Pagina 2 van 12 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 300 worden weergegeven.

Discussie: A room with a view

  1. #26

    Standaard

    Het omkeren van de HT en het meubel met het midden tussen de 2 ramen plaatsen is beetje lastig, omdat op die plek een stopcontact zit en je dan ook de luidsprekers moeilijk kwijt kan ivm doorgang naar slaapkamer.

    Is er misschien een oplossing om reflectie in beeld tegen te gaan als ik de TV to.grote raam hang(afgezien van gordijnen dicht)?
    Samsung UE40ES8000| Marantz SR7005|Focal 816w| Focal 806| BK XLS 200 MK II| Oppo 93

  2. #27

    Standaard

    zo bijzonder is je apperatuur ook weer niet,mijn walkman heeft nog beter geluid

  3. #28

    Standaard

    Ik heb evem mijn idee uitgewerkt op de platterond



    Is het aan te raden om de tv op te hangen of op een meubel te plaatsen, gezien het effect van de ledstrips?
    Samsung UE40ES8000| Marantz SR7005|Focal 816w| Focal 806| BK XLS 200 MK II| Oppo 93

  4. #29
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Na de laatste tekening snap ik wat je wil Ik denk dat je kwa geluid weinig op vooruit gaat. Kan door de lengte van de ruimte zelfs een achteruitgang zijn. Enige voordeel wat ik zie is dat de speakers verder uit elkaar kunnen staan. Maar de rears los in de ruimte is niet ideaal.

    Wat de hoogte betreft, zou ik de richtlijn van de kijkhoogte aanhouden. Maar dat is ook een kwestie van smaak
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Maar de rears los in de ruimte is niet ideaal.
    Kan ik dit niet op de een of andere manier oplossen?
    Want het lijkt mij wel een mooie opzet.
    Samsung UE40ES8000| Marantz SR7005|Focal 816w| Focal 806| BK XLS 200 MK II| Oppo 93

  6. #31

    Standaard

    Denk dat je eerder na- dan voordelen hebt met de beoogde plek.

    BTW, heb je je fronts nog omgedraaid en indien ja, gaf dat wat meer spreiding?
    Have fun and enjoy your collection

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Denk dat je eerder na- dan voordelen hebt met de beoogde plek.

    BTW, heb je je fronts nog omgedraaid en indien ja, gaf dat wat meer spreiding?
    Jammer, maar als het geluid door de veranderingen minder wordt,houdt het op.
    Het is jammer dat net naast mijn huidige plek de doorgang naar mijn slaapkamer zit, anders kon ik de HT omdraaien(idee van HTip)
    Want dan zit ik met plek voor rears.
    Samsung UE40ES8000| Marantz SR7005|Focal 816w| Focal 806| BK XLS 200 MK II| Oppo 93

  8. #33

    Standaard

    BTW, heb je je fronts nog omgedraaid(tweeters aan de buitenhoeken) en indien ja, gaf dat wat meer spreiding????????????????????????????????
    Have fun and enjoy your collection

  9. #34

    Standaard

    Ja,thx
    Samsung UE40ES8000| Marantz SR7005|Focal 816w| Focal 806| BK XLS 200 MK II| Oppo 93

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostbosmans Bekijk bericht
    Ja,thx
    Gelukkig
    Have fun and enjoy your collection

  11. #36
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostbosmans Bekijk bericht
    Jammer, maar als het geluid door de veranderingen minder wordt,houdt het op.
    Het is jammer dat net naast mijn huidige plek de doorgang naar mijn slaapkamer zit, anders kon ik de HT omdraaien(idee van HTip)
    Want dan zit ik met plek voor rears.
    Als ik naar je plattegrond kijk zou 1 van je rears voor dat tussenmuurtje aan de andere kant van de deur naar de slaapkamer kunnen. Moet je alleen iets verzinnen voor de kabel. En altijd voorzichtig de slaapkamer uitrennen ;D

    Voordeel van deze opstelling is dat je fronts en rears een stuk verder uit elkaar kunnen staan...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Als ik naar je plattegrond kijk zou 1 van je rears voor dat tussenmuurtje aan de andere kant van de deur naar de slaapkamer kunnen. Moet je alleen iets verzinnen voor de kabel. En altijd voorzichtig de slaapkamer uitrennen ;D

    Voordeel van deze opstelling is dat je fronts en rears een stuk verder uit elkaar kunnen staan...
    Dit had ik ook bedacht, maar ik zit in een rolstoel en het lijkt mij niet bevordelijk voor de draad om er overheen te rijden als ik in en uit de slaapkamer moet
    Samsung UE40ES8000| Marantz SR7005|Focal 816w| Focal 806| BK XLS 200 MK II| Oppo 93

  13. #38
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostbosmans Bekijk bericht
    Dit had ik ook bedacht, maar ik zit in een rolstoel en het lijkt mij niet bevordelijk voor de draad om er overheen te rijden als ik in en uit de slaapkamer moet
    Heb je een mogelijkheid om de speakerkabel onder de vloer weg te werken? Er zijn speciale LS-kabels die heel erg plat zijn. W&M Audio en Nordost hebben redelijk betaalbare produkten. Je hebt alleen nogal wat meters nodig en dan kan het alsnog duur worden... Alternatief is de LS-kabel via het plafond laten lopen.

    In ieder geval lijkt me dit de beste opstelling die kan voldoen aan de ITU-richtlijnen voor 5.1.
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  14. #39

    Standaard

    Denk dat ik de kabel dan makkelijker over plafond kan laten lopen anders moet de vloer open.
    Maar die front moet dan toch rechttegenover die rear staan?
    Of niet?
    Samsung UE40ES8000| Marantz SR7005|Focal 816w| Focal 806| BK XLS 200 MK II| Oppo 93

  15. #40
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostbosmans Bekijk bericht
    Denk dat ik de kabel dan makkelijker over plafond kan laten lopen anders moet de vloer open.
    Maar die front moet dan toch rechttegenover die rear staan?
    Of niet?
    Hoeft niet persé, want met timing (afstand) en level (volume) kan je het toch homogeen krijgen. Ideaal is dat zowel de fronts als rears op gelijke afstand tot de luisterplek staan, maar dat is in praktijk vrijwel niet haalbaar.

    Dit is overigens het plaatje waar ik naar verwees:
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  16. #41

    Standaard

    OK,dus dat kan ik in 1e instantie met Autosetup vd receiver doen
    Samsung UE40ES8000| Marantz SR7005|Focal 816w| Focal 806| BK XLS 200 MK II| Oppo 93

  17. #42
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostbosmans Bekijk bericht
    OK,dus dat kan ik in 1e instantie met Autosetup vd receiver doen
    Dat kan altijd. Vaak geeft handmatige afstelling een beter resultaat. Ik heb daarvoor een instelgids geschreven. Die staat wel bij de buren, maar ik kan hier wel een link naartoe plaatsen als ik dat mag. Of ik zet de instelgids hier op het forum.
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  18. #43

    Standaard

    Dus dit is oplosbaar met afstand instellen?

    Dacht altijd dat luidsprekers symmetrisch moesten staan?
    Samsung UE40ES8000| Marantz SR7005|Focal 816w| Focal 806| BK XLS 200 MK II| Oppo 93

  19. #44
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Dat is moeilijk, maar wel te doen. Echter het zou beter zijn als je fronts tussen de rears staan, zoals in de ITU opstelling. Kan je de set nog naar links verplaatsen?
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  20. #45

    Standaard

    Dus de fronts moeten meer naar elkaar?
    Ik kan de ht helaas niet meer naar links verplaatsen.
    Kan ik jou misschien de plattegrond PMen, zodat jij kan laten zien wat jij bedoelt?
    Samsung UE40ES8000| Marantz SR7005|Focal 816w| Focal 806| BK XLS 200 MK II| Oppo 93

  21. #46

    Standaard

    Is er echt geen mogelijkheid om de HT op de oorspronkelijke plek te maken ?

    Want daar kan wel een opstelling volgens het ITU¨plaatje
    Samsung UE40ES8000| Marantz SR7005|Focal 816w| Focal 806| BK XLS 200 MK II| Oppo 93

  22. #47
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    In principe kan de HT eigenlijk overal. Het gaat erom dat jij tevreden bent met het beeld en geluid. Onze (ongevraagde) adviezen zijn goedbedoeld, maar als jij nu al tevreden bent, dan hoef je niets te veranderen. Eén ding is zeker, het kan altijd beter. Dat geldt voor iedere ruimte/set

    Dus mijn vraag is, ben je tevreden met hoe je het nu hebt?
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  23. #48

    Standaard

    Zoals het nu is,voelt hij een beetje klein aan.
    Samsung UE40ES8000| Marantz SR7005|Focal 816w| Focal 806| BK XLS 200 MK II| Oppo 93

  24. #49
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Kwa beeld of geluid?
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  25. #50

    Standaard

    Kwa geluid.
    Daarom wil ik een andere plek om het beetje ruimer op te zetten.
    Samsung UE40ES8000| Marantz SR7005|Focal 816w| Focal 806| BK XLS 200 MK II| Oppo 93

Pagina 2 van 12 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •