Pagina 1 van 24 1234511 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 576 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard mijn bios red cinema

    Laatst aangepast door jamiev : 10-11-2013 om 13:51

  2. #2
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Jamie, reeds je foto's gezien in het andere draadje en kan de naam Red Cinema wel begrijpen

    Leuke spullen trouwens

    Tip voor je foto's gebruik mijnalbum.nl of iets dergelijks ipv imageshack.
    Laad een stuk sneller, en je kan foto's plaatsen, zodat we niet eerst moeten klikken om ze te zien.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  3. #3
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Leuk dat je een eigen topic hebt geopend
    Ben benieuwd naar de nieuwe foto's.
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  4. #4
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Ik krijg ook vrij weinig reacties, maar dat betekent niet dat het niet gewaardeerd wordt. Het aantal actieve posters lijkt niet groot, maar je topic wordt al best vaak gelezen, dus daar ligt het niet aan.

    En van een dedicated ruimte kunnen velen slechts dromen...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    ben dus nu al een aantal dagen behoorlijk actief op deze site en dit forum,en had toch wel een aantal reactie s verwacht zodat ik ook anderen kan leren kennen.
    je hoeft mijn red cinema niet de hemel in te prijzen of te zeggen als je het mooi vind mischien vind je het wel niets ook goed,de reden dat ik me heb aangemeld is om met meerder filmliefhebbers mijn hobby kan delen en er over kan praten.
    ook al heb je een bios van 100 euro of 50.000 euro het gaat om de passie en dat valt me tot nu toe nog tegen.jammer
    Ik had gisteren al gezien dat je je eigen plekje hebt aangemaakt

    Heb alleen even de plaatjes afgewacht, en die heb je geplaatst . Nu mijn reactie, misschien leuk om te vertellen wanneer je begonnen bent met bouwen, hoelang je erover hebt gedaan, wat je er zelf aan hebt gedaan, waar je mee geholpen bent, of advies over in hebt gewonnen, wat het je ongeveer heeft gekost, waar je op hebt kunnen besparen, wat toch weer duurder was dan je dacht...... zeg maar het soort info om ook degenen die ook zo iets willen hebben, te kunnen prikkelen. Vertellen waar het lekker ging, waar het wat tegenzat. Plaatjes zeggen veel, maar er hoort wel een verhaaltje bij om eea wat te verduidelijken. Je hebt een airco op je dak, zal waarschijnlijk wel nodig zijn met dat platte dak...... maar dat kun je toelichten, denk zelf ook al een tijdje over een airco, maar de kosten houden me nog een beetje tegen.....(heb wel zo'n mobiel split geval, maar dat is dan als me het me echt te gortig wordt...... heeft al 2 jaar niet gedraaid )

    Het begin is er
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Is ook een hele mooie ruimte dit, ik snap dat je wat medegekken zoekt, want veel mensen begrijpen dit niet
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  7. #7
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Leuk die extra foto's. Je hebt echt oog voor detail.

    Jammer dat je niet zoveel foto's van het bouwproces hebt gemaakt. Een aparte ruimte (laten) bouwen is wel een heel erg groot project, maar je hebt dat echt erg goed gedaan.

    Als ik je een tip mag geven, ik denk dat je met aangepaste plaatsing van de je speakers (minder ingedraaid naar de sweetspot de surroundbeleving op alle zitplaatsen kan verbeteren.

    Heb je nog iets aan de akoestiek gedaan?
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  8. #8

    Standaard

    Leuke toelichting, het geeft je wat meer begrip van het wel en wee. HDMI kabel van 10meter, die kosten hedentendage niet zoveel meer, maar ik zou ook niet vrolijk worden als er een kabel van 300 euro stuk gaat, zou proberen m'n geld terug te krijgen.

    Je hebt veel geld uitgegeven, maar voor dat geld heb je dan wel een extra ruimte, 20.000 euro is veel geld, maar als je ziet wat je ervoor teruggekregen hebt, dan valt het eigenlijk nog best mee. (2 jaar geleden is van mijn voorgevel het buitenblad vervangen, geïsoleerd, van nieuwe kunststof kozijnen met dubbelglas voorzien en een nieuw balkonnetje, kostte me ook 20.000 euro, het enige voordeel dat ik er van heb is het comfort en dat het gebouw er nu netter uitziet...... meer geld krijg ik er niet door, het is niet in waarde gestegen)
    Jouw huis is in mijn ogen door deze extra ruimte wel in waarde gestegen, zo gek heb je het dus nog niet gedaan , nu maar hopen dat de gemeentebelastingen niet meelezen, die zien ook overal geld

    Heb zelf meer dan 2500 schijfjes, daar zijn er momenteel zo'n 350 van in HD, Ik doe mijn DVD's niet weg, kan daar ook nog steeds van genieten. Kan nu ook in 3D kijken, dat hoeft voor mij ook niet elke dag, mag best een beetje exclusief blijven, met zo nu en dan een film om van te genieten, vind het wel erg mooi, maar hoeft niet voor elke film, heb daar nu 7 originele schijfjes in real 3D van. Heb wel wat meer materiaal als downloads, dit omdat nog niet alles te koop is, of zo absurd duur dat het niet leuk meer is. Zou best de originele blu ray van Aviator willen hebben, maar om daar nu een Pana voor te kopen gaat me te ver, als je ziet wat de schijfjes bij Ebay op moeten brengen, dan wacht je nog wel even.

    Met andere woorden, je bent echt niet de enige filmmalloot , ga zelf ook bijna nooit met vakantie, je kan je geld maar 1x uitgeven, en dan doe ik dat ook liever aan een nieuwe TV en films etc etc, dan aan een buitenlandse vakantie of de absurde huur van zo'n huisje in zo'n overpriced park.

    Mijn liefde kwam toen er films te huur en te koop kwamen op VHS, al heb ik zelf nooit veel films op VHS gekocht. Ik huurde toen wel veel en wilde een leuke film dan zelf nog wel eens op een bandje zetten. Toen DVD op de markt kwam, toen ben ik pas echt films gaan kopen, geen vertrouwen in die gebrande shit, die rommel speelt na een aantal jaren niet meer, maar mijn koopschijfjes nog wel

    Laserdisc en andere beeldplaten, ik ken ze wel, maar ze waren me veel te duur, ook de spelers kosten een vermogen en de systemen waren niet onderling compatibel, dat maakte het voor mij niet aantrekkelijk. DVD heeft dat opgelost, wereldwijd hetzelfde systeen, allen nog het gel*l van regio codes, had dan ook al vanaf het begin regiovrije spelers.

    Ben momenteel heel voorzichtig aan het rondkijken voor nieuwe speakers, mijn oudjes bevallen mij nog steeds zeer goed, heb alleen de angst dat zij er wel eens mee kunnen gaan stoppen....

    Veel plezier met je thuisbioscoop, zal hier nog wel eens vaker langskomen....
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Ik krijg ook vrij weinig reacties, maar dat betekent niet dat het niet gewaardeerd wordt. Het aantal actieve posters lijkt niet groot, maar je topic wordt al best vaak gelezen, dus daar ligt het niet aan.

    En van een dedicated ruimte kunnen velen slechts dromen...
    Erg herkenbaar, dat weinige reageren in je topic. Ben hier paar jaar nauwelijks actief geweest, en dat valt me wel wat tegen tov de beginjaren hier.
    Je HT ziet er mooi uit. Kijk nu vanaf een iphone, maar zal morgen eens wat groter bekijken.

  10. #10
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    je bedoelt als ik wat met het geluid heb gedaan,de achterkant is daarom niet bekleed anders teveel demping
    Ik doelde inderdaad op het behandelen van de ruimte. Ik vroeg me af wat je aan akoestiek hebt gedaan. Jij hebt een deel van je ruimte bekleed met tapijt, wat inderdaad demping geeft en ook teveel demping kan geven.

    Ik ben op zoek gegaan naar de optimale akoestiek en dat heeft behoorlijk wat tijd, energie en geld gekost. Maar het resultaat van al die inspanningen is alles waard geweest.
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  11. #11

    Standaard

    Waarom heb je alles verwijderd
    Have fun and enjoy your collection

  12. #12
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Waarom heb je alles verwijderd
    Ik snap het ook niet.

    Ik weet niet of ik dit mag posten, dus als ik het moet weghalen, dan hoor ik het wel. Maar dit was zijn laatste post


    hou ik van mijn hobby.
    vanavond na dat ik weer een film had gekeken,dacht ik weer aan dit forum,ben de laatste week behoorlijk actief geweest en dacht ook zonder dit forum hou ik van mijn hobby.
    denk niet dat er veel mensen zijn die er meer om geven,ik leef ervoor,droom ervan koop 6 tijdschriften in de maand en heeft al 20 jaar mijn leven beheersd.
    wie koopt er nu 30 films of meer in de maand,ik dus en zo gaat het al jaren.
    heb mijn red cinema op dit forum gezet in hoop van reacties en anderen te leren kennen,valt me dus tegen zoals ik al eerder aangaf,ligt het aan mij denk je dan,nee ook zonder dit forum blijf ik doorgaan met mijn passie films en thuisbioscoop,heb ik jullie nodig,nee,zou ik het leuk vinden,ja maar als ik via dit forum ook geen anderen kan vinden wie met me over films,etc kan discuseren blijf ik me wel bij de tijdschriften houden,ik weet dat ik een liefhebber ben,en ben niet van plan om verdere reacties te geven waar ik niets op weer krijg.
    ook de redactie van dit forum,bedankt dat jullie je hebben voorgesteld,hier zit ik dus niet op te wachten.
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Ik snap het ook niet.

    Ik weet niet of ik dit mag posten, dus als ik het moet weghalen, dan hoor ik het wel. Maar dit was zijn laatste post

    Heb die post ook gekregen via de mail.....

    en heb de meesten van zijn post's nog wel, op de openingspost na, toen was ik nog geen lid....

    Denk dat we maar even een uitleg van het forum moeten geven....
    Have fun and enjoy your collection

  14. #14

    Standaard

    @ jamiev

    Dit was oa 1 van je reacties:

    Quote:
    >>dat je weinig reacties krijgt zoals velen van jullie al zeggen begrijp ik ook niet,als je nieuw bent op dit forum kan toch eventueel de redactie als die er is of diegene die het forum in stand houden toch minstens iets van zich kan laten horen,als ik zo omga met mij bedrijf hou ik geen klant meer over<<

    Het forum is heel groot en kent diverse plekjes, oa het plekje waar je je eigen thuisbioscoop kunt voorstellen, veel mensen zijn daar bang voor, denken bijvoorbeeld aan inbraak of durven het gewoon niet, bang dat het te simpel of weer te te te zou zijn of wat dan ook voor reden.

    Alle respect voor degenen die het wel durven

    Je krijgt niet altijd veel of snel reacties, sommigen kijken zo af en toe eens op dit deel van het forum, vinden het misschien ook wel heel mooi, maar dat hadden anderen dan waarschijnlijk ook al geschreven, zij zullen dan geen reactie achterlaten, posten om het posten zonder enige bijdrage te leveren is nu eenmaal niet iets waar je wat mee opschiet.

    Dan koop je zo'n 30 films in de maand.... dat is een heel stapeltje meer dan ik er de afgelopen 10/12 jaar bij elkaar heb gespaard. Als je een programma zoals bijvoorbeeld DVDProfiler gebruikt, dan kun je er bijvoorbeeld een link van plaatsen onder bij je naam, dan kan iedereen zien wat je zoal in je collectie hebt.....

    Wil je meediscussiëren over films..... dan is daar op het forum alle ruimte voor, je kan zelfs zelf over een film die nog niet besproken is een post openen en zo zelf een discussie starten. Tijdens zulke discussies kun je meer verwanten tegenkomen, niet alle filmkijkers hebben zo'n mooie installatie als wij, maar daarom hoeven zij een film nog niet minder te waarderen.

    Jamiev, je zult het forum nog wat beter moeten leren ontdekken, er is echt van alles mogelijk en je kan bijna overal op het gebied van je hobby over praten hier. Als je zo nu en dan ook nog eens gebruik gaat maken van HOOFDLETTERS in je stukjes zul je zien dat je dan nog wat makkelijker contact maakt

    Ga het forum maar eens een beetje leren kennen
    Have fun and enjoy your collection

  15. #15

    Standaard

    sorry
    ik stop ermee.dit gaat nog meer van mijn verslaving beheersen en kan het gewoon niet gebruiken wens iedereen succes en plezier met zijn hobby

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    sorry
    ik stop ermee.dit gaat nog meer van mijn verslaving beheersen en kan het gewoon niet gebruiken wens iedereen succes en plezier met zijn hobby
    Als je het juiste evenwicht weer gevonden hebt tussen je werk en je hobby, dan zien we je wel weer verschijnen, ondertussen sterkte gewenst met het afkicken
    Have fun and enjoy your collection

  17. #17

    Standaard

    tja,
    veel veranderd sinds de laatste keer.
    weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen,gaf toen de schuld aan het forum,maar kwam eigenlijk door mezelf.
    voor mijn hobby leef ik maar nog meer voor mijn kinderen,en als er daar 1 van ernstig ziek word en je maanden lang elke dag naar het ziekenhuis moet is alles wat met deze hobby te maken heeft niet meer relevant.
    na een lange zware tijd is hier alles weer goed gekomen zo ook weer tijd voor mijn hobby.
    wil nu weer mijn topic ook redcinema vernieuwen,als ik alles van te voren had geweten had ik het de neverending story genoemd,je hebt nooit het leven in de handen en met de bios blijf je ook maar altijd doorgaan.
    mocht er belangsteling zijn voor nieuwe foto s hoor ik het graag.
    gr jamie

  18. #18

    Standaard

    Welcome back

    Je weet gelukkig wel dat je gezin het belangrijkste is, veel van deze hobby zijn dingen, die zijn vervangbaar en bij sommigen onder ons wordt daar veel gebruik van gemaakt, maar je gezin is dat niet, is/zijn onvervangbaar en staan denk ik toch wel bij de meesten van ons op plaats nummer 1, ook een alleenstaande zal zijn/haar huisdier zeer waarschijnlijk boven de hobby plaatsen

    Goed, dit is een leuke hobby en als je alles op rolletjes hebt lopen en er de tijd voor hebt, dan kun je er ook anderen van mee laten genieten en er belangstelling voor opwekken.

    De meesten zijn hier helemaal gek van plaatjes, ze zeggen zo vaak veel meer dan woorden....... en geloof me, ook al krijg je er weinig reacties op, het barst hier van de gluurders
    Have fun and enjoy your collection

  19. #19

    Standaard

    zal deze week even nieuwe foto s plaatsen aangezien er wel wat veranderd is in red cinema.
    pioneer beamer weggedaan voor een 3d plasma tv helaas niet van pioneer omdat deze geen plasma meer maakt
    reden hiervoor is omdat ik een 3d voorstander ben en anders teveel moest aanpassen,dus gekozen voor samsung ps64d8000
    pioneer bdp 320 maakt plaats voor pioneer bdp lx55 inverband met 3d weergave maar is pas half november leverbaar,verder nieuw hifi meubel bijgekomen en opbergrekken voor bluray.
    foto s volgen.
    Laatst aangepast door jamiev : 06-11-2011 om 19:18

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    zal deze week even nieuwe foto s plaatsen aangezien er wel wat veranderd is in red cinema.
    pioneer beamer weggedaan voor een 3d plasma tv helaas niet van pioneer omdat deze geen plasma meer maakt
    reden hiervoor is omdat ik een 3d voorstander ben en anders teveel moest aanpassen,dus gekozen voor samsung ps64d8000
    pioneer bdp 320 maakt plaats voor pioneer bdp lx55 inverband met 3d weergave maar is pas half november leverbaar,verder nieuw hifi meubel bijgekomen en opbergrekken voor bluray.
    foto s volgen.
    Doe maar zielig

    Weet je dat ik nog nergens in een winkel een Samsung ps64d8000 ben tegengekomen, het is de opvolger van de TV die ik zelf in gebruik heb...... 1 inch kleiner, maar ik ben er voor de rest wel heel erg blij mee

    Heb je overigens al eens nagedacht over een Oppo speler, niet dat ik wat tegen Pioneer heb, maar........

    Ben benieuwd naar de plaatjes, zeker van je TV, een dure jongen vergeleken met die van mij. Ook naar de rest ben ik benieuwd, ik kan me niet goed je HT herinneren, je hebt toen alles weggehaald en aangezien ik niet de belastingdienst ben maak ik geen backups van de mensen hun opstellingen
    Have fun and enjoy your collection

  21. #21

    Standaard

    ik hoor een maar.
    de reden dat ik voor pioneer ga is dat ik al 15 jaar mijn spullen in dezelfde winkel koop een kleine speciaalzaak op gebied van hifi.
    deze doet veel met pioneer en hier toen ook mijn eerste laserdisc speler aangeschaft.
    service is altijd goed en kan ook altijd mijn oude apperatuur weer inruilen.
    dat de oppo goed is weet ik ook wel,lees ook veel recensies,maar kan het naar mijn mening straks ook wel goed vinden met de lx55

  22. #22
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Welkom terug Jamie! Zoals DVDPF het gezegd heeft kan ik niet beter, dus dat ga ook ik niet proberen

    In ieder geval, fijn dat je weer tijd voor je hobby hebt. En mooie plannen heb je weer. Ik heb niets met 3D, dus ik kan je daar geen advies in geven. Wat de Oppo betreft die DVDPF voorstelt kan ik wel wat zeggen. Oppo maakt op dit moment de beste BD-spelers. De grote merken (Arcam, Lexicon , etc.) nemen gewoon een Oppo en doen er alleen een andere behuizing omheen en verkopen deze dan voor een veelvoud van de standaard Oppo. Dat is het mooiste compliment wat je als fabrikant kan krijgen. Ik heb de 83, dus zonder 3D, maar over de 93 lees ik niets dan lof...

    Als je nieuwe foto's hebt, laat ze dan maar komen
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  23. #23
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ja ik meteen kijken, maar geen foto's
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  24. #24

    Standaard foto's red cinema

    hier zijn mijn foto's .
    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)

  25. #25
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Netjes hoor. Red Cinema is iig heel toepasselijk. Há die Millenium Falcon heb ik.., euh mijn zoon, ook (de oude en de mooie grootte nieuwe) Is mijn favo ship!

    Ik heb dus nog één van de laatste Pioneer Kuro's. En ben toch wel een beetje benauwd als hij overlijd. Van mij mag het nog wel wat jaartjes duren, want zou niet meteen weten wat een goeie vervanger zou zijn. Verder vervelend om te lezen dat je zoveel vervelende ervaringen met je kind heb moeten ondervinden. Het zet je meteen met twee benen op aarde en leert je om de simpele meest logische dingen te waarderen. Je krijgt zoiets van hoe belangrijk kon ik sommige 'overbodige' dingen wel niet vinden. Waar maakte ik me druk om toen er iets in mijn hobby niet naar mijn zin was. Het is zeker mijn grootste nachtmerrie. Dat er wat met mijn kids zou gebeuren. Juist met dat besef.., geniet ik van elke dag. Denk zo min mogelijk aan morgen. Nu is wat belangrijk is. De kleine dingen van het leven. Alles is relatief. Goed iig. dat de zin in je hobby terugkomt. dat zegt genoeg.


    Gewoon heel veel plezier gewenst met je ruimte, maar vooral ook de kids. En waarschijnlijk een combinatie daarvan.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Pagina 1 van 24 1234511 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •