nog de mooie edities van the silence of the Lambs en The Terminator. De ultimate edition THX.
    Ze hebben ook nog een geweldig beeld. Maar is geen animo voor op marktplaats.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  20. #220

    Standaard

    Ik denk zelf dat mensen die op MP een dvd kopen de film willen zien rn met NL ondertitels, zonder andere eisen. Mensen die voor het beste beeld gaan of de extra’s weten hun weg wel online en zullen denk ik ook al lang op bluray of uhd zijn overgestapt.

  21. #221

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Ik denk zelf dat mensen die op MP een dvd kopen de film willen zien rn met NL ondertitels, zonder andere eisen. Mensen die voor het beste beeld gaan of de extra’s weten hun weg wel online en zullen denk ik ook al lang op bluray of uhd zijn overgestapt.
    Vergeet niet dat WIJ de uitzonderingen zijn en niet zij . Voor 95 van de 100 mensen is de film zelf prima, formaat maakt niet veel uit.

  22. #222

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Vergeet niet dat WIJ de uitzonderingen zijn en niet zij . Voor 95 van de 100 mensen is de film zelf prima, formaat maakt niet veel uit.
    Precies, dat is mijn punt. Mensen vinden downloaden nu veel te lastig geworden, dus zoeken ze de dvd als iets niet op een streamingdienst staat (vooropgesteld dat ze nog een speler hebben want dat is bij het gros van de huishoudens ook niet meer het geval, itt 20 jaar geleden).

  23. #223

    Standaard

    Er staat weer een topdeal op MP: Raw Deal (Studiocanal in keepcase) op Bluray voor € 75

    Amazon DE heeft 'm voor € 9 en UK voor 7 GBP....

  24. #224

    Standaard

    Ja maar het mag weg, hoeft niet

    Vince.

  25. #225

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Er staat weer een topdeal op MP: Raw Deal (Studiocanal in keepcase) op Bluray voor € 75

    Amazon DE heeft 'm voor € 9 en UK voor 7 GBP....
    Het is wel een raw deal voor de koper ....

Pagina 9 van 11 EersteEerste ... 567891011 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •