Pagina 12 van 12 EersteEerste ... 289101112
De resultaten 276 tot 300 van 300 worden weergegeven.

Discussie: A room with a view

  1. #276

    Standaard

    Have fun and enjoy your collection

  2. #277

    Standaard

    Net SACD War of the Worlds binnen!
    Nu opstaan.
    WOW!!!
    Samsung UE40ES8000| Marantz SR7005|Focal 816w| Focal 806| BK XLS 200 MK II| Oppo 93

  3. #278

    Standaard

    Enjoy
    Have fun and enjoy your collection

  4. #279
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Ziet er mooi Joost!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Weinig populaire formaten waarin zo goed als niets verkrijgbaar is, leuk als een speler het af kan spelen, maar in de praktijk heb je er niet veel aan, je hebt er geen extra kabels voor nodig, alles kan via HDMI.

    Hier een overzichtje (niet compleet) van wat er zoal te koop is op DVD A gebied:

    http://www.quadraphonicquad.com/dvdalist.htm
    Mooie lijst. Bedankt!
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  5. #280

    Standaard

    Mocht de mogelijkheid zich voordoen, ga ik misschien verhuizen.
    Mijn vraag is of het dan mogelijk is om de kleine slaapkamer (zie http://www.fokuswonen.nl/share/files/127_273071/Nieuwsbrief%20Groesbeek%20november%202010.pdf) als HT-ruimte te gebruiken?
    Qua kijkafstand,positie raam bedoel ik.

    Deze kamer is 3,5 bij 4.

    Het liefst zou ik dan de tv op de muur to de deur ophangen, maar daar zit volgens mij een raam.
    En als ik 'm op het meubel neerzet, krijg ik denk ik problemen met plaatsing center
    Samsung UE40ES8000| Marantz SR7005|Focal 816w| Focal 806| BK XLS 200 MK II| Oppo 93

  6. #281

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostbosmans Bekijk bericht
    Mocht de mogelijkheid zich voordoen, ga ik misschien verhuizen.
    Mijn vraag is of het dan mogelijk is om de kleine slaapkamer (zie http://www.fokuswonen.nl/share/files/127_273071/Nieuwsbrief%20Groesbeek%20november%202010.pdf) als HT-ruimte te gebruiken?
    Qua kijkafstand,positie raam bedoel ik.

    Deze kamer is 3,5 bij 4.

    Het liefst zou ik dan de tv op de muur to de deur ophangen, maar daar zit volgens mij een raam.
    En als ik 'm op het meubel neerzet, krijg ik denk ik problemen met plaatsing center
    Hallo vriend,

    Wil best met je meedenken, maar als ik op de link klik krijg ik de melding dat hij ongeldig is

    De kamermaat op zich is geweldig om een HT neer te zetten, jij hebt zelfs dan overpower, met andere woorden, je kan er genoeg volume inbrengen.

    Door de gemiste link kan ik je over de indeling helaas nog geen raad geven...
    Have fun and enjoy your collection

  7. #282
    Samsung UE40ES8000| Marantz SR7005|Focal 816w| Focal 806| BK XLS 200 MK II| Oppo 93

  8. #283

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostbosmans Bekijk bericht

    Yep, deze werkt Joost

    Je bedoeld de kamer tegenover het toilet, daar zit tegenover de deur inderdaad een raam.

    In dit geval zou ik dan de TV plaatsen aan de muur die rechts zit als je de kamer binnenkomt.
    Have fun and enjoy your collection

  9. #284

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Yep, deze werkt Joost

    Je bedoeld de kamer tegenover het toilet, daar zit tegenover de deur inderdaad een raam.

    In dit geval zou ik dan de TV plaatsen aan de muur die rechts zit als je de kamer binnenkomt.
    Ja,die bedoel ik.
    Heb ik dan geen ruimtegebrek voor 5.1, evt.later 7.1?

    Ik dacht eraan om de tv op meubel te plaatsen(indien mogelijk ivm center)
    En raam dan te verduisteren.
    Samsung UE40ES8000| Marantz SR7005|Focal 816w| Focal 806| BK XLS 200 MK II| Oppo 93

  10. #285

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostbosmans Bekijk bericht
    Ja,die bedoel ik.
    Heb ik dan geen ruimtegebrek voor 5.1, evt.later 7.1?

    Ik dacht eraan om de tv op meubel te plaatsen(indien mogelijk ivm center)
    En raam dan te verduisteren.
    De TV aan je raam schroeven is idd lastig

    Dat is dan ook een optie om je TV op meubel te plaatsen, idd krijg je dan wel iets meer ruimte om een eventuele 7.1 opstelling te maken, deze staat bij mij ook in de breedte met 4 meter ruimte.

    Een 5.1 opstelling kun je volgens mij zowel in de lengte- als de dwarsrichting kwijt, maar als je naar 7.1 gaat wordt de dwarsrichting wel wat krap.....
    Have fun and enjoy your collection

  11. #286

    Standaard

    Al verhuist Joost?

    Alles weer z'n plekje gevonden en zelf weer hersteld van de verhuizing, tenminste als je verhuist bent dan??
    Have fun and enjoy your collection

  12. #287

    Standaard

    Helaas is verhuizing niet door gegaan.
    Wel heb ik mijn tv's en overbodige geluidsset + br in geruild voor de Samsung 59psd6910.
    Wat een beeld! Ook ga ik het middelste raam ook verduisteren(wel afneembaar dmv klittenband)
    Ook ga ik met kleden aan de slag.
    Samsung UE40ES8000| Marantz SR7005|Focal 816w| Focal 806| BK XLS 200 MK II| Oppo 93

  13. #288

    Standaard


    De nieuwe opstelling, compleet met kleed.
    Samsung UE40ES8000| Marantz SR7005|Focal 816w| Focal 806| BK XLS 200 MK II| Oppo 93

  14. #289

    Standaard

    Hallo Joost,

    Zie weinig verschil met de "oude" opstelling, het staat even wat verder weg en ondertussen ben je al redelijk vaak van apparatuur gewisseld, bij wijze van spreken nog sneller dan een mens van onderbroek wisselt, zodoende ben ik even de draad kwijtgeraakt

    Misschien een goed idee om je openingspost van een nieuw lijstje te voorzien

    Merk je nu verschil met het vloerkleed?
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 14-10-2011 om 15:44 Reden: tikvout
    Have fun and enjoy your collection

  15. #290

    Standaard

    Het kleed is een vooruitgang ivm geluid, merk ik.
    Ik heb inmiddels ook de beginpost aangepast aan nieuwe situatie.
    Samsung UE40ES8000| Marantz SR7005|Focal 816w| Focal 806| BK XLS 200 MK II| Oppo 93

  16. #291

    Standaard

    Heel goed, maar ik mis je center nog in je openingspost
    Have fun and enjoy your collection

  17. #292

    Standaard

    Ook center is geplaatst in openingspost
    Samsung UE40ES8000| Marantz SR7005|Focal 816w| Focal 806| BK XLS 200 MK II| Oppo 93

  18. #293
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostbosmans Bekijk bericht
    Daar hoef je je helemaal niet voor te schamen, integendeel

    Je hebt in ieder geval een serieuze evolutie meegemaakt de laatste tijd.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  19. #294

    Standaard

    De nieuwe set:




    Wat aangeschafte audio:




    Samsung UE40ES8000| Marantz SR7005|Focal 816w| Focal 806| BK XLS 200 MK II| Oppo 93

  20. #295

    Standaard

    De nieuwe set........ een paar plaatjes en helemaal geen toelichting

    Nou.... zo kom je niet van mij af

    De 826W is een veel bejubelde speaker, luxer dan de 826V(speakers uit een duurdere serie en de kast is ook heel mooi afgewerkt), de W klinkt strakker volgens de kenners als ik de diverse commentaren zo lees....... en eerlijk gezegd mag dat dan ook wel, ze kosten ook iets meer dan de 826V. Zelf was ik altijd bang voor een klank verschil tov de overige speakers uit de 800 serie, zodoende heb ik zelf alles in de V versie genomen en ben daar tot op heden nog steeds heel erg over te spreken, ze zullen mijn tijd iig uitdienen ik hoef geen andere speakers meer. (overigens is de 836 niet in een W versie te koop, dat schijnen een aantal mensen heel jammer te vinden, maar wat je niet weet, kan je niet missen )

    BTW, welke uitvoering van de 826W heb je?, er schijnen meerdere uitvoeringen van in omloop te zijn.

    Zo, nu dan mijn eigenlijke vraag, je had al een heel mooie opstelling, mijn vraag is dan ook hoe je tot deze aanschaf bent gekomen, met name het waarom en wat vind je nu beter dan met de vorige opstelling? (ik neem aan dat je aanschaf doet om er beter van te worden) Heb je ze genomen na een uitgebreid vergelijk, of heb je op een andere manier gekozen? Ben toch wel benieuwd.

    Je zult net als ik wel otdekken dat de Focals wel even tijd nodig hebben om aan klank te winnen, ze gaan steeds beter klinken naarmate de tijd verstrijkt, waarschijnlijk moet je naderhand je instellingen weer wat aanpassen.

    Zag ook je rears op de originele stands staan vind ze erg mooi, maar de centjes hebben mij nog steeds weerhouden, €135, -- per stuk vind ik wel een hoop geld....... (houd nog steeds marktplaats etc etc in de gaten om er toch nog eens tegenaan te lopen voor een wat vriendelijker prijsje )

    Ben heel erg benieuwd naar de reden van deze aanschaf en hoop dat je er net zo veel plezier aan mag beleven als ik.
    Have fun and enjoy your collection

  21. #296

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    De nieuwe set........ een paar plaatjes en helemaal geen toelichting

    Nou.... zo kom je niet van mij af

    De 826W is een veel bejubelde speaker, luxer dan de 826V(speakers uit een duurdere serie en de kast is ook heel mooi afgewerkt), de W klinkt strakker volgens de kenners als ik de diverse commentaren zo lees....... en eerlijk gezegd mag dat dan ook wel, ze kosten ook iets meer dan de 826V. Zelf was ik altijd bang voor een klank verschil tov de overige speakers uit de 800 serie, zodoende heb ik zelf alles in de V versie genomen en ben daar tot op heden nog steeds heel erg over te spreken, ze zullen mijn tijd iig uitdienen ik hoef geen andere speakers meer. (overigens is de 836 niet in een W versie te koop, dat schijnen een aantal mensen heel jammer te vinden, maar wat je niet weet, kan je niet missen )

    BTW, welke uitvoering van de 826W heb je?, er schijnen meerdere uitvoeringen van in omloop te zijn.

    Zo, nu dan mijn eigenlijke vraag, je had al een heel mooie opstelling, mijn vraag is dan ook hoe je tot deze aanschaf bent gekomen, met name het waarom en wat vind je nu beter dan met de vorige opstelling? (ik neem aan dat je aanschaf doet om er beter van te worden) Heb je ze genomen na een uitgebreid vergelijk, of heb je op een andere manier gekozen? Ben toch wel benieuwd.

    Je zult net als ik wel otdekken dat de Focals wel even tijd nodig hebben om aan klank te winnen, ze gaan steeds beter klinken naarmate de tijd verstrijkt, waarschijnlijk moet je naderhand je instellingen weer wat aanpassen.

    Zag ook je rears op de originele stands staan vind ze erg mooi, maar de centjes hebben mij nog steeds weerhouden, €135, -- per stuk vind ik wel een hoop geld....... (houd nog steeds marktplaats etc etc in de gaten om er toch nog eens tegenaan te lopen voor een wat vriendelijker prijsje )

    Ben heel erg benieuwd naar de reden van deze aanschaf en hoop dat je er net zo veel plezier aan mag beleven als ik.
    Ik heb de 816w, niet de 826w.
    Deze heb ik via mp kunnen krijgen.
    Ik was op zoek omdat ik wat miste in het geluid van de MA.
    De rears heb ik inmiddels een minder extreme toe-in gegeven wat het klankbeeld veel breder maakt.
    Samsung UE40ES8000| Marantz SR7005|Focal 816w| Focal 806| BK XLS 200 MK II| Oppo 93

  22. #297

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostbosmans Bekijk bericht
    Ik heb de 816w, niet de 826w.
    Deze heb ik via mp kunnen krijgen.
    Ik was op zoek omdat ik wat miste in het geluid van de MA.
    De rears heb ik inmiddels een minder extreme toe-in gegeven wat het klankbeeld veel breder maakt.
    Ook de 816W zijn niet verkeerd, maar wat is het dat je mistte in het klankbeeld? Heb je ze voor aanschaf beluisterd? Voldoen de Focals in jouw opstelling en passen ze nu in jouw smaak op het gebeid van klank etc etc?

    Op MP worden ze nieuw aangeboden door winkels zoals Audio de Marssteden, of heb je ze particulier en reeds ingespeeld gekocht?

    Kun je omschrijven wat je mistte in de klank bij je vorige set en wat er nu veranderd is en wat je eventueel daar weer mist?

    Deze begrijp ik niet:

    De rears heb ik inmiddels een minder extreme toe-in gegeven wat het klankbeeld veel breder maakt
    Kun je toelichten wat je daarmee bedoeld?
    Have fun and enjoy your collection

  23. #298

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ook de 816W zijn niet verkeerd, maar wat is het dat je mistte in het klankbeeld? Heb je ze voor aanschaf beluisterd? Voldoen de Focals in jouw opstelling en passen ze nu in jouw smaak op het gebeid van klank etc etc?

    Op MP worden ze nieuw aangeboden door winkels zoals Audio de Marssteden, of heb je ze particulier en reeds ingespeeld gekocht?

    Kun je omschrijven wat je mistte in de klank bij je vorige set en wat er nu veranderd is en wat je eventueel daar weer mist?
    Ik miste ,denk ik, wat dynamiek/detail bij de MA. Deze is nu wel aanwezig.
    Ik heb de Focals particulier en reeds ingespeeld gekocht via MP.
    Nu ben ik zeer tevreden over het geluid.

    Op bovenstaande foto stonden de rears extreem ver ingedraaid (ong. 80 graden), nu heb ik ze een klein beetje ingedraaid( ong.20 graden) wat het klankbeeld ten goede komt.
    Samsung UE40ES8000| Marantz SR7005|Focal 816w| Focal 806| BK XLS 200 MK II| Oppo 93

  24. #299

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostbosmans Bekijk bericht
    Ik miste ,denk ik, wat dynamiek/detail bij de MA. Deze is nu wel aanwezig.
    Ik heb de Focals particulier en reeds ingespeeld gekocht via MP.
    Nu ben ik zeer tevreden over het geluid.

    Op bovenstaande foto stonden de rears extreem ver ingedraaid (ong. 80 graden), nu heb ik ze een klein beetje ingedraaid( ong.20 graden) wat het klankbeeld ten goede komt.
    Als de Focals je smaak zijn, zoals mijn Focals mijn smaak zijn, dan worden het vrienden voor het leven, ben dan zelf ook niet meer aan het rondluisteren of kijken naar andere speakers.

    Toch vind ik het ook altijd leuk om naar de setup van anderen te luisteren, gewoon benieuwd hoe het bij anderen klinkt en hoe zij het hebben ingeregeld, vooral als zij er hun best op hebben gedaan om het zoveel mogelijk naar hun eigen smaak te in te stellen. Bij iedereen klinkt het weer anders, en niet alleen door de combinatie van speakers en apparatuur, maar ook door de plaatsing en de inrichting van de ruimte.

    Zelf ben ik momenteel super tevreden en hoop dat alles heel blijft, dan blijft het zoals het nu is. Ben benieuwd naar je volgende update, je ondertussen een beetje kennende, blijf je een beetje zoekende.
    Have fun and enjoy your collection

  25. #300

    Standaard

    Vandaag bezoekje van Garmt (BB&G) gehad om de nieuwe set beter/professioneler op en af te stellen.
    Ik had de set met Audessy/gehoor al vrij goed ingesteld,dacht ik.
    Na wat gedraai stond ls wat beter en zo hebben we de pieken die er toch nog waren, verminderd.(Garmt?)
    Van de sub kwam er een enorme boost (door plaatsing) af, dus dat werd andere plek.




    Ik was al blij met het nieuwe geluid, nu nog meer.
    :headbang:
    Samsung UE40ES8000| Marantz SR7005|Focal 816w| Focal 806| BK XLS 200 MK II| Oppo 93

Pagina 12 van 12 EersteEerste ... 289101112

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •