Pagina 6 van 11 EersteEerste ... 2345678910 ... LaatsteLaatste
De resultaten 126 tot 150 van 271 worden weergegeven.
  1. #126

    Standaard

    Ik keek vandaag weer eens in het DVD te koop topic. Allerlei nieuwe topics met stapels dvd's te koop voor tweedehandsprijzen uit 2005, special editions met beeldjes met vraagprijzen van meerdere tientjes etc. Ik wens ze weer veel succes. Wat er verkocht wordt uit dat subforum (af en toe een berichtje met: "Weer xxx titels verkocht") vindt volgens mij geheel buiten dit forum plaats. Veel nieuwe registraties ook van mensen die hopen hier de hoofdprijs te vangen voor hun verzameling.

    Heb even tot april 2016 teruggebladerd (geen zin om nog verder terug te zoeken) en echt de enige 'reacties' zijn die van moderators of anderen die de opmerking maken dat prijzen verplicht zijn

    Je zou dus kunnen zeggen dat dat Dvd's te koop subforum dicht kan, in het laatste half jaar 0 reacties zou je wel als 'dood' mogen labelen.
    Laatst aangepast door Oakey : 07-10-2016 om 17:46

  2. #127

    Standaard

    lekker negatief! Genoeg mensen die nog dvd kopen....en verkopen..

  3. #128

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door edwinvb Bekijk bericht
    lekker negatief! Genoeg mensen die nog dvd kopen....en verkopen..
    Maar niet hier dus op het tweedehandsforum

  4. #129

    Standaard

    Ik koop nog af en toe best een DVD. Maar dat zijn sowieso titels die niet op blu-ray zijn verschenen.
    Ik ben met je eens dat sommige mensen prijzen hebben die niet meer realistisch zijn (€70 voor een Ultimate Matrix Edition terwijl je de films op BD kunt krijgen voor tussen de €10 en €20, of €5 vragen voor een film die ook op blu-ray uit is), maar ja, het is hun goed recht om te vragen wat ze willen. Ik denk zelf ook dat het hier met de meer reguliere titels geen zin meer heeft, dan kun je het beter op marktplaats proberen.

  5. #130

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Maar niet hier dus op het tweedehandsforum
    dus wel!

  6. #131

    Cool

    Citaat Oorspronkelijk gepost door edwinvb Bekijk bericht
    dus wel!
    Ok je hebt gelijk, 3-10 nog 1 reactie. Daarvoor niks tot april
    Laatst aangepast door Oakey : 07-10-2016 om 18:35

  7. #132

    Standaard

    Dat er geen reactie wordt gepost betekent niet dat er geen activiteiten zijn. Ik wil nog wel eens een (SE) dvd kopen voor de extra's om zo een kale bluray aan te vullen. Maar dan stuur ik de verkoper meteen een pm, dan post ik geen reactie. Dus er kan zeker wel activiteit zijn, alleen zie je dat niet direct. Dus sluiten? Nee, lijkt me niet.

  8. #133

    Standaard

    Evt zou Dvd te koop met Bluray te koop kunnen worden samengevoegd, daar is iets meer activiteit. Maar gescheiden is overzichtelijker wellicht. Een extra subforum zal ook niks extra's kosten denk ik.
    Laatst aangepast door Oakey : 08-10-2016 om 16:41

  9. #134

    Standaard

    Ik koop altijd nog meer dvd's dan blu-rays, maar ik ga idd niet de volle mep betalen (voor blu-rays trouwens ook niet).

  10. #135

    Standaard

    Ik heb op korte termijn geen 2e hands meer gekocht (wel gewoon nieuw maar echt titels die ik perse wil hebben mits de prijs goed is) maar ik zag met regelmaat vooral op marktplaats dat ze gerust prijzen vragen van meer dan de nieuwwaarde in de winkel. En als je daar dan iets over meldt, moet je maar in de winkel wezen. Als je wil verkopen, zal je echt wel met een verschil onder de winkelprijs moeten gaan zitten. Ik ga niet voor 1-2 € minder dan de winkel iets 2e hands kopen. Dan koop ik hem wel nieuw.

  11. #136

    Standaard

    De eerste 4K bluray collecties staan al te koop zie ik... lijkt me lastig concurreren met de nieuwprijzen incl gratis verzending, die ook snel dalen, maar goed.

    Had zelf nog een lijst blurays te koop (titels die ik nooit meer zal kijken, bijv True Blood serieboxen enzo) maar daar is 0 interesse in. Daar ben ik maar mee gestopt. De dvd’s die er nog waren zijn naar de kringloop gebracht.
    Laatst aangepast door Oakey : 13-04-2019 om 10:05

  12. #137

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Ik heb op korte termijn geen 2e hands meer gekocht (wel gewoon nieuw maar echt titels die ik perse wil hebben mits de prijs goed is) maar ik zag met regelmaat vooral op marktplaats dat ze gerust prijzen vragen van meer dan de nieuwwaarde in de winkel. En als je daar dan iets over meldt, moet je maar in de winkel wezen. Als je wil verkopen, zal je echt wel met een verschil onder de winkelprijs moeten gaan zitten. Ik ga niet voor 1-2 € minder dan de winkel iets 2e hands kopen. Dan koop ik hem wel nieuw.
    Tja, op zich heeft de verkoper hier wel gelijk in. Je mag vragen voor je product wat je wilt. Dat het voor jou teveel is of niet logisch gezien de nieuwprijs, dat is wat anders. Maar je hebt als koper natuurlijk niet het recht om een lagere prijs af te dwingen simpelweg omdat je denkt dat je daar recht op hebt gezien de nieuwprijs.

  13. #138

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Tja, op zich heeft de verkoper hier wel gelijk in. Je mag vragen voor je product wat je wilt. Dat het voor jou teveel is of niet logisch gezien de nieuwprijs, dat is wat anders. Maar je hebt als koper natuurlijk niet het recht om een lagere prijs af te dwingen simpelweg omdat je denkt dat je daar recht op hebt gezien de nieuwprijs.
    Mijn posting was uit 2016. Maar even inhoudelijk: Tuurlijk kan ik hem niet dwingen maar echt verkopen zal hij zo niet. Het is wat anders als het niet meer nieuw te koop is. Dan werkt vraag en aanbod.

  14. #139

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Mijn posting was uit 2016. Maar even inhoudelijk: Tuurlijk kan ik hem niet dwingen maar echt verkopen zal hij zo niet. Het is wat anders als het niet meer nieuw te koop is. Dan werkt vraag en aanbod.
    Kan je nagaan dat dit nog steeds geldt vandaag de dag. Je weet natuurlijk nooit zeker of hij niet verkoopt. De kans is wellicht wel wat kleiner. Waar het mij om gaat is dat je soms boze reacties krijgt omdat je als verkoper je prijs niet wilt laten zakken, puur omdat de tegenpartij die niet logisch vindt en dus een lagere prijs “opeist”. Die reacties lees je wel eens op FB, niet te zuinig wat je dan soms naar je hoofd krijgt geslingerd. Te bizar voor woorden.

  15. #140

    Standaard

    Als ik zie in de topic van "Blu-ray's te koop" hoeveel mensen soms vragen voor een gewone BD (vaak meer dan 16 euro) dan vraag ik me af hoeveel je mag vragen voor een 2e hands 4K. Je krijgt die zooi, want dat is het eigenlijk, nooit verkocht.
    Enkele jaren geleden, zeg maar zo'n 5 a 6 jaar terug, kon ik een paar honderd dvd's verkopen voor 120 euro, de dag van vandaag mag je blij zijn er 40 euro voor te krijgen.
    Mijn vraagprijzen voor dvd's/ BD's zijn nooit lager dan 10 euro, met als reden dat alleen al de verzendkosten naar Nederland vaak tegen de 7,5 a 8 euro ligt. De 2 of 2.5 euro die ik overhou is dus de eigenlijke winst, of lees het beter als dit is vaak de vraag/verkoopprijs van een dvd op bv een rommelmarkt.

  16. #141

    Standaard

    Mensen vragen die hoge prijzen wel, maar verkopen dan ook niks. Zeker bij dvd’s en de gangbare blurays zijn er zat topics met ellenlange lijsten titels waar nooit iemand op reageert. En de alles in 1 koop of prijzen niet onderhandelbaar mededelingen maken het niet aantrekkelijk om met een verkoper in gesprek te gaan.

    Voor tweedehands 4K’s wordt inderdaad 15-20€ gevraagd zie ik. Hoe je dan met een 2 voor €32 actie van zavvi met verzendkosten van nog geen €2 concurreert vraag ik me ook af.

    Mijn tweedehands blurays koop ik op amazon.de of uk maar zelfs daar vind je ze nieuw vaak genoeg voor een paar €. De NL verzendkosten maken het inderdaad nog moeilijker.

    Maar ook op het forum hier hebben we te maken met afnemende vraag natuurlijk. Op een rommelmarkt zul je niet veel meer succes hebben vrees ik.

    De grootste grap vind ik nog altijd “slechts 1 x bekeken” als aanbeveling. Want dan kunnen ze niet 2 jaar in de zon gelegen hebben of vetvingers hebben? Of in een rookhuis gestaan hebben of in een doos in een vochtige kelder gestaan hebben? Of een kapot hoesje hebben? Van alleen het kijken slijten blurays niet
    Laatst aangepast door Oakey : 17-04-2019 om 13:56

  17. #142

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Kan je nagaan dat dit nog steeds geldt vandaag de dag. Je weet natuurlijk nooit zeker of hij niet verkoopt. De kans is wellicht wel wat kleiner. Waar het mij om gaat is dat je soms boze reacties krijgt omdat je als verkoper je prijs niet wilt laten zakken, puur omdat de tegenpartij die niet logisch vindt en dus een lagere prijs “opeist”. Die reacties lees je wel eens op FB, niet te zuinig wat je dan soms naar je hoofd krijgt geslingerd. Te bizar voor woorden.
    Ik heb zeker het laatste jaar niet meer zulke vragen gesteld. Als ik zoiets zie als ik een keer op Marktplaats kijk (is nu misschien een paar keer per jaar nog) dan reageer ik nog niet eens als de prijs al hoog is. Dan negeer ik de advertentie.

  18. #143

    Standaard

    Exact een week geleden heb ik een hele zwik DVDs (waarvan ik de BR heb en deze dus overbodig is) op MP gegooid.
    Onder het mom van "alles wat ik vang is mooi meegenomen".
    Tot mijn verbazing heb ik er tegen de 20 weten te verkopen; gemiddeld € 3 per stuk. Een TV serie die op Amazon.nl nieuw € 25 is (en waarvan de BR €40 is) leverde me zelfs € 15 op.
    Als klapper zaten er ook diverse regio 1 titels bij.

    Van de opbrengst heb ik direct weer BR's besteld.

  19. #144

    Standaard

    Ja, je ziet veel hernieuwde interesse in dvd, vaak ook door de mooie uitgaves en extra’s. Ik zelf heb wel wat Fox digipacks gekocht. Dat waren toch wel mooie uitgaves toen.

  20. #145

    Standaard

    Grappig, ik heb ook weer een paar DVDs op MP gezet en verkocht vorige week, oa Christiane F NL met slipcase en My own private Idaho de R1 criterion. Paar jaar geleden aan de straatstenen niet kwijt te raken, nu voor €4 en €8 verkocht.

    Maar gewone titels blijven niet meer dan een kwartje waard en als de film of serie op Netflix staat kun je ze in de prullenbak gooien. En op het TKA DVD subforum is nog steeds nihil activiteit als iemand daar een lijst op zet.

    Zelf vind ik DVDs steeds minder kijkbaar. De meest Youtube filmpjes zijn tegenwoordig al HD of 4K. Deze week weer eens mijn R1 DVD boxen van Live aid en Live 8 gekeken. Nou dat was echt terug in de tijd qua kijkervaring. Onscherp, korrelig, slecht geluid, etc terwijl Live8 al bijna uit het bluray tijdperk is. Het contrast wordt gewoon te groot met 4K en de TVs zijn nu ook veel groter dus iedere oneffenheid zie je.

    Ben nu wel aan Angels in America bezig op DVD (nadat ik It’s a sin op bluray had gekeken). Dat kan net, maar ook onscherp en matte kleuren. Wel widescreen.
    Laatst aangepast door Oakey : 27-02-2021 om 10:18

  21. #146

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ja, je ziet veel hernieuwde interesse in dvd, vaak ook door de mooie uitgaves en extra’s. Ik zelf heb wel wat Fox digipacks gekocht. Dat waren toch wel mooie uitgaves toen.
    Het aparte was dat het op 1 na allemaal standaard zut was. Geen limited/steelbook/slipcase etc.

    Vandaag ook weer: de regio 1 Scream box. verkocht voor € 17 incl verzenden.
    De bluray box is voor € 18 (incl verzending) op Amazon te koop....

  22. #147

    Standaard

    Bijzonder ja. Wellicht zijn mensen door het streamen het illegaal downloaden verleerd, en is dit nu de enige optie als je een film wilt zien die niet op Netflix/Disney etc staat. Toch bijzonder dat mensen dan geen price search doen, want veel dvd-boxen zijn nieuw ook voor een prikkie te vinden inderdaad.

    Ik heb nog wat series liggen, zal de rest ook eens op MP gooien.

  23. #148

    Standaard

    Kent iemand de Walt Disney Treasures nog? Die blikken met daarin 2 DVDs die van 2001 t/m 2009 verschenen in de V.S.
    Jarenlang hebben ze hier stof staan te vangen totdat ik er achter kwam dat een aantal titels (met name Donald volume 3 en 4) best wat waard zijn; een paar honderd euro per stuk.
    Uiteindelijk 17 van die blikken (waren destijds € 25/30 per stuk) voor een bedrag ruim in de 4 cijfers van de hand gedaan.

  24. #149

    Standaard

    Ha Duke, mooie winstpakker idd. Ik kwam nu op vakantie in een Mediamarkt stapels DVD boxen tegen van de Walt Disney movie collection 1937-2018 (die witte vierkante box, LP-grootte, met Steamboat Willy plaatje voorop, 55 DVD's) voor een paar tientjes Maarja waarom zou je zoiets kopen als je Disney+ hebt waar ze allemaal in HD of 4K op staan.

    Maar ik heb zelf via MP ook weer eens dvd's gekocht tweedehands deze maand. Live in Boston en The Dance van Fleetwood Mac. The Dance (uit 1997) is prima kijkbaar ondanks fullscreen 4:3 (een flipper met op de ene kant stereo en andere kant een behoorlijke goede DD5.1 track) maar Boston niet, ondanks dat dat concert later is opgenomen en blijkbaar zelfs in HD geschoten (en uitgegeven in 2004!). Is namelijk 4:3 niet anamorf widescreen (wie herinnert zich dat nog ), dus een postzegel met randen rondom in het middel van mijn grote plastma. Inzoomen kan wel, maar dan wordt het helemaal onscherp. Geluid vond ik ook niet geweldig.

    Ook daar op MP valt weer op hoeveel mensen voor tweedehands DVD's durven te vragen, maar goed het aanbod is ook enorm, dus genoeg te kiezen als koper. Voor beiden per stuk €4 betaald, dat vond ik ook wel de max. Maar ook mensen die er "minimaal €15 voor willen hebben". Tja, succes ermee zou ik zeggen, The Dance is ook gewoon nog nieuw te koop voor dat bedrag bij amazon e.d.

    Van The Dance had ik overigens ook twee verkopers die aangaven dat hij niet meer afspeelde bij controle (ik vraag daar altijd expliciet naar, want kreten als "slechts 1x bekeken" of "in goede staat" zeggen niets bij dvd, en op MP al helemaal niet, laserrot is niet altijd zichtbaar en het wordt allemaal in dozen op zolder of in kelders bewaard bij de meesten).

    Die Boston FM DVD was volgens de verkoper ook "in zeer goede staat", terwijl ik op de foto's al kon zien dat de digipack van karton behoorlijk afgesleten was aan alle randen (dus dat het daar wit is zeg maar), maakte me niet uit want ging me om de disc. Maar als je daar dan een vriendelijke opmerking over maakt, begrijpt men dit niet eens: "hij is echt in hele goede staat hoor!"

    En heb ook weer wat DVD-boxen met series verkocht op MP n.a.v. deze thread: SG-1 bleek erg gewild, X-files complete (maar zonder de recentste film) ook wel, maar West Wing aan de straatstenen niet kwijt te raken (leek me wel actueel met Trump/Biden etc) en The Wire ook niet (ik denk omdat deze boxen maar deels NL subs hebben).
    Laatst aangepast door Oakey : 17-08-2021 om 11:17

  25. #150

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    En heb ook weer wat DVD-boxen met series verkocht op MP n.a.v. deze thread: SG-1 bleek erg gewild, X-files complete (maar zonder de recentste film) ook wel, maar West Wing aan de straatstenen niet kwijt te raken (leek me wel actueel met Trump/Biden etc) en The Wire ook niet (ik denk omdat deze boxen maar deels NL subs hebben).
    Voor TV-series hangt er veel vanaf of die intussen al op Blu-ray zijn verschenen of niet.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

Pagina 6 van 11 EersteEerste ... 2345678910 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •