Pagina 23 van 24 EersteEerste ... 13192021222324 LaatsteLaatste
De resultaten 551 tot 575 van 576 worden weergegeven.
  1. #551
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Aan mij heeft het beide keren niet gelegen en hoop dat de 3e keer wel doorgaat,
    Ik ben schuldig... Maar de 3e keer gaat zeker door heren...
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  2. #552

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Ik ben schuldig... Maar de 3e keer gaat zeker door heren...
    Alleen een meter sneeuw houd me tegen....... nou..... 30cm waarschijnlijk ook wel.... de 4WD heeft bij nog nooit gewerkt

    Oh..... en een 1cm ijzel houd mij ook wel thuis, heb er in een ver verleden wel eens een lange afstand over gereden,
    maar achter mij gebeurde een dodelijk ongelijk waar ik pas later over las......

    Maar bij gezondheid en welzijn..... ja verheug mij op een gezellige dag

    PS
    Dichte mist is eigenlijk ook niet fijn.....

    Ach..... het wordt een stralende dag
    Have fun and enjoy your collection

  3. #553

    Standaard

    Nog 2 slokken koffie en dan op weg...... de paarden hebben een volle trog, dus heen en weer met
    een tussenstop om Gerco op te vissen moet lukken zonder de trog bij te hoeven vullen.

    Tot zo
    Have fun and enjoy your collection

  4. #554

    Standaard

    Ah, gaan jullie vandaag? Nou veel plezier daar!!! was stiekem ook wel benieuwd...hahaha
    Marantz SR-7010 / 3 x Marantz MA-700 mono-eindversterkers
    LG 60PB560V PLASMA TV
    Marantz 6100 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC voor alle films en muziek
    Tannoy R3 front / Tannoy RC center / Tannoy R2 rear-back / Tannoy R1 back / 4 Tannoy mR High / Sub: SVS PB-1000
    canare 4s11 luidsprekerkabels / RU Connected interlinks en HDMI's

  5. #555

    Standaard

    Fijne dag allemaal
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  6. #556

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 2cvman Bekijk bericht
    Ah, gaan jullie vandaag? Nou veel plezier daar!!! was stiekem ook wel benieuwd...hahaha
    Ja.... maar je kon niet, nu moet je wachten op de verslagen

    peptalk

    Ultimate Member Registratie datumsep 2009WoonplaatsA Bridge Too Far

    Fijne dag allemaal


    Dank je Pepijn, je kent de familie die bij de Red Cinema hoort, dus je weet dat het niet mis kon gaan,
    (en dat ging het ook niet )

    Ook Claudio had een verre reis naar het buitenland op de eerste datum, en zoals een heel oud gezegde
    luid: opgestaan is plaatsje vergaan Volgende keer beter vrienden, want bij leven en welzijn denk ik
    dat er nog wel meer meetingen gaan volgen, zo hier en daar.

    Ja, was een geslaagde dag.

    Ach..... het wordt een stralende dag
    Het reisweer was het niet, maar in de Red Cinema mankeerde er niets aan

    Verslag volgt
    Have fun and enjoy your collection

  7. #557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ja.... maar je kon niet, nu moet je wachten op de verslagen

    vandaag was ik vrij... maar goed, maakt ook niet uit, Ik ben benieuwt
    Marantz SR-7010 / 3 x Marantz MA-700 mono-eindversterkers
    LG 60PB560V PLASMA TV
    Marantz 6100 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC voor alle films en muziek
    Tannoy R3 front / Tannoy RC center / Tannoy R2 rear-back / Tannoy R1 back / 4 Tannoy mR High / Sub: SVS PB-1000
    canare 4s11 luidsprekerkabels / RU Connected interlinks en HDMI's

  8. #558

    Standaard

    De volgende meeting ben jij er zeker bij!!
    Lg oled 65e6v-onkyo rz900 thx-onkyo bdp 809 thx-teufel system 5.2.2 thx.
    Cambridge audio cxuhd dolby vision-audioguest-dedicated ht.

  9. #559
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Ik vond het een zeer geslaagde M&G en ik was erg onder de indruk van Pascal's Redcinema.

    Ik ging kwart over negen van huis af richting Pascal. De reis zou ongeveer anderhalf uur duren. Maar omdat het zo slecht weer was had ik vertraging. Aangekomen bij Pascal werd ik warm ontvangen door hemzelf en zijn vrouw en vreselijk lief hondje.. Op een 1 of andere manier krijg ik altijd de volle aandacht van de viervoeters. Daar weet Herman alles van..
    Herman en Gerco waren er al toen ik aankwam en vond het ook leuk om Herman weer te zien en kennis te maken met Gerco.
    Na een bakje koffie gingen we naar de Redcinema.. En man oh man.... Wat mooi... Eigenlijk precies wat ik er van verwacht had alleen kleiner. Op foto's oogt het toch altijd groter.
    Ik zag hem hangen. De Oled scherm. Wat een pracht... Een beauty... En het beeld.... Draw jopping... Zwart is echt zwart... En de kleuren....Magisch. Ook het 3D was echt een genot om naar te kijken.
    Ik ging even kijken wat hij allemaal had staan en mij viel eigenlijk gelijk de Monster Power HTS (ik weet het type even niet) op. Het leek wel een versterker of power amp.
    Dit is eigenlijk gewoon een filter voor electra.. Maar dan wel zoals het hoort. Heel mooi.
    Dan de receiver... Een Onkyo TX-RZ900 meen ik. Wat een machine.. Wat een mooi solide ogend en klinkend apparaat. Dit in combinatie met zijn Teufel THX System 6 dacht ik.
    Pascal draait in een 5.2.2 opstelling met als Atmos Pioneer auto speakers. Het verraste mij dat dit eigenlijk een hele mooie combi is en je voor deze speakers geen klankkast nodig hebt. Gewoon in het plafond en klaar was Pascal. Alles draait dus op 80Hz THX stand en het klinkt gewoon net als in een bioscoop zelf. Sprankelend en vol..Maar niet gemeen zoals ik wel eens vaker hoor in een Bioscoop. Heel mooi en ik was hier erg van onder de indruk. Er stond ook een Blurayplayer van Onkyo erbij en een UHDplayer die hij voor zijn verjaardag had gekregen. Ik weet het merk niet eens meer maar allebei mooi ogende apparaten.
    Dan de ruimte.. De Redcinema zelf. Pascal heeft enige tijd geleden besloten om een deticated HT ruimte te gaan maken. Zijn HT had hij gewoon net als mij in de huiskamer en uiteindelijk wordt een HT toch beperkt in de huiskamer. Dus een deticated ruimte werd dan ook gerealiseerd. En hoe!! Alles goed geisoleerd met steenwol van zo'n 20cm dik en alles afgewerkt met de rood gekleurde vloer bedekking. Dus een nagalm was er niet in de ruimte. Zoals het hoort en waar ik alleen maar van kan dromen. Een deticated ruimte.
    Ik ben blij met mijn HT maar als het kon dan had ik ook een deticated HT ruimte gehad. Maar mijn huis laat dit helaas niet toe. Daarom ben ik enorm blij met mijn vrouw die alles best vindt en toelaat. Dank Janny..

    Over wederhelft gesproken.... We werden getrakteerd op een heerlijke lunch gemaakt door de vrouw van Pascal. We begonnen met een heerlijke soep en sloten af met heerlijk mals biefstukje.. Top en bedankt....

    Na nog wat stukjes film en muziek werd het rond 4 uur toch tijd om naar huis te gaan. Nog een lange rit voor de boeg. Maar voor de M&G was de lange rit het zeker dubbel en dwars waard.

    Ik wil Pascal en familie heel erg bedanken voor de gastvrijheid en tour door de Redcinema. Zekerweten een HT waar je u tegen zegt. GreeTTzz Geoffrey
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  10. #560

    Standaard

    Bedankt voor je mooie woorden ga er bijna van blozen!
    zien elkaar vast nog weleens vaker!
    Lg oled 65e6v-onkyo rz900 thx-onkyo bdp 809 thx-teufel system 5.2.2 thx.
    Cambridge audio cxuhd dolby vision-audioguest-dedicated ht.

  11. #561

    Standaard

    Leuk verslag om te lezen. Klinkt alsof er gisteren een hoop plezier beleeft is daar!

    Heb jij trouwens recente foto's van je ruimte in je topic? Ben wel benieuwd hoe deze er nu uit ziet.
    Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterking: Denon AVC-X8500H - Nord Acoustics triple mono NC500 - ABNB 3x NC252 | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

  12. #562

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Ik ben schuldig... Maar de 3e keer gaat zeker door heren...
    De derde keer is het zeker gelukt.
    Na de rit die voor mij maar een uur duurde, kwamen Herman en ik aan bij het huis van Pascal. Het was in een volksbuurtje en verwacht ik niet direct dat daar iemand zou wonen met een dedicated HT achter het huis.

    Na kennis gemaakt te hebben en een ruim uur praten in de woonkamer onder het genot van een bak koffie, kwam Geoffrey aan en met z'n allen nog wat gepraat en met de hond gespeeld te hebben, stapten we over drempel van zijn HT om daar te gaan genieten van een paar scenes, waarmee Pascal wilde laten horen en zien waar zijn set toe in staat is. De samenstelling van de set is zoals je die van een set THX(select2)- certificaat mag verwachten: Drie dezelfde luidsprekers met elk 2 woofers aan de voorkant en een stel di-poles aan de zijkant in een ruimte die goed geïsoleerd is en weinig reflectie. Waar ik mij over verbaasde waren de 2 12" subs aan de voorkant en dat was voor mij even wennen. Ze stonden niet in een hoek en daardoor werden de lage tonen met de juiste spreiding via de vloer de kamer in gestuurd. We hebben ook nog naar muziek geluisterd en daar bij was het nut van 2 stuks van een sub meteen bewezen. De lage tonen leken -net als bij een stereo-set- uit de 'fronts' te komen en dat is bij sets met 1 sub vaak lastig om dat voor mekaar te krijgen. Wat wel met 1 stuks goed lukt is het beeld. Het OLED scherm liet de kleuren van het scherm spatten en door het grote formaat en het grote bereik van het contrast bood het heel meer diepte dan je van een gemiddeld plat scherm verwacht en dat was vooral te zien bij de scenes uit de film 3D- versie van Jungle Book.

    Naast een liefhebber is Pascal ook een verzamelaar en dat was te zien aan zijn zeer uitgebreidde collectie met diverse bijzondere uitgaven, zoals een de kist met de Harry Potter films en de Terminator-schedel met de knipperende ogen die daar op stond.

    Vanwege het feit dat Geoffrey, Herman en ik een lange rit naar huis moesten maken, gingen we rond 16:00 weer naar huis, maar doordat we genoten van hun gastvrijheid, het lekkere eten en het indrukwekkende beeld en geluid, heb ook ik genoten van een fantastische middag waarvoor ik jullie wil bedanken.

    De hele middag was een beleving die een hele lange rit waard was...en is.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  13. #563

    Standaard

    Leuk dat je het mooi hebt gehad!
    en dat jij onder de indruk was als kritisch figuur doet mij goed.
    mmm volksbuurtje?
    woonkamer van 12 meter lang en daarachter tuin van 20 meter lang is niet echt een standaard volksbuurtje denk ik dan.
    Bedankt voor je meegebrachte mediamarkt kadobon komt zeker goed terecht!
    Lg oled 65e6v-onkyo rz900 thx-onkyo bdp 809 thx-teufel system 5.2.2 thx.
    Cambridge audio cxuhd dolby vision-audioguest-dedicated ht.

  14. #564
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Redcinema Bekijk bericht
    Leuk dat je het mooi hebt gehad!
    en dat jij onder de indruk was als kritisch figuur doet mij goed.
    mmm volksbuurtje?
    woonkamer van 12 meter lang en daarachter tuin van 20 meter lang is niet echt een standaard volksbuurtje denk ik dan.
    Bedankt voor je meegebrachte mediamarkt kadobon komt zeker goed terecht!
    Sorry dat ik met lege handen ben aangekomen en ga dat zeker met je goed maken Pascal....

    En nee... Absoluut geen volksbuurtje... Je vertelde me over je achtertuin dat er nog een stukje achter de heg zit.....
    Ik zei toch al dat ik bij je in ging trekken...
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  15. #565

    Standaard Verslagje van de meeting op 26 november 2017

    Na een aantal afspraken die niet zijn doorgegaan was het de 26e november dan eindelijk zover dat we weer een meeting hadden in de Red Cinema van Pascal. Het was dan ook ruim twee jaar dat we elkaar niet meer hadden gezien.

    Ik ken de ruimte, de speakers en de stroomvoorziening en de familie van Pascal en was benieuwd naar de veranderingen. Die morgen van de 26e ging de wekker om 6:30 uur en had ik de douche wel even nodig om lekker wakker te worden, na een kop koffie en het checken van de email was ik dan zover om te vertrekken..... dacht ik, maar ons lieve hondenkind dacht daar toch even anders over. Het was druilerig buiten en al regende het niet echt hard, we bleven niet echt droog, ons kind deed zijn dingetje en nu was ik ook echt klaarwakker. De auto stond volgetankt klaar, die had ik maar geen bad laten geven, het weer had het dan ook snel ongedaan gemaakt.

    Tom Tom opgestart en berichtje naar Gerco dat hij mij rond 9:00 uur kon verwachten. Gerco zit zo halverwege de reis van ruim 220km heen en 220km weer terug. De rit naar Gerco verliep zoals gepland en het was om even voor 9:00 dat ik bij hem de straat indraaide. Gerco was geen spat veranderd en zag er nog hetzelfde uit als een paar jaar geleden. Onderweg kregen we nog een paar beste buien maar ik kon er toch nog redelijk de gang inhouden, zag Gerco af en toe wel eens bedenkelijk kijken en stelde hem gerust, had pas 4 nieuwe banden en die konden die paar druppels wel afvoeren.

    Het moet zo rond kwart over tien geweest zijn dat we aanbelden bij Pascal, nadat ik eerst nog even Pascal zijn nieuwe auto had bewonderd die hij pas sinds deze zomer had, mooie car. Pascal was ook niets veranderd en leek net als zijn vrouw wel iets slanker geworden te zijn, zal wel komen van het harde werken dat ze doen in hun eigen zaak. Ook zoonlief was thuis en deze was wel een "paar" centimeter gegroeid sinds mijn laatste bezoek, dochterlief was er niet maar wel haar hondenkind, een zeer vrolijke en vriendelijke snuiter die het prachtig vond dat er visite kwam en dat ook uitbundig liet blijken. We begonnen met koffie en appelcake en wachten op de aankomst van Geoffrey, we werden bijna bezorgt, maar zo rond kwart over elf was ook Geoffrey daar, mooi op tijd want Pascal en de familie waren net weer lekker bijgepraat. Nadat we bij Geoffrey ook nog wat koffie naar binnen hadden gegooid werd het tijd om de Red Cinema te betreden.

    Voor Geoffrey en Gerco was dat nieuw, zelf kende ik de ruimte al en heb dan op mijn gemak even op de knieën voor zijn nieuwe speelgoed gelegen en zijn filmverzameling een beetje doorgespit terwijl de heren werden rondgeleid door Pascal. Sinds mijn vorige bezoek was de Led TV ingeruild voor nog een Led TV die ik niet heb meegemaakt en de huidige OLed TV en ik zou er nog 1 vergeten kunnen zijn, want Pascal heeft even een periode gehad dat hij bij wijze van spreken nog sneller van TV wisselde dan van onderbroek. Ook een nieuwe receiver, een Onkyo heeft ondertussen de plaats ingenomen van zijn vorige Pioneer. Natuurlijk stond er ook de hagelnieuwe Cambridge UHD speler die hij kortgeleden voor zijn verjaardag had gekregen.

    Helaas nog maar 2 zetels en natuurlijk hadden Gerco en Geoffrey de eer om daar de meeste tijd op door te brengen, Pascal begon gelijk met knallen en de start was een UHD film met Dolby Vision, dat de film Dolby Vision had en dat de apparatuur dat weer kan geven werd ons nog even duidelijk gemaakt met de diverse logo's die in beeld verschenen, nou vooruit dan maar, en het kind had ook nog ATMOS, als je dan toch start laat het dan ook knallen.

    Knallen deed het, niks op het beeld aan te merken, de OLed deed zijn best en wist ons te overtuigen, al was ik persoonlijk, doordat ik zelf alles projecteer en van groot formaat houd, toch wel iets minder onder de indruk dan mijn 2 medeuitgenodigden. In deze zelfde ruimte ben ik immers overgehaald en verliefd geworden op projecteren en tot op heden vermaak ik mij daar nog steeds opperbest mee. Toch zou het wel mooi zijn als mijn beamer ook tot dezelfde kleuren en scherpte zou kunnen komen als de Oled ons deed meemaken, het zal wel een droom blijven en ook het zwartste zwart wat de Oled ons liet zien zal ik met projecteren wel nooit meemaken..... de TV wreef het me duidelijk in.

    Na de knallende intro werd er overgegaan op een DVDMuziek CD met DTS geluid, we kregen een 5.1 audio track voorgeschoteld die mij persoonlijk verbaast deed staan, nog niet eerder had ik Pascal zijn setup zo goed horen klinken met muziek, het klonk echt geweldig, ook met de volgende SACD van de Eagles was ik diep onder de indruk van de geluidskwaliteit van de THX opstelling van Pascal, dit waar ik in het verleden minder gecharmeerd was van zijn setup met muziek, was ik nu wel gelukkig met het geheel van de sound, het was volwassen en klonk geheel uitgebalanceerd, niets meer aan veranderen Pascal.... perfect!

    Tijdens de muziek kregen we de uitnodiging om zo aan tafel te gaan en toen we de Red Cinema verlieten rook het zeer veelbelovend. We begonnen met een echte maaltijdsoep en als ik maaltijdsoep zeg in dit geval, dan bedoel ik ook maaltijdsoep en niet de watersoepen die de fabriekanten ons in blikken en zakken als maaltijdsoep proberen aan te smeren. De soep was een vlees maaltijd met groenten en vermicelli..... en omdat de familie dacht dat we hier nog niet genoeg aan zouden hebben kwam er hierna nog biefstuk met champignons en ui als toetje toe, hondje lief ging voetje vrijen onder de tafel, maar ik dacht, jammer vriend, veels te lekker..... dit eet ik zelf zonder hulp

    Na het eten weer de Red Cinema in, dacht dat we toen starten met wat films met ATMOS geluid en ook nog een film DTS X, ik weet niet meer welke, wel recent maar niet Despicable Me 3 die ik zelf ook heb met DTS X geluid. Hoe goed het geluid ook klonk met de muziek DVD CD en de SACD, het kon me toch niet helemaal ondersteboven gooien met ATMOS en DTS X, het kan komen door de door Pascal gebruikte settings en persoonlijke voorkeur, het was niet mijn ding, begrijp me niet verkeerd, de dialogen zijn bij hem stukken duidelijker te volgen dan bij mij, maar er was een beetje een soort van THX ruimte tussen de satellieten en de beide subwoofers, iets wat er tijdens de muziek tracks absoluut niet was, het was er met ATMOS en DTS X wel. Leek net het tegenovergestelde van wat ik eerder bij hem had met muziek en film geluid, denk dat het gewoon de settings zijn, want ik heb gehoord dat het echt indrukwekkend geweldig kan klinken en ik denk dat zijn nieuwe receiver het op dat gebied ook een heel stuk beter doet dan zijn toch ook niet slechte voorganger en dat had ik om eerlijk te zijn van de Onkyo niet verwacht, want geloof me, heb het niet eerder zo mooi bij hem horen klinken als deze keer, echt perfect.

    Zo en toen wist Pascal mij als 3D liefhebber ook nog eens helemaal te verwennen, er werd de laatste Disney versie van The Jungle Book in 3D opgezet. Had al een paar jaar geleden op het forum gemeld dat ik zeer onder de indruk was van LG zijn 4K TV's met passieve 3D weergave, had dit toen gezien in de Amsterdam Arena vestiging van Media Markt met een 84 inch UHD TV van LG. Ik wist dus bij voorbaat al een beetje wat ik mocht verwachten, ik werd niet teleurgesteld. Als dit toch beschikbaar zou zijn in een beetje betaalbaar groter OLed formaat, dan zou ik bij wijze van spreke ons hondenkind op water en brood zetten om het te gaan aanschaffen. Je had het al geraden..... wauw wauw wauw wauw wat is dat toch heerlijk kijken, 3D op een UHD Oled TV, en zeker het passieve systeem van LG doet het daar perfect en onovertrefbaar geweldig goed op. De Red Cinema werd 2x zo lang, zo mooi diep gingen de beelden en Pascal had bijna een pomp nodig om de speekselvloed op te vangen, ja echt supergeil zoals ook de oosterburen wel zeggen. Tijdens deze beelden vergeet je bijna naar het geluid te luisteren, je wordt helemaal de film ingetrokken en je weet dan ook waarom 3D bij de eigenaren van deze geweldige TV's zo ontzettend populair is, het is 3D op de manier die momenteel het hoogst mogelijk haalbaar is..... SUPERGEIL.

    Wordt ik dan zelf wel weer een beetje triest van als groot groter groots liefhebber, de huidige nieuwe generatie UHD Beamers ondersteunen geen 3D en zijn mede daarom voor mij niet interessant. Benijd ik daarom de huidige superkwaliteitsliefhebbers? Nee.

    Natuurlijk wel een beetje, maar houd van groot beeld en het is mij helaas niet gegund om het het zo mooi te krijgen als bij Pascal, want geloof me, ik heb echt super genoten van zijn presentatie van de The Jungle Book, die ik vanzelfsprekend zelf ook heb en heb ervaren met mijn beamer opstelling waar het weliswaar heel mooi is, maar het niet die kwaliteit haalt zoals bij UHD Oled mogelijk is.

    Gun het je van harte Pascal, net als al die andere mede eigenaren die dezelfde mooie Oled TV als jij hebben, het is daarmee mogelijk om onovertroffen te genieten van 3D beelden en begrijp best de berichten op het forum van de liefhebbers als zij kiezen voor de film in 3D boven de editie in UHD..... Slimme uitgevers geven de film dan soms uit in UHD met de 3D versie, immers een beetje UHD speler geeft ook 3D weer. Zelf ben ik een beetje klaar met fabrikanten als Samsung en Sony, de 1 voor zijn kromme schermen en 3D in de ban en de ander voor de beperkende audio tracks op zijn uitgaven, wel ATMOS op UHD maar niet op Blu ray en daar maak je bij mij geen vrienden mee.

    Na de 3D demo hebben we nog even koffie gedronken en ging de klok al aardig richting vier. Onder het koffie drinken Pascal een compliment gegeven over het geluid, het heeft niet eerder zo goed geklonken bij hem al vind ik bij films zijn instellingen ietwat minder dan de audio die hij heeft met muziek. De dialogen daarintegen springen eruit, zeker beter verstaanbaar dan bij mij, waarschijnlijk heeft hij het zo bedoeld, dacht me te herinneren dat hij vaak films kijkt zonder de ondertitels. Dat hij ook een aparte ruimte heeft is ook mooi om met zeer luide volumes te spelen, veel films kunnen dat ook wel gebruiken, bij mij kan ik zelden met zulke volumes draaien, zou stokdoof worden en de buren tegen mij opzetten en dat is natuurlijk niet de bedoeling. De tijd was weer heel snel gegaan, Gerco had nog graag even onder de motorkap gekeken, oftewel hij had graag even het geheim van de smid bekeken mbt de instellingen. Gerco had ook nog tijdens de demo's gevraagd of de receiver even op direct en/of pure gezet kon worden...... ook dat werd niet beloond met de woorden, dat klinkt voor geen meter, ja en waarom zou je er dan ook naar gaan luisteren toch? Weet van mijn vorige receiver, ook een Onkyo, dat die op de standen pure en direct ook geen hoogvlieger was, eerder een onderzeeër als je begrijpt wat ik bedoel Mijn huidige receiver doet het wel heel goed op de standen direct en pure, helemaal met stereo muziek van gewone CD of SACD's, maar ik heb dan ook een heel andere speakeropstelling dan Pascal, waar hij helemaal weg is van zijn THX opstelling ben ik zelf een liefhebber van alles full range. Zo draaide er ook een film stukje met 5.1 geluid op de stand THX en dat vond ik beter/gebalanceerder/volwassener (altijd moeilijk om te omschrijven) klinken dan op de setting met ATMOS, maar zoals al eerder vermeld denk ik dat dat gewoon een kwestie van afstemming is die Pascal prefereert, want ik heb de set als nooit te voren zo goed horen presteren als tijdens de afgelopen meeting en ik ben in de loop der tijd toch minimaal zo'n 4x bij Pascal en zijn familie geweest. Over het beeld ga ik geen woorden vuilmaken, dat zou gewoon verspilde moeite zijn, er is momenteel gewoon niet beter te koop, en het was gewoon perfect. Zou ik het zelf wel willen hebben.... ja, voor de 3D kwaliteit zeer zeker, wat houd me tegen..... het formaat, ik hou van groot, groter groots en een 76 inch was dan tijdens de black friday wel te koop voor net iets onder de 10.000 terwijl de "normale" going prijs 19.999 en als dat absurd dure ding dan ook nog 3D had kunnen weergeven...... nee, zelfs dat kon er voor dat geld niet vanaf. Conclusie voor mijzelf is dat ik me nog maar een tijdje blijf vermaken met Full HD op de beamer en geloof me dat is echt geen straf, ik geef gelukkig niet zoveel om het diepste zwart zoals Pascal dat wel doet. Ik weet dat Pascal een mierenn..k.r eerste klas is op het gebied van beeldkwaliteit en dat hij nu tot rust is gekomen, kan me niet voorstellen dat ie nu nog wat te klagen zou kunnen hebben, tis echt perfect. Je hebt de donkere dagen nu en ik denk dat ik wel weet waar Pascal zich het meest zal bevinden als de dagtaak er weer opzit.

    Even voor vier afscheid van elkaar genomen, heb de family maar weer even uitgenodigd om het weer terug te komen halen, al denk ik niet dat de kinderen nog mee zullen komen, ze zijn iig wel van harte welkom.

    Geoffrey had als eerste zijn auto in beweging, heb zelf eerst nog even mijn al wat oudere Tom Tom weer aan het werk gezet, want moest eerst nog naar de woonplaats van Gerco. Halverwege de woonplaats kwamen we Geoffrey nog tegen en dat laat maar weer zien dat we toch in een klein landje wonen. Rond vijf uur kon ik Gerco weer heelhuids op zijn woonadres afleveren. Om kwart over zes draaide ik, na onderweg een paar keer overspoeld te zijn geweest, weer mijn eigen straat in. Dat waren 12 uurtjes die voorbij gevlogen waren.

    Pascal en familie, bedankt weer voor de gastvrijheid en de goede zorgen.

    Tot de volgende meeting.
    Have fun and enjoy your collection

  16. #566

    Standaard

    Wat een verslag man!
    hoop voor je dat er nu ook eens een keer reacties van andere forumleden komen heeft jullie toch tijd gekost!!
    wij gaan elkaar zekers weerzien!!
    Lg oled 65e6v-onkyo rz900 thx-onkyo bdp 809 thx-teufel system 5.2.2 thx.
    Cambridge audio cxuhd dolby vision-audioguest-dedicated ht.

  17. #567

    Standaard

    Prachtig verslag weer Herman, dat hebben we toch gemist toen je 'weg' was .
    3D van de LG is inderdaad onovertroffen, en Jungle Book is daar een heel mooi voorbeeld van, die laat ik ook altijd zien als demo. Welke UHD's zijn er getoond, ben ik ook wel benieuwd naar. Toevallig ook die van Billy Lynn, de enige die 48fps heeft?

  18. #568
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Mooi verslag weer Herman,,,
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  19. #569

    Standaard

    Leuk verslag, en hier blijkt maar weer uit hoe persoonlijk het geluid is.
    Marantz SR-7010 / 3 x Marantz MA-700 mono-eindversterkers
    LG 60PB560V PLASMA TV
    Marantz 6100 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC voor alle films en muziek
    Tannoy R3 front / Tannoy RC center / Tannoy R2 rear-back / Tannoy R1 back / 4 Tannoy mR High / Sub: SVS PB-1000
    canare 4s11 luidsprekerkabels / RU Connected interlinks en HDMI's

  20. #570

    Standaard

    Heerlijk om weer te lezen zo'n verslag van Herman, alsof ik er zelf bij was

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Toevallig ook die van Billy Lynn, de enige die 48fps heeft?
    Die is toch 60fps?
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  21. #571

    Standaard

    Leuk verslag om te lezen!
    Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterking: Denon AVC-X8500H - Nord Acoustics triple mono NC500 - ABNB 3x NC252 | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

  22. #572

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Heerlijk om weer te lezen zo'n verslag van Herman, alsof ik er zelf bij was


    Die is toch 60fps?
    Oeps, natuurlijk heb je gelijk....

  23. #573
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Zo, omdat ze hier op de zaak nieuwe raamdecoraties aan het ophangen zijn en ik toch even niks kon doen heb ik eindelijk even de tijd gehad het mooie verslag weer te lezen. Indrukwekkend hoe je weer zo'n lekker lezend verslag in elkaar timmert. Knap hoor! Erg leuk om te lezen en bijna net of je er zelf bij bent geweest. Lovend waar je het goed vindt en recht voor z'n raap waar je commentaar op hebt. Goed gedaan Herman.

    En inderdaad die OLED is niet minder dan een natte droom voor iedere HT-liefhebber. Een waar we lang op hebben moeten wachten, maar ik geniet er al meer dan een jaar van. Elke dag weer...
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 02-12-2017 om 13:44
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  24. #574

    Standaard

    Het is weer een plezier om de verslagen door te lezen en hoe mooi het allemaal kan.....
    Bedankt hiervoor !
    Iedereen een fijn weekend gewenst!
    this is my boomstick!!!

  25. #575

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Hoe goed het geluid ook klonk met de muziek DVD CD en de SACD, het kon me toch niet helemaal ondersteboven gooien met ATMOS en DTS X, het kan komen door de door Pascal gebruikte settings en persoonlijke voorkeur, het was niet mijn ding, begrijp me niet verkeerd, de dialogen zijn bij hem stukken duidelijker te volgen dan bij mij, maar er was een beetje een soort van THX ruimte tussen de satellieten en de beide subwoofers, iets wat er tijdens de muziek tracks absoluut niet was, het was er met ATMOS en DTS X wel. Leek net het tegenovergestelde van wat ik eerder bij hem had met muziek en film geluid, denk dat het gewoon de settings zijn, want ik heb gehoord dat het echt indrukwekkend geweldig kan klinken en ik denk dat zijn nieuwe receiver het op dat gebied ook een heel stuk beter doet dan zijn toch ook niet slechte voorganger en dat had ik om eerlijk te zijn van de Onkyo niet verwacht, want geloof me, heb het niet eerder zo mooi bij hem horen klinken als deze keer, echt perfect.

    De tijd was weer heel snel gegaan, Gerco had nog graag even onder de motorkap gekeken, oftewel hij had graag even het geheim van de smid bekeken mbt de instellingen. Gerco had ook nog tijdens de demo's gevraagd of de receiver even op direct en/of pure gezet kon worden...... ook dat werd niet beloond met de woorden, dat klinkt voor geen meter, ja en waarom zou je er dan ook naar gaan luisteren toch?
    Dat muziek anders klinkt als film is vaak onder de motorkap terug te vinden. De afstanden bepalen bvb. de plaats van de 'sweet-spot' in het geluidsbeeld en die moet overeen komen met die van de opstelling, de plaats van de luisteraars en het formaat van het scherm. Ik begrijp dat sommigen dit liever geheim willen houden om verschuivingen te voorkomen, maar vaak is daar wel een oorzaak te vinden van problemen met de beleving. Die kun je dus nooit vinden door te meten.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 19-12-2017 om 22:30
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Pagina 23 van 24 EersteEerste ... 13192021222324 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •