Pagina 3 van 11 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 271 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    overschakelen doe ik zowiezo niet, dvd is voor mij meer dan kwalitatief genoeg.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 06-04-2013 om 19:24 Reden: sspam verwijderd

  2. #52

    Standaard

    Als je filmcollectie , net zoals meerdere hier op het forum uit aantallen van honderd of meer bestaat(wat ik persoonlijk nog steeds niet begrijp??) dan ga je natuurlijk niet overstappen.
    maar je zult toch ook wel weten dat het kwaliteitsverschil qua beeld en geluid bij blu ray veel beter is dan bij dvd??

    Toen ik op blu ray overging had ik maar ongeveer een tiental films op dvd, heb ze allemaal op 1 na,(armageddon )met pijn en moeite kunnen verkopen op marktplaats , gelukkig voor een enig zins redelijke prijs.

    maar verder vind ik de dvd markt , wat dat betreft totaal uitgedroogd

  3. #53

    Standaard

    Ik ben er nu juist weer een aantal aan het kopen maar puur voor de extra's. Samen met de BD maak ik er dan een complete editie van. Best leuk om te doen.

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Xenomorph Bekijk bericht
    Als je filmcollectie , net zoals meerdere hier op het forum uit aantallen van honderd of meer bestaat(wat ik persoonlijk nog steeds niet begrijp??) dan ga je natuurlijk niet overstappen.
    Uitzonderingen zijn er wel, als ik kijk naar een vriend van mij had een behoorlijke collectie (600+) en wil nu alles voor een habbekrats weg doen,puur omdat hij geen interesse meer heeft in dvd's..
    Tired of being what you want me to be

  5. #55

    Standaard

    dat is dan natuurlijk ook zonde dat iemand zo'n grote collectie weg doet, niet alleen omdat hij er veel minder voor terug krijgt, maar er waarschijnlijk ook veel tijd en moeite heeft ingestoken om tot zo'n grote collectie te komen.
    Hopelijk voor hem dat hij er andere nog een plezier mee kan doen en er nog enigzins iets voor terug krijgt. ik zou je vriend aanraden om op een carboot sale proberen te verkopen, als je vaak ziet wat mensen er kopen en/of verkopen, dan wordt hij misschien nog wat dvd's kwijt

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ik ben er nu juist weer een aantal aan het kopen maar puur voor de extra's. Samen met de BD maak ik er dan een complete editie van. Best leuk om te doen.

    alleen even een tip, misschien iets voor jouw?
    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=88059

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Xenomorph Bekijk bericht
    alleen even een tip, misschien iets voor jouw?
    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=88059
    Die heb ik net aangeschaft, tenminste: de UK versie voor de DC en audiocommentaren. Maar dank voor de tip!,

  8. #58

    Standaard

    als ik een film op blu ray koop en die toevallig ook op dvd heb,dan geef ik de dvd aan familie weg die zijn er erg blij mee...

    Ik heb nu ook zo'n 2400 titels waarvan 1400 dvd's..

  9. #59

    Standaard

    Ergens ook wel treurig, al die dvd TKA posts. Iedere week is er wel weer een naief iemand die denkt een hele dvd-verzameling te verkopen voor bijv. "slechts" €3 per dvd, en dan alles in 1 koop. Om een paar dagen later te zakken naar "koopje, nu nog maar €1 per stuk". Een paar weken later vind je het topic zonder een enkele reactie ergens onderaan. Ik denk dat de handelswaarde van een tweedehands dvd nu rond de 10 cent is, maar zelfs dat krijg je er door de hoge verzendkosten niet meer voor. En de overbekende titels krijg je nooit meer verkocht.
    Laatst aangepast door Oakey : 27-06-2014 om 23:05

  10. #60

    Standaard

    Ik ben het met de boven staanders eens, de DVD markt is totaal ingezakt

    Ik verkoop ze voor ca. een kwart tot de helft van de prijs van een bakkie snob-koffie of een luxe broodje, maar ook dat lukt nauwelijks ....

  11. #61

    Standaard

    Ik sta tegenwoordig een keer of twee per jaar op een rommelmarkt, dan kan je er nog makkelijk 3 tot 5 euro per stuk voor krijgen (vooral als de mensen zien dat de dvd's nog in onberispelijke staat zijn).
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  12. #62

    Standaard

    Hoi Werner,
    Mooi dat het jou nog lukt in Belgie, maar hier in het gierige NL kun je het wel vergeten
    Ookal staan de DVD bij mij in een speciale kast en zien er als nieuw uit...

  13. #63
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Denk de enige manier om ze snel kwijt te raken is om ze gratis aan te bieden. Ik heb een beetje hetzelfde probleem. Ik heb heel veel regio 1 DVD's, en iets minder regio 2, die ik nooit meer kijk en toch behoorlijk in de weg staan. Alleen in mijn auto worden ze nog wel eens gebruikt. Ze zijn al heel lang verkast naar mijn kantoor, maar ook daar staan ze nutteloos te wezen. Zit dus sterk te denken om ze allemaal van de hand te doen. Denk dat ik dan twee keuzes heb. Gratis wegdoen (afhalen) of letterlijk weggooien. Dat trade-gedoe en dat versturen vind ik altijd zo'n hassle voor die paar euro. Dan doe ik er liever iemand een plezier mee...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  14. #64

    Standaard

    Het is gewoon te zot voor woorden. heb net meer dan 130 uitgaves op 2ehands gezet voor 200 euro.
    Krijg ik dan een bod van 100 euro, zelf, zal ik maar zeggen indertijd nieuwwaarde, waren ze wel gemiddeld 2000 euro waard.
    1/10e van de vroegere waarde is nu toch niet zoveel gevraagd?

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Het is gewoon te zot voor woorden. heb net meer dan 130 uitgaves op 2ehands gezet voor 200 euro.
    Krijg ik dan een bod van 100 euro, zelf, zal ik maar zeggen indertijd nieuwwaarde, waren ze wel gemiddeld 2000 euro waard.
    1/10e van de vroegere waarde is nu toch niet zoveel gevraagd?
    Dat heet "proberen" Het is bijna een regel dat ze de helft bieden van wat jij vraagt. Vraag dus niet te weinig Ik kreeg eens "voor alles" €60 geboden, anderzijds kocht even later iemand een titel of 20 voor €100 (week geleden). In totaal verkocht ik toch al zo'n 300 stuks, met prijzen van €3 tot €5. Vaak zijn ze dan nét naar die titels op zoek, en willen ze niet gewoon wat titels scoren voor zo weinig mogelijk.

    Zelf heb ik doorheen de jaren gemerkt dat een aantal tactieken wel helpen: zorg voor een afbeelding (maakt eigenlijk niet uit van wat, àls ze er maar zijn: een dvdrek, dvdlogo....), aanduiden of het speciale uitgaves zijn, hoeveel dvd's zitten erin, ... Heel speciale uitgaves kan je apart aanbieden, met een paar foto's. Vernoem ook wanneer er bekende acteurs in meespelen (velen zoeken gewoon op acteursnaam, of de enkeling naar een regisseur). Ik zet ze in prijzengroepjes, waarbij één titel kopen het minst voordelig is: hoe meer titels ze kopen, hoe meer korting (en de laatste trap is jouw minimumprijs). Bij een aantal titels voorzie ik ook gedeeltelijke of hele korting op verzending.

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MatrixTom Bekijk bericht
    Dat heet "proberen" Het is bijna een regel dat ze de helft bieden van wat jij vraagt. Vraag dus niet te weinig Ik kreeg eens "voor alles" €60 geboden, anderzijds kocht even later iemand een titel of 20 voor €100 (week geleden). In totaal verkocht ik toch al zo'n 300 stuks, met prijzen van €3 tot €5. Vaak zijn ze dan nét naar die titels op zoek, en willen ze niet gewoon wat titels scoren voor zo weinig mogelijk.

    Zelf heb ik doorheen de jaren gemerkt dat een aantal tactieken wel helpen: zorg voor een afbeelding (maakt eigenlijk niet uit van wat, àls ze er maar zijn: een dvdrek, dvdlogo....), aanduiden of het speciale uitgaves zijn, hoeveel dvd's zitten erin, ... Heel speciale uitgaves kan je apart aanbieden, met een paar foto's. Vernoem ook wanneer er bekende acteurs in meespelen (velen zoeken gewoon op acteursnaam, of de enkeling naar een regisseur). Ik zet ze in prijzengroepjes, waarbij één titel kopen het minst voordelig is: hoe meer titels ze kopen, hoe meer korting (en de laatste trap is jouw minimumprijs). Bij een aantal titels voorzie ik ook gedeeltelijke of hele korting op verzending.

    Mja, snap ik. Enfin ik wil er zo snel mogelijk vanaf. Die dvd's zitten nu al bijna 2 jaar in een paar dozen die veel plaats innemen.
    Ik zie die trend trouwens al een heel tijd voor Blu-ray. Je koopt hem nieuw voor 20 - 25 euro en een jaar later kan je er al maar een 5je meer voor krijgen. Verzenden maakt het dan nog eens wat extra absurder als je weet dat een gewoon licht pakketje al 6 of 7 euro scoort naar de buurlanden. Dan kun je ze beter houden denk ik zo dan...

  17. #67

    Standaard

    De dooddoener bij het verkopen van dvd's via internet zijn bovendien de schandalige kosten van het nietsnuttenbedrijf dat Bpost heet, die dan ook nog eens weigeren verantwoordelijkheid op te nemen als er wat verkeerd gaat. En dan nog: verzenden van één dvd naar Nederland kost een euro of 7!!! Dan is de lol er snel af natuurlijk.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  18. #68

    Standaard

    Probeer eens te verkopen via bol.com. Heb daar toch al voor zo'n EUR 300 verkocht..
    HT opstelling: Philips 42PFL6007H; Epson TW1000; Onkyo TX-NR808; Onkyo Dv-BD507; AC Ryan Playon HD 2; Humax 5050C; TMA Twister 8000; TMA compact 10

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martino Bekijk bericht
    Probeer eens te verkopen via bol.com. Heb daar toch al voor zo'n EUR 300 verkocht..
    Mooi voor je dat je bij bol.com nog zoveel verdient met je dvd's maar bol krijgt toch ook een percentage? wat zijn dan de gemiddelde verkoopprijzen op bol.com voor een dvd? Dan moet je toch 1 dvd al minimaal voor 5 euro kunnen verkopen
    het percentage van bol wat er dan nog vanaf gaat , wil jij er minimaal nog 1 of 2 euro aan overhouden????

  20. #70

    Standaard

    Bij bol moeten het sowieso R2 NL ondertitelde uitgaven zijn.

  21. #71

    Standaard

    Ik probeer ze tegenwoordig zo veel mogelijk te ruilen, maar zelfs dat schiet niet op... Het enige wat een beetje verkoopt is Disney.
    En dan trouwens nog iets, Marktplaats is de laatste maand ook flink achteruit gegaan zeg! Advertenties worden nu ergens achteraan neer gezet ook al zet je ze er voor de eerste keer op..... Als ik al iets verkochtwas het de eerste of tweede dag dat het online stond, omdat mensen er dan nog naar kijken.. Maar dat is nu dus ook afgelopen...

    Dat Moviemarkt gebeuren is leuk, maar schiet ook niet echt op. De website is sloom en de zoekfunctie werkt niet goed, anders zou dit best een leuke site kunnen zijn.

    Iemand nog een ander alternatief?

  22. #72

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martino Bekijk bericht
    Probeer eens te verkopen via bol.com. Heb daar toch al voor zo'n EUR 300 verkocht..
    Als je een normale dvd hebt die al wat ouder is dan houd je bij Bol zo goed als niets over. Ze pakken 0,99 plus 15% van de prijs en dan heb je nog de verzendkosten. Als ik uitga van € 6 dan houd ik € 1,61 over. Dan moet je wel heel veel dvd's verkopen om wat te verdienen. Maar wellicht ga ik het overwegen. Bij marktplaats loopt het niet meer.

  24. #74

    Standaard

    Het klopt dat de provisie van Bol aan de hoge kant is, echter je zult soms versteld staan wat bepaalde personen nog willen uitgeven voor de DVD's. Zo heb ik de Extended DVD boxen van LOTR voor net onder de nieuwprijs weten te verkopen aan iemand. Op Bol zitten mijn inziens ook veel mensen die de waarde van huidige DVD's niet goed kunnen inschatten. Members van dit forum kunnen dat uiteraard veel beter.. Hier verkoop ik dan ook niets.

    Toegegeven: DVD boxen en series gaan het beste. En ik zal ongetwijfeld met een flink aantal blijven zitten die waarschijnlijk uiteindelijk in een verhuisdoos naar zolder gaan..
    HT opstelling: Philips 42PFL6007H; Epson TW1000; Onkyo TX-NR808; Onkyo Dv-BD507; AC Ryan Playon HD 2; Humax 5050C; TMA Twister 8000; TMA compact 10

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire75 Bekijk bericht
    Ik probeer ze tegenwoordig zo veel mogelijk te ruilen, maar zelfs dat schiet niet op... Het enige wat een beetje verkoopt is Disney.
    En dan trouwens nog iets, Marktplaats is de laatste maand ook flink achteruit gegaan zeg! Advertenties worden nu ergens achteraan neer gezet ook al zet je ze er voor de eerste keer op..... Als ik al iets verkochtwas het de eerste of tweede dag dat het online stond, omdat mensen er dan nog naar kijken.. Maar dat is nu dus ook afgelopen...

    Dat Moviemarkt gebeuren is leuk, maar schiet ook niet echt op. De website is sloom en de zoekfunctie werkt niet goed, anders zou dit best een leuke site kunnen zijn.

    Iemand nog een ander alternatief?
    Wat is je gebruikersnaam? Zelf gebruik ik die website ook, laatste tijd is er veel verbeterd en weer wat drukker geworden. Ruilen gaat steeds sneller als er nieuwe mensen bijkomen. Verkopen zie ik ook niet meer zitten, je houdt er amper iets aan over na de verzendkosten en provisie.

Pagina 3 van 11 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •