Pagina 5 van 11 EersteEerste 123456789 ... LaatsteLaatste
De resultaten 101 tot 125 van 271 worden weergegeven.
  1. #101

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Hoe kom je daar nu weer bij? Ik weet niet hoe vaak jij het forum bezoekt, maar er zijn dit jaar 11 streefbedragveilingen geweest en in 2014 zijn dat er 9 geweest en niet 2, zoals jij suggereert. (tel ze hier)
    De meeste zijn succesvol afgesloten. De laatste twee hebben moeite gehad om het bedrag te halen, maar om nou te zeggen dat het "helemaal dood" is klopt in z'n geheel niet.
    Gewone veiling komen nauwelijks of niet meer voor, dat klopt wel. Maar dat is al langer zo, dat is niet iets van het laatste jaar.
    Maar wat jij zegt is ook niet waar Ludo; maar 2 streefbedragveilingen hebben maar daadwerkelijk het streefbedrag behaald. Dat lijkt mij de definitie van een succesvol afgesloten veiling. En volgens mij is het probleem dat er teveel DVD's worden aangeboden waarbij het streefbedrag dan te hoog is. Ik had bij mijn laatste veiling ook wel pakketen DVD's erbij, maar moet je eens kijken wat die hebben opgebracht:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue
    Regio 2 Nederlandse uitgave: pakket 1 Bestaat uit de volgende titels: An American Werewolf in London, What Woman Want, Robin Hood Prince of Thieves, We Were Soldiers, Three Kings, Lord of the Rings: Fellowship of the Ring, Lord of the Rings: The Two Towers, Lord of the Rings: The Return of the King, The Last Emperor, Kingpin, Apocalypse Now, Spider-man 2, Face/Off, Kiss the Girls, The Sixth Sense, Kung Fu Hustle (Let op: I Robot staat op deze foto, maar zit in een ander pakket).**
    Hoogste bod: Hayko de Boer € 5
    Regio 2 UK pakket Bestaat uit de volgende titels: A Knights Tale (superbit), Blazing Saddles, True Romance, Blade, Blade 2, The 4400 season 1, Jurassic Park 3, Russell Brand's Ponderland, Pulp Fiction (enkel de film disc), I Robot (Let op: I Robot staat niet op deze foto, maar zit wel in het pakket).**
    Hoogste bod: DVDProfilersFilmgek € 1
    Anders dan Regio 2 pakket Let op: regiovrije DVD speler benodigd. Bestaat uit de volgende films: Antz, Planet Terror, The Mask of Zorro, Minority Report (alleen de film), Dark City, Ran, Wild Things, Keeping the Faith, Kalifornia, Red Planet, Hinokio, One Fine Spring Day, Lawrence of Arabia (superbit), Final Fantasy VII, Barb Wire, Once Upon a Time in the West (enkel de film disc), Close Encounters of the Third Kind (alleen de film disc),Samsara 2 DVD, Kidnap (Shaw Brothers),Conduct Zero.**
    Hoogste bod: DVDProfilersFilmgek € 1

  2. #102

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Hoe kom je daar nu weer bij? Ik weet niet hoe vaak jij het forum bezoekt, maar er zijn dit jaar 11 streefbedragveilingen geweest en in 2014 zijn dat er 9 geweest en niet 2, zoals jij suggereert. (tel ze hier)
    De meeste zijn succesvol afgesloten. De laatste twee hebben moeite gehad om het bedrag te halen, maar om nou te zeggen dat het "helemaal dood" is klopt in z'n geheel niet.
    Gewone veiling komen nauwelijks of niet meer voor, dat klopt wel. Maar dat is al langer zo, dat is niet iets van het laatste jaar.
    Dat zijn blurayveilingen. Ik dacht dat we het hier over DVD's hadden, daar had ik het in ieder geval wel over. Ik had dus hier gekeken.
    Maar inderdaad zitten er bij de 2015 BD-veilingen ook 5 waarbij ook DVD-pakketten naast BD worden aangeboden; daarvan hebben er 2 tot succes geleid.

    Het ligt er dus aan welke definitie je aan 'helemaal dood' geeft
    'Op sterven na dood' dan?
    Laatst aangepast door Oakey : 27-09-2015 om 17:29

  3. #103

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Maar wat jij zegt is ook niet waar Ludo; maar 2 streefbedragveilingen hebben maar daadwerkelijk het streefbedrag behaald. Dat lijkt mij de definitie van een succesvol afgesloten veiling. En volgens mij is het probleem dat er teveel DVD's worden aangeboden waarbij het streefbedrag dan te hoog is. Ik had bij mijn laatste veiling ook wel pakketen DVD's erbij, maar moet je eens kijken wat die hebben opgebracht:
    Ik zat er dus goed met mijn geschatte marktwaarde van €0,10 voor een DVD
    Voor dit soort bedragen zou ik niet eens de moeite nemen om alles te verpakken, naar de winkel te gaan om ze op te sturen en heen en weer te mailen.
    Laatst aangepast door Oakey : 30-09-2015 om 20:16

  4. #104

    Standaard

    Oude grammofoonplaten zijn nu ook veel waard voor verzamelaars.
    Bewaar je DVD's. Er zijn nu al titels die nergens meer verkrijgbaar zijn.
    Ze zijn al betaald, dus ze krijgen geen pootjes.
    Langetermijndenken.
    Ruim te veel films, muziek en docu's. Verslaafd sinds 1964.

  5. #105

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hrheideveld Bekijk bericht
    Oude grammofoonplaten zijn nu ook veel waard voor verzamelaars.
    Bewaar je DVD's. Er zijn nu al titels die nergens meer verkrijgbaar zijn.
    Ze zijn al betaald, dus ze krijgen geen pootjes.
    Langetermijndenken.
    Haha, de meeste (oude) grammofoonplaten zijn ook niets waard hoor. Ik heb hier nog een hele stapel 78-toerenplaten liggen, daar is nog minder interesse in dan in mijn oude dvd's En dvd zal die cultstatus die vinyl heeft niet krijgen; te slechte beeldkwaliteit en niet bestand tegen de tijd. Het zal eerder worden zoals vhs; voor sommige mensen leuk om te hebben, zelfs als je er nooit meer naar kijkt. Voor de overige grote meerderheid echter iets dat bij de vuilnis kan.

    Omdat ze geen pootjes krijgen liggen mijn dvd's daarom ook gruwelijk in de weg
    Laatst aangepast door Oakey : 19-12-2015 om 20:35

  6. #106

    Standaard

    Nou ja, hij heeft wel een punt; veel wat ooit op dvd is uitgekomen, zal niet op blu-ray uitkomen. En dan is de beste manier om die films te bekijken toch de dvd....

  7. #107
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Vinyl is natuurlijk heel wat anders dan DVD. Vinyl heeft een cultstatus. Videobanden leveren bijvoorbeeld helemaal niks op. Het wordt pas waard als het aanbod schaars is en dat zie ik voorlopig niet gebeuren. Ik denk dat vooral nostalgische waarde een rol zal spelen en dat is natuurlijk zo persoonlijk als postzegels sparen. En stiekem is dat bij vinyl ook wel zo.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #108

    Standaard

    Alles staat of valt met verkrijgbaarheid en aanbod. Dus ik denk dat alleen de films die moeilijk of niet via streaming of andere media te verkrijgen zijn en/of bijzondere extra's bevatten, hun waarde nog wel eens kunnen behouden. Veruit het grootste deel van de dvd's is dus redelijk waardeloos en zal dat, in elk geval voorlopig, ook blijven, maar een heel klein specifiek deel kan nog wel eens een leuke (verzamel)waarde blijken te krijgen. Alleen weet je nooit van te voren voor welke film of dvd dat opgaat.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  9. #109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Nou ja, hij heeft wel een punt; veel wat ooit op dvd is uitgekomen, zal niet op blu-ray uitkomen. En dan is de beste manier om die films te bekijken toch de dvd....
    Toch niet zonder meer, een HD stream is al beter dan dvd. Op de verschillende netflixen staan heel veel (filmhuis)films die ik op dvd had maar in netflix-kwaliteit al vele malen beter zijn. Ik had bijv. veel Homescreen-films, die vaak niet-anamorf waren, met stereo soundtrack en soms hele slechte beeldkwaliteit. Die staan nu gewoon op netflix, niet alles natuurlijk, maar veel wel. Die dvd's waren ook echt niet meer kijkbaar op een moderne plasma-tv.

    Ik heb nu nog een rijtje dvd's staan, met name R1 en R3 waar ik denk ik tot in lengte van dagen mee zal blijven zitten Net zoals ik ook nog een rijtje muziek-vhs-banden heb. Ik kan nu nog niet over mijn hart verkrijgen om ze weg te gooien maar ooit zal dat wel gebeuren (er komt ook een verhuizing aan, dus wie weet overleven ze die al niet meer). Die R1/R3-dingen kunnen niet eens naar de rommelmarkt want de gemiddelde koper kan ze niet eens bekijken.
    Laatst aangepast door Oakey : 20-12-2015 om 17:53

  10. #110

    Standaard

    Ik zie dat anders.

    Ik had heel veel grammofoonplaten. 45 toeren singeltjes.
    Wat gebeurde er. Men ging oude jukeboxen restaureren, een ware rage. Wat zochten ze, de originele singeltjes die er ooit ingezeten hadden. Wie had ze? Juist ja, ikke, leuke verkopen gedaan.

    Ik had LP's met soms bijzondere hoezen. 1 Voorbeeld. Sticky Fingers van de Rolling Stones met de originele ritshoes. Opbrengst € 40.

    Even geduld, bepaalde films komen niet op bluray. DVD's hebben soms ook fraaie exclusieve uitgaven. Bijvoorbeeld giftsets. Ik heb ze nog liggen van LOTR onder andere. Ze willen er flink wat voor geven, de LOTR verzamelaars.

    En zo kan ik nog even doorgaan.
    Ruim te veel films, muziek en docu's. Verslaafd sinds 1964.

  11. #111

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hrheideveld Bekijk bericht
    Ik zie dat anders.

    Ik had heel veel grammofoonplaten. 45 toeren singeltjes.
    Wat gebeurde er. Men ging oude jukeboxen restaureren, een ware rage. Wat zochten ze, de originele singeltjes die er ooit ingezeten hadden. Wie had ze? Juist ja, ikke, leuke verkopen gedaan.

    Ik had LP's met soms bijzondere hoezen. 1 Voorbeeld. Sticky Fingers van de Rolling Stones met de originele ritshoes. Opbrengst € 40.

    Even geduld, bepaalde films komen niet op bluray. DVD's hebben soms ook fraaie exclusieve uitgaven. Bijvoorbeeld giftsets. Ik heb ze nog liggen van LOTR onder andere. Ze willen er flink wat voor geven, de LOTR verzamelaars.

    En zo kan ik nog even doorgaan.
    We gaan het zien wie er gelijk heeft.

    Bijzondere platen en wellicht ook DVD-films hebben wel een markt, maar 99% van het spul dat wordt aangeboden is niet bijzonder.

  12. #112

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hrheideveld Bekijk bericht
    Ik zie dat anders.

    Ik had heel veel grammofoonplaten. 45 toeren singeltjes.
    Wat gebeurde er. Men ging oude jukeboxen restaureren, een ware rage. Wat zochten ze, de originele singeltjes die er ooit ingezeten hadden. Wie had ze? Juist ja, ikke, leuke verkopen gedaan.

    Ik had LP's met soms bijzondere hoezen. 1 Voorbeeld. Sticky Fingers van de Rolling Stones met de originele ritshoes. Opbrengst € 40.

    Even geduld, bepaalde films komen niet op bluray. DVD's hebben soms ook fraaie exclusieve uitgaven. Bijvoorbeeld giftsets. Ik heb ze nog liggen van LOTR onder andere. Ze willen er flink wat voor geven, de LOTR verzamelaars.

    En zo kan ik nog even doorgaan.
    Ha Henk!

    De LotR DVDs leveren niks op; de 2 disc edities raak ik niet kwijt. De giftsets met beeldjes wil ook bijna niemand.....behalve de eerste met de Argonath; die levert nog wel wat op.

    Heb dit zelf een aantal titels goed kunnen verkopen; een paar seizoensboxen Doctor Who voor € 20/25 per stuk (Maar goed, dan heb je het over een box van een serie die behoorlijk populair is) en een paar Disney Treasures (de Tin van Dr. Syn,Scarecrow of Romney Marsh leverde € 120 op (destijds € 30 voor betaald......)).

  13. #113

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hrheideveld Bekijk bericht
    Ik had LP's met soms bijzondere hoezen. 1 Voorbeeld. Sticky Fingers van de Rolling Stones met de originele ritshoes. Opbrengst € 40.
    €40 in 2015 komt gecorrigeerd voor inflatie overeen met fl. 21 in 1971 op basis van de CBS-cijfers. Ik weet niet wat een LP kostte in 1971, volgens deze bron tussen de ƒ5,- en ƒ25. Een Stones plaat zal niet voor 5 gulden te koop zijn geweest, vast tussen de 15 en 20 gulden, dus een enorme winstmaker is die LP dus niet. Het bedrag op een spaarrekening had meer opgebracht. Verzamelaarsspul is zelden een goede financiële investering.

  14. #114

    Standaard

    Een paar maanden terug nog een zeldzame plaat verkocht voor €350,-.

  15. #115

    Standaard

    Er blijken toch echt nog wel DVD's te zijn met verzamelwaarde. Zo kwam ik er na de dood van Alan Rickman achter dat de DVD van Truly Madly Deeply al jaren lang erg gezocht wordt en er bijvoorbeeld op Amazon tussen de 130 en 160 pond voor gevraagd wordt. Zie ook diverse topics op het forum van IMDB daarover. In dit geval heeft het er mogelijk mee te maken dat de DVD OOP is en de film nog nergens streaming wordt aangeboden.

  16. #116

    Standaard

    Dat is natuurlijk alleen een vraagprijs....dat zegt niet zoveel. Kijk bijvoorbeeld eens hier op ebay bij verkochte items, dan zie je dat er veel voor rond de 15 euro zijn verkocht.

  17. #117

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Dat is natuurlijk alleen een vraagprijs....dat zegt niet zoveel. Kijk bijvoorbeeld eens hier op ebay bij verkochte items, dan zie je dat er veel voor rond de 15 euro zijn verkocht.
    En zodra de film wel op Netflix staat worden ook die niet meer verkocht voor meer dan een dollar.

  18. #118

    Standaard

    hallo rene hier
    ik heb ook veel tv series op dvd te koop
    interesse?
    zal ik een lijst sturen?

  19. #119

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rene.vandam Bekijk bericht
    hallo rene hier
    ik heb ook veel tv series op dvd te koop
    interesse?
    zal ik een lijst sturen?
    Hallo Rene,

    Als je DVD's te koop hebt, kun je ze het beste in het handelsgedeelte aanbieden.
    Start je eigen topic en geef aan wat je te koop hebt voor welke prijs.
    Hier kun je DVD's aanbieden: http://dvd.nl/forum/forumdisplay.php...oop-Aangeboden
    En lees vooraf even de regeltjes door, altijd handig en voorkomt misverstanden: http://dvd.nl/forum/showthread.php?1...gels-TKA-DVD-s
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  20. #120

    Standaard

    Ja, het is best jammer dat dvd's zo moeilijk verkoopbaar zijn. Ik probeer ebay en ook dit forum. Blu ray lukt iets beter. Iets.
    Ach geduld hebben. En soms de prijzen wat naar beneden doen. Bij ons op het werk is ook een interne verkoopsmarkt. Dat lukt ook wel.

  21. #121

    Standaard

    Vooral de prijs is erg handig. Ik kom vaak dvd's of spellen tegen waarbij ze dan rond de nieuwprijs zitten. Dan koop ik liever nieuw dan 2e hands.

  22. #122

    Standaard

    1x per jaar geef ik ze aan m'n moeder die ze dan met koningsdag te koop zet voor een euro per stuk. (soms 50 cent voor de B-C films en soms 2 euro als het om een special edition gaat)
    De verkoop gaat dan redelijk.
    Anders raak ik ze aan de straatstenen niet kwijt. Marktplaats of hier. Niemand heeft interesse meer.

  23. #123

    Standaard

    Dvd's kwijtraken valt tegenwoordig niet mee, zelfs de mooie uitgaves raak je met moeite kwijt (die wil je eigenlijks niet voor een prikkie kwijt)
    Gelukkig kan je hier op het forum nog eens een dvd'tje ruilen.

  24. #124

    Standaard

    Dvds die ik over heb (na vervanging door Blu-ray) zijn mooie kado's aan familie op verjaardagen.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  25. #125

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Dvds die ik over heb (na vervanging door Blu-ray) zijn mooie kado's aan familie op verjaardagen.
    Mijn familie en vrienden zitten echt niet te wachten op dvd's (of blurays), ook niet als ze gratis zijn, dus als verjaardagskado kan ik er zeker niet mee aankomen.

    Ik heb het in ieder geval opgegeven. Vandaag een hele doos met dvd's, TV-serieboxen en een paar blurays naar de kringloop gebracht. Misschien dat iemand er dan nog wat aan heeft. Hier op het forum of op marktplaats was er in ieder geval geen interesse meer voor (vraagprijs €0,25 per stuk!)

    Wel grappig om te zien dat er nog regelmatig nieuwe TKA-dvd's topics worden aangemaakt, met al die titels die iedereen al lang en breed heeft (gehad) en dan als vraagprijs €1 of €1,50 per stuk En de meeste oudere TKA-topics bestaan uit pagina's met UP-berichtjes zonder ook maar 1 reactie...
    Laatst aangepast door Oakey : 30-03-2016 om 23:56

Pagina 5 van 11 EersteEerste 123456789 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •