Pagina 4 van 24 EersteEerste 1234567814 ... LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 576 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    bedankt thomas en dvdp.
    tintin is het kijken zeker waard in 3d,
    verwacht geen veel popouteffecten maar veel diepte in het beeld,
    ik persoonlijk heb geen spijt van de aankoop.
    Heb Kuifje gezien, wordt waarschijnlijk niet opgenomen in de verzameling, of ik moet hem voor een heel heel heel vriendelijk prijsje tegenkomen.

    Heb ondertussen wel de 3 musketiers aangeschaft, die was maar 14,99 en ik vond hem schitterend, heerlijk luchtig verhaal met veel spektakel, prachtige mooie scherpe beelden met goed 3D effect en ook het geluid was uit de kunst, eentje die je zeker voor dat geld kan aanraden, de mijne had ik afgelopen woensdag bij MM Cruqius opgehaald.
    Have fun and enjoy your collection

  2. #77

    Standaard

    nieuws,
    vandaag nieuwe speakers besteld
    teufel system 5 thx select 2 cinema 5.2.
    ben lang op zoek geweest en dit is voor mij bios perfect.
    vele reviews erover gelezen.
    ben nu al blij en kan niet wachten tot ze binnen komen.
    om te kijken zie www.teufel.nl

  3. #78

    Standaard

    Ah, dat ziet er spannend uit, ik denk dat je deze bedoeld:



    Mooie technische gegevens:

    http://www.teufelaudio.nl/home-cinem...nema-p152.html

    Je zult waarschijnlijk wel gebruik maken van je bestaande bekabeling, weet even niet of je receiver 2x sub uit heeft, anders even dat kabeltje voor 2 subs erbij bestellen, al zijn er goedkopere oplossingen, maar ik weet dat je van de iets betere kabel houd

    Ben benieuwd hoe het je gaat bevallen, zelf geen THX fan, maar sta er wel voor open. Kan ze dan gelijk horen als ik je TV kom bewonderen
    Have fun and enjoy your collection

  4. #79
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Mooie upgrade Jamie! Teufel staat bekend om de goede weergave van films. En je kan eventueel nog utibreiden naar 7.2
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  5. #80

    Standaard

    dvdp je hebt inderdaad de goede foto erbij gezocht,hoe je 2 subs moet aansluiten ben ik zelf ook nog niet over uit,nog nooit eerder gehad.
    htip bedankt voor je compliment,je kunt het inderdaad uitbreiden naar 7.1.
    in ieder geval komt het morgen aan het eind van de dag binnen,dus zal wel een slapeloze nacht worden.

  6. #81

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    dvdp je hebt inderdaad de goede foto erbij gezocht,hoe je 2 subs moet aansluiten ben ik zelf ook nog niet over uit,nog nooit eerder gehad.
    htip bedankt voor je compliment,je kunt het inderdaad uitbreiden naar 7.1.
    in ieder geval komt het morgen aan het eind van de dag binnen,dus zal wel een slapeloze nacht worden.
    Tuurlijk uitbreiden naar 7.1 als je daar de mogelijkheid voor hebt, maar voordat je dat doet moet denk ik eerst de dipolen goed zien te plaatsen en af te stellen, heb zelf geen ervaring met dipolen en het karakter ervan. Als je de dipolen goed hebt afgesteld, dan heb je denk ik minder behoefte aan een 7.1 opstelling door het wat gespreide geluid van dipolen, althans dat lijkt mij zo toe....

    Je subs dien je met een Y-connector aan te sluiten als je maar 1 sub uitgang op je receiver hebt, deze info werd ook door Teufel gegeven en de kabels werden ook door Teufel aangeboden op dezelfde pagina

    Dat alles maar in perfecte staat mag aankomen, wens je alvast heel veel uitpak en installatie plezier

    Kabel voorbeeldje:



    Je hebt ze in alle soorten en maten, maar het kan ook met een koppelstukje, voorbeeldje:



    en je voelt het al aankomen, ook deze heb je in allerlei soorten en maten
    Have fun and enjoy your collection

  7. #82

    Standaard

    tja het afstellen vergt wel weer de meeste tijd en dat is tevens mijn probleem heb op dit moment weinig tijd ivm werk.
    zal alles in de late avonduren moeten doen maar zal wel goed komen.
    dat y kabeltje lijkt me de beste oplossing om de 2 subs aan te sluiten,
    of ik dit zal uitbreiden naar 7.2 kan ik nu natuurlijk nog niet zeggen.
    heb zelf ook weinig ervaring met dipolen.

  8. #83

    Standaard

    vandaag alles binnen gekregen en de hele avond bezig geweest.
    het is een pracht set vooral de 2 thx subwoofers zijn zeer imposant om te zien.
    net even voor de eerste keer een stuk van transformers gekeken en wat me opviel dat mijn vrouw zei kijk mijn broekspijpen ze bewegen helemaal
    de 2 subs gaan zeeeer laag en gecontroleerd door zonder enige vervorming en dan bedoel ik echt hard tot 24 hz.
    de rest van de speakers zijn mooi homogeen en het voordeel wat me opviel van de dipolen is dat het geluid achter van meerdere kanten lijkt te komen en niet waarneembaar is.
    wat de opstelling betreft heb ik mij aan de thx voorwaarden gehouden en precies elke speaker op de juiste hoogte en maat opgehangen.
    ben de hele middag hier mee bezig geweest en heb het werk even gelaten voor wat het is,ook weer een voordeel van eigen baas
    zal de komende weken nog wel even zoet zijn met de juiste instellingen maar de eerste ervaringen waren super en met name het homogene en het zo diepe laag dat je gewoon moet horen om het te geloven.
    zal dit weekend even foto s maken.
    ben er zeer positief over wat ik nu al heb gehoord.

  9. #84

    Standaard

    Dat zijn goede berichten

    Denk dat je heel veel waar voor je geld krijgt, zeker met 2 subs erbij, ben benieuwd naar de plaatjes zodat we een beeld kunnen krijgen hoe je eea hebt geplaatst.

    Heel veel plezier met inregelen toegewenst
    Have fun and enjoy your collection

  10. #85

    Standaard

    aangezien ik toch altijd van de betere kabels hou heb ik nu toch een vraag aan jullie.
    heb de 2 woofers aangesloten op de volgende manier,1 gaat in de versterker en gaat dan in de line in van de sub,de ander gaat in de line out van de sub naar de line in van de sub 2 zoals teufel ook heeft aangegeven.
    achter de tweede sub zit een monster subwoofer kabel maaaar achter de eerste waar ik nog geen subwoofer kabel voor heb had ik voor nood even aangesloten met een thx ultra gecerficeerde interlink kabel,nu werkt alles perfect en gaan de 2 subs ook gelijkmatig aan en uit.
    nu is mijn vraag moet ik achter sub 1 een subwoofer kabel achter doen zodat het nog beter klingt,wat ik mij overigens niet kan voorstellen op dit moment of kan dit ook met de interlink wat een zeer dure kabel is.
    zou het verschil uitmaken.

  11. #86

    Standaard

    om nog even op mijn vorige vraag terug te komen,
    vanavond even een stuk van armeggedon gekeken en het gedeelte waar freedom 2 neerstort en liv tyler de mok met koffie laat vallen op tafel ging door merg en been zoveel detail en laag toen de kop koffie op de tafel viel ik voelde het gewoon vandaar ook mijn vorige vraag.

  12. #87
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Ik ben een groot voorstander van homogeniteit, dus ook in bekabeling. Ik ben erg tevreden met de Nordost Bassline SW. Was voor mij een grote verbetering t.o.v. De Van den Hul. Monster heeft ook een goede lijn. Heb je de M1000?
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  13. #88

    Standaard

    heb een zeer goede monster sub kabel.
    jij als kabel kenner heb helaas nog geen antwoord op mijn vraag gegeven,zou je advies zeer op prijs stellen

  14. #89
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Als je bedoelt of een goede mono interlink ook kan voldoen, dan denk ik niet. Een normale interlink is ontworpen voor een breed frequentiespectrum. Een subkabel daarentegen is geoptimaliseerd voor lage frequenties. Als je tevreden bent met de Monster dan zou ik die nog een keer aanschaffen.

    Je sluit de subs trouwens zo aan volgens het daisy-chain principe. Wat je ook kan doen is elke sub hetzelfde signaal geven vanaf de receiver. Voordeel is de time alignment, alleen heb je 2 lange kabels nodig en een splitter (zoals DVDPF aangeeft)
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  15. #90

    Standaard

    oke een tweede subkabel komt er dus zeker,bedankt voor je info.
    maar zelfs met de ene interlink klingt het al zo mooi,
    had voorheen 1 sub en was het op elke zitplaats verschillend van het laag.
    nu is het laag niet meer waarneembaar waar je ook staat of zit overal hetzefde gewoon super,had ik dit maar eerder gedaan,
    de hele beleving is anders en vele zullen zeggen thx is onzin maar als je het goed opstelt en zeker de dipolen en een thx reciever hebt en alles op elkaar afstelt durf ik rustig iedereen hier uit te nodigen die met een wauw effect weggaat,
    in ieder geval bedankt voor je info

  16. #91
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    aangezien ik toch altijd van de betere kabels hou heb ik nu toch een vraag aan jullie.
    heb de 2 woofers aangesloten op de volgende manier,1 gaat in de versterker en gaat dan in de line in van de sub,de ander gaat in de line out van de sub naar de line in van de sub 2 zoals teufel ook heeft aangegeven.
    achter de tweede sub zit een monster subwoofer kabel maaaar achter de eerste waar ik nog geen subwoofer kabel voor heb had ik voor nood even aangesloten met een thx ultra gecerficeerde interlink kabel,nu werkt alles perfect en gaan de 2 subs ook gelijkmatig aan en uit.
    nu is mijn vraag moet ik achter sub 1 een subwoofer kabel achter doen zodat het nog beter klingt,wat ik mij overigens niet kan voorstellen op dit moment of kan dit ook met de interlink wat een zeer dure kabel is.
    zou het verschil uitmaken.
    Vergeet bij al dat geweld vooral niet dat wat je hoort of waarneemt de maatstaaf is. Je hebt dus twee kabel dus dan is een snelle test zo gemaakt. Gebruik voor deze test dan even één subwoofer en wissel de kabels eens. Ga dan even onbevooroordeeld zitten en neem de tijd om goed te luisteren. Hoor of voel je verschil dan heb je iig je motivatie. Blijkt nu dat je uiteindelijk geen verschil hoort kan je uiteindelijk nog beslissen of het voor jou persoonlijk en al is het voor je gevoel nodig is nog een duurdere kabel bij te kopen. Ik bedoel het blijft een hobby...

    WYHIWYG. Uiteraard zitten er zeker verschillen in het geluid bij kabels. Wat voor de een minimaal is is voor de ander inmens. De vraag is echter of jij dat waarneemt. Want daar gaat het uiteindelijk wel om.

    PS: De speakers hebben wel even de tijd nodig om volledig tot zijn recht te komen. Wat ik ook nog even mis hier, en niet geheel onbelangrijk, is de plaatsing van de subs, zeker als je er twee hebt. Ook daar is veel voordeel uit te halen. Ondanks wat THX je voorschrijft is dat in elke ruimte anders. Soms is dat even zoeken. Maar daar kan HTip je vast nog veel meer over vertellen.

    Maar vooral heel veel plezier en bombatische momenten.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  17. #92

    Standaard

    claudio bedankt voor het meedenken
    mijn probleem blijft mij knagen over hoe ze allebei het beste aan te sluiten.
    wat htip zij zit natuurlijk ook enige waarheid in van de vertraging van de tweede sub.
    wat dvdp aanraad met de y adapter is ze allebij tegelijk aansturen,
    maar nu komt mijn probleem hierover is dat de adapter altijd een paar centimeter andere kabel heeft dan de subkabel wie ik nu gebruik,
    ik krijg dus nooit eendezelfde kabel naar de subs toe.
    volgens teufel kunnen alle twee methoden,wie legt mij nu dan nu uit wat de beste is

  18. #93

    Standaard

    claudio,
    je vroeg over de plaatsing van de subs,
    omdat ik een precies mooi vierkant hok heb kon ik precies de speakers zo plaatsen zoals thx voorschrijft dus de dipolen op 1 meter 50 hoogte precies naast de zitplaatsen links en rechts.
    de twee subs iets naar binnen geknepen exxact onder de voorluidspeakers en de center precies er tussenin,althans zo word de thx opstelling aangeraden.
    ga dit nu eerst maar eens even een paar dagen aanhoren.
    zal dit weekend er even fotos van maken.

  19. #94
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Ik weet niet of ik je dit duidelijk kan maken, maar ik ga het proberen. Ongeacht de methode is van belang dat de afstand van beide subs tot de luisterpositie (sweetspot) identiek is. Dit omdat je in de receiver slechts 1 afstand kan ingeven. Dit is te compenseren met fase, maar dan moet je heel goed weten wat je doet. Fase is sowieso erg lastig met 2 subs. Het voordeel van 2 subs, het elimineren van staande golven, kan ook een nadeel worden als de fase niet goed is afgesteld. Staande golven kunnen versterkt worden tot wel +6dB en dat krijg je zelfs met EQ/DSP niet meer gecorrigeerd. Het geniet de voorkeur dat in beide scenarios dezelfde kabel wordt gebruikt om verschil in klank/karakter in de subs te voorkomen.

    De 2 methoden in het kort:
    1. "stereo" vanuit monosignaal
    Met een Y-splitter wordt het mono LFE-signaal vanuit de receiver tegelijk verstuurd naar beide subs. Mits voldaan aan bovenstaande voorwaarde is er verder geen timing/volume probleem. Het verschil in klank tussen Y-splitter en subkabel is wel aanwezig, maar gezien de lengte een minder groot issue. Maar het kan wel de werking van de mooie subkabel teniet doen. Monster heeft trouwens een splitter in het assortiment (http://www.monstercable.com/productdisplay.asp?pin=4594)

    2. "daisy chained"
    Eén van de subs wordt aangesloten op de receiver en de andere wordt aangesloten op de eerste sub, zgn. master-slave concept. Ook al heb je voldaan aan de voorwaarde van symmetrie, dan nog krijg je een extra vertraging van de master sub naar de slave. Dit KAN gecompenseert worden met fase, maar dat is erg lastig en hangt ook af van de mogelijkheden van de sub. Als een sub geen polarisatieschakelaar heeft kan de fase slechts van 0-180 graden worden ingesteld, anders 0-360 graden. Deze heeft trouwens niets te maken met de hoek die de sub maakt tot de luisterplek. Dan is er nog de vraag hoeveel de sub filtert voordat het signaal wordt doorgestuurd.

    Als je dit dus bekijkt dan heeft methode 1 absoluut de voorkeur. Echter er zijn subs die een schakeling hebben voor diasy chaining (of zelfs herkennen, zoals bij mijn sub ). Het kan zijn dat Teufel in hun systeem hiermee rekening heeft gehouden.

    Is een beetje technisch verhaal geworden, maar ik krijg het denk ik anders niet goed duidelijk. Kan wel hoor, maar dan moet ik wat creatiever zijn in mijn woordkeuze
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  20. #95

    Standaard

    top
    doordat het thx subs zijn kun je alleen van 0 naar 180 gaan,
    als je ze op 1 lijn hebt ingesteld zoals thx voorschrijft staan ze dus op 0.
    standdaard staan ze op 80 hz.
    heb nu dezelfde tweede sub kabel erbij maar nog steeds op de daisy manier aangesloten,dit moet toch allemaal zo goed zijn of denk jij er anders over.

  21. #96
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Ik heb mijn handleiding erop nageslagen en daarin staat dat je fase, x-over, behalve EQ/DSP moet instellen op de mastersub zonder de slave. Die instellingen neem je precies over in de slave. Auto-EQ op de slave en daarna verbinden met elkaar en EQ op de master uitvoeren. Er staat niets over extra delay, maar ik denk dat mijn sub dat intern regelt.

    Geen idee wat dus in jouw geval beter zou klinken. Ik zou zeggen probeer je huidige opstelling en ben je tevreden, gewoon zo laten. Misschien kan het beter maar dat hoeft natuurlijk niet. Fase instellen is een kwestie van luisteren. Heeft ook weinig te maken met de hoek die ze maken met de fronts. Ik zou de x-over op de subs uitzetten en in de receiver regelen.
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  22. #97

    Standaard

    bedankt voor je moeite,echt super
    je verhaal is mij duidelijk,
    nu eerst maar eens de boel laten inspelen,zal daarna toch wel weer een kleine verandering aan te pas komen kwa instellen

  23. #98

    Standaard

    htip
    toch nog even bezig geweest ach ja ben gewoon iemand wie niet snel tevreden is.
    fase op 0 is de beste manier op 180 heeft alleen zin als ze niet op de voorste lijn staan maar verdeeld in de ruimte,heb nu alle staande golfen eruit.
    subs staan nu standaard op de thx stand achterop de beide subs en de x over ook op 80 hz zoals thx het voorschrijft alles nog wel volgens het daisy principe maar toch gaan ze exact op de zelfde tijd aan,dus schijnbaar zeer weinig vertraging tussen beide subs.
    jij hebt een zeer grote sub aan het werk maar deze 2 jongens kunnen er ook wat van

  24. #99
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Graag gedaan! Ik heb er ook weer wat van geleerd

    Staande golven elimineren gaat het allemaal om, dus goed gedaan! Heb je de x-over op de receiver nu op een hoge waarde gezet? Zo niet, zitten de receiver en de subs elkaar in de weg.

    Mooi dat de daisy chain werkt. Subs zijn dus goed hierop ingesteld. Teufel maakt gewoon goede subs.
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  25. #100

    Standaard

    foto's
    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)

Pagina 4 van 24 EersteEerste 1234567814 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •