Pagina 3 van 12 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 300 worden weergegeven.

Discussie: A room with a view

  1. #51
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostbosmans Bekijk bericht
    Kwa geluid.
    Daarom wil ik een andere plek om het beetje ruimer op te zetten.
    Dan is het inderdaad zinvol om de set te verschuiven. Ik zal je een PM sturen met mijn emailadres. Kan je de plattegrond opsturen. Wat daarbij helpt zijn afmetingen van de ruimte. Heb je die?
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  2. #52
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    You've got mail
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  3. #53

    Standaard

    Bedankt voor de mail.
    Ik ga ermee aan de slag.
    Als het zover is, plaats ik hier de foto's/bevindingen.
    Samsung UE40ES8000| Marantz SR7005|Focal 816w| Focal 806| BK XLS 200 MK II| Oppo 93

  4. #54

    Standaard

    DVDProfilersFilmgek de Samsungkit is (eindelijk) binnen.

    Morgen gaat de roomsweep" beginnen.
    Foto's volgen snel.
    Samsung UE40ES8000| Marantz SR7005|Focal 816w| Focal 806| BK XLS 200 MK II| Oppo 93

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostbosmans Bekijk bericht
    DVDProfilersFilmgek de Samsungkit is (eindelijk) binnen.

    Morgen gaat de roomsweep" beginnen.
    Foto's volgen snel.
    Beter laat dan nooit

    Ben benieuwd naar de foto's.
    Have fun and enjoy your collection

  6. #56

    Standaard

    Hieronder my room with a view revisited.






    Moet alleen de center nog goed hangen.



    Nu nog instellen



    alleen moet ik nog kijken hoe de meter werkt
    Laatst aangepast door joostbosmans : 11-02-2011 om 17:35
    Samsung UE40ES8000| Marantz SR7005|Focal 816w| Focal 806| BK XLS 200 MK II| Oppo 93

  7. #57

    Standaard

    Ziet er goed uit Joost, beter dan de TV boven de verwarming en volgens mij zit je zo ook veel beter met het geluid.
    Enjoy!!
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  8. #58

    Standaard

    De tv komt ook echt mooier uit door donkere wand.

    Vraagje:
    Ik heb dve, welk testpatroon is het handigst om te gebruiken?
    Is het dan gewoon een kwestie van dbmeter aan en meten maar?
    Samsung UE40ES8000| Marantz SR7005|Focal 816w| Focal 806| BK XLS 200 MK II| Oppo 93

  9. #59
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Ziet er inderdaad veel beter uit. Ik zou echter de center niet ophangen maar (licht naar achteren gekanteld) op het meubel leggen en de TV een stuk lager. De apparatuur verhuizen naar de glasplaat met de receiver. Persoonlijk denk ik dat je dan een betere filmbeleving hebt.

    De TV komt zeker beter uit op de donkere wand. Contrast neemt hiermee ook toe

    Afstellen met een dB-meter en de DVE-BD doe je niet even. Hier op het forum staat een topic voor het afstellen van je set. Kijk maar hier: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=54598

    Ik heb ook iets opgezet, maar dat staat nog bij de buren
    http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=105013.0

    Daar kan je in ieder geval een eind mee komen...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Ziet er inderdaad veel beter uit. Ik zou echter de center niet ophangen maar (licht naar achteren gekanteld) op het meubel leggen en de TV een stuk lager.
    Mijn ooghoogte is 1,30m, de tv hangt op ong. 95 cm.
    Als hij lager hangt,moet ik 'omlaag' kijken.
    Samsung UE40ES8000| Marantz SR7005|Focal 816w| Focal 806| BK XLS 200 MK II| Oppo 93

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Ziet er inderdaad veel beter uit. Ik zou echter de center niet ophangen maar (licht naar achteren gekanteld) op het meubel leggen en de TV een stuk lager. De apparatuur verhuizen naar de glasplaat met de receiver. Persoonlijk denk ik dat je dan een betere filmbeleving hebt.
    Mee eens, de center hangt nu niet in het midden en het witte draad maakt het dat het er wat goedkoop uitziet.

    Alle apparatuur op de plaat waar nu ook de receiver staat vind ik ook een goed idee, het daarmee iets minder stofgevoelig en als het naast elkaar staat zal het ook een beetje het zicht ontnemen aan al die spaghetti die je nu zo makkelijk ziet liggen door de glazen constuctie van het meubel. Heb zelf ook glas, maar doordat er allemaal apparatuur en een center staat zie je draden veel minder. Maar in het geval van Joost kan het natuurlijk ook een praktische oplossing zijn omdat hij nu waarschijnlijk makkelijker een schijfje kan wisselen....

    Nog wel even die ene onwillige lamel een tikkie verkopen, ik zag op de foto waar er naar 3D gekeken werd, toch lichtval op je scherm aan de linker bovenhoek en dat wil je niet hebben, maak je een donkere achterwand en van voren valt er nog teveel licht op...

    Veel plezier met het inregelen
    Have fun and enjoy your collection

  12. #62

    Standaard

    De center verplaatst
    Samsung UE40ES8000| Marantz SR7005|Focal 816w| Focal 806| BK XLS 200 MK II| Oppo 93

  13. #63

    Standaard

    Dat ziet er beter uit

    De center steunde toch niet de TV...... die lijkt wel behoorlijk scheef te hangen....
    Have fun and enjoy your collection

  14. #64

    Standaard

    Denk dat foto scheef is genomen,de tv hangt recht
    Samsung UE40ES8000| Marantz SR7005|Focal 816w| Focal 806| BK XLS 200 MK II| Oppo 93

  15. #65

    Standaard

    Betere foto
    Samsung UE40ES8000| Marantz SR7005|Focal 816w| Focal 806| BK XLS 200 MK II| Oppo 93

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Veel plezier met het inregelen
    Hier ga ik volgende week mee aan de slag mmv forumlid peptalk.
    Samsung UE40ES8000| Marantz SR7005|Focal 816w| Focal 806| BK XLS 200 MK II| Oppo 93

  17. #67
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostbosmans Bekijk bericht
    Hier ga ik volgende week mee aan de slag mmv forumlid peptalk.
    :toppie:
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    :toppie:
    Idd, is leuker met zijn 2en en dan kan ik het daarna bij mezelf in praktijk brengen, want ik heb al tijden een dB meter en de DVE BD thuis liggen...
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  19. #69

    Standaard

    Het inregelen is gelukt.
    Volgende aanschaf 1.4-Marantz.
    Samsung UE40ES8000| Marantz SR7005|Focal 816w| Focal 806| BK XLS 200 MK II| Oppo 93

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostbosmans Bekijk bericht
    Het inregelen is gelukt.
    Volgende aanschaf 1.4-Marantz.

    Dan heb je weer wat om in te regelen
    Have fun and enjoy your collection

  21. #71

    Standaard

    Ik denk dat ik voor de 1601 ga, deze is 50 Watt.
    Ben bang als ik een hogere Marantz neem, dat ik mijn MA(60W) opblaas.
    Samsung UE40ES8000| Marantz SR7005|Focal 816w| Focal 806| BK XLS 200 MK II| Oppo 93

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostbosmans Bekijk bericht
    Ik denk dat ik voor de 1601 ga, deze is 50 Watt.
    Ben bang als ik een hogere Marantz neem, dat ik mijn MA(60W) opblaas.

    Dat is een verkeerde gedachtengang die velen maken....

    Met een te lichte versterker loop je een grotere kans speakers te slopen als je draait op een hoog volume dan met een hele zware versterker

    Een te lichte versterker kan gaan clippen, of tewel in zijn grensbereik de fout ingaan en van een wisselspanning een gelijkspanning maken, en dat is iets wat speakers niet lusten en door verbrand worden(de spoelen dan wel te verstaan)

    Heb je nu een hele zware versterker, dan kan deze de speakers makkelijk aansturen, alleen een mongool zonder oren met een wezenloze blik en het verstand van een garnaal gaat door met het vergroten van het volume als het al vervomd klingt. Vervorming van het geluid is een waarschuwing dat een speaker het aangeboden signaal niet kan verwerken, alleen een dwaas sloopt zo zijn speakers.

    Met een te lichte versterker loop je kans dat het juist niet vervormt, maar dat het hoog ineens heel helder gaat klinken..... voor je het weet zijn de tweeters naar de .......
    Have fun and enjoy your collection

  23. #73
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Goede uitleg DPFG! Ik had precies dezelfde gedachte en jij hebt hem prima verwoord
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  24. #74

    Standaard

    Dus de 5005 is ook goed?
    Die is 100W
    Samsung UE40ES8000| Marantz SR7005|Focal 816w| Focal 806| BK XLS 200 MK II| Oppo 93

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostbosmans Bekijk bericht
    Dus de 5005 is ook goed?
    Die is 100W
    Zoals DVDPF al aangaf, is een wat zwaarder model (zoals de 5005) wat beter. Wil je later evt. wat grotere luidsprekers, dan is dat voor een 5005 dus een minder groot probleem dan voor een 1601.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Pagina 3 van 12 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •