Pagina 10 van 11 EersteEerste ... 67891011 LaatsteLaatste
De resultaten 226 tot 250 van 271 worden weergegeven.
  1. #226

    Standaard

    Tja, mensen zijn er zelf bij natuurlijk. Als je niet even de prijzen vergelijkt ben je al snel een dief van je eigen portemonnee. Dat is natuurlijk altijd al zo geweest, al in de dvd-tijd. En als je per se Nederlandse ondertitels wilt, betaal je al gauw de hoofdprijs (zeker als je ook niet bij buitenlandse webshops wilt/kunt bestellen en/of het vreselijk vindt als de hoes in het Duits of Italiaans is).

    En wat verkopers aan prijzen vragen is natuurlijk niet wat mensen er voor vangen uiteindelijk.

  2. #227

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    En wat verkopers aan prijzen vragen is natuurlijk niet wat mensen er voor vangen uiteindelijk.
    Klopt, maar ik vind vooral de gedachtegang erg bijzonder. Want de doelgroep voor Blu-rays op Marktplaats kan je denk ik grofweg opsplitsen in twee groepen: de casual kijker die nog een BD speler heeft staan uit het verleden en die een film wilt kijken die niet op een streamingdienst staat maar wel in HD-kwaliteit, of de verzamelaar/liefhebber die een film aan zn collectie wil toevoegen. Maar bij deze prijs haakt de eerste groep af vanwege de prijs en de tweede ook, want die kent de wegen wel naar Amazon ed. Dus dan vraag ik me echt af wie dit soort titels tegen deze prijs gaat kopen, en ook wie de verkoper verwacht dat die het gaat kopen. Wonderlijk...

  3. #228

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Klopt, maar ik vind vooral de gedachtegang erg bijzonder. Want de doelgroep voor Blu-rays op Marktplaats kan je denk ik grofweg opsplitsen in twee groepen: de casual kijker die nog een BD speler heeft staan uit het verleden en die een film wilt kijken die niet op een streamingdienst staat maar wel in HD-kwaliteit, of de verzamelaar/liefhebber die een film aan zn collectie wil toevoegen. Maar bij deze prijs haakt de eerste groep af vanwege de prijs en de tweede ook, want die kent de wegen wel naar Amazon ed. Dus dan vraag ik me echt af wie dit soort titels tegen deze prijs gaat kopen, en ook wie de verkoper verwacht dat die het gaat kopen. Wonderlijk...
    Goed verwoord.

    Ik denk dat de redenatie zal zijn: de bekende nederlandse shops (Mediamarkt, Bol) hebben de titel niet meer én het feit dat het de nederlandse uitgave is maakt het "zeldzaam".

    Tijdje geleden bood iemand een titel (weet niet meer welke) aan voor € 25. Amazon had m staan voor rond de 12.
    Het was vlakbij, dus ik stuurde een bericht dat m voor 10 wel wilde. (vergezeld met de Amazon link waaruit bleek dat de vraagprijs gewoonweg teveel was)
    Reactie: dat is niet dezelfde uitgave.
    De disc was identiek, alleen de inlay was anders (engelse ipv nederlandse tekst....verder 100% gelijk; zelfde afbeeldingen e.d.)
    Daar op gewezen maar nee, daar wilde men niet aan.

  4. #229

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Goed verwoord.

    Ik denk dat de redenatie zal zijn: de bekende nederlandse shops (Mediamarkt, Bol) hebben de titel niet meer én het feit dat het de nederlandse uitgave is maakt het "zeldzaam".

    Tijdje geleden bood iemand een titel (weet niet meer welke) aan voor € 25. Amazon had m staan voor rond de 12.
    Het was vlakbij, dus ik stuurde een bericht dat m voor 10 wel wilde. (vergezeld met de Amazon link waaruit bleek dat de vraagprijs gewoonweg teveel was)
    Reactie: dat is niet dezelfde uitgave.
    De disc was identiek, alleen de inlay was anders (engelse ipv nederlandse tekst....verder 100% gelijk; zelfde afbeeldingen e.d.)
    Daar op gewezen maar nee, daar wilde men niet aan.
    Klopt hoor, want voor zelfs de DVD vraagt men op Bol.com rond de €30,- "dus voor de NL Blu-ray kan je ZEKER twee keer zoveel vragen!"
    Dvd Outlet doet het nog redelijk netjes, die vraagt rond de 20,- voor de Duitse blu-ray (inc verzendkosten) die op hun eigen site voor rond de 16,- staat (ex verzendkosten).

    Ja, dat snap ik wel dat ze er niet aan willen, hun hele verdienmodel is dan weg ...ze verkondigen het liefst zo veel en zo vaak mogelijk dat versies met NL ondertiteling zeldzaam zijn en NERGENS anders te koop zijn....

    Ach ja, je mag maar hopen dat deze verkopers lekker met hun spullen blijven zitten en dat de liefhebbers verder kijken dan hun neus lang is...

  5. #230
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Dat is net de werkwijze van dergelijke mensen, ze hebben er ook een mooi Engels woord voor, Scalpers. Die kopen die BD’s/DVD’s aan, en soms zelfs meerdere exemplaren als die ergens goedkoop te vinden zijn, en wachten dan tot ze nergens meer te verkrijgen zijn (OOP). Dat is een praktijk die enorm veel gebruikt wordt voor bijvoorbeeld US anime releases, en aangezien de oplages daar vaak kleiner zijn, gaat het dus sneller dat ze niet meer te verkrijgen zijn, en kunnen ze dus sneller aan de slag.

    Het is gewoon een verfoeilijke praktijk en dergelijke personen zouden gewoon moeten blijven zitten met hun spullen.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  6. #231

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Dat is net de werkwijze van dergelijke mensen, ze hebben er ook een mooi Engels woord voor, Scalpers. Die kopen die BD’s/DVD’s aan, en soms zelfs meerdere exemplaren als die ergens goedkoop te vinden zijn, en wachten dan tot ze nergens meer te verkrijgen zijn (OOP). Dat is een praktijk die enorm veel gebruikt wordt voor bijvoorbeeld US anime releases, en aangezien de oplages daar vaak kleiner zijn, gaat het dus sneller dat ze niet meer te verkrijgen zijn, en kunnen ze dus sneller aan de slag.

    Het is gewoon een verfoeilijke praktijk en dergelijke personen zouden gewoon moeten blijven zitten met hun spullen.
    Ik ken deze groep, maar dat is wat mij betreft toch wat verschillend van de groep verkopers die tweedehands spul voor torenhoge prijzen verkopen. de scalpers die jij bedoelt doen het met nieuwe uitgaven, en kopen meerdere op om een gebrek aan nieuwe titels te creëren en dit "gat" dan op te vullen met overprijste exemplaren op veilingsites. Hier zit veel meer een idee en strategie achter. de groep tweedehands verkopers hebben geen idee van de werkelijke aanwezige exemplaren, en proberen een soort gebrek of "gat" te creëren dat er helemaal niet is. Plus ze denken ook nog eens een doelgroep aan te boren die er ook nog niet eens is. Want je kan scalpers van nieuw spul haten, verkopen doen ze het toch wel. Want de vraag is er, en dat weten ze verdomd goed. Er zijn altijd mensen dit toch overstag gaan omdat ze die ene LE willen hebben die niet meer regulier te verkrijgen is. En die vraag is er naar die tweedehands titel haast niet of totaal niet. Dus vandaar mijn verwondering dat die verkopers denken dat ze dat tweedehands spul voor die prijzen kunnen verkopen.

  7. #232

    Standaard

    Ik heb me laatst ook eens laten "scalpen" voor die Ultimate Edition van Ghostbusters. Op Amazon.de al lang uitverkocht maar ik MOEST die werkelijk hebben...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  8. #233

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Ik heb me laatst ook eens laten "scalpen" voor die Ultimate Edition van Ghostbusters. Op Amazon.de al lang uitverkocht maar ik MOEST die werkelijk hebben...
    Ja, ik zit daar ook naar aan het kijken en dan vooral de US versie want die heeft lichtjes aan de binnenkant en de Europese versie schijnt dat niet te hebben (de UK tenminste niet). Maar die prijzen....niet normaal, en zitten de verzendkosten en invoerkosten er nog niet bij....dan ben je zo 300,- verder....te bizar....

  9. #234

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ja, ik zit daar ook naar aan het kijken en dan vooral de US versie want die heeft lichtjes aan de binnenkant en de Europese versie schijnt dat niet te hebben (de UK tenminste niet). Maar die prijzen....niet normaal, en zitten de verzendkosten en invoerkosten er nog niet bij....dan ben je zo 300,- verder....te bizar....
    Die lichtjes kunnen me niet veel schelen, het is me vooral te doen om de extra's zoals de TV cut van de eerste films en dergelijke.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  10. #235

    Standaard

    Tja, ik weet ook niet wie dit koopt, ik niet iig, maar als je ziet dat 16 jarigen nu rustig €7 aan een frapuchino uitgeven, verbaast niks me meer. Niet iedereen doet aan koopjes, veel mensen geven gewoon geld uit zonder na te denken. En naar de film gaan kost ook €20 tegenwoordig, dus dan is met twee man naar de film gaan duurder dan een in onze ogen overpriced bluray kopen van €35. Misschien redeneert men zo wel...

  11. #236

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Tja, ik weet ook niet wie dit koopt, ik niet iig, maar als je ziet dat 16 jarigen nu rustig €7 aan een frapuchino uitgeven, verbaast niks me meer. Niet iedereen doet aan koopjes, veel mensen geven gewoon geld uit zonder na te denken. En naar de film gaan kost ook €20 tegenwoordig, dus dan is met twee man naar de film gaan duurder dan een in onze ogen overpriced bluray kopen van €35. Misschien redeneert men zo wel...
    Excuses, maar "16 jaren nu rustig €7 aan een frapuchino uitgeven" is echt peak boomer.

    Waar gebeurt dit? Ik heb zelf 3 jaar in Amsterdam Centrum gewoond en zelfs daar komt dit relatief weinig voor.

    Je moet je echt in hippe kringen begeven om te concluderen dat 16 jarigen die €7 aan koffies uitgeven "normaal" is. Dat is het zeker niet. Veel minder mensen dan jij/wij ons kunnen voorstellen hebben vrij besteedbaar inkomen, laat staan voor overpriced koffies.
    --

  12. #237

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roninpacino Bekijk bericht
    Excuses, maar "16 jaren nu rustig €7 aan een frapuchino uitgeven" is echt peak boomer.

    Waar gebeurt dit? Ik heb zelf 3 jaar in Amsterdam Centrum gewoond en zelfs daar komt dit relatief weinig voor.

    Je moet je echt in hippe kringen begeven om te concluderen dat 16 jarigen die €7 aan koffies uitgeven "normaal" is. Dat is het zeker niet. Veel minder mensen dan jij/wij ons kunnen voorstellen hebben vrij besteedbaar inkomen, laat staan voor overpriced koffies.
    Zeker nooit in een Starbucks geweest als de scholen uitgaan? Ik heb het niet over de Randstad overigens.
    Maar goed dit heeft idd niks met dvd’s te maken. Wat ik bedoel is dat er toch genoeg mensen zijn die zonder nadenken (te) dure spullen kopen.

    Ik zie het in mijn eigen omgeving. Geen price search doen voor een grote aankoop bijvoorbeeld.
    Laatst aangepast door Oakey : 22-02-2022 om 07:49

  13. #238

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roninpacino Bekijk bericht
    Excuses, maar "16 jaren nu rustig €7 aan een frapuchino uitgeven" is echt peak boomer.

    Waar gebeurt dit? Ik heb zelf 3 jaar in Amsterdam Centrum gewoond en zelfs daar komt dit relatief weinig voor.

    Je moet je echt in hippe kringen begeven om te concluderen dat 16 jarigen die €7 aan koffies uitgeven "normaal" is. Dat is het zeker niet. Veel minder mensen dan jij/wij ons kunnen voorstellen hebben vrij besteedbaar inkomen, laat staan voor overpriced koffies.
    Eerlijk gezegd zie ik dit ook wel, ook bij mijn eigen kinderen trouwens. Heus niet elke dag, maar 1x per week/2 weken wel. Misschien iets van de stad waar Starbucks vlakbij de scholen zit....

  14. #239

    Standaard

    Nou Dit is een interessante discussie Velen van jullie kennen mij van dit forum en Ik zit tegenwoordig veel op marktplaats. Ik zie ook veel gekke prijzen die gevraagd worden en voor veel mensen is het gewoon business. Ik ben film liefhebber en Ik heb een enorme verzameling maar Ik ga door periodes waar ik alleen naar films uit een land kijk dus die zoek ik dan. Ik probeer zoveel mogelijk te ruilen daar maar dat gebeurt heelas veel te weinig. Vroeger was het heel leuk hier maar als ik terug denk waren wij ook gek bezig Ik heb 15 versies van Reservoir dogs bv en ik moest elke kleur hebben Wat heb Ik daar nu aan !!! Ik zou misschien 20 euro voor kunnen krijgen maar zo gaat het met de tijd. Ik heb veel te koop en ruil op marktplaats maar Ik denk niet dat ik oneerlijk ben en ik koop ook veel daar. Ik zie het als een soort sport of hobby maar ik zou me schamen om een hoge bedrag te krijken voor iets die het niet waard is. Soms moet ik wel lachen bv als ik de vraagprijzen daar zie..maar als iemand 89.95 wil betalen voor L`empire des sens terwijl het uit een set komt dat voor 20euro te koop was dan is dat gewoon dom in mijn ogen.Wij zeggen in het engels `A fool and his money are easily parted`

    IMG_20220108_155138.jpgIMG_20220108_153909.jpgIMG_20220108_152501.jpgIMG_20220108_155425.jpg !!!!!!MADNESS !!!

  15. #240

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vince curtin Bekijk bericht
    Nou Dit is een interessante discussie Velen van jullie kennen mij van dit forum en Ik zit tegenwoordig veel op marktplaats. Ik zie ook veel gekke prijzen die gevraagd worden en voor veel mensen is het gewoon business. Ik ben film liefhebber en Ik heb een enorme verzameling maar Ik ga door periodes waar ik alleen naar films uit een land kijk dus die zoek ik dan. Ik probeer zoveel mogelijk te ruilen daar maar dat gebeurt heelas veel te weinig. Vroeger was het heel leuk hier maar als ik terug denk waren wij ook gek bezig Ik heb 15 versies van Reservoir dogs bv en ik moest elke kleur hebben Wat heb Ik daar nu aan !!! Ik zou misschien 20 euro voor kunnen krijgen maar zo gaat het met de tijd. Ik heb veel te koop en ruil op marktplaats maar Ik denk niet dat ik oneerlijk ben en ik koop ook veel daar. Ik zie het als een soort sport of hobby maar ik zou me schamen om een hoge bedrag te krijken voor iets die het niet waard is. Soms moet ik wel lachen bv als ik de vraagprijzen daar zie..maar als iemand 89.95 wil betalen voor L`empire des sens terwijl het uit een set komt dat voor 20euro te koop was dan is dat gewoon dom in mijn ogen.Wij zeggen in het engels `A fool and his money are easily parted`

    IMG_20220108_155138.jpgIMG_20220108_153909.jpgIMG_20220108_152501.jpgIMG_20220108_155425.jpg !!!!!!MADNESS !!!
    Leuk al die versies hoor, ik verzamel ook vanalles (vooral muziek) maar soms denk ik ook wat ik met al die versies moet. Maar zolang het niet te gek wordt en je er niemand kwaad mee doet, is het ook weer geen probleem toch? Ik heb ook diverse films al in verschillende versies gekocht, van vhs naar dvd 4:3 naar anamorf breedbeeld en dan naar bluray en naar 4K. En dan kijk ik vaak uiteindelijk de film op Netflix of Disney omdat ik te lui ben om de disc te pakken

    En met handelen op MP is niks mis, zolang iemand de prijs biedt die jij vraagt is er niets oneerlijks aan.
    Laatst aangepast door Oakey : 22-02-2022 om 18:50

  16. #241

    Standaard

    En dan kijk ik vaak uiteindelijk de film op Netflix of Disney omdat ik te lui ben om de disc te pakken

    HaHa...Ik doe precies hetzelfde !!!! Ik ben blij om te horen dat ik niet alleen ben

    Vince.

  17. #242
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Zeker niet. Ik ben inmiddels net zo lui. Netflix is een film vaak nog in HD en dat is me al te min. Maar zeker bij Disney, omdat de kwaliteit zeer redelijk is met DV en Atmos en soms zelf een meerwaarde. De - best wel de moeite waard - IMAX-versies zijn bijvoorbeeld (een 3D-versie nagelaten) niet eens op schijf te krijgen. Toch enkele must-haves koop ik nog, maar het wordt een stuk minder. Het is dat ik de voorpret van kopen ook leuk vindt, want anders...Maar goed, ik ben bijna dertig jaar een verzamelaar van het eerste uur. Op een gegeven moment heb je het wel gehad en duurt het vast ook niet lang eer de kwaliteit van streaming de disk(capaciteit) overschrijdt.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  18. #243
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Wat Claudio, ‘je hebt het wel gehad’ … je bedoeld vast met de ruimte om die dingen kwijt te kunnen
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  19. #244
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dat is zeker één reden. Ruimtegebrek en kill your (showcase) darlings. Steeds meer dingen passen niet meer in de trofeekast en verdwijnen achterin uit het zicht of erger naar boven. Als bij een voetbalclub; er moet eerst wat uit voordat er nieuwe spelers bijkunnen. Maar als je een titel op Betamax, VHS, Wide-screen VHS, Laserdisc, DVD, Blu-ray en nu weer op UHD BD hebt gedubbeldipt, moet op een gegeven moment het kwartje een keer vallen dat ik - zeg maar - niet logisch bezig ben geweest.

    Toch, kijk ik vaak genoeg op Bol, Amazon e.a., omdat ik op film- en merchandise-gebied gewoon een koopafwijking heb. Met inmiddels enige terughoudend, dat wel. Met apparatuur had ik dat ook, maar dat merk je een stuk sneller in je portemonnee en de logica (dus de onlogica) daarvan slaat sneller toe!

    En inmiddels frons ik ook altijd een beetje als men het heeft over de matige streamingkwaliteit en de ander nadelen van streaming. Ze moesten eens weten waar wij vroeger allemaal genoegen mee moesten nemen. Daarbij vergeleken is het nu Walhalla. Alles is relatief toch? Ik lig tegenwoordig liever op de bank een film te zoeken, dan urenlang turen voor de filmkast naar iets waar ik uiteindelijk niet kan vinden. Ik ben al snel liever lui dan moe...

    Kan ook zijn dat ik me aandacht simpelweg verlegd heb, omdat er sinds kort een Pazuzu-, Crow-, Mando- een lifesize The Child-statue in huis heb...And then some...
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 25-02-2022 om 03:24
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  20. #245

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Ik heb me laatst ook eens laten "scalpen" voor die Ultimate Edition van Ghostbusters. Op Amazon.de al lang uitverkocht maar ik MOEST die werkelijk hebben...
    Hoe kan je die box Ultimate noemen denk ik, als die andere Ghostbusters film er niet in zit/genegeerd word. Hoe slecht ook, wil je spreken over een Ultimate box, dan hoort die er ook in mijn inziens.

  21. #246

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Hoe kan je die box Ultimate noemen denk ik, als die andere Ghostbusters film er niet in zit/genegeerd word. Hoe slecht ook, wil je spreken over een Ultimate box, dan hoort die er ook in mijn inziens.
    Die bagger is zo slecht, die zou de algehele kwaliteit van de box omlaag halen waardoor 'ultimate' niet meer een gepaste titel is.

  22. #247

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Hoe kan je die box Ultimate noemen denk ik, als die andere Ghostbusters film er niet in zit/genegeerd word. Hoe slecht ook, wil je spreken over een Ultimate box, dan hoort die er ook in mijn inziens.
    Ik vind het niet aanwezig zijn van 'die' film net een meerwaarde! Moest er, zoals in de USA-versie, een digitale kopie van bij gezeten hebben, dan had ik weer een extra stuk WC-papier.

    En daarbij, er zijn maar 3 Ghostbusters-films
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  23. #248

    Standaard

    Ik vind Ghostbusters 2016 geen goede film, maar om al te krampachtig te doen over de eventuele aanwezigheid ervan in een boxset is weer een ander uiterste.

  24. #249

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Ik vind Ghostbusters 2016 geen goede film, maar om al te krampachtig te doen over de eventuele aanwezigheid ervan in een boxset is weer een ander uiterste.
    Ik denk dat het vooral sarcastisch bedoeld is, zo komt het bij mij wel over.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  25. #250

    Standaard

    Ik ben al sinds de verhuur van films, de illegale verhuur gewoon bij iemand op zolder eind jaren 70, een verzamelaar van films.
    Dan ging ik met mijn broer films halen voor de week.
    We hadden dan 2 video recorders en kopieerde de film.
    De ene speelde af en de ander nam op.
    Maar toen ik begon te werken in (legale) videotheken, begon ik met mijn originele videoband collectie op VHS dat was rond 1982.
    In de videotheek kocht je natuurlijk videobanden in, maar sommige grote titels kon je ook van de film maatschappij huren.
    Zodat je van die titel veel exemplaren had, die moest je dan weer terug sturen na enkele maanden.
    En van die banden kon ik toen wel tegen een leuke prijs een titel kopen.
    In 1985 had ik al meer dan 600 video banden.
    Bij het begin van de dvd ongeveer in 1996 had ik 4300 video banden.
    Waarvan ik de meeste toen heb verkocht en van dat geld heb ik dvd's gekocht.
    Tegen die tijd had ik ook al een groot aantal laserdisks, maar die heb ik nooit weggedaan.
    Nu heb ik natuurlijk weer een hele mooie collectie en ook ruimte gebrek gehad.
    Maar dat heb ik opgelost om ze nu anders te bewaren, alleen de dvd's dan.
    Wat veel meer ruimte geef voor mijn blu ray en 4K-collectie.
    Ik zal altijd een film fysiek kopen en minder geneigd om een digitale versie aan te schaffen.

    Als ik mensen op visite krijg zeggen ze altijd wel een keer wow of zo.
    Nooit zoveel films bij elkaar gezien. Het lijkt wel een videotheek.
    Leuk om te horen altijd.

    Eens een verzamelaar... altijd een verzamelaar.

Pagina 10 van 11 EersteEerste ... 67891011 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •