De resultaten 1 tot 16 van 16 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Piranha (2010) [DVD]

    Piranha (2010)

    Knappe remake van de horror klassieker uit de jaren '70

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Even een opmerking over de volgende punten:

    "Het acteerwerk van nagenoeg alle acteurs is beroerd. Alleen Elisabeth Shue weet nog een serieus personage neer te zetten, maar de rest is zwaar onder de maat. Nu verwacht je in een dergelijk genre natuurlijk geen top acteerprestaties, maar een beetje meer diepgang was mooi geweest."

    Zelf snap ik de kritiek niet zo op de acteerprestaties. Er is namelijk geen ruimte voor diepzinnigheid, dat is juist de kracht van de film. Het pretendeert totaal niets namelijk. De fun straalt ervan af en de het gaat gewoon om de piranha's en om de gore (en tieten). Dus waar mis je diepgang?

    "Een absoluut pluspunt zijn de special effects en de make-up. De digitale piranha’s zien er modern en realistisch uit. Hier is duidelijk veel tijd aan besteed."

    Op mijn plasmascherm waren de SFX zeer vaak ver beneden de maat.....en dan ook echt ver. Je zag duidelijk kleurverschil tussen de animaties en het gefilmde en tevens zag je duidelijk waar een 3D effect had moeten zitten terwijl de dvd dat niet kan weergeven. Juist de SFX zijn zeer zwak. Op momenten zijn ze wel goed, zoals de piranha in het aquarium maar bij massascenes of in gevecht met personen was het helaas niet voldoende.

    De make-up is wel prima in orde.

    Maar zeker een toffe film die gewoon vermaakt en alle diepgang wijselijk achterwege laat.

  3. #3

    Standaard

    Op mijn tv (zie signature) zien de sfx er zeer goed uit van deze dvd (kopie, bluray komt nog). Dus mogelijk ligt het aan de hardware waarop een dvd/bluray afgespeeld wordt of sfx er goed of minder goed uitzien.

  4. #4

    Standaard

    Logisch, 't is een DVD!
    Alle VFX ziet er zeer behoorlijk uit als je het er redelijk goed uitziet in 2K resolutie en je vervolgens naar PAL resolutie gaat.

    Net zoals nu bij de BD van Back to the Future, je ziet heel duidelijk wat gecomposited is in de parkeerplaatscene.

  5. #5

    Standaard

    Matige film, mooie vissen, lekkere wijven, dus toch een leuke film
    (Zie verder het commentaar van Melzz)

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin1975 Bekijk bericht
    Op mijn tv (zie signature) zien de sfx er zeer goed uit van deze dvd (kopie, bluray komt nog). Dus mogelijk ligt het aan de hardware waarop een dvd/bluray afgespeeld wordt of sfx er goed of minder goed uitzien.
    Ik kijk al mijn films op dezelfde Plasma. Andere films met veel sfx zien er, in mijn ogen, veel beter uit. Als je bv het shot neemt waarin Richard Dreyfuss wordt aangevreten.....dat is zeer duidelijk een animatie. Weinig detail, hele andere kleuren dan de omgeving (alsof het erop is geplakt) en zeer duidelijk aanwezig. Komt wellicht omdat het een 3D-effect behoort te zijn. Dat wordt heel vreemd weergegeven in 2D. Andere effects, zoals ik al eerder noemde, de Piranha in het aquarium...ziet er wel weer overtuigend uit.

  7. #7

    Standaard

    Klopt het wel dat "Piranha bevat enkel een aantal trailers van drie andere Sony-uitgaven" aangezien de DVD/Blu-ray in Nederland wordt uitgegeven door A-Film?

  8. #8

    Standaard

    Ik denk niet dat die zin klopt. Wellicht was Rene in de war met de Amerikaanse uitgave, waar hij wel door Sony is uitgebracht.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Ik kijk al mijn films op dezelfde Plasma. Andere films met veel sfx zien er, in mijn ogen, veel beter uit. Als je bv het shot neemt waarin Richard Dreyfuss wordt aangevreten.....dat is zeer duidelijk een animatie. Weinig detail, hele andere kleuren dan de omgeving (alsof het erop is geplakt) en zeer duidelijk aanwezig. Komt wellicht omdat het een 3D-effect behoort te zijn. Dat wordt heel vreemd weergegeven in 2D. Andere effects, zoals ik al eerder noemde, de Piranha in het aquarium...ziet er wel weer overtuigend uit.
    De overduidelijk voor 3D-bedoelde scenes zien er idd. wel nepper uit, geef ik je in gelijk. Maar dat is met films als My Bloody Valentine en The Final Destination ook zo helaas. Jammer dat ze dat er zo overduidelijk in laten zitten en niet bewerken naar 2D...

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Op mijn plasmascherm waren de SFX zeer vaak ver beneden de maat.....en dan ook echt ver. Je zag duidelijk kleurverschil tussen de animaties en het gefilmde en tevens zag je duidelijk waar een 3D effect had moeten zitten terwijl de dvd dat niet kan weergeven. Juist de SFX zijn zeer zwak. Op momenten zijn ze wel goed, zoals de piranha in het aquarium maar bij massascenes of in gevecht met personen was het helaas niet voldoende.
    Je hebt helemaal gelijk Melzz, ik heb net de bluray gekeken en het ziet er soms verschrikkelijk slecht uit.

    Maar ik heb me wel enorm vermaakt met de film en kijk uit naar het vervolg!

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Ik kijk al mijn films op dezelfde Plasma. Andere films met veel sfx zien er, in mijn ogen, veel beter uit. Als je bv het shot neemt waarin Richard Dreyfuss wordt aangevreten.....dat is zeer duidelijk een animatie. Weinig detail, hele andere kleuren dan de omgeving (alsof het erop is geplakt) en zeer duidelijk aanwezig. Komt wellicht omdat het een 3D-effect behoort te zijn. Dat wordt heel vreemd weergegeven in 2D. Andere effects, zoals ik al eerder noemde, de Piranha in het aquarium...ziet er wel weer overtuigend uit.
    Ik zit vaak zo in een film dat die beperkingen mij niet eens of nauwelijks opvallen

    En als ik het dan zie en ervaar als storend, dan is het echt een slechte film.
    Marantz NR1501
    PS3
    Humax 5050C
    Popcorn Hour C200 (met LG104 BR)
    Mordaunt Short Premiere 5.1 speakers
    Panasonic 42G10

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Even een opmerking over de volgende punten:

    "Het acteerwerk van nagenoeg alle acteurs is beroerd. Alleen Elisabeth Shue weet nog een serieus personage neer te zetten, maar de rest is zwaar onder de maat. Nu verwacht je in een dergelijk genre natuurlijk geen top acteerprestaties, maar een beetje meer diepgang was mooi geweest."

    Zelf snap ik de kritiek niet zo op de acteerprestaties. Er is namelijk geen ruimte voor diepzinnigheid, dat is juist de kracht van de film. Het pretendeert totaal niets namelijk. De fun straalt ervan af en de het gaat gewoon om de piranha's en om de gore (en tieten). Dus waar mis je diepgang?

    "Een absoluut pluspunt zijn de special effects en de make-up. De digitale piranha’s zien er modern en realistisch uit. Hier is duidelijk veel tijd aan besteed."

    Op mijn plasmascherm waren de SFX zeer vaak ver beneden de maat.....en dan ook echt ver. Je zag duidelijk kleurverschil tussen de animaties en het gefilmde en tevens zag je duidelijk waar een 3D effect had moeten zitten terwijl de dvd dat niet kan weergeven. Juist de SFX zijn zeer zwak. Op momenten zijn ze wel goed, zoals de piranha in het aquarium maar bij massascenes of in gevecht met personen was het helaas niet voldoende.

    De make-up is wel prima in orde.

    Maar zeker een toffe film die gewoon vermaakt en alle diepgang wijselijk achterwege laat.
    Ik ben het met uw zeker eens ik heb deze op blu-ray gezien was blij dat de film einde was.pfffff
    Sony 55XE9305 Sony HT-CT790 Panasonic DMP-UB704 XBOX ONE S ? http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/willyjean64

  13. #13

    Standaard

    Heb me er echt kostelijk mee vermaakt.
    Heb me met name kapot gelachen (niet echt de bedoeling bij Horror, maar deze film is met opzet ZO campy dat het weer mag..)
    De Feest-scene op het meer (tijdens de piranha aanval) is overigens wel één van de gaafste en opwindendste Horror-scenes van de laatste tijd.
    Kortom dit is een "nieuwe" guilty pleasure van mij geworden.....
    "do i see sheets of plastic in your future?..."
    Dexter Morgan.

  14. #14

    Standaard

    Helaas kon mij deze film niet bekoren.
    Ik ben gek op horror, maar ik vond dit (persoonlijk) tenenkromend slecht. Het acteerwerk, maar ook de sfx vond ik niet bijster en het acteerwerk mag de naam bijna niet hebben. Maargoed, zoals eerder gezegd hoeft dat ook niet op en top te zijn bij een horror. Maar alles was gewoon echt TE voorspelbaar (het origineel heb ik nog nooit gezien).
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  15. #15

    Standaard

    Ik vind deze film ook echt te slecht voor woorden. Dat het acteerwerk niet zo denderend is vind ik nog niet zo erg maar de sfx zijn echt ver beneden peil, het ziet er allemaal vreselijk nep uit.

  16. #16

    Standaard

    Voor 11,49 euro op bluray bij Play. 2D en 3D met anaglyph brilletjes én de full 3D versie voor 3D tv's.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •