Pagina 1 van 12 1234511 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 300 worden weergegeven.

Discussie: A room with a view

  1. #1

    Standaard A room with a view

    Hieronder my room with a view.

    Ruimte

    De thuisbioscoop is onderdeel van de woonkamer. Hij beslaat ong.3,5 bij 2 meter.
    De muur achter de tv is deels chocoladebruin gemaakt, dat werkt contrastverhogend.

    Bediening

    Ik heb een soort van universele afstandsbediening, maar hier kan ik ook de lampen/lift/deuren mee bedienen.
    Allereerst de Samsung PS59D6910mijn 2e plasma,na een LEDtv (echt een hele verbetering)
    aangesloten op de Marantz UD5005 en een UPC HD-decoder aangestuurd door de Marantz SR6005
    samen met 5 Focal boxen
    - 2x Focal 816w
    - 1x Focal CC 800
    - 2x Focal 806v
    - 1x BK XLS200


    Oude foto's zijn verwijderd
    Laatst aangepast door joostbosmans : 23-02-2012 om 14:40
    Samsung UE40ES8000| Marantz SR7005|Focal 816w| Focal 806| BK XLS 200 MK II| Oppo 93

  2. #2

    Standaard

    Jij woont in Arnhem, ik zie de kasteelflats in Vredenburg en het grote kantoorpand aan de Groningensingel. Ik weet zelfs welke van de 3 flats jij woont
    Ik heb hier heel dicht bij gewoond, maar mijn oude flatje is er niet meer, daar moet nog gebouwd gaan worden.

    Ow ja en niet te hard zetten die mooie spullen hè!!!
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #3

    Standaard

    leuke room with a view,
    geniet ervan dat is het belangrijkste

  4. #4
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Mooie set heb je.

    Als ik je advies mag geven, ik vind wel dat je TV wat hoog hangt. De verwarming bepaalt natuurlijk voor een deel jouw keuze, maar ik denk dat je winst kan bereiken door de fronts op stands te zetten zoals je rears. De center kan je dan op het rack licht gekanteld naar achteren plaatsen. Dan kan je TV zakken tot vlak boven de CV. Voordeel is dat op deze manier je 4 identieke speakers op dezelfde hoogte staan. Door de kanteling van de center krijg je de tweeter op dezelfde hoogte als de fronts/rears. De sub kan je achter de bruine bank "verstoppen".

    O ja, slimme oplossing met die vuilniszak
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  5. #5

    Standaard

    Hallo Joost, leuk om nu je plekje te zien na je Topic over: 3D of nog even wachten

    Zo te zien heb je hulp gekregen, je TV hangt, heeft Expert hem voor je opgehangen?

    Je hebt toch wel gebruikgemaakt van de actie van Samsung en eea opgestuurd voor de gratis brillen en 2 3D Blu Ray schijven(speler) en een cadeautje of 100 euro terug(bij de TV)? Heb zelf al wel de brillen van Samsung met de films binnen, maar de 100 euro laat nog even op zich wachten(had niet voor het cadeautje gekozen omdat we van die aanbiedingen al genoeg zaken hebben.

    Hoop voor je dat je die verwarming daar bij je set niet nodig hebt(als de TV aanstaat waarschijnlijk niet), want zo'n warmte bron is niet waar je apparatuur op zit te wachten .

    Ben zelf ook erg te spreken over mijn eerste plasma, moest er even aan wennen en hij lijkt nu hij een tijd heeft staan draaien nog beter geworden , ook met DVD's ziet het er prachtig uit, nu moeten we alleen nog maar hopen dat hij heel blijft, op dat gebied heeft Samsung helaas een iets mindere naam als Pana, al is die zelf ook niet onbesproken

    Nogmaals leuk om hier je setje te zien, en als er een keer niets te zien is..... met zo'n uitzicht hoef je je ook niet direct te vervelen.
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    De TV hangt precies op mijn ooghoogte.

    DVDProfilersFilmgek Expert heeft idd de TV opgehangen.
    Ook heb ik de 2 streepjescodes/vouchers en de offerte naar Samsung gestuurd, alleen nog niks gehoord.

    De verwarming onder de TV heb ik nooit aan.
    Samsung UE40ES8000| Marantz SR7005|Focal 816w| Focal 806| BK XLS 200 MK II| Oppo 93

  7. #7

    Standaard

    Mijn receiver kan HDMI 1.3 aan, de 1601 kan HDMI 1.4 aan.
    Scheelt het nou veel als ik ga upgraden ivm 3D?

    HTip
    Ik weet niet of ik in de knoei kom met de gordijnen als ik de fronts op stands zet.
    En ook denk ik als de TV dan omlaag gaat, dat hij dan te laag hangt voor mij.
    Samsung UE40ES8000| Marantz SR7005|Focal 816w| Focal 806| BK XLS 200 MK II| Oppo 93

  8. #8
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Je hebt alleen HDMI 1.4 nodig als je het videosignaal via de Marantz laat lopen. Voor het geluid heb je het niet nodig. Nadeel hiervan is dat je het geluid via Coax of Toslink moet sturen en dan mis je de HD-audio.

    Wat de hoogte van de TV betreft is er een richtlijn voor de kijkhoogte. Kijk maar eens hier:
    http://www.televisiestart.nl/ideale-...ogte-televisie

    De speakers mogen trouwens best een stuk van de muur af staan. Komen ze ook nog beter tot hun recht.
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostbosmans Bekijk bericht
    Mijn receiver kan HDMI 1.3 aan, de 1601 kan HDMI 1.4 aan.
    Scheelt het nou veel als ik ga upgraden ivm 3D?
    Er zijn maar weinig 3D films, maar wel weer met zelfs 7.1 HD geluid. Toch, ik zit met hetzelfde probleem, ook ik heb een 1.3 receiver, maar wel een hele fijne, en ook nog eens een beetje kostbare, die ga je niet zomaar 1, 2, 3 vervangen. Als je 3D kijkt, dan ben je voornamelijk doende met het beeld, goed geluid daarbij is natuurlijk wel fijn, en dan volstaat ook het signaal dat optisch aangeboden kan worden aan de receiver.

    Als je gewoon geld genoeg hebt, dan ga je upgraden, ik ga ook upgraden, maar niet op het gebied van de receiver..... denk aan een paar andere speakers, de plannen zijn al vergevorderd

    Vaak zit het tussen de oortjes, en dat is niet altijd het geluid
    Have fun and enjoy your collection

  10. #10

    Standaard

    ben toevallig wel in het bezit van een hdmi 1.4 reciever maar niet om de 3d maar word overal als best getest.
    kan het verschil soms ook niet horen tussen dts of dts hd master,heb veel dvd waarvan het geluid ook goed is,naar mijn mening is losless iets heldere en beter gecontroleerd laag maar een groot verschil weet ik niet ligt ook aan de film,het is ook mooi als je alles gelooft wat ze je voorschrijven,als je zoals ik dure kabels hebt wil je ook geloven dat ze beter zijn omdat je het ervoor hebt betaald,maar laten we eerlijk zijn is het ook zo.
    zou gewoon via de optisch of coax gaan en geen geld uitgeven voor dts hd master,thrue hd en alle shit waar ik ook al jaren in trap omdat je mee wilt gaan met de nieuwste dingen

  11. #11

    Standaard

    DVDProfilersFilmgek
    Hoelang heb jij moeten wachten op de brillen/film?
    Ik heb nog niks ontvangen,na 2 wkn.
    Samsung UE40ES8000| Marantz SR7005|Focal 816w| Focal 806| BK XLS 200 MK II| Oppo 93

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostbosmans Bekijk bericht
    DVDProfilersFilmgek
    Hoelang heb jij moeten wachten op de brillen/film?
    Ik heb nog niks ontvangen,na 2 wkn.
    Op de brillen, oftewel het welkomspakket, er zitten ook 2 3D schijven bij, heb ik ruim 3 weken moeten wachten, het cadeau of geld terug van de TV is nog steeds niet binnen, dat is nu al 5 weken en nog niet afgerond.....

    Zou me er niet ongerust over maken, wat in een goed vat zit.....
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    In de planning

    Hier de plattegrond van mijn woning:


    Nu heb ik mijn thuisbioscoop aan de brede zijde hierboven.

    Maar nu begint bij mij het idee te borrelen om hem 'bovenaan' in de woonkamer tegen de grote muur te hangen.
    Daar heb ik een muur van 2,64, zonder verwarming.
    Dus dan kan ik de tv zo hangen als ik wil.
    Hetzelfde geld voor de luidsprekers.
    En denk dat het ruimer aanvoelt.
    Samsung UE40ES8000| Marantz SR7005|Focal 816w| Focal 806| BK XLS 200 MK II| Oppo 93

  14. #14

    Standaard

    Mmmm, misschien kun je voor alle duidelijkheid intekenen waar de TV nu hangt en waar je hem eventueel wilt, kijk uit voor eventuele lichtinval.
    Have fun and enjoy your collection

  15. #15

    Standaard

    Het is aangegeven in bovenstaande plattegrond.
    Heb ook het idee (gezien op ander forum) om dan de muur waar de tv komt donker te verven, niet de hele muur ong.180 breed.
    En dan te werken met LEDlampjes voor sfeer.
    Samsung UE40ES8000| Marantz SR7005|Focal 816w| Focal 806| BK XLS 200 MK II| Oppo 93

  16. #16

    Standaard

    Heb ik dan last van lichtinval?
    De afstand tot achterraam is dan 8 mtr.
    Samsung UE40ES8000| Marantz SR7005|Focal 816w| Focal 806| BK XLS 200 MK II| Oppo 93

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostbosmans Bekijk bericht
    Heb ik dan last van lichtinval?
    De afstand tot achterraam is dan 8 mtr.
    De afstand houd het licht niet tegen. Je scherm tegenover een raam zetten, dan blijf je overdag gewoon het raam zien.

    BTW, een muur donker schilderen, dat is meer voor projectie en heeft in mijn ogen voor TV kijken geen nut en als je led licht in de vorm van reepjes achter tegen je TV wilt plakken, dan is een lichte muur wel fijn als het licht daar opvalt.

    BTW, heb 2 dagen geleden ook de 100 euro retour van Samsung binnengekregen
    Have fun and enjoy your collection

  18. #18

    Standaard

    Mijn 'probleem' is dat ik bijna overal raam heb.

    Zou ik hiertegen(dan blijf je overdag gewoon het raam zien) niet wat kunnen doen?
    Want opzich lijkt het me wel een betere plek.
    Samsung UE40ES8000| Marantz SR7005|Focal 816w| Focal 806| BK XLS 200 MK II| Oppo 93

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostbosmans Bekijk bericht
    Mijn 'probleem' is dat ik bijna overal raam heb.

    Zou ik hiertegen(dan blijf je overdag gewoon het raam zien) niet wat kunnen doen?
    Want opzich lijkt het me wel een betere plek.
    De inrichting en wat een "betere" plek is, kun je eigenlijk alleen zelf bepalen.

    Als je veel overdag kijkt, dan zul je met de gordijnen dicht moeten kijken, als dat geen bezwaar is kun je je TV daar hangen waar je hem zelf wilt.

    Bezint eer gij begint..... het is niet alleen de TV die je verplaatst, ook je speakers en aansluitingen/voedingen moeten toch wel enigzins gunstig zitten, zou niet zomaar 1 2 3 deze beslissing maken, maar goed kijken wat de gevolgen zijn....
    Have fun and enjoy your collection

  20. #20

    Standaard

    de muur donker te verven is wel een goed idee,maar led lampjes,het is toch geen kermis,in de bioscoop zie je toch ook geen led lampjes,als je sfeer wilt laat dan de kerstboom het hele jaar staan maar gebruik het niet voor de thuibios.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    de muur donker te verven is wel een goed idee,maar led lampjes,het is toch geen kermis,in de bioscoop zie je toch ook geen led lampjes,als je sfeer wilt laat dan de kerstboom het hele jaar staan maar gebruik het niet voor de thuibios.

    Je kan die dingen vast zetten op 1 kleur die je zelf kan kiezen, vond het persoonlijk wel wat hebben, lijkt wat op het ambilight idee van Philips, maar dan meer statisch.

    Ze zijn verkrijgbaar in strippen, hij bedoeld waarschijnlijk niet een kerstboomslinger....
    Have fun and enjoy your collection

  22. #22

    Standaard

    Dat is een mooie set Joost.

    Het makkelijkste en mooiste is denk ik om de setup om te draaien en de TV met de voet op het meubel te plaatsen en de 'centre daarvoor of boven de TV. Je zou dan het meubel met het midden tussen de 2 ramen kunnen plaatsen. Op deze manier heb je dan een opstelling die ruimer is, evt te upgraden is naar 7.1 en ook minder last van reflectie in het scherm.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Dat is een mooie set Joost.

    Het makkelijkste en mooiste is denk ik om de setup om te draaien en de TV met de voet op het meubel te plaatsen en de 'centre daarvoor of boven de TV. Je zou dan het meubel met het midden tussen de 2 ramen kunnen plaatsen. Op deze manier heb je dan een opstelling die ruimer is, evt te upgraden is naar 7.1 en ook minder last van reflectie in het scherm.
    Tussen welke ramen bedoel je?
    Tussen de 2 ramen plaatsen lukt niet, de grote ramen zitten vlak naast elkaar.
    Samsung UE40ES8000| Marantz SR7005|Focal 816w| Focal 806| BK XLS 200 MK II| Oppo 93

  24. #24

    Standaard

    Zat net nog even naar je plaatjes te kijken....... beetje vreemde center, net meer een gewone speaker, maar dan in een model dat wat langgerekter is. Zelf heb ik zo'n 10 jaar een gewone boekenplanker als center gebruikt, dus zie er geen bezwaar in dat er niet 2 woofers inzitten....

    Wat dacht je ervan om je linker en rechterfrontspeaker een slag te draaien, dan komen de tweeters aan de buitenkant, en dan lijkt het mij dat je wat meer spreiding krijgt, het is niet veel, maar alle kleine beetjes helpen als het toch al compact staat opgesteld....
    Have fun and enjoy your collection

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostbosmans Bekijk bericht
    Tussen welke ramen bedoel je?
    Tussen de 2 ramen plaatsen lukt niet, de grote ramen zitten vlak naast elkaar.
    De ramen aan de kant waar nu de surrounds staan.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Pagina 1 van 12 1234511 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •